Windows 10 در اجرای بازی​ها از SteamOS بهتر عمل می​کند

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,550
چندی پیش «Steam Machine» عرضه شد و این سوال در ذهن گیمرها پیش​آمد که عملکرد «SteamOS» در مقابل «Windows 10» چگونه است. طبق بنچمارک​های گرفته شده به نظر می​آید Windows 10 در اجرای بازی​ها بهتر عمل می​کند. در ادامه با «بازی​سنتر» همراه باشید.

f3xety6tk7rg0616b1us.png


طبق تست​هایی که توسط سایت «Ars Technica» گرفته​شده می​توان به این نتیجه رسید که درحال حاضر، انتخاب SteamOS بجای Windows 10، به معنی قربانی کردن مقدار زیادی از کیفیت و کارایی در بازی​های «3D» است. بازی​های تست شده شامل «Middle Earth: Shadows of Mordor» ،«Metro: Last Light Redux» و بازی​های ساخته شده توسط «Source Engine» مانند «Dota 2» ،«Team Fortress 2» ،«Left 4 Dead 2» و «Portal» بوده​اند.

Ars از «Geekbench 3» برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای بنچمارک​ها استفاده کرده​است (به دلیل اینکه نسخه Linux این برنامه موجود است). نتایج بدست​آمده برتری Windows 10 را مخصوصا در عملیات «Floating-Point» نشان می​دهد.

در توضیحات سایت آمده​است: «باید امیدوار بود که «Valve» و دیگر توسعه دهندگان «Linux»، به هرچه بهتر کردن SteamOS ادامه بدهند، تا بازی​ها حداقل در سطح Windows اجرا شوند. تا آن زمان، پیشنهاد کردن SteamOS به کسی که بخواهد بهترین کارایی را از قدرت سخت​افزار خود بگیرد، سخت است.»

همچنین در گزارش این سایت آمده است که توسعه دهنگان بازی قبلا به سایت Ars گفته​​اند که، موتور بازی Linux یعنی «OpenGL»، کار را برای رسیدن به کیفیت اجرایی مطلوب (در حد Windows) سخت می​کند، مخصوصا زمانی که بازی توسط «DirectX» ساخته شده​باشد.



برای اطلاعات بیشتر می​توانید به سایت Ars Technica مراجعه کنید.

منبع
 
آخرین ویرایش:

Robin

کاربر سایت
Dec 27, 2008
820
نام
pooriya
اگر چیزی هنوز رو ویندوز xp هم ران بشه هنوز به شدت بهتر از استیم او اس اجرا میشه لینوکس برای گیمینگ مناسب نیست و حداقل توی 5 سال ایدنده هم مناسب نخواهد شد بازیها روی مک با ساپورت اپل به شدت مشکل پرفورمنس دارن بعد یه عده انتظار دارن که اسیم او اس دو زاری بیاد با ویندوز رقابت کنه خنده دار تر از اینکه میخواد با ویندوز رقابت کنه قیمت استیم ماشنهاست ینی ادم خوردشو بخواد خودش جم بکنه حد اقل 150 200 دلار ارزونتر میفته
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,369
نام
Mehrdad
ویندوز 30 ساله تو بازار 30 ساله تکامل پیدا کرده 30 ساله اپدیت شده. عجله نکنید. زمان مشخص می کنه گیمر های حرفه ای pc کدام پلتفرم را انتخاب می کنند. مهم اینه که بازار pc gaming از انحصار مایکروسافت خارج شده.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
این تست فعلا چیزی نشون نمیده و اینکه این سیستم عامل تازه اول کار نمیدونم دوستان چرا انقدر زود تجزیه و تحلیل و قضاوت میکنن حتی دوستانی که اصلا انتظار نمیره
ویندوز چدنین سال تو این عرصه هست ولی این سیستم تازه اول کارش
بعد هم شما از DX12 صحبت میکنید اما این سیستم عامل برگ برنده داره اونم Vulkan API هست که عملکر خیلی نزدیک به هم داشتن چند امتیار بهتر نسب به DX12 داره اینکه مصرف رو
در چیپ ها و پردازنده به خوبی کنترل میکنه و از مصرف بیش اندازه اون جلوگیری میکنه و موارد در استفاده بهتر از مموری سیستم داره
بزرگترین امتیار انحصاری نیست و cross platform هست از تمامی سخت افزار ها و سیستم عامل ها پشتیبانی داره
به نوعی این API نسل بعدی Open GL به حساب میاد

این تست داره نشون میده بازیهای خود Valve که با موتور خود Valve و همکاری خود Valve روی پلتفرمی به اسم Steam Machin که محصول Valve هست و از سیستم عامل Steam OS 2.0 که ساخت خود Valveـه استفاده میکنه اجرا میشن، نسبت به نسخه‌های Windowsـی پرفورمنس کمتری دارن. این چیز خاصی نیست؟! مایکروسافت 30 سال زحمت کشیده تا به این نقطه رسیده، شما فکر میکنید Valve در طی چند سال به همین نقطه‌ای که مایکروسافت روش ایستاده برسه و فکر میکنید زمانی که Valve به اون نقطه برسه مایکروسافت به چه دست آوردهای جدیدی رسیده باشه؟!

Vulkan برگ برنده Steam OS نیست. حتی همین Vulkan (که اساسش همون Mantleـه AMD هست) هم از وجود چیزی مثل WDDM 2.0 که منحصر به W10 هست میتونه بهره ببره و بهبود عملکرد پیدا کنه. در ثانی DX12 الان عرضه شده و همین امسال و اوایل سال دیگه هم چندتا بازی با استفاده از DX12 عرضه میشن و تا آخر سال هم پشتیبانی ازش چند برابر میشه. فقط سه ماه از عرضه شدن W10 گذشته و تو همین مدت کم حدود 30% از مشترکین Steam کوچ کردن به W10.

در مورد امتیازات بهتر Vulkan هم متوجه منظورتون نشدم. یعنی چی مصرف رو کنترل میکنه؟ کنترل مموری و سیستم و منابع اصلی‌ترین بخش DX12 هست. در مورد Cross Platform بودن هم من مزیتی نمیبینم. یک سیستم عامل 97% بازار رو در اختیار داره و سیستم عاملهای دیگه روی هم 3% بازار رو در اختیار دارن. یک بازیساز چرا باید بخاطر اون 3% هزینه خودش رو چند برابر کنه؟ چرا باید استفاده از APIـه مخصوص سیستم عامل برتر رو بیخیال بشه و بره از OpenGL و Vulkan استفاده کنه؟ قرار هست آندروید از Vulkan ساپورت کنه و ios هم بزودی از APIـه Metal (که انحصاری Apple هست) استفاده خواهد کرد. فکر نمیکنم بازیهای AAA ربطی به عناوین موبایلی داشته باشن و از طرف دیگه ساپورت خود سازندگان GPU، انجین سازها و خود سازندگان Vulkan از سیستم عامل برتر باید به مراتب بهتر از یکسری سیستم عامل کم طرفدار و کم مصرف باشه. یعنی ممکنه استفاده بازیهای موبایل و سبک و ... از APIـی مثل Vulkan به نفع W10 هم باشه اما بعید میدونم حالت عکسش صدق کنه.

به خیال یک عده Valve با انجام این کارها به دنبال نجات PC Gaming هست ولی مشخص نیست هدفش از این راهی که داره میره چیه و میخواد به کجا برسه. میخوان PC Gaming رو از دست کی نجات بدن؟ مایکروسافت؟ بهترین ساپورت و جهتمندی در صنعت PC Gaming رو مایکروسافت داره انجام میده (با همه‌ی شرکتها از جمله Nvidia و AMD و Intel و ...) شاید قبل از این سیاستهای خوبی رو در برخی قسمتها پیاده نکرده باشن اما اصلاح سیاست‌ها از طرف مایکروسافت خیلی آسون تر از ساختن یک بیس و پایه توسط Valve برای PC Gaming روی OSـی مثل Steam OS هست.
 

Donger

کاربر سایت
Apr 14, 2015
1,576
ویندوز 30 ساله تو بازار 30 ساله تکامل پیدا کرده 30 ساله اپدیت شده. عجله نکنید. زمان مشخص می کنه گیمر های حرفه ای pc کدام پلتفرم را انتخاب می کنند. مهم اینه که بازار pc gaming از انحصار مایکروسافت خارج شده.

Steam OS بر مبنای Debian هست
Debian هم 22 ساله عمر داره، از 1993

Steam OS = شوخی

اون تیکه بولد شده هم دیگه خیلی خنده داره، سیستم عاملی بعد از ویندوز اگر بخواد ادعای گیمینگ روی PC و از انحصار در آوردنش بکنه اون Mac OS aka OS X اه نه Steam OS :)
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
اگر مایکروسافت همین الان تو یه گوشه از زمان فیریز بشه Valve شاید 20 سال دیگه بهش برسه البته اگه اپل و گوگل بهش اجازه بدن! حتی اگر Steam OS همین الان Out of box توی اجرای گیم از ویندوز بهتر عمل میکرد هیچ کس موفقیتی تو کوتاه مدت (حداقل 10 سال) براش متصور نبود، ویندوز یه پلتفرمی هست که حداقل 1000 تا کمپانی گردن کلفت مولتی میلیارد دلاری فعال در زمینه IT که هر کدومشون Valve رو در راه خدا میخرن و آزاد میکنن مثل Adobe و Autodesk و اوراکل و ... دارن از بقلش نون میخورن، همکاری مایکروسافت با اینتل و AMD و انویدیا و آی بی ام و اکثر کمپانیهای سازنده سخت افزار در حدیه که اونها سخت افزارهاشون رو بر اساس پیش نیازهای ویندوزهای مایکروسافت کاستومایز میکنن و اکثرشون بخشی از سهام مایکروسافت رو دارن و برعکس، توی 90 درصد آکادمی و انستیتوهای علمی معروف و رسمی دنیا اکثر دروس رو دارن بر اساس استانداردها و نرم افزارهای مایکروسافت تدریس میکنن، میلیون ها متخصص الان داره با کار کردن روی سیستم عاملهای ویندوز و نرم افزارهای مهندسی و کنترل پروژه های مایکروسافت امورات میگذرونن و پروژه هاشون رو اجرا میکنن و به ثمر میرسونن، استانداردها و اختراعات مایکروسافت توی نرم افزار اینقدر زیاده که مایکروسافت داره سالی چند میلیارد دلار سود خالص از حق استفاده از اونها روی اندروید و سیستم عاملهای اپل نصیبش میشه وسعت این اختراعات تا حدیه که خیلیها اعتقاد دارن همین الان اگر مایکروسافت قید پول رو بزنه جلوی استفاده از بعضی از اونها رو بگیره اندروید باید از دنیای اسمارت فنها خداحافظی کنه و جالبی کار اینجاس که بالای 90 درصد برنامه های کاربردی سیستم عاملهای غیر ویندوزی روی ویندوز توسعه داده میشن!
سود حق استفاده از اختراعات مایکرو سافت روی خیلی از نرم افزارها و سیستم عاملهایی که ساخت مایکروسافت نیستن برای مایکروسافت بیشتر از سود ویندوزه برای همینه که مایکروسافت خیلی از نرم افزارهاشو روی سیستم عاملهای دیگه هم منتشر میکنه چون در باطن اونها سمپلهایی از ابزارهای توسعه نرم افزار مایکروسافت برای توسعه دهنده های غیر ویندوزی هستن و در واقع داره از نون دونی خودش حمایت میکنه، آخر کارم باید بگم از روزی که من یادم میاد هر چند وقت یه دفعه هر کی میخواد سیستم عامل بسازه برای ویندوز حسابی کری میخونه (Lindows و ...) ولی یادم نمیاد حتی یکیشون تونسته باشه ویندوز رو قلقلک بده، قدرت و محبوبیت بعضی از سیستم عاملهای مایکروسافت تا حدیه که خودشون تا مدتها نمیتونن با خودشون رقابت کنن مثل ویندوز XP و 7 :d
 

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
عجیبه تا همین دیروز خیلیا اینجا PC هیتر بودن و پرفورمنس بازی ها رو در حد نسخه کنسولی هم نمیدونستن ولی حالا که Steam OS اومد وسط شدن کارشناس نرم افزار و بازیهای PC |-)
 
آخرین ویرایش:

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,809
نام
مهراد
امیدوارم یه روزی PC Gaming تمام و کمال تو اختیار Valve بیفته... مایکروسافت نشون داده که لیاقت پپشتیبانی از PC رو نداره بهتره به همون جعبه ی اسباب بازیش بچسبه ;))


ما که به راحتی همه گیم ها رو با ویندوز 10 + پشتیبانی عالی مایکروسافت بدون هیچ لگ و اف فریمی میزنیم تو رگ ... خیلی شیک خیلی مجلسی تازه مایکرویی که به قول یه عده لیاقت PC گیمینگ و گیمر جماعت رو نداره ، داره خیلی قشنگ چندتا از عناوین X1ش رو برای ما منتشر میکنه که همه راضی باشیم... همه چی مهیاس دیگه چی کم داریم واقعا؟؟؟بعلـــــه=))
 

M4I

کاربر سایت
Dec 9, 2014
48
همونطوری که می دونیم استیم یه مارکت فروش بازیهای دیجیتال که هر چقدر یوزرهای بیشتری داشته باشه Valve سود بیشتری می کنه . Valve هم واسه بزرگتر کردن فن بیسش اقدامات زیادی انجام داده، مثل ساختن یه بازی استراتژی که تو آسیا و خصوصا چین وحشتناک طرفدار داره یا F2P کردن TF2 و ... یکی از ایده هاش هم این بود که بتونه بازیهای PC را به لیوینگ روم ببره واسه همین رفتن سراغ استیم باکس . دقیقا همون زمانی که شایعاتی راجع به استیم باکس شنیده میشد مایکروسافت از یه استور تو ویندوز 8 صحبت کرد که یجورایی قرار بود فروش یه سری بازیها را انحصاری کنه که همون زمان هم گیب نویل به این استور واکنش منفی نشون داد . بعد اینا تصمیم گرفتن سراغ یه سیستم عامل اوپن سورس برن که این مشکلات لایسنس اینا را نداشته باشه و اون زمانی که اعلام کردن استیم باکس را هر شرکتی می تونه بسازه و حتی قابلیت نصب ویندوز دارن مشخص بود که قرار نیست سرمایه گذاری خیلی زیادی انجام بدن . مطمئن باشید اینا خودشون هم می دونن که شاید هیچوقت نتونن با ویندوز رقابت کنن ولی آمادگی اینو داشته باشن که اگر یه زمانی مایکروسافت تصمیم گرفت خودش از فروش هر بازی روی پلتفرم خودش سود کنه و یه استور مثل اپل ایجاد کرد بتونن تو بازار باقی بمونن .
Valve بیشترین سود را از ویندوز داره اگه استیم باکسش هم شکست بخوره بازم مشکل خاصی واسشون پیش نمیاد
 

master.mhn

کاربر سایت
Sep 15, 2009
2,775
این تست داره نشون میده بازیهای خود Valve که با موتور خود Valve و همکاری خود Valve روی پلتفرمی به اسم Steam Machin که محصول Valve هست و از سیستم عامل Steam OS 2.0 که ساخت خود Valveـه استفاده میکنه اجرا میشن، نسبت به نسخه‌های Windowsـی پرفورمنس کمتری دارن. این چیز خاصی نیست؟!

دوست عزیز همچین میگید محصول Valve انگاری اومدن از پایه همه چیو ساختن. Steam Machine که یک پی سی خودتون هم میتونید سر همش کنین. os2 هم بیسش دبین جسیه که مثل ابونتو و مینت میمونه و فرق خاصی نداره. اینا اومدن یه سیستم سرهم مثل کنسول برای پی سی گیمرا ساختن.
البته لینوکس پلتفورم مناسبی برای بازی نیست, بخاطر مشکلاتی که برای پشتیبانی درایور کارت گرافیک داره. ولی امیدوارم حداقل بخاطر این موضوع پشتیبانی شرکتی مثل انویدیا بهتر بشه.
 
آخرین ویرایش:

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
ما که به راحتی همه گیم ها رو با ویندوز 10 + پشتیبانی عالی مایکروسافت بدون هیچ لگ و اف فریمی میزنیم تو رگ ... خیلی شیک خیلی مجلسی تازه مایکرویی که به قول یه عده لیاقت PC گیمینگ و گیمر جماعت رو نداره ، داره خیلی قشنگ چندتا از عناوین X1ش رو برای ما منتشر میکنه که همه راضی باشیم... همه چی مهیاس دیگه چی کم داریم واقعا؟؟؟بعلـــــه=))

اینا همش به خاطر اینه که جلوی Valve کم نیاره چون پشتیبانی Valve از PC خیلی عالیه

اگه همین استیم و پشتیبانی Valve نبود احتمالا PC گیمینگ تا حالا نابود شده بود
 

x-x

کاربر سایت
Sep 19, 2009
668
نام
رضا
کارایی valve رو دارید با مایکروسافت مقایسه می کنید؟
والو جایگاه خودشو داره قویم داره. تو خیلی موارد خوب عمل کرده.
کاملا مشخصه که غیر قابل رقابت با مایکروسافته.کلا مقایسه ی هر شرکتی خنده داره با مایکرو:dاینو قبلا هم گفتم
حالا چیزایی مثل کنترلش بد نیست یا حداقل نباید کنار بذاره.
کلا ما والو دوست داریم و ازش حمایت می کنیم :d انقدر ازش بد نگید عشق منه:d
قبول کنید شرکت تمیزیه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر