Tomb Raider Underworld

screen001.jpg

سازنده بازی همان طور که انتظار می رفت شرکت Crystal Dynamics خواهد بود.این شرکت برای ساخت نسخه Next_Gen بازی برای پلترفرم های Pc,Ps3 و X360 دست به حرکت جالبی زده و طی آن یک انجین کاملا جدید را طراحی کرده که قرار است با عرضه hybrid lighting model نورپردازی کاملا پویا,بدیع و کاملا واقع گرایانه ای را به معرض نمایش بگذارد.
صدا پیشه لارا هم خانم Keeley Hawes خواهد بود که قبلا هم صداپیشگی لارا را در نسخه های Anniversary - Legend بر عهده داشته است
داستان بازی بعد از اتفاقات Legend صورت می گیرد و مربوط به دوران حکومت مایا ها می شود.بازی در 6 روز گمشده تاریخ این حکومت انجام می شود که دروازه های دنیای زیرین باز می شوند!!!!

Crystal Dynamics برای اولین بار در سری Tomb Raider از تکنیک motion capture برای شخصیت لارا استفاده کرده تا هر چه بیشتر واقع گرایانه به نظر برسد.این شرکت همچنین قول انیمیشنی با کیفیت بسیار بالا همراه با lip-synch (سازگاری لب با دیالوگ ها) کاملا عالی را داده است.

در Underworld شاهد وجود سیستم اب و هوایی کاملا پویا و داینامیک خواهیم بود که در هر برحه از زمان با تغییر وضعیت مکان بازی تغییر خواهد کرد و شاهد ساعقه گردباد,باران و ... خواهیم بود.

Crystal Dynamics برای خلق هر چه بهتر معابد در این نسخه به جای جای دنیا سفر کرده و عکس هایی را از خرابه های مقبره های مایا گرفته است.

cutscene های بازی کاملا با موتور in-game بازی رندر خواهند شد.
ممنون از بهزاد
 

Humason

کاربر سایت
Oct 28, 2006
826
منتظرشم شدید:love: معلومه چیه دیگه:love:
خسته نباشید
دیگه خدائی لازم بود تشکر کنم(اصلا من هر جا چیزی از تومب رایدر ببینم ساکت نمیمونم:D)
 

Wroth Master

کاربر سایت
Jun 21, 2007
1,264
نام
بهزاد
خوب محمد یه تاپیک رو از اعماق این سایت بیرون کشیدی :biggrin1:

منم فرصت رو غنیمت می شمرم و چند قسمت از مصاحبه ی جدیدی که درباره این بازی با دست اندرکارانش صورت گرفته رو براتون می نویسم:

این مصاحبه توسط سایت Kikizo انجام شده:

اخیرا یک نسخه pre-alpha از این بازی برای این سایت نمایش داده شده که شامل یه مرحله کوتاه در Mexico (سرزمین پلنگ های سیاه خطرناک و طوفان های مهیب) بوده است.رعد و برق های مهیب اتمسفر بسیار عالی ای در این مرحله به نمایش می گذارند( توفان فیلم Jurassic Park رو یادتون هست؟!!) لارا بسیار عالی در محیط اینتراکتیو بازی عمل می کند و از هر زمان دیگری واقع گرایانه تر طراحی شده از تکسچر پوست و صورت گرفته تا انیمیشن های فوق العاده ی وی.
حرکات اجزای صورت او از لب و دهن گرفته تا ابرو و چشم ها کاملا مجزا از هم بوده و بسیار قانع کننده است.
بعد از این نمایش کوتاه سایت Kikizo فرصتی پیدا کرده که با Publishing Designer بازیBill Beacham و تولید کننده ارشد بازی یعنی Sarah Van Rompaey و Brand Manager بازی Kathryn Clements مصاحبه ای انجام دهد که به صورت خلاصه در زیر می خوانید.

-------------------------------------------------------------------------------
_این بازی بسیار متحیرکننده است.فرم ریت بازی هم به نظر بالا میرسد آیا این نمایش برای نسخه ی X360 بود؟!
SVR:بله این نسخه ی X360 بود.

"Editor's note (نظر نویسنده ی Kikizo ):جدا گرافیک بازی بسیار عالی ست و فرم ریت اکثر اوقات 60 fps است و هیچ وقت پایین تر از 30 fps نمی آید.این محصول از نظر بصری بسیار قابل توجه است اصلا شک نکنید"

00d.jpg

_یه توضیح کوتاه در مورد این دنباله بدهید.

KC:این دنباله برپایه ان چیزی ست که باعث می شود Tomb Raider, خوب, خاص و منحصر بفرد باشد.ما با این سوال شروع کردیم:ما چه طور می توانیم این نسخه را برای کنسول های جدید بسازیم-چطور می تونیم گیم پلی بازی را به مرحله جدید ببریم؟

SVR:شرکت Crystal به طور کلی ساخت بازی را از سر گرفته در حالی که بعضی چیزهایی که باعث خوب بودن Legend می شد را نگه داشته است.

_در مورد نام Underworld توضیح دهید

KC:ما نمی تونیم زیاد در مورد داستان توضیح بدیم ولی می تونیم بگیم که لارا در چند قسمت به دنیای زیرین سفر خواهد کرد.دست اندرکاران بازی در شرکت Crystal تخیل خودشون را آزاد کردند تا لارا را به لوکیشن هایی که قبلا نرفته ببرند جاهایی که مردم از دیدن آنها سورپریز خواهند شد.آنها از افسانه های تمدن های باستانی الهام گرفتند و تحقیق زیادی هم در این زمینه انجام دادند.

02d.jpg

_شما گفته اید که 50 درصد کار روی افکت های آب و هوایی انجام شده است.فکر نمی کنید که از این بیشتر هم باعث افراط می شود؟

SCR: این به این معنی نیست که ما افکت های متفاوتی به بازی اضافه خواهیم کرد بلکه ما می خواهیم روی جزییات همین افکت هایی که طراحی کرده ایم بیشتر کار کنیم.
 

Death Proxy

مدیر انجمن
Mar 7, 2006
3,685
نام
محمد طالبیان
ممنون بهزاد جون
راستش یکی از بهترین افکت های باروون رو من تو این بازی میبینم امیدوارم همین طور پیشرفت کنه تا با یکی از بهترین TR روبه رو بشیم
 

Insomniac

کاربر سایت
Sep 5, 2007
1,397
نام
امیر حسین
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]مقدمه :
Lara Croft با مدل و حركات آكروباتيك جديد دوباره در Underworld برگشته است. بله سري جديد Tomb Raider با نام Underworld توسط شركت Eidos و زير نظر Crystal Dynamics در حال ساخت است و در سه ماهه ي آخر سال 2008 عرضه مي گردد.تيم ساخت Underworld از زمان عرضه ي Legend يعني اوايل 2006كم كم در حال افزايش بوده است. اين پيش نمايش نيز با استفاده از صحنه هاي به نمايش درآمده از بازي نوشته شده است.
داستان بازي
Eidos در مورد موضوع و داستان بازي سكوت اختيار كرده است ، اما آشكار كرد كه اين بخش مخصوص از بازي (كه به نمايش در آمده بود ) با باز كردن دروازه هايي به دنياي Mayan زير زمين ، حل مي شود. بنا به اطلاعات بدست آمده ، مايان ها از يك تقويم كه 360 روز در سال داشت استفاده مي كردند علاوه بر اين 360 روز ، 5 روز گمشده هم بين يك سال و سال بعدي وجود داشت و دروازه هاي جهنم در اين روزهاي مرموز باز مي شوند. براي انجام اين كار شما بايد تاريخ رو در يك تقويم Mayan به تاريخ يكي از روزهاي گمشده تغيير بديد(در واقع يك سري صفحه هاي سنگي روي هم افتاده در روي زمين عوض كنيد).اين امر با حل كردن معماهايي كه كه شامل خلاص كردن چندين دنده در تقويم و حركت دادن صفحات است، عملي مي شود و دروازه ها به طور نمايشي و مهيج شروع به باز شدن به Underworld كه Xibalba هم گفته مي شه مي كنند.سپس لارا يك زمان محدود براي رسيدن به دروازه ها دارد.خوشبختانه شما موتورسيكلت لارا رو دم دست داريد همان موتور در Legend كه دوباره در Underworld ظاهر ميشه.شما با موتور وارد دروازه مي شويد و ...
دشمنان
اطلاعات زيادي از دشمنان در دست نيست اما طبق مشاهدات دشمنان شما حيوانات و انسانها هستند.از جمله حيوانات ديده شده پلنگها هستند.انسانها ي ديده شده نيز شكارچياني هستند كه به طور غيرقانوني به شكار مي پردازند.
گيم پلي
گيم پلي بازي پيشرفت قابل توجهي نسبت به سري هاي قبل كرده است.شما در بازي داراي همان كلتهايتان هستيد.به گفته ي Eidos شما قادريد دوهدف متفاوت را با كلتهايتان مورد شليك قرار دهيد و همچنين قادريد تا هنگامي كه در لبه ها آويزان هستيد با يك دست ، خود را نگه داريد و با يك دست ديگر به دشمنان شليك كنيد.همچنين در بازي قادر خواهيد بود تا از اسلحه هاي جديدي از جمله نارنجكهاي چسبنده استفاده كنيد و يا اشياء اطراف را برداريد. شما در بازي بايد به برخي از آبجكتها اعتماد كنيد تا بتوانيد كارتان را انجام دهيد.مثلا در صحنه اي كه ديديم لارا يك ميله را كه يكي از شكارچيان جا گذاشته بود رو برمي داره . علي رغم اينكه شما مي توانيد از برخي از آبجكتها هنگام مبارزه استفاده كنيد -- مي توانيد در حالي كه آنها را نگه داشته ايد هم بدويد و هم شليك كنيد ? ميله ها استفاده هاي مهم ديگري هم دارند مهمترين آن پيش رفتن به نواحي ديگر است.با بررسي برخي ستونها متوجه مي شويد كه آنها داراي يك حفره هستند كه مي توانيد آن ميله را در حفره فرو كنيد و با استفاده از آن به لبه ي ديگر تاب بخوريد. يا اينكه ميله ها را از ديوار جدا كنيد و آنها را در حفره هاي ديگر فرو كنيد.برخي از ميله ها اين قابليت را دارند تا بتوان روي آنها راه رفت.Eidos از اين بخش استفاده كرده تا مكانيك جديد Balancing رو نشون بده.علاوه بر استفاده از آبجكتها ، شما هنوز قلابتان را به همراه داريد اما اين بار ديدن نقاطي كه براي وصل كردن قلاب لازم است اندكي سخت تر است.شما ممكنه يه كم كارهاي كاراگاهي انجام بديد تا بتونيد پيداشون كنيد.
حالا شما مي توانيد قلابتان را با آبجكتها به كار ببريد.در يك نقطه از نمايش ، آبي كه از زير يك شكاف در زمين جاري ميشد ، يك گذرگاه مخفي را آشكار مي كنه.متصل كردن قلاب به يك نقطه براي آويزان شدن و حركت عمودي به ستون سنگي باعث ميشه كه بخش سست بالايي بريزه و كف زمين رو بشكنه و يك منطقه ي مخفي آشكار بشه.بسياري از معماها در Underworld مي توانند به روشهاي گوناگون حل شوند و يكي از اين راهها هم مي تونه پريدن بر روي ستونها و پايين آوردن اونها توسط وزن لارا باشه.
Underworld داراي يك روش - بالا رفتن آزاد - است كه به لارا اجازه مي دهد تا با روشي همچون اسپايدر من از لبه هاي مقعر ، صاف و محدب بالا بره ، البته تا جايي كه سطح طراحي شده او را پشتيباني بكنه.
محيط اطراف شما بسيار انعطاف پذير است به طوري كه صرفا يك راه معين براي رفتن در يك مرحله وجود ندارد.در واقع بازيكنان قادر خواهند بود تا راه مخصوص خودشان را براي حركت در محيط استفاده كنند.
تكنيك جديد حركتي كه سازندگان در بازي قرار داده اند اين است كه لارا قادر است تا با ضربات سريع پا به ديوارهاي پايه هاي باريك و نزديك به هم هنگام پرش ، به بلندي هاي جديدي دست يابد.(مثل شاهزاده ي ايراني)
سازندگان براي اينكه به لارا يك روش دم دست جنگ بدهند يك سري جديد از توانايهاي نبرد را براي او قرار داده اند.براي مثال لارا براي ضربه زدن به دشمنان از مشت ، ضربات زانو و پا و پرش هاي آكروباتيك استفاده كنه.همان طور كه گفته شد لارا مي تونه از ميله ها و برخي آبجكتهاي ديگر براي نبرد استفاده كنه.مثلا لارا مي تونه از يك ميله براي ضربه زدن به بيني يك جگوار استفاده كنه و اون رو مجبور به فرار كنه.

هوش مصنوعي
هوش مصنوعي دشمنان و حيوانات و واكنش يا حمله ي آنها بر اساس تهديدي است كه از خط ديدشون دريافت مي كنند.براي مثال در برخورد با دشمنان شما مجبور نيستيد كه با آنها بجنگيد.مثلا هنگام مواجه با يك پلنگ يا جگوار مي توانيد فرار كنيد و به سمت يك شكارچي برويد ، در اين شرايط مشاهده مي كنيد كه پلنگ با شكارچي در گير مي شود و شما به راحتي مي توانيد كنار بايستيد و آنها را مشاهده كنيد البته بايد مراقب هم باشيد چون ممكنه آنها نيز همين كار را روي شما انجام دهند.هر دوي دشمنان از كمينها و تاكتيكهاي گروهي استفاده مي كنند تا دشمنانشان را از بين ببرند همچنين هنگام نبرد به دنبال مكاني براي پناه گرفتن و محافظت هستند و در صورت نياز عقب نشيني مي كنند .همانطور كه در نمونه ي بخش گيم پلي مطرح شد ، لارا هنگام مواجه با يكي از حيوانات وحشي مانند جگوار ، مي تونه با استفاده از يك ميله آن را مجبور به عقب نشيني كنه. در كل هوش مصنوعي اين بازي تا اين لحظه قابل قبول و خوب است.

گرافيك و فيزيك بازي
گرافيك بازي نيز زيباست . موتور گرافيكي اين سري تغيير كرده و به صورت Next Gen در آمده .در اينجا به بيان ويژگي ها ي برجسته ي گرافيك و فيزيك بازي نسبت به سري هاي قبل مي پردازم. لارا داراي بيش از 1000 انيميشن فيزيكي هست كه اين انيميشن ها بر اساس حركات يك ژيمناست المپيك توسط Eidos طراحي شده است.براي مثال لارا هنگامي كه يك ميله رو بر مي داره دست ديگرش رو براي كنار زدن بوته ها و ديگر آيتم ها استفاده مي كنه.لارا هنگام استفاده از اسلحه شكلك در مياره و موقع موفقيت و خشنودي لبخندي مي زنه . براي طراحي مدل لارا ، چند ضلعي هاي استفاده شده در Underworld 10 برابر بيشتر از Legend است. لارا ممكنه بر اثر برخي از فعاليتهاش كثيف بشه.مانند عبور از چاله ها ، حركت از لبه ي صفره ها و غلتيدن در زمين.اين گل و لاي ها در بدن لارا و لباسهاش باقي مي مونه.علي رغم اين ، ايستادن در زير باران اين گل و لاي ها را پاك مي كنه.هنگام قطع باران نيز لباسهاي لارا خشك مي شه. محيط اطراف شما در Underworld از يك سيستم روشنايي (Lighting) چندگانه استفاده مي كنه كه Dynamic Lighting را با Light-Mapping تركيب مي كنه.خود لارا نيز توسط روشنايي غير مستقيم هم اندكي روشن تر نشان داده مي شه.يعني اينكه بازتاب نور از اشياء موجود در محيط اطراف او ، رنگ و شكل ظاهري او را تغيير مي دهند.مثلا اگر در كنار شاخ و برگ درختان بايستيد ، رنگ پوست لارا اندكي به سبز متمايل مي شود.نواحي بيروني واقعا داراي كيفيت بالايي بودند.ابرهاي سياه و پر جزئيات در افق حركت مي كردند و زماني كه رعدوبرق از ميان آسمان به طور ناگهاني تشعشع مي كند و در زمين سايه هايي را به وجود مي آورند . باران چند لايه اي به زمين مي بارد ، و درختان توسط بادهاي قوي به حركت در مي آيند.Eidos از هزاران عكس از واقعيت گرفته شده استفاده كرده تا آثار موجود در بازي رو بوجود بياره.فيزيك تخريب نيز ، بهبود داده شده ي سيستم فيزيك پوياي سري Legend است.به اين صورت كه هر ويراني در بازي به همان صورت باقي خواهد ماند و همچنين اين سيستم هر ويراني را به طور دائم به محيط بازتاب ميكنه.به خاطر اندازه و طبيعتي كه مراحل دارند ، بازيكنان مي توانند از ويراني هايي كه به وجود آورده اند به عنوان نشانه ي براي بازگشت به مناطق قبلي استفاده كنند.اين مي تونه براي كاهش دادن احتمال گم شدن در اين دنياي بي خط و نشان بسيار مفيد باشه. بازي داراي يك سيستم متريال پيچيده است به اين صورت كه هر گونه رطوبت و نرمي محيط را بازتاب مي كنه. لارا به فيزيك اطراف خود واكنش مي دهد.مثلا هنگام عبور از يك ميله يا هنگاه استفاده از قلاب ممكن است به خاطر رطوبت و شرايط باراني ، ليز بخوره و زمين بيفته.

صداگذاري
اطلاعات زيادي از اين بخش در دست نيست اما تا آنجايي كه مشاهده شد صدا گذاري در حد بسيار خوبي است.در يكي از صحنه ها مي بينيم كه لارا پس از بيرون كشيدن يك جمجه ي مصنوعي ، عنكبوتها شروع به حمله به او مي كنند.در اين بخش يك موزيك كه كم كم صداش بيشتر مي شد پخش مي شه كه هيجان و درام آن بخش رو دوچندان مي كنه.اطلاعات ديگري در دست نيست.
سخن آخر
Tomb Raider Underworld به ما نويد بخش يك بازي زيبا با گرافيك و داستان عالي را مي دهد.و بايد به خدمت دوست داران اين بازي بگويم كه بايد براي بازي كردن آن تا اواخر 2008 صبر كنند تا آن را بر روي PC - Xbox360 - PS3 - Wii - DS بازي كنند.

موفق باشید...
امیر حسین
[/FONT]
[/FONT]
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر