Multi Platform WUCHANG: Fallen Feathers

سازنده
Leenzee Games
تاریخ انتشار
2025
ناشر
505 Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
WUCHANG_GIF-6_600x200.gif


بازی WUCHANG: Fallen Feathers یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی (Action RPG) در سبک سولزلایک (Soulslike) است که توسط استودیوی چینی Leenzee Games توسعه یافته و توسط 505 Games منتشر خواهد شد

در اینجا اطلاعات کلیدی در مورد این بازی آورده شده است:

داستان و محیط بازی:

  • بازی در اواخر دوران سلسله مینگ در چین، در سرزمین جنگ‌زده و طاعون‌زده‌ی "شو" (Shu) جریان دارد.
  • یک بیماری مرموز به نام "Ornithropy" یا "Feathering" در حال شیوع است که باعث جهش‌های وحشتناک و تبدیل انسان‌ها به موجودات هیولایی می‌شود.
  • بازیکنان نقش "بای ووچانگ" (Bai Wuchang) را بر عهده می‌گیرند، یک دزد دریایی زن که از فراموشی رنج می‌برد و به بیماری Feathering مبتلا شده است.
  • ووچانگ باید ضمن کشف رازهای گذشته فراموش‌شده خود، با بیماری‌اش مقابله کرده و حقیقت پشت پرده این طاعون و جهش‌ها را در سرزمین شو کشف کند.
  • داستان بازی از اساطیر چین، به‌ویژه افسانه‌های باستانی شو و مکان‌هایی مانند Sanxingdui و Jinsha الهام گرفته شده است.
  • انتخاب‌های بازیکن، متحدانی که به آن‌ها اعتماد می‌کند و اسراری که کشف می‌کند، به پایان‌های مختلفی در بازی منجر خواهد شد.
گیم‌پلی:

  • این بازی یک تجربه سولزلایک با مبارزات چالش‌برانگیز و از دید سوم شخص است.
  • سیستم مبارزات بر واکنش‌پذیری تمرکز دارد. با جاخالی دادن یا دفع حملات (Parry) در زمان‌بندی مناسب، "امتیاز مهارت" کسب می‌کنید که برای استفاده از حملات ویژه و طلسم‌ها ضروری است.
  • تنوع سلاح‌ها بالاست و شامل ۲۵ سلاح منحصر به فرد در ۵ دسته مختلف می‌شود. بازیکن می‌تواند یک سلاح اصلی و یک سلاح فرعی حمل کند.
  • علاوه بر سلاح‌ها، حدود ۴۰ طلسم و جادو نیز در بازی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آن‌ها نیز بازی را به اتمام رساند.
  • بازیکنان می‌توانند سلاح‌ها و مهارت‌های خود را ارتقا دهند و مهارت‌های جدیدی از دشمنان شکست‌خورده به دست آورند.
  • دنیای بازی شامل مناطق به‌هم‌پیوسته است که بازیکنان را به کاوش تشویق می‌کند.
  • شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) متعددی در دنیا وجود دارند که می‌توان با آن‌ها تعامل کرد و ماموریت‌های جانبی دریافت نمود.
  • باس‌فایت‌های چالش‌برانگیز با فازهای متعدد، بخش مهمی از گیم‌پلی را تشکیل می‌دهند.
  • بازی مسیری غیرخطی را ارائه می‌دهد و بازیکنان می‌توانند ترتیب مقابله با باس‌ها را انتخاب کنند.
جزئیات فنی و انتشار:

  • بازی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته شده است که امکان ارائه گرافیک بالا، نورپردازی واقع‌گرایانه و جلوه‌های مبتنی بر فیزیک را فراهم می‌کند.[6]
  • این بازی برای پلتفرم‌های PC (از طریق Steam و Epic Games Store)، پلی‌استیشن ۵ (PS5) و ایکس‌باکس سری X/S منتشر خواهد شد.
  • تاریخ انتشار بازی برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بازی در تابستان ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.
  • بازی از روز اول انتشار در سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
به طور خلاصه، WUCHANG: Fallen Feathers یک بازی اکشن نقش‌آفرینی سولزلایک با فضایی تاریک و فانتزی است که در چین باستان جریان دارد و بر مبارزات چالش‌برانگیز، کاوش و داستانی عمیق با الهام از تاریخ و اساطیر چین تمرکز دارد.
 
اساتید من بازی وکانگ خیلی خوشم اومده بود آیا سبک وچانگ همینطوره یا سختره؟!یک توضیح مقایسه میدید مثلا ترکیب کدوم بازیها میشه؟!
شبیه به ووکانگ نیست.
این کاملا سولزلایکه.
ووکانگ بیشتر حالت باس راشه یعنی بین این باسها چالش خاصی نداری ولی ووچانگ گوشه و کنار مپ یک دشمن هست که بخواد بدبختت کنه.

ولی خب سختی بازی به مرور که لول میگیری و OP میشی همچنان بالانس میمونه و چالش خودش رو همچنان نگه میداره.
اصلا اون حدی سخت نیست که نتونی بازی کنی ، مطمئنا که ووکانگ رو بازی کردی و خوشت اومده پس حتما از چالش بدت نمیاد.

Wuchang دقیقا میتونم بگم که برای من ترکیبی از لول دیزاین دارک سولز 1 + سیستم مبارزه بلادبورن و Fable Arts های Lies of p بوده.

من که روز اول خیلی باهاش حال نکردم و میگفتم از Wo long (اونی که تیم نینجا ساخته ، با ووکانگ اشتباه نگیر :D ) هم بی‌کیفیت تره الان واقعا دارم باهاش زندگی میکنم.

باسفایتهاش هم خیلی خوبن.
یعنی اصلا بدون منطق سخت نساختنشون و هم اصلا آسون نیستن.
برخلاف باسفایتهای بازیهای تیم نینجا اصلا اعصاب خوردکن نیستن و تمام حرکاتشون تلگرافیکه و حتی تو لولهای خیلی پایین با تمرکز بیشتر میشه انداختتشون.

کلا بازی خیلی خوبیه که به همه پیشنهاد میکنم.
 
آخرین ویرایش:
داشتم فکر میکردم کاش تو یکی از این آپدیتهای Qol ویژگی سیو و ریلود برای بیلدها بزارن.
مثلا بشه Preset ساخت و اونها رو سیو و ریلود کرد.
برای اینکه بازی از بالانس هم خارج نشه فقط بتونیم تو بونفایرها بین بیلدهایی که قبلا سیو کردیم سوییچ کنیم.
 
داشتم فکر میکردم کاش تو یکی از این آپدیتهای Qol ویژگی سیو و ریلود برای بیلدها بزارن.
مثلا بشه Preset ساخت و اونها رو سیو و ریلود کرد.
برای اینکه بازی از بالانس هم خارج نشه فقط بتونیم تو بونفایرها بین بیلدهایی که قبلا سیو کردیم سوییچ کنیم.

آره اگر امکان انتخاب و سیو کردن پری ست برای بیلدها و اسکیل ها بود خیلی بهتر میشد. سریع بین پری ست ها سوییچ میکردی و دیگه نمیخواست رسپک کنی. هرچند رسپک کردن هم زیاد زمان نمیبره وای اونجوری بهتر بود.

بنظرم این موضوع بعلاوه تعداد کم شراین ها از جمله مشکلات بازی هستند. واقعا نمیفهمم چرا دقیقا قبل از لوکیشن هر باس فایت یه شراین قرار ندادند. برای بعضی از باس باید از شراین یه مسیر بعضا سه تا چهار دقیقه ای با آسانسور طی کنی تا به لوکیشن باس برسی. یکی از احمقانه ترین تصمیماتی که برای بازی گرفتند.
 
آره اگر امکان انتخاب و سیو کردن پری ست برای بیلدها و اسکیل ها بود خیلی بهتر میشد. سریع بین پری ست ها سوییچ میکردی و دیگه نمیخواست رسپک کنی. هرچند رسپک کردن هم زیاد زمان نمیبره وای اونجوری بهتر بود.

بنظرم این موضوع بعلاوه تعداد کم شراین ها از جمله مشکلات بازی هستند. واقعا نمیفهمم چرا دقیقا قبل از لوکیشن هر باس فایت یه شراین قرار ندادند. برای بعضی از باس باید از شراین یه مسیر بعضا سه تا چهار دقیقه ای با آسانسور طی کنی تا به لوکیشن باس برسی. یکی از احمقانه ترین تصمیماتی که برای بازی گرفتند.
دارک سولز ۱ و دیمن سولز هم به همین شکل بود. خواستن یاد و خاطره اونا رو زنده کنن
 
به نظرم این فاصله شراینها وقتی که پیداشون میکنی کاملا درسته.
قبلش چرا.
یه وقتهایی میگی لعنتی پس کجاست این بونفایر؟
ولی وقتی شورتکاتها رو پیدا میکنی و مسیرها به هم وصل میشه میگی خب منطقیه و اینجا که اصلا بونفایر دیگه ای نمیخواست.

بونفایرها اصولا مثل مرکز ثقل تو مپها تقسیم شدن.
اصولا دومتری هر باس هم که همیشه یه بونفایر وجود داره.
یا تهش بین بونفایر و باس یه آسانسور یا یه مسیر کوتاه فاصلست.

من این بازگشت به ریشه سبک رو خیلی دوست دارم.
ترجیحم اینه که اگه قرار باشه بونفایر اضافه بشه ، به بازی درجه تنظیم سختی اضافه کنن و روی مودهای آسونتر این مورد رو پیاده کنن.
 
دارک سولز ۱ و دیمن سولز هم به همین شکل بود. خواستن یاد و خاطره اونا رو زنده کنن
دارک سولز یک در زمینه بونفایر به شدت خسیس بود، در حدی که برای رسیدن به باس باید از دو کیلومتر دورتر حرکت میکردی و بین راه دو هزار تا دشمن سخت جان رو هم میکشتی تا با نصف جون و تجهیزات تازه برسی به باس و اون وان شاتت کنه :D
تازه یکی از سخت‌ترین مناطقش که اجباری هم بود اصلا بون فایر نداشت:D

اینجا فقط همون دو کیلومتر پیاده روی رو داره :D
 
دارک سولز یک در زمینه بونفایر به شدت خسیس بود، در حدی که برای رسیدن به باس باید از دو کیلومتر دورتر حرکت میکردی و بین راه دو هزار تا دشمن سخت جان رو هم میکشتی تا با نصف جون و تجهیزات تازه برسی به باس و اون وان شاتت کنه :D
تازه یکی از سخت‌ترین مناطقش که اجباری هم بود اصلا بون فایر نداشت:D

اینجا فقط همون دو کیلومتر پیاده روی رو داره :D
دقیقا.
اینجا تا حالا فشردگی دشمن و تعدادشون به قدری نبوده که من وسط مبارزه بگم بیخیال ، بدو در ریم که برسیم به بونفایر.
تعداد دشمنهاش خیلی ممقوله.
 
  • Like
Reactions: ce7en44
40 ساعت از بازی گذشت من تازه متوجه شدم میتونم با دوال بلید هم Parry کنم:|(اسم اسلحش Blademaster)
بس که عشق لانگسورد/گریتسورد هستم و کلا تو سولزبورن/لایکها همیشه همینها مورد علاقم هستن ، خیلی علاقه ای به اون استایل مبارزه نداشتم و امتحانش نکرده بودم.

سر Fang ling گفتم با دوال بلید برم ببینم چطوره.
باسی رو که 10 بار ازش مرده بودم رو با دوال بلید فاز اولش رو که بدون دمیج خوردن زدم ، فاز دومش هم یک عدد سوسک بود و من با دوتا دمپایی میفتادم دنبالش:))

خیلی باگه این دوال بلید.
خودش ویژگی Clash کردن با اسلحه دشمن داره که یعنی اتومات وقتی داری اتک میدی اتکهای دشمن رو دیفلکت میکنه ، بعد اگه یه اسکیل آزاد کنی تو این Clash کردنها مقداری جون هم پرمیشه.
حالا اگه یه آویز که استامینا رو زیاد میکنه (Dragon fish Pendant) بندازی و Temper هم بندازی روی Leech که هی جون پر کنه ... رسما باسها رو به رقص وامیداری و هیچ اتکی نمیخوری ، اگر هم بخوری سریع جونت پرمیشه.
جلوی دشمنهایی که شمشیر دارن خیلی جوابه.
 
راجع به بونفایر و فاصله تا باس ها شما کافیه tomb of giants دارک سولز ۱ رو بازی کنی، بقیه بازیا خیلی دست و دلباز بونفایر دارن. تازه اونجا باید نور بالا مینداختی و میرفتی جلو :)) این بازی بونفایراش خوبه بنظرم
 
دقیقا تو چه شرایطی؟
توی شرایطی که من نمیتونم نزدیک ببره بشم و مجبورم از جادو استفاده کنم :D
اسپل waspomancy رو میزدم، بار اول بلایت بیلد آپ ببره فعال شد و یه مقدار از حونش کم شد، بعد از چندین بار فعال بلایت بیلد آپ متوجه شدم که انگاری دیگه تاثیر نداره و اصلا جونش رو کم نمیکنه :|
دیگه مجبور شدم با اسپل burning flames بزنمش :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or