Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
کمیت اهمیتی نداره کیفیت مهمه اینو نسل قبل رسما دیدیم دیگه ده تا بازی انحصاری مهم نیست کیفیت هم خیلی مهمه رو مخاطب
كيفيت هم در حد همين كوانتوم بريك و گيرز اين مسل باشه خوبه
در حد فورتزا باشه كه چه بهتر
مثلا نسخه بعدي دووم يا ولف خيلي هنر ميخواد بد باشه
منتهي اگه منظورت از كيفيت اينه كه هر سال ٥ تا ٩٠ پلاس بدن اينطور نيست

اون شكلك عصبانيت هم به ياد محسن ابراهيمي گزاشتم عادتش بود بد برداشت نكني يه موقع
 
۲۰۲۲
به بعد هر ماه یه بازی میده?
ليست كلا روياييه يكم دليلش هم اينه زمان رو ٤ سال در نظر گرفته
در صورتيكه طبق نسلهاي قبلي حدود هفت هشت سال نسل بايد طول بكشه .
قبلا صحبتي كه مت بوتي كرده بود هر سه ماه يه AAA

كه ميشه ٤ تا ايپي تو سال
حالا اي پيهاي كوچك كثله همين medium ميتونه تعداد رو ببره بالا اما مثلا ٧ تا تريپل اي تو يه سال بعيده
طبق اين نسل هر استوديو ميتونه دوتا نسخه اصلي رو تو هر نسل بده حداكثر
٢٣ تا استوديو تو ايده ال ترين حالت ٤٦ تا نسخه اصلي بدن كه تو ٨ سال ميشه سالي ٦ نسخه
كه به عددي كه مت بوتي هم گفته نزديكه چون خيلي از اين استوديو ها اصلا تريپل A ساز نيستن.

البته همون امار ٤ تا تريپل A تو يكسال بي نظيره
وقتي سوني بطور متوسط هر سال دوتا تريپل AA رو داشته تقريبا تو اين نسل .
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: {mobile-GAMER-117}
ليست كلا روياييه يكم دليلش هم اينه زمان رو ٤ سال در نظر گرفته
در صورتيكه طبق نسلهاي قبلي حدود هفت هشت سال نسل بايد طول بكشه .
قبلا صحبتي كه مت بوتي كرده بود هر سه ماه يه AAA

كه ميشه ٤ تا ايپي تو سال
حالا اي پيهاي كوچك كثله همين medium ميتونه تعداد رو ببره بالا اما مثلا ٧ تا تريپل اي تو يه سال بعيده
طبق اين نسل هر استوديو ميتونه دوتا نسخه اصلي رو تو هر نسل بده حداكثر
٢٣ تا استوديو تو ايده ال ترين حالت ٤٦ تا نسخه اصلي بدن كه تو ٨ سال ميشه سالي ٦ نسخه
كه به عددي كه مت بوتي هم گفته نزديكه چون خيلي از اين استوديو ها اصلا تريپل A ساز نيستن.

البته همون امار ٤ تا تريپل A تو يكسال بي نظيره
وقتي سوني بطور متوسط هر سال دوتا تريپل AA رو داشته تقريبا تو اين نسل .
البته فکر نکنم منظور کلابریل این بوده باشه که نسبل کلا ۴ سال باشه
 
البته فکر نکنم منظور کلابریل این بوده باشه که نسبل کلا ۴ سال باشه
نه قطعا منظورش اين نيست منتهي ميگم طوري كه دسته بندي كرده تقريبا كار تمام استوديوها تو يك نسل رو اورده تا٢٠٢٤ براي همين تعداد اي پي ها انقدر زياد شده
 
  • Like
Reactions: {mobile-GAMER-117}
Klob یه پست گذاشته تو resetera درباره برنامه ریزی بازیهای فرست پارتی Xbox:

View attachment 189908
خیلی هم دور از ذهن نیست چون که قبلا هم مت بوتی گفته بود هدفشون اینه که هر سه ماه 1 بازی AAA ریلیز کنن..
 
٢٣ تا استوديو تو ايده ال ترين حالت ٤٦ تا نسخه اصلي بدن كه تو ٨ سال ميشه سالي ٦ نسخه
بعضی از این استودیو ها دو تا تیم دارن. مثلا Arkane دو تا استودیو مجزاست. Playground هم همینطور.
Obsidian همیشه دو سه تا تیم هست. همین الان Grounded رو دارن که امسال میاد. Josh Sawyer هم گفته شده رو یه بازی دیگه غیر از Avowed کار میکنه که معرفی نشده.
Ninja Theory رسما سه تا تیمه و هر سه تا پروژه اش هم معرفی کرده: Hellblade 2 و Project Mara و Project Insight.
Rare هم احتمالا یه چیز دیگه غیر از Everwild داره که Klob هم اشاره کرده.

حالا اینا غیر از بازیهای انحصاری 3rd partyـه که باهاشون قرارداد میبنده و معمولا کم هم نیستن، نمونش Ark 2 یا اصلا همین Stalker 2.

خلاصه گیم پس از یکی دو سال دیگه میشه یک سرویس must have که شدیدترین هیتر مایکروسافت هم نمیتونه دربرابرش مقاومت کنه :D
 
بعضی از این استودیو ها دو تا تیم دارن. مثلا Arkane دو تا استودیو مجزاست. Playground هم همینطور.
Obsidian همیشه دو سه تا تیم هست. همین الان Grounded رو دارن که امسال میاد. Josh Sawyer هم گفته شده رو یه بازی دیگه غیر از Avowed کار میکنه که معرفی نشده.
Ninja Theory رسما سه تا تیمه و هر سه تا پروژه اش هم معرفی کرده: Hellblade 2 و Project Mara و Project Insight.
Rare هم احتمالا یه چیز دیگه غیر از Everwild داره که Klob هم اشاره کرده.

حالا اینا غیر از بازیهای انحصاری 3rd partyـه که باهاشون قرارداد میبنده و معمولا کم هم نیستن، نمونش Ark 2 یا اصلا همین Stalker 2.

خلاصه گیم پس از یکی دو سال دیگه میشه یک سرویس must have که شدیدترین هیتر مایکروسافت هم نمیتونه دربرابرش مقاومت کنه :D
اون پاراگراف اخرت ربطي به حرف من نداشت به عنوان هيتر گيم پس
همين الان هم واقعا سرويس جذابه براي همه :D

اره درسته استوديوها چند تيمه هستن اما مثلا تو نينجا پروژه AAA شون هل بليد و اون دوتا كوچيكن

يا براي ابسيدين هم گراوندد معلومه بازي كوچيكيه و تيم اصلي رو اوتر ورلدز كار ميكنن و avowed



روي تعداد بازي بحثي ندارم كه تو هرسال به ١٠ تا هم ميتونه برسه
بحثم اين بود تعداد AAA ها تو يكسال بعيده به بيشتر از ٤ يا ٥ تا برسه
بقيه پروژه ها كوچيكن .
 
اون پاراگراف اخرت ربطي به حرف من نداشت به عنوان هيتر گيم پس
همين الان هم واقعا سرويس جذابه براي همه :D

اره درسته استوديوها چند تيمه هستن اما مثلا تو نينجا پروژه AAA شون هل بليد و اون دوتا كوچيكن

يا براي ابسيدين هم گراوندد معلومه بازي كوچيكيه و تيم اصلي رو اوتر ورلدز كار ميكنن و avowed



روي تعداد بازي بحثي ندارم كه تو هرسال به ١٠ تا هم ميتونه برسه
بحثم اين بود تعداد AAA ها تو يكسال بعيده به بيشتر از ٤ يا ٥ تا برسه
بقيه پروژه ها كوچيكن .
منم اون جا نگفتم هر ماه یه AAA گفتم با این برنامه بزن جلو هر ماه یه بازی میدن از مستقل تا AAA و اینکه بنظرم بیشتر بازی های مایکروسافت در طول سال AA خواهند بود کم هزینه ولی خوب.
و فکر کن اینطور بشه سونی هر سال دو تا AAA بزرگ و سنگین بده ولی مایکروسافت هر سال مثلاً ۱۰ تا بازی که AA و خوبن.
چه راحت سوا میشه?
هر چند مایکروسافت هم قراره AAA سنگین هم بسازه
اون ۱۰ هم جدی نگیر در مثال مناقشه نیست?
 
View attachment 190181

اینا ۷۵۰ نفر شدن واقعا چه غلطی دارن میکنن! با این تعداد نیرو حداقل باید ۳-۴ تا بازی AAA در حال ساخت داشته باشن ..
خب همه ۷۵۰ تاشون که رو اینفینیت نیستن آخه
یه عده تلویزیون
یه عده کتاب
یه عده MCC
هرچند حساب کنی حداقل ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر رو اینفینیت میشن.
تازه ۴ تا استودیو بزرگ هم بصورت برون سپاری روش کار میکنن بیشتر از ۱۰۰۰ نفر میشه.
نتیجه:
اسم استودیو رو بکنن
343khaktosaresh
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or