Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیو های داخلی (بخش اول)
استودیوهای داخلی (بخش دوم)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
سونی شروع کنه به خرید استودیو اونوقت مایکروسافت یه کاری میکنه که سونی از کرده خود پشیمون شه :D
میریم تو فاز جنگ سرد :D

مایکروسافت الان که به دنبال خرید استودیوهایی خارج از آمریکا و مشخصا ژاپن هست، ولی بعید نیست در ادامه دست به خرید پابلیشرهای متوسط و کوچیک هم بزنه :D
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
همون
ببین چقدر خرید استودیو براشون عقده شده که یوشیدا به یه جا سر بزنه میگن این دیگه به قصد خرید رفته =)):D
مایکروسافت هم که امان نمیده چپ و راست دارن جذب میکنن
به نظرم مایکرو بخواد یکی در حد پلانتونیوم گیمز رو توی ژاپن بخره اینجا تلفات بدیم

مسله اینکه رمدی دیگه سهام ش به صورت عمومی عرضه شده و هر نوع معامله تجاری باید صریحا اعلام بشه، مخصوصا اینجور موارد چون نمیتونی به عنوان مدیرعامل پیش پیش سهام مردم رو به یک کمپانی دیگه بفروشی

تاپیک های پلی استیشن خیلی جو مصمومی پیدا کرده و هر نوع مطلبی رو نمیشه گفت وگرنه از گردن دارت میزنند
 

p990_judi

کاربر سایت
Jul 25, 2009
816
چقدر اونطرف بابت سر زدن یوشیدا به رمدی با شایعه های من دراوردی خوشحالی کردند ولی تیر اصلی رو اینطرف مایکروسافت ول داد :D
به نظرت این یارو می تونه هنیگ یا استریلی رو جذب کنه ؟!
و البته بتونه یه موقعیت درسته کنه که اون کلیف بی روانی بیاد دوباره بازی بسازه ؟!

در مورد جو تاپیک های سونی بگم که شدیدا پسیواگرسیو هستن پس زیاد اهمیت ندین
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
چقدر اونطرف بابت سر زدن یوشیدا به رمدی با شایعه های من دراوردی خوشحالی کردند ولی تیر اصلی رو اینطرف مایکروسافت ول داد :D

واقعا نمیدونم از چه چیز خرید رمدی باید خوشحال باشی؟ 10 سال این استودیو داشت با مایکرو کار می‌کرد ما که چیزی ندیدیم. :D آبسیدین یا نینجا به مراتب استودیوهای بهتر با خروجی‌های بهتری هستن به نظرم و پتانسیل اینگزایل هم بالاتره حتی از رمدی. البته بگذریم که سبک کاریشون فرق داره و بیشتر منظورم خروجی استودیوها هست (کیفیت و تعدد) :D
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
واقعا نمیدونم از چه چیز خرید رمدی باید خوشحال باشی؟ 10 سال این استودیو داشت با مایکرو کار می‌کرد ما که چیزی ندیدیم. :D آبسیدین یا نینجا به مراتب استودیوهای بهتر با خروجی‌های بهتری هستن به نظرم و پتانسیل اینگزایل هم بالاتره حتی از رمدی. البته بگذریم که سبک کاریشون فرق داره و بیشتر منظورم خروجی استودیوها هست (کیفیت و تعدد) :D

دقیقا مسله همینه رمدی ده سال به بالاترین امکانات فنی و مالی مایکروسافت دسترسی کامل داشت و یکی از بچه ها مثال خوبی زد مایکروسافت اگر برای همه داعش باشه برای رمدی صلیب سرخ بوده ولی خروجی با اینکه من خودم عاشق الن ویک هستم ولی از لحاظ کمیت و کیفیت در عرض ده سال دندون گیر عمل نکردند

ولی مقایسه کنید با پلی گراند که مایکروسافت کمک شون کرد استدیو رو برپا کنند و در عرض ده سال الان به چه جایگاهی رسیدند و استدیوهایی که نام بردی با شرایط خیلی سخت بازیهای خوبی ارائه کردند و حالا اگر امکانات کامل مایکروسافت رو داشته باشند به کجا خواهند رسید
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
تعداد کارمندای استودیوهای مختلف رو باید یه بروزرسانی بکنیم (یکم قدیمی هست) و افراد کلیدی استودیوهای مختلف رو هم میشه بروزرسانی کرد (نیاز به کمک و جمع آوری اطلاعات داریم). یسری مطالب کوتاه هم میشه هر چند وقت یه بار در خصوص وضعیت استودیوهای مختلف آماده کرد و گذاشت که بدونیم داره چه اتفاقاتی تو استودیوها میافته و ... :D

سعی می‌کنم از امروز یه استارتی بزنیم و کم کم پیش بریم، پست اول هم همراه با این بروزرسانی‌ها آپدیت میشه :D
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
تعداد کارمندای استودیوهای مختلف رو باید یه بروزرسانی بکنیم (یکم قدیمی هست) و افراد کلیدی استودیوهای مختلف رو هم میشه بروزرسانی کرد (نیاز به کمک و جمع آوری اطلاعات داریم). یسری مطالب کوتاه هم میشه هر چند وقت یه بار در خصوص وضعیت استودیوهای مختلف آماده کرد و گذاشت که بدونیم داره چه اتفاقاتی تو استودیوها میافته و ... :D

سعی می‌کنم از امروز یه استارتی بزنیم و کم کم پیش بریم، پست اول هم همراه با این بروزرسانی‌ها آپدیت میشه :D

343 Industries:

- Estimated Size: 600+
- Open Positions: 15

Age of Empires:

- Estimated Size: Unknown
- Open Positions: 4

The Coalition:

- Estimated Size: 350+
- Open Positions: 6

Compulsion Games:

- Estimated Size: 45
- Open Positions: 8

Double Fine:

- Estimated Size: 80
- Open Positions: 2

The Initiative:

- Estimated Size: 30
- Open Positions: 5

Inxile:

- Estimated Size: 85+
- Open Positions: 9

Mojang / Minecraft:

- Estimated Size: 500+
- Open Positions: 10

Ninja Theory:

- Estimated Size: 143
- Open Positions: 11

Obsidian:

- Estimated Size: 197
- Open Positions: 9

Playground Games:

- Estimated Size: 200+
- Open Positions: 139

Rare:

- Estimated Size: 245+
- Open Positions: 17

Turn10:

- Estimated Size: 100+
- Open Positions: 6

Undead Labs:

- Estimated Size: 85
- Open Positions: 0
 

p990_judi

کاربر سایت
Jul 25, 2009
816
البته حالا بهتره این بحث ها رو وارد این تاپیک نکنیم و مسلما در بحث گوتی جدا از یکسری مسائل حاشیه ای کیفیت کلی اثر شرط اول هست



برای Initiative ? من که دیگه بعید میدونم چون دو تا از کارگردان های اصلی کریستال داینامیک رو جذب کردند و بعید میدونم برن زیردست بروس استارلی کار کنند و خود استارلی هم باز بعیده بره زیردست یکی دیگه کار کنه

هنینگ که اخرین بار خبر امد فکرکنم داره با گوگل همکاری میکنه برای ساخت یک بازی ایندی
نه صرفا یه استدیو مستقل یا تیم شماره دو initiative
اصلا این بشر رو نباید دست کم گرفت مهم ترین دلیل موفقیت بازی های ناتی داگ تو گیم پلی شخص استریلی بوده و تو موفق ترین بازی های این استدیو ینی U2 TLOU کارگردان گیم پلی بوده
واقعا امیدوارم جذبش کنن همون دو کارگردان اصلی کریستال شیفته کار استریلی تو گیم پلی هستن که شاهد کارشون تو دو شماره توم رایدر بودیم
 

AchyTunic

I'll be watching over you
کاربر سایت
Sep 15, 2009
3,090
نام
Ehsan
Forza 7's development will end following August 2019 update

آپدیت ماه آگوست فورتزا 7, آخرین آپدیت بازی خواهد بود.
Development is in the early stages of the next Forza Motorsport title
نسخه بعدی فورتزا موتوراسپورت هم در مراحل اولیه ساخت قرار داره.

=====

پست اول هم با اطلاعات جدید آپدیت شد. با تشکر ویژه از @LiviNG D3AD
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
Forza 7's development will end following August 2019 update

آپدیت ماه آگوست فورتزا 7, آخرین آپدیت بازی خواهد بود.

نسخه بعدی فورتزا موتوراسپورت هم در مراحل اولیه ساخت قرار داره.

البته فکر نکنم در مراحل اولیه ساخت باشه چون T10 این چند وقت مشغول دوباره سازی و اعمال تغییراتی اساسی روی انجین بازی بوده ولی خب باید دید کانتنت و ... رو چطور میخوان ببرن جلو، به نظر میاد باید بازگشت با شکوه فورتزا موتوراسپورت رو شاهد باشیم در آینده :D
پست اول هم با اطلاعات جدید آپدیت شد. با تشکر ویژه از @LiviNG D3AD

ممنون از شما
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,281
نام
سهيل
اگر بخام الان استدیو ها را با توجه به عمده سابقه اخیرشون دسته بندی کنم اینجوری میشه :

سطح S (متای بالای 90):

Playground Games

سطح A (متای 85 تا 90) :

343i
Obsidian
Turn10


سطح B (متای 80 تا 85) :

The Coalition
Ninja Theory

MOJANG
Double Fine Productions

سطح C (متای 70 تا 80 ) :

inXile Entertainment
Undead Labs
Rare

سطح D (زیر 70) :

Compulsion Games

نامشخص :

THE INITIATIVE
Age Of Empire Team


با توجه به این دسته بندی یک موردی که خیلی مشهوده اینه که ماکروسافت در دسته S نسبت به سونی و نینتندو استدیوهای کمتری داره. اون دسته استدیوهایی هستند که بازیشون اصطلاحا Must Buy حساب میشه و عملا Console Seller هستند.برای مثال سونی ناتی داگ و سانتامونیکا را در اون دسته داره.

از طرفی استدیو در دسته A و B ماکروسافت نسبتا زیاد داره و باید تلاش کنه حداقل یکی دوتا از اینها را به سطح S برسونه.

از طرف دیگه استدیوهای دسته C و D هم عملا به جز آبروریزی خیلی ارمغانی برای اون برند ندارن و باید برای این هم یک چاره ای داشته باشن تا بیارن اینها را در حدی که خروجی قابل قبولی داشته باشن (اسباب ترول نباشن).

مورد دیگه ای که هست ضعف عملکرد Microsoft Studios Global Publishing در این نسل نسبت به عملکرد نسل قبل خود ماکروسافت و همچنین این نسل سونی بوده. فراموش نباید کرد که علارغم اینکه سونی استدیو های خیلی خوبی با خروجی عالی این نسل داشته بخش Second Party ایش هم عملکرد بهتری نسبت به ماکروسافت داشته. اونا تونستن از این بخش این نسل بازی هایی مثل Bloodborne, Spiderman, Death Stranding, Until Dawn, Ratchet و حتی Street Fighter 5 را انحصاری بسازن که بازی های خیلی خوب یا حتی Must Buy بودن. در حالی که ماکروسافت از نیمه نسل به خصوص به بعد خیلی خوب کار نکرد در این زمینه.

‍‍
 

Frobary

Return of the King
Loyal Member
Jun 6, 2007
28,277
نام
محمد
اگر بخام الان استدیو ها را با توجه به عمده سابقه اخیرشون دسته بندی کنم اینجوری میشه :

سطح S (متای بالای 90):

Playground Games

سطح A (متای 85 تا 90) :

343i
Obsidian
Turn10


سطح B (متای 80 تا 85) :

The Coalition
Ninja Theory

MOJANG
Double Fine Productions

سطح C (متای 70 تا 80 ) :

inXile Entertainment
Undead Labs
Rare

سطح D (زیر 70) :

Compulsion Games

نامشخص :

THE INITIATIVE
Age Of Empire Team


با توجه به این دسته بندی یک موردی که خیلی مشهوده اینه که ماکروسافت در دسته S نسبت به سونی و نینتندو استدیوهای کمتری داره. اون دسته استدیوهایی هستند که بازیشون اصطلاحا Must Buy حساب میشه و عملا Console Seller هستند.برای مثال سونی ناتی داگ و سانتامونیکا را در اون دسته داره.

از طرفی استدیو در دسته A و B ماکروسافت نسبتا زیاد داره و باید تلاش کنه حداقل یکی دوتا از اینها را به سطح S برسونه.

از طرف دیگه استدیوهای دسته C و D هم عملا به جز آبروریزی خیلی ارمغانی برای اون برند ندارن و باید برای این هم یک چاره ای داشته باشن تا بیارن اینها را در حدی که خروجی قابل قبولی داشته باشن (اسباب ترول نباشن).

مورد دیگه ای که هست ضعف عملکرد Microsoft Studios Global Publishing در این نسل نسبت به عملکرد نسل قبل خود ماکروسافت و همچنین این نسل سونی بوده. فراموش نباید کرد که علارغم اینکه سونی استدیو های خیلی خوبی با خروجی عالی این نسل داشته بخش Second Party ایش هم عملکرد بهتری نسبت به ماکروسافت داشته. اونا تونستن از این بخش این نسل بازی هایی مثل Bloodborne, Spiderman, Death Stranding, Until Dawn, Ratchet و حتی Street Fighter 5 را انحصاری بسازن که بازی های خیلی خوب یا حتی Must Buy بودن. در حالی که ماکروسافت از نیمه نسل به خصوص به بعد خیلی خوب کار نکرد در این زمینه.

‍‍
اینجوری دسته بندی به نظرم خیلی دقیق نیست. مثلا Ninja Theory آخرین بازی AAA که ساخته متای 86 گرفته، یا Mojang بازی اصلیش ماینکرفت هست که فکر کنم متاش 93 باشه. یعنی صرفا بر حساب متا دسته بندی کنیم که Mojang باید تو دسته S باشه نه B :D یا اینکه Rare رو گذاشتی جز استودیوهای داغون در حالیکه وضعیت SoT مشخص هست، امتیازات خوبی نگرفته ولی به عنوان یه بازی Gaas به خوبی داره پشتیبانی میشه و پلیرهای بیشتری جذب میکنه. Rainbow 6 هم امتیازات خوبی نگرفته ولی فکر نکنم کاملا مشخص باشه این بازی جز بهترین تجربه های مولتی پلیر این نسل هست. همین inXile Entertainment تو نسل اخیر دو تا بازی با متای 81 داشته، پس طبق این معیار جاش تو دسته C نباید باشه و سایر موارد :D البته منظورم این نیست اینا استودیوهای خفنی هستن، دارم مشکل نوع دسته بندی رو میگم، وگرنه inXile Entertainment کارنامه اش جوری هست که بازی هاش بیشتر برای کاربران PC مخاطب داره و عناوینش چندان کنسول پسند (!) نیستن، حالا جز هر دسته ای باشه برای مخاطبین Xbox چندان استودیو جذابی نیست. یا Mojang که داره ماینکرفت رو گسترش میده و بعیده نسل بعد هم کاری غیر از این انجام بده. این که میگی مایکروسافت نسبت به سونی و نینتندو استودیو خیلی خفن کمتر داره هم حرف کاملا درستی هست، الان The Coalition و 343 فرصت این رو دارن که با آخرین بازی هاشون نشون بدن از سطح فعلی که قرار گرفتن بالاتر هستن یا نه، برای TC که دو ماه دیگه مشخص میشه و خودم انتظار ندارم در این سطح قرار بگیره :D ولی به نظرم میتونه یه بازی با کیفیت در حد متای 87 یا 88 تحویل بده.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر