Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
چقدر اونطرف بابت سر زدن یوشیدا به رمدی با شایعه های من دراوردی خوشحالی کردند ولی تیر اصلی رو اینطرف مایکروسافت ول داد :D
کدوم تیر؟فیونا چربک رو میگی؟بی خیال!!
برای من الن ویک نصف xbox 360 بودش!
الان انحصاری ps5 بشه خیلی ضد حال بزرگیه و حتی اگر در حد نسخه قبل یا بهتر بشه حسابی ترول میشه Xbox!:D

پ.ن: به نظرم بالای قبر The Coalition دیگه گریه کردن فایده نداره!:دی فرگوسن با اینکه ادم به شدت cool هست اما اصلا نمی تونه جای کلیف بی رو بگیره. حالا این شایعه که The Coalition قرار روی ip جدید کار کنه یک چیز، شاید تونست از این وضعیت رهاشون کنه.
پ.ن2: کسایی که می خوان از عملکرد The Coalition دفاع کنن اول برن یک بار دیگه ویدیوهای escape رو ببینند! هنوز انیمیشن ها برای یک دهه پیش هستش! تاسف بار واقعا!
 
آخرین ویرایش:
اینجوری دسته بندی به نظرم خیلی دقیق نیست. مثلا Ninja Theory آخرین بازی AAA که ساخته متای 86 گرفته، یا Mojang بازی اصلیش ماینکرفت هست که فکر کنم متاش 93 باشه. یعنی صرفا بر حساب متا دسته بندی کنیم که Mojang باید تو دسته S باشه نه B :D یا اینکه Rare رو گذاشتی جز استودیوهای داغون در حالیکه وضعیت SoT مشخص هست، امتیازات خوبی نگرفته ولی به عنوان یه بازی Gaas به خوبی داره پشتیبانی میشه و پلیرهای بیشتری جذب میکنه. Rainbow 6 هم امتیازات خوبی نگرفته ولی فکر نکنم کاملا مشخص باشه این بازی جز بهترین تجربه های مولتی پلیر این نسل هست. همین inXile Entertainment تو نسل اخیر دو تا بازی با متای 81 داشته، پس طبق این معیار جاش تو دسته C نباید باشه و سایر موارد :D البته منظورم این نیست اینا استودیوهای خفنی هستن، دارم مشکل نوع دسته بندی رو میگم، وگرنه inXile Entertainment کارنامه اش جوری هست که بازی هاش بیشتر برای کاربران PC مخاطب داره و عناوینش چندان کنسول پسند (!) نیستن، حالا جز هر دسته ای باشه برای مخاطبین Xbox چندان استودیو جذابی نیست. یا Mojang که داره ماینکرفت رو گسترش میده و بعیده نسل بعد هم کاری غیر از این انجام بده. این که میگی مایکروسافت نسبت به سونی و نینتندو استودیو خیلی خفن کمتر داره هم حرف کاملا درستی هست، الان The Coalition و 343 فرصت این رو دارن که با آخرین بازی هاشون نشون بدن از سطح فعلی که قرار گرفتن بالاتر هستن یا نه، برای TC که دو ماه دیگه مشخص میشه و خودم انتظار ندارم در این سطح قرار بگیره :D ولی به نظرم میتونه یه بازی با کیفیت در حد متای 87 یا 88 تحویل بده.


خب مشخصه که صددرصد دقیق نیست و نمیتونه هم باشه ولی خب یک دسته بندی کلی هست که به صوت میانگین از استدیوها به نظر من میشه در نظر گرفت. اگه واقعا بخواهیم دسته بندی بکنیم Mojang را باید کلا حذف بکنیم چون به قول تو اصلی ترین بازیش کلا مولتی هست. یا حتی اگر بخواهیم که فقط XBOX را در نظر بگیریم امثال inXile و AOE خیلی دوایی از درد انحصاری های XBOX بر طرف نمیکنن.

خود من به شخصه این خریدایی که ماکروسافت تا اینجا کرده را شاید نصفش را اصلا موافق نباشم و فکر هم نمیکنم در کوتاه مدت چندان اثری داشته باشن.

inXile
Compulsion
undead lab

این سه تا حداقل به نظر من خیلی خریدهای خوبی نبودن یا حداقل الان نیستن. به شخصه ترجیح میدادم ماکرو به جای این استدیو ها (+ Double Fine) میومد مثلا استدیویی مثل IO Interactive را میخرید.

یک مورد دیگه هم باز میخوام اضافه کنم اونم تاثیر بحث شوکیس گرافیکی روی اذهان هستش. تقریبا 90 درصد استدیوهای سونی بازیهاشون شوکیس گرافیکی هستند که به شدت در جلوه اثر به نظر من اثرگذاره. اینم یک موردی هست که ماکروسافت باید برای امثال undead/double fine/obsidian حل بکنه. با سطح حاضر تکنیکی این استدیوها هرچی هم بسازن خیلی دیده نخواهد شد.

پ .ن : متای آخرین بازی Ninja Theory فکر کنم 81 باشه.
 
کدوم تیر؟فیونا چربک رو میگی؟بی خیال!!
برای من الن ویک نصف xbox 360 بودش!
الان انحصاری ps5 بشه خیلی ضد حال بزرگیه و حتی اگر در حد نسخه قبل یا بهتر بشه حسابی ترول میشه Xbox!:D

پ.ن: به نظرم بالای قبر The Coalition دیگه گریه کردن فایده نداره!:D فرگوسن با اینکه ادم به شدت cool هست اما اصلا نمی تونه جای کلیف بی رو بگیره. حالا این شایعه که The Coalition قرار روی ip جدید کار کنه یک چیز، شاید تونست از این وضعیت رهاشون کنه.
پ.ن2: کسایی که می خوان از عملکرد The Coalition دفاع کنن اول برن یک بار دیگه ویدیوهای escape رو ببینند! هنوز انیمیشن ها برای یک دهه پیش هستش! تاسف بار واقعا!

در همین لحظه که ما داریم درباره شایعه امدن الن ویک برای PS4 صحبت میکنیم (که البته از شایعه جلوتر زده) هوی رین برای پی سی منتشر شد، بیاند و دیترویت هم قراره بیان. کرش تیم ریسینگ برای تمام پلتفرم های ممکن :D

ولی فیونا جربک نگاه کن در چند ماه اینده چقدر از استدیوهای شاخص خلیج سانفرانسیسکو عضو سطح بالا جذب کنه. اصلا قابل مقایسه نیست با خرید استدیویی که کل کارنامه نسل هشتم کوانتوم بریک و کنترل بوده.
 
کدوم تیر؟فیونا چربک رو میگی؟بی خیال!!
برای من الن ویک نصف xbox 360 بودش!
الان انحصاری ps5 بشه خیلی ضد حال بزرگیه و حتی اگر در حد نسخه قبل یا بهتر بشه حسابی ترول میشه Xbox!:D

پ.ن: به نظرم بالای قبر The Coalition دیگه گریه کردن فایده نداره!:دی فرگوسن با اینکه ادم به شدت cool هست اما اصلا نمی تونه جای کلیف بی رو بگیره. حالا این شایعه که The Coalition قرار روی ip جدید کار کنه یک چیز، شاید تونست از این وضعیت رهاشون کنه.
پ.ن2: کسایی که می خوان از عملکرد The Coalition دفاع کنن اول برن یک بار دیگه ویدیوهای escape رو ببینند! هنوز انیمیشن ها برای یک دهه پیش هستش! تاسف بار واقعا!

اون انیمیشن برای بازیی مثل گیرز اصلا بد نیست. گیم پلی ایز کینگ بیبی :دی برای 2 دهه پیش هم باشه که نیست باز نگاه کردن 2 دست آنلاین گیرز به مراتب بهتر و هیجان انگیزتر از نگاه کردن بازی‌هایی با گرافیک و انیمیشن آنچنانی هست که اصلا نمیفهمی سازندش موقع ساخت بخش آنلاین بازی داشته به چی فکر میکرده.

خب مشخصه که صددرصد دقیق نیست و نمیتونه هم باشه ولی خب یک دسته بندی کلی هست که به صوت میانگین از استدیوها به نظر من میشه در نظر گرفت. اگه واقعا بخواهیم دسته بندی بکنیم Mojang را باید کلا حذف بکنیم چون به قول تو اصلی ترین بازیش کلا مولتی هست. یا حتی اگر بخواهیم که فقط XBOX را در نظر بگیریم امثال inXile و AOE خیلی دوایی از درد انحصاری های XBOX بر طرف نمیکنن.

خود من به شخصه این خریدایی که ماکروسافت تا اینجا کرده را شاید نصفش را اصلا موافق نباشم و فکر هم نمیکنم در کوتاه مدت چندان اثری داشته باشن.

inXile
Compulsion
undead lab

این سه تا حداقل به نظر من خیلی خریدهای خوبی نبودن یا حداقل الان نیستن. به شخصه ترجیح میدادم ماکرو به جای این استدیو ها (+ Double Fine) میومد مثلا استدیویی مثل IO Interactive را میخرید.

یک مورد دیگه هم باز میخوام اضافه کنم اونم تاثیر بحث شوکیس گرافیکی روی اذهان هستش. تقریبا 90 درصد استدیوهای سونی بازیهاشون شوکیس گرافیکی هستند که به شدت در جلوه اثر به نظر من اثرگذاره. اینم یک موردی هست که ماکروسافت باید برای امثال undead/double fine/obsidian حل بکنه. با سطح حاضر تکنیکی این استدیوها هرچی هم بسازن خیلی دیده نخواهد شد.

پ .ن : متای آخرین بازی Ninja Theory فکر کنم 81 باشه.

همه دسته بندی رو هم بذارم کنار اینکه T10 رو آوردی رده پایین‌تر از پلیگراند به نظرم خیانت کردی به این استودیو. حتی همین +90 های پلیگراند هم بخش زیادی ازش بخاطر کمک‌های مستقیم و غیر مستقیم ترن 10 بوده. بگذریم که کوالیشن هم باید یک رده بالاتر باشه حداقل.

کلا یه ریویزیت میکنیم رنکینگت رو سال دیگه همین موقع‌ها ‌‌‌‌:دی

در مورد بنچمارک گرافیکی هم درست میگی ولی استودیوهایی مثل کوالیشن و 343 و ترن 10 که اولویت براشون گیم پلی و 60 فریم هست هم بنچمارک گرافیکی میدن هم تکنیکی. حالا سونی فقط میخواد چشم مخاطب ذوب بشه مشکلی نیست ولی مایکرو با مغز و دستهای پلیر هم کار داره (اگر این رو به meme تبدیل نکردن استاید :دی)
 
من یکی موافق بودم مایکرو به جای امثال اندد لبز و کمپالشن گیمز و دابل فاین بره سراغ رمدی
اینکه دابل فاین استودیو به شدت خوبی هست و یده طولانی در ساخت بازی داره دلیل نمیشه دو روز دیگه بردارن یه AAA برای XBOX بسازن
از استودیویی که داره سایکونات میسازه انتظار نمیشه داشت فردا بیاد برای ما کوانتوم بریک یا الن ویک بسازه
همین کوانتوم بریک از خفن ترین تکنولوژی های روز بهره میبرد شوکیس کامل گرافیکی برای ONE بود سینگل محور بود(دقیقا موردی که مایکرو توش ضعف داره) همین الانش افکت های گرافیکی ای داره که کلی بازی 2019 هم رقیبش نمیشن
امثال دابل فاین یا کمپالشن گیمز برای ما AAA بساز نیستن
موجانگ هم که داره مولتی پلتفرم میسازه اصلا بگیم متای ماینکرفت شده 99 خب چه دردی از XBOX دوا میکنه قراره چی به منه فن XBOX برسونه؟؟؟
فقط
ترن10
پلی گراند گیمز
کوالیشن
343
انیشتیو
هست که امید هست بهشون نجات بدن XBOX رو وگرنه از کمپالشن گیمز یا نمیدونم دابل فاین یا اینگزایل توقع نداشته باشیم بیان E3 و با تریلر بازی هاشون ما رو کف و خون بدن
RARE هم که فعلا نمیشه دربارش نظر داد تا بازی جدیدشون معرفی بشه
 
Head of Portfolio Strategy and Content at PlayStation سونی هم مثل اینکه به تیم اکس باکس ملحق شده. دستاوردهای زیادی داشته مثل قرارداد اسپایدرمن ps4!
من خودم فکر میکنم جایگزین شانون لفتیس میشه

View attachment 110599
البته فعلا کسی چیزی نگفته ولی خب کامنت ایکس باکسی ها زیر پستش جالبه! ممکن هم هست فقط ارزوی موفقیتی باشه که همیشه فیل و رفقا به بقیه ی کامینیوتی ابراز میکنن بخاطر نشون دادن رابطه ی دوستانه ای که بهش تاکید دارن. اما در صورت پیوستنش به ایکس باکس نکته ای که وجود داره اینه که بنظر مایکروسافت به مسیری که پلی استیشن این نسل برداشت و موفق شد توجه داره و این تیم گیری ها نشون میده که میخوان همون مسیر رو پیش بگیرن. البته این چیز بدی نیست! و اصلا به این معنی نیست که حتما باید xbox شبیه ps باشه کما اینکه سیاست های متفاوتی هم برای جذب مخاطب پیش گرفتند.
 
من یکی موافق بودم مایکرو به جای امثال اندد لبز و کمپالشن گیمز و دابل فاین بره سراغ رمدی
اینکه دابل فاین استودیو به شدت خوبی هست و یده طولانی در ساخت بازی داره دلیل نمیشه دو روز دیگه بردارن یه AAA برای XBOX بسازن
از استودیویی که داره سایکونات میسازه انتظار نمیشه داشت فردا بیاد برای ما کوانتوم بریک یا الن ویک بسازه
همین کوانتوم بریک از خفن ترین تکنولوژی های روز بهره میبرد شوکیس کامل گرافیکی برای ONE بود سینگل محور بود(دقیقا موردی که مایکرو توش ضعف داره) همین الانش افکت های گرافیکی ای داره که کلی بازی 2019 هم رقیبش نمیشن
امثال دابل فاین یا کمپالشن گیمز برای ما AAA بساز نیستن
موجانگ هم که داره مولتی پلتفرم میسازه اصلا بگیم متای ماینکرفت شده 99 خب چه دردی از XBOX دوا میکنه قراره چی به منه فن XBOX برسونه؟؟؟
فقط
ترن10
پلی گراند گیمز
کوالیشن
343
انیشتیو
هست که امید هست بهشون نجات بدن XBOX رو وگرنه از کمپالشن گیمز یا نمیدونم دابل فاین یا اینگزایل توقع نداشته باشیم بیان E3 و با تریلر بازی هاشون ما رو کف و خون بدن
RARE هم که فعلا نمیشه دربارش نظر داد تا بازی جدیدشون معرفی بشه
برای من خرید دبل فاین یا خرید سازنده ی بازی های گریم فندنگو و بروتال لجند خیلی لذت بخش تر از خرید رمدی بود! :D ببین رمدی برای من خدا بود! بعد از کوانتوم بریک و حالا با ساخت کلون کوانتوم بریک (!) دیگه از نظر من اون تاثیرگذاری سابق رو نداره. قبول دارم مایکروسافت بیشتر نیاز به یه استودیو سازنده ی بازی های داستان محور و aaa داره ولی بنظر من رمدی انتخاب خوبی نیست.
 
برای من خرید دبل فاین یا خرید سازنده ی بازی های گریم فندنگو و بروتال لجند خیلی لذت بخش تر از خرید رمدی بود! :D ببین رمدی برای من خدا بود! بعد از کوانتوم بریک و حالا با ساخت کلون کوانتوم بریک (!) دیگه از نظر من اون تاثیرگذاری سابق رو نداره. قبول دارم مایکروسافت بیشتر نیاز به یه استودیو سازنده ی بازی های داستان محور و aaa داره ولی بنظر من رمدی انتخاب خوبی نیست.
رمدی رو هم بذاریم کنار بازم کسی که داره سایکونات میسازه فردا برای من و شما نمیاد Horizon Zero Dawn بسازه
مایکروسافت نمیگم دابل فاین یا کمپالشن گیمز نخره ولی باید امسال در کنار دابل فاین یه استودیو توانمند میخرید
سال پیش اگر انددلبز رو خرید کنارش پلی گراند گیمز رو هم خرید
وقتی سونی که رقیب مستقیم هست داره میگه تمرکز روی ساخت AAA رو بیشتر میکنیم اینجا دیگه باید بازی هایی برای جواب مستقیم به انحصاری های سونی باشه اینجا دیگه Ori نمیتونه بیاد روی سخت افزار اسکارلت خودنمایی کنه
سایکونات نمیتونه
sod نمیتونه
نیاز به امثال پلی گراند گیمز هست نیاز به امثال کوالیشن هست
من صحبتم اینه منی که منتظر معرفی AAA هستم اینگزایل -دابل فاین-کمپالشن گیمز-انددلبز -موجانگ- و حتی اگر تغییری در Rare نیبینیم نمیتونن کاری از پیش ببرن
 
  • Like
Reactions: stanley
برای استودیو ژاپن الان گزینه هایی که قابل خرید باشه زیاد جالب نیستن ، بنظرم برنامه ای که واسه initiative داره رو اونجا هم پیاده کنه تاسیس یک استودیو به رهبری itagaki (نیستش؟!:دی):D
 
  • Like
Reactions: X B I T B

گفته با استودیوهای دیگه مایکروسافت در ارتباطیم و اطلاعاتمون رو به اشتراک میذاریم از همین الان:

Sided by over a dozen Xbox Game Studios development teams, the benefits of cross-studio resources and collaboration already bear fruit for the team. "It comes at the tail end of this project, but we're already talking, we catch up with the sister studios, talking about different techniques and learn from them and stuff like that."

میشد حدس زد ولی خب همچنان خبر خوبی هست :دی

برای استودیو ژاپن الان گزینه هایی که قابل خرید باشه زیاد جالب نیستن ، بنظرم برنامه ای که واسه initiative داره رو اونجا هم پیاده کنه تاسیس یک استودیو به رهبری itagaki (نیستش؟!:D):D

باید منتظر موند و دید استراتژیشون چیه ولی باید بیشتر از ۲ تا استودیو تو ژاپن دست و پا کنن به نظرم.
 
  • Like
Reactions: AchyTunic
به نظرم مایکروسافت باید یک حرکت بزرگ تو زمینه استودیو هاش انجام بده. شاید نامحتمل باشه ولی باید بره سمت خرید استودیو های بزرگ تر مثل Bungie, ready at dawn و .. با توجه به سایز و تجربه استودیو های تازه خریداری شده، تا بخواهند به آن مرحله پختگی و.. برسند چندین سال زمان می‌برد و برای رقابت با سونی و گوگل و.. کافی نیست.
 
  • Like
Reactions: X B I T B and Cj_sa

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or