Holy Diver
کاربر سایت
اون چپتر 3 میدونستی کاملا رندوم مسیرش تغییر میده؟ بعد تو همون مرحله بازم هزار و یک راه برای دنبال کردن طرف داشتی. میتونستی قیافت عوض کنی برای شناخته نشدن و یا معمولی با اکتو کمو بری این چلنج که بدون این که یه نفر بویی ببره باید pmc ها رو یکی یکی کنار میذاشتی خیلی خوب درومده بود. اصلا هر چپتر این بازی یه گیم پلیی داشت هیچکدومش مثل هم نبود واقعا. اون فاینال فایت با آسلات هم نشنیده میگیرم گفتی فن سرویس چون باید به عنوان یکی از بهترین باس فایت های تاریخ ویدیو گیم ازش یاد کرد اینقدر اپیک و نوستالژیک بود.کلا ۲ چپتر ول بازی تا حدی آزادی عمل خوبی میدن بهت. چپتر ۳ اروپا که عملا on rail محسوب میشه. قسمت اول که یه سکانس اسکریپت شده میوفتی دنبال یکی، بعدش یه ست پیس پشت موتور و باس فایت که با یه اسنایپ تو چند دقیقه میمیره.چپتر ۴ شدوموزس هم باز همینه با اون دشمنای مسخره که فقط رو اعصاب بودن. کلا کات سین و اون باس فایت آخر این مرحله رو حذف کنی عملا هیچی نداره. همون لول دیزاین محدود و گیم پلی که آزادی عمل خاصی نمیده بهت.چپتر ۵ رو کشتی باز فقط یه خط صاف باید بری که کلی قسمت رو اعصاب داره مخصوصا گکو های جلو در. از لحاظ گیم پلی و آزادی عمل هم باز هیچی. ۲ تا باس فایت صرفا جهت فن سرویس
از این که pw بالاتر از V قرار میدی کاملا راضیم چون به نظر من pw جزو 10 تا بازی تاپ فیوریت من قرار میگیره و به نظرم بعد mgs3 بهترین قسمت سری و این حقیقت که کمتر کسی راجع بهش حرف میزنه واقعا اعصابم بهم میریزهخود خام گیمپلی باز قابل بحثه که بنظر خود من MGS4 بهتره ولی درک میکنم کسایی از 5 خوششون بیاد
ولی قشنگ لول دیزاین داغونه... مثل Fetch Questاته... فلان کس رو بگیر، نجات بده و غیره...لوپ گیمپلی بازی بشدت تکراری میشه!
از اونور اون مراحل کذایی رو داشتیم که باید دوباره بازی اش میکردیم، من فک نمیکنم بازی ایی بوده باشه که اینقدر مراحل اش برام حوصله سر بر بوده باشن، این رسما مثل قرص خواب میموند.
باس فایت ها که نگو... ضعیف ترین توی کل تاریخ سری!!!
MGS1 2 3 4 همه تیم های خفنی از باس ها رو داشتن، مرگ هایی که اصلا آدم آتیش میگرفت یادشون میوفته.
توی این یک کوایتی داشت... که توی سری چه Sniper Wolf و The End بشدت ازشون سرترن از لحاظ لول دیزاین.
بقیه اصلا من باس فایت حساب نمیارم از بس تک تک اشون جنریک و بی روح بودن
خود بیس سازی فقط یک محیط میداد نصفش خالی بود بعد کاریش هم نمیشد...اینقدر هم بطور مسخره ایی بزرگ بود باید نصف اش رو با ماشین میرفتی.
یک مشت محیط خالی بسازی که چی بشه
خوبیه PW این بود که حالت مینی گیم داشت قشنگ با تمامی سرباز ها عشق میکردی و جدا لذت داشت ولی اینجا اصلا و ابدا...!
اخه بز ببرم پایگاه که چی بشه؟ به ریشم بخنده
من MGS3 و 4 رو اره از 250 ساعت هم خیلی بیشتر بازی کردم ولی این اصلا و ابدا...اینقدر همه چیز بی روح و مصنوعی بود حالم بهم میخورد
بعد 4 پر از اکت های متنوع و باس های عالی داشتیم... ریتم و روایت داستان هم که شاهکار بود.
موتور سواری و متال گیر سواری کجا... یک مشت مراحل کپی پیست کجا
ولی واقعا داری کم لطفی میکنی نسبت به mgsv گیم پلیش که قطعا ریچ ترین گیم پلی سری و من نزدیک 130 ساعت بازی کردم و هیچوقت احساس خستگی نکردم از گیم پلی. بیس در واقع میتونستی با کاردبورد باکس فست ترول کنی توش و اگه برات سوال که چرا اینقدر بزرگ و تو در تو بود برای قسمت FOB بازی بود که به شدت فان و خفن طراحی شده بود و میتونستی توش هزار و یک ترپ و گارد و... بذاری. یه سری برو یوتوب ببین چقدر خفنه این قسمت و ملت چقدر حرفه ای بازی میکنن و چه آیتم های عجیب غریبی استفاده میکنن تا به عمق کور گیم پلی بازی پی ببری. همچنین یه سری المنت مثل سختی متغیر بازی یا سیستم مدیریت منابعش رو من هنوز مثلش رو تو هیچ بازیی ندیدم و به نظرم این زمان بردن ساخت اسلحه و... خیلی به گیم پلی پویای بازی کمک کرده بود.
خلاصه دوستان به mgs4 رای بدید و عذر میخوام به خاطر بحث خارج از تاپیک.