Trivia Center - نکات جالب بازی ها

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
خب منم چندتا تا نکته جالب از سایلنت هیل 3 میگم. کلاََ سری سایلنت هیل از این نکات جالب زیاد داره, مخصوصا چهار نسخه اول.

7-007.jpg


اولین نکته اینه که در طبقه پنجم ساختمان نیمه کاره, یه قسمت از دیوار رنگش با بقیه دیوارها فرق داره, اگر با میله دیوار رو بشکونید جسدی رو پیدا میکنید که پشت دیوار پنهانش کردند و همراه جسد یه
صدا خفه کن هم هست, که میتونید اون رو بردارید. نکته جالب اینه که وقتی "هدر" جسد را داخل دیوار میبینه میگه " درست مثل داستان گربه سیاه"
کتاب گربه سیاه اثر نویسنده آمریکایی, آقای ادگار آلن پو هست.
داستان کتاب در مورد مردی هست که تحث تاثیر نوشیدنی های الکلی قرار میگیره و بعد همسر خودش رو به قتل میرسونه و جنازش رو درون دیوار یه زیرمین دفن میکنه.
این هم قسمتی از داستان:
یك روز برای كاری روزمره راهی زیر زمین عمارت قدیمی، كه فقر وادارمان می‌كرد در آن زندگی كنیم، شدم.همسرم و گربه سیاه نیز همراهی‌ام كردند.هنگامی‌كه از پله‌های با شیب تند پایین می‌رفتیم، گربه به عادت همیشگی پیشاپیش و تقریباً در میان پاهای من حركت می‌كرد و در یك آن، چنان به پاهایم چسبید كه نزدیك بود با سر از پله‌ها سقوط كنم.
خشمی‌جنون آسا وجودم را فرا گرفت.ترس كودكانه خود را فراموش كردم و با تبر به حیوان حمله بردم.اما پیش از آن كه ضربه را فرود آورم، همسرم مانع شد و همین دخالت، به جنون من نیرویی اهریمنی بخشید.بازوی خود را از دستش رها ساختم و با تبر بر مغز خودش كوفتم.بی‌كمترین ناله‌ای بر زمین افتاد و در دم جان داد.بیدرنگ تصمیم گرفتم جسد را پنهان كنم.می‌دانستم سربه نیست كردن آن در خارج از خانه چه در روز و چه در خلال شب خالی از خطر نخواهد بود.زیرا هر آن ممكن بود همسایه‌ها متوجه شوند.نقشه‌های زیادی از ذهنم گذشت.لحظه‌ای به این فكر افتادم تا جسد را تكه تكه كرده در آتش بسوزانم.بعد خواستم گودالی كف زیر زمین حفر كنم.دقایقی كه گذشت تصمیم گرفتم آن را در چاه حیاط بیندازم.یك لحظه به فكر افتادم جسد را همانند كالایی در صندوق بسته بندی كرده و شخصی را مامور كنم تا آن را به خارج از منزل ببرد.سرانجام چاره‌ای را مناسب‌تر از چاره‌های دیگر یافتم.تصمیم گرفتم او را مانند كشیشان دوران تفتیش عقاید قرون وسطی درون دیوار زیر زمین مدفون كنم. گویی زیر زمین را برای همین كار ساخته بودند.دیوارها كه بدون دقت ساخته شده بودند، به تازگی سفید كاری شده بودند و رطوبت مانع سخت شدن گچ آن‌ها شده بود.
==============================================================================================================
attachment.php


نکته جالب دیگه اینه که بعد از اینکه سایلنت هیل 3 رو یک بار تموم کردید,بازی جدید رو آغاز میکنید و میرید جلو تا برسید به مرحله فاضلاب, در این مرحله بعد از اینکه هیولای درون آب رو کشتید, میتونید با پرتاب کردن میله فولادیتون درون آب دوتا میله از جنس طلا و نقره به دست بیارید.
وقتی که میله فولادی رو درون آب پرتاب کنید یه فرشته از آب بیرون میاد و از شما چندتا سوال میپرسه, اول میگه:
"تو چه چیزی درون آب پرتاب کردی؟ آیا این میله طلایی گرانبها را درون آب پرتاب کردی؟"
که در جواب باید گزینه NO رو انتخاب کرد.
فرشته دوباره یه سوال دیگه میپرسه و اینبار میگه:
"خیلی خب, پس حتماََ این میله نقره ای عالی رو پرتاب کردی؟"
این بار هم باید گزینه NO رو انتخاب کنید.
و فرشته در نهایت میپرسه:
" شاید تو این میله فولادی کثیف را درون آب پرتاب کردی؟"
که این بار در جواب میگید YES.
و بعد فرشته میگه:
" آه, من بالاخره مرد درست کار را پیدا کردم, به خاطر همین من هم میله طلایی و هم میله نقره ای را به تو میدهم!"
عجیب این که فرشته میگه "من مرد درست کار را پیدا کردم" در حالی که "هدر" یه دخترئه!
و در نهایت همونطور که متوجه شدید( یا شاید هم نشدید!) این داستان برداشتی از یه افسانه چینی هست, که داستانش از این قرار بوده:
روزي روزگاري در يك روستاي كوچك دو هيزم شكن زندگي مي كردند. يكي از آن دو صادق و راستگو بود، و ديگري طمع كار وحيله گر بود.
روزی وقتی هیزم شکنی مشغول قطع کردن یه شاخه درخت بالای رودخونه بود تبرش افتاد تو رودخونه وقتی در حال گریه کردن بود یه فرشته اومد وازش پرسید: چرا گریه می کنی؟ هیزم شکن گفت: که تبرم توی رودخونه افتاده.فرشته رفت وبا یه تبر طلایی برگشت." آیا این تبر توست؟"هیزم شکن جواب داد:"نه" فرشته دوباره به زیر آب رفت واین باربایه تبر نقره ای برگشت پرسید که آیا این تبر توست؟دوباره هیزم شکن جواب داد: نه. فرشته باز هم به زیر آب رفت واین بار با یه تبر آهنی برگشت وپرسید آیا این تبر توست؟ جواب داد : آره.
فرشته از صداقت مرد خوشحال شد وهر سه تبر را به او داد. هیزم شکن خوشحال روانه خونه شد.
اما يك روز آن هيزم شكن طمع كار كه به جنگل مي رود تاهيزم بشكند مثل آن هيزم شكن تبرش داخل آب رود خانه مي افتد.آن هم شروع به گريه كردن مي كند .
سپس آن فرشته مهربان از آب بالا مي آيد وبه هيزم شكن مي گويد: چه شده است؟ چرا گريه مي كني؟ هيزم شكن مي گويد: خرجم را با شكستن هيزم و فروختن آن ها در مي آوردم ولي حال تبرم را از دست داده ام و بدون آن نمي توانم خرجم را در بياورم.
آن فرشته مي گويد: گريه نكن. من زير آب مي روم وچند تبر را بيرون مي آورم و هر كدام كه تبر تو بود بگو تا آن را به تو بدهم.
فرشته در آب فرورفت و با يك تبر طلايي ازآب بيرون آمد و گفت: اي پسر آيا اين تبر تو است؟
هيزم شکن كه طمع كار بود گفت بله اين تبر من است.
فرشته ناراحت شد كه اين پسر دروغ گفته است به همين دليل به هيزم شکن گفت: به دليل اينكه تو راست نگفتي من نه اين تبر را به تو مي دهم ونه تبر خودت را به تو مي دهم سپس فرشته در آب فرو رفت وديگر بالا نيامد.
پس از آن، هيزم شکن طمع کار به اشتباه خودش پي برد و از کرده خویش پشیمان گشت و به خودش قول داد كه ديگر دروغ نگويد.


=======================================================================================================
attachment.php



attachment.php

شاید توی سایلنت هیل 3 یه همچین پوستری رو دیده باشید
همونطور که میبینید روی پوستر نوشته شده The Revolt of Tirn Aill که معنی این جمله میشه "ظغیان دنیای خیالی" یا یه همچین چیزی.
حالا اگر برید این جمله رو سرچ بکنید یه همچین سایتی رو پیدا میکنید:
The Revolt of TirnAill Hiro Usuda-Tirnaillの反乱 ウスダヒロ
توی این سایت تعدادی نقاشی آبرنگی هست که توسط Hiroko Usuda کشیده شده.
ایشون توی سایلنت هیل 3, طراح پس زمینه هست و توی سایلنت هیل 4 هم یکی از طراحان مراحل بازی.
 

Attachments

  • 200px-SewerFairy_copy.jpg
    200px-SewerFairy_copy.jpg
    5 KB · مشاهده: 763
  • trinn.jpg
    trinn.jpg
    21.2 KB · مشاهده: 767
  • 23-1.jpg
    23-1.jpg
    39.2 KB · مشاهده: 778
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Devil-Girl

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,456
یه موردی توی هیتمن برام جالب بود که خواستم بگم. حالا به اینا میگن easter egg نمیدونم به درد این تاپیک میخوره یانه. البته چون این ایستر اگ کاملا تاثیر گذار هست توی بازی فکر کردم باید بگم.

توی یکی از مراحل Hitman Absolution باید وارد یه Bar بشید و از bartender در مورد یه محلی حرف بکشید. وارد شدن به بخشی که بارتندر اونجاست سخته و نگهبان ها اجازه ورود نمیدن. کل بار به قدری شلوغ و پرجمعیت هست که به راحتی هم نمیشه نگهبانی رو کشت و لباسش رو پوشید. اینجاست که دو تن از بچه های قدیمی شرکت IO به کمکتون میان. در یک صحنه ـی جالب کین وارد داستان میشه و یه دعوای دسته جمعی توی بار راه میندازه و شما از این موقعیت استفاده میکنید تا خودتون رو به بارتندر برسونید. بعد از رفتن به نشونی مورد نظر اونجا میتونید لینچ روهم در حین تمرین تیر اندازی مشاهده کنید :D

59685517489536641067.jpg
کین رو دوباره توی مرحله Skurky's Law میشه دید.بعد از اینکه در بخش Holding Cells رو باز میکنیم،اون نزدیکی ها یه هواکش هست که 47 میتونه بره توش،وسطاش یه دریچه هست رو به سلول،توی اون سلول کین داره برای دخترش نامه مینویسه و نامه رو داره بلند برای خودش میخونه:D(ظاهرا قراره اعدام بشه :(( )
 
  • Like
Reactions: Ƥ.s.Y.c.H.o

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
کین رو دوباره توی مرحله Skurky's Law میشه دید.بعد از اینکه در بخش Holding Cells رو باز میکنیم،اون نزدیکی ها یه هواکش هست که 47 میتونه بره توش،وسطاش یه دریچه هست رو به سلول،توی اون سلول کین داره برای دخترش نامه مینویسه و نامه رو داره بلند برای خودش میخونه:D(ظاهرا قراره اعدام بشه :(( )

این چیزی که میگی فکر کنم مربوط میشه به قبل از k&L یعنی قبل از نسخه ی اول :D.
 

Masood_Matin

کاربر سایت
Mar 13, 2006
863
نام
مسعود
Halo 3 -- The Monkey Family

halo3_monkeyfamily1.jpg



مگه ممکنه کسی با دنیای بازی آشنا باشه و نامی از مهمترین و محبوبترین شوتر اول شخص کنسولی نشنیده باشه؟
بله! سری بازی های Halo ، با اون شخصیت های معروف گیم پلی فوق العاده اشو مطمئنا همه میشناسن. اما شاید کمتر کسی نام Monkey Family رو تواین بازی شنیده باشه.

halo3_monkeyfamily2.jpg


آدمهای میمونی (یا بگفته بعضیا خانواده میمون) یه Easter Egg در بازی Halo 3 بشمار میرود.
این آدمهای میمونی رو در مرحله اول بازی میتونید پیدا کنید. این میمونهای آدم نما در داخل جنگل پنهان شدند و .... دیگر هیچ!
اونها کاملا بی حرکتن!

اونها درواقع شاید بشه گفت اصلا جزو صحنه بازی نیستن! شما نمیتونید اونهارو بکشید ولی اگه بهشون شلیک بشه، شروع به خونریزی می کنن!
نکته دیگه اینکه اونها دقیقا مثل هم هستن منتها با ابعاد و اندازه های مختلف. شاید نتیحه آزمایشات ژنیتیکی باشن یا شایدم نتیجه آمیزش دو گونه مختلف !!
اما فقط این خانواده نیستن که از نظر گیمرها پنهانند. یه میمون آدم نمای دیگه هم در بازی وجود داره که رسیدن بهش خیلی سخت تره و در ضمن تک و تنها هم هست

(این مرد میمون نما در واقع خارج از نقشه اصلیه بازی قرار داره و برای رسیدن بهش لازمه که در نقطه مناسب کشته بشید و در نقطه مناسب تری مجددا ظاهر بشید!)
اما اینکه چرا بقیه میمونهای آدم نما، این یکی رو به جای دور و پرتی تبعید کرده اند، نامعلومه!

halo3_monkeyfamily3.jpg

البته آدمهای میمون نما محدود به این بازی نمیشن. در انتهای بازی Halo 3 : OSDT ، بعد از پایان لیست Credits بازی و تماشای فیلم پایانی، در ثانیه های پایانی اگه دوربین رو به سمت چپ بجرخونید، شوکه خواهید شد!
در اونجا یک مرد میمون نما در تمام مدت نشسته و به شما خیره شده!

ویدیوی دیدین مرد میمون نما در سکانس پایانی بازی Halo 3: OSDT در یوتیوب:

Monkey in ODST Easter Egg - YouTube



halo3_monkeyfamily4.jpg

مرد میمون نما به شما نگاه میکنه!

اما سوال اینه که این آدمهای میمون نمای مرموز کی هستن؟
بسیاری از فن های بازی این اعتقادو دارن که این آدمهای میمون نما شباهت زیادی Marcus Lehto (کارگردان هنری شرکت Bungie) دارند.


اینم ویدیوی خانواده میمون نما در بازی Halo 3 در سایت آپارات:

[video=aparat;1d73625b36cb68adcd747cbf9fb34818320100]http://www.aparat.com/v/1d73625b36cb68adcd747cbf9fb34818320100[/video]
 

kaizershauze

AMOR CTPACTb 信念 RÊVES
کاربر سایت
Jul 6, 2012
14,730
نام
امین رضا
@Dinosaur میشه (شوما بخونید خواهشاً) ترتیب :xMGS رو بدی;;)

فک کنم فقط کار خودت باشه:dما هم میشنیم اینجا میخونیم و حالش رو میبریم>:d
 

Masood_Matin

کاربر سایت
Mar 13, 2006
863
نام
مسعود
Borderlands 2

دوتا Easter Egg جالب از بازی Borderlands 2

بدلیل اینکه خیلی از دوستان هنوز این بازی رو بازی نکردن، این Easter Egg در داخل تگ اسپویل قرار میگیرد. برای دیدن Easter Egg بر روی دکمه زیر کلیک کنید:

MineCraft در Borderlands 2
بازی Borderlands 2 که مدتی پیش به بازار اومد، چندتا Easter Egg جالب داشت
اولیش مربوط به MineCraft است که در یک غار مخفی در بازی میشه بهش دسترسی پیدا کرد

borderlands2_minecraft.jpg

ویدیوی کامل رو میتونید در لینک زیر مشاهده کنید (ویدیو در سایت آپارات بدون شیلتر)

MineCraft در بازی Borderlands 2

[video=aparat;15727c0feafed1f8eafa08f448f8f3f5330642]http://www.aparat.com/v/15727c0feafed1f8eafa08f448f8f3f5330642[/video]

Easter Egg در بازی Borderlands 2 : دانکی کونگ

borderlands2_donkey.jpg

اینم دانکی کونگ که بشکه های بزرگ رو بطرف شما پرتاب میکنه (اسم این هیولا هم جالبه : Donkey Mong!)

با کشتن این هیولا یک اچیومنت هم آزاد خواهد شد

Donkey Kong در بازی Borderlands 2
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
و البته شاید خفن ترین Easter Egg ـه Borderlands 2 منطقه Dark SOuls باشه :D

darksoulsborderlands_610.jpg

خوب بعد از منتشر شدن 4 امین DLC بازی BF3 کلی Easter Egg گذارش شده که همین الان در حین بازی بصورت شانسی یکیش رو ما پیدا کردیم :D در صحنه ای که دوستم قصد داشت با RPG بکوبه تو صورت دشمن، تیرش خطا میره و میخوره به دیوار پشت سری. (البته دشمن بر اثر انفجار مرد :| ) و حالا بعد از فرو ریختن دیواری که اصلا انتظار نداشتیم پشتش خالی باشه با صحنه جالبی مواجه شدیم :D

WP_000283.jpg

ببخشید کیفیت موبایلمون داغونه :D
 

Dr. Ariamax

کاربر سایت
Feb 1, 2012
2,451
نام
آریا
نمیدونم ربطی داره یا نه ولی تا حالا به شباهت لوگوی بازی portal با لوگوی همراه اول فکر کردین
همونطور که میدونید داخل پرتال به دریچه های آبی وارد و از نارنجی خارج میشیم یا به نارنجی وارد و از آبی خارج میشیم
حالا میبینید که همراه اول هم دو خط خمیده ی آبی و نارنجی داره منظور همراه اول ارتباط در آن واحد بود که با لوگوش این مطلب رو به ما میرسونه
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
و البته شاید خفن ترین Easter Egg ـه Borderlands 2 منطقه Dark SOuls باشه :D

View attachment 39870

خوب بعد از منتشر شدن 4 امین DLC بازی BF3 کلی Easter Egg گذارش شده که همین الان در حین بازی بصورت شانسی یکیش رو ما پیدا کردیم :D در صحنه ای که دوستم قصد داشت با RPG بکوبه تو صورت دشمن، تیرش خطا میره و میخوره به دیوار پشت سری. (البته دشمن بر اثر انفجار مرد :| ) و حالا بعد از فرو ریختن دیواری که اصلا انتظار نداشتیم پشتش خالی باشه با صحنه جالبی مواجه شدیم :D

View attachment 39871

ببخشید کیفیت موبایلمون داغونه :D

فردین Easter Egg چیه ؟ تو عکس دوم اون کلاه آیزاک کلارک تو dead space هست ؟
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
فردین Easter Egg چیه ؟ تو عکس دوم اون کلاه آیزاک کلارک تو dead space هست ؟
این اصطلاحی هست که به مواردی توی بازی ها میگن که هیچ ربطی به موضوع بازی نداره و سازنده ها بصورت مخفی توی بازی قرار میدن. حالا این موارد شامل همه چی میتونه باشه مثل نکاتی از دیگر بازی ها، یا مثلا نکاتی که میتونه یه مفهوم خاصی داشته باشه. مثلا کفش ها و کیف کاراکتر faith از بازی Mirror's Edge که توی مپ های مولتی پلیر BF3 هست نشان از ساخته دیگر شرکت DICE داره. یا مثلا کلاه ایزک که عکسش رو گذاشتم نشان از پابلیشر بودن EA داره. بعضی از سازنده ها هم به نسبت علاقشون به یه عنوان دیگه میتونن این طور کار ها انجام بدن. در کل به چیز های جالبی میگن که ربطی به اون گیم نداره و بصورت مخفی قرار داده میشه تو بازی :D
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,957
نام
آریا
این تاپیک رو یادم رفته بود ! :D
یه سری Trivia در مورد سری Metal Gear Solid ، سری بازی های محبوبی که کارگردان اون ها یعنی Hideo Kojima علاقه زیادی به فیلم های سینمایی داره. برای همین اشارات بسیاری به فیلم های سینمایی در این بازی ها به چشم میخوره.

برای طراحی عکس روی بازی Metal Gear از کاراکتر Kyle Reese (با بازی Michael Biehn) در فیلم Terminator الهام گرفته شده و میتونین شباهت زیاد این دو تا رو ببینین :



نام اصلی Solid Snake و Otacon به ترتیب David و Hal هست. این دو نام به فیلم معروف A Space Odyssey: 2001 اشاره داره. در این فیلم اسم کاراکتر اصلی Dr. Dave Bowman هست و اسم کامپیوتر معروف فیلم هم HAL 9000 !
همچنین فامیل Otacon یعنی Emmerich از روی کارگردان محبوب Hideo Kojima یعنی Roland Emmerich برداشته شده. در ابتدا هم قرار بوده Otacon یک کاراکتر چاق باشه که علاقه زیادی به شکلات داره ! :D

در طراحی Revlover Ocelot از بازیگر معروف فیلم های وسترن یعنی Lee Van Cleef الهام گرفته شده :



در نسخه ژاپنی MGS ، پیغام مخفی ای از Kojima وجود داشته که در موقع مبارزه با Psycho Mantis پخش میشده. اون هم در صورتی که شما Save بازی های Policenauts و Snatcher رو روی مموری کارت PS1 خودتون داشته باشین.

Kojima در طراحی ظاهر کاراکتر Solid Snake از شخصیت Snake Plissken (با بازی Kurt Russell) در فیلم های Escape from LA و Escape from New York الهام گرفت. در MGS2 هم در بخشی از بازی به جای دیدن نام Solid Snake ، اون رو تحت عنوان Iroquois Pliskin می شناسیم.
شباهت های Solid Snake و پدرش یعنی Big Boss به Plissken هم غیر قابل انکار هست :



Metal Gear Solid 2 در سال 2001 عرضه شد. یعنی سالی که در تقویم چینی سال مار محسوب میشه !

Quinton Flynn صداگذار نقش Raiden طبق قراردادی که امضا کرده بوده ، حق نداشته چیزی در مورد این نقش بگه. خیلی ها تا قبل از تجربه MGS2 خبر نداشتن که اکثر بخش های بازی رو باید با کاراکتری به جز Solid Snake بازی کنن.

کاراکتر Vamp در ابتدا قرار بوده یک زن باشه !! حتی طراحی های اولیه اون هم کشیده شده بوده ولی بعدها به خاطر معرفی کاراکتر Fortune (که اون هم یک زن هست) Vamp تبدیل به یک مرد شد. همچنین برای طراحی حرکات این کاراکتر از Joaquin Cortes ، رقاص معروف اسپانیایی استفاده شد. کسی که در سبک فلامنکو بسیار شناخته شده هست و Vamp هم از این حرکات در طول بازی های MGS2 و MGS4 انجام میده.



نام کاراکتر Fatman در MGS2 از روی بمب اتمی که در سال 1945 در ناکازاکی ژاپن فرود اومد ، گرفته شده. این کاراکتر متخصص مواد انفجاری بود.

در ابتدا قرار بوده در بخش فرار Solid Snake در قسمت Tanker (در بازی MGS2) گیمرها کنترل Snake رو بدست بگیرن. ولی بعد از تجربه این بخش توسط تسترها ، نظر اون ها مساعد نبوده و این بخش از بازی حذف شده.

ادامه در برنامه های بعد ! :D
 
  • Like
Reactions: Ƥ.s.Y.c.H.o

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر