Multi Platform WUCHANG: Fallen Feathers

سازنده
Leenzee Games
تاریخ انتشار
2025
ناشر
505 Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
WUCHANG_GIF-6_600x200.gif


بازی WUCHANG: Fallen Feathers یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی (Action RPG) در سبک سولزلایک (Soulslike) است که توسط استودیوی چینی Leenzee Games توسعه یافته و توسط 505 Games منتشر خواهد شد

در اینجا اطلاعات کلیدی در مورد این بازی آورده شده است:

داستان و محیط بازی:

  • بازی در اواخر دوران سلسله مینگ در چین، در سرزمین جنگ‌زده و طاعون‌زده‌ی "شو" (Shu) جریان دارد.
  • یک بیماری مرموز به نام "Ornithropy" یا "Feathering" در حال شیوع است که باعث جهش‌های وحشتناک و تبدیل انسان‌ها به موجودات هیولایی می‌شود.
  • بازیکنان نقش "بای ووچانگ" (Bai Wuchang) را بر عهده می‌گیرند، یک دزد دریایی زن که از فراموشی رنج می‌برد و به بیماری Feathering مبتلا شده است.
  • ووچانگ باید ضمن کشف رازهای گذشته فراموش‌شده خود، با بیماری‌اش مقابله کرده و حقیقت پشت پرده این طاعون و جهش‌ها را در سرزمین شو کشف کند.
  • داستان بازی از اساطیر چین، به‌ویژه افسانه‌های باستانی شو و مکان‌هایی مانند Sanxingdui و Jinsha الهام گرفته شده است.
  • انتخاب‌های بازیکن، متحدانی که به آن‌ها اعتماد می‌کند و اسراری که کشف می‌کند، به پایان‌های مختلفی در بازی منجر خواهد شد.
گیم‌پلی:

  • این بازی یک تجربه سولزلایک با مبارزات چالش‌برانگیز و از دید سوم شخص است.
  • سیستم مبارزات بر واکنش‌پذیری تمرکز دارد. با جاخالی دادن یا دفع حملات (Parry) در زمان‌بندی مناسب، "امتیاز مهارت" کسب می‌کنید که برای استفاده از حملات ویژه و طلسم‌ها ضروری است.
  • تنوع سلاح‌ها بالاست و شامل ۲۵ سلاح منحصر به فرد در ۵ دسته مختلف می‌شود. بازیکن می‌تواند یک سلاح اصلی و یک سلاح فرعی حمل کند.
  • علاوه بر سلاح‌ها، حدود ۴۰ طلسم و جادو نیز در بازی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آن‌ها نیز بازی را به اتمام رساند.
  • بازیکنان می‌توانند سلاح‌ها و مهارت‌های خود را ارتقا دهند و مهارت‌های جدیدی از دشمنان شکست‌خورده به دست آورند.
  • دنیای بازی شامل مناطق به‌هم‌پیوسته است که بازیکنان را به کاوش تشویق می‌کند.
  • شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) متعددی در دنیا وجود دارند که می‌توان با آن‌ها تعامل کرد و ماموریت‌های جانبی دریافت نمود.
  • باس‌فایت‌های چالش‌برانگیز با فازهای متعدد، بخش مهمی از گیم‌پلی را تشکیل می‌دهند.
  • بازی مسیری غیرخطی را ارائه می‌دهد و بازیکنان می‌توانند ترتیب مقابله با باس‌ها را انتخاب کنند.
جزئیات فنی و انتشار:

  • بازی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته شده است که امکان ارائه گرافیک بالا، نورپردازی واقع‌گرایانه و جلوه‌های مبتنی بر فیزیک را فراهم می‌کند.[6]
  • این بازی برای پلتفرم‌های PC (از طریق Steam و Epic Games Store)، پلی‌استیشن ۵ (PS5) و ایکس‌باکس سری X/S منتشر خواهد شد.
  • تاریخ انتشار بازی برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بازی در تابستان ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.
  • بازی از روز اول انتشار در سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
به طور خلاصه، WUCHANG: Fallen Feathers یک بازی اکشن نقش‌آفرینی سولزلایک با فضایی تاریک و فانتزی است که در چین باستان جریان دارد و بر مبارزات چالش‌برانگیز، کاوش و داستانی عمیق با الهام از تاریخ و اساطیر چین تمرکز دارد.
 
خب بازی همین الان پلات شد قاطعانه میگم این بازی اگه مشکلات روز اولش نبود کمه کم باید 80 درصد پلیرای سولزلایک راضی میبودن ازش چون واقعا این بازی یه جواهر خالصه که با اختلاف کم از لایز آف پی قرار داره برا من بعنوان بهترینهای سولزلایک غیر ساخت فرام سافتور.
بازی بشدت دور اول که بازی میکنیم حس گم شدن و تنش تو هر لحظه باهامون و خصوصا که قشنگ همه جای مپ تله گذاری شده!!!!حس روزای اول که تازه دارک سولز یک بازی میکردم بهم دست میداد و واقعا نمیدونستم باید چیکار کنم!؟ ادامه بدم یا مسیرو دور بزنم؟ :D :D :D
دور اول هر آیتمی داشتم بشدت استفاده میکردم و این حتی برام تو سری سولز هم اتفاق نی افتاده بود که انقد درگیر بشم برا پیشروی و کنترل منابع ، از طرفی هم که مسیرهای بازی خیلی طولانیه و فرعیو از اصلی نمیشه تشخیص داد بیشتر آدمو میترسوند که چندین بار شد میرسیدم به شراین بعدی اما دید نداشتم و پشت دیوار بود و جرات نمیکردم برم جلوتر اول برمیگشتم یه لول میدادم بعدش دوباره همون مسیرو سیفتر میرفتم میدیدم که عه شراین همینجا بود الکی این همه مسیر برمیگشتم:D
من تو لرد آف فالن 2 بشدت مشکل داشتم با این سیستم بک استب بازی و حتی یبار هم یادم نمیاد استفاده کرده بوده باشمش مگه اینکه شانسی اما اینجا واقعا زیبا پیاده سازی شده و حتی خیلی اذیت نمیکنه که 100 در 100 از پشتش ضربه بزنی در حد زاویه 70 درجه هم حسابش میکنه و آخ که چه صدایی میاد و باس میشینه و کارشو میکنی ، روح آدم ارضا میشه:D:D:D
سختترین باس هم برای من دور اول همون ژنرال معروف که بعنوان اولین باس جدی هستش بود ، دور دوم نیو گیم پلاس سختترین باس هم بی برو برگشت دیمن اف ابسشن بود که رسما زخم شدم و تنها جای بازی بود بیلد عوض کردم اما بازم نشد بزنمش که برگشتم رو بیلد اصلی خودم و بعد از کلی ترای زدمش....نمیدونم چه مرگش شده بود هر لگدش 80 درصد جون میبرد و باید 2تا جون میزدم اوکی بشم!!!
کل بازی هم با لانگ سورد رفتم با تمپر آتیش که رسما همرو جر میدادم با تایمینگ درست.


بازی طبیعتا مشکل زیاد داره خصوصا فنی اما همشون قابل چشم پوشیه بنظرم و میشه راحت لذت برد اگه فقط یکم شل کنیم:D
ووچانگ برا من بعد از لایز اف پی کنار و هم رده کازان فرست برزکر بعنوان رتبه دوم بهترین سولزلایکا قرار میگیره و حالشو بردیم ما امسال خداوکیلی با این 2 تا جواهر
 
پس بگو بعد از پچ چرا این کارگرهایی که سیب میچینن و... رو نمیتونم بکشم.
پس به خاطر این آپدیته بوده.
خب کاریش نمیشه کرد ، نگید نگفته بودم : :D


کلا فکر کنم تو بازیهای بعدی استودیو کلاش هم بیفته سمت فرهنگ چین نیاد ورش داره.
میخوام بگم من خیلی از این ناراحت نمیشم ، یکی از نقطه ضعفهای بازی برای غیر چینی زبانها همین اسامی NPCها ، باسها و فرهنگ چینه که اصلا نمیفهممشون.
حتی تو ذهنم هم نمیمونه فلان باس کی بود که کشتم ، بعضی وقتها باید برم گوگل کنم اسم فلانی چی بوده.

این تو هیچ سولزلایکی برام پیش نیومده بود.

اما آسون تر کردن بازی واقعا ضربه بدی به بازی بود.
پیرو همون اخبار که مثل اینکه مسئولین چینی گوش استودیو رو بابت حساسیت به وقایع و شخصیتهای تاریخی پیچوندن و...
همونطور که گفتم مثل اینکه DLC بازی هم که با توجه به موفقیت بازی خیلی محتمل بوده کنسل شده و اصلا خودشون هم اشاره کردن که دیگه به وقایع تاریخی هیچ کاری ندارن :D
Screenshot 2025-10-04 190948.jpg
 
خب دیگه بازی رو تموم کردم و هر چهار پایان بازی رو انجام دادم ولی اون Demon of Obsession که تو پایتخت بو، قشنگ دهن سرویسی بود هر چی که فنون توی بازی نصیب کاراکتر میشه، روت پیاده میکنه.
سلام
اگه پایان successor of the bo رو بگیریم ، می تونیم به سمت bo capital راهمون رو ادامه بدیم؟
برا من همین پایان باقی مونده و یه اچیومنت دیگه که باید تو bo capital بگیرم.
از ai پرسیدم می گه نمی شه
 
  • Like
Reactions: ce7en44
سلام
اگه پایان successor of the bo رو بگیریم ، می تونیم به سمت bo capital راهمون رو ادامه بدیم؟
برا من همین پایان باقی مونده و یه اچیومنت دیگه که باید تو bo capital بگیرم.
از ai پرسیدم می گه نمی شه
نه متاسفانه باید از اول بری یا از سیوی که بک آپ گرفته باشی.
 
  • Like
Reactions: Milad.Samavati
نه داداش استیم نیست
دیدم تو ردیت بقیه این مشکل رو داشتن و از توی استیم یه گزینه رو فعال کرده بودن
ولی من استیم ندارم
کرکیه
خب فایل اجرایی رو به استیم اضافه کن و بازی رو از اونجا اجرا کن.
اگه باز کرد نکرد از تو لایبرری استیم روی بازی راست کلیک کن و این گزینه رو فعال کن:
Properties → Controller → Enable Steam Input
 
  • Like
Reactions: reza8
من این عنوان دانلود کرده بودم و امروز بلاخره ران کردم و هیچ خبر از مشکلات پرفورمنس بازی نداشتم و وقتی ران کردم گفتم چرا اینطوریه DLSS نمیشه خاموش کرد و پرفورمنس بازی یک جوریه( حدس شخصیم سره آنریل اینجین بود) ولی وقتی اومدم اینجا کامنت ها خوندم فهمیدم از اول مشکل پرفورمنس داشته :D

متاسفانه عادت دراپ کردن ندارم و هرجور باشه یک بازی شروع کنم تا آخر میرم، ولی اگر کامنت های اینجا رو قبل دانلودش می‌خوندم بازی رو دانلود نمی‌کردم
حالا در ادامه امیدوارم تجربه بازی نظرم رو برگردونه
 
من این عنوان دانلود کرده بودم و امروز بلاخره ران کردم و هیچ خبر از مشکلات پرفورمنس بازی نداشتم و وقتی ران کردم گفتم چرا اینطوریه DLSS نمیشه خاموش کرد و پرفورمنس بازی یک جوریه( حدس شخصیم سره آنریل اینجین بود) ولی وقتی اومدم اینجا کامنت ها خوندم فهمیدم از اول مشکل پرفورمنس داشته :D

متاسفانه عادت دراپ کردن ندارم و هرجور باشه یک بازی شروع کنم تا آخر میرم، ولی اگر کامنت های اینجا رو قبل دانلودش می‌خوندم بازی رو دانلود نمی‌کردم
حالا در ادامه امیدوارم تجربه بازی نظرم رو برگردونه
پس شاید آپدیتهاش رو نداری.
بازی وقتی روی سیستم فسیل من که مال اواسط نسل هشته اجرا میشه و راضی بودم از شرایط اجراش دیگه شماها نباید هیچ بهونه ای داشته باشین :D
 
پس شاید آپدیتهاش رو نداری.
بازی وقتی روی سیستم فسیل من که مال اواسط نسل هشته اجرا میشه و راضی بودم از شرایط اجراش دیگه شماها نباید هیچ بهونه ای داشته باشین :D
اتفاقا تا آپدیت آخر نصبه
پرفورمنس کلی بازی خوبه ولی یک جاهای مسخره ای فریم دراپ می‌کنه
مثلا مینی باس اول بازی، از اون سکو افتادم رو اون تنه چوب یکدفعه فریم دراپ کرد در صورتیکه از یک جای شلوغ مثل جنگل اومده بودم داخل خونه فریم از ۱۰۰ اومد رو ۸۰، این فریم دراپ هاش اذیت می‌کنه + من از DLSS و FG خوشم نمیاد و تو تنظیمات FG میشه آف کرد ولی DLSS نه
 
اتفاقا تا آپدیت آخر نصبه
پرفورمنس کلی بازی خوبه ولی یک جاهای مسخره ای فریم دراپ می‌کنه
مثلا مینی باس اول بازی، از اون سکو افتادم رو اون تنه چوب یکدفعه فریم دراپ کرد در صورتیکه از یک جای شلوغ مثل جنگل اومده بودم داخل خونه فریم از ۱۰۰ اومد رو ۸۰، این فریم دراپ هاش اذیت می‌کنه + من از DLSS و FG خوشم نمیاد و تو تنظیمات FG میشه آف کرد ولی DLSS نه
دیگه بعد این چندسال باید به این ویژگیهای جذاب UE5 عادت کرده باشی :D
 
Project_Plague-Win64-Shipping_2025_11_28_01_37_26_965.jpg

یکی دو روزه بازی رو شروع کردم. تا اینجای کار که خوب بوده، نه خیلی خاص و ماورایی و نه خیلی ضعیف و متوسط. در حد همون نمراتی بوده که گرفته.
پرفورمنس بازی روی پی‌سی که بعد این همه آپدیت، بهتر شده ولی همچنان استاتر و فریم دراپ‌ها هستن. خوشبختانه توی گردش در محیط اتفاق میفته واسه من و سر باس یا فایتینگ نیست.
به علاوه این آپدیت آخر یه ویژگی QoL اضافه کردن مثل الدن رینگ که سر هر باس بمیری، همون نزدیکش می‌تونی retry کنی. خب این واسه من تنبل به شخصه خیلی خوبه و نمی‌دونستم زمان لانچ نبوده :D
داستان که با اون همه اسامی li و mi و yu و اینجور چیزهای چینی، یه کم گنگ بوده و همش قاتی می‌کنم. ولی خب جوری بوده که بشه ادامه بدی.
گرافیک فنی رو کار ندارم، از نظر طراحی بصری خیلی خوب کار کردن. محیط‌هایی که ساختن تا الان که یکی دو باس از منطقه برفی رو زدم،‌ خیلی خوشگل بوده. لباس‌های کاراکتر هم خوبن، فقط کمی دیر فهمیدم که می‌تونستم ترنسماگ کنم و هر تیپی خواستم بزنم :))
دشمن‌های جله و جوله متفاوت زیاد ساختن و اینش خوبه. در مورد درخت ارتقا ولی باهاش مشکل دارم. من همیشه بازی‌های این سبک، می‌رم سراغ endurance و استامینا. یعنی هلث هم حتی بالا نمی‌برم، ولی اندورنس رو بالا می‌برم.
چون خیلی داج می‌دم و اینجوری راحت‌ترم. ولی اینجا درخت ارتقا خیلی بد چیده شده. هر سلاح یه شاخه واسه خودش داره و توی هر کدوم ارتقاهای کلی رو گذاشتن، نه فقط ارتقاهای مربوط به همون اسلحه. خب این خیلی بده.
با longsword بیشتر خو گرفتم و همون رو دارم می‌رم، الان تقریبا ۹۵ درصد آپگریدهای بدردبخور داخلش از جمله strength و agility رو گرفتم، حالا باید برم سلاح‌های دیگه که اصلا بهشون دست نمی‌زنم رو باز کنم که ببینم مثلا اندورنس کجاست، ویتالیتی کجاست...
حالا فعلا واسه آپگریدهای بعدی فکر کنم باید برم روی dual blade تمرکز کنم، چون همون strength و agility می‌خواد مثل شمشیر بلند.
باس‌ها طراحی خوبی داشتن و تا الان ۲ باس بودن که سریع و وحشی بودن و هر ۲ رو باید با deflect زد که خیلی هم خوب جواب می‌ده. فقط به نظرم این المان‌های اضافی گیم‌پلی رو الکی و بیخودی انقدر زیاد کردن. الان مثل تمپرنس اگه یادم بمونه فقط سر باس‌ها می‌زنم.
یا مثلا اسپل رو که خیلی به ندرت. فدرینگ هم همینطور. ولی تا اینجا کار از بازی خوشم اومده. جزو چینی‌های خوب بوده حداقل. مشخصه که بودجه و معروفیت بلک میث رو نداشتن، ولی حداقل یه چیز بنجل نساختن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or