Multi Platform WUCHANG: Fallen Feathers

سازنده
Leenzee Games
تاریخ انتشار
2025
ناشر
505 Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
WUCHANG_GIF-6_600x200.gif


بازی WUCHANG: Fallen Feathers یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی (Action RPG) در سبک سولزلایک (Soulslike) است که توسط استودیوی چینی Leenzee Games توسعه یافته و توسط 505 Games منتشر خواهد شد

در اینجا اطلاعات کلیدی در مورد این بازی آورده شده است:

داستان و محیط بازی:

  • بازی در اواخر دوران سلسله مینگ در چین، در سرزمین جنگ‌زده و طاعون‌زده‌ی "شو" (Shu) جریان دارد.
  • یک بیماری مرموز به نام "Ornithropy" یا "Feathering" در حال شیوع است که باعث جهش‌های وحشتناک و تبدیل انسان‌ها به موجودات هیولایی می‌شود.
  • بازیکنان نقش "بای ووچانگ" (Bai Wuchang) را بر عهده می‌گیرند، یک دزد دریایی زن که از فراموشی رنج می‌برد و به بیماری Feathering مبتلا شده است.
  • ووچانگ باید ضمن کشف رازهای گذشته فراموش‌شده خود، با بیماری‌اش مقابله کرده و حقیقت پشت پرده این طاعون و جهش‌ها را در سرزمین شو کشف کند.
  • داستان بازی از اساطیر چین، به‌ویژه افسانه‌های باستانی شو و مکان‌هایی مانند Sanxingdui و Jinsha الهام گرفته شده است.
  • انتخاب‌های بازیکن، متحدانی که به آن‌ها اعتماد می‌کند و اسراری که کشف می‌کند، به پایان‌های مختلفی در بازی منجر خواهد شد.
گیم‌پلی:

  • این بازی یک تجربه سولزلایک با مبارزات چالش‌برانگیز و از دید سوم شخص است.
  • سیستم مبارزات بر واکنش‌پذیری تمرکز دارد. با جاخالی دادن یا دفع حملات (Parry) در زمان‌بندی مناسب، "امتیاز مهارت" کسب می‌کنید که برای استفاده از حملات ویژه و طلسم‌ها ضروری است.
  • تنوع سلاح‌ها بالاست و شامل ۲۵ سلاح منحصر به فرد در ۵ دسته مختلف می‌شود. بازیکن می‌تواند یک سلاح اصلی و یک سلاح فرعی حمل کند.
  • علاوه بر سلاح‌ها، حدود ۴۰ طلسم و جادو نیز در بازی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آن‌ها نیز بازی را به اتمام رساند.
  • بازیکنان می‌توانند سلاح‌ها و مهارت‌های خود را ارتقا دهند و مهارت‌های جدیدی از دشمنان شکست‌خورده به دست آورند.
  • دنیای بازی شامل مناطق به‌هم‌پیوسته است که بازیکنان را به کاوش تشویق می‌کند.
  • شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) متعددی در دنیا وجود دارند که می‌توان با آن‌ها تعامل کرد و ماموریت‌های جانبی دریافت نمود.
  • باس‌فایت‌های چالش‌برانگیز با فازهای متعدد، بخش مهمی از گیم‌پلی را تشکیل می‌دهند.
  • بازی مسیری غیرخطی را ارائه می‌دهد و بازیکنان می‌توانند ترتیب مقابله با باس‌ها را انتخاب کنند.
جزئیات فنی و انتشار:

  • بازی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته شده است که امکان ارائه گرافیک بالا، نورپردازی واقع‌گرایانه و جلوه‌های مبتنی بر فیزیک را فراهم می‌کند.[6]
  • این بازی برای پلتفرم‌های PC (از طریق Steam و Epic Games Store)، پلی‌استیشن ۵ (PS5) و ایکس‌باکس سری X/S منتشر خواهد شد.
  • تاریخ انتشار بازی برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بازی در تابستان ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.
  • بازی از روز اول انتشار در سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
به طور خلاصه، WUCHANG: Fallen Feathers یک بازی اکشن نقش‌آفرینی سولزلایک با فضایی تاریک و فانتزی است که در چین باستان جریان دارد و بر مبارزات چالش‌برانگیز، کاوش و داستانی عمیق با الهام از تاریخ و اساطیر چین تمرکز دارد.
 
من ريز ريز دارم بازى ميكنم ولى خيلى بازى meh طوره به نظرم.
يعنى نه خوبه نه بد.
آنبالانس هست ولى نه به شدت خزان.
محيطاش متنوعه و خوبم بهم وصل ميشه.
من تا الان همه باسارو با همون لانگ سورد زدم.
اكسپلوريشن خيلى ريواردينگ نيست و بيشتر واسه كوئستاى شخصيتا و آپگريد فلاسك هاى هيل به درد ميخوره.
به نظرم تنوع سلاح ها خوب نيست.
داستانشم اولش به نظر جالب مياد ولى بعد از ريتم ميفته.

در كل اينكه همون يه بازى ليگ زرد متمايل به سبز هست كه اگه تقويم خالى باشه يا تخفيفى چيزى بخوره خوبه.
 
آخرین ویرایش:
من كلا با لانگ سورد رفتم و دارم ميرم و هنوز منتظرم يه جا نياز به تعويض پيدا كنم ولى نشده.
منم کل بازی رو با لانگ سورد رفتم.فقط برای اسکیل و تلنت ها نیازه تلنت هارو عوض کرد وگرنه تعویض سلاح نیاز نیست.
 
خب بالاخره تمام باس های بازی رو به غیر از باس اختیاری اول بازی که مسلما برای +NG بود شکست دادم، اما آخر بد اندینگ رو گرفتم. فقط بخاطر اینکه ظاهرا کوئست یکی از npc های بازی رو انجام ندادم. بعضی از این پیش نیازها و‌ کوئست هایی که باید برای اندینگ های خوب بازی انجام بدی بعضا گیج کننده هست و میتونی خیلی راحت از دست بدی حتی اگر همه جا رو خوب جستجو کنی. خود بازی هم زیاد کمکی به این موضوع نمیکنه.

تقریبا تمام بازی با مجیک رفتم به غیر از سه تا باس Bo Sorcerer، Liu Wenxiu، Vermilion Feathers که مجبور شدم رسپک و از longsword استفاده کنم. این باس ها رو بنطرم با longsword و‌ ضربه از پشت و بعدش Obliterate راحتر از مجیک میشه شکست داد. البته برای مجیک هم اگر از ترکیب Darkfrost Edge+Steampowered Spear استفاده کنی شدنی هست و‌ خیلی هم باحاله. بعضی از باس های آخر بازی مثل Bo Magus و Zhao Yun یا Zhu Youjian رو اگر یه مقدار overlevel باشی، بنظرم با مجیک راحت تر میشه کشت. حداقل برای من اینطور بود. البته قاعدتا همیشه باید فاصله ات رو باهاشون حفظ کنی و تا جایی که میتونی ضربات شون رو جاخالی بدی. مخصوصا Zhao Yun خیلی خشنه و زیاد بهت مهلت نمیده، باید تا میتونی از Ethereal Form استفاده کنی و بعد با مدنس بالای نود درصد با اسپل Echo of Lu Bingzhang که فقط دو‌ تا شارژ skyborn میخواد میشه کارش رو سریع ساخت. فاز دوم Zhu Youjian هم اگر مدام از دستش فرار کنی، در کمال تعجب به غیر از دو‌ تا حرکت هیچ کاری نمیکنه و فقط تعقیبت میکنه 😂 یجورایی خنده دار و‌‌ خسته کننده هست اما برای اونهایی که نمیخوان زیاد باهاش درگیر بشن جوابگو هست. در کل من بخاطر دشمن های عادی و تله ها خیلی بیشتر از باس ها مردم. بعضی از دشمن های عادی خیلی بیشتر از باس ها روی اعصاب هستند.

همینطور میتونستند یکم بیشتر روی شخصیت پردازی کاراکتر اصلی و‌ داستان کار کنند تا بهتر قابل درک و دنبال کردن باشه. هرچند میدونم توی بازی های سولز لول دیزاین، world-bullding و گیم پلی برای اکثر پلیرها اهمیت بیشتری داره. توقع نداشتم داستان بازی درگیر یه تایم لوپ باشه.

در کل بنظرم بازی خوبی بود و با وجود یه سری مشکلاتی که داره واقعا از بازی لذت بردم. بنظرم اگر بازی رو‌ چند ماه تاخیر میزدن و یه سری بالانس و تغییرات QoL روش اعمال میکردند خیلی بهتر میتونست عمل کنه. یا میتونستند مثل بازی های دیگه مثل بازی های فرام یا nioh قبل از عرضه بازی یه دمو یا تست بتا بدن‌‌ و از فیدبک پلیرها استفاده کنند. اما احتمالا بخاطر ترس از اسپویلر و دیتا ماینینگ بازی اینکارو نکردند. امیدوارم این‌ بشه تجربه برای بازی بعدیشون اگر بازی بعدی در کار باشه.
 
من كلا با لانگ سورد رفتم و دارم ميرم و هنوز منتظرم يه جا نياز به تعويض پيدا كنم ولى نشده.
خب نیازی نداری.
فقط بحث سلیقست که از کدوم اسلحه خوشت میاد یا اگه باسی باشه که خیلی اذیتت کنه که نیاز پیدا کنی شکل جدیدی باهاش مبارزه کنی.
 
  • Like
Reactions: Darkofheaven
منم حدود 12 ساعت بازی کردم .
گرافیک بازی واقعا برای من چشمگیره ولی احتمالا برای دوستانی که black myth رو بازی کردن اینگونه نباشه و حتی معمولی بنظر بیاد.

بازی چندتا تغییر داره نسبت به سولز لایک عادی که فوق العاده تصمیمات خوبی هستند .
اولی امکان respec کردن رایگان هست .
دومی هم نحوه لول آپ کردن اسلحه های بازی هست .
بنظرم این 2 تا تغییر باید تو تک تک بازی های سولزلایک باشن .

داستان بازی تا اینجا چیزه خاصی نداره ولی بخصوص بخاطر اسم های مشابه واقعا سخته شخصیت ها یاد ادم بمونه که خیلی اذیته .

از نکات منفی بازی نحوه واکنش شخصیت اصلی و دیگران نسبت به ارتفاع و لبه های محیط هست که خیلی افتضاح هست .
 
یه مشکلی که کلا محتوای شرق آسیا بخصوص چینی دارن همین نحوه اسم گذاری شخصیت هاست. من به واسطه کارم با شرکتهای چینی خیلی کار کردم و اکثرا توی مراوداتشون با خارجی ها، برای خودشون اسمهای جهانی انتخاب کردن. مثلا طرف به خودش میگه پیتر. یا اریک. اسمای غربی طور انگلیسی. تو گیمهاشون هم باید همین کار بشه وگرنه واقعا من یکی که نمیتونم یادم بمونه این اسمای سختشون. :D حالا باز ژاپنی ها بهترن تو این مورد و چنین مشکلی توی سکیرو نیست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or