Multi Platform WUCHANG: Fallen Feathers

سازنده
Leenzee Games
تاریخ انتشار
2025
ناشر
505 Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
WUCHANG_GIF-6_600x200.gif


بازی WUCHANG: Fallen Feathers یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی (Action RPG) در سبک سولزلایک (Soulslike) است که توسط استودیوی چینی Leenzee Games توسعه یافته و توسط 505 Games منتشر خواهد شد

در اینجا اطلاعات کلیدی در مورد این بازی آورده شده است:

داستان و محیط بازی:

  • بازی در اواخر دوران سلسله مینگ در چین، در سرزمین جنگ‌زده و طاعون‌زده‌ی "شو" (Shu) جریان دارد.
  • یک بیماری مرموز به نام "Ornithropy" یا "Feathering" در حال شیوع است که باعث جهش‌های وحشتناک و تبدیل انسان‌ها به موجودات هیولایی می‌شود.
  • بازیکنان نقش "بای ووچانگ" (Bai Wuchang) را بر عهده می‌گیرند، یک دزد دریایی زن که از فراموشی رنج می‌برد و به بیماری Feathering مبتلا شده است.
  • ووچانگ باید ضمن کشف رازهای گذشته فراموش‌شده خود، با بیماری‌اش مقابله کرده و حقیقت پشت پرده این طاعون و جهش‌ها را در سرزمین شو کشف کند.
  • داستان بازی از اساطیر چین، به‌ویژه افسانه‌های باستانی شو و مکان‌هایی مانند Sanxingdui و Jinsha الهام گرفته شده است.
  • انتخاب‌های بازیکن، متحدانی که به آن‌ها اعتماد می‌کند و اسراری که کشف می‌کند، به پایان‌های مختلفی در بازی منجر خواهد شد.
گیم‌پلی:

  • این بازی یک تجربه سولزلایک با مبارزات چالش‌برانگیز و از دید سوم شخص است.
  • سیستم مبارزات بر واکنش‌پذیری تمرکز دارد. با جاخالی دادن یا دفع حملات (Parry) در زمان‌بندی مناسب، "امتیاز مهارت" کسب می‌کنید که برای استفاده از حملات ویژه و طلسم‌ها ضروری است.
  • تنوع سلاح‌ها بالاست و شامل ۲۵ سلاح منحصر به فرد در ۵ دسته مختلف می‌شود. بازیکن می‌تواند یک سلاح اصلی و یک سلاح فرعی حمل کند.
  • علاوه بر سلاح‌ها، حدود ۴۰ طلسم و جادو نیز در بازی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آن‌ها نیز بازی را به اتمام رساند.
  • بازیکنان می‌توانند سلاح‌ها و مهارت‌های خود را ارتقا دهند و مهارت‌های جدیدی از دشمنان شکست‌خورده به دست آورند.
  • دنیای بازی شامل مناطق به‌هم‌پیوسته است که بازیکنان را به کاوش تشویق می‌کند.
  • شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) متعددی در دنیا وجود دارند که می‌توان با آن‌ها تعامل کرد و ماموریت‌های جانبی دریافت نمود.
  • باس‌فایت‌های چالش‌برانگیز با فازهای متعدد، بخش مهمی از گیم‌پلی را تشکیل می‌دهند.
  • بازی مسیری غیرخطی را ارائه می‌دهد و بازیکنان می‌توانند ترتیب مقابله با باس‌ها را انتخاب کنند.
جزئیات فنی و انتشار:

  • بازی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته شده است که امکان ارائه گرافیک بالا، نورپردازی واقع‌گرایانه و جلوه‌های مبتنی بر فیزیک را فراهم می‌کند.[6]
  • این بازی برای پلتفرم‌های PC (از طریق Steam و Epic Games Store)، پلی‌استیشن ۵ (PS5) و ایکس‌باکس سری X/S منتشر خواهد شد.
  • تاریخ انتشار بازی برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بازی در تابستان ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.
  • بازی از روز اول انتشار در سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
به طور خلاصه، WUCHANG: Fallen Feathers یک بازی اکشن نقش‌آفرینی سولزلایک با فضایی تاریک و فانتزی است که در چین باستان جریان دارد و بر مبارزات چالش‌برانگیز، کاوش و داستانی عمیق با الهام از تاریخ و اساطیر چین تمرکز دارد.
 
بازی واقعا به نسبت باقی سولزبورن/لایک ها کمی در دسترس تره.
یکسری از ویژگیهای Lies of P رو هم قرض گرفته مثل وقتی که میخوای تو بونفایر تلپورت کنی آیکن NPCها به طور خاکستری نشون میده یعنی اینکه تو اون منطقه یه کوئست ناتموم داری و باید بری و کاملش کنی.

روی PC من تنطیمات رو گذاشتم Medium و از پرفورمنس راضیم.
یه بار هم Lossless رو باهاش اومدم تست کنم ، نمیدونم چرا فریم/استاتر بدتر شد به جای اینکه بهتر بشه!
============

خود بازی از این مدلهاست که خیلی وولانگه :D
من با وولانگ هم زیاد حال نمیکردم و برام نچسب بود ولی خب تمومش کردم و بالای 100 ساعت هم بازی کردم.
این هم حداقل این 2 ساعت اولش رو که بازی کردم اونقدری جذبم نکرد.
طوری که باید قلاب نمینداره و پلیر رو دچار خودش نمیکنه ، حالا شاید در ادامه به این سمت بره ، نمیدونم.

البته باید خیلی بیشتر بازی کنم.
این چندوقته خزان رو که نتونستم بازی کنم ولی این رو حتما ادامه میدم.
 
باز خوبه نچسب بوده :D
اوایلش بازی خوبی به نظر میومد.
حتی دموش رو هم نزدیک به 10 ساعت بازی کرده بودم.

اوایل انتشار هم که بچه های دیگه رو راهنمایی میکردم و یه چندتایی گاید مختصر هم نوشتم براشون.
بعد 40-30 ساعت متوجه شدم واقعا بازی خوبی نیست ولی دیگه دیر شده بود.
به خودم اومدم دیدم در منجلاب گیر کردم و راه فراری هم نیست.
دیگه تا ته خط رفتم:D

شبیه خاطرات مسافرها تو جلسات NA یا زندان شد ، اما دقیقا همینطوری تفننی شروع شد:D
==========

دویدن شخصیت تو این بازی براتون کند نیست؟
من احساس میکنم خیلی آروم میدوه.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: robot.boy81
منم یکی دو ساعت بازی کردم روی سریز ایکس پلی میدم گذاشتم روی پرفورمنس مد ، گرافیک نسبتا خوبه ولی یه افت فریم داره یک سری جاها بعد توی کمبات وقتی اتک میزنی دیلی داره نمیتونی سریع داج بدی یا بلاک کنی .در کل تا اینجا برای کسی که نخل پلاس داره یا گیم پس داره یا کرکی میزنه پیشنهاد میکنم ولی شاید با این اوضاع اقتصادی زیاد خریدش توجیه نداشته باشه چون بازی حرف جدیدی اصلا نمیزنه .
 
من نمیدونم این همه تو. استیم گریه کردن سر چی بوده؟
گرافیک بازی خیلی خفن نیست ولی خوبه
پرفورمنس نسبت به گرافیکش تو دیوار هست ولی من الان تو 4k قشنگ 130 تا فریم میده و گیم پلیشم خیلی خوبه مخصوصا بری جلوتر اسکیل تری خوب بگیری خیلی خفن میشه
منباب این قضیه پرفرمنس باید بگم که عملا سر بازی رو تو استیم بریدن :| من نمیدونم این جماعت سر Black Myth: Wukong کجا بودن :| راه دور نمیخواد بریم همین الان شما نمیتونی Clair Obscur: Expedition 33 رو با بالاترین تنظمیات رو کارتای میون رده 60 فریم ثابت بگیری و باید از تنظیمات و رزولویشن بزنی ! Expedition 33 اصلا گرافیک اونچنانیی هم نداره ولی بعضی جاها تا 30 فریم پایین میاد :| WUCHANG: Fallen Feathers از نظر گرافیک تو همون مایه های Black Myth: Wukong ـه گرافیکش اونچنان ضعیف نیست ولی تکنیک های RT به اون صورت نداره و خوب به همون اندازه هم ازش سبک تر ـه.
تو سنگین ترین سناریو WUCHANG: Fallen Feathers بهتر از Expedition 33 فریم میده !!!

WUCHANG-Fallen-Feathers-benchmarks-1 (1).png

Clair-Obscur-Expedition-33-benchmarks-1.png


Black-Myth-Wukong-benchmarks-1.png

یـ زمانی من یادمه بازیا روز رو کارت گرافیا High End نمیتونستن 60 فریم ثابت بگیرن الان طرف میگه چرا با کارت گرافیک 7 سال پیشم نمیتونم تا خرخره تنظیمات رو ببرن بالا و 60 فریم بگیرم :|

من هیچ جوره تو کتم نمیره چرا ملت دارن با این بازی اینجور رفتار میکنن انگار از قبل با یـ ناشر مولتی بیلیون دلاری پدرکشتگی داشتن !!!
 
باس فایت اگر اجازه بده از زمین بلند بشم منم یکی دو ضربه بهش بزنم
باس اول بازی رو میگی ؟

خیلی آسونه فقط اتک هاش رو جاخالی بده که Swift Draw پر بشه.
بعد آنالوگ چپ رو که فشار بدی قفل میکنه رو باس و اتک قوی (همونSwift Draw) میزنه.
من همون دفعه اول زدمش.
فقط سعی کن کمی قبلش فارم کنی و لولت رو کمی ببری بالا.

منباب این قضیه پرفرمنس باید بگم که عملا سر بازی رو تو استیم بریدن :| من نمیدونم این جماعت سر Black Myth: Wukong کجا بودن :| راه دور نمیخواد بریم همین الان شما نمیتونی Clair Obscur: Expedition 33 رو با بالاترین تنظمیات رو کارتای میون رده 60 فریم ثابت بگیری و باید از تنظیمات و رزولویشن بزنی ! Expedition 33 اصلا گرافیک اونچنانیی هم نداره ولی بعضی جاها تا 30 فریم پایین میاد :| WUCHANG: Fallen Feathers از نظر گرافیک تو همون مایه های Black Myth: Wukong ـه گرافیکش اونچنان ضعیف نیست ولی تکنیک های RT به اون صورت نداره و خوب به همون اندازه هم ازش سبک تر ـه.
تو سنگین ترین سناریو WUCHANG: Fallen Feathers بهتر از Expedition 33 فریم میده !!!
این رو من کاملا تایید میکنم.
من تو EXP33 از lossless استفاده میکردم ولی اینجا تقریبا بالای 90 درصد تنظیمات رو همینطوری گذاشتم رو High و روی 1080P فریم بالای 60 دارم میگیرم.
ولی روی 60 قفلش کردم که تجربه روونتری داشته باشم.

البته مشکل EXP33 بیشتر تو بخش جهان بازش بود که فریم پایین میومد بس که بزگ بود و کلی دری وری رو داشت رندر میکرد.
به نظرم مقایسه خیلی یک به یکی نمیشه داشت.
 
آخرین ویرایش:
Screenshot_۲۰۲۵-۰۷-۲۵-۰۰-۱۲-۳۷-۵۷۱-edit_com.twitter.android.jpg

نقدهای منفی روی استیم ظاهرا فقط بخاطر مشکل پرفورمنس نیست. خیلی پلیرهای چینی بخاطر داستان بازی و ظاهرا سانسوری که تو یکی از موارد داستانی شده ناراحت هستند. چون عمده پلیرهای بازی چینی هستند این تعداد نقدهای منفی هم طبیعی هست.

دویدن شخصیت تو این بازی براتون کند نیست؟
من احساس میکنم خیلی آروم میدوه.

آره کلا دویدن کاراکتر با هر اسلحه‌ای که امتحان کردم کند هست. فکر کنم به عمد اینطور طراحی شده.
 
بازى مشكل همه سولز لايكايى كه فرام سافتور نساخته رو داره.
ايرادات فنى و پرفورمنس بعلاوه بالانس نبودن سختى!
مبارزات هم خشك و بى حاله.
سيستم ديفلكت هم نميدونم اصلا داره يا من نفهميدمش :D
اخر شبى يكم كلافم كرده و خسته هم هستم حالا فردا سر فرصت و حوصله بايد بشينم ببينم چى به چيه.
 
بازى مشكل همه سولز لايكايى كه فرام سافتور نساخته رو داره.
صدرا به بازیهای فرام سافتور میگن سولزبورن.
سولزلایک میشه هرچیزی که شبیه به سولزبورنهاست ولی فرامسافتور نساخته.
==============
==============

در ادامه اینکه از بازی خوشم نیومده بگم که از این بازیهاست که به زور میخواد بگه باید از سامون استفاده کنی.

رسیدم به باس Feathered Priest که پایین پله ها یه عمو وایستاده میگه من رو سامون کن که باس رو بزنیم.
خود باس هم اصلا بالانس نیست و حرکاتش تلگرافیک نیست.
یعنی تا حدی هست ولی یکدفعه 4-3 نوع اتک رو زنجیروار پشت هم میده که پلیر اصلا فرصت نمیکنه عکس العمل نشون بده.
کاملا مشخصه که میخواد پلیر رو اجبار کنه که بره و با سامون بیاد.
ولی من پرروتر از این حرفهام ، شده یک روز کامل هم که شده سولو میرم پشت درش تا بندازمش.

باسفایت دومه ولی نه از اولی که همون دفعه اول زدمش خوشم اومد و نه این که اصلا کل هویتش برای استفاده از مکانیک سامون طراحی شده.
به نظرم بازی تا اینجاش که بازی کردم همین متایی که گرفته براش حتی زیاد هم هست.

امشب نزنمش خوابم نمیبره :D
=========

خب الان که بیشتر زدمش میشه گفت تلگرافیک هست ولی از نیمه دوم جونش وحشی میشه و پشت هم اتک میده.
اما اینکه کاملا برای هول دادن پلیر به سمت سامون طراحی شده به نظرم حرف درستیه ولی خب میشه سولو هم زد.
فکر کنم این باس مثل باس اول وولانگ باسهای سخت تر بازی رو نمایندگی میکنه و نشون میده که چی میتونن باشن.
اونجا هم باس اول یکی از سخت ترین ها بود.
 
آخرین ویرایش:
یه نقدی خوندم از رادیو تایمز (نمره ی ۴ داده به بازی) که گفته بود:
سازنده های بازی انگار اواسط سال ۲۰۱۰ رفتن توی ردیت و چندتا پست‌ خوندن که کاربرا گفتن «دارک سولز عالیه؛ چون سخته». اونا هم اومدن تمامی بخش ها و مکانیزم های ازار دهنده مثل تله ها, دشمن ها و سایر مکانیزم هایی که توی بقیه ی سولزلایک ها فقط گه گاه ظاهر میشن رو برداشتن سرتاسر بازی مثل پشکل پخش کردن :دی

بازی به طرز حال به هم زنی , نفرت انگیزه :دی هیچ دلیل و منطقی پشت بازی نیست. اینکه یه مشت دشمن بریزی توی بازی که ۱۰ برابر تو hp داشته باشن و با ۲ ضربشون‌هم بمیری, اون وسطم یه shortcut با یه bonefire بندازی که نمیشه سولزلایک :دی
همون ۴ هم زیادشه این زباله :دی
 
نقدهای منفی روی استیم ظاهرا فقط بخاطر مشکل پرفورمنس نیست. خیلی پلیرهای چینی بخاطر داستان بازی و ظاهرا سانسوری که تو یکی از موارد داستانی شده ناراحت هستند. چون عمده پلیرهای بازی چینی هستند این تعداد نقدهای منفی هم طبیعی هست.
نقدای چینی و نقدا غیر چینی تقریبا یکسانن و حدود 25 درصد پیشنهاد دادن . چند تا از نقداششون رو که خوندم بیشتر همون پرفورمنس بود و ندادن جایزه نسخه Deluxe Edtion و پیش خرید بازی که انگار باگ داره از این نظر !! خیلیاشون هم از قیمت بازی شاکین که انگار تو بقیه ریجین ها قیمتش رو روز لانچ پایین اوردن ولی چین رو دست نزدن . ظاهرا بازی اونجا فول پرایس ـه و ناشر غربی حسابی واسشون دندون گردی کرده !
 
  • Like
Reactions: ChampionOfLight
نمی دونم بازی از انیمشین مردن گرفته تا خیلی چیزها من یاد bloody spell میندازه البته اون بازی در اصل یک hns بود که بعضی ویژگی های سولز لایک داشت با کامبت سریعتر و سلاحهای بیشتر و قابلیت آنلاین pvp ولی این بازی با اینکه بیشتر سولزلایک ولی همجوره حس اون بازی میده
 
  • Like
Reactions: ChampionOfLight
توی چندتا از نقدهای گیمر ها توی متاکریتیک یه مسئله رو دیدم که واقعا ازش بدم میاد ،
بعد از یه سری دمیج خوردن ها میوفتی زمین و اینقدر این انیمیشن پاشدن و آماده شدن واسه دش زدن یا اتک زدن طولانیه که بازم دمیج میخوری، عملا بازی بجز کم کردن هلث ، بازم پانیش ت میکنه! این میتونه سمّ کامبت باشه و حالت رو بهم بزنه!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or