PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
والا به شخصه ترجیح میدم ناتی داگ گیم پلی بازیش یه چیز جدید و گیمر ذوب کن مثل آنچارتد 2 یا تلو باشه تا یه چیز منتقد پسند و تکراری ! :دی در حال حاضر هم هنوز به اون سطح U2 یا TLOU نرسیدن ، گیم پلی آنچارتد 4 بیشتر از اینکه آدم رو توی اون شوک گیم پلی U2 و tlou ببره ، فقط چیزایی که داشته رو گسترش داده ؛ بهبود هوش مصنوعی ، ابعاد محیط ، مخفی کاری و اکشن در کنار هم و ... علت اینکه خیلیا اونطور که باید تحت تاثیر قرار نگرفتن و در حال حاضر بازی چند ماهی تاخیر خورده همینه :دی
گیم پلی منتقد پسند میشه همون آنچارتد 3 که تکرار آنچارتد 2 بود ... :دی همچین چیزی می خوام صد سال دیگه ساخته نشه :دی
بله حرفتون درسته
البته من هم از آنچارتد 3 لذت فراوانى بردم
دوست داشتم تريلر آنچارتد4 از جايى مثل مرحله ى هواپيماى آنچارتد3 باشه
تا همه از شدت هيجان ذوق مرگ شن
من از اين خوشم مياد که تو آنچارتد4 ميتونى مرحلرو از چند جا رد کنى
مثلا اول تريلر آنچارتد4 وقتى نيت ميخواد بره تو غار اون بغل يه راه ديگه هست که احتمالا از اون راه هم ميشه مرحلرو رد کرد
در ضمن شما خيلى وقت پيش يه عکس از مقايسه بتا و نهايى آنچارتد3 گزاشتيد
که من اونو چند جا استفاده کردم که نشون بدم آنچارتد 4 در آخر گرافيک باور نکردنى خواهد داشت
بابت اون معذرت ميخوام

- - -ویرایش - - -

ما که بعد از جریان Beyond: Two Souls منتقد و متا و این جور چیزا رو بوسیدیم گذاشتیم کنار... :دی
AI بازی TLoU یه سری ایراد هم داشتا مث همون جریان یارات که جلو دشمنات رژه میرفتن و کسی نمیفهمید واقعا مضحک بود اینش...

داداش فکر کنم منظورت الى بوده که رژه ميرفت
براى اونم دليلى وجود داره
چون اگر هر لحظه الى رو بکشن که بازى غير ممکن ميشد
ولى بازم يک مقدار مضحک بود
 
داداش فکر کنم منظورت الى بوده که رژه ميرفت
براى اونم دليلى وجود داره
چون اگر هر لحظه الى رو بکشن که بازى غير ممکن ميشد
ولى بازم يک مقدار مضحک بود
نه فقط Ellie برای Tess هم همینطوری بود.
خوب ما فقط میدونستیم که Ellie نباید بمیره. دشمنات که نمیدونستن! :دی جدای از این نباید یه کاری کنن که طرف تلاش کنه حداقل برای کشتنش؟! ...
 
نه فقط Ellie برای Tess هم همینطوری بود.
خوب ما فقط میدونستیم که Ellie نباید بمیره. دشمنات که نمیدونستن! :دی جدای از این نباید یه کاری کنن که طرف تلاش کنه حداقل برای کشتنش؟! ...
آره داداش حق با شماست
چند وقت پيش هم خبر اومد که هوش مصنوعى سم مثل الى تو تلو هست که اگر اونطورى باشه خوب نيست
داداش البته بعضى از مواقع هم ميگرفتنش که تو يک زمان خاصى بايد نجاتش ميدادى
 
آخرین ویرایش:
بله حرفتون درسته
البته من هم از آنچارتد 3 لذت فراوانى بردم
دوست داشتم تريلر آنچارتد4 از جايى مثل مرحله ى هواپيماى آنچارتد3 باشه
تا همه از شدت هيجان ذوق مرگ شن
من از اين خوشم مياد که تو آنچارتد4 ميتونى مرحلرو از چند جا رد کنى
مثلا اول تريلر آنچارتد4 وقتى نيت ميخواد بره تو غار اون بغل يه راه ديگه هست که احتمالا از اون راه هم ميشه مرحلرو رد کرد
در ضمن شما خيلى وقت پيش يه عکس از مقايسه بتا و نهايى آنچارتد3 گزاشتيد
که من اونو چند جا استفاده کردم که نشون بدم آنچارتد 4 در آخر گرافيک باور نکردنى خواهد داشت
بابت اون معذرت ميخوام

این تیپ صحنه ها که توی آنچارتد 4 قطعاً هست ، اصن آنچارتده و Epic Moment هاش :دی ولی یه گیم پلی بی نقص قطعاً بیشتر به آدم می چسبه تا همون گیم پلی قدیمی در کنار چند تا صحنه ی خفن :دی
نه باو این حرفها چیه :دی

نه فقط Ellie برای Tess هم همینطوری بود.
خوب ما فقط میدونستیم که Ellie نباید بمیره. دشمنات که نمیدونستن! :دی جدای از این نباید یه کاری کنن که طرف تلاش کنه حداقل برای کشتنش؟! ...

اواخر AC IV یه قسمت هست که ادوارد باید با دختره توی یه جزیره مخفیانه برن که پر از سربازه ، یه دور اونجا رو بازی کنید تا قضیه روشن بشه که چرا الی ، تس و بقیه توسط دشمن ها دیده نمیشن :دی
 
من الان میبینم یسری ناراحتن چون ست پیس های بزرگ بازی رو نشون ندادن...
دوستان نگران نباشین بروس تو مصاحبه گفته بود که ما برای اولین بار میخواستیم بیس و تغییرات بازی رو نشون بدیم ...
شک نداشته باشین آنچارتد مملو از صحنه های پرهیجان با سرعت و آدرنالین بالا خواهد بود اینبار با ابزار های جدید و گیم پلی تکامل یافته! :)
 
این تیپ صحنه ها که توی آنچارتد 4 قطعاً هست ، اصن آنچارتده و Epic Moment هاش :دی ولی یه گیم پلی بی نقص قطعاً بیشتر به آدم می چسبه تا همون گیم پلی قدیمی در کنار چند تا صحنه ی خفن :دی
نه باو این حرفها چیه :دی



اواخر AC IV یه قسمت هست که ادوارد باید با دختره توی یه جزیره مخفیانه برن که پر از سربازه ، یه دور اونجا رو بازی کنید تا قضیه روشن بشه که چرا الی ، تس و بقیه توسط دشمن ها دیده نمیشن :دی
داداش من به خاطر همين صحنه هاى هيجان انگيز آنچارتدو دوست دارم
مخصوصا سر اون مرحله هواپيماى آنچارتد3 نزيک بود آدرنالينم بريزه زمين خخخ
چند وقت پيش داشتم بعد چهار سال بازى ميکردم ولى واقعا لذت بردم
هيجانى که من اونجا ديدم تو بازى هاى جديد امسال نديدم
 
اواخر AC IV یه قسمت هست که ادوارد باید با دختره توی یه جزیره مخفیانه برن که پر از سربازه ، یه دور اونجا رو بازی کنید تا قضیه روشن بشه که چرا الی ، تس و بقیه توسط دشمن ها دیده نمیشن :دی
آره میدونم از AC بعید نیس ولی تو کدوم جهانی Ubisoft رو با ND مقایسه میکنن! :دی اصن فکرشم حتی حرومه! :دی
 
آره میدونم از AC بعید نیس ولی تو کدوم جهانی Ubisoft رو با ND مقایسه میکنن! :دی اصن فکرشم حتی حرومه! :دی

بحث مقایسه نیست :دی بحث رفتار هوش مصنوعیه ، یعنی هوش مصنوعی که آدم نیست هر رفتاری ممکنه ازش سر بزنه ، اگه توی مسیری که داره طی میکنه بر حسب اتفاق از مقابل دشمن رد بشه و از قضا اون بخش مخفی کاری هم باشه همه چیز خراب میشه :دی
 
گیم پلی انچارتد 4 باید یه چیز غول و یونیک مثل u2 و tlou باشه، با توجه به حرف های بروس و نیل که گفتن میخوان u4 بهترین توی سری باشه پس خودشون میدونن چه کاری باید انجام بدن و به خودشون اعتماد دارن :d
فقط توی رفت و امد هایی که توی ناتی داگ شد، کسی که طراح و leader گیم پلی بازی ها شون بوده که خارج نشده ایشالله؟ :d
 
والا به شخصه ترجیح میدم ناتی داگ گیم پلی بازیش یه چیز جدید و گیمر ذوب کن مثل آنچارتد 2 یا تلو باشه تا یه چیز منتقد پسند و تکراری ! :دی در حال حاضر هم هنوز به اون سطح U2 یا TLOU نرسیدن ، گیم پلی آنچارتد 4 بیشتر از اینکه آدم رو توی اون شوک گیم پلی U2 و tlou ببره ، فقط چیزایی که داشته رو گسترش داده ؛ بهبود هوش مصنوعی ، ابعاد محیط ، مخفی کاری و اکشن در کنار هم و ... علت اینکه خیلیا اونطور که باید تحت تاثیر قرار نگرفتن و در حال حاضر بازی چند ماهی تاخیر خورده همینه :دی
گیم پلی منتقد پسند میشه همون آنچارتد 3 که تکرار آنچارتد 2 بود ... :دی همچین چیزی می خوام صد سال دیگه ساخته نشه :دی

احسان بعد از این همه سال بازیهای ND رو بازی کردن هنوز درست درکشون نکردی:d

ND هیچوقت بازیهاش تو بحث گیم پلی چیز خیلی نویی نداشته یعنی تک تک الماناش رو توی بازیهای دیگه میشه دید منتها هنر ND اینه که این مکانیزمها رو خیلی خیلی خوش سلیقه کنار هم میچینه حالا اینا رو به یه شخصیت پردازی جون دار و گرافیک خارق العاده اضافه کنی میشه شاهکارایی که همه میشناسیم

در ضمن U3 به هیچ عنوان تکرار UC2 نبود. UC3 تو تک تک المانها از گیم پلی بگیر تا دیزاین و گرافیک نسبت به UC2 پیشرفت داشت منتها اون خوش سلیقگی که الان بحثش بود درش کمرنگتر بود.

داستانش مثل نسخه دوم جوندار نبود و یه خورده کشکی تمومش کردن:d
 
ND هیچوقت بازیهاش تو بحث گیم پلی چیز خیلی نویی نداشته
اصلا"! :دی به نقل از Digital Foundry:

Uncharted 2 was the game that changed everything, redefining the third-person genre, setting new standards in technology, production values, characterisation and gameplay. Its legend is so powerful that any faults it may have had are perhaps forgotten in a haze of happy nostalgia. Its deserved success at the time was unparalleled, and for us it remains one of the principal reasons for owning a PlayStation 3
The Last of Us هم سیستم covering یا بخش‌های melee attack و crafting و چیزهای زیاد دیگه‌ای که الآن یادم نیست رو متحول کرد. (حالا این متحول کردن رو اگر نوآوری به حساب نیاری، بحثش جداست!) از Uncharted 4 هم انتظار نوآوری داریم، خصوصا" با وجود اشخاصی مثل Neil و Bruce. البته اینم بگم که نمایش PSX با توجه به شرایطی که داشتن و همون مرحله جنگل رو هم به زور به مراسم رسوندن، از نظر من کاملا راضی کننده بود و اضافه شدن طناب و شیوه جدید صخره‌نوردی رو هم خیلی پسندیدم. :دی
 
آخرین ویرایش:
احسان بعد از این همه سال بازیهای ND رو بازی کردن هنوز درست درکشون نکردی:d

ND هیچوقت بازیهاش تو بحث گیم پلی چیز خیلی نویی نداشته یعنی تک تک الماناش رو توی بازیهای دیگه میشه دید منتها هنر ND اینه که این مکانیزمها رو خیلی خیلی خوش سلیقه کنار هم میچینه حالا اینا رو به یه شخصیت پردازی جون دار و گرافیک خارق العاده اضافه کنی میشه شاهکارایی که همه میشناسیم

در ضمن U3 به هیچ عنوان تکرار UC2 نبود. UC3 تو تک تک المانها از گیم پلی بگیر تا دیزاین و گرافیک نسبت به UC2 پیشرفت داشت منتها اون خوش سلیقگی که الان بحثش بود درش کمرنگتر بود.

داستانش مثل نسخه دوم جوندار نبود و یه خورده کشکی تمومش کردن:d

این بحثی که یه مدت راه افتاد که ND میاد المان های خوب و موفق رو کنار هم میچینه یه مقدار سوء تفاهم ایحاد کرده :دی منظور از این حرف این نیست که کلهم گیم پلی آنچارتد وصله و پینه ـس :دی اصلاً و ابداً :دی منظور اینه که گیم پلیش از سیستم های معمول و رایج اون زمان و سبک استفاده میکنه ، به عنوان مثال اینا نمیان وقتشون رو بذارن یه سری دوربین و نحوه ی چینش منوی سلاح (همون چهار جهت با D-pad که رایجه) و خیلی چیزای دیگه رو از نو طراحی کنن :دی میان از استاندارد های سبک استفاده می کنن ، حالا از اینجا به بعده که تازه کار ND شروع میشه ... :دی اصن مگه میشه یه بازی تکراری و وصله پینه ای خیلی موفق بشه :دی آنچارتد خیلی از المان هاش به شدت کارآمد و در بهینه ترین حالت ممکن بود طوری که کلاً اکشن ادونچر های مشابهشش رو به سمت و سوی دیگه ای برد :دی Tlou انقدر المان های مختلف و گولاخ توی گیم پلیش داشت که کم کم اثراتش توی بازیهای مشابهش رویت میشه :دی
صحبت روی نوآوری نیست ، چون یه سری نوآوری معلوم نیست همیشه هم جواب بده ، ولی زیر و رو کردن یه سری مکانیزم های گیم پلی و از نو ساختنش کاریه که ND خیلی توش تبحر داره :دی
 
اصلا"! :دی به نقل از Digital Foundry:


The Last of Us هم سیستم covering یا بخش‌های melee attack و crafting و چیزهای زیاد دیگه‌ای که الآن یادم نیست رو متحول کرد. (حالا این متحول کردن رو اگر نوآوری به حساب نیاری، بحثش جداست!) از Uncharted 4 هم انتظار نوآوری داریم، خصوصا" با وجود اشخاصی مثل Neil و Bruce. البته اینم بگم که نمایش PSX با توجه به شرایطی که داشتن و همون مرحله جنگل رو هم به زور به مراسم رسوندن، از نظر من کاملا راضی کننده بود و اضافه شدن طناب و شیوه جدید صخره‌نوردی رو هم خیلی پسندیدم. :دی

مهدی صحبت از بحث مکانیک و گیم پلی هست و نه مسائل تکنیکی منظورم مثلا کاورگیری یا چمیدونم پلتفورمینگ و اینجور چیزاست. هیچوقت ناوتی تو این زمینه کار نویی نکرده اما المانهای قبلی رو با استادی هر جه تمامتر بقل هم چیده

- - -ویرایش - - -

این بحثی که یه مدت راه افتاد که ND میاد المان های خوب و موفق رو کنار هم میچینه یه مقدار سوء تفاهم ایحاد کرده :دی منظور از این حرف این نیست که کلهم گیم پلی آنچارتد وصله و پینه ـس :دی اصلاً و ابداً :دی منظور اینه که گیم پلیش از سیستم های معمول و رایج اون زمان و سبک استفاده میکنه ، به عنوان مثال اینا نمیان وقتشون رو بذارن یه سری دوربین و نحوه ی چینش منوی سلاح (همون چهار جهت با D-pad که رایجه) و خیلی چیزای دیگه رو از نو طراحی کنن :دی میان از استاندارد های سبک استفاده می کنن ، حالا از اینجا به بعده که تازه کار ND شروع میشه ... :دی اصن مگه میشه یه بازی تکراری و وصله پینه ای خیلی موفق بشه :دی آنچارتد خیلی از المان هاش به شدت کارآمد و در بهینه ترین حالت ممکن بود طوری که کلاً اکشن ادونچر های مشابهشش رو به سمت و سوی دیگه ای برد :دی Tlou انقدر المان های مختلف و گولاخ توی گیم پلیش داشت که کم کم اثراتش توی بازیهای مشابهش رویت میشه :دی
صحبت روی نوآوری نیست ، چون یه سری نوآوری معلوم نیست همیشه هم جواب بده ، ولی زیر و رو کردن یه سری مکانیزم های گیم پلی و از نو ساختنش کاریه که ND خیلی توش تبحر داره :دی

ببین احسان من و تو تو اصل ماجرا با هم مشکلی نداریم و داریم یک حرف رو میزنیم:d اصل قضیه اینه که مکانیکها و المانهای مورد استفاده تو بازیهای ND قبلا تو بازیهای دیگه بوده مثلا TloU رو در نظر بگیر. در TloU جای قرارگیری دوربین نسبت به سری UC تغییر کرده و به جای پشت سر پشت شونه جوئل قرار گرفته. این اتفاق اولین بار تو RE4 افتاد. یا مثلا SHiV که در بازی بود اولین بار تو REmake استفاده شده بود. یا مثلا سیستم کاور گیری UC از Gears الهام گرفته شده و.......................
منتها بنظرم ND اینجور مسائل رو از خود خالقشون بهتر استفاده کرده و اونا رو به لول جدیدی برده حتی با در نظر گرفتن این مسئله که ایده ی ابتدایی مال خودشون نبوده

در زمینه ی وصله پینه و این حرفا هم زودتر برو تا دیر نشده استغفار کن. این وصله ها ناوتی نمیچسبه:d
 
آخرین ویرایش:
من اگه بخوام آنالیز کنم گیم پلی می تونم ایراد بگیرم. چون اصلا بازی وجود نداره که بی عیب باشه
به نظرم همون گیم پلی برای اطمینان ما به ناتی داگ کافی بود. نمی دونم چش کم بود. هوش مصنعی خوب. گرافیک شاهکار. شوتینگ عالی. داستانشم که دیگه راجع بهش حرف نمی زنم چون خودتون دیگه می دونید:d
 
ببین احسان من و تو تو اصل ماجرا با هم مشکلی نداریم و داریم یک حرف رو میزنیم:d اصل قضیه اینه که مکانیکهای مورد استفاده تو بازیهای ND قبلا تو بازیهای دیگه بوده مثلا TloU رو در نظر بگیر. در TloU جای قرارگیری دوربین نسبت به سری UC تغییر کرده و به جای پشت سر پشت شونه جوئل قرار گرفته. این اتفاق اولین بار تو RE4 افتاد. یا مثلا SHiV که در بازی بود اولین بار تو REmake استفاده شده بود. یا مثلا سیستم کاور گیری UC از Gears الهام گرفته شده و.......................
منتها بنظرم ND اینجور مسائل رو از خود خالقشون بهتر استفاده کرده و اونا رو به لول جدیدی برده حتی با در نظر گرفتن این مسئله که ایده ی ابتدایی مال خودشون نبوده

در زمینه ی وصله پینه و این حرفا هم زودتر برو تا دیر نشده استغفار کن. این وصله ها ناوتی نمیچسبه:d

خب این یه امر طبیعیه :دی وقتی یه زاویه دوربین یا یه کاورگیری کاملاً کارآمد (البته کاورگیری تلو از خداترین کاورهای گیمینگ بود ! کاور هوشمند بگیم چی بگیم ؟ :دی) از قبل طراحی شده و هنوز بهترینه مگه مریضن برن یه چیز جدید درست کنن :دی یه سری از استودیوها که منهدم میشن واسه اینه که عین ایرانیا با این طرز تفکر جلو میرن که همه چیز رو از صفر شروع کنن ولی ناتی داگ همچین کار ضایعی انجام نمیده چون لازم نیست :دی
حالا تو این چند تا نکته ی مشابه رو میبینی به همین تعداد یا بیشتر میشه چیزایی که به نوعی این سبک رو به یه سمت و سوی دیگه برد اشاره کرد. قبل از آنچارتد به عنوان شاخ این سبک میشه به توم ریدر اشاره کرد دیگه خب ؟ :دی توی هیچ جاش ترکیب سینماتیک و گیم پلی رو نمی تونی ببینی :دی این خودش تغییر توی گیم پلیه ، نیست ؟ :دی جوری که توم ریدر جدید کلاً شکل و شمایلش عوض میشه :دی مورد بعدی آزادی عملی که همه جا داری ، شما آویزون باشی ، دست به آجر باشی ، در حال فرار باشی ، بین زمین و هوا باشی ، هر چیزی که فکرش رو بکنی ... می تونی به تیراندازی و اکشن کار ادامه بدی :دی در صورتی که تا قبل از این ، این دو بخش یه جورایی از هم مجزا بودن :دی لول دیزاین هم که اصن توضیح نمی خواد :دی مرحله ی قطار کلاً لول دیزاین رو وارد یه فاز دیگه کرد :دی
توی تلو هم به همین صورت :دی اونجا هم دقت کنی کلی از همین چیزا میشه پیدا کرد که شاید نشه اسمش رو نوآوری گذاشت ولی به شدت توی گیم پلی تاثیرگذارن :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or