Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:
من با شما موافقم. قطعن فروش کنسول برای مایکروسافت بسیار اهمیت داره ولی در اولویت نیست.
اگر برگردیم به پیشینه دو کمپانی سونی و مایکروسافت، از ابتدا یک اختلاف بسیار زیاد بین سیاست ها و مدل درآمد زایی این دو کمپانی وجود داشته
مایکروسافت با فروش نرم افزار رشد کرد و سونی هم با فروش سخت افزار.
در صنعت گیمینگ ، بعد از به ریاست رسیدن فیل اسپنسر، مایکروسافت کم کم داره به اصالت خودش برمیگرده و ترجیه میده به جای اینکه با سونی رقابت کنه، انرژیشو بزاره روی کاری که توش مهارت داره. یعنی فروش نرم افزار و سرویس.
مثل کاری که نینتندو انجام داد و تصمیم گرفت به جای جنگ و جدل با سگا و سونی، لیگ خودش رو بسازه که موفقم شد. در حال حاضر هم تنها رقیب نینتندو خودشه. یعنی عملن هیچ رقیبی نداره!
مایکروسافت و سونی هم شاید الان به ظاهر رقیب همدیگه باشن، ولی در آینده ای نه چندان دور فاصلشون از هم زیاد خاهد شد. تا جایی که دیگه چیزی به نام جنگ کنسولی که الان میشناسیم، وجود نداشته باشه.
البته که سونی هم با تکیه بر استودیوهای داخلیش و سیاست انحصاری به روند همیشگی خودش که در حال حاضر توش موفق هم هست ادامه خاهد داد.
در تایید و ادامه صحبتهای شما اضافه کنم که اگه دوستان دقت کنیم اسپنسر در اغاز و پایان نمایش بازی های اینده اکس باکس فقط از بازی هایی رو نمایی کرد که از روز اول لانچ تحت حمایت گیم پس هستن! همین یعنی نمایش بازی های گیم پس رو داشتیم!!! نه اکس باکس
اکس باکس نهایتا میتونه با موفقیتی مثال زدنی ps4 یه فروش بالای صد میلیون رو تجربه کنه که خیلی هم عالیه اما با بزرگتر شدن چتر حمایتی گیم پس رو دیوایس های اندروید و ios و یوزرهای 15 دلاری در اینده نه چندان دور چند صد میلیون نفری رو پذیرا هستی که دیگه کمپانی های ترد پارتی دنبال حمایت و دیده شدن تو گیم پس هستن چون حدالقل محدودیت دیوایس رو داره و اکوسیستم اینده گیمینگ ماکرو هست که کنسول اکس باکس همجزوی از اون سیستم هست نه تمام اون سیستمی که تا نسل هشت بود.
 
با اینکه من اینو خیلی شنیدم که میگن ولی اصلن تو کتم نمیره که ماکرو فقط دنبال اکوسیستم باشه و فروش کنسولش که برند xbox و باهاش میشناسن براش اولویت نباشه!
اگه هدف همین سرویس ها باشه پس اصلن چرا کنسولی داره به اسم xbox تولید میشه که روش ضرر هم بدن و این همه براش تبلیغ میشه؟!
اگه اولویت نیست چرا فقط همون گیم پس و اکوسیستم و تبلیغ نمیکنن؟
بنظرم این دوتا بحث جدا هستن و من بشخصه برام قابل هضم نیست ترکیب این دوتا.
میگم اگه این استدلال شما درست باشه باید ساخت کنسول و کنسل کنن و فقط بزنن تو کار سرویس.
فروش ایکس باکس دیوایس ها برای مایکروسافت هنوز اهمیت داره ولی با گذشته متفاوت هست ... به هر حال باید گیم پس روی بستری اجرا بشه حالا جذاب ترین پکیج برای گیم پس کجاست ؟ قطعا Xbox Series ...
سری x ومخصوصا S تقریبا خرجشون نصف یک PC و نصف یک موبایل پرچمداره پس بهترین گزینه برای دسترسی به گیم پس محسوب میشن و این به نظرم برای مایکروسافت مهمه که کنسول هاش بهترین عملکرد رو ارائه بدن.
اما اینکه فروش سخت افزاری از اولویت مایکروسافت خارج شده هم به نظرم گذشت زمان اینو ثابت میکنه. ورود قدرتمند مایکروسافت به بازار PC و Cloud گیمینگ قطعا نشون میده مایکروسافت قصد داره از مدل تجاری سنتی که 18 ساله داره طبق اون عمل میکنه فاصله بگیره ... چارت درآمدیشون هم نشون میده که ضرر هایی ک که از سخت افزار میکنن رو خیلی راحت از سمت فروش نرم افزار و سرویس جبران میکنن... بنابر این تصمیمشون برای دادن اهمیت بیشتر به سرویس های اشتراکی و فروش ترم افزاری هوشمندانست ...
 
Careers - Ninja Theory Ltd
در تکمیل بالایی انگار 13تا جایگاه شغلی دارن
مستقل رو هم یادشون رفته بردارن احتمالا :D
پ.ن:به نظرم اینکه اصلا خبری از نینجا نیست و مثل اینگزایل یا آبسیدین توجهات بهشون جلب نیست خیلی خوبه.
 
آخرین ویرایش:
منظورش independent از لحاظ آزادی عمل برای طراحی و ساخت بازیهاست.
درست هم هست. سه تا پروژه دارن که اگه زیرمجموعه مایکروسافت نمیشدن، بعید میدونم ناشری حاضر میشد براشون سرمایه گذاری کنه، چون پروژه های خاصی اند و بازده تجاریشون خیلی مطمئن نیست.
 
فعلا Starfield از همه برام جذتبیت بیشتری داره چون کارهای بتسدا دوست دادم از لحاظ فنی هم احتمالا دیگه مشکلی ندارن فقط اولین نمایش رسمیش امیدوارم همون اوایل ۲۰۲۱ باشه
 
خوب زمان ۳۶۰ هم مایکروسافت بعد تریلر هر بازی لایو رو می نوشت روی دیسک می نوشت تریال چند ماهه لایو می داد یعنی می خوام بگم تقریبا تمام این کاریی که برای گیم پس می‌کنه برای لایو هم می کرد و ما نمی گیم که لایو در سطح کنسول بوده حتی، میگیم :D برداشت من از این نوع تبلیغاتش برای گیم پس برای شناخته شدن خود گیم پسه نه بیشتر و چیزی در حد لایو
و در مورد انحصاری اره این حرف درست تر از چیزی که من گفتم:-?بگذریم:D
اسپنسر یکی از خوبی های گیم پس رو گفته اینه که ما می تونیم نگاه کنیم ببینم کدوم بازی ها برای کاربرا اهمیت داره و بیشتر بازی می کنن حرفم اینه که مایکروسافت نمیاد سلیقه سازی کنه و بگه چه بازی مناسب گیمپه چی نیست یعنی سلیقه مخاطب تعیین می‌کنه چی بیاد رو گیم پس و یه چیزی هم میگفتن که من نمی دونم اصن چطور ممکنه که حالا فلان استدیو رو مجبور به ساخت یه نوع خاص از بازی می‌کنه به خاطر گیم پس که خود اسپنسر گفت که این نتایج بدی داره و انجام نمی دیم و اصن راه درستی نیست که مایکروسافت بره یه استدیو که تخصصش ساخت یه نوع بازیه بخره و بعد بگه ما به خاطر نقاط قوتش فلان تغییر رو توش به وجود نمیاریم و بعد بیاد بگه حالا بیا کاری رو بکن که تا حالا انجام ندادی خوب چرا نرفت سراغ استدیویی که کارش همینه عملا این کار میشه آتیش زدن پول
نه تنها قیاس لایو و گیم پس و نحوه پشتیبانی این دو تا از طرف ماکرو متفاوته حتی قیاس ماکرو 2005 با الان هم کاملا متفاوته
ماکرو تو همون اوایل و اواسط دهه اول قرن 20 که بازیاشو رو pc میداد با تاخیرهای طولانی مثلا هیلو 1 دو سال و هیلو 2 با تاخیر 3 ساله اومد رو pc . 3 اون که نیومد تا با کالکشن اومد
یا فیبل با تاخیر یه ساله یا gears همینطور. اون زمان برا جنگ با ps اومده بود و پورت pc رو هم میداد به بقیه،با تاخیر طولانی عرضه کنن از 2007 هم که کلا ولش کرد.
سیاست ماکرو اظهر من الشمس هست که تغییر کرده و دیگه دنبال جنگ کنسولی و سخت افزاری صرف نیست.
____________________
یه چیزی بگم از سطح شاید تنفر بشه گفت که سازنده های دایرکت داشتن
اسم پروژه دایرکت ایکس بود منهتن . همون پروژه بمب اتمی هیروشیما که آمریکا زد و لوگو دایرکت ایکس


DirectX_1_logo.png


تا ورژن 8.2 این بود . ظاهر لوگو اخطار رادیواکتیو هست که تغییر شکل داده و دلیل دایرکت ایکس و ساختش گرفتن سبقت از ژاپنیا بود تو صنعت گیم و اونموقع بازار گیمینگ دست ژاپن بود.
تمام تلاش ماکرو اونموقع پیشی گرفتن از ژاپنیا بود و با سیاست انحصارطلبانه مثل همونا اومد تو جنگ.
ماکرو امروز کاملا با اونموقع متفاوته.
You cannot be using a radiation symbol and calling this thing 'The Manhattan Project'." So we renamed it Direct X but we said, "Everybody loves the radiation symbol, so what we'll do is add legs to it to make it an 'X'." There are probably 3 people in the entire world that know how that came about
 
آخرین ویرایش:
اطلاعات جالبی در مورد بازی کنسل شده راکستار بیرون اومده که در نهایت بنظرم با کنسل شدن ایجت و تجربه گلگر با مدیریت پروژه ای که دست گرفته علاقه داشته جو مورد دلخواهش رو حالا با پرفکت دارک به کانسپت و ستینگ دلخواهش برسونه
188724 طبق گزارش وب‌سایت Game Informer، بخشی از داستان بازی Agent در کشور مصر و شهر قاهره جریان داشت. استودیوی راک‌استار سن دیگو در آن زمان با کمبود تصاویر مرجع از شهر قاهره روبه‌رو بود. در نتیجه تیمی از این استودیو برای گرفتن تصاویر به آن شهر اعزام شدند. این تیم متشکل از جوزف سانابریا (Joseph Sanabria) و ویلیام کیدول (William Kidwell) به عنوان طراحان محیط، چارلز مورو (Charles Morrow) به عنوان کارگردان هنری و درل گلگر (Darrell Gallagher) به عنوان طراح ارشد بخش هنری بودند. در حالی که این تیم در مورد مسائل قانونی عکس گرفتن در قاهره تحقیق کرده و همچنین رانندگانی را استخدام کرده بود که می‌توانستند به عنوان مترجم نیز خدمت کنند، اما اعضای آن برای مسائل و مشکلات بعدی آماده نبودند.

در این میان، جوزف سانابریا به دستور پلیس مجبور شد تا یک تصویر را حذف کند. همچنین درل گلگر نیز به جرم حمل اسلحه در فرودگاه دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت. سایر اعضای تیم نیز در یک هتل، در حبس خانگی قرار داشتند. در پایان پس از گذشت مدتی، اعضای این تیم توانستند به خانه بازگردند؛ اما به دنبال این اتفاق، راک‌استار سن دیگو مجبور شد تا سفر به شهر سنت پترزبورگ کشور روسیه را لغو کند.
@John-117 محمد الان دارم این اطلاعاتو میخونم که شما میگفتی :D
 
آخرین ویرایش:
داشتم یه چیزی رو تو فروم سرچ میکردم، بطور اتفاقی یکی از صفحات قدیمی تاپیک رو دیدم که بچه ها داشتن درباره خرید زنیمکس صحبت میکردن :D
صفحه 73

نظرات جالبه. ماشالا اون رفیقمون هرکول پوآرو فکر کنم تو مایکروسافت کار میکنه:D الان که زنیمکس رو خریده، خوندن اون پست ها خیلی فانه :D
خب پس بزارید پیشبینی بعدی احسان رو هم بگم.
معتقده پرونده وارنر تموم نشده. گرچه گفتن فروش منتفیه، ولی اینده بخش سرگرمی به دو سه بازی ۱ سال اینده شون بستگی داره و اگه باز تصمیم به فروش بگیرن، مایکروسافت میخره. :D
بتزدا رو که خوب گفت. ببینیم این چی میشه.
 
خب پس بزارید پیشبینی بعدی احسان رو هم بگم.
معتقده پرونده وارنر تموم نشده. گرچه گفتن فروش منتفیه، ولی اینده بخش سرگرمی به دو سه بازی ۱ سال اینده شون بستگی داره و اگه باز تصمیم به فروش بگیرن، مایکروسافت میخره. :D
بتزدا رو که خوب گفت. ببینیم این چی میشه.
اتفاقا منم وارنر رو احتمال بالایی میدونم، ولی چون در مقایسه با Bethesda اونقدر طرفدار بازیهاش نیستم خیلی مانور نمیدم:D لامصب Bethesda تمام استودیوهاش مورد علاقه من بودن (بجز تانگو)، ولی بدور از سلیقه شخصی اینم خیلی خرید بزرگیه. استودیوهای قوی مثل راکستدی و Monolith به علاوه مورتال کامبت و هاگوارتز لگاسی، هولی شت:|:D
هرچند اگر معیار رو عملکرد بازیهای سال آینده اش بگذاریم، احتمالا همه عالی میفروشن. خصوصا هاگوارتز لگاسی و Suicide Squad یه نگاه به viewer های یوتیوب بکنیم، مشخصا خیلی پرطرفدارند.
 
اطلاعات جالبی در مورد بازی کنسل شده راکستار بیرون اومده که در نهایت بنظرم با کنسل شدن ایجت و تجربه گلگر با مدیریت پروژه ای که دست گرفته علاقه داشته جو مورد دلخواهش رو حالا با پرفکت دارک به کانسپت و ستینگ دلخواهش برسونه
View attachment 188724طبق گزارش وب‌سایت Game Informer، بخشی از داستان بازی Agent در کشور مصر و شهر قاهره جریان داشت. استودیوی راک‌استار سن دیگو در آن زمان با کمبود تصاویر مرجع از شهر قاهره روبه‌رو بود. در نتیجه تیمی از این استودیو برای گرفتن تصاویر به آن شهر اعزام شدند. این تیم متشکل از جوزف سانابریا (Joseph Sanabria) و ویلیام کیدول (William Kidwell) به عنوان طراحان محیط، چارلز مورو (Charles Morrow) به عنوان کارگردان هنری و درل گلگر (Darrell Gallagher) به عنوان طراح ارشد بخش هنری بودند. در حالی که این تیم در مورد مسائل قانونی عکس گرفتن در قاهره تحقیق کرده و همچنین رانندگانی را استخدام کرده بود که می‌توانستند به عنوان مترجم نیز خدمت کنند، اما اعضای آن برای مسائل و مشکلات بعدی آماده نبودند.

در این میان، جوزف سانابریا به دستور پلیس مجبور شد تا یک تصویر را حذف کند. همچنین درل گلگر نیز به جرم حمل اسلحه در فرودگاه دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت. سایر اعضای تیم نیز در یک هتل، در حبس خانگی قرار داشتند. در پایان پس از گذشت مدتی، اعضای این تیم توانستند به خانه بازگردند؛ اما به دنبال این اتفاق، راک‌استار سن دیگو مجبور شد تا سفر به شهر سنت پترزبورگ کشور روسیه را لغو کند.
@John-117 محمد الان دارم این اطلاعاتو میخونم که شما میگفتی :D
بازی کست خودمون در مورد agent صحبت کردن که عالی بود و همین اطلاعاتی که گفتی کامل ترشو در اختیارت میزارن
 
  • Like
Reactions: Bax and John-117

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or