شایعه Xbox بعدی - Anaconda و Lockhart ؟

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
این شایعه طبق منابع Windows Central پخش شده که با توجه به سابقه سایت، میشه گفت تقریبا درستن:

Xbox One بدون درایو دیسک
خبری که ابتدا توسط Thurrott منتشر شده بود درست است و مایکروسافت در سال 2019 یک ورژن از Xbox One را که به صورت دیجیتالی و فاقد دیسک خواهد بود، معرفی میکند. طبق چیزی که ما شنیده ایم مایکروسافت از این کنسول احتمالا در ژانویه 2019 به همراه برنامه disc-to-digital (اینکه دیسک های خود را تحویل دهید و بازی دیجیتال بر روی اکانت خود دریافت کنید) رونمایی خواهد کرد. البته این موضوع نباید باعث نگرانی شود چون طبق شنیده های ما خانواده Xbox بعدی که با نام Scarlett شناخته میشوند، دارای درایو دیسک خواهند بود و موفقیت مایکروسافت در این برنامه تعیین میکند که آیا شرکت در آینده ورژن بدون دیسک از این کنسول ها تولید کند یا خیر.

Xbox Anaconda و Xbox Lockhart
طبق گفته منابع ما Xbox بعدی در دو نسخه و در تعطیلات 2020 عرضه خواهند شد. یک مدل ارزان تر مانند Xbox One S که با رمز Lockhart در حال حاضر شناخته میشود، و یک مدل پرمیوم تر مانند Xbox One X که در حال حاضر نام مار Anaconda بر روی آن قرار دارد. که البته این نام ها احتمالا برای Dev Kit های این کنسول ها هستند. Lockhart احتمالا قدرتی در حد One X خواهد داشت، در حالی که آناکوندا یک کنسول پیشرفته و بسیار قدرتمند از لحاظ تکنولوژی خواهد بود. همچنین اطلاع داریم که مایکروسافت در حال بررسی تکنولوژی هایی است که میزان لودینگ را به طور چشم گیر کاهش میدهد و یا حتی استفاده از SSD در پکیج کنسول ها.

f1ov_mephala_by_violetta_altory-dakzj1j.jpg

Game Core
ما از مدتی قبل خبر دادیم که مایکروسافت به شدت در حال کار بر روی Windows Core OS خود است و برای قسمت بازی نیز موارد ویژه ای در آن در نظر گرفته. تمام بازی های Xbox One، Xbox 360 و Xbox اول، برروی این کنسول قابل اجرا خواهند بود. همچنین مایکروسافت در حال کار بر روی یک پلتفرم ویژه به نام Game Core بر روی Windows Core OS است و برروی خانواده Scarlett قرار خواهد داشت. این پلتفرم باعث خواهد شد تا ساخت بازی روی Xbox و Windows 10 برای سازندگان بسیار راحت تر شود.

پلتفرم های قابل حمل
Project X Cloud به نوعی ساخته شده که بتوانید بازی های xbox خود را بر روی هر دستگاهی اجرا کنید. اگرچه وسایل جانبی برای موبایل ها به اندازه کافی خوب نیستند و بازی های FPS برروی صفحه تاچ ممکن است تجربه جالبی نباشد، اما مایکروسافت به شدت از این موضوع آگاه است و در حال حاضر مشغول همکاری با کمپانی هایی مانند Razer و دیگران است تا وسایل جانبی لازم را در اختیار همه قرار دهد.

2019 سال جالبی است
خانواده Scarlett اولین پروژه اصلی و نسل بعدی زیر نظر اسپنسر و تیم جدید مایکروسافت استودیو با بودجه بالاتر خواهد بود. چیزی که استراتژی های مایکروسافت را دنبال میکند و کمپانی میخواهد در این زمینه قدرتمند ظاهر شود. این در حالی است که کمپانی هایی مانند آمازون و Google هنوز هم مشغول بررسی بازار بازی ها و ورود به آن هستند.

Source
 
آخرین ویرایش:
خوب الان میبینیم ک توهمی بیش نبوده (چ کتابی :D)
اخه باید مقرون بصرفه باشتولیدش نه مثل نسل هفت ک یادمه سونی ماکرو میگفتن دو سال اول کنسولو با پنجاه الی 100$ ضرر کنسولو میفروختن که با فروش نرم افزاری جبرانش میکردن
اما هممون دیدیم ک نسل هشت برعکس نسل قبلش خیلی سخت افزار معمولی و میان رده برعکس انتظارا رونمایی شد و تازه اخر نسلی دارم ب حدالقل انتظاری که به لحاظ عملکرد و بازدهی نسل هشت داشتیم میرسیم
یادمه سونی هم در جواب oneX گفته بود که برای خروجی 4k native حدالقل 8traflap قدرت خام نیازه که ماکرو با Rdr2 و 4k native نشون داد میتونه به همچین رزولیشن و گرافیک فوق العاده دست پیدا کنه
از طرفیم فک نکنم کسی انتظار بیشتر از 4k 30fps ز نسل جدید داشته باش(با افتضاحی ک نسل فعلی تجربه کردیم:D)
بنظرم حداکثر مثل معجزه ای ک سونی با لانچ 8gb رم ddr4 رو کنسولش کرد سقف انتظارمون ی حرکت این شکلی باش وگرنه ی کنسول با cp و gpu و ram شاخ بنظرم اتفاق نمیوفته

اتفاقا برای نسل بعد CPU میتونه جهش 2 تا 8 برابری داشته باشه. یه CPU چهار هسته‌ای (8 ترد) رایزن با کلاک 3GHz میتونه چند برابر CPU فعلی کنسولها فریم بده. مثلا ویچر 3 رو تست کردن تا 100-120 فریم رفته (بدون در نظر گرفتن محدودیت GPU) و تو مناطق شهری هم تا 80 فریم جواب داده، یا Just Cause 3 رو با فریم 55 تا 80 تونستن روش ران کنن و ... حالا در نظر بگیر بخوان CPU به فرض 8 هسته‌ای و 16 تردی بذارن تو کنسول‌های نسل بعد. نسل بعد قطعا CPU جهش قابل ملاحظه‌ای میکنه و این GPU هست که نمیتونه خیلی جهش بزرگی داشته باشه (نسبت به کنسول‌های میان نسلی و با توجه به تغییر استاندارد از 1080p به 4K).

In Theory: is AMD's Ryzen CPU the game-changer for next-gen consoles?
 
اتفاقا برای نسل بعد CPU میتونه جهش 2 تا 8 برابری داشته باشه. یه CPU چهار هسته‌ای (8 ترد) رایزن با کلاک 3GHz میتونه چند برابر CPU فعلی کنسولها فریم بده. مثلا ویچر 3 رو تست کردن تا 100-120 فریم رفته (بدون در نظر گرفتن محدودیت GPU) و تو مناطق شهری هم تا 80 فریم جواب داده، یا Just Cause 3 رو با فریم 55 تا 80 تونستن روش ران کنن و ... حالا در نظر بگیر بخوان CPU به فرض 8 هسته‌ای و 16 تردی بذارن تو کنسول‌های نسل بعد. نسل بعد قطعا CPU جهش قابل ملاحظه‌ای میکنه و این GPU هست که نمیتونه خیلی جهش بزرگی داشته باشه (نسبت به کنسول‌های میان نسلی و با توجه به تغییر استاندارد از 1080p به 4K).

In Theory: is AMD's Ryzen CPU the game-changer for next-gen consoles?
اینم فک کنم فقط بخاطر این باش ک واقعا اتفاق خاصی تو سی پی یو ها بین نسل هفت و هشت نیوفتاد:D

درسته تو نسل نه cpu حدالقل ی جهش چهار برابری حتی 8 برابری میتونه داشته باش اما gpu رو بعید میدونم بیشتر از قدرت خام 8 تا 10 ترا فلاپی بیشتر بشه که اگه بشه فوق العاده میشه
 
اینم فک کنم فقط بخاطر این باش ک واقعا اتفاق خاصی تو سی پی یو ها بین نسل هفت و هشت نیوفتاد:D

درسته تو نسل نه cpu حدالقل ی جهش چهار برابری حتی 8 برابری میتونه داشته باش اما gpu رو بعید میدونم بیشتر از قدرت خام 8 تا 10 ترا فلاپی بیشتر بشه که اگه بشه فوق العاده میشه

برای گرافیک هم DF بررسی کرده بود وضعیت ممکن رو و پیشبینی کرده بود با توجه به محدودیت معماری فعلی AMD که بیشتر از 64 CU رو نمیتونه ساپورت کنه (GPU وان برای مثال 12 CU و PS4 هم 18 CU داره) احتمالا کنسول سازها نمیتونن خیلی بیشتر از 12TF برن (در بهترین حالت). ولی خب بعید میدونم دیگه زیر 10TF هم برن.

بعد جالب اینه که باز خود وان ایکس هم با اینکه CPU فقط 20 تا 30 درصد قوی‌تر از وان شده میتونه خروجی 1080p/60fps بده رو بازی‌هایی مثل هورایزون 4/گیرز 4/هیتمن/TR و ... حتی شاید در آینده بتونن این رو به 1440p/60fps هم برسونن و در کنار این کنسول از FreeSync و HDMI 2.1 هم ساپورت میکنه. ولی خب شاید نتونه این کار رو برای بازیهای نسل بعد هم انجام بده و شاهد یک افت رزلوشن محسوس و فریم 30 باشیم روش.

در کل به نظرم منطقی‌ترین انتخاب برای عموم بازیسازها در نسل بعد (حداقل در سال‌های اول) همین 60 فریم کردن بازیها هست چون هم تجربه گیمر از بازی رو بهتر میکنه و یک تفاوت معنادار به حساب میاد و هم هزینه‌های ساخت بازی رو پایین نگه میداره (چون تغییرات ساختاری زیادی رو توی فیزیک و انیمیشن و ... شاید لازم نباشه اعمال کنن و فقط کیفیت کلی رو ارتقا بدن و در عین حال فقط با همین افزایش فریم میتونن از تمام قدرت GPU بهره ببرن). ولی میشه به تدریج و با بهتر شدن انجینها و ... ساخت بازی‌های پیچیده‌تر و 30 فریم رو هم شاهد بود.

باید منتظر موند و دید.
 
با وجود موفقیت سونی تو نسل هشت و با وجود نینتندو ک روزای پر فروش و موفقی رو پشت سر میذاره
بنظرم نسل بعد دوران اوج کنسول هاست و حتما ماکرو هم داره تدارکات ی رقابت جدی و وقوی و حساب شده رو میبینه چون خوشبختانه تو این شرایط ایده عالی ک رقبا دارن محکوم به عالی بودنه
که به لطف اسپنسر بشخثه ایمان دارم اتفاق فوق العادهه میوفته
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or