Multi Platform WUCHANG: Fallen Feathers

سازنده
Leenzee Games
تاریخ انتشار
2025
ناشر
505 Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
WUCHANG_GIF-6_600x200.gif


بازی WUCHANG: Fallen Feathers یک عنوان اکشن نقش‌آفرینی (Action RPG) در سبک سولزلایک (Soulslike) است که توسط استودیوی چینی Leenzee Games توسعه یافته و توسط 505 Games منتشر خواهد شد

در اینجا اطلاعات کلیدی در مورد این بازی آورده شده است:

داستان و محیط بازی:

  • بازی در اواخر دوران سلسله مینگ در چین، در سرزمین جنگ‌زده و طاعون‌زده‌ی "شو" (Shu) جریان دارد.
  • یک بیماری مرموز به نام "Ornithropy" یا "Feathering" در حال شیوع است که باعث جهش‌های وحشتناک و تبدیل انسان‌ها به موجودات هیولایی می‌شود.
  • بازیکنان نقش "بای ووچانگ" (Bai Wuchang) را بر عهده می‌گیرند، یک دزد دریایی زن که از فراموشی رنج می‌برد و به بیماری Feathering مبتلا شده است.
  • ووچانگ باید ضمن کشف رازهای گذشته فراموش‌شده خود، با بیماری‌اش مقابله کرده و حقیقت پشت پرده این طاعون و جهش‌ها را در سرزمین شو کشف کند.
  • داستان بازی از اساطیر چین، به‌ویژه افسانه‌های باستانی شو و مکان‌هایی مانند Sanxingdui و Jinsha الهام گرفته شده است.
  • انتخاب‌های بازیکن، متحدانی که به آن‌ها اعتماد می‌کند و اسراری که کشف می‌کند، به پایان‌های مختلفی در بازی منجر خواهد شد.
گیم‌پلی:

  • این بازی یک تجربه سولزلایک با مبارزات چالش‌برانگیز و از دید سوم شخص است.
  • سیستم مبارزات بر واکنش‌پذیری تمرکز دارد. با جاخالی دادن یا دفع حملات (Parry) در زمان‌بندی مناسب، "امتیاز مهارت" کسب می‌کنید که برای استفاده از حملات ویژه و طلسم‌ها ضروری است.
  • تنوع سلاح‌ها بالاست و شامل ۲۵ سلاح منحصر به فرد در ۵ دسته مختلف می‌شود. بازیکن می‌تواند یک سلاح اصلی و یک سلاح فرعی حمل کند.
  • علاوه بر سلاح‌ها، حدود ۴۰ طلسم و جادو نیز در بازی وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آن‌ها نیز بازی را به اتمام رساند.
  • بازیکنان می‌توانند سلاح‌ها و مهارت‌های خود را ارتقا دهند و مهارت‌های جدیدی از دشمنان شکست‌خورده به دست آورند.
  • دنیای بازی شامل مناطق به‌هم‌پیوسته است که بازیکنان را به کاوش تشویق می‌کند.
  • شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) متعددی در دنیا وجود دارند که می‌توان با آن‌ها تعامل کرد و ماموریت‌های جانبی دریافت نمود.
  • باس‌فایت‌های چالش‌برانگیز با فازهای متعدد، بخش مهمی از گیم‌پلی را تشکیل می‌دهند.
  • بازی مسیری غیرخطی را ارائه می‌دهد و بازیکنان می‌توانند ترتیب مقابله با باس‌ها را انتخاب کنند.
جزئیات فنی و انتشار:

  • بازی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته شده است که امکان ارائه گرافیک بالا، نورپردازی واقع‌گرایانه و جلوه‌های مبتنی بر فیزیک را فراهم می‌کند.[6]
  • این بازی برای پلتفرم‌های PC (از طریق Steam و Epic Games Store)، پلی‌استیشن ۵ (PS5) و ایکس‌باکس سری X/S منتشر خواهد شد.
  • تاریخ انتشار بازی برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بازی در تابستان ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.
  • بازی از روز اول انتشار در سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
به طور خلاصه، WUCHANG: Fallen Feathers یک بازی اکشن نقش‌آفرینی سولزلایک با فضایی تاریک و فانتزی است که در چین باستان جریان دارد و بر مبارزات چالش‌برانگیز، کاوش و داستانی عمیق با الهام از تاریخ و اساطیر چین تمرکز دارد.
 
نامردی کردید از من زدید جلو 😁من هنوز اینجام

كارى نداره كه.
فاز اولو با ديفلكت و كانتر اتك برو جلو.
يعنى ديفلكت و دو تا ضربه يا يه هوى اتك.

اينجورى احتمالا در شروع فاز ٢ پاسچر باس ميشكنه و ميتونى critical بزنى بهش.
افتاد زمين برو بالا سرش تا ميتونى بهش دميج بزن.
بلند شد بكش عقب.

اون حركت پرتاب موجشو داج كن.
وقتى ياد كه بزنتت داج بزن كه برى پشت سرش يا يكى دو تا ضربه عادى بزن و وقتيم خواستى ازش دور بشى ازين اسپل استفاده كن كه هم دور شى هم ضربه بزنى:
IMG_8807.jpeg

ولى اصل كارى كه ميتونى بكنى وقتيه كه ميره رو هوا بياد رو سرت؛اون موقع اگه به سمت چپ داج كنى هم فاصلت اوكيه هم يه ويندويي دارى كه از پشت بهش هوى اتك بزنى كه استگر بشه.
 
خب من بازی را تموم کردم تمام اندینگهاشم رفتم و بازی پلات شد .خیلی با بازی حال کردم پست های قبلی هم گفتم سولزباز باشید محاله از بازی خوشتون نیاد .اره بازی دارک سولز و بلادبورن و الدن رینگ نیست بازی کلی مشکل گرافیکی و فنی داره ولی واقعا لذت بخشه.تمام مشکلاتی که داره مطمئنا با چنتا اپدیت حل میشه و شاید تجربه از این هم لذت بخش تر ارائه بده.
یکی از بهترین level design ها رو تو این سبک داشتیم گرافیک بازی هم خیلی بالا بود و محیط اخرش حماسی بود. سختی بازی اوکی بود جالبه من با باس های بین ۵۰ تا ۸۰ درصد بازی خیلی بیشتر مشکل داشتم تا باس های اخرش .فاینال باس بازی را فرست ترای زدم .دیگه اونجا واقعا قوی شده بودم ( لول ۱۳۵) با تمام اپگریدهای جون و اسکیل ها و مجیک ها و ..‌‌
سخت ترین باس ها برام bo sorcerer و bo magus و fang ling بودن و honglan و fiere tiger را که خیلی ها مشکل دارن باهاشون رو راحت زدم.
حدود ۵۰ ساعتم طول کشید .وخلاصه خیلی حال کردم دلی بخوام نمره بدم بهش ۱۰ از ۱۰ بود.منتقدی و منطقی ۸.۵ از ده.
 
منم بازی رو شروع کردم و باس اول رو هم زدم و خب بعدش برق رفت :D تا اینجا به نظرم بازی خوبی هست. چند بار هم خوندم بچه ها گفته بودن که سرعت بلند شدن کاراکتر از روی زمین کمه ولی خب من حقیقتش به نظرم سرعتش خوبه، مگه اینکه باس های بعدی خیلی لاشی باشن که امون ندن بلند بشیم :D
 
من هرچی زور میزنم این جزو بدترین سوزلایک هایی بوده که بازی کردم. همه چیز کپی و دست دو. Lotf فرسنگ ها بهتر بود. Lop که کلا به دنیای دیگه بود. چه کنم؟ حتی wolong برام قابل تحمل تر بود.
 
  • Like
Reactions: The Pale King
من هرچی زور میزنم این جزو بدترین سوزلایک هایی بوده که بازی کردم. همه چیز کپی و دست دو. Lotf فرسنگ ها بهتر بود. Lop که کلا به دنیای دیگه بود. چه کنم؟ حتی wolong برام قابل تحمل تر بود.
تا کجا بازی کردی؟

بازی یکی دو ساعت اولش چون خیلی مکانیک معرفی میکنه و بعضی ها رو هم نمیکنه و میزاره به عهده گیمر میتونه کمی گیج کننده یا فرسایشی باشه.
چون گیمر نیمتونه از تمام قابلیتهایی که بازی در اختیارش میزاره استفاده کنه.

گیمر میشناسم بعد 10 ساعت هنوز بعضی از مکانیکها رو استفاده نمیکنه چون باهاشون آشنا نیست.
با اینکه بازی هم اون مکانیک رو معرفی کرده.

============
حالا نظرها متفاوته ولی این بازی برای من بارها بهتر از wolong بوده.
اونجا فقط شاید بخش مبارزه خیلی خوب بوده که خب امضای تیم نینجاست.
ولی هرچه غیر اون تو ووچانگ بهتره:

طراحی مراحل که اصلا تو یه سطح دیگست ، باسفایتها ، دشمن ها ، گرافیک ، صداگذاری شخصیتها و... حتی روایت ، داستان و در کل دنیای بازی.
اصلا قابل قیاس نیستن.

من فکر میکنم که اگه کمی بیشتر بازی کنی برات جا میفته.
اگه این کار رو کردی و نشد که خب واقعا اجباری نیست که به زور بخوای با یه بازی ارتباط بگیری.
تهش یه بازیه خب.
بزاریش کنار چیز خاصی از دست نمیدی ، عذاب وجدان نداشته باش :D
ولی خب قبلش به خودت و بازی فرصت کافی رو بده.
 
آخرین ویرایش:
خیلی زیاد شبیه صنعت ماشین سازی شون، اینجا هم بر اساس دستاورد های غربی/شرقی خارج از تمدن چینی، شروع کردن اما در عین حال واقعا هم دارند زحمت میکشند، یعنی هرچقدر هم که کاستی هایی الان وجود داشته باشه تو بازیهاشون، اما مهم فونداسیون هست که داره شکل میگیره، به مرور به شکل اجتناب ناپذیری باید هویت مستقل خودشونم ایجاد کنند،

چین هم منابع انسانی قوی داره هم منابع ذهنی و هوشی قوی داره هم منابع اقتصادی و هم لجستیک، یعنی "بستر" رو در بهترین حالت داره، طبیعتا باید بهشون فرصت بدیم، طبیعتا این مسیر به سمت استقلال هویتی و پیشرفت خیره کننده در کیفیت و نواوری پیش میره،

من واقعا به "چین" به عنوان یک تمدن خوشبینم، جدا از اینکه (منهای 10 سال اخیر که اینم مسئولیتش گردن خودمونه نه حیای گربه) همیشه در طول تاریخ با ایران دوست بودند و به ایران کمک کردند (یک دوره در دوران اشکانی جنگیدیم که اینم نهایتا شاهنشاهی ایرانی بر امپراتوری چینی پیروز شد و بعدشم دوستی ادامه داشت تا جایی که بعد از سقوط شاهنشاهی ساسانی توسط تازیان نامتمدن و متجاوز، شاهزاده های ساسانی به چین پناهنده شدند توسط امپراتوری چین تجهیز شدند و ارتش جدید ساختند به ایران اشغال شده توسط خلافت حمله کردند تخارستان و سیستان (افغانستان پاکستان و سیستان بلوچستان امروزی) رو از دست اشغالگران دراوردند و حتی به عنوان وارث شاهنشاهی ساسانی در انجا سکه ضرب کردند حدود +30 سال تسلط داشتند هرچند در ادامه شکست خوردند از خلافت و به چین برگشتند بعد از اونم با نهایت احترام در چین زندگی کردند و حتی شهر/قصر خودشون رو داشتند) جدای از همه این ها، چین یک دیدگاه "اقتصادی" داره اول از همه، این خیلی مهمه و معمولا هروقت اقتصاد و بازار تبدیل به قطب نمای یک تمدن میشه، اون تمدن رو به پیشرفت و صلح میره در نهایت، چون بازار از "بی ثباتی" فراری هست... بازار همیشه دنبال پیشرفت جامعه هست)

برای همین بهشون امیدوارم در همه زمینه ها، امیدوارم در اینده ناامید نشم مخصوصا از طرف حزب حاکم یعنی سی سی پی...

=========

اون سولزلایک ایرانی که در ستینگ ایران بعد از سقوط شاهنشاهی ساسانی روایت میشه، بستر بازی ایرانشهر نابود شده و تمدن سقوط کرده ایرانی توسط تازیان هست، دشمنانش "دیو" های تازی هستند باس هاش فرماندهان تازی هستند و اسم شخصیت اصلی (ایرانی*) یا کلاس اصلی بازی هم "زندیق" هست، رو کی ایرانی ها میسازند؟ ای کاش زودتر ساخته بشه... سال هاست تو کف همچین چیزی هستم، از دست خودم که خارج هست، ای کاش مملکت هر چه زودتر به طبیعتش برگرده و بازی های با تم ایرانی درست حسابی هم ببینیم...
 
یعنی چی که کارکتر بیوفته زمین طول میکشه پاشه و بازم دمیج بخوره و افتادن همانا و مرگ همانا؟ به هر قیمتی قرار نیست هر اثری رو توی سولزلایک بگنجونیم که. شما چرا اجازه ندادید یه دوتا آپدیت بگیره ازین وضعیت توهین آمیز بیرون بیاد؟ الان تو نظرات مشخصا برخی دوستان به جای لذت بردن دارن عذاب میکشن و به فرسایش افتادن. دارک سولز و الدن رینگ و امثالهم حرمت گیمر رو نگه میدارن هرچقدر هم سخت باشن. از قصد عذاب نمیدن گیمر رو.
 
یعنی چی که کارکتر بیوفته زمین طول میکشه پاشه و بازم دمیج بخوره و افتادن همانا و مرگ همانا؟ به هر قیمتی قرار نیست هر اثری رو توی سولزلایک بگنجونیم که. شما چرا اجازه ندادید یه دوتا آپدیت بگیره ازین وضعیت توهین آمیز بیرون بیاد؟ الان تو نظرات مشخصا برخی دوستان به جای لذت بردن دارن عذاب میکشن و به فرسایش افتادن. دارک سولز و الدن رینگ و امثالهم حرمت گیمر رو نگه میدارن هرچقدر هم سخت باشن. از قصد عذاب نمیدن گیمر رو.
این بخش بازی رو مخه ولی واقعا منطق پشتشه. شخصیت اصلی iframe زیاد نداره بر خلاف بازی های دیگه ولی بازی این اجازه رو میده که روی زمین بمونی تا iframe هات رو تو موقعیت مناسب استفاده کنی. نباید مثل بازی های دیگه بلافاصله بلند شی.
 
این بخش بازی رو مخه ولی واقعا منطق پشتشه. شخصیت اصلی iframe زیاد نداره بر خلاف بازی های دیگه ولی بازی این اجازه رو میده که روی زمین بمونی تا iframe هات رو تو موقعیت مناسب استفاده کنی. نباید مثل بازی های دیگه بلافاصله بلند شی.
بعد آپدیت بهتر هم شده.
روز اول خیلی رو مخ بود.
 
آقا با عرض معذرت، من هنوز متوجه نشدم. این سرعت بلند شدنش کمه؟ :D

View attachment 387885

دارین از باس های آینده من رو میترسونین؟ :D
باس ها اینطوری ان که چند تا اتک پشت هم میزنن، اولی KD میکنه اگه بد wakeup roll کنی دومی رو هم میخوری :D به انیمیشن هم نگاه نکن iframe زیاد نداره :دی
به عبارت دیگه حتی وقتی که زمین خوردی هم باید به فکر جاخالی دادن صحیح باشی :دی
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ce7en44
لعنتی لول دیزاین این بازی رسما کلاس درسه.

وقتی که به Shou Sanctum رسیدم و طراحی مراحل و بخشهای interconnected اون رو که دیدم گفتم امکان نداره در ادامه تو این سطح بالا بمونه.

برای همین این جمله رو خیلی با خودم کلنجار رفتم که نگم اما الان که خیلی جلوتر رفتم با خیال راحت میتونم این رو بگم:
به نظرم طراحی مراحل این بازی با این مسیرهای "به هم مرتبط" در این سطح رو من فقط تو کارهای فرام سافتور دیدم.
از این لحاظ Leenzee رسما تنه به تنه بازیهای میازاکی زده.

یعنی اگه دارک سولز 1 و بعد بلادبورن رو دوتا از بهترین کارهای فرام سافتور تو این مورد در نظر بگیریم ، ووچانگ برای من در همون سطحه یا ادامه دهنده اونها.

پلیرها گرمن حالیشون نیست که با چی طرفن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or