vaan 2
کاربر سایت
منظورم این نبود که واقعا هست... کارکتر اصلی خودش در خطره و اصلا تو اون قلعه هست تا قربانی بشه و حالا باید یکی دیگه رو هم کاور کنه هم از اجنه هم از موانع و بن بست ها و پازل ها، از لحاظ دید داستانیش میگمالبته این نکته ای که بهش اشاره کردی اسمش تحمیل و بار اضافه و اینا نیستفارغ از وارد شدن به بحث داستان و خو گرفتن با کرکتر ، این موضوع کلاس درس بازیسازیه ، نکته هم اینجاس که وقتی سازنده قرار هست یه کرکتری رو به عنوان همراه (هر چیزی جدای از کرکتر اصلی) در نظر بگیره به جز مسئله ی هوش مصنوعی باید باقی چیزاش با پلیر باشه چون اگه بخواد اتومات باشه یعنی رسماً بود و نبودش هیچ فرقی نداره.توی عنوان ICO باید علاوه بر اینکه خودت واسه خودت یه راه پیدا میکنی یه فکری هم برای کرکتر همراه بکنی ، این یعنی معنی دار کردن اون کرکتر
حالا میاییم توی عناوین جدید تر مثل POP 2008 یا گاو نورس یا تلو (حالا این سعی کرده کمتر اینجوری باشه ولی در کل هست) و ... کرکترهای همراه همه اتومات هستن ! هیچ کدوم قرار نیست اینور اونور ول بمونن بدون کرکتر اصلی ، همشون مواقع لازم اتومات میان می چسبن به کرکتر اصلی و باقی ماجرااین یعنی Pointless بودن طراحی اون کرکتر. به قول معروف اگه هدفی از وجود یه چیز توی یه اثر نباشه ، اصلاً نیازی هم به وجود داشتنش نیست
الان خیلی بازیا این مشکل رو دارن و خود بازی اتومات همه کارو بدون دخالت پلیر انجام میده ، در صورتی که با یه نیم نگاه به ICO می تونستن چیز بهتری باشن
![]()