Multi Platform WUCHANG: Fallen Feathers

سازنده
Leenzee Games
تاریخ انتشار
2025
ناشر
505 Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
WUCHANG_GIF-6_600x200.gif


بازی WUCHANG: Fallen Feathers یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی (Action RPG) در سبک سولزلایک (Soulslike) است که توسط استودیوی چینی Leenzee Games توسعه یافته و توسط 505 Games منتشر خواهد شد

در اینجا اطلاعات کلیدی در مورد این بازی آورده شده است:

داستان و محیط بازی:

  • بازی در اواخر دوران سلسله مینگ در چین، در سرزمین جنگ‌زده و طاعون‌زده‌ی "شو" (Shu) جریان دارد.
  • یک بیماری مرموز به نام "Ornithropy" یا "Feathering" در حال شیوع است که باعث جهش‌های وحشتناک و تبدیل انسان‌ها به موجودات هیولایی می‌شود.
  • بازیکنان نقش "بای ووچانگ" (Bai Wuchang) را بر عهده می‌گیرند، یک دزد دریایی زن که از فراموشی رنج می‌برد و به بیماری Feathering مبتلا شده است.
  • ووچانگ باید ضمن کشف رازهای گذشته فراموش‌شده خود، با بیماری‌اش مقابله کرده و حقیقت پشت پرده این طاعون و جهش‌ها را در سرزمین شو کشف کند.
  • داستان بازی از اساطیر چین، به‌ویژه افسانه‌های باستانی شو و مکان‌هایی مانند Sanxingdui و Jinsha الهام گرفته شده است.
  • انتخاب‌های بازیکن، متحدانی که به آن‌ها اعتماد می‌کند و اسراری که کشف می‌کند، به پایان‌های مختلفی در بازی منجر خواهد شد.
گیم‌پلی:

  • این بازی یک تجربه سولزلایک با مبارزات چالش‌برانگیز و از دید سوم شخص است.
  • سیستم مبارزات بر واکنش‌پذیری تمرکز دارد. با جاخالی دادن یا دفع حملات (Parry) در زمان‌بندی مناسب، "امتیاز مهارت" کسب می‌کنید که برای استفاده از حملات ویژه و طلسم‌ها ضروری است.
  • تنوع سلاح‌ها بالاست و شامل ۲۵ سلاح منحصر به فرد در ۵ دسته مختلف می‌شود. بازیکن می‌تواند یک سلاح اصلی و یک سلاح فرعی حمل کند.
  • علاوه بر سلاح‌ها، حدود ۴۰ طلسم و جادو نیز در بازی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آن‌ها نیز بازی را به اتمام رساند.
  • بازیکنان می‌توانند سلاح‌ها و مهارت‌های خود را ارتقا دهند و مهارت‌های جدیدی از دشمنان شکست‌خورده به دست آورند.
  • دنیای بازی شامل مناطق به‌هم‌پیوسته است که بازیکنان را به کاوش تشویق می‌کند.
  • شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) متعددی در دنیا وجود دارند که می‌توان با آن‌ها تعامل کرد و ماموریت‌های جانبی دریافت نمود.
  • باس‌فایت‌های چالش‌برانگیز با فازهای متعدد، بخش مهمی از گیم‌پلی را تشکیل می‌دهند.
  • بازی مسیری غیرخطی را ارائه می‌دهد و بازیکنان می‌توانند ترتیب مقابله با باس‌ها را انتخاب کنند.
جزئیات فنی و انتشار:

  • بازی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته شده است که امکان ارائه گرافیک بالا، نورپردازی واقع‌گرایانه و جلوه‌های مبتنی بر فیزیک را فراهم می‌کند.[6]
  • این بازی برای پلتفرم‌های PC (از طریق Steam و Epic Games Store)، پلی‌استیشن ۵ (PS5) و ایکس‌باکس سری X/S منتشر خواهد شد.
  • تاریخ انتشار بازی برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بازی در تابستان ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.
  • بازی از روز اول انتشار در سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
به طور خلاصه، WUCHANG: Fallen Feathers یک بازی اکشن نقش‌آفرینی سولزلایک با فضایی تاریک و فانتزی است که در چین باستان جریان دارد و بر مبارزات چالش‌برانگیز، کاوش و داستانی عمیق با الهام از تاریخ و اساطیر چین تمرکز دارد.
 
من خودم بعد سال ها سولز بازی کردن و علاقه زیادم یکم سختیه زیاد تو مخم میره جدیدا.منظورم چلنج داشتن نیست.منظورم اینه که فاصله زیاد بون فایر تا باس که هردفعه بمیری باید کلی مسیر رو وقت بزاری طی کنی.یا همین سیستم پانیش کردن تو wuchang که وقتی میمیری یه دیمون میوفته دنبالت و ضعیفتر میشی به تجربه من اسیب میزنه.در کل اونجور که معلومه هیچ بازی مثل الدن رینگ نداریم که در حال ساخت باشه این بازیم بیشتر یه نوع wukong با چاشنیه سولزلایکه که باز استقبال میشه ولی امیدوارم خیلی طاقت فرسا نباشه چون هرچی ازش میشنوم فقط در حال پانیش کردنه.
 
به نظرم تو خیلی از بازیها جذابترین دوره ای که میشه اونها رو بازی کرد همین نسخه منتقدهاست که هیچ محتوایی از بازی بیرون نیست که آدم وسوسه بشه که بره ببینه که چی کار باید کنه.
کلا کورکورانه بازی رو تموم میکنی و چیزهای جدید رو کشف میکنی.

خیلی حیفه که ماها همچین امکانی رو نداریم ، مخصوصا تو بازیهای سولزلایک/بورن که این مورد حیاتیه.
از روز اول انتشار هشتصدتا گاید و ویدئوی Tips ، بیلد و... میاد که اگه پوستت کلفت نباشه و نتونی نادیده بگیریشون گند میزنن تو تجربه اول آدم.
البته یه نکته ای هم هست من خودم حتما راهنمای اینجور بازی را نگاه میکنم به خاطر اینکه یهو میبینی با یه بابایی باید تو یه جای به خصوصی صحبت کنی یه دیالوگ خاص بزنی وگرنه مثلا اون کوئست از دست میره و بعدش تروفیش از دست میره سر همین باید یه دور دیگه بازی را بری.
مثلا من ووکانگ را لانچ بازی میکردم هنوز راهنمای درست و حسابی براش نیومده بود یه ایتم میس کردم سر همون برای پلات باید ۳ بار بازی را تموم میکردم واقعا دیگه حوصلم نمیکشید یه پلاتنیوم ناناز از دست دادم

دیسک بازی هم تو تهران ۵ روز زودتر از ریلیز جهانی موجود شده
 
  • Like
Reactions: RED_BEARD39
من هنوزم مثل دوران میکرو و سگا، اپسیلون گاید نمیبینم قبل بازی کردن و حتی حین بازی کردن منهای استثنا وقتی مقدار قابل توجهی بازی کردم اگه گیر کنم ممکنه ببینم که فقط رد کنم،

نقد هارو نمیخونم قبل بازی کردن، تریلر و گیم پلی نمیبینم، گاید که بماند.... مثلا هزار سال دیگه بیلد هارو از بیرون بازی یاد نمیگیرم ...

این استثنایی که میگمم باز شده 2 سال مثلا صبر کردم خودم راهش رو پیدا کنم (خیلی وقتا کردم) و اگر نکردم بعدش گاید دیدم،

تمام لذتش به این هست که خودت بازی رو کشف کنی وبفهمی، ولی پلی استایل و سلیقه شخصی هم مطرحه، مثلا من مطلقا "زود" بازی هارو تموم نمیکنم و از قدیم بازی هارو مدت طولانی (چندین سال) پلی میکردم، منظور بازی های مورد علاقه ام چون غیر مورد علاقه ام رو کلا سمتشونم نمیرم،

اما خب اگر کسی زود به زود بازی تموم میکنه، طبیعتا داستانش متفاوت هست و قابل درک که از گاید در صورت نیاز، استفاده کنه...

به طور کلی هرکسی باید بر اساس شرایط و دیدگاه و علائق خودش بازی کنه، نظر من یا دیگری مطلقا معیار نیست، معیار نظر شخصی هست. من از گیمر درست حسابی در هر صورت خوشم میاد، هرطوری که بازی میکنه....

*یادش بخیر، کتاب راهنمای بازی داشتم بچگی دوران پی اس وان مثلا، بعد همون موقع هم حساس بودم استفاده نکنم، به جاش وقتی بازی رو تموم میکردم، میشستم تکست واکترو رو مثل داستان میخوندم، چقدر حال میداد مثلا تکست واکتروی رزیدنت ایول ها مثل داستان.... هنوزم این کتاب هارو دارم....

**صرفا سلیقه شخصیم رو میگم، وگرنه مشکل اساسی با گاید دیدن ندارم، گاید دیدن خیلی زیاد میشه شبیه رالی که یک کمک راننده نقشه خوان همیشه بغلت هست، یا اسپیشل فورسی که مدام از فرماندهی در حال کمک و راهنما گرفتن هست، برای همین مشکل بنیادین باهاش ندارم، وصرفا برای من بحث تازه بودن بازی و اکسپلور و کشف کردن خودم مطرح هست که استفاده نمیکنم، نه تعصب رو مدل خاصی از بازی کردن...
 
آخرین ویرایش:
البته یه نکته ای هم هست من خودم حتما راهنمای اینجور بازی را نگاه میکنم به خاطر اینکه یهو میبینی با یه بابایی باید تو یه جای به خصوصی صحبت کنی یه دیالوگ خاص بزنی وگرنه مثلا اون کوئست از دست میره و بعدش تروفیش از دست میره سر همین باید یه دور دیگه بازی را بری.
مثلا من ووکانگ را لانچ بازی میکردم هنوز راهنمای درست و حسابی براش نیومده بود یه ایتم میس کردم سر همون برای پلات باید ۳ بار بازی را تموم میکردم واقعا دیگه حوصلم نمیکشید یه پلاتنیوم ناناز از دست دادم

دیسک بازی هم تو تهران ۵ روز زودتر از ریلیز جهانی موجود شده
من سه بار ووکانگو تموم کردم بار اول نمیخواستم پلات کنم بار دوم یچیو جا انداختم بار سوم گلیج خورد بهم نداد :D اینکه همون اول یه مشکلی پیش بیاد نتونی پلات کنی سوزشش کمتر از وقتیه که لحظه اخر مشکلی پیش بیاد :D

من خودم بعد سال ها سولز بازی کردن و علاقه زیادم یکم سختیه زیاد تو مخم میره جدیدا.منظورم چلنج داشتن نیست.منظورم اینه که فاصله زیاد بون فایر تا باس که هردفعه بمیری باید کلی مسیر رو وقت بزاری طی کنی.یا همین سیستم پانیش کردن تو wuchang که وقتی میمیری یه دیمون میوفته دنبالت و ضعیفتر میشی به تجربه من اسیب میزنه.در کل اونجور که معلومه هیچ بازی مثل الدن رینگ نداریم که در حال ساخت باشه این بازیم بیشتر یه نوع wukong با چاشنیه سولزلایکه که باز استقبال میشه ولی امیدوارم خیلی طاقت فرسا نباشه چون هرچی ازش میشنوم فقط در حال پانیش کردنه.
پانیش کردن بعد مردن رو منم قبول دارم جذاب نیست اینجا نمیدونم چججوری دراوردنش شاید خوب پیادش کنن یا زیاد ازار دهنده نباشه ولی درکل سیستمش تو سولزبورنا منسوخ شده اون فاصله زیاد از بون فایر تا باس هم منسوخ شده اصلا یادم نمیاد چیزی تو این چند سال داشته باشیم که فاصله زیاد بون فایر تا باس داشته باشه فقط همون ریمیک دیمن سولز داشت که خب ریمیک بود دیگه
بازی مثل الدن هم درحال ساخت نداریم این چینیا همشون مسیر ووکانگ رو طی میکنن الگوشون اونه نه فرام سافت نزدیک ترین گیم به ساخته های فرام سافت mortal shell 2 هست که سال دیگه میاد اون نسخه اولش با اینکه خیلی کوتاه بود ولی بنظرم جزو نزدیکترین ساخته ها به سولز و بلاد بود و من دوسش داشتم فقط زیادی کوتاه بود
 
پانیش کردن بعد مردن رو منم قبول دارم جذاب نیست اینجا نمیدونم چججوری دراوردنش شاید خوب پیادش کنن یا زیاد ازار دهنده نباشه ولی درکل سیستمش تو سولزبورنا منسوخ شده اون فاصله زیاد از بون فایر تا باس هم منسوخ شده اصلا یادم نمیاد چیزی تو این چند سال داشته باشیم که فاصله زیاد بون فایر تا باس داشته باشه فقط همون ریمیک دیمن سولز داشت که خب ریمیک بود دیگه
بازی مثل الدن هم درحال ساخت نداریم این چینیا همشون مسیر ووکانگ رو طی میکنن الگوشون اونه نه فرام سافت نزدیک ترین گیم به ساخته های فرام سافت mortal shell 2 هست که سال دیگه میاد اون نسخه اولش با اینکه خیلی کوتاه بود ولی بنظرم جزو نزدیکترین ساخته ها به سولز و بلاد بود و من دوسش داشتم فقط زیادی کوتاه بود
جریمه بعد مرگ رو Lord of the fallen هم به نوعی داشت.
اینکه میمردی میرفتی به آمبرال و دشمنها سخت تر بودن و بعد مدتی که اونجا میموندی یه شکارچی هم میفتاد دنبالت عملا نشونه همین جریمه بعد مرگ بود.

حتی فاصله بونفایرها تا باس یا بین همدیگه هم بعضا خیلی زیاد بود که صدای ملت در اومده بود.
که البته همه اینها رو با آپدیتها خیلی بالانس کردن و الان اصلا به اون سختی روز انتشار نیست.

WUCHANG هم احتمالا با آپدیتهایی که میگیره خیلی بالانس تر میشه.
======
تو 2026 ما Nioh 3 , Code Vein 2 , LOTF 2 و همونطور که گفتی مورتال شل 2 رو داریم.
هنوز هم وقت برای معرفی بازیهای جدیدتر یا ایندی هست که سال بعد رو حتی از این هم جذابتر کنه.

اگه فرام سافتور هم چیزی به غیر از Duskbloods معرفی کنه که سال بعد قطعا به یکی از بهترین سالها برای سبک میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or