Uncharted 3: Drake’s Deception

با یه سکانس که معلوم نیست چقدر با نسخه ی نهایی تفاوت داره و حتی AA و خیلی چیزای دیگه هم نداره می خوای من این حرف رو قبول کنم ! باز نسخه ی نهایی بود یه چیزی ! اونم با وجود اینکه چند وقت پیش یه سری عکس پولیش شده اومد که تفاوتش با تریلر های قدیمی به شدت فاحش بود ! حالا نمی دونم این از همونه یا نه ! ولی اگه از همونم باشه بازم در حالی که چون توی این سکانس بازی توی روز هست نمیشه از دور چراغ ها رو ببینی و بگی نور دارن یا نه چون نور خورشید داخل هواپیما رو کاملاً روشن کرده و اون لامپ قرمز ها هم دور هستن و تار !
حتی اگه اونها نور حجمی هم نداشته باشن چیز خاصی نیست چون اصلاً تاثیر آنچنانی توی اون محیط ندارن که بخواد بی خودی کار و وقت اضافه براشون صرف بشه !
احسان جان ببین دیگه نشد !! خودت میگی برام سوال ـه ، دلیل بیار، منبع بیار و..... بعد میگی وایسیم تا بازی بیاد بعد نظر بدیم !! من که صد بار گفتم بهترین راه صبر کردن ـه و هر نظریم تا به حال دادم بر اساس تریلر هایی بود که دیده بودم دادم......

اینم بگم من هنوز تریلر جدیده که عکسش رو صفحه پیش گذاشتم رو ندیدم (لینک مستقیم گیرم نیومد )، ولی خوب تریلر قدیمی ـش رو دیده بودم که مربوط به همین مرحله میشد و قبول دارم بازی پولیش شده و با کیفیت تر بنظر میرسه ولی متاسفانه تا اینجای کار منابع نوری (همون هایی که اشاره کردم ) تو این سکانس فیک هستن و فیک بودن اونها هیچ ربطی به تاریکی و روشنی نداره(اتفاقاً یکی از راه هایی که راحت میشه تشخیص داد همون سویچ بین تاریکی و روشنی هست )....
این تریلر قدیمی :
91253099371010595552.jpg
اینم جدیده :
74944086066937389427.jpeg
ولی از اون طرف 3 uncharted نکاتی داره که انصافاً بینظیر و تکش کرده ؛ یکی انیمیشن های مافوق تصور بازی هست ، دوم سایه های ریل تام بازی که من تو بازی های این نسل کمتر نمونه مشابه ـش رو با این کیفیت دیدم ! (میتونم بگم حتی نمونه مشابه نداره ، شاید فقط alan wake در حد اندازه هاش باشه اونم باید تست کنم ولی مطمئنم که سایه هاش کیفیت u3 نداره )...
و یه نکته دیگه که u3 واقعاً استثتایی کرده کیفیت بالای افکت ها و نورپردازی و تمام مواردی هست که تا به امروز ارائه داده ؛ حالا مهم نیست تو بازی های دیگه چند برابر u3 منابع نوری دینامیک یا volumetric داریم ، یعنی به فرض محال اگه u3 یک سوم کرایسیس 2 هم افکت نداشته باشه ( به فرض محال گفتما نریزین سرم !! ) ولی همون افکت هاش رو به قدری عالی پرداخت کرده که جای هیچ گونه حرف حدیثی باقی نمیذاره، از افکت آب و شن بگیر تا آتیش و ...... به خاطر همین هم هست که بازی بی نظیر بنظر میاد .

یعنی تو همون عکس بالا مهم نیست (فک نمی کنم کسی هم به این نکته ها توجه کنه ) که منابع نور دینامیکه یا نه چون به قدری حرفه ایی بکار گرفته شدن که هوش از سر آدم میپره.
این سکانس کلاً 2 دقیقه طول نمیکشه، فکر نمیکنم با اون هیجانی که این صحنه داره گیمر حتی بتونه به منابع نوری توجه کنه چه برسه بشینه گله کنه که چرا نور خورشید به اون زیبایی داینامیک و حجم دار هست اما نور مهتابی ها نه !
هیچ بازی هم فکر نمیکنم باشه که تمام منابع نوریش داینامیک و حجمی باشن و این فقط منتهی به U3 نیست.
دقیقاً منم همین ـو میخواستم بگم :d
غیر Crysis 2 تا به امروز بازی نداشتیم تمام منابع نورش دینامیک باشه :d
راستی اون تاریکی و روشنی که منظورت رفتن توی نور خورشید نیست ؟! چون وقتی آدم در معرض تابش مستقیم نور بسیار قوی مثل خورشید قرار بگیره چشمش اجازه تفکیک نور های سبک تر مثل نور مهتابی رو نمیده نه اینکه محیط تاریک میشه. درکش که خیلی راحته !
نه منظورم زمانی هست که بین نورپردازی های بازی سویچ میشه ، یعنی زمانی که اون لامپ هایی که نورشون سفیده خاموش میشن و لامپ های اضطراری روشن میشن (همون نور قرمز ها ).... اگه دقت کنی کاملاً مشخصه تو او سکانس نورپردازی ربطی به اون منابع نوری نداره ....
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: UFOPower
این سکانس کلاً 2 دقیقه طول نمیکشه، فکر نمیکنم با اون هیجانی که این صحنه داره گیمر حتی بتونه به منابع نوری توجه کنه چه برسه بشینه گله کنه که چرا نور خورشید به اون زیبایی داینامیک و حجم دار هست اما نور مهتابی ها نه !
هیچ بازی هم فکر نمیکنم باشه که تمام منابع نوریش داینامیک و حجمی باشن و این فقط منتهی به U3 نیست.

راستی اون تاریکی و روشنی که منظورت رفتن توی نور خورشید نیست ؟! چون وقتی آدم در معرض تابش مستقیم نور بسیار قوی مثل خورشید قرار بگیره چشمش اجازه تفکیک نور های سبک تر مثل نور مهتابی رو نمیده نه اینکه محیط تاریک میشه. درکش که خیلی راحته !

پ.ن" داشت یادم میرفت؛ توی این ویدئو جدید نور مهتابی ها به زیبائی روی نیت و اجسام تاثییر میزاره و کلاً ربطی به اون ویدئو قدیمی پولیش نشده سرشار از باگ نداره :دی !

نه منظورم زمانی هست که بین نورپردازی های بازی سویچ میشه ، یعنی زمانی که اون لامپ هایی که نورشون سفیده خاموش میشن و لامپ های اضطراری روشن میشن (همون نور قرمز ها ).... اگه دقت کنی کاملاً مشخصه تو او سکانس نورپردازی ربطی به اون منابع نوری نداره ....​

عکس از ویدئو های پولیش شده. هیچ مشکلی نداره.

 
آخرین ویرایش:
پ.ن" داشت یادم میرفت؛ توی این ویدئو جدید نور مهتابی ها به زیبائی روی نیت و اجسام تاثییر میزاره و کلاً ربطی به اون ویدئو قدیمی پولیش نشده سرشار از باگ نداره :دی !
ببین رضا من تریلر جدیده ندیدم ولی یه کاری میگم برو تست کن بعد بیا راستش بگو :d

ببین موقعی که نورپردازی بازی سویچ میشه دقت کن تو تریلر که من دیدم یه نوپردازی کلی و کاملاً یه دست رو محیط بود یعنی اگه منابع نور دینامیک بودن و نورپردازی بر اساس اون منابع شکل میگرفت هر جسم یا کارکتر با اساس فاصله ایی که با منبع نورداره تحت تاثیر نور یا تاریکی قرار میگرفت ولی همونطور که گفتم نوری که من تو تریلر دیدم کاملاً تخت و یدست بود (یه نورپردازی کلی مثل نورخورشید ):


عکس ها از ویدئو پولیش شده. هیچ مشکلی نداره.



احتمالاً منظورم نگرفتی :d چون بنظر میاد تو این عکس هم نورپردازی تخت ـه:d بیخیال....:d
 
آخرین ویرایش:
kayne @
به تخت و مخت و چیزایی که با رضا در موردش بحث کردی کاری ندارم ! :دی ولی اینی که داری میگی همه ی منابع نوری داینامیک نیست خیلی فرق داره با این حرفی که تاییدش کردی :
ولی خودمونیم نور پردازی بازی بعضی جاها خیلی flatه!
توی اون دموی گیم پلی صحرا هم دقت میکردم خیلی از نور پردازیا pre baked بودن مخصوص اونا که ولیومتریک بودن ولی انیمیشن و کارگردانی هنریش بی نقصه.
اینجا داره میگه نورهای ولومتریک flat هستن !!! نه بعضی از منابع نور :دی اگر چه توی صحرا مهتابی نیست که بخوای بررسی کنیش :دی
ولی متاسفانه تا اینجای کار منابع نوری (همون هایی که اشاره کردم ) تو این سکانس فیک هستن و فیک بودن اونها هیچ ربطی به تاریکی و روشنی نداره
بازم بحث فیک :دی پس این چیه مصطفی ؟ :
داشت یادم میرفت؛ توی این ویدئو جدید نور مهتابی ها به زیبائی روی نیت و اجسام تاثییر میزاره و کلاً ربطی به اون ویدئو قدیمی پولیش نشده سرشار از باگ نداره :biggrin1: !
فک نکنم نور فیک روی چیزی تاثیر بزاره :دی
 
kayne @
به تخت و مخت و چیزایی که با رضا در موردش بحث کردی کاری ندارم ! :دی ولی اینی که داری میگی همه ی منابع نوری داینامیک نیست خیلی فرق داره با این حرفی که تاییدش کردی :

اینجا داره میگه نورهای ولومتریک flat هستن !!! نه بعضی از منابع نور :دی اگر چه توی صحرا مهتابی نیست که بخوای بررسی کنیش :دی

بازم بحث فیک :دی پس این چیه مصطفی ؟ :

فک نکنم نور فیک روی چیزی تاثیر بزاره :دی
احسان این آخرین پستی در این مورد میدم چون هم داره جو تاپیک بهم میریزه و هم من هنوز تریلر جدیده بازی رو ندیدم تا درست قضاوت کنم !!(سوالی بود تو پروفایل در خدمتم )

من به تریلر صحرا کاری ندارم و اگه die die موردی دیده میتونه خودش بیاد مطرح کنه و توضیح بده ولی تو اون تریلر ایی که من دیدم نورپردازی فیک بود یعنی نورپردازی اون محیط به منابع نوری که میدیدی ربطی نداشت (تا اینجا واضح ـه؟:d ) یعنی اون منابع نور صرفاً جنبه ی ظاهری دارن ؛ حالا نورپردازی کلی که تو اون مرحله میبینی یه نورپردازی flat (یه دست) هست ،یه نورپردازی کلی مثل نورخورشید.......

یعنی مواقعی که نورپردازی بین منابع نوری سویچ میشه اگه توجه کنی تو کیفیت و کمیت نورپردازی کوچکترین تغییری به وجود نمیاد و فقط رنگش قرمز میشه ؛ در صورتی که منابع نور(لامپ ها ) موقع سویچ شدن نورها تغییر میکنن (اون لامپ های قرمز اضطراری که کوچیکتر و محدود تر هستن روشن میشن )و مسلما باید تو نورپردازی کلی بازی تغییر بوجود ولی ما فقط شاهد تغییر رنگ هستیم ! خیلی راحت میشه تشخیص داد اون نوپردازی به منابع نور که تو اون سکانس میبینی ربطی نداره ، اصلاً اگه منابع نور دینامیک بود و نورپردازی بر اساس اون ها شکل میگرفت امکان نداشت نورپردازی یدست بشه.....

دیگه از این واضح تر نمی تونم توضیح بدم احسان جان :d
فک نکنم نور فیک روی چیزی تاثیر بزاره
biggrin1.gif
پروفایل :d
 
آخرین ویرایش:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CE2UOH1Rf5k

ا
ینم ویدئو مولتی پلیر Uncharted 3 البته روی Playstation Home :d

من تو نمایش E3 مونده بودم چرا PSN هیچی از E3 نمی ذاره نگو داشته زنده از Home نمایش داده می شده رفتم جمعیت بیداد می کرد یادش بخیر.

دوستان حتما یه سری به Home بزنن محیط U خیلی زیباست ولی حیف خیلی وقته بهش توجه نمی کنن.
 
آخرین ویرایش:
خوب انگار دوستان زودتر خبرش رو گذاشتن :d

اگر شما همين امروز به PS HOME بريد و در شاخه NEW ( دومي از چپ) بريد پايين بخش UNCHARTED رو مي بينيد كه در اون جا با دانلود كردن FORTUNE HUNTER ميتونيد به محيط شبيه سازي شده مپ يمن در HOME دسترسي پيدا كنيد در اون جا با رفتن به داخل بازي مربوط به HOME همين بازي U3 ميتونيد در مقابل يك موج از حملات دشمن مقابله كنيد و يه سري گنج رو پيدا كنيد اگر بتونيد مقابل اين موج اول و دو موج ديگه اي كه در دوهفته اينده بازي اضافه مي شن دووم بياريد علاوه بر لباس خاص نيت و النا براي HOME يه VOUCHER CODE هم بهتون داده مي شه :d پس زود باشيد :d
البته دوستان انتظار گيم پلي و گرافيك U3 رو نداشته باشيد :d

اين كار تقريبا" شبيه كاريه كه زمان KZ3 انجام دادن اون جا هم اگر مقابل 3 تا موج دووم مي اورديد ه كد بهتون مي داد ه مي تونستيد توي KZ3 سه تا انتخاب براي بخش مولتي بهتون مي داد ( حالا كار نداريم چي بودن)
 
دوستان حواستون باشه یه مجله ای که بازی رو نقد کرده ، به خاطر اینکه بازی نهایی دستش هست یه سری عکس که تا حالا دیده نشده از بازی گذاشته که من مثل همیشه نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و دیدمشون ! :( کلآ به نظرم حتی دنبال لینکش هم نرین که کنترلتون رو از دست بدین و عکس ها رو ببینین چون بعضی هاش حالت لو دهنده هم داره ! :| فقط میتونم بگم لوکیشن های به شدت زیبایی در انتظارمون هست !! :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or