نمایشگاه/رویداد Xbox Events | Developer Direct 2025 | January 23

افسردگى گرفتم با نمايش امشب و خبرايي كه از ٥٠ دلارى و كوتاه بودن بازى اومد.
حقيقتش من ٨٠٪؜ دليل سرى ايكس خريدنم همين هل بليد بود :-<
توقع داشتیم واسه درمان مریضی سنوئا استین بالا بزنی،خودت افسردگی گرفتی؟

اینها تصمیم گرفتن وجب به وجب بازی رو موشن کپچر کنن ولی به چه قیمتی؟
واسه ساخت یه بازی بزرگتر احتمالا ۱۰ سال زمان و ۱ میلیارد هزینه بخوان.
ماکروسافت زیادی داره به اینا حال میده.
 
آخرین ویرایش:
ایندیانا جونز عالی به نظر میرسه، واسه من خیلی نوستالژی شد بچه بودم یه گیم ایندیانا جونز داشتم یه مرحله داشت یه مقبره ی آب گرفته ای بود داخلش هشت پا بود چقدر من از اون مرحله میترسیدم :Dاسم گیم قدیمیه رو یادم نیست ولی این تریلر رو دیدم خیلی یاد اون گیم افتادم و هایپ شدم.
 
امیدوارم که درباره هل بلید اشتباه کرده باشم و بازی خیلی خیلی خوبی بشه، ولی هیچ امیدی بهش ندارم.
بنظرم تنها خوبی هل بلید ۲ این هست که بالاخره این پروژه خیلی وقت گیر تموم شد. از نینجا تئوری میشه کارهای بهتری دید. من که خیلی دوست دارم یه چیزی مثل DmC بسازند.

IMG_20240119_101557_472.jpg
طبق نظرسنجی فکر کنم بدبینم به اوضاع 😁
دیگه حالا راحت میگم بهترین بازی امسال مایکرو بلک اپس هست 😁
 
منکه خوشم اومد از Indiana جدا از اینکه کلا به لوکیشن ها بکر و باستانی علاقه دارم بازی به نظر در وضعیت خوبیه و احتمالا تاخیر نخوره، در نبود Uncharted فکر می کنم بتونه موفق بشه اگر مشکلات پرفورمنس نداشته باشه
در مورد هل بلید هم اتفاقا اینکه کوتاهه به نظرم نکته مثبتیه با توجه به شرایط بازی و استودیو ترجیح می دم جای طولانی کردن بازی کوتاه و کوبنده باشه :دی

سال خوبی به نظر میرسه برای ایکس باکس
شدیدا منتظرم ببینم سونی چی نشونمون میده واسه امسال
 
توی این برهوت FPS فقط چندتا استودیوی انگشت شمار موندن که می تونن narrative FPS بسازن که یکی از بهترین هاشون همین ماشین‌گیمزه٬ بعد ناراحتید که چرا یکی از بهترین شوتر سازهای باقی مونده داره یه شوتر خلاقانه با یه ستینگ جدید می سازه به جای اینکه بره یه کلون آنچارتد برای اکس‌باکس بسازه؟ جدی ناراحتید؟ :D و واقعا انتظار داشتید FPS رو ول کنن بیان یه اکشن ادونچر آبکی که از روز‌ اول آنچارتد رو می کوبن تو سرش بسازن؟
 
آخرین ویرایش:
توی این برهوت FPS فقط چندتا استودیوی انگشت شمار موندن که می تونن narrative FPS بسازن که یکی از بهترین هاشون همین ماشین‌گیمزه٬ بعد ناراحتید که چرا یکی از بهترین شوتر سازهای باقی مونده داره یه شوتر خلاقانه با یه ستینگ جدید می سازه به جای اینکه بره یه کلون آنچارتد برای اکس‌باکس بسازه؟ جدی ناراحتید؟ :D و واقعا انتظار داشتید FPS رو ول کنن بیان یه اکشن ادونچر آبکی که از روز‌ اول آنچارتد رو می کوبن تو سرش بسازن؟
اونم وقتی کارگردان ریدیک بالاسر پروژس :x
 
من عاشق ایندینا جونز های قدیمی هستم سه چهارتا تیکه تو این تریلر خیلییی بهم چسبید اصلا مورمورم شد به قول خارجکی ها Goosbumps گرفتم :دی ( مخصوصا قسمت هایی که مشت میزد :دی ) فقط نمیدونم چرا یه حالت AA بودنی داشت تریلر انگار بعضی جاهاش مثلا جایی که تفنگش رو آورد بالا یا قسمت های سوم شخصش که طناب مینداخت خیلی مصنوعی و Low LVL بودن .من ولفنشتاین های ماشین گیم هم خیلی دوست داشتم امیدوارم خراب نکرده باشن .
 
۵ سال فقط نتیجش شده گرافیک! آدمو یاد رایز و اوردر میندازه که کل هزینه فقط صرف گرافیک شده بود.
اون حس روانشناختی هم دیگه تازگی نداره که بگیم Wow و اینا. عجیبه واقعا این همه سال با بودجه زیاد نتیجش همچین بازی که گویا کوتاه هم هست و هیچ فرقی با نسخه اولش نداره.
برعکس ایندی که قشنگ میشه کیف کرد با تریلرش و مشخصه حرف برا گفتن زیاد داره.
تنها نکته جذاب هلبلید تا الان موسیقی هاش بوده.

یه موردی که باید دقت کنیم اینه که هر بازی با شماره اولش تقریبا ادامه مسیر خودش رو یجورایی مشخص میکنه.
هلبلید 1 یه ساختار کلی و نوع گیم پلی و روایت رو برای خودش تعریف کرده که حالا تو شماره بعدش در تکامل همون سیستم قدم برمیداره.
به طبع اگه کسی با اون سبک و سیاق حال کرده از شماره دو هم لذت میبره و برعکسش.
اینکه از شماره دوم یه بازی توقع تغییر کلی دارید عجیبه.
نمایش بازی در راستای حال و هوای کلی بازی هست و مطمئن هستم بازی تو همون راهی که میره موفق میشه.
 
آخرین ویرایش:
افسردگى گرفتم با نمايش امشب و خبرايي كه از ٥٠ دلارى و كوتاه بودن بازى اومد.
حقيقتش من ٨٠٪؜ دليل سرى ايكس خريدنم همين هل بليد بود :-<

حالا برعکس من به عنوان هیتر درجه یک Hellblade 1 که حتا با فکر کردن بهش هم کرینج میشم، از این خوشم امده:دی قبلا هم گفتم، دلیل اصلیش رنگ بندی بهتر بازیه. دیگه انقدر مرده نیست.

از حیث گیم پلی هم نگرانی خاصی ندارم. چون اول اینکه خود HB1 هم حالا GoW که نبود! و دوم اینکه تایین کننده کیفیت این بازی داستان و روایتش هست نه چیز دیگه. داستان و روایت رو هم نمیشه تو تریلر خوب نشون داد. منهای اسپویل شدن یه چیزی هست که باید تجربه کنی نه اینکه صرفا تو چند دقیقا ببینی. اگه این کارشون رو خوب در آورده باشن بازی موفقی میشه. پتانسیلش رو خیلی داره. تنها نکته نگران کننده اینکه مایکروسافت به موفقیت بازی خیلی امیدواره:دی چون لول پیش بینی های اونا هم دقیقا مثل پیشبینی های منه:دی برعکسه قشنگ:دی
 
از دوستانی که انتظار تغییر و تحوله اساسی از هل بلید ۲ دارن باید پرسید کدوم بازیی که تو نسخه ی اولش موفق شده و فرمولشم به تکرار نیفتاده برای نسخه ی دوم میاد تغییر و تحول اساسی میده؟ هل بلید قرار نبوده از اولم یه H&S مثل گاد یا دویل باشه سازنده ها میدونن چی قراره بسازن و مخاطبشون چی میخواد این هزینه و زمانه بیشتریم که صرف ساخت بازی شد رو داریم نتیجشو تو بحث فنی و گرافیکی بازی مخصوصا انیمیشن و کیفیت صورت کرکترا که واقعا بهترینه میبینیم که باعث میشه تاثیر گذاری روایت و داستان بازی خیلی بیشتر بشه رو گیمر چیزی که دقیقا هدف سازنده های بازی بوده از اول. هل بلید ۲ قرار نبود اوپن ورلد بشه یا سیستم کامبتش تغییر و تحوله اساسی کنه بلکه قراره یه تکامل برای نسخه ی قبلی باشه
 
یه موردی که باید دقت کنیم اینه که هر بازی با شماره اولش تقریبا ادامه مسیر خودش رو یجورایی مشخص میکنه.
هلبلید 1 یه ساختار کلی و نوع گیم پلی و روایت رو برای خودش تعریف کرده که حالا تو شماره بعدش در تکامل همون سیستم قدم برمیداره.
به طبع اگه کسی با اون سبک و سیاق حال کرده از شماره دو هم لذت میبره و برعکسش.
اینکه از شماره دوم یه بازی توقع تغییر کلی دارید عجیبه.
نماش بازی در راستای حال و هوای کلی بازی هست و مطمئن هستم بازی تو همون راهی که میره موفق میشه.
از هلبلید۲ توقع متفاوت وجود داره چون مارکتینگ و تبلیغ بازی توقع متفاوت بوجود اورده .
از اولش که معرفی شد تبلیغ رو این بود نینجا تيوری دیگه یه تیم ایندی نیست و بودجه بی نهایت ماکروسافت پشتشه . ماکروسافت کنسول نسل بعدی خودش رو با هلبلید ۲ معرفی کرد ۵ ساله هلبلید رو هایپ میکنن به عنوان یه بازی console seller هر دفعه سازنده یا ماکروسافت از هلبلید صحبت میکنه انگاری یه blockbuster تریپل AAA نه یه AA شیش ساعته

Senua’s Saga: Hellblade 2 Will Make Hellblade 1 “Look Like an Indie Game” – Ninja Theory

Hellblade 2 combat designer: "We're raising the bar"

Senua’s Saga: Hellblade 2 combat will be "real and brutal"

Hellblade 2 Combat Designer Says Quality is 'through the roof'

بعد این همه مارکتینگ و تبلیغات چرا نباید توقع از هلبلید ۲ از هلبلید ۱ که یه بازی ایندی تیم ۱۵ نفره بود فرق داشته باشه ؟!
 
از هلبلید۲ توقع متفاوت وجود داره چون مارکتینگ و تبلیغ بازی توقع متفاوت بوجود اورده .
از اولش که معرفی شد تبلیغ رو این بود نینجا تيوری دیگه یه تیم ایندی نیست و بودجه بی نهایت ماکروسافت پشتشه . ماکروسافت کنسول نسل بعدی خودش رو با هلبلید ۲ معرفی کرد ۵ ساله هلبلید رو هایپ میکنن به عنوان یه بازی console seller هر دفعه سازنده یا ماکروسافت از هلبلید صحبت میکنه انگاری یه blockbuster تریپل AAA نه یه AA شیش ساعته

Senua’s Saga: Hellblade 2 Will Make Hellblade 1 “Look Like an Indie Game” – Ninja Theory

Hellblade 2 combat designer: "We're raising the bar"

Senua’s Saga: Hellblade 2 combat will be "real and brutal"

Hellblade 2 Combat Designer Says Quality is 'through the roof'

بعد این همه مارکتینگ و تبلیغات چرا نباید توقع از هلبلید ۲ از هلبلید ۱ که یه بازی ایندی تیم ۱۵ نفره بود فرق داشته باشه ؟!
شما بزار سه ماه دیگه بازی بیاد. یوقت دیدی مارکتینگشون صادقانه بود. قرار نیست سه سال دیگه بیادا.
 
  • Like
Reactions: RAFA_1992
والا منم یکم از هلبلید ناامید شدم هرچند نسخه اول هم یادمه رو پلی استیشن ۳۰ دلار خریدم حالا این شده ۵۰ دلار. یعنی ۲۰ دلار پیشرفت :D ولی خب انتظارم در حد یه بازی تریپل A بود. هرچند مهمترین ویژگی این بازی اتمسفرش هست که باید بیاد ببینیم چی از آب درومده. کلا مایکروسافت یکم باید فیتیله مارکتینگشو بکشه پایین. اون از استارفیلد اینم از هلبلید. البته مطمئنم هلبلید به سرنوشت استارفیلد دچار نمیشه :D
 
از هلبلید۲ توقع متفاوت وجود داره چون مارکتینگ و تبلیغ بازی توقع متفاوت بوجود اورده .
از اولش که معرفی شد تبلیغ رو این بود نینجا تيوری دیگه یه تیم ایندی نیست و بودجه بی نهایت ماکروسافت پشتشه . ماکروسافت کنسول نسل بعدی خودش رو با هلبلید ۲ معرفی کرد ۵ ساله هلبلید رو هایپ میکنن به عنوان یه بازی console seller هر دفعه سازنده یا ماکروسافت از هلبلید صحبت میکنه انگاری یه blockbuster تریپل AAA نه یه AA شیش ساعته

Senua’s Saga: Hellblade 2 Will Make Hellblade 1 “Look Like an Indie Game” – Ninja Theory

Hellblade 2 combat designer: "We're raising the bar"

Senua’s Saga: Hellblade 2 combat will be "real and brutal"

Hellblade 2 Combat Designer Says Quality is 'through the roof'

بعد این همه مارکتینگ و تبلیغات چرا نباید توقع از هلبلید ۲ از هلبلید ۱ که یه بازی ایندی تیم ۱۵ نفره بود فرق داشته باشه ؟!
دقت نکردی یا من منظورم رو نرسوندم!
بحث سر کلیت و ماهیت بازی بود.
بازی تو شماره اول گفت من چی هستم، اینکه یه عده توقع یه فرمول جدید و عجیب و غریب از "گیم پلی" بازی دارن عجیبه.

گرافیک بازی کاملا نسل 9 هست و جهش گرافیکی مشخصه.
میمونه بحث گیم پلی که مشخصه با چی طرفیم و تکرار همون فرمول قسمت اول هست که مشخصا یا شما خوشت اومده یا نه.
پس تا حدود زیادی مشخصه با چی طرفیم.
شما جای اینکه بخوای ملاک رو افزایش بودجه و تعداد کارمند حساب کنی بهتره بگی توقع شما چی بوده که احساس میکنی براورده نشده یا نمیشه؟!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or