خرید و نقل انتقال در اشل سگا و حتی کوچیک تر از اون کپکام خیلی بعیده انجام بگیره. تازه سگا عضو کمپانی مادر سگا سمیه. فقط 4700 نفر تو ژاپن کارمند دارن (کل هولدینگ).
این مثلا مال سگاست (تو کره است) :
کلا خرید ناشر غیر منطقیه. کلی نیرو همپوشانی میشه. تازه اگر ماکرو میخاست سگا را بخره که دیگه نمی افتاد این همه استدیو بخره. سگا خودش 10 تا اینا استدیو داره. یکی از بزرگترین استدیوهای اروپا که Creative Assembly باشه هم مال سگاست. 680 نفر نیروی ثابت داره همین الان 50 تا جای خالی. یا نمیدونم همین رلیک که AOE4 میسازه 300 نفره. Atlus دوتا استدیو داره 300-400 نفر ...
ماکرو من حتی بعید میدونم دیگه خرید بزرگی انجام بده.
فکر نمیکنم خریدهاشون متوقف بشه ولی خب اینطوری هم نیست که راه افتاده باشن تو بازار با یه چرخ دستی هر چی گیرشون بیاد هم بخرن
استودیوهای مایکرو برای یه 1st Party اتفاقا تعدادش عالی هست
15 تا استودیو عدد کمی نیست و تمام اینها هم تیمهای بازیسازی برای کنسول هستن و نه VR و ... و البته خیلیهاشون چند تیمه هم هستن که میتونن هم بازیهای بزرگتر و هم بازیهای کوچکتر رو همزمان تولید کنن با سبکها و اهداف متفاوت
مثلا یه بازی مثل گراوندد رو یه تیم 15 نفره از آبسیدین 200+ نفره داره میسازه با یه ایده و فکر کاملا متفاوت و نیازهای تکنیکی متفاوت (بازی آنلاین Co-op محور برای آبسیدین کمپین ساز)
و همین استودیو با 75 نفر و بودجه محدود و کلی کات کردن رفته TOW رو ساخته و الان برای پروژه بعدیش بلند پروازی بیشتر هم دارن و میخوان AAA کار کنن
یه تیم دیگه هم باید داشته باشن که روی یه بازی متفاوت کار میکنه احتمالا (شاید DLC خود TOW)
یا خود تیم شفر دوست داره مدام تجربه جدید ارائه بده و بین یه بازی بزرگ و بازی کوچیک مدام سوئیچ کنه
اونم باز با سبکهای مختلف
یا Rare که یه تجربه موفق داشته با SoT به عنوان اولین بازی آنلاینش که اون هم Shared World بوده
اما با این وجود برای زنده نگه داشتن گیم پس و xCloud و رسیدن روزی که هر پابلیشر یا شرکتی بخواد سرویس استریم خودش رو ارائه بده این تعداد استودیو کم هست
برای همین هم مایکرو همچنان فرصت خوبی براش پیش بیاد به خرید ادامه میده به نظرم بخصوص که خودشون هم گفتن دوست دارن استودیوهای بازیسازیشون رو به خارج از آمریکا و انگلیس گسترش بدن (حتی در داخل آمریکا هم میخوان خارج از بخشهایی که استودیوهای فعلی پوشش میدن گسترش بدن استودیوهاشون رو) چون به قول خودشون به یه Talent Pool جدید میرسن و میتونن ازش استفاده کنن
و از طرف دیگه فرهنگ و جهانبیی بازیسازهای اون مناطق رو هم ازش بهره مند بشن که خب اثرش رو روی بازیها میذاره در نهایت
طبق این شایعه هم باید یه خبرهای جدیدی بشنویم باز ولی احتمالا نگه داشتن برای اواسط سال (2-3ماه دیگه) تا با اعلام خبر خرید استودیوهای جدید و رونمایی از بازیهای جدید و قیمت و ... یه PR حسابی برای XSX راه بندازن تا زمان لانچش