Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
مزنه کرایتک دستت هست؟ :D جدی میگم. ماکرو بتونه یکم از پیچیدگی کار با CE رو کم کنه، اتومات به معدن طلای دیگه دستشه. مثل ماینکرافت.

سینماتیک نیست "آواراد" هم نداره... اشغاله :D.
همین الان هم اتفاق افتاده. اون cryengine که میشناختی رو امازون با جاش خرید و درستش کرد. بیشتر مشکلات و کار باهاش و ‌‌.‌.. اسمشم تغییر داده به Lumberyard. خود استودیو های آمازون که استفاده میکنن هیچ، هر استودیو و ناشریی هم میتونه لایسنسش کنه (Star Citizen)
 
آخرین ویرایش:
همین الان هم اتفاق افتاده. اون cryengine که میشناختی رو امازون با جاش خرید و درستش کرد. بیشتر مشکلات و کار باهاش و ‌‌.‌.. اسمشم تغییر داده به Lumberyard. خود استودیو های آمازون که استفاده میکنن هیچ، هر استودیو و ناشریی هم میتونه لایسنسش کنه (Star Citizen)
چرا اینقدر یواشکی و اروم؟ شاید خبرش به چشم من نخورده!.خب پس پرونده کرایتک بسته شد. همون تکلند رو بخرن :D.
در حالی که همه دنبال بروس استارلی و کن لوین و کوجیما ها برای XBOX خارج از مایکروسافت هستند! اون فرد کلیدی رالف خودمون خواهد بود؟ با سابقه کارگردانی دوتا بازی +90 پشت سره هم؟ فیبل گیم چنچر میشه؟

View attachment 136964
سابقه کاریش چیه؟
 
چرا اینقدر یواشکی و اروم؟ شاید خبرش به چشم من نخورده!.خب پس پرونده کرایتک بسته شد. همون تکلند رو بخرن :D.

سابقه کاریش چیه؟
یکی از دیزاینرهای اصلی Codemasters و کارگردان سری Forza Horizon. قبلش هم تو یه کمپانی دستیار کارگردان بوده که بازی‌هاش چندان ارزشی نداشتن :دی
 
Klobrille این شایعه رو رد کردش:
136995

من از مجموعه سگا فقط همینو می خوام که پرسونا رو این ور هم بده، خرید پیشکش:دی

دیشب داشتم توییچ Minecraft Dungeons رو میدیدم، به نظر خیلی فان و خوب بودش. امیدوارم امتیازهاش خوب بشه.

کسی از امار Bleeding Edge خبر داره؟ الان وضعیت بازی چطوری هستش؟
 
خرید و نقل انتقال در اشل سگا و حتی کوچیک تر از اون کپکام خیلی بعیده انجام بگیره. تازه سگا عضو کمپانی مادر سگا سمیه. فقط 4700 نفر تو ژاپن کارمند دارن (کل هولدینگ).
این مثلا مال سگاست (تو کره است) :




کلا خرید ناشر غیر منطقیه. کلی نیرو همپوشانی میشه. تازه اگر ماکرو میخاست سگا را بخره که دیگه نمی افتاد این همه استدیو بخره. سگا خودش 10 تا اینا استدیو داره. یکی از بزرگترین استدیوهای اروپا که Creative Assembly باشه هم مال سگاست. 680 نفر نیروی ثابت داره همین الان 50 تا جای خالی. یا نمیدونم همین رلیک که AOE4 میسازه 300 نفره. Atlus دوتا استدیو داره 300-400 نفر ...

ماکرو من حتی بعید میدونم دیگه خرید بزرگی انجام بده.

فکر نمیکنم خریدهاشون متوقف بشه ولی خب اینطوری هم نیست که راه افتاده باشن تو بازار با یه چرخ دستی هر چی گیرشون بیاد هم بخرن :D استودیوهای مایکرو برای یه 1st Party اتفاقا تعدادش عالی هست :D 15 تا استودیو عدد کمی نیست و تمام اینها هم تیم‌های بازیسازی برای کنسول هستن و نه VR و ... و البته خیلی‌هاشون چند تیمه هم هستن که میتونن هم بازی‌های بزرگتر و هم بازی‌های کوچکتر رو همزمان تولید کنن با سبک‌ها و اهداف متفاوت :D

مثلا یه بازی مثل گراوندد رو یه تیم 15 نفره از آبسیدین 200+ نفره داره میسازه با یه ایده و فکر کاملا متفاوت و نیازهای تکنیکی متفاوت (بازی آنلاین Co-op محور برای آبسیدین کمپین ساز) :D و همین استودیو با 75 نفر و بودجه محدود و کلی کات کردن رفته TOW رو ساخته و الان برای پروژه بعدیش بلند پروازی بیشتر هم دارن و میخوان AAA کار کنن :D یه تیم دیگه هم باید داشته باشن که روی یه بازی متفاوت کار می‌کنه احتمالا (شاید DLC خود TOW) :D یا خود تیم شفر دوست داره مدام تجربه جدید ارائه بده و بین یه بازی بزرگ و بازی کوچیک مدام سوئیچ کنه :D اونم باز با سبک‌های مختلف :D یا Rare که یه تجربه موفق داشته با SoT به عنوان اولین بازی آنلاینش که اون هم Shared World بوده :D

اما با این وجود برای زنده نگه داشتن گیم پس و xCloud و رسیدن روزی که هر پابلیشر یا شرکتی بخواد سرویس استریم خودش رو ارائه بده این تعداد استودیو کم هست :D برای همین هم مایکرو همچنان فرصت خوبی براش پیش بیاد به خرید ادامه میده به نظرم بخصوص که خودشون هم گفتن دوست دارن استودیوهای بازیسازیشون رو به خارج از آمریکا و انگلیس گسترش بدن (حتی در داخل آمریکا هم میخوان خارج از بخش‌هایی که استودیوهای فعلی پوشش میدن گسترش بدن استودیوهاشون رو) چون به قول خودشون به یه Talent Pool جدید میرسن و میتونن ازش استفاده کنن :D و از طرف دیگه فرهنگ و جهانبیی بازیسازهای اون مناطق رو هم ازش بهره مند بشن که خب اثرش رو روی بازی‌ها میذاره در نهایت :D

136996 136997

طبق این شایعه هم باید یه خبرهای جدیدی بشنویم باز ولی احتمالا نگه داشتن برای اواسط سال (2-3ماه دیگه) تا با اعلام خبر خرید استودیوهای جدید و رونمایی از بازیهای جدید و قیمت و ... یه PR حسابی برای XSX راه بندازن تا زمان لانچش :D
 
Klobrille این شایعه رو رد کردش:
View attachment 136995

من از مجموعه سگا فقط همینو می خوام که پرسونا رو این ور هم بده، خرید پیشکش:D

دیشب داشتم توییچ Minecraft Dungeons رو میدیدم، به نظر خیلی فان و خوب بودش. امیدوارم امتیازهاش خوب بشه.

کسی از امار Bleeding Edge خبر داره؟ الان وضعیت بازی چطوری هستش؟
کلا تو هیچ چارتی نیست! :دی نه فروش، نه تعداد پلیر، نه توییچ و .. حالا یه عده به صورت جدی مایکروسافت رو ترول می‌کردن سر این بازی که خیلی بی ربط هست این حرکت، چون بازی هیچ ربطی به مایکروسافت نداره، جز اینکه حق نشرش رو‌ داره. ولی نینجا تئوری شانس آورد که مستقل نموند چون با وضعیت BE، شانس بسته شدن استودیو واقعا بالا بود. همون بلایی که سر کلیفی و استودیوش اومد، سر اینا هم می‌اومد.
 
الان به نظر من ایکس باکس چندتا مشکل اساسی داره و هیچکدومش کمبود First Party نیست. اگه حتی کوچیک ها را هم در نظر نگیریم مجموع این استدیوهای پایین کاملا میتونن یک خروجی با کیفیت و ثابت از AAA ایجاد کنن :

343I
The Coalition
Rare
Turn 10
Playground
Obsidian
Ninja Theory

حالا اون مشکلات چی هستن؟

اولیش ارتباط موثر و خوب با سکندپارتی ها هست که میتونن لاین آپ فرست پارتی ها را پشتیبانی کنن. به سونی دقت کنید همیشه زمانی که فرست پارتی هاش بازی خوب آماده ندارن با سکندپارتی قضیه را پوشش میده. ماکروسافت این نسل به جز معدود موارد مثل Halo Wars 2 , Sunset Overdrive , Forza Horizon و توی این بخش موفق نبود (توی اشل AAA). ولی سونی معمولا هرسال یک بازی بزرگ سکندپارتی داره . Bloodborne , SOC Remaster, Nioh, Spiderman, Detroit, Death Stranding, ...

مشکل دوم ارتباط موثر و خوب با Third Party ها به خصوص شرکتهای ژاپنیه. ماکروسافت با هزینه هم اگر شده، حتی با ایجاد استدیوی پورت توی ژاپن باید به ثردپارتی ها کمک کنه که بازیهاشون را بیارن روی ایکس باکس. همین امسال دوتا بازی ثردپارتی بزرگ FFVII و Persona 5 Royal را از دست داده در حالی که هیچ دلیلی نداره که اینها را از دست بده.حداقل باید بزرگ ها را همیشه داشته باشه. حالا باز الان وضعیت به مراتب بهتر از مثلا 2017 هستش که Nier , Yakuza 0, Persona 5 , Crash , Hellblade اینا هیچکدوم روی ایکس باکس عرضه نشده بود.

و مشکل آخر ip factory هست. نباید هیچ استدیوی ماکروسافت ip factory باشه. شما سونی را نگاه کنید معمولا حتی به بزرگ ترین ip هاش هم هیچ استدیویی را منگنه نکرده. در حالی که اینور turn 10 شده motorsport factory، کوولیشن شده gears factory ، پلی گراند شده horizon factory و 343 هم که شده halo factory . این منگنه کردن ها باعث میشه خلاقیت استدیو از بین بره. حداقل مثل پلی گراند باید این استدیوهایی که ip ثابت دارن یک تیم دوم هم داشته باشن برای کار بر روی پروژه دیگه.
 
کلا تو هیچ چارتی نیست! :D نه فروش، نه تعداد پلیر، نه توییچ و .. حالا یه عده به صورت جدی مایکروسافت رو ترول می‌کردن سر این بازی که خیلی بی ربط هست این حرکت، چون بازی هیچ ربطی به مایکروسافت نداره، جز اینکه حق نشرش رو‌ داره. ولی نینجا تئوری شانس آورد که مستقل نموند چون با وضعیت BE، شانس بسته شدن استودیو واقعا بالا بود. همون بلایی که سر کلیفی و استودیوش اومد، سر اینا هم می‌اومد.
این سبک و MOBA کلهم اشباه شدن دیوانگی محض کسی بخواد وارد این بازار بشه!. حالا یه غلطی کردن (:D) امیدوارم درس بگیرن.
. همین امسال دوتا بازی ثردپارتی بزرگ FFVII و Persona 5 Royal را از دست داده در حالی که هیچ دلیلی نداره که اینها را از دست بده.
احتمالن پیشنهاد و قرار دادهای که سونی میبنده اونقدری هست که گیم رو برای پلی استیش انحصاری یا انحصاری زمانی نگهداره.
در حالی که اینور turn 10 شده motorsport factory،
الان Polyphony Digital چیزی غیر از GT میسازه؟ :D. بعد هزینه ساختن یه IP جدید خیلی زیاده از طرفی شانس موفق شدنش مثل شیر یا خط اوردن هست. کسی ریسک نمیکنه توی این شرایط. شانس موفق شدن یعنی یه گیم تقریبان بدون عیب و نقص بسازی مثل تایتان فال 1-2 بعد یه بلای سرش بیاد که بری بتل رویال بسازی :D یا SMS که یه پروژه 3-4 ساله رو ریختن دور دوباره GOW ساختن!.

پ.ن. اما موافقم یه استراحت اساسی به گیرز بدن.
 
آخرین ویرایش:
در حالی که همه دنبال بروس استارلی و کن لوین و کوجیما ها برای XBOX خارج از مایکروسافت هستند! اون فرد کلیدی رالف خودمون خواهد بود؟ با سابقه کارگردانی دوتا بازی +90 پشت سره هم؟ فیبل گیم چنچر میشه؟

View attachment 136964
کوجیما رو میخوایم چیکار؟! :-":D
ارزونی خودشون.
ولی خب لوین بعد از ۱ نسل غیبت اگه یهو بیاد بازی معرفی کنه خب خیلی عالیه. هرچند بازیش مولتی خواهد بود قطعا و بهتره رویاپردازی نکنیم.



این شایعه سگا هم از طرف اینسایدر ها معتبر کاملا تکذیب شد و جدی نگیریدش.

راجب تحرکات مایکرو تو ژاپن هم دیدم یه عده میگن کلا کاری نکنه اونجا چون بازار فروش کنسول تو ژاپن رو نمیتونه بگیره!
دوستان حتی سونی هم الان بازار ژاپن دستش نیست. اونجا انحصارا دست نینتندوئه.
ولی وقتی میگیم لازمه با ژاپنی ها کار کنه، منظورمون ترغیب گیمر های ژاپنی نیست. منظور ترغیب گیمر های علاقمند به بازی های ژاپنی در سرتاسر دنیاست.
این یه واقعیته که برا علاقمندان بازی های ژاپنی کلا اکس باکس یه اپشن نیست الان!
تعداد این گیمر ها هم اصلا کم نیست.
از اروپا و و امریکا تا ایران خودمون هم jrpg و ... کلی طرفدار داره.

سگا خیلی راست کاره مایکروسافته ولی خب این خرید های گرون رو بعیده انجام بده مایکرو.
این شایعه اخیرم جدی نگیرید.
137048

کلابریل هم تکذب کرد.
 
مایکروسافت کلا بیخیال ژاپن بشه بهتره. اینا کلا با اسم برند مشکل دارن. البته بنظرم اگه امکانش باشه و اینا بتونن با سگا یه قراردادی ببندن و کنسول رو با همکاری سگا عرضه کنن و چنتا انحصاری هم واسش بدن بیرون شاید بتونن به یه جایی برسن تو ژاپن :D
 
  • Like
Reactions: KavehFrootan
هیچ مشکلی نیست اگه PG بشه FH فکتوری حداقل تا زمانی که کیفیت افت نکنه چون همون Fh3 - Fh4 با فاصله کم با این نوآوری های جالب و جفتشم متای بالای ۹۰ و جز بهترین های نسل هستند بحث کوالشن موافقم ولی کلا ذهنیت اون استودیو و خود ماکرو نسبت به گرز اشتباه بود اینا فکر میکردن از عطش هواداران سواستفاده میکنند و سریع یک گرز جمع کردن دادن بیرون که خیلی از انیمیشن ها حتی خود فرگوسن گفته بود بخاطر کمبود وقت کپی کردیم از نسل قبل !! و فروش گرز ۴-۵ بریده اصلا برای ماکرو رضایت بخش باشه البته ۵ شروع بهتری داشت ولی اونم به سرعت محو شد از بازارهای فروش

الآن PG مقدمات FM رو کلید زدن برای نسل بعدی و تیمشونم بزرگ شده رفتن رو Fable به نظر من بزودی PG بهترین استودیو ماکروسافت خواهد شد و بازی هاشو همه درجه یک قابلیت دارن یکجور حکم تاتی داگ سونی را برای ماکروسافت بازی کنند چون آدمهای کار بلدی داخلش هستن
 
  • Like
Reactions: Love Console
من جز کسایی بودم که تو توییتر بدجور به پر و پای کلیف بی این چند وقت پیچیدم برای گرز با گذاشتن گیف و نوشتن جمله اون توییت آخرش یکجور خطاب به ما هم بود که گیر ندید من بجز مشاوره کار دیگه ای حاظر نیستم در مورد گرز بکنم بدبختی همینجاست خیلیا مثل کن لوین یا دیوید جفی یا خود کلیف بی دیگه نمی‌خواند رو بازی های AAA کار کنند اکثرا تجربه خوبی ندارن بخاطر فشار کاری زیاد خود کن لوین مصاحبه بعد Bioshock infinte میگه دیگه حاظر نیست رو بازی های AAA کار کنه یا کلیف بی که میگه فشار و استرس کار خیلی زیاده و دیوید حقی هم حاظر نشد برای Gow آخری برگرده این فشاری که برای این بازی های بلک باستر هست نمونه آخرش Tlou2
ولی خود بروس استارلی گزینه فوق العاده خوبیه اگه کسی بره دنبالش
 
  • Like
Reactions: g4mer
کوجیما رو میخوایم چیکار؟! :-":D
ارزونی خودشون.
ولی خب لوین بعد از ۱ نسل غیبت اگه یهو بیاد بازی معرفی کنه خب خیلی عالیه. هرچند بازیش مولتی خواهد بود قطعا و بهتره رویاپردازی نکنیم.

کلا منظورم رو متوجه نشدی

برای مثال ناتی داگ 400 500 عضو داره که اکثریت در بالاترین سطح حرفه ای ویدیو گیم هستند ولی "چهره" استدیو میشه فردی مثل نیل دراکمن و پیش تر امی هنینگ و بروس استارلی و ...

چهره استدیوهای فرست پارتی مایکروسافت کی میتونه باشه؟ همه دنبال و اسم رسم خارجی هستند ولی من صرفا مثال زدم که این چهره میتونه از دل همین استدیوهای فعلی در بیاد؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or