Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
قرار نیست جی تی ای رو روی گیمپس بیاره که یوزر بیشتری تجربش کنن
قرار جی تی ای روی گیمپس بیاد تا یوزر بیشتری گیمپس رو تجربه کنن :D


فک کن جی تی ای بعدی انحصاری ایکس باکس باشه ( انحصاری واقعی مثل هیلو۵ که هیچ جایی نمیتونی بازیش کنی جز ایکس باکس نه این انحصاری هایی که بدون ایکس باکس هم میشه تجربه کرد )

و فقط هم روی گیمپس ایکس باکس بیاد (روی کلواد و گیمپس پی سی نیاد) میدونی چی میشه ۱۳۰ میلیون ایکس باکس فروش میره
حالا باز یه عده گیمپس میخرن یه عده هم خود بازیو میخرن در هر صورت شاهد فروش سرسام آور ایکس باکس خواهیم بود.


اون بحث های مثلا نمیشه به این دلایل خریدش هم که هیچی
شما پول که داشته باشی کار نشد نداره راضی کردن ۳۰ نفر سهام دار که هیچی ۳۰۰ نفرم باشن بلاخره قیمت دارن

و اینم در نظر بگیر خرید بتسدا شاید صداش زیاد بود ولی تاثیر زیادی نداره چون بازیاش عام پسند نیستن
ولی خرید تیک تو و راکستار هم صداش زیاد هم تاثیرش به مراتب از صداش زیادتر هست بازی هایی که میسازه هیچ جایگزینی ندارن
در مورد بحث اول، همونطور که ماینکرفت انحصار شد gta هم میشه.
ماکروسافت اول به فکر درآمده، وقتی میبینه با انحصار gta حداقل 40-50 میلیون نسخه فروش رو از دست میده، انحصار نخواهد داد. ماکروسافت برا هزینه ای که داشت از خیر در آوردن دث و گوست گذشت.
اونموقع میاد برا گیم پس یه همچین هزینه ای کنه، بازی ای که درآمد نجومی داره رو بیاره تا گیمپس رو بالا بکشه.
در مورد بحث دوم هم، برا تصاحب تیک تو بیش از 300 نفر رو باید راضی کنه. این لیست بالا که 35 درصد سهامدارای تیک تو رو شامل میشه، خودشون کمپانی هستن و کلی سهامدار خرد دوباره اونا دارن.
ماکروسافته پولداره ولی احمق نیست که همینجور و با هر قیمتی بخواد شرکت بخره. این مدل شرکتها که سهامی عام هستن، کلی دردسر حقوقی دارن.
کلا با دیدگاهتون مخالفم دوست عزیز....اتفاقا برعکس فکر‌میکنم...گیم پس‌قراره نتفیلیکس صنعت گیم بشه...پس‌نیاز داره گیمهای بیشتر و متنوعتر تو گیمپس بیاره...قراره کل صنعت به سمت استریمینگ بره (سرویس ابری)...پس نیازه که سرویس مایکروسافت انواع و اقسام بازی های فرست پارتی داشته باشه یعنی تولید محتواش بالا باشه...بعد وقتی کاربراش از ۵۰۰ میلیون (بیش از ۲ میلیارد گیمرهست تو دنیا) گذشت دیگه بحث‌اینکه ساخت بازی aaa و عرضه روی گیم پس‌به صرفه نیست هم کلا منتفی میشه (حالا بحث اضافه کردن سرویسهای مشابه مثل یوبیسافت پلاس هم هست که نیازی به خرید شرکتها نباشه و تعداد و انواع بازیها رو گیم پس رو زیاد کنه)...منظورمم این نیست که کل صنعت رو بخره....ولی کلا دنبال شرکت هایی هست که گیم زیاد دارن

همین الان رقبا رو ببینید...استدیا پرو و لونا ...در‌مقابل گیم پس جوک هستند...حالا قراره هم فرست پارتی و هم شرکتهای دیگه اضافه بشه به گیمپس. واقعا دست نیافتی میشه
چیز عجیبی نیست چون منم مخالفم .
نت فلیکس بیش از 15 هزار عنوان داره 1500 تاش مال خودشه و بقیه مال سایر شرکتها. نت فلیکسی که از 2007 شروع کرده استریمینگ رو بعد 14 سال، 10 درصد کانتنت خودشو تامین میکنه. شرکتی که از 97 استارت خورده.
نت فلیکس یه جامعه بسیار بزرگ داره و 190 میلیون مشترک جذب کرده که عالیه .ولی از چه جمعیتی بعد این همه سال تونستن به 190 میلیون برسن
__________________
گیمر موبایل ،گیمر حرفه ای محسوب نمیشه که بخوایم بیاریم تو جامعه گیمرها و بگیم 2 میلیاردها.
گیمرهای پلتفرمها هم رو هم به 400-500 اگه برسه. بحث اومدن aaa ها و ضرردهی هم اصلا منتفی نیست.
میزان حق اشتراک ثابته و برای یه تعداد بازی اوکی هست وقتی تعدد بازی aaa و هزینه افزایش پیدا کنه ولی اون دریافتی ثابت بمونه میشه ضرر
میدونم الان میگی aaa بیشتر بشه کاربر افزاایش پیدا میکنه ولی همیشه رشد محتوا در سطح aaa باید با تعداد کاربر بخونه.
___________________________________
رقبا مهم نیست چی باشن، مهم درآمد گیم پسه و اینکه بتونه سودآوری بالایی داشته باشه. رقبا اصلا محو بشن، مهم اینه، این سرویس باید بتونه سودآوری وحشتناکی داشته باشه تا ادامه پیدا کنه و گر نه ماکروسافت درشو میبنده.
ماکروسافت بزرگتر از گیم پسم درشو بست
______________________________________________
ماکروسافت میخواد نت فلیکس بشه، اوکی. ولی همون نت فلیکس هم 10 درصد محتواش رو خودش میسازه.
ساماندهی و مدیریت همین 23 استودیو هم اولا ساده نیست، چه برسه بخوای برای عناوین ایندی هم 30-40 تا استودیو اضافه کنی، در کنارش انحصار گرایی و مشکلاتش وارد ماجرا میشن و درگیر شدن ماکروسافت تو پرونده های قضایی
تو اقتصاد امروزی قرار نیست، یه شرکتی میخواد چیزی بسازه، تمام محتواشو خودش تولید کنه.نت فلیکسو بالا گفتم. یه ماشین میسازی، قطعاتش از شرکتهای مختلف میاد، حتی تو ابر شرکتها.
گیم پس نیاز به گیم متنوع داره ولی قرار نیست تامین همه اینها توسط ماکروسافت و استودیوهای داخلی انجام بشه.
استودیوهای اایکس باکس وظیفه تامین عناوین اکوسیستم و گیم پس رو دارن
در کنارش گیم پس محتوای ایندی خودشو از بازار خارجی تامین میکنه.
 
آخرین ویرایش:

marco dest

کاربر سایت
May 24, 2021
696
من هم نظرم رو میگم البته این نظر درصورتی هست که واقعا خریدی در کار باشه.
دوستان وقتی گفته میشه با این خرید ممکنه قوانین ضدانحصار به مایکرسافت گیر بده واقعا فکر میکنید تیک تو میتونه باشه؟؟؟با خرید تیک تو هم ایکس باکس کمتر از 2 درصد بازار گیم رو شامل میشه و هیچ قانونی نمیتونه بهش گیر بده.درضمن در فرض محال راضی کردن تمامی سهام دارها اخه چرا باید 30 تا به شرکتی بده که هر 6 سال گیم بده در حالی که با gamepass باید هر 3 سال حداقلی یه چیزی عرضه کنی برای سرویس.
اگر خریدی باشه که قوانین بهش گیر بده شک نکنید ولو هست.تنها خرید این شرکت میتونه باعث حساس شدن قوانین بشه
 

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,576
نام
alireza
چیز عجیبی نیست چون منم مخالفم .
نت فلیکس بیش از 15 هزار عنوان داره 1500 تاش مال خودشه و بقیه مال سایر شرکتها. نت فلیکسی که از 2007 شروع کرده استریمینگ رو بعد 14 سال، 10 درصد کانتنت خودشو تامین میکنه. شرکتی که از 97 استارت خورده.
نت فلیکس یه جامعه بسیار بزرگ داره و 190 میلیون مشترک جذب کرده که عالیه .ولی از چه جمعیتی بعد این همه سال تونستن به 190 میلیون برسن
__________________
گیمر موبایل ،گیمر حرفه ای محسوب نمیشه که بخوایم بیاریم تو جامعه گیمرها و بگیم 2 میلیاردها.
گیمرهای پلتفرمها هم رو هم به 400-500 اگه برسه. بحث اومدن aaa ها و ضرردهی هم اصلا منتفی نیست.
میزان حق اشتراک ثابته و برای یه تعداد بازی اوکی هست وقتی تعدد بازی aaa و هزینه افزایش پیدا کنه ولی اون دریافتی ثابت بمونه میشه ضرر
میدونم الان میگی aaa بیشتر بشه کاربر افزاایش پیدا میکنه ولی همیشه رشد محتوا در سطح aaa باید با تعداد کاربر بخونه.
___________________________________
رقبا مهم نیست چی باشن، مهم درآمد گیم پسه و اینکه بتونه سودآوری بالایی داشته باشه. رقبا اصلا محو بشن، مهم اینه، این سرویس باید بتونه سودآوری وحشتناکی داشته باشه تا ادامه پیدا کنه و گر نه ماکروسافت درشو میبنده.
ماکروسافت بزرگتر از گیم پسم درشو بست
______________________________________________
ماکروسافت میخواد نت فلیکس بشه، اوکی. ولی همون نت فلیکس هم 10 درصد محتواش رو خودش میسازه.
ساماندهی و مدیریت همین 23 استودیو هم اولا ساده نیست، چه برسه بخوای برای عناوین ایندی هم 30-40 تا استودیو اضافه کنی، در کنارش انحصار گرایی و مشکلاتش وارد ماجرا میشن و درگیر شدن ماکروسافت تو پرونده های قضایی
تو اقتصاد امروزی قرار نیست، یه شرکتی میخواد چیزی بسازه، تمام محتواشو خودش تولید کنه.نت فلیکسو بالا گفتم. یه ماشین میسازی، قطعاتش از شرکتهای مختلف میاد، حتی تو ابر شرکتها.
گیم پس نیاز به گیم متنوع داره ولی قرار نیست تامین همه اینها توسط ماکروسافت و استودیوهای داخلی انجام بشه.
استودیوهای اایکس باکس وظیفه تامین عناوین اکوسیستم و گیم پس رو دارن
در کنارش گیم پس محتوای ایندی خودشو از بازار خارجی تامین میکنه.
دوست عزیز نتفلیکس جریانش خیلی فرق داره...سال ۲۰۰۷ مگه اینترنت مثل الان بود؟...اصلا فرهنگ سرویس محور بودن مثل الان بود؟ وکلی مطلب دیگه...تو تاپیک استدیا مطلب گذاشتم که تا ۲۰۲۵ تخمین میزنن که اسیا (چین و مالزی و ژاپن و غیره) بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر سرویس ابری داشته باشن...اصلا ۵g واسه همین اومده و مهمه واسه شرکتها...که به سمت سرویس محور بودن برن


موبایل گیمر هم وقتی 5g داشته باشه (تا ۵ سال دیگه) و وقتی بتونه فقط با یک اپلیکیشن کل ارشیو xbox و ps غیره رو داشته باشه...دیگه فقط بازی های کوچیک‌رو بازی نمیکنه...تا چند سال پیش فقط انگری برد بود...الان فورتنایت و پاجی و کال موبایل هست...وقتی من بتونم کال و بتلفیلد نسخه pc رو بازی کنم، چرا بیام نسخه موبایلشو بازی کنم...بعد تعداد زیاد مشترکین خیلی تعیین کننده هست..شما فکر کن فقط ۳۰۰ میلیون از اسیا باشه...واسه مایکرو سافت هم فرقی نداره رو tv بازی کنی یا موبایل و تبلت و غیره


چطور رقبا مهم نیست...الان شما فکر کن که دیزنی از نتفلیکس جدا نمیشد...خود دیزنی حدودا ۲۰۰ میلیون کاربر داره که قبلا تمام محتواش تو نتفلیکس بود. با خرید شرکتهای بزرگ و ip هاشون و اضافه کردن اونا به گیم پس رقبا پا پس میکشن....مثل جریانی که واسه گوگل اتفاق افتاد و استودیو های داخلیشو بست که یکی از دلایلش همین خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود (تو تاپیکیش هست)


در اخر هم عرض کردم که قرار نیست کل صنعت رو بخره...اما داشتن ip بزرگ خیلی تاثیر گذاره تو جذب مخاطب و یا تو انتخاب بین سرویسها
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
465
توضیحات Jez Corden در مورد FPS RPG جدید inXile:
What we do know is that it's codenamed Cobalt, and believe it has a Steampunk-style, inspired by Industrial Revolution-inspired tech. Expect steam engines, zeppelins, retro-futuristic robots, dark Victorian-era streets, and more.
البته با توجه به Pintrest کارگردان و دیزاینر inXile و طراحی جدید استودیو inXile میشد حدس زد اینارو :D
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
دوست عزیز نتفلیکس جریانش خیلی فرق داره...سال ۲۰۰۷ مگه اینترنت مثل الان بود؟...اصلا فرهنگ سرویس محور بودن مثل الان بود؟ وکلی مطلب دیگه...تو تاپیک استدیا مطلب گذاشتم که تا ۲۰۲۵ تخمین میزنن که اسیا (چین و مالزی و ژاپن و غیره) بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر سرویس ابری داشته باشن...اصلا ۵g واسه همین اومده و مهمه واسه شرکتها...که به سمت سرویس محور بودن برن


موبایل گیمر هم وقتی 5g داشته باشه (تا ۵ سال دیگه) و وقتی بتونه فقط با یک اپلیکیشن کل ارشیو xbox و ps غیره رو داشته باشه...دیگه فقط بازی های کوچیک‌رو بازی نمیکنه...تا چند سال پیش فقط انگری برد بود...الان فورتنایت و پاجی و کال موبایل هست...وقتی من بتونم کال و بتلفیلد نسخه pc رو بازی کنم، چرا بیام نسخه موبایلشو بازی کنم...بعد تعداد زیاد مشترکین خیلی تعیین کننده هست..شما فکر کن فقط ۳۰۰ میلیون از اسیا باشه...واسه مایکرو سافت هم فرقی نداره رو tv بازی کنی یا موبایل و تبلت و غیره


چطور رقبا مهم نیست...الان شما فکر کن که دیزنی از نتفلیکس جدا نمیشد...خود دیزنی حدودا ۲۰۰ میلیون کاربر داره که قبلا تمام محتواش تو نتفلیکس بود. با خرید شرکتهای بزرگ و ip هاشون و اضافه کردن اونا به گیم پس رقبا پا پس میکشن....مثل جریانی که واسه گوگل اتفاق افتاد و استودیو های داخلیشو بست که یکی از دلایلش همین خرید بتسدا توسط مایکروسافت بود (تو تاپیکیش هست)


در اخر هم عرض کردم که قرار نیست کل صنعت رو بخره...اما داشتن ip بزرگ خیلی تاثیر گذاره تو جذب مخاطب و یا تو انتخاب بین سرویسها

دلیل اینکه رقبا مهم نیست، چون استیدیا و لونا کلا تو بازیسازی نیستنو رقیب نیستن و رقیب گیم پس در حال حاضر بازدهی مالیش هست،نه بحث محتوای عرضه پس رقبا بازم میگم اهمیتی نداره مگه سونی یه کاری کنه .سطح رقابت مهمه.یا خود نت فلیکس سال دیگه.لونا نت فلیکس استیدیا حداقل 3-4 سال از گیم پس کنونی عقبترن، برا همین میگم رقیب نیستن
در مورد بحث اول هم، استیدیا بلند پروازی همچینی کرد که با مخ خورد زمین و تهش استودیوهاشو بست . پس به استیدیا و تخمیناش کاری نداشته باشیم، بهتره.
سال 2007 من اینترنت شبدیز داشتم 8 مگ تازه تو ایران، الانم 8 مگ دارم از پیشگامان، ازش هم برا استریم تو یوتیوب استفاده میکنم. تازه با کیفیت 480 و 720 که اون زمان مرسوم بود عالی بود چه برسه به الان.اینترنت مناسب استریم فیلم همون زمان هم بود. گرفتن مشترک دائمی خیلی سخته.
اینکه موبایل 5g اومده و پس بیایم اون جامعه رو هم بزاریم تو گیمرها، چندان درست نیست. یه نگاه چشمی به اطراف خودمون بندازیم مشخصه. قسمت زیادی از کسانی که موبایل دارن، کاری به ساده ترین گیمها ندارن چه برسه به بازیای کنسولی و pc .پس نمیشه بسط داد این ماجرا رو به جامعه 2-3 میلیاردی، موبایل دارا.
در اخر هم بحث اول،ٍ ماکرو یه قول داد که هر سه ماه یه بازی aaa رو گیم پس. 23 تا استودیو توانایی یه همچین کاری رو داره. برا همین گفتم که استودیوی این سری احتمالا بزرگ نیست و سمت تیک تو و اینا نباشین. ماکروسافت باید با همینا یه چیزی در بیاره اول تا دوباره دست به خرید یه شرکت عظیم بزنه.
اگه قراره بالاخره HL3 رو شایسته ترین استدیو (آرکین) بسازه...

شدیدا موافق خرید ولو هستیم:D
hl3 رو خود والو خواهد ساخت و معرفیش خواهد کرد. بعد از موفقیت الیکس برگشتن و هیچ استودیویی شایسته تر از خود والو براش نیست.
حتی الیکس هم یه عنوان فوق العاده تو فیزیک و ... بود.
 

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
2,794
یه نکته ای هست که مایکروسافت یه زمانی هدف عرضه aaa هر ۳ ماه داشت که به چشم انداز و تعداد یوزر های اون زمان مربوط میشه و شاید بخواد الان هر ماه یدونه aaa منتشر کنه تا بازار کلا بکشه سمت گیم پس

در کل من با خرید وارنر مخصوصا به خاطر mortal kombat خیلی موافق هستم چون ژانری هست که گیم پس توی اون ژانر تا حدی ضعیفه و خلق ip فایتینگ که موفق هم بشه کار راحتی نیست

بازی Killer Instinct هم خیلی موفق ظاهر نشد و وجود استدیویی مثل NetherRealm میتونه عنوان Killer Instinct هم ارتقا بده
 

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,576
نام
alireza
دلیل اینکه رقبا مهم نیست، چون استیدیا و لونا کلا تو بازیسازی نیستنو رقیب نیستن و رقیب گیم پس در حال حاضر بازدهی مالیش هست،نه بحث محتوای عرضه پس رقبا بازم میگم اهمیتی نداره مگه سونی یه کاری کنه .سطح رقابت مهمه.یا خود نت فلیکس سال دیگه.لونا نت فلیکس استیدیا حداقل 3-4 سال از گیم پس کنونی عقبترن، برا همین میگم رقیب نیستن
در مورد بحث اول هم، استیدیا بلند پروازی همچینی کرد که با مخ خورد زمین و تهش استودیوهاشو بست . پس به استیدیا و تخمیناش کاری نداشته باشیم، بهتره.
سال 2007 من اینترنت شبدیز داشتم 8 مگ تازه تو ایران، الانم 8 مگ دارم از پیشگامان، ازش هم برا استریم تو یوتیوب استفاده میکنم. تازه با کیفیت 480 و 720 که اون زمان مرسوم بود عالی بود چه برسه به الان.اینترنت مناسب استریم فیلم همون زمان هم بود. گرفتن مشترک دائمی خیلی سخته.
اینکه موبایل 5g اومده و پس بیایم اون جامعه رو هم بزاریم تو گیمرها، چندان درست نیست. یه نگاه چشمی به اطراف خودمون بندازیم مشخصه. قسمت زیادی از کسانی که موبایل دارن، کاری به ساده ترین گیمها ندارن چه برسه به بازیای کنسولی و pc .پس نمیشه بسط داد این ماجرا رو به جامعه 2-3 میلیاردی، موبایل دارا.
در اخر هم بحث اول،ٍ ماکرو یه قول داد که هر سه ماه یه بازی aaa رو گیم پس. 23 تا استودیو توانایی یه همچین کاری رو داره. برا همین گفتم که استودیوی این سری احتمالا بزرگ نیست و سمت تیک تو و اینا نباشین. ماکروسافت باید با همینا یه چیزی در بیاره اول تا دوباره دست به خرید یه شرکت عظیم بزنه.
دوست عزیز من منظورم داشتن اینترنت و زیر ساختهاشه که بشه بازی هارو مثل سری ایکس و ps5 استریم کرد و بدون لگ و مشکل...اون زمان onlive هم اومد ولی به دلیل مشکلات زیرساختی کشورها ورشکسته شد و اخرش سونی خرید...من نگفتم که همه موبایلها میان سمت گیم ولی گیمرهای موبایلی خیلی زیادن و اومدن ادمهای دیگه به این صنعت فقط با یک اپ (در اینده وب اپ) میشه کشوند...دیگه خرید سخت افزار‌ و دنگ و فنگ اپدیت و اینارو نداره (منظورم پتانسیلش هست)

حالا در کل باید دید بالاخره کی مایکروسافت از این سرویس رونمایی میکنه...الان شاید ۲.۵ سال شد که تو بتا و الفا و ایناست...دیگه کمکم خسته کننده شده...امیدوارم تا اخر ۲۰۲۱ رونمایی و عرضه بشه
 
  • Like
Reactions: rahyarpaul

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,159
نام
سبحان
آخرین ویرایش:

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,159
نام
سبحان
همین که بازیای وارنر دی وان گیم پس بیان و همیشه هم روی گیم پس بمونن خودش کافیه :D اینایی که معرفی شدن و پلتفرمای مقصدشون مشخص شده رو نمیشه انحصاری کرد
 
  • Like
Reactions: Bax

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
همین که بازیای وارنر دی وان گیم پس بیان و همیشه هم روی گیم پس بمونن خودش کافیه :D اینایی که معرفی شدن و پلتفرمای مقصدشون مشخص شده رو نمیشه انحصاری کرد
می شه انحصاری کرد به خصوص این که وارنر خودش ناشرم هست.
مشکل Psychonauts 2 جمع کردن پول برای ساخت بازی بود وگرنه اونم می شد انحصاری کرد.
 
  • Like
Reactions: Bax

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,159
نام
سبحان
می شه انحصاری کرد به خصوص این که وارنر خودش ناشرم هست.
مشکل Psychonauts 2 جمع کردن پول برای ساخت بازی بود وگرنه اونم می شد انحصاری کرد.
حالا بزار خرید رو اعلام کنن، اونموقع بحث های فراوان راجع به اینکه انحصاری میشن یا نه، انجام خواهیم داد :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر