Multi Platform Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

103999

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
ناشر:Paradox Interactive
استدیو: Hardsuit Labs
پلتفرم: PC, PS4, Xbox One
تاریخ انتشار: مارس 2020

تریلر E3 2019
نزدیک به 15 سال بعد از عرضه یکی از خلاقانه‌ترین و در عین حال پرایرادترین عناوین نقش‌آفرینی تمام دوران، بالاخره دنباله‌ای برای اون بازی معرفی شد که هر چند استودیوی سازنده‌ قسمت اولش دیگه وجود خارجی نداره اما یکی از مهمترین مهره ساخت اون بازی، در ساخت این دنباله هم یکی از نقش‌های اصلی رو ایفا می‌کنه.
شروع رسمی پروسه ساخت بازی از آگوست 2016 بوده ولی شروع ایده‌پردازی از همون اواخر سال 2015 و همزمان با خرید World of Darkness توسط Paradox Interactive شروع شده.
استودیوی سازنده بازی، Hardsuit Labs و اعضای کلیدی اون، سابقه طولانی و چندان درخشانی ندارن و در واقع VtMB2 اولین پروژه رسمی این استودیو به حساب میاد.
طراحی بخش روایی بازی برعهده Brian Mitsodaست که یکی از 3 مغز متفکر اصلی بازی اول هم بوده. در کنار میتسودا، Cara Ellison و Chris Avellone هم در این بخش همکاری می‌کنن و از مصاحبه‌هایی که در این مدت منتشر شده، به نظر میاد مثل قسمت قبلی، داستان و به خصوص شخصیت‌ها و ایجاد روابط مختلف با اونها، یکی از مهمترین بخش‌های طراحی بازی باشه. Rik Schaffer هم برای ساخت موسیقی متن بازی مثل قسمت قبلی با پروژه همکاری می‌کنه و تایید کرده که این همکاری از بیش از یک سال پیش شروع شده.
شهری که بازی در اون اتفاق میفته، شهر سیاتل آمریکاست که در World of Darkness، تحت کنترل گروه Camarilla قرار داره و صحنه اصلی تعدادی از خونبارترین نبردهای بین این گروه و Anarchها به حساب میاد. نکته‌ای که شاید ذکر اون جالب به نظر می‌رسه اینه که استودیوی Hardsuit Labs هم در شهر سیاتل واقع شده. در 1889 در این شهر آتش‌سوزی بزرگی روی داد که در پروسه بازسازی شهر، بخش‌های زیادی از آوار آتش کاملاً مدفون شدن و شهر جدید روی اون آوار بنا شد که بازی قراره از این بخش زیرزمینی و مدفون شده شهر، استفاده ویژه‌ای بکنه. تا قبل از معرفی رسمی بازی برای لو نرفتن پروژه، از اسم Project Frasier برای اشاره بهش استفاده می‌شده که احتمالاً به سریال معروف و پرطرفدار Frasier اشاره داشته.

برای ساخت بازی از UE 4 استفاده میشه و مواردی که فعلاً از گیم‌پلی بازی می‌دونیم اینا هستن:
تریلری که موقع معرفی بازی منتشر شده بود، سینماییه ولی نیم ساعت از گیم‌پلی رو نشون بعضی از رسانه ها دادن که توصیفاتش کاملاً یادآور فضای قسمت اوله. در ابتدای ماجرا نقش کسی رو داریم که بدون مجوز تبدیل به خون‌آشام شده و محاکمه‌ای در جریانه که ناگهان حمله‌ای اتفاق میفته و ... . ماموریتها هم مثل قسمت اول، در چند Hub مختلف پخش شدن.
برخلاف قسمت قبلی، خبری از تست شخصیتی که در ابتدا به ما کمک می‌کرد تا براساس روحیات خودمون Clan (که مثل کلاس‌ها در بقیه بازی‌های نقش‌آفرینی هستن) خاصی رو انتخاب کنیم وجود نداره چون در شروع بازی یک خون‌آشام Thinblood هستیم که این گروه، از نظر توانایی بسیار ضعیفتر از Clanهای قدرتمند هستند اما با پیشروی در بازی امکان عضویت در Clanهای اصلی وجود داره که هنوز تایید نشده کدومها در بازی حضور داردن ولی در زمان عرضه 5 تاشون تو بازی هستن.
در کنار سیستم clanها، امکان انتخاب پیشینه انسانی هم وجود داره و اینکه قبل از ومپایر شدن چه شغلی داشتیم امتیازهای خاص خودش رو داره که البته هنوز معلوم نیست چنتا هستن ولی پلیس، پزشک قانونی و باریستا (!) فعلاً تایید شدن. در کنار سیستم Masquerade که حکم سیستم Wanted بازی رو داره، سیستمی به اسم Resonance هم به بازی اضافه شده که افراد رو براساس احساسی که در تجربه‌ش هستن، میشه به رنگهای مختلفی دید و خوردن خون هر کسی که احساس خاصی داره با توجه به شدت اون احساس، buffهای خاصی رو برای توانایی‌های نقش اصلی به همراه میاره.
امکان پیش‌خرید بازی بر روی Steam، Epic، GoG و خود فروشگاه Paradox فراهم شده.
 
آخرین ویرایش:
گیم پلی تریلر:



===========
منم خدایی از این تریلر هیچ حسی نگرفتم.
فقط قدرتهاش رو نشون داد.
البته خب نمایش اصلی حتما چیزهای بیشتری داره.
به نظرم اپیک فیل میشه . اخه بدبختی اینجاست اینم فیل بشه دیگه عملا ایمرسیو سیم میمیره (اگر تا الان نمرده باشه) :(
 
اعضای استودیو در مورد ویژگیهای بخش رول پلینگ بازی توضیح میدن ، همینطور در مورد کرکترهای اصلی و...



=============
چند دقیقه هم از مکالمات شخصیتها نمایش میدن.
اگه علاقه دارید به بازی حتما ببینین ، اطلاعات خوبی میدن.
از بخش اکشن و گیم پلی چیزی نشون ندادن ولی با این حال حداقل به نسبت قبل امیدوارتر شدم.
اما خب باید صبر کرد و دید واقعا بازی نجات پیدا کرده یا نه.
 
من هفته پیش دوباره نسخه اول رو برداشتم نصب کردم فکر کنم برای بار بیستم از اول بازی پلی بدم. بهترین rpg عمرم.
به همین خاطر گفتم یه نگاهیی هم به این بنده خدا نسخه جدید در حال ساختش بندازم.

حدود هفته پیش سازنده بازی The Chinese Room یه پست گذاشته بود به هدف آگاهی دادن از نحوه پیرفتش کارشون تو مراحل ساخت.


این کانسپ برج آراساک.. نه ببخشید یکی از برج های داخل بازی به نام Weaver :

1718788963928.jpeg 1718788986717.jpeg 1718789008020.jpeg


اینم از لول دیزانشون:

1718789065771.png 1718789085743.png 1718789115596.png 1718789149202.png 1718789172618.jpeg 1718789193541.png


از نحوه دیزاین ها و set piece هاشون با کمک از یخورده قدرت تخیل میشه فهمید که گیمپلی نهایی به چه صورت خواهد بود و مراحل چگونه پیش خواهن رفت:
بپر رو بلندی ها یخورده اینور اونورور دید بزن بعد با مخفی کاری دشمن هارو حذف کن یا با کله برو تو دل دشمن عین گیمپلی ای که دادن بیرون.


متاسفانه این ip نفرین شده است. اینم بدجوری به نظر مدیکور میاد ولی باز از هیچی بهتره :Unsure:
 
همون طور که حدس میزدیم چند وقتی هست که این بازی به اوایل ۲۰۲۵ delay خورده.

ولی الان یه ویدیو از ورژن قبل از reboot بازی لیک شده. این ورژن برای سازنده قبلی بازیه و ربطی به Chinese Room که سازنده جدیده نداره.


حتی تو این وضعیت داغون من ترجیحش میدم به اینی که الان دارن میسازن…
 
همون طور که حدس میزدیم چند وقتی هست که این بازی به اوایل ۲۰۲۵ delay خورده.

ولی الان یه ویدیو از ورژن قبل از reboot بازی لیک شده. این ورژن برای سازنده قبلی بازیه و ربطی به Chinese Room که سازنده جدیده نداره.


حتی تو این وضعیت داغون من ترجیحش میدم به اینی که الان دارن میسازن…
خب گیم پلی بیشتر ازش ببین.
چندتا قبل این رسمی خودشون دادن بیرون.
واقعا اونهم چیز خاصی نبود که کنسل شد.
جفت استودیوها تریلرهایی که از بازیها دادن بیرون مشخص نمیکنه که تکلیفمون با بازی چیه.

کلا وقتی خبر دادن که Chinese room داره میسازه معلوم شد که فقط دارن سمبل میکنن که پول لایسنسی که به WOD دادن رو زنده کنن.
من مطمئنم بازی از لحاظ روایت خیلی خوب پرداخته شده ، امضای این استودیو همینه ولی گیم پلی ؟؟!!
شک دارم.
با این بودجه که از شکل بازی مشخصه که AAست و یه استودیوی کم و بیش متوسط هیچوقت نمیشه ادامه درخوری از VTMB ساخت.

این بازی یه بودجه هنگفت و استودیوی AAAساز با حداقل 5-4 سال پروسه ساخت پیوسته میخواد که تازه بشه از لحاظ سطح کیفی و ویژگیها چیزی در حد نسخه اول ، مدرن تر ولی پالیش شده تر تحویل داد.
 
  • Like
Reactions: QaribeAshena
خب گیم پلی بیشتر ازش ببین.
چندتا قبل این رسمی خودشون دادن بیرون.
واقعا اونهم چیز خاصی نبود که کنسل شد.
جفت استودیوها تریلرهایی که از بازیها دادن بیرون مشخص نمیکنه که تکلیفمون با بازی چیه.

کلا وقتی خبر دادن که Chinese room داره میسازه معلوم شد که فقط دارن سمبل میکنن که پول لایسنسی که به WOD دادن رو زنده کنن.
من مطمئنم بازی از لحاظ روایت خیلی خوب پرداخته شده ، امضای این استودیو همینه ولی گیم پلی ؟؟!!
شک دارم.
با این بودجه که از شکل بازی مشخصه که AAست و یه استودیوی کم و بیش متوسط هیچوقت نمیشه ادامه درخوری از VTMB ساخت.

این بازی یه بودجه هنگفت و استودیوی AAAساز با حداقل 5-4 سال پروسه ساخت پیوسته میخواد که تازه بشه از لحاظ سطح کیفی و ویژگیها چیزی در حد نسخه اول ، مدرن تر ولی پالیش شده تر تحویل داد.
دقیقا. این اپدیت هایی که میدن بیرون رو ببین قشنگ این حس رو میگیری که اینا فقط الکی دارن وقت میخرن و یه چیز چرت دارن سر و هم میکنن.
کل اعضای قدیمی CR هم که دیگه نیستن. پس حتی نمیتونم خیال راحت باشم که حداقل با یه داستان درخور این universe طرف ام.

استودیو قبلی هم کلا لقمه بزرگتر از دهنش برداشته بود.
امیدی بهشون نبود. اعضاشون هم یکی از یکی پر حاشیه تر.
فقط Mitsoda که به زنش خیانت کرد اون وسط😂

گیمپلی هم که هر دوتا ورژن رو دیدیم. یکی از یکی ضعیف تر ولی حداقل ورژن قبلی RPG تر بود…

و واقعا چقدرررررر حیف چون این دنیا وحشتناک پتانسیل داره.
هنوز که هنوزه VTMB از خیلی بازی های امروزی سرتره.

این universe خوراک یه استودیویی مثل CDPR هستش. با توجه به تاریخچه اشون قشنگ میتونن تو این دنیا بدرخشن.
 
1738496567038.jpeg

1738508438601.jpeg

VAMPIRE
THE MASQUERADE


BLOODLINES 2

Paradox Interactive
The Chinese Room
First Half of 2025


1738497090988.png

You are the Monster


چیزی به آغاز جنگی آشکار در شهر Seattle نمانده.
به عنوان یک‌ elder (بالای ۳۰۰ سال عمر) تازه از خواب بیدار شده مهره های اصلی شهر را ملاقات کنید، هدف خود را تعیین کنید و درباره آینده شهر تصمیم بگیرید.

شهری‌ از سه سمت در محاصره، خلا قدرت در دیوان خون آشام ها و یک elder در تضاد با صدای در سرش.


خون مایه حیات

فرقی ندارد برای سیر کردن خود، با قدرت های غیرطبیعی و یا با متقاعد کردن طعمه های خود را به کوچه های تاریک میبرید.
قانون Masquerade را نباید زیرپا بگذارید.
شما تنها موجود شب نیستید.


یک دنیا تاریکی

در کنار جامعه هم نوعان خود باش و در آن به مقام های والا دست پیدا کن یا در مقابلش بایست و آن را به چالش بکش.


1738499942906.png

Clans

در زمان عرصه بازی آپشن انتخاب ۴ کلن هست که در آینده ۲ کلن دیگر با dlc ها اضافه خواهند شد.
نکته جالب اینکه هر کلن basic attack های متفاوت دارن.

1738500268125.jpeg
Brujah

شما عصبانی و پرخاشگرید و میخواید با خشونت همه چی رو حل کنید. همش آمپر میچسبونید و کلا با خودتون و بقیه گلاویزید.

1738500302676.jpeg

Ventrue

پادشاهان و نجیب زاده های قدیم، بیزینس من های حرفه ای امروز.
شما کسی رو تبدیل نمیکنید مگر اینکه اشراف زاده باشن یا خیلی پولدار باشن یا مثل خودتون بی … باشن.
کشتنتون یک کم که چه عرض کنم، خیلی سخته.


1738500347139.jpeg

Tremere

شما غرق در جادو و جمنبل های وابسته به خون هستید و قدرت کنترل ذهن بسیار بالایی دارید. اکثرا مردم و موجودات بهتون اعتماد ندارن. باید بهتون گفت: بی رحمی هم حدی داره دیگه بابا.

1738500380735.jpeg

Banu Haqim

معنویت اتون بالاست. از خون هم نوعان خودتون هم بدتون نمیاد.
در خفا نازندگی کردن دوست دارید.
کلنِ assassin ها و کلیشه های خاورمیانه ای.


1738502707767.jpeg

شخصیت اصلی

Phyre, The Nomad

شما یک elder vampire هستید که پس از یک خواب بسیار طولانی(مرگ کاذب) بیدار شده اید و همه چی براتون جدید و عجیب به نظر میرسه.
به عنوان یک elder شخصیت مهمی هستید و در گذشته اسم رو رسمی برای خودتون در کردید.
صدای در سر شما متعلق به یک Thinblood به نام Fabien است.
دلیلش مشخص نیست ولی حدس خودم اینه که اون نوب سگ اومده مارو وقتی خوابیم diablerie کنه که ما بیدار میشیم و همون کارو با خودش میکنیم.
diablerie نوشیدن خون یک ومپایر دیگه تا قطره آخر و دزدیدن روح و مقداری از قدرتش هست که در جامعه اشون گناهی کبیره است.

1738506597536.png

Customization

فقط جنسیت، مدل مو، رنگ مو و لباس قابلیت شخصی سازی دارند.


چندتا از شخصیت ها:

1738502902419.png
1738502937664.png
1738502963427.png
1738502981714.png
1738503008615.png
1738503024516.png
1738503056239.png
1738503071042.png



من با اینکه خودم از بعضی ((جوانب)) این بازی خوشم نمیاد، میخوام بگم که این بازی از ۹۰٪ بازی های سال ۲۰۲۵ بهتر خواهد بود.

اتمسفر neo noir فوق العاده.
کاراکترهای متفاوتی که همه مدل آدم رو راضی میکنه.
موسیقی عالی.
استودیو صاحب سبک در narrative .
اینا برای من تو اولویته.
برید dev diaries که تا الان منتشر کردن رو بخونید.
اگر طرفدار VTM یا Bloodlines هستید و انتظارات بیش از حد ندارید، باز کاملا نمیتونم بگم ولی ۹۹٪ خیالتون رو راحت میکنه.
اصلا فکر نکنید بعد از اینکه استودیو قبلی رو منهدم و آدم هاشو اخراج کردن یه استودیو به درد نخور آوردن که فقط یه چیزی ساخته باشن.
TCR چهار سال هستش که داره رو این بازی کار میکنه.
شاید در زمینه گیم پلی rpg ضعف داشته باشن ولی بهتون قول میدم در زمینه دیالوگ و شخصیت سازی خیلی قوی ان. من خیلی بهشون اعتماد دارم.
یجورایی بخاطر اوضاع وخیم development قبلیش و حاشیه های آدم های استودیو قبلی از یاد ها فراموش شده.
اگر هم مثل من فن بی چون و چرا Mitsoda یا عاشق موسیقی های Rik Schaffer هستید، یک خبر خوب. گل های سر سبد کارشون در ورژن قبلی رو TCR بالاخره به یک نحوی نگه داشته و ازشون استفاده کرده.

نمیدونم، شاید من اشتباه میکنم ولی حس کاملا خوبی بهش دارم. خیلی خوب.
نمیگم میاد میترکونه و گوتی میشه.
ولی حداقل فن های این ژانر رو راضی میکنه. و فن های VTM رو بسیار بسیار بسیار خوشحال میکنه.

1738502390325.jpeg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or