Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
ناشر:Paradox Interactive
استدیو: Hardsuit Labs
پلتفرم: PC, PS4, Xbox One
تاریخ انتشار: مارس 2020
تریلر E3 2019
شروع رسمی پروسه ساخت بازی از آگوست 2016 بوده ولی شروع ایدهپردازی از همون اواخر سال 2015 و همزمان با خرید World of Darkness توسط Paradox Interactive شروع شده.
استودیوی سازنده بازی، Hardsuit Labs و اعضای کلیدی اون، سابقه طولانی و چندان درخشانی ندارن و در واقع VtMB2 اولین پروژه رسمی این استودیو به حساب میاد.
طراحی بخش روایی بازی برعهده Brian Mitsodaست که یکی از 3 مغز متفکر اصلی بازی اول هم بوده. در کنار میتسودا، Cara Ellison و Chris Avellone هم در این بخش همکاری میکنن و از مصاحبههایی که در این مدت منتشر شده، به نظر میاد مثل قسمت قبلی، داستان و به خصوص شخصیتها و ایجاد روابط مختلف با اونها، یکی از مهمترین بخشهای طراحی بازی باشه. Rik Schaffer هم برای ساخت موسیقی متن بازی مثل قسمت قبلی با پروژه همکاری میکنه و تایید کرده که این همکاری از بیش از یک سال پیش شروع شده.
شهری که بازی در اون اتفاق میفته، شهر سیاتل آمریکاست که در World of Darkness، تحت کنترل گروه Camarilla قرار داره و صحنه اصلی تعدادی از خونبارترین نبردهای بین این گروه و Anarchها به حساب میاد. نکتهای که شاید ذکر اون جالب به نظر میرسه اینه که استودیوی Hardsuit Labs هم در شهر سیاتل واقع شده. در 1889 در این شهر آتشسوزی بزرگی روی داد که در پروسه بازسازی شهر، بخشهای زیادی از آوار آتش کاملاً مدفون شدن و شهر جدید روی اون آوار بنا شد که بازی قراره از این بخش زیرزمینی و مدفون شده شهر، استفاده ویژهای بکنه. تا قبل از معرفی رسمی بازی برای لو نرفتن پروژه، از اسم Project Frasier برای اشاره بهش استفاده میشده که احتمالاً به سریال معروف و پرطرفدار Frasier اشاره داشته.
برای ساخت بازی از UE 4 استفاده میشه و مواردی که فعلاً از گیمپلی بازی میدونیم اینا هستن:
تریلری که موقع معرفی بازی منتشر شده بود، سینماییه ولی نیم ساعت از گیمپلی رو نشون بعضی از رسانه ها دادن که توصیفاتش کاملاً یادآور فضای قسمت اوله. در ابتدای ماجرا نقش کسی رو داریم که بدون مجوز تبدیل به خونآشام شده و محاکمهای در جریانه که ناگهان حملهای اتفاق میفته و ... . ماموریتها هم مثل قسمت اول، در چند Hub مختلف پخش شدن.
برخلاف قسمت قبلی، خبری از تست شخصیتی که در ابتدا به ما کمک میکرد تا براساس روحیات خودمون Clan (که مثل کلاسها در بقیه بازیهای نقشآفرینی هستن) خاصی رو انتخاب کنیم وجود نداره چون در شروع بازی یک خونآشام Thinblood هستیم که این گروه، از نظر توانایی بسیار ضعیفتر از Clanهای قدرتمند هستند اما با پیشروی در بازی امکان عضویت در Clanهای اصلی وجود داره که هنوز تایید نشده کدومها در بازی حضور داردن ولی در زمان عرضه 5 تاشون تو بازی هستن.
در کنار سیستم clanها، امکان انتخاب پیشینه انسانی هم وجود داره و اینکه قبل از ومپایر شدن چه شغلی داشتیم امتیازهای خاص خودش رو داره که البته هنوز معلوم نیست چنتا هستن ولی پلیس، پزشک قانونی و باریستا (!) فعلاً تایید شدن. در کنار سیستم Masquerade که حکم سیستم Wanted بازی رو داره، سیستمی به اسم Resonance هم به بازی اضافه شده که افراد رو براساس احساسی که در تجربهش هستن، میشه به رنگهای مختلفی دید و خوردن خون هر کسی که احساس خاصی داره با توجه به شدت اون احساس، buffهای خاصی رو برای تواناییهای نقش اصلی به همراه میاره.
امکان پیشخرید بازی بر روی Steam، Epic، GoG و خود فروشگاه Paradox فراهم شده.
====
اولین آپدیت: معرفی Thinbloods
دومین آپدیت: معرفی گروه Brujah
سومین آپدیت: معروفی گروه Tremere
چهارمین آپدیت: معرفی گروه Toreador
پنجمین آپدیت: معرفی گروه Ventrue
ششمین آپدیت: معرفی گروه Malkavian
=====
ویدئوهای معرفی گروههای موجود در بازی:
Thinbloods
Brujah
Tremere
Toreador
Ventrue
Malkavian
Brujah
Tremere
Toreador
Ventrue
Malkavian
آخرین ویرایش: