Multi Platform WUCHANG: Fallen Feathers

سازنده
Leenzee Games
تاریخ انتشار
2025
ناشر
505 Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
WUCHANG_GIF-6_600x200.gif


بازی WUCHANG: Fallen Feathers یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی (Action RPG) در سبک سولزلایک (Soulslike) است که توسط استودیوی چینی Leenzee Games توسعه یافته و توسط 505 Games منتشر خواهد شد

در اینجا اطلاعات کلیدی در مورد این بازی آورده شده است:

داستان و محیط بازی:

  • بازی در اواخر دوران سلسله مینگ در چین، در سرزمین جنگ‌زده و طاعون‌زده‌ی "شو" (Shu) جریان دارد.
  • یک بیماری مرموز به نام "Ornithropy" یا "Feathering" در حال شیوع است که باعث جهش‌های وحشتناک و تبدیل انسان‌ها به موجودات هیولایی می‌شود.
  • بازیکنان نقش "بای ووچانگ" (Bai Wuchang) را بر عهده می‌گیرند، یک دزد دریایی زن که از فراموشی رنج می‌برد و به بیماری Feathering مبتلا شده است.
  • ووچانگ باید ضمن کشف رازهای گذشته فراموش‌شده خود، با بیماری‌اش مقابله کرده و حقیقت پشت پرده این طاعون و جهش‌ها را در سرزمین شو کشف کند.
  • داستان بازی از اساطیر چین، به‌ویژه افسانه‌های باستانی شو و مکان‌هایی مانند Sanxingdui و Jinsha الهام گرفته شده است.
  • انتخاب‌های بازیکن، متحدانی که به آن‌ها اعتماد می‌کند و اسراری که کشف می‌کند، به پایان‌های مختلفی در بازی منجر خواهد شد.
گیم‌پلی:

  • این بازی یک تجربه سولزلایک با مبارزات چالش‌برانگیز و از دید سوم شخص است.
  • سیستم مبارزات بر واکنش‌پذیری تمرکز دارد. با جاخالی دادن یا دفع حملات (Parry) در زمان‌بندی مناسب، "امتیاز مهارت" کسب می‌کنید که برای استفاده از حملات ویژه و طلسم‌ها ضروری است.
  • تنوع سلاح‌ها بالاست و شامل ۲۵ سلاح منحصر به فرد در ۵ دسته مختلف می‌شود. بازیکن می‌تواند یک سلاح اصلی و یک سلاح فرعی حمل کند.
  • علاوه بر سلاح‌ها، حدود ۴۰ طلسم و جادو نیز در بازی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آن‌ها نیز بازی را به اتمام رساند.
  • بازیکنان می‌توانند سلاح‌ها و مهارت‌های خود را ارتقا دهند و مهارت‌های جدیدی از دشمنان شکست‌خورده به دست آورند.
  • دنیای بازی شامل مناطق به‌هم‌پیوسته است که بازیکنان را به کاوش تشویق می‌کند.
  • شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) متعددی در دنیا وجود دارند که می‌توان با آن‌ها تعامل کرد و ماموریت‌های جانبی دریافت نمود.
  • باس‌فایت‌های چالش‌برانگیز با فازهای متعدد، بخش مهمی از گیم‌پلی را تشکیل می‌دهند.
  • بازی مسیری غیرخطی را ارائه می‌دهد و بازیکنان می‌توانند ترتیب مقابله با باس‌ها را انتخاب کنند.
جزئیات فنی و انتشار:

  • بازی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته شده است که امکان ارائه گرافیک بالا، نورپردازی واقع‌گرایانه و جلوه‌های مبتنی بر فیزیک را فراهم می‌کند.[6]
  • این بازی برای پلتفرم‌های PC (از طریق Steam و Epic Games Store)، پلی‌استیشن ۵ (PS5) و ایکس‌باکس سری X/S منتشر خواهد شد.
  • تاریخ انتشار بازی برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بازی در تابستان ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.
  • بازی از روز اول انتشار در سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
به طور خلاصه، WUCHANG: Fallen Feathers یک بازی اکشن نقش‌آفرینی سولزلایک با فضایی تاریک و فانتزی است که در چین باستان جریان دارد و بر مبارزات چالش‌برانگیز، کاوش و داستانی عمیق با الهام از تاریخ و اساطیر چین تمرکز دارد.
 
توی چندتا از نقدهای گیمر ها توی متاکریتیک یه مسئله رو دیدم که واقعا ازش بدم میاد ،
بعد از یه سری دمیج خوردن ها میوفتی زمین و اینقدر این انیمیشن پاشدن و آماده شدن واسه دش زدن یا اتک زدن طولانیه که بازم دمیج میخوری، عملا بازی بجز کم کردن هلث ، بازم پانیش ت میکنه! این میتونه سمّ کامبت باشه و حالت رو بهم بزنه!
جدای از این, یه موردی رو دیدم به وفور. اونم اینکه اتک دشمنا از در و دیوار رد میشه. مثلا دشمنایی که رنجر و اسنایپر هستن, گلوله هاشون حتی از سنگ هم رد میشه و‌ بهت میخوره :دی یعنی فک کن رفتی توی یه ساختمون. از نردبون بالا رفتی. رفتی توی کور ترین نقطه, بعد در کمال ناباوری دشمن‌تورو میبینه و بهت شلیک میکنه و حتی اسیب هم میبینی :D
 
چند ساعتی بازی کردم و تا اینجا بازی واقعا خوب بوده. به غیر از مشکل پرفورمنس و بعضی از انیمیشن ها بازی واقعا لذت بخش هست. حداقل برای من که اهل بازی های سولز لایک نیستم از بازی لذت میبرم.

سیستم respec رایگان بازی واقعا عالی هست. یعنی هر لحظه که خواستی میتونی تمام پوینت ها و‌ موادی رو که برای لول آپ کردن و بسط دادن درخت مهارت بازی استفاده کردی بدون هیچ هزینه ای ریفاند کنی و دوباره استفاده کنی. با اینکار میتونی بیلدهای مختلف با اسلحه های مختلف رو هر لحظه و بدون هیچ مشکلی امتحان کنی. خوشبختانه بدست آوردن مواد لازم برای لول آپ نسبتا آسون هست.‌ حتی دشمن های عادی هم red mercury نسبتا خوبی بهت میدن و زیاد احتیاجی به گرایند کردن شدید نیست. یه نکته خوب دیگه هم اینکه همون اوایل بازی تقریبا از همه انواع سلاح های بازی یه دونه پیدا میکنی و میتونی بیلد های مختلف رو امتحان کنی.

از بین بیلدها بیلد جادو با one-handed sword واقعا خوب هست. با بسط دادن درخت مهارت اینکه هر سی ثانیه یه شارژ skyborn might بهت میده خیلی خوبه. بقیه بیلدها هم مثل longsword برای پری خوب. هر چند پری کردن واقعا سخته و ریسک بالایی هم داره.

تا اینجا سه تا باس رو همون اولین تلاش و بدون مردن شکست دادم. البته از تمام آیتم های که داشتم استفاده کردم. من اصولا مشکلی با گرایند کردن برای لول آپ و پیدا کردن آیتم های بیشتر اگر به بن بست بخورم ندارم. فکر کنم بازی حداقل توی باس های اولی نسبت به بقیه سولزلایک ها یه مقدار آسونتر هست. قاعدتا برای فن های هاردکور سبک باید خیلی راحت تر باشه.

لول دیزاین و آرت دایرکشن بازی هم بنظرم خیلی خوبه. مسیرهای مختلف برای جستجو و میانبرها و لوپ هایی که وجود داره عالیه.
 
IMG_20250725_105047_172.jpg IMG_20250725_105058_346.jpg 20250725_102001.jpg
من نسخه ۱۶ گیگی elamigos رو دانلود کردم ، این حجم و این گرافیک و ویژوال واقعا باورنکردنیه ،گرافیک به شدت لذت بخش و عالی و تمیز کار شده البته بدون ایرادم نیس من رو 4k با نهایت تنظیمات تقریبا فریم خوب گرفتم اما دراپ هم زیاد داره تا اینجا گرافیک بزرگترین نقطه قوت بازیه اما بریم سراغ مشکل اساسی به نظر من :
تاخیر و لنتسی به شدت بالا تو کامبتای بازی حالا نمیدونم به خاطر اولویت انیمشنهای بازیه یا تاخیر واقعی ورودیها درست و پشت سر هم اجرا نمیشه عملا پری و داج و حملات گاهی تو دیواره
یعنی شخصیت نمی‌تونه سریع از یک حرکت به حرکت دیگه بره، و گیر می‌کنه وسط انیمیشن (مثلاً وقتی حمله می‌زنی، تا انیمیشن کامل نشه، داج نمیده).
خیلیا تو فرومای استیم و ردیت ازین قضیه شاکی ان و دلیل سختی بازی هم تا حدودی هم همین مورد میتونه باشه .
با تمام این تفاسیر جو و اتمسفر و ویژوال و روایت داستانی جذاب تا اینجا تادحدود زیادی برای من این ایراداتو پوشونده و واقعا گاهی قدم میزنم تو بازی و از جو و فضا لذت میبرم .
IMG_20250725_122814_128.jpg
اما خب نسخه دی وانه و قطعا میتونه با اپدیتهای بعدی بهتر و کاملتر بشه و اونموقع از بازی لذت ببرید .
دیگه فرصت نکردم برم ببینم چه مادهایی دادن برا بازی ،خیلی از این مشکلات رو ماد سازها دستی حل میکنن.
 
آخرین ویرایش:
درود دوستان منم دو روز بازیش کردم کلا دو قدم جلو رفتم سخت الکی هستش.
اصلا اصلا اصلا به هیچ وجه با ووکانگ مقایسه نکنید.ووکانگ واقعا بالانس هستش و به شما این امکان میده با بیشتر بازی کردن پیشرفت کنید ولی تو این هرچی بیشتر بازی میکنی سختتر میشه فقط. ~X(
اولش میگفتن هک اند اسلش هست کلی خوشحال شدم یه چیزی از ووکانگ راحتتره ولی واقعا غیرقابل بازی کردن هستش.هیچ فرصت جبرانی نداری انگار اصلا جون نداری تا یه دشمن تاچ بکندت درجا مردی! بعد مردن هم هی بازی سختر میشه! ضربات شارژی عملا بلا استفاده هستن یکم فاصله داشته باشی به دشمن نمیرسه و وقتی نزدیک باشی تا بخوای بزنی میگیرن می کشنت!
بعد دشمن های عادی به شدت سخت و رو مخ هستن ولی باس هاشو تو همون تلاش اول میزنم! اوج بالانس بودن بازی :-&
یه چیزی هم استاندارد سولز لایک هست که رو مخ منه نداشتن دکمه پریدن هستش. یعنی یه کارکتر با اون اوهن و تلب ۱۵ سانت نمیتونه بپره بعد تو مسیرش جلو یه در یه سنگ به ارتفاع ۵ سانت باشه نمیشه رد شد باید بری دور دنیا بچرخی بیای رد بشی یا یه مسیر برج مانند به فاصله نیم متری اونورشه بعد نمیتونه بپره بره اونور باید بری .... پاره بشه از یه ور دیگه بچرخی برسی اونجا!
در مجموع با این وضعیت جنگ و بی آبی و بی برقی و... که اعصابمون ضعیفه بعید بدونم ایرانیها بتونن درست بازیش کنن بدرد علی بی غم ها اروپا و چین و ژاپن میخوره که کلا تو زندگی واقعی چلنج ندارن دنبال تنوع و چالش هستن.
من هم با ویس ژاپنی بازی کردم صداگذاری و موزیک ها خوب هستن.
در مورد گرافیک اصلا نمیتونم اظهار نظر بکنم چون ووکانگ رو روی ps5 بازی کردم اینو روی گیم پس XBOX SS البته خود بانو گرافیک و فیزیکش عالی هستش :D
ولی دشمنها گرافیکشون تو دیواره و محیط از دور دل میبره از جلو زهره از بس داغونه. ;)
بازی میکنم:
طرفدار بازی سولزلایک هستم.
از بانو خوشم اومده به هر قیمت باید بازی کنم.
با این وضع مملکت اعصاب و مخم بازی بی منطق سخت رو قبول میکنه.

بازی نمیکنم:
کسانی که از ووکانگ لذت بردن به هیچ وجه سمت این بازی نروند.
طرفدار هک اند اسلش هستم.
به بالانس بودن سختی و پیشرفت در بازی احترام میذارم.

پیوست:آرزو شخصی کاشکی کاراکتر اصلی بجای کاراکتر ووکانگ بود.
 
بازی گاها زیادی سخت میشه! باید اپدیت بدن بالانسشو اوکی کنن! یجاهایی سختیش عملا احمقانس.
پتانسیل زیادی داره بازی و بشدت جذابه برام. صرفا فقط نیاز به چندتا اپدیت داره که راه بیفته.
 
  • Like
Reactions: Rezahajizadegan
تاخیر و لنتسی به شدت بالا تو کامبتای بازی حالا نمیدونم به خاطر اولویت انیمشنهای بازیه یا تاخیر واقعی ورودیها درست و پشت سر هم اجرا نمیشه عملا پری و داج و حملات گاهی تو دیواره
یعنی شخصیت نمی‌تونه سریع از یک حرکت به حرکت دیگه بره، و گیر می‌کنه وسط انیمیشن (مثلاً وقتی حمله می‌زنی، تا انیمیشن کامل نشه، داج نمیده).
تاخیر و لتنسی که به اون صورت اذیت نمیکنه ولی همون مورد دومی که گفتیه.
انیمیشن اتک دادن که شروع شد دیگه میره برای خودش تا تموم کنه.
مخصوصا اتکهای ترکیبی یا اسکیل خود اسلحه و... که وسطش نمیشه کنسل کرد.
برای همین باید با تمرکز بیشتر و به موقع اتک داد.
===========

این بازی خیلی خیلی روی BackStab کردن با R2 متمرکزه.
یعنی خیلی مهمه که بتونین با داج کردن حین مبارزه برین پشت باس و دشمنهای قویتر تا با Heavy Attack بک استب کنیدش.
یا اگه نمیتونین باید اتک معمولی و پشت هم که به دشمن میزنین اون نوار پرشدنی استگر شدنش رو پر نگه دارین.
اگه از باس دور شدین و دیدین داره خالی میشه یه مجیک یا چاقو سمتش بزنین که کم نشه و نزدیک شدین دوباره اتکهای ریز رو ادامه بدین تا استگر بشه.

این دو مورد رو که رعایت کنین مبارزه ها خیلی آسونتر میشن.
 
اینجور که پیداست ، بازی مشکلاتی داره که قطعا با حمایت تیم سازنده میتونه خیلی هاش رفع بشه ،
البته این هم در نظر بگیریم که نمیشه انتظار یه محصول پولیش شده و بی عیب و نقص در مقایسه با استودیو های با تجربه و خبره ی این جور بازی ها از این استودیو های کم تجربه داشت ،
چیزی که واضحه اینه که آینده ی خوبی داره صنعت گیم چین و کره .
 
تاخیر و لتنسی که به اون صورت اذیت نمیکنه ولی همون مورد دومی که گفتیه.
انیمیشن اتک دادن که شروع شد دیگه میره برای خودش تا تموم کنه.
مخصوصا اتکهای ترکیبی یا اسکیل خود اسلحه و... که وسطش نمیشه کنسل کرد.
برای همین باید با تمرکز بیشتر و به موقع اتک داد.
===========

این بازی خیلی خیلی روی BackStab کردن با R2 متمرکزه.
یعنی خیلی مهمه که بتونین با داج کردن حین مبارزه برین پشت باس و دشمنهای قویتر تا با Heavy Attack بک استب کنیدش.
یا اگه نمیتونین باید اتک معمولی و پشت هم که به دشمن میزنین اون نوار پرشدنی استگر شدنش رو پر نگه دارین.
اگه از باس دور شدین و دیدین داره خالی میشه یه مجیک یا چاقو سمتش بزنین که کم نشه و نزدیک شدین دوباره اتکهای ریز رو ادامه بدین تا استگر بشه.

این دو مورد رو که رعایت کنین مبارزه ها خیلی آسونتر میشن.
دقیقا !!! به نکته خیلی خوبی اشاره کردی ،مثل سکیرو و لای اف پی اینجا هم دشمنا نوار استبیلیتی دارن اما نشون نمیده ، یعنی باید پشت سر هم بزنی تا استگرش پر بشه حالا لایت اتکا خیلی کم اما هوی اتکا قشنگ پرش میکنه و دفاع و پری هم همینطور و نشونشم صدایی خش خش از انمی یا خم شدنشه که تعادلشو از دست داده و باید سریع فینیشر زد روش، حالا اینا با اون سیستم انیمیشن و کامبتای پشت سر هم که اجرا نمیکنه تداخل ایجاد کرده و به تجربه بازی لطمه زده . که با اپدیت درست بشه و گیم پلی نرم و روون بشه به نظر من شاهکار میشه!!!
توضیحات پچ ۱.۳ روز عرضه
IMG_20250725_141331_199.jpg
First WUCHANG: Fallen Feathers Patch Released & Detailed
 
آخرین ویرایش:
View attachment 387118View attachment 387119View attachment 387120
من نسخه ۱۶ گیگی elamigos رو دانلود کردم ، این حجم و این گرافیک و ویژوال واقعا باورنکردنیه ،گرافیک به شدت لذت بخش و عالی و تمیز کار شده البته بدون ایرادم نیس من رو 4k با نهایت تنظیمات تقریبا فریم خوب گرفتم اما دراپ هم زیاد داره تا اینجا گرافیک بزرگترین نقطه قوت بازیه اما بریم سراغ مشکل اساسی به نظر من :
تاخیر و لنتسی به شدت بالا تو کامبتای بازی حالا نمیدونم به خاطر اولویت انیمشنهای بازیه یا تاخیر واقعی ورودیها درست و پشت سر هم اجرا نمیشه عملا پری و داج و حملات گاهی تو دیواره
یعنی شخصیت نمی‌تونه سریع از یک حرکت به حرکت دیگه بره، و گیر می‌کنه وسط انیمیشن (مثلاً وقتی حمله می‌زنی، تا انیمیشن کامل نشه، داج نمیده).
خیلیا تو فرومای استیم و ردیت ازین قضیه شاکی ان و دلیل سختی بازی هم تا حدودی هم همین مورد میتونه باشه .
با تمام این تفاسیر جو و اتمسفر و ویژوال و روایت داستانی جذاب تا اینجا تادحدود زیادی برای من این ایراداتو پوشونده و واقعا گاهی قدم میزنم تو بازی و از جو و فضا لذت میبرم .
View attachment 387121
اما خب نسخه دی وانه و قطعا میتونه با اپدیتهای بعدی بهتر و کاملتر بشه و اونموقع از بازی لذت ببرید .
دیگه فرصت نکردم برم ببینم چه مادهایی دادن برا بازی ،خیلی از این مشکلات رو ماد سازها دستی حل میکنن.
رفیق مانیتورت چیه
 
باس اول بازی رو میگی ؟

خیلی آسونه فقط اتک هاش رو جاخالی بده که Swift Draw پر بشه.
باس اول رو که چشم بسته زدم :دی
من 4 تا باس زدم تا الان تو باس هزارپا موندم
راحته ها یعنی دیگه به حدی رسیدم قلقش دستم اومده ولی نمیدونم چرا جاخالی دادن بازی چهارچوب نداره، یعنی یه بار جاخالی میدم اوکیه بار دوم همون کار انجام نمیده
 
  • Like
Reactions: m.d.makan

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or