Multi Platform Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

103999

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
ناشر:Paradox Interactive
استدیو: Hardsuit Labs
پلتفرم: PC, PS4, Xbox One
تاریخ انتشار: مارس 2020

تریلر E3 2019
نزدیک به 15 سال بعد از عرضه یکی از خلاقانه‌ترین و در عین حال پرایرادترین عناوین نقش‌آفرینی تمام دوران، بالاخره دنباله‌ای برای اون بازی معرفی شد که هر چند استودیوی سازنده‌ قسمت اولش دیگه وجود خارجی نداره اما یکی از مهمترین مهره ساخت اون بازی، در ساخت این دنباله هم یکی از نقش‌های اصلی رو ایفا می‌کنه.
شروع رسمی پروسه ساخت بازی از آگوست 2016 بوده ولی شروع ایده‌پردازی از همون اواخر سال 2015 و همزمان با خرید World of Darkness توسط Paradox Interactive شروع شده.
استودیوی سازنده بازی، Hardsuit Labs و اعضای کلیدی اون، سابقه طولانی و چندان درخشانی ندارن و در واقع VtMB2 اولین پروژه رسمی این استودیو به حساب میاد.
طراحی بخش روایی بازی برعهده Brian Mitsodaست که یکی از 3 مغز متفکر اصلی بازی اول هم بوده. در کنار میتسودا، Cara Ellison و Chris Avellone هم در این بخش همکاری می‌کنن و از مصاحبه‌هایی که در این مدت منتشر شده، به نظر میاد مثل قسمت قبلی، داستان و به خصوص شخصیت‌ها و ایجاد روابط مختلف با اونها، یکی از مهمترین بخش‌های طراحی بازی باشه. Rik Schaffer هم برای ساخت موسیقی متن بازی مثل قسمت قبلی با پروژه همکاری می‌کنه و تایید کرده که این همکاری از بیش از یک سال پیش شروع شده.
شهری که بازی در اون اتفاق میفته، شهر سیاتل آمریکاست که در World of Darkness، تحت کنترل گروه Camarilla قرار داره و صحنه اصلی تعدادی از خونبارترین نبردهای بین این گروه و Anarchها به حساب میاد. نکته‌ای که شاید ذکر اون جالب به نظر می‌رسه اینه که استودیوی Hardsuit Labs هم در شهر سیاتل واقع شده. در 1889 در این شهر آتش‌سوزی بزرگی روی داد که در پروسه بازسازی شهر، بخش‌های زیادی از آوار آتش کاملاً مدفون شدن و شهر جدید روی اون آوار بنا شد که بازی قراره از این بخش زیرزمینی و مدفون شده شهر، استفاده ویژه‌ای بکنه. تا قبل از معرفی رسمی بازی برای لو نرفتن پروژه، از اسم Project Frasier برای اشاره بهش استفاده می‌شده که احتمالاً به سریال معروف و پرطرفدار Frasier اشاره داشته.

برای ساخت بازی از UE 4 استفاده میشه و مواردی که فعلاً از گیم‌پلی بازی می‌دونیم اینا هستن:
تریلری که موقع معرفی بازی منتشر شده بود، سینماییه ولی نیم ساعت از گیم‌پلی رو نشون بعضی از رسانه ها دادن که توصیفاتش کاملاً یادآور فضای قسمت اوله. در ابتدای ماجرا نقش کسی رو داریم که بدون مجوز تبدیل به خون‌آشام شده و محاکمه‌ای در جریانه که ناگهان حمله‌ای اتفاق میفته و ... . ماموریتها هم مثل قسمت اول، در چند Hub مختلف پخش شدن.
برخلاف قسمت قبلی، خبری از تست شخصیتی که در ابتدا به ما کمک می‌کرد تا براساس روحیات خودمون Clan (که مثل کلاس‌ها در بقیه بازی‌های نقش‌آفرینی هستن) خاصی رو انتخاب کنیم وجود نداره چون در شروع بازی یک خون‌آشام Thinblood هستیم که این گروه، از نظر توانایی بسیار ضعیفتر از Clanهای قدرتمند هستند اما با پیشروی در بازی امکان عضویت در Clanهای اصلی وجود داره که هنوز تایید نشده کدومها در بازی حضور داردن ولی در زمان عرضه 5 تاشون تو بازی هستن.
در کنار سیستم clanها، امکان انتخاب پیشینه انسانی هم وجود داره و اینکه قبل از ومپایر شدن چه شغلی داشتیم امتیازهای خاص خودش رو داره که البته هنوز معلوم نیست چنتا هستن ولی پلیس، پزشک قانونی و باریستا (!) فعلاً تایید شدن. در کنار سیستم Masquerade که حکم سیستم Wanted بازی رو داره، سیستمی به اسم Resonance هم به بازی اضافه شده که افراد رو براساس احساسی که در تجربه‌ش هستن، میشه به رنگهای مختلفی دید و خوردن خون هر کسی که احساس خاصی داره با توجه به شدت اون احساس، buffهای خاصی رو برای توانایی‌های نقش اصلی به همراه میاره.
امکان پیش‌خرید بازی بر روی Steam، Epic، GoG و خود فروشگاه Paradox فراهم شده.
 
آخرین ویرایش:
من همینجوری چشمم به پیج steamdb بازی افتاد، چقدر توی ارژانتین ارزونه :|

View attachment 140320

برای به بازی aaa جدید مفته واقعا اگه قیمتش تغییری نکنه :-"
نمایش قبلی که A/2 بود به جای AAA :D البته ظاهرا تاخیر بازی رو بهتر کرده اگه دنباله‌ی بلادلاین نبود کلا پروندشو می بستیم اما الان باید امیدوار بود.
 
نمایش قبلی که A/2 بود به جای AAA :D البته ظاهرا تاخیر بازی رو بهتر کرده اگه دنباله‌ی بلادلاین نبود کلا پروندشو می بستیم اما الان باید امیدوار بود.
الان هم توجه که کنیم، تریلر ترکیبی بود از بخش های سینماتیک + چندتا صحنه کات شده از قابلیتهای کرکتر بهنگام مبارزه.
هیچ چی از یک گیم پلی پیوسته موقع فایت نشون نداد که کات نشه به صحنه دیگه ای!
انگاری یک چیزی سرهم کردن که فقط هایپ ایجاد کنن، که هیچ اشکالی نداره.
اما اون نمایش پارسال واقعا اونقدر داغون بود که من یکی واقعا شک دارم بشه چیز خوبی از توش درآورد.
 
الان هم توجه که کنیم، تریلر ترکیبی بود از بخش های سینماتیک + چندتا صحنه کات شده از قابلیتهای کرکتر بهنگام مبارزه.
هیچ چی از یک گیم پلی پیوسته موقع فایت نشون نداد که کات نشه به صحنه دیگه ای!
انگاری یک چیزی سرهم کردن که فقط هایپ ایجاد کنن، که هیچ اشکالی نداره.
اما اون نمایش پارسال واقعا اونقدر داغون بود که من یکی واقعا شک دارم بشه چیز خوبی از توش درآورد.
اخه این هم هایپی ایجاد نکرد خیلی ضعیف بود.
 
همون موقع که Brian Mitsoda و Ka'ai Cluney و در ادامه Chris Avellone اخراج شدن، اونهم با اون وضع نمایشهای بازی باید فاتحش میخوندیم.
استودیوی جدیدی که وظیفه توسعه بعهده میگیره قرار هست چه بلایی سرش بیاد خدا میدونه.
 
فکر کنم کنسله کلا
بازی همون روزی که امد نسخه کاملش pre order کرده بودم 900 پزو بود الان اتفاقی دیدم تو لیستم نیست اصلا
پولشم نمیدونم چی شده /:)
کنسل نشده ، دادن دست استودیوی جدید ولی خب زمان میبره.
حتما زدن کوبیدن و از نو شروع کردن که هیچی برای نمایش ندارن.

پولش خودش برنمیگرده ، باید بری به سایت خود پارادوکس ریفاند کنی.
البته پیشنهاد میکنم نکنی چون قیمت بازیهای جدید حداقل 3000 پزو میشه (برای پارادوکس).
امسال یا اوایل سال بعد حتما خبری ازش میشه.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: m.a.t and Deadmau5

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or