شایعه Xbox بعدی - Anaconda و Lockhart ؟

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
این شایعه طبق منابع Windows Central پخش شده که با توجه به سابقه سایت، میشه گفت تقریبا درستن:

Xbox One بدون درایو دیسک
خبری که ابتدا توسط Thurrott منتشر شده بود درست است و مایکروسافت در سال 2019 یک ورژن از Xbox One را که به صورت دیجیتالی و فاقد دیسک خواهد بود، معرفی میکند. طبق چیزی که ما شنیده ایم مایکروسافت از این کنسول احتمالا در ژانویه 2019 به همراه برنامه disc-to-digital (اینکه دیسک های خود را تحویل دهید و بازی دیجیتال بر روی اکانت خود دریافت کنید) رونمایی خواهد کرد. البته این موضوع نباید باعث نگرانی شود چون طبق شنیده های ما خانواده Xbox بعدی که با نام Scarlett شناخته میشوند، دارای درایو دیسک خواهند بود و موفقیت مایکروسافت در این برنامه تعیین میکند که آیا شرکت در آینده ورژن بدون دیسک از این کنسول ها تولید کند یا خیر.

Xbox Anaconda و Xbox Lockhart
طبق گفته منابع ما Xbox بعدی در دو نسخه و در تعطیلات 2020 عرضه خواهند شد. یک مدل ارزان تر مانند Xbox One S که با رمز Lockhart در حال حاضر شناخته میشود، و یک مدل پرمیوم تر مانند Xbox One X که در حال حاضر نام مار Anaconda بر روی آن قرار دارد. که البته این نام ها احتمالا برای Dev Kit های این کنسول ها هستند. Lockhart احتمالا قدرتی در حد One X خواهد داشت، در حالی که آناکوندا یک کنسول پیشرفته و بسیار قدرتمند از لحاظ تکنولوژی خواهد بود. همچنین اطلاع داریم که مایکروسافت در حال بررسی تکنولوژی هایی است که میزان لودینگ را به طور چشم گیر کاهش میدهد و یا حتی استفاده از SSD در پکیج کنسول ها.

f1ov_mephala_by_violetta_altory-dakzj1j.jpg

Game Core
ما از مدتی قبل خبر دادیم که مایکروسافت به شدت در حال کار بر روی Windows Core OS خود است و برای قسمت بازی نیز موارد ویژه ای در آن در نظر گرفته. تمام بازی های Xbox One، Xbox 360 و Xbox اول، برروی این کنسول قابل اجرا خواهند بود. همچنین مایکروسافت در حال کار بر روی یک پلتفرم ویژه به نام Game Core بر روی Windows Core OS است و برروی خانواده Scarlett قرار خواهد داشت. این پلتفرم باعث خواهد شد تا ساخت بازی روی Xbox و Windows 10 برای سازندگان بسیار راحت تر شود.

پلتفرم های قابل حمل
Project X Cloud به نوعی ساخته شده که بتوانید بازی های xbox خود را بر روی هر دستگاهی اجرا کنید. اگرچه وسایل جانبی برای موبایل ها به اندازه کافی خوب نیستند و بازی های FPS برروی صفحه تاچ ممکن است تجربه جالبی نباشد، اما مایکروسافت به شدت از این موضوع آگاه است و در حال حاضر مشغول همکاری با کمپانی هایی مانند Razer و دیگران است تا وسایل جانبی لازم را در اختیار همه قرار دهد.

2019 سال جالبی است
خانواده Scarlett اولین پروژه اصلی و نسل بعدی زیر نظر اسپنسر و تیم جدید مایکروسافت استودیو با بودجه بالاتر خواهد بود. چیزی که استراتژی های مایکروسافت را دنبال میکند و کمپانی میخواهد در این زمینه قدرتمند ظاهر شود. این در حالی است که کمپانی هایی مانند آمازون و Google هنوز هم مشغول بررسی بازار بازی ها و ورود به آن هستند.

Source
 
آخرین ویرایش:
به نظر من ایده خوبیه که همون اول نسل دو مدل کنسول بدن در واقع چاره ای هم جز این ندارن چون اگه فقط یه کنسول گرون قیمت بدن بخشی از بازار رو از دست خواهند داد کنسول ارزون قیمت هم که توانایی اجرای 4K/60 رو نداره در نتیجه بهترین راهکار همینه که دو مدل کنسول رو اول نسل بدن اینجوری هرکسی بسته به بودجه و نیازش میتونه انتخاب کنه
 
درسته که اناکوندا و PS5 از یک معماری چه در کارت گرافیک و چه در پردازنده استفاده مکینن اما تفاوت رو اورکلاک ها رقم میزنن تفاوت ONE با PS4 یا ONE X با سایرین سره همین اوکلاک پردازنده هست وگرنه معماری که ثابته
به نظرت اناکوندا توی فرکانس هسته ها به 3/5 GHZ میرسه؟
توی GPU هم مایکروسافت بتونه 15 ترافلاپس هدف بگیره کاره رقیب ساختس:D


15 ترافلاپس@-)

من حس میکنم نسل بعد از نظر سخت افزاری Xbox برتری داشته باشه چون توی طراحی One s و One X نشون داد که تیم توانمندی تونسته جمع کنه!:-bd

ولی در نهایت سونی و مایکروسافت از محصولات شرکت مورد علاقه من AMD استفاده خواهند کرد!>:D<:x:x>:D<
 
  • Like
Reactions: Only Xbox
15 ترافلاپس@-)

من حس میکنم نسل بعد از نظر سخت افزاری Xbox برتری داشته باشه چون توی طراحی One s و One X نشون داد که تیم توانمندی تونسته جمع کنه!:-bd

ولی در نهایت سونی و مایکروسافت از محصولات شرکت مورد علاقه من AMD استفاده خواهند کرد!>:D<:x:x>:D<
وقتی X1X که محصول 2017 هست 6 ترافلاپس قدرت داره و از 1/35 توی ONE رسیدن به این قدرت به نظرت توی 2020 نمیرسن به 15 ترافلاپس؟
اینم در نظر بگیر درباره اناکوندا که گفته شده مثل X1X یک کنسوله پرمیوم هست صحبت میکنیم ممکنه PS5 با همون 400 دلار 12 ترافلاپس یا بیشتر هم بده ولی اناکونده نقش میان نسل برای نسل9 هست یعنی باید تکنولوژی فراتر از 2020 رو داشته باشه حتی شده بیشتر از 500 دلار
لاکهارت هم میذارن برا رقابت با PS5
 
  • Like
Reactions: wii baz
یادمه سر پروژه دوراگو هم شایعه بود تا پنجاه درثد اختلاف قدرت بیشتری نسبت به ps4 داره که نتیجه برعکس بود و ماکروسافت با 32 مگ esram و 8 گیگ رم ddr3 انتظار سورپرایز رو واس سونی داشت که فک میکرد 4 گیگ رم ddr4 استفاده میکنه (یادمه تیم کیل زون اعلام کردن سونی بما تو نمونه اولیه کنسول و devkit 4گیگ رم قابل دسترسی داد و با لانچ کنسول 8 گیگی سورپرایز شدیم:|
امیدوارم تو نسل نه این اتفاق برای هیچ کدوم از کنسولا نیوفته که از بحث اصلی که محتوای با کیفیت و هنر بازی سازی دور نشیم و به پیکسل شمردن و فریم ریت شمردن نیوفتیم
هر دو کنسول حوالی 8 ترا فلاپ با قیمت 400 دلاری فوق العاده میتونه باش
به امید اتفاقای بهتر تو نسل نهم و برگشت با شکوه برند اکس باکس
 
دو کنسوله شدن از لحاظ تجاری شاید خوب عمل کنه، ولی کنسول خوبه عملا سر کنسول ضعیفه بی کاربرد میمونه و اکثرا بازیسازها با قدرت پایه کنسول ها بازیاشونو میسازن. نمونه ش همین نسل کلا سر هم چند تا بازی داریم که نسخه پرو با معمولی یا ایکس با اس تفاوتشون فاحش باشه؟
بنظرم بهترین حالت یه کنسول خیلی قوی و کامل با قیمت ۵۰۰،۶۰۰ دلار باید بدن بره
 
  • Like
Reactions: mohsen2012
دو کنسوله شدن از لحاظ تجاری شاید خوب عمل کنه، ولی کنسول خوبه عملا سر کنسول ضعیفه بی کاربرد میمونه و اکثرا بازیسازها با قدرت پایه کنسول ها بازیاشونو میسازن. نمونه ش همین نسل کلا سر هم چند تا بازی داریم که نسخه پرو با معمولی یا ایکس با اس تفاوتشون فاحش باشه؟
بنظرم بهترین حالت یه کنسول خیلی قوی و کامل با قیمت ۵۰۰،۶۰۰ دلار باید بدن بره
منم موافقم همون اول کار یک کنسول قوی بده نهایتا 500 دلار بهتره.
اونی که عشق بازی های سونی باشه به عنوان مثال کنسول ps5 قیمتش 1000 دلارم باشه بازم میخرش مهم هم نیست کنسول رقیب قیمت کنسولش 400 دلار باشه.
 
  • Like
Reactions: virtual30t
با وجود کنسولهای بین نسلی شرکتها همون 1080p 60fps رو هم نتونستن در بیشتر عناوین AAA تحویل بدن! اگه عناوین این نسل روی کنسولهای نسل 9 پشتیبانی بشن دستکم من میتونم 4k 60fps رو برای اونا متصور شم.

اون که قول 1080 و 60 فریم رو داد سونی بود نه مایکروسافت. بگذریم که باز بازی‌هایی مثل گیرز 4 و هورایزون 4 و.... با این کیفیت ران شدن روی وان ایکس. ولی مایکروسافت قول داده بود گرافیک بازی‌ها روی ایکس 4 برابر بهتر از وان بشه که شد.

برای نسل بعد هم با جهش CPU من فکر نمی‌کنم مشکلی برای فریم وجود داشته باشه. این هم که میگن 60 فریم و 4k یک استاندارد کلی هست و قرار نیست همه بازی‌ها بهش برسن
 
  • Like
Reactions: g4mer and Only Xbox
یادمه سر پروژه دوراگو هم شایعه بود تا پنجاه درثد اختلاف قدرت بیشتری نسبت به ps4 داره که نتیجه برعکس بود و ماکروسافت با 32 مگ esram و 8 گیگ رم ddr3 انتظار سورپرایز رو واس سونی داشت که فک میکرد 4 گیگ رم ddr4 استفاده میکنه (یادمه تیم کیل زون اعلام کردن سونی بما تو نمونه اولیه کنسول و devkit 4گیگ رم قابل دسترسی داد و با لانچ کنسول 8 گیگی سورپرایز شدیم:|
امیدوارم تو نسل نه این اتفاق برای هیچ کدوم از کنسولا نیوفته که از بحث اصلی که محتوای با کیفیت و هنر بازی سازی دور نشیم و به پیکسل شمردن و فریم ریت شمردن نیوفتیم
هر دو کنسول حوالی 8 ترا فلاپ با قیمت 400 دلاری فوق العاده میتونه باش
به امید اتفاقای بهتر تو نسل نهم و برگشت با شکوه برند اکس باکس
8ترافلاپس؟
این که دیگه نسل بعدی نمیشه تفاوت انچنانی با X1X نمیکنه
وقتی طرف اسمش رو گذاشته اناکوندا یعنی برو تا 15 ترافلاپس :D
 
اون که قول 1080 و 60 فریم رو داد سونی بود نه مایکروسافت. بگذریم که باز بازی‌هایی مثل گیرز 4 و هورایزون 4 و.... با این کیفیت ران شدن روی وان ایکس. ولی مایکروسافت قول داده بود گرافیک بازی‌ها روی ایکس 4 برابر بهتر از وان بشه که شد.

برای نسل بعد هم با جهش CPU من فکر نمی‌کنم مشکلی برای فریم وجود داشته باشه. این هم که میگن 60 فریم و 4k یک استاندارد کلی هست و قرار نیست همه بازی‌ها بهش برسن
به نظرت توی CPU فرکانس هسته ها رو میتونن تا 3/5GHZ اورکلاک کنن؟
 
به نظرم رنج قیمت این دوتا کنسول اینطوری میشه که آناکوندا 500 دلار و لاکهارت به عنوان جایگزین وان S با قیمت 300 دلار عرضه میشه و تولید وان S هم کلا متوقف میشه. البته مدل بدون درایو وان S و مدل مخصوص استریم (که بنظرم هر دو تا یکی هستن) رو هم احتمالا با قیمت خیلی خوب مثلاً 150 یا حتی 100 دلار بعید نیست عرضه کنن همچنان. اینکه میگید مدل پایه طراحی بازی‌ها رو عقب نگه میداره تا حدی درسته ولی نه در مورد تمام بازیها و موارد. میشه انتظار داشت که همچین اتفاقی بیافته:

Xbox One Mini/Stream - 150$ - 1080/30fps
Xbox One X/Lockhart - 300$ - 4k/30fps & 1440/1080/60fps
Anaconda - 500$ - 4k/60fps

فقط کافی هست مایکروسافت یه بستر مناسب برای توسعه یکپارچه نرم افزاری رو ایجاد کنه که بازیساز راحت بتونه بازیش رو برای تمام این کنسولها و xCloud آماده کنه (که داره این کار رو میکنه تو این خبر هم اومده) و این امکان رو بهشون بده که بهترین برنامه رو برای خودشون انتخاب کنن. تنها شرطی که باید بذارن اینه که تا سه سال (عرضه کنسول بعدی) از وان ایکس یا لاکهارت پشتیبانی کنن یعنی تضمین بشه برای خریدار که عمر وان ایکس/لاکهارت 6 سال هست (حداقل). حتی اگر این کار رو هم نکنن باز خیلی از بازیسازها پشتیبانی میکنن از این کنسولها و بازی میدن براشون بخصوص تیمهای کوچکتر.

از نظر تغییر در طراحی بازیها و بلندپروازانه بودنشون و ... من بعید میدونم به این زودیها تغییر شگفتی رو شاهد باشیم. بازیسازها یا میرن سراغ تکنیکهای گرافیکی که نیازمند CPU قویتر هستن و یا راه های ساده تر برای بکارگرفتن CPU (فریم، بیشتر کردن NPC یا انیمیشن با کیفیت‌تر و ...) خیلی در ساختار طراحی بازیها بعید میدونم تغییری ایجاد بشه حداقل نه در همون اوایل نسل بعد. نکته جالب دیگه هم اینه که مایکرو Havok رو در اختیار داره (یکی از مهمترین پلاگین‌های تحت CPU بازیها) و از این نظر هم 100 در 100 فکرهایی کردن و با بازیسازها در ارتباط هستن. فقط کافیه پروسه ساخت وان ایکس رو یه نگاهی بندازید که چکار کردن برای این کنسول متوجه میشید. :D

به نظرت توی CPU فرکانس هسته ها رو میتونن تا 3/5GHZ اورکلاک کنن؟

اخبار رایزن رو دنبال نکردم این مدت ولی فکر میکنم که میتونن. بستگی داره هدفشون از طراحی کلی کنسول چی باشه. باید قدرت GPU، گرمای تولید شده (راهکار خنک سازی)، ابعاد و برق مصرفی و قیمت تمام شده و ... رو در نظر بگیرن ولی همین الان فکر کنم لپتاپهایی هستن که همچین فرکانسی رو ساپورت کنن تو نسل جدید رایزن.
 
  • Like
Reactions: Cj_sa and Only Xbox
به نظرم رنج قیمت این دوتا کنسول اینطوری میشه که آناکوندا 500 دلار و لاکهارت به عنوان جایگزین وان S با قیمت 300 دلار عرضه میشه و تولید وان S هم کلا متوقف میشه. البته مدل بدون درایو وان S و مدل مخصوص استریم (که بنظرم هر دو تا یکی هستن) رو هم احتمالا با قیمت خیلی خوب مثلاً 150 یا حتی 100 دلار بعید نیست عرضه کنن همچنان. اینکه میگید مدل پایه طراحی بازی‌ها رو عقب نگه میداره تا حدی درسته ولی نه در مورد تمام بازیها و موارد. میشه انتظار داشت که همچین اتفاقی بیافته:

Xbox One Mini/Stream - 150$ - 1080/30fps
Xbox One X/Lockhart - 300$ - 4k/30fps & 1440/1080/60fps
Anaconda - 500$ - 4k/60fps

فقط کافی هست مایکروسافت یه بستر مناسب برای توسعه یکپارچه نرم افزاری رو ایجاد کنه که بازیساز راحت بتونه بازیش رو برای تمام این کنسولها و xCloud آماده کنه (که داره این کار رو میکنه تو این خبر هم اومده) و این امکان رو بهشون بده که بهترین برنامه رو برای خودشون انتخاب کنن. تنها شرطی که باید بذارن اینه که تا سه سال (عرضه کنسول بعدی) از وان ایکس یا لاکهارت پشتیبانی کنن یعنی تضمین بشه برای خریدار که عمر وان ایکس/لاکهارت 6 سال هست (حداقل). حتی اگر این کار رو هم نکنن باز خیلی از بازیسازها پشتیبانی میکنن از این کنسولها و بازی میدن براشون بخصوص تیمهای کوچکتر.

از نظر تغییر در طراحی بازیها و بلندپروازانه بودنشون و ... من بعید میدونم به این زودیها تغییر شگفتی رو شاهد باشیم. بازیسازها یا میرن سراغ تکنیکهای گرافیکی که نیازمند CPU قویتر هستن و یا راه های ساده تر برای بکارگرفتن CPU (فریم، بیشتر کردن NPC یا انیمیشن با کیفیت‌تر و ...) خیلی در ساختار طراحی بازیها بعید میدونم تغییری ایجاد بشه حداقل نه در همون اوایل نسل بعد. نکته جالب دیگه هم اینه که مایکرو Havok رو در اختیار داره (یکی از مهمترین پلاگین‌های تحت CPU بازیها) و از این نظر هم 100 در 100 فکرهایی کردن و با بازیسازها در ارتباط هستن. فقط کافیه پروسه ساخت وان ایکس رو یه نگاهی بندازید که چکار کردن برای این کنسول متوجه میشید. :D



اخبار رایزن رو دنبال نکردم این مدت ولی فکر میکنم که میتونن. بستگی داره هدفشون از طراحی کلی کنسول چی باشه. باید قدرت GPU، گرمای تولید شده (راهکار خنک سازی)، ابعاد و برق مصرفی و قیمت تمام شده و ... رو در نظر بگیرن ولی همین الان فکر کنم لپتاپهایی هستن که همچین فرکانسی رو ساپورت کنن تو نسل جدید رایزن.
بخوان 60 فریم توی اکثر بازی ها بگیرن باید فرکانس رو ببرن بالا
X1X فقط با اورکلاک 30 درصدی (از 1/75 به 2/3) تونست 60 فریم بگیره از ویچر3
اگر بتونن 3/5GHZ اورکلاک کنن 100 درصد تمام بازی ها رو با تنظیمات گرافیکی High میتونه 60 فریم بده
 
@LiviNG D3AD

من مطمئنم که سونی نسل بعدی کنسولش را با یک کنسول 12TF/16GB با قیمت 400 دلاری شروع میکنه و هدفش هم قطعا 4K/30FPS خواهد بود.(به خاطر ماهیت بازی های انحصاریش).بنابراین تمام بازی های انحصاری سونی بر پایه همین قدرت ساخته خواهند شد (مثل Horizon 2 که به احتمال 90 درصد به لانچ کنسول میرسه).

حالا اگر ماکروسافت بخاد به لحاظ گرافیکی با سونی رقابت کنه باید و باید کنسول پایه اش حداقل قدرتی برابر با PS5 داشته باشه.

همچین حرکتی جواب میده :
Lockhart با قدرت 12TF/16GB به قیمت 400 دلار برای 4K/30FPS
Anaconda با قدرت 16TF/24GB مثلا قیمت 550 دلار برای 4K/60FPS

وان ایکس را هم میتونن مثلا به مدت یکی دوسال ساپورت کنن با عرضه بعضی بازی ها که روی رزولوشون 1080/30FPS ران بشه. ولی اگر Lockhart از PS5 ضعیف تر باشه بازم عرصه ویژوال را میبازه به سونی.
 
چند تا بازی تو این نسل میتونی نام ببری که از دیدگاه هوش مصنوعی و آزادی عمل واقعا تفاوت بزرگی ایجاد کرده باشن؟بیشتر بازیسازا با گرافیک خفن سر ما کلاه میزارن:Dبدون اینکه تو اون دو مورد پیشرفت آنچنانی داشته باشن.من حاضرم همه بازیها رو در نسل 9 روی 1080p 60fps انجام بدم اما یه دگرگونی بزرگی تو این دو مورد رخ بده.همون MGS V با اون دنیای کم محتواش منو وادار کرد 2بار 100%دش کنم:D
در مورد دو مدل همزمان دادن با قدرتهای نرمال و خیلی زیاد بنظرم ایده خوبی نیست.
من 30 فریم هم راضیم فقط دقیقا همون که شما گفتی، هوش مصنوعی و آزادی عمل واقعا یه نسل جلو رفته باشه
فریم و رزولوشن فقط بالا بره و تاثیری روی گیم پلی نداشته باشه میشه دور باطل و تکرار مکررات.
 
@LiviNG D3AD

من مطمئنم که سونی نسل بعدی کنسولش را با یک کنسول 12TF/16GB با قیمت 400 دلاری شروع میکنه و هدفش هم قطعا 4K/30FPS خواهد بود.(به خاطر ماهیت بازی های انحصاریش).بنابراین تمام بازی های انحصاری سونی بر پایه همین قدرت ساخته خواهند شد (مثل Horizon 2 که به احتمال 90 درصد به لانچ کنسول میرسه).

حالا اگر ماکروسافت بخاد به لحاظ گرافیکی با سونی رقابت کنه باید و باید کنسول پایه اش حداقل قدرتی برابر با PS5 داشته باشه.

همچین حرکتی جواب میده :
Lockhart با قدرت 12TF/16GB به قیمت 400 دلار برای 4K/30FPS
Anaconda با قدرت 16TF/24GB مثلا قیمت 550 دلار برای 4K/60FPS

وان ایکس را هم میتونن مثلا به مدت یکی دوسال ساپورت کنن با عرضه بعضی بازی ها که روی رزولوشون 1080/30FPS ران بشه. ولی اگر Lockhart از PS5 ضعیف تر باشه بازم عرصه ویژوال را میبازه به سونی.
Lockhart رو درست میگی
ولی اناکوندا 24 گیگ رم/16 ترافلاپس؟!!
خیلی زیاده 24 گیگ اونم اگر GDDR6 باشه که خیلی قیمت رو بالا میبره همون 16 گیگ GDDR6 هم میتونه نسل بعد رو جواب بده به جای این هزینه میتونن توان رو بذارن روی GPU و حالا 16TF هم نه ولی 14 تا 15 ترافلاپس کامل جوابه و اختلاف 2 ترافلاپس هم با رقیب قشنگ اختلاف قیمت رو توجیه میکنه ولی مشخصات 24GB/16TF خیلی قیمت رو میبره بالا به خصوص اگر پردازنده رو بخوان نسل بعدی و تا بالای 3GHZ اورکلاک کنن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or