Unpopular Opinion Center | [قوانین پست اول مطالعه شود]

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
wtkdyvsmn0l61.jpg

با عرض سلام خدمت همه کاربرهای عزیز این انجمن
احتمالا برای شما هم شده که سلیقه گیمینگ تون و نظرات تون در مورد مباحث مختلف با چیزی که به صورت عمومی مورد قبوله اختلاف زیادی داره. نظر شما نظر منفور و ناپسندیه و با جریان غالب همخونی نداره.​

این جا جاییه که میتونید این نظرات تون رو بدون هیچ پیش داشت و رودربایستی ای به اشتراک بذارید​


چند تا قانون رو باید رعایت کنید در این خصوص :
  1. قبل از هر چیز تو متن نظراتتون احترام به سلایق همدیگه رو مد نظر قرار بدید و سعی کنید به هیچ وجه متن تون جنبه توهین آمیزی نداشته باشه
  2. نظر Unpopular شما باید فقط در مورد ویدیوگیم باشه.
  3. مهم تر از قانون قبل، حتما نظرتون Unpopular Opinion باشه. این که بگید Ride to Hell Retribiution بازی مزخرفی بود یا این بازی ای که هفتصد تا نمره کامل و کلی جایزه برده بهترین بازی تاریخه، Unpopular Opinion محسوب نمیشن. حتی اگه ده بیست نفر یه گوشه ای خلافش رو بهتون گفته باشند.
  4. به هیچ وجه نظرات همدیگه رو جهت تمسخر و ایجاد بحث و درگیری نقل قول نکنید. اگه کسی با احترام نظرشو در مورد چیزی گفته که مخالف نظر شماست، شما حق ندارید با بی احترامی باهاش برخورد کنید. و اگه نظر شخصی با بی احترامی همراه بود، پست مربوطه رو گزارش کنید تا رسیدگی شه
  5. و مهم تر از هر چیز از قوانین کلی انجمن نظیر ادبیات مناسب، عدم ارسال پست های سیاسی و مذهبی، ارسال عکس های حجیم و... حتما رعایت کنید


موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

شینجی میکامی، استاد Narrative context است.\m/


View attachment 257709
چه کلیپ خفنی 8->

جدی بهزاد فارغ از ارتباط خاصی که تو با شنجی داری (:D)

منم همیشه فنش بودم، خیلی از بهترین بازی های زندگیم رو ساخته یا روشون تاثیر داشته، خیلی هاشون رو هیچ وقت ول نکردم، قبلا تو همین تاپیک گفتم، مثلا تو یک سال اخیر حدودا، یک پلی ترو جدید (برای بار nام از دوران پی اس وان تا حالا) از RE3 کلاسیک رو PS3 شروع کردم، هر چند وقت دلم تنگ میشه میرم یکمشو میبرم جلو، میتونم جدی بشینم پاش اسپیدران کنم که سریع تموم شه، اما دلم نمیاد این کار رو بکنم، هر چند وقت میرم مثلا یکی دو ساعت سیو گیمم رو جلو عقب میکنم تا با اتمسفر.. موسیقی و حس خفن بازی قشنگ حال کنم وبعد ازش میام بیرون تا مثلا چند وقت بعد که دوباره حسش بیاد...

ستینگ و نواوری های خاص RE در دوران بکر ویدئوگیم جای خود، اتمسفر و موسیقی و لور خفن جای خود،
بازی طراحی به شدت خفنی هم داره، از حالت پازل مانند طراحی مپ ها و ارتباط داشتن سر و ته و میان لوکیشن ها بگذریم، گیم پلی بازی و ارتباطی که با طراحی مرحله پیدا میکنه هم در زمان خودش یک دستاورد به شدت خفن به حساب میاد، اینکه مجبور میشی سرتاسر محیط رو بگردی، تا به یک ایتم خاص برسی و اون ایتم رو باید نگه داری تا فلان در رو 3 تا لوکیشن جلوتر باز کنی، اینکه کوچک ترین اینفو درون بازی رو اگه نخونی ممکنه درک رو تا حد زیادی از دست بدی، اینکه وقتی به صورت کمرنگ و تار داستان اصلی و لور بازی دستت اومده، با شوق میری سراغ کتاب و مجله های بازی (من هنوز بعضی از کتاب های توضیح یا راهنمای بازی اون دورانم رو دارم) یا امروز میری سراغ اینترنت که داستان رو کامل متوجه شی، اینکه با دقت کل محیط رو بگردی تا کد ورودی اون انبار یا بالکن فلان که امیونیشن خوبی توش ذخیره شده رو پیدا کنی تا بتونی راحت تر ادامه بدی، این که وقتی گیم پلی دستت میاد به سمت لوت کردن محیط و هرچه بیشتر پس انداز کردنشون تو استوریج سیف روم متمایل میشی، (*همه ی اینها در سال های دهه 90) تا حدی ادم رو یاد طراحی سولزبورن هم میندازه، اونجا باید کارنسی بازی (سولز بلاد و...) رو با زدن انمی ها به دست بیاری و تبدیل به Attribute کنی، در RE های کلاسیک هم باید محیط رو چنان بگردی و تا جایی که میشه انمی هارو بزنی تا امیونیشن و ریکاوری کافی برای جلو رفتن داشته باشی، اون جا عین زمین که دور خورشید میگرده محیط رو میچرخی و برمیگردی به بون فایر/لامپ/چک پوینت (مرکز پایگاه / خورشید) اینجا باید محیط رو بگردی و بعدش به سیف روم مورد نظر (مرکز) برگردی تا خودت رو با استوریج و بر اساس انمی هایی که در ادامه هستند، Adjust کنی... اپگرید اسلحه هم که در ادامه اضافه شد..

نمیدونم و واقعا نمیخوام بگم این ها فقط تو RE بوده و شینجی هم مرکز جهان دولوپینگ و خدا، به نظرم خیلی از ادونچر های کلاسیک یا RPG یا C.WRPG و JRPG ها هم از همون موقع یا حتی قدیم تر این ویژگی های خفن رو در طراحی داشتند، از زلدا بگیر تا اف اف و غیره... اما خب برای من اینا با بازی های شینجی شروع شده، حتی قبل از اینکه بدونم خالق اصلی RE کی بوده، علائدین هم جز خفن ترین بازی هام بود و دلیل علاقه ام به شینجی همینه که یک سری از بهترین بازی هام رو ساخته، من اصولا عادت به تکرار بازی ها دارم، همین RE3 از پی اس وان و پی سی تا پی اس 3 و ویتا با من بوده همیشه... اصن تکرار بازی به معنای واقعی من رو به وجد میاره، اما بازی های کمی هستند که همچنان بعد از مثلا 20 سال بازیشون میکنم، همین 1.5 سال پیش چند دور پشت هم RE 4 5 6 هم بازی کردم، 4 و 5 رو هر کدوم دوبار پشت هم رفتم (هر کدوم برای بار nام). باورت نمیشه اگه بازی های دیگه نبود یا اگه میتونستم زمان رو نگه دارم (:-" ) نسخه 4 رو همون موقع چند پلی ترو دیگه هم پشت هم میرفتم، بس که این بازی شاهکار و همیشه حس نو میده،

خلاصه که امیدوارم شینجی همچنان با قدرت ادامه بده و ما هم از دستاورد و ساخته هاش لذت ببریم و استفاده کنیم :D

کلیپ خفنی بود :D
 
برید پست های سالهای ۲۰۰۶،۲۰۰۷،۲۰۰۸ مخصوصا پست های اول تاپیک رو بخونید میبینید کلا چقدر با ادب بودیم :D چقدر همه چیز عوض شده توی نحوه ی ارتباط آدمها به صورت نوشتاری.

برا اینکه آف تاپیک نشه:
آنپاپیولار McDonald’s از همه فست فودهای زنجیره ای خوشمزه تره مخصوصا Big Mac یعنی اصلا جایگزینش نیست :D
مکدونالد جوابگو نیست واقعا! انقدر بزرگترین ساندویچ هاشم کوچیکن که ارزش خرج کردن نداره:p

فست فود که به طور کلی شدیدا اهل KFC بودم:-"
و برای پیتزا هم به نظرم Little Caesars از تمام پیتزاهایی که خوردم خوشمزه تر بوده پیتزاهاش:x
 
من شاید نزدیک ده سال بود (حداقل از ۲۰۱۲ به اینور) که بی‌سی رو چک نکرده بودم، (قبل از اون فعالیتی نداشتم، ولی انجمن رو همیشه میخوندم) و تازه ۲-۳ ماه پیش اونم به خاطر wordle بود که یهو مجاب شدم تو انجمن فعال بشم و تاپیکا رو دنبال کنم. خلاصه با این مقدمه این نظر رو میگم، شاید برداشتم اشتباه باشه (شایدم نظرم اصلا پاپیولار هست):

اینی که میخوام بگم اصلا نکته منفی (یا مثبت) نیست: چیزی که من دارم میبینم اینه که بچه‌های این انجمن انگار متوجه نیستن از لحاظ dedicationی که نسبت به بازی‌های ویدئویی دارن چقدر جزو یه اقلیت خیلی خیلی کوچیکی از گیمرا محسوب میشن. اکثر کاربرای این انجمن کسایی هستن که سالها عمرشون رو برای بازی گذاشتن و شاید سرگرمی و علاقه و در واقع passion اصلیشون همین بازی‌هاست.

در حالی که یه گیمر متوسط تو هر جای دنیا هم که باشه با این تصویر خیلی متفاوته. مثلا خود رجی تو کتاب خودش گفته که صاحبان کنسول به طور متوسط ۸ تا بازی دارن. یا یه بار یه بازیساز اخیرا تو ردیت گفته بود که یه گیمرِ متوسط، فقط سالی ۳ تا بازی میخره (که خب این عدد با حرفای رجی هم تقریبا همخونی داره) که از این ۳ تا بازی هم معمولا دو تاش امثال فیفا و madden و CoD هستن. یعنی بازی‌های دیگه دارن سر این رقابت میکنن که اون یدونه بازی باقی‌مونده باشن که این افراد میخرن.

یه گیمر متوسط اصلا از اخبار گیم هم خبری نداره و اگه هم تصمیم میگیره بازی خاصی بخره از تبلیغاتیه که تو تلوزیون یا جاهای دیگه دیده. و احتمالا خیلی از گیمرا اصلا یا اینکه با gamespot و ign آشنایی ندارن، یا حتی هم اگه بشناسن این سایتا رو اصلا چک نمیکنن.

کاربرای این انجمن اکثرا به نظرم جزو ۱ درصد خاص و خیلیا جزو ۱ در هزار خاص کل جامعه گیمینگ هستن.

اما چرا این حرف رو میزنم و فکر میکنم کاربرا از این موضوع خبر ندارن؟

اولین جرقه وقتی خورد که دیدم یکی توی یه تاپیکی در دفاع از سونی گفت: اصلا فن‌های سونی انتظار عرضه گیم‌پس از سونی نداشتن که حالا سونی بخواد از همچین چیزی رونمایی کنه. که خب این حرف عجیبیه، چون مخاطب «اصلی» گیم‌پس اون فن‌بیس سونی یا مایکروسافت نیست، همین گیمرهای متوسط هستن که شرکتا بخوان پولشون رو به جیب خودشون بزنن. مثلا مایکروسافت قطعا بخش بزرگی از هدفش برای گیم‌پس تیغ‌زدن همین افرادیه که خیلی بازی زیاد نمیخرن و حالا با این کار بشه ترغیبشون کرد که بفرما ببین چقدر بازی هست، بیا ثبت‌نام کن برا گیم‌پس. البته منکر این نمیشم که گیمرای «حرفه‌ای‌تر» هم از گیم‌پس منتفع میشن و اونا هم جزئی از مخاطبین هستن، ولی به نظرم مخاطب «اصلی» نیستن. اینم در نظر بگیریم که فن‌بیس‌های سونی و مایکروسافت و نینتندو درصد کوچیکی از کل کاربران این کنسول‌ها رو تشکیل میدن.

و به جز این، صحبت‌های مشابه دیگه این مدلی هم دیدم. انگار به این موضوع توجه نمیشه که افرادی مشابه با کاربران بی‌سی در خیلی از مواقع اون دموگرافیکی که ناشرین تلاش میکنن نظرشون رو جلب کنن نیستن.

یا اینکه تو انجمن خیلی از حرفا و گفت‌وگوها با این پیش‌فرضه که یه کاربر جدید هم همه گفت‌وگوهای قبلی رو دنبال کرده و هم تا به لحظه از اخبار مرتبط مطلعه. مثلا چند بار دیدم که گفتن «دوست عزیز ما قبلا تو همین تاپیک در این مورد صحبت کردیم و همه میدونیم که فلان.» در حالی که مثلا میشه گفت «درسته، قبلا هم بحث کردیم همه به همین نتیجه رسیدیم». یعنی فضای سایت جوریه که انتظار اینه همه کاربرا دیگه وبسایت هم جزو همون ۱ درصد گیمرا هستن. البته شاید بشه گفت که رسالت وبسایت اصلا اینه که یه انجمن خیلی تخصصی و دقیقا برای همین افرادی باشه تو اقلیت گیمینگ محسوب میشن.

راستش رو بخواید حقیقت اینجاست انجمن بازی‌سنتر از همون ۱۵ سال پیش که میشناختمش هیچوقت amateur/beginner-friendly نبوده، و اتفاقا الان جوش بهتر هم شده. (یه بار دیگه در آینده هم درباره بهتر شدن جو الان بازیسنتر در مقایسه با ده سال قبل یه unpopular opinion میگم.)
 
باز فشار جدیده، برنداشتن Pressure ـی چیزی رو ترجمه کنن، معادل اونورش Rage کردن خودمونه :D

ولی سم مثل اینه اسم بازی ترجمه کنی، خیلی چرت میشه :D(و البته خنده دار :-")

تو انیمه هم که برمیدارن اسم تکنیک هارو ترجمه میکنن کل لطفش میپره :D
View attachment 257609
البته مثل اینکه فشار خوردن معادل فارسی trigger شدنه
triggered-memes-12.png
 
من شاید نزدیک ده سال بود (حداقل از ۲۰۱۲ به اینور) که بی‌سی رو چک نکرده بودم، (قبل از اون فعالیتی نداشتم، ولی انجمن رو همیشه میخوندم) و تازه ۲-۳ ماه پیش اونم به خاطر wordle بود که یهو مجاب شدم تو انجمن فعال بشم و تاپیکا رو دنبال کنم. خلاصه با این مقدمه این نظر رو میگم، شاید برداشتم اشتباه باشه (شایدم نظرم اصلا پاپیولار هست):

اینی که میخوام بگم اصلا نکته منفی (یا مثبت) نیست: چیزی که من دارم میبینم اینه که بچه‌های این انجمن انگار متوجه نیستن از لحاظ dedicationی که نسبت به بازی‌های ویدئویی دارن چقدر جزو یه اقلیت خیلی خیلی کوچیکی از گیمرا محسوب میشن. اکثر کاربرای این انجمن کسایی هستن که سالها عمرشون رو برای بازی گذاشتن و شاید سرگرمی و علاقه و در واقع passion اصلیشون همین بازی‌هاست.

در حالی که یه گیمر متوسط تو هر جای دنیا هم که باشه با این تصویر خیلی متفاوته. مثلا خود رجی تو کتاب خودش گفته که صاحبان کنسول به طور متوسط ۸ تا بازی دارن. یا یه بار یه بازیساز اخیرا تو ردیت گفته بود که یه گیمرِ متوسط، فقط سالی ۳ تا بازی میخره (که خب این عدد با حرفای رجی هم تقریبا همخونی داره) که از این ۳ تا بازی هم معمولا دو تاش امثال فیفا و madden و CoD هستن. یعنی بازی‌های دیگه دارن سر این رقابت میکنن که اون یدونه بازی باقی‌مونده باشن که این افراد میخرن.

یه گیمر متوسط اصلا از اخبار گیم هم خبری نداره و اگه هم تصمیم میگیره بازی خاصی بخره از تبلیغاتیه که تو تلوزیون یا جاهای دیگه دیده. و احتمالا خیلی از گیمرا اصلا یا اینکه با gamespot و ign آشنایی ندارن، یا حتی هم اگه بشناسن این سایتا رو اصلا چک نمیکنن.

کاربرای این انجمن اکثرا به نظرم جزو ۱ درصد خاص و خیلیا جزو ۱ در هزار خاص کل جامعه گیمینگ هستن.

اما چرا این حرف رو میزنم و فکر میکنم کاربرا از این موضوع خبر ندارن؟

اولین جرقه وقتی خورد که دیدم یکی توی یه تاپیکی در دفاع از سونی گفت: اصلا فن‌های سونی انتظار عرضه گیم‌پس از سونی نداشتن که حالا سونی بخواد از همچین چیزی رونمایی کنه. که خب این حرف عجیبیه، چون مخاطب «اصلی» گیم‌پس اون فن‌بیس سونی یا مایکروسافت نیست، همین گیمرهای متوسط هستن که شرکتا بخوان پولشون رو به جیب خودشون بزنن. مثلا مایکروسافت قطعا بخش بزرگی از هدفش برای گیم‌پس تیغ‌زدن همین افرادیه که خیلی بازی زیاد نمیخرن و حالا با این کار بشه ترغیبشون کرد که بفرما ببین چقدر بازی هست، بیا ثبت‌نام کن برا گیم‌پس. البته منکر این نمیشم که گیمرای «حرفه‌ای‌تر» هم از گیم‌پس منتفع میشن و اونا هم جزئی از مخاطبین هستن، ولی به نظرم مخاطب «اصلی» نیستن. اینم در نظر بگیریم که فن‌بیس‌های سونی و مایکروسافت و نینتندو درصد کوچیکی از کل کاربران این کنسول‌ها رو تشکیل میدن.

و به جز این، صحبت‌های مشابه دیگه این مدلی هم دیدم. انگار به این موضوع توجه نمیشه که افرادی مشابه با کاربران بی‌سی در خیلی از مواقع اون دموگرافیکی که ناشرین تلاش میکنن نظرشون رو جلب کنن نیستن.

یا اینکه تو انجمن خیلی از حرفا و گفت‌وگوها با این پیش‌فرضه که یه کاربر جدید هم همه گفت‌وگوهای قبلی رو دنبال کرده و هم تا به لحظه از اخبار مرتبط مطلعه. مثلا چند بار دیدم که گفتن «دوست عزیز ما قبلا تو همین تاپیک در این مورد صحبت کردیم و همه میدونیم که فلان.» در حالی که مثلا میشه گفت «درسته، قبلا هم بحث کردیم همه به همین نتیجه رسیدیم». یعنی فضای سایت جوریه که انتظار اینه همه کاربرا دیگه وبسایت هم جزو همون ۱ درصد گیمرا هستن. البته شاید بشه گفت که رسالت وبسایت اصلا اینه که یه انجمن خیلی تخصصی و دقیقا برای همین افرادی باشه تو اقلیت گیمینگ محسوب میشن.

راستش رو بخواید حقیقت اینجاست انجمن بازی‌سنتر از همون ۱۵ سال پیش که میشناختمش هیچوقت amateur/beginner-friendly نبوده، و اتفاقا الان جوش بهتر هم شده. (یه بار دیگه در آینده هم درباره بهتر شدن جو الان بازیسنتر در مقایسه با ده سال قبل یه unpopular opinion میگم.)
خیلی خوب بود پستت، خاطرات گذشته برام زنده شد.
با وضعیت الان شاید دیگه نشه اصلا گیمر گفت به من. منی که وقت ندارم هفته ای یه بار هم شده بازی کنم. بار ها انقدر کار کردم و ذهنم خسته شده شده کنسول رو روشن کردم و فقط یک ساعتی تو منو بودم و اخر خوابم برده. حتی چک کردن استور واسم جذاب تره تا بازی کردن.
البته اینم باید بگم که جو فروم خلی تاثیر گذاره، با دیدن گیمر های حرفه ای و فضای تخصصی ناخودآگاه تاثیرش رو روی آدم میزاره.
به این شکل که بارها شده با چک کردن فروم دیدم دوستان سخت مشغول فارم ایونت یه بازی هستن، که بالطبع رو منم تاثیرش رو گذاشت و تصمیم گرفتم منم فارم کنم که البته فقط یک روز تاثیرش باقی موند 😁
معذرت میخوام واسه پست اینچنین علمی و زیبا ریپلای آه و ناله ای زدم، ولی بالاخره یه جایی باید میزد بیرون که تصمیم گرفتم با نوشتن خالیش کنم
 
این معادل Toxic بودن به فارسی که "سم" میشه، اصلا جالب نیست که در مکالمات روزمره استفاده میشه.:|
آخه یعنی چی طرف سمیه:|
بعضی از کلمات رو یک حالت نامتعادلی گیر کرده آدم میترسه کلا نزدیکش شه.
بگی Toxic یکی میاد میگه "بابا فهمیدیم انگلیسیت خوبه" بگی "سم" یکی دیگه میاد میگه "کرینج"

جدیدا میبینم از "ر*ـدم :D" استفاده میکنن برا یک چیز خیلی خنده دار که نمدونم همون LOL خودمون هست یا چی :D البته هنوز داغون تر از "خخخخ" نداشتیم بنظرم، خداروشکر داره نسلش از بین میره.:دی
 
به نظرم بازی های اوپن ورلد نباید بازیکن رو مجبور به مخفی کاری بکنن. منی که مثلا قراره روزی یه ساعت یه بازی رو انجام بدم، اگه قرار باشه 40 دقیقه مشغول مارک کردن دشمن ها، دور زدن محیط و یکی یکی کشتن دشمن ها و تکرار از اول در صورت خطا کردن باشم که قشنگ یه سال طول میکشه تا یه بازی رو تموم کنم :D اگه بازی اوپن ورلد به حساب میاد پس باید برای رد کردن محتواش هم آزادی عمل به بازیکن بده :D

مورد بعدی اینکه گرایند کردن دیگه باید منقرض بشه. اگه بازی خطی باشه، باید با کشتن دشمن هایی که سر راهمون هستن لول به اندازه کافی بالا بره. اگه هم بازی اوپن ورلد هست که لول دشمن ها باید متناسب با لول بازیکن تعیین بشه چون شاید یکی علاقه نداشته باشه تمام فتچ کوئست های بازی رو بره یا ده بار یه منطقه رو پاک کنه.

بعد چه معنی داره که برای گرفتن یه اسلحه یا آپگرید سه چهار ساعت زحمت بکشی، بعد یه ساعت جلوتر بهترش اومده باشه؟ (بعضی ها بازی که ظاهر لباس و اسلحه ثابته و فقط استیت هاش زیاد میشه :|) در نتیجه قدرت شخصیت باید بیشتر به لول اون شخصیت بستگی داشته باشه نه اسلحه یا لباسش. اگه هم اسلحه جدیدی میگیری، قابلیت اسلحه باید مهمتر از استیت هاش باشه، مثلا از هر کلاسی یه اسلحه بیشتر نداشته باشی.
 
کسی که با این سرعت پایین و افتضاح و قیمت های نجومی اینترنت ایران حاضره فی*تر شکن بزنه بره یوتوب حجمش رو بسوزونه ویدئو های زباله یک مشت دلقک ایرانی رو به همراه خرواری تبلیغات اه بینش ببینه در زندگی هر بلایی سرش بیاد حقشه و نوش جونش.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or