Lara Croft
Birth Date: February 14
Birthplace: Wimbledon, London, England
Blood Type: AB-
Height: 5' 9" / 1.75 m
Weight: 130 pounds / 59 kilo
Hair Color: Brunette/Auburn
Eye Color: Brown
Marital Status: Single
شخصیت اصلی سری بازی تامب رایدر , یک باستان شناس ماجرا جو به اسم لارا کرافت است که به تحقیق آثار قدیمی میپردازد . خالق لارا کرافت یعنی toby gard کانسپت اولیه ایی که برای لارا در نظر گرفته بود شامل لباسی آبی و در برخی جا های دیگر سبز , شلواری قهوه ایی , عینکی گرد , یک کیف همراه کوچک و در آخر دو pistol معروف خود میباشد. ولی با مرور زمان این طرح پیشرفت های چشم گیری داشت و در هر نسخه لارا با ظاهری جدید نشان داده میشد. اما در این زمان فقط ظاهر لارا تغییر نکرد . بلکه داستان های گذشته ی او هم تغییراتی داشتت برای مثال در TR 1 لارا در سقوط هواپیمایی که در اطراف هیمالیا اتفاق افتاد جان سالم به در برد ولی در بعد به دست پدر و مادرش رد شد که هنوز زنده هستند.در سری کامیک گفته شد که لارا , پدر و مادر و نامزد خود را در سقوط هواپیما از دست داد اما در فیلم به سقوط هواپیمایی اشاره نشد... فقط گفته شد که در جوانی مادرش را از دست داده و پدرش هم طی عوامل نا معلومی کشته شده. وقتی که مراحل توسعه و ساخت بازی از استادیو core design به crystal dynamic منتقل شد زندگی نامه لارا تغییراتی پیدا کرد.با شروع نسخه 7 یا Legend شما مادر لارا رو میبیند که در سقوط هواپیما به همراه شما زنده میماند ولی باز در اخر اشاره ایی به پدر لارا نشد. با توجه به تمامی این مشکلات در داستان و تغییرات زیاد امسال با ریبوت انجام شده روی بازی , پدر و مادر لارا باری دیگر بر گشته اند ! با این تفاوت که ایندفعه هر دو زنده اند. تا به الان نزدیک 15 سال از انتشار نسخه اول میگذرد در عین حال لارا کرافت همچنان جزء محبوب ترین کارکتر های دنیای بازی است.
شرکت کر دیزاین توسط چند تن از کابران سابق Gremlin graphics در سال 1988 تاسیس شد. این استادیو در شهر دربی , انگلستان ساخته شد . شرکت جزء زیر دست های کمپانی centre Gold و بعد ها از طرف Eidos خریداری شد.در همان سال یعنی 1996 بازی معروف این استادیو Tomb raider منتشر شد. بازی اصلی در سال 1995 برای انتشار آماده بود ولی به دلایلی sony بازی رو برای PS1 نپذیرفت و کر دیزاین مجبور بود تا سال آینده تغییرات مورد نیاز را اضافه کند. اما تمام این زحمات بی ثمره نماند . فروشی که TR 1 داشت چیزی حدود 7.000.000 نسخه بود با موفقیتی که کر دیزاین بدست آورد توجه سونی را جلب کرد. در آن موقع سونی با کر دیزاین و Eidos یک قرار داد بست.سونی ارزش سری TR رو متوجه شده بود و میدانستند که این پلی برای پیشرفت بازی هاست , پس به آنها پیشنهاد داد که نسخه بعدی در انحصار PS1 باشد و برای پلتفرم هایی همچون Saturn وN64 عرضه نشود. سری دوم حدود 8.000.000 نسخه به فروش رساند که در ادامه نسخه های سوم , جهارم , و پنجم هم ساخته شدند. در سال 2003 کمپانی مادر یعنی Eidos وظیفه ساخت بازی را یه یکی از استادیو های زیر شاخه اش یعنی کریستال منتقل کرد . در همان سال کر دیزاین یک نسخه از بازی بیرون داد ولی ایندفعه بسیاری از طرفداران ناراحت و سایت های مختلف امتیاز های کمی دادند و در آخر موفقیت چشم گیری دست نیافت.این جریانات باعث شد که استادیو از هم بپاشد. برخی از افراد به استادیو های مختلف رفتند و برخی دیگر ترک کردند.اما عده ایی از آن استادیویی جدید به اسم Circle Studio تاسیس کردند و به لطف EIDoS هم اکنون امتیاز TR دست کریستال داینامیک هست .
کریستال داینامیک یک استادیو آمریکایی است که توسط judy lang و افرادی دیگر در سان فرانسیسکو پیرامون سال 1992 ساخته شد. این استادیو در سال 1998 توسط Eidos خریداری شد که با توجه به اتفاقات اخیر , استادیو در حال حاظر یکی از زیر دست های Square Enix میباشد. مدتی بود که کریستال وظیفه انتشار هم به عهده میگرفت ..البته بیشتر بازی های دست ساخت خود اما تمرکز بیشتر کریستال در ساخت بازی بود. معروف ترین سری که کریستال در دست عموم قرار گذاشته بود سری Gex و Legacy of kain بود اما در سال 2003 وظیفه ساخت سری محبوب TR از استادیو کر دیزاین به کریستال منتقل شد . کریستال در سال 2006 نسخه جدیدی از TR روانه بازار کرد. LEGEND سریع ترین فروش را در تمام سری داشت که بیش از 2.5 میلیون واحد در تمام جهان فروخت. در سال 2007 کریستال یک remake از نسخه اول بازی به اسم Anniversary ساخت. و در سال 2008 نسخه ایی جدید تحت عنوان underworld بروی دستگاه های next gen آماده کرد. بعد از موفقیت هایی که underworld داشت استادیو به دو گروه تقسیم شد. گروه اول مشغول به کار بروی ادامه فرانچایز TR شدند (LCATGOL) و گروه دوم تمرکز خود را بروی قسمتی جدید از بازی گذاشتند . نتایجج این کار در ناومبر 2010 نمایان شد. ریبوتی از سری TR با عنوان A survivor is born. در دسامبر 2010 شرکت SE اعلام کرد که تامب رایدر حدود 2 سال در دست ساخت بوده .
February 14, 1968 | لارا در Parkside Hospital واقع در Wimbledon, London به دنیا امد.
از
سن 3-11 زیر دست مربی آموزش میدید و در کنار مدرسه میرفت .
او در
سن 9 سالگی به همراه مادرش از یک حادثه سقوط هواپیما جان سالم به در برند. البته مادر او آملیا بعد از سقوط با لمس کردن شمشیر ساه ارتور نا پدید شد. (Legend)
لارا از
سن 10 تا 15 سالگی سعی کرد همانند پدرش باستان شناس شود (Crystal)
در
11 سالگی یکی از جزایر شکاری اطراف ایرلند را شناسایی و جستجو کرد (TR C)
لارا
15 سال سن داشت که پدرش در کامبودیا نا پدید شد.(Crystal)
وقتی
16 ساله شد به کامبودیا رفت برای جستجو و تحقیق و در ادامه به یک پایگاه نظامی برای جمع آوری یک قطعه به اسم spear of destiny نفوذ کرد (TR C)
او از
سن 16-21 مشغول به تحصیل در شهر سوییس شد . (Core)
سن 18-21 : لارا به داشنگاه رفت که در این مدت با اماندا اورت آشنا شد . آماندا در یک سانحه در پرو به علت خفگی زیر آب کشته شد .. هر چند او همچنان زندست ولی او مرده در نظر گرفته شده.(TR Legend)
سن 21 : با وجود سقوط کردن هواپیما در کوه های هیمالیا لارا توانست بعد از 2 هفته خودش رو به تمدن و نزدیک ترین شهر برساند ! او تنها باز مانده بود که همین عامل باعث شدد شخصیت او عوض شود. (Core design) .. در ادامه لارا به رم سفر کرد برای تحقیق در مورد Philosopher’s stone
سن 21 : او وقتی داشت در اطراف ژاپن سفر میکرد طوفانی کشتی او را غرق میکند که در آخر خود را در جزیره ایی عجیب و پر از اسرار پیدا میکند که در این جزیره باید برای زنده ماندن هر کاری کند . (TR 9 )
سن 27 : لارا برای دزدین یکی از آثار Isris به ستاد صنعت Von Croyنفوذ کرد . (TR C)
سن 31 : در بازدیدی دوباره از مصر لارا اشتباها روح خدای EVIL یعنی set را آزاد میکنه که در ادامه باید دوباره ست رو زندانی کند و موفق به این کار هم میشود اما در راه فرار معبد فرو میریزد و لارا زیر آثار گیر میافتد و همراهان و را مرده فراخواند.(TRLR)
سن 31 : دوستان و همراهان لارا به یاد بود او در خانه لارا جمع شدند در حالی که warner von coy به جستجو لارا در مصر رفت (TR C)
در اتفاق هایی که زیر به آن اشاره میشه سن خاصی برای لارا تعیین نشده :
Warner von coy کشته شد و سریعا پلیس لارا رو مقصر دانست . لارا برای پاک کردن اسم خودش مجبور میشه تا قاتل اصلی رو پیدا کنه .. او در پیشرفت هایی که داشت با کاشف و جستجو گر جوانی به اسم Kurtis trent اشنا میشود که با یکدیگر به جستجو این طرح شیطانی میپردازند.(TR AOD)
لارا به دنبال قطعات شمشیر شاه ارتور رفت , به این امید که با آن میتواند مادر خود را پیدا کند.(TR L)
او همچنان به جستجوی مادرش رفت و با استفاده از تحقیقاتی که پدرش برای او گذاشته بود این کار ادامه داد ! پدر لارا یا ریچارد بر این باور بود که با قدرت چکش خدای رعد برق (Thor) میتوان از دروازه های UnderWorld رد شد. و آنجا جای است که آملیا گیر افتاده.(TR U)
بازی های منتشر شده تا کنون :
TR1 (Tomb Raider)
TRUB ("Unfinished Business" and "Shadow of the Cat" bonus levels for TR1)
TR2 (Tomb Raider 2)
TRGM ("The Golden Mask" bonus levels for TR2)
TR3 (Tomb Raider 3)
TRLA ("The Lost Artifact" expansion for TR3)
TRLR (Tomb Raider: The Last Revelation)
TRC (Tomb Raider Chronicles)
TRAOD (Tomb Raider: The Angel of Darkness)
TRL (Tomb Raider: Legend)
TRA (Tomb Raider: Anniversary)
TRU (Tomb Raider: Underworld)
BTA/LS ("Beneath the Ashes" and "Lara's Shadow" expansions for TRU)
TR9 (TOMB RAIDER, release date TBA)
Tomb Raider 1
همه چیز از همین جا شروع شد. سال 1996 سالی بود که گیمر ها با باستان شناس و ماجراجو بریتیشی ما , لارا کرافت اشنا شدند. در این نسخه شما توسط ناتلا استخدام شده اید که برای او یک آرتیفکت گم شده در معبد Peruvian پیدا کنید. وقتی که لارا به هدف خود میرسید متوجه میشود که این آرتیفک فقط جزئی از شئ بزرگتر است و اینکه فقط لارا بدنبال این گنج نیست. بازی از 15 مرحله برخوردار است که در طول ان شما از جاهایی همچون آمریکا جنوبی , یونان , مصر و اتلانتیس دیدن میکنید. نسخه اول جزء معدود و اولین بازی هایی بود که به خوبی توانست اکشن را در کنار ادونچرر ادغام کند . تمرکز اصلی بروی گردش در مراحل و حل کردن معما هست ولی در کنار مبارزه های سرگرم کننده ایی هم بود. TR 1 برای PC , Macintosh , PS و sega Satrun منتشر شد . البته بعد ها برای n-Gage در کنار PS 3 و PSP پورت شد. همچنین در سال 1998 Eidos بازی رو دوباره به انتشار رساند اما ایندفعه بازی دارای دو قسمت جدید به اسم های Unfinished business وShadow of the cat بودند که به این پک Tomb Raider Gold گفته میشد.
Tomb Raider 2
سال 1997 بود که لارا برای بار دوم پا به دنیای گیم گذاشت. اما ایندفعه با پیشرفت های زیاد. در این قسمت لارا باید به چین میرفت . داستان هایی شایعه شده بود از وجود خنجری به اسم Xian که هرکس این خنجر را بدست آورد از قدرت های اژدها بهره میبرد. و ظاهرا فقط لارا بدنبال این گنجینه نبود. گیم پلی بازی همچنان ترکیبی از اکشن و ادونچر بود اما اکشن پیشرفت بیشتری داشت. افکت های خون در بازی کمی به جو سازی کمک میکرد. بازی 16 مرحله کامل دارد همچنین از 2 مرحله کوتاه در اتمام برخوردار است. در این سفر لارا از مکان هایی همچون دیوار بزرگ چین , ونیز , کشتی های غرق شده و کوه های تبت بازدید میکند. بازی در اصل برای 3 پلتفرم PC , Macintosh,PS1 منتشر شد.. که هم اکنون قابل دانلود بروی PS3 و PSP است. همانند نسخه اول بعد از دو سال TR 2 تحت عنوان TR 2 Golden منتشر شد که قسمتی جدید به اسم Golden Mask به بازی اضافه شده بود.
Tomb Raider 3
1998 با لارا آمد . اما ایندفعه داستان از هند شروع میشد جایی که در ان لارا به جستجو آثار باستانی میپردازد . از همه مهم ترین سنگIndafa بود. در پی این جستجو لارا از مناطق زیادی دیدن میکند .. هند , لندن , اقیانوس ارام جنوبی , نواحی اطراف ناودا و در اخر Antractica.. تامب رایدر 3 همانند 2 نسخه قبل اول برای PC , macintosh , PS1 منتشر شد.و هم اکنون برای PS3 , psp قابل دانلود است. نسخه سوم از این سری پیشرفت هایی در گرافیک داشت.محیط اطراف از طراحی بهتری برخوردار بودند افکت های گرافیکی تقویت شده بودند که بارز ترین آنها رعد برق, برف , باران , مه و افکت های دیگر سه بعدی در هنگام بازی بودند.اسلحه های جدید به اکشن بازی کمک میکرد .. وسایل نقلیه جدید و تنوع بسیار در مراحل به اضافه حرکات جدید ! از جمله دویدن سریع .. سینه خیز و حرکات پرشی . در ادامه انتشار نسخه سوم یک قسمت کوتاه در بهار 2000 به بازار امد که سکوئلی برای نسخه به حساب میآمد. این قسمت تحت عنوان the lost artifact بود.
اینجا بود که بازیکن ها کمی با گذشته لارا آشنا میشدند چرا که شما در نقش دختری جوان باید آموزش میدید ( مراحل آموزشی اوایل بازی) .. سال 1999 بود که نسخه 4 این سری محبوب منتشر شد. ولی این نسخه به اندازه قبل نتوانست مخاطب های جدید را جذب کند و بیشتر برای طرفداران سرگرم کننده بود. با اینکه محیط های مختلفی از جمله خیابان ها , بیابان های وسیط , معبد های بزرگ و گوناگون در بازی است اما تمام این ها در مصر خلاصه میشود . با بازگشت لارا به مصر و پاه گذاشتن در معبد خدای بزرگ سِت داستان شروع میشود.تغییرات گررافیکی زیادی نسبت به قبل انجام نشد فقط طراحی و توجه به جزئیات پیشرفت خوبی داشت و اینبار نه فقط محیط بلکه خود مودل لارا طراخی بهتری داشت. این نسخه علاوه بر سه پلتفرم قبل برای Dreamcast هم منتشر شد.و همانند قبل برای سری PS قابل دانلود است.
Chronicles
بعد از زنده به گور شدن در آخرین افشاء دیگرران این عقیده رو داشتند که قهرمان ما مرده و برای ادای احترام و تسلیت همه در minor croft جمع میشوند . در فلش بک هایی که نشان داده میشود بازیکن میتواند چندین خاطره لارا را دوباره بگذراند : جستجو برای سنگ فیلسفر در رم , نیزه سرنوشت در روسیه و ... . سرنوشت لارا هنوز نا معلوم است اما این چند داستان کوتاه توانست مدت خالی بین انتشار نسخه 4 تا 6 را پر سازد. یکی از جذابیت های TR C برنامه ایی برای ویراییش مراحل بود که با آن بازیکن ها میتوانستند مراحل جدیدی رو طراحی کنند یا اینکه مراحل موجود رو ویرایش و اصلاح کننند. موتور گررافیکی بازی با نسخه قبل یکی بود و از نظر گرافیک با LR برابری میکرد. در این نسخه لارا در مرحله های مختلف با outfit های متفاوتی ظاهر میشد که بازی رو از یکنواختی در می اورد. Chronicles مانند قبل برای 4 پلتفرم منتشر شد.
فرشته ی تاریکی در اواسط 2003 منتشر شد . اما این نسخه تفاوت عمده ایی با عناوین اخیر داشت. فروشی که AOD داشت یک شکست تجاری به حساب میامد در واقع با مشکلاتی که کر دیزاین در سال 2003 داشت انتشار یک بازی عالی دور از ذهن بود. سازندگان سعی داشتند امکانات جدیدی به بازی اضافه کنند که در بعضی از قسمت ها واقعا موفق شدند اما در برخی دیگر نه . داستان از قسمتی شروع میشد که لارا با استاد سابق خود قراری دارد (Warner von coy ) اما بعد از به قتل رسیدن او , پلیس لارا رو متهم میداند . لارا برای اینکه بی گناهی خودش رو ثابت کند مجبور میشود به دنبال قاتل اصلی برود که در این سفر کوتاه موضوعات بزرگ تری پیش میاید. AOD از بین 5 عنوان قبل بیشتر تفاوت ها رو داشت .. چه از لحاظ ساختگی و چه از لحاظ فروش. با موتور گرافیکی جدید محیط ها زنده تر شدند. کنترل لارا آسان تر و شخصیت آن واقع بین تر شده است اما متاسفانه استفاده از موس در بازی بخوبی جای نگرفت. از دیگر امکانات میتوان به شخصیت قابل بازی دیگر , سیستم دیالوگ سطحی , آپگرید کردن توانایی های لارا . تمام این ها میتوانستد به نحو عالی جای بگیرند .ولی کم و کاستی های زیادی داشتند.
Legend
بعد از 3 سال انتظار و عوض شدن استادیو سازنده بالاخره نسخه 7 منتشر شد ! legend فروش قابل توجهی داشت اما آیا این بخاطر خود بازی بود ؟! در واقع خیلی از افراد بیشتر از رو کنجکاوی و محبوبیت سری این عنوان رو تهیه نمودند.یکی از معایب بزرگ بازی آسان بودن یش از حد آن هست . اگر شما یک طرفدار تامب رایدر باشید حتما مزه گم شدن در مراحل و معابد را چشیده اید اما در legend شما به سختی جایی گم میشود . ترکیب ببن استفاده از کیبورد و ماووس در PC. و احتیاج به سیستم بالا برای اجرای گرافیک next gen . بیشتر به این شکل بود که بازی برای کنسول ها ساخته شده بود. در پیشرفت عنوان هفتم میتوان به گرافیک خوب آن اشاره کرد.Legend هنوز بازی خوبی است برای گذراندن ساعاتی خوش به اضافه تعدادی از پازل های سرگرم کننده و ممکن است این نسخه طرفداران رو به اندازه کافی سرگررم و راضی نکرده باشه اما در کنار معایب آن قدمی مثبت در ادامه ی سری TR بود. هر چند بازی کوتاه است ولی در این مدت شما از مناطق بسیاری دیدن میکنید که هر کدام تفاوت های بسیاری نسبت به مرحله قبل و از تنوع زیادی برخوردار هستند. از جنگل های سر سبز گرفته تا معابد قدیمی , مکان های یخ زده و سردسیر , پایگاههای تحقیقی ارتش و بسیاری دیگر. که خط داستانی تمام این محیط ها رو با هم ارتباط میده. بیشتر مراحل تعادل خوبی در قرار گیری پازل ها , پازل های زمان بندی شده و تله ها دارند. خط داستانی بر میگرده به تاریخ شخصیت اصلی . شروع بازی زمانی است که لارا در کودکی به همراه مادر خود از سقوط هواپیما نجات پیدا میکنند (در بالا اشاره شد.) . اشلحه های موجود در بازی ایندفعه کمتر هستند و مخالف عنواین قبل شما فقط از موتور در بین وسایل نقلیه استفاده کنید. Tomb raider Legend در آووریل 2006 برای PC PlayStation 2, Xbox and Xbox 360. Sony PSP, Nintendo Game Cube, Game Boy Advance و Nintendo DS منتشر شد.
برای جشن گرفتن و همچنین خوشحال کردن طرفداران سالگرد در سال 2007 منتشر شد. این عنوان در واقع یک باز سازی از نسخه اول است در حالی که داستان Legend را هم به همراه داستان TR 1 به دوش میکشد.جریان ناپدید شدن مادر لارا در این قسمت ادامه میابد و در کنار داستان اصلی سری به خوبی روایت میشود.با توجه به داستان Tr1 لارا به دنبال Scion است و در میابد که کارهایی که انجام میدهد فقط برای ورزش نیست. بلکه حتی ارزش مردن هم برای آن دارد. Anniversary توسط کریستال داینامیک ساخته شد که از موتور گرافیکی بهبود یافته Legend استفاده میکرد . بر عکس Legend ایندفعه بازی طولانی تر بود و با کمتر کردن اکشن بازی جستجو و پیدا کردن محیط های جدید افزایش یافت. بسیار از محیط ها شما رو یاد Tr1 می اندازد . از طرفی دیگر تنظیمات کنترلی به خوبی جا گرفتند و بازیکن راحت تر میتواند از قابلیت های جدید لارا استفاده کند . با توجه به Tr1 لارا از پرو , یونان , مصر و اخر در جزیره گمشده دیدن میکند. در اول بازی شما فقط به دو کلت معروف خود دسترسی دارید ولی با پیشرفت میتوانید از اسلحه های دیگر هم استفاده کنید.نسخه remake در سال 2007 برای پلتفرم های PC و PlayStation 2, followed by Sony PSP, Xbox 360 and Nintendo Wii versions ساخته شد.
Underworld
این عنوان از پایان Legend شروع میشود. در ادامه تحقیق در مورد نا پدید شدن مادرش . لارا در اوایل فکر میکرد که مادرش به اولان رفته اما در تحقیقاتش متوجه میشه که مادرش جایی نیست جزء Underworld...و برای رد شدن از دروازه و وررود به این دنیا احتیاج به یک اسلحه قدرتمند دارد...لارا افکار زیادی داشت ولی با به دنبال گرفتن راه پدرش به جستجو چکش خدای رعد و برق رفت. او همانند پدرش اعتقاد داشت که با قدرت این چکش نفوذ به جهان زیرین عملی است. Underworld عملا عنوانی بود که سری را وارد به دنیایی جدید کرد با گرافیکی دلنواز next gen با حرکات زیاد و جدید لارا , ارتباطی بهتر بین ابجکت ها و محیط بازی , و بسیار امکانات دیگر. دراین زمینه بسیار موفق بود ولی در گیم پلی مشکلاتی دیده میشد. آن هم باگ های زیاد که گیمر های تازه کار را از ادامه بازی باز میداشت و همچنین باگ هایی در بازی بود که فقط با replay کردن چپتر برطرف میشدند. ما با patch های منتشر شده اتفاق افتادن این باگ ها به حداقل رسید. سیستم اسلحه ها , سلامتی , موجودی ها کمی نسبت به قبل تغییر کردند . اسلحه های جدید از جمله spear gun tranquilizer gun, sticky grenades, و در آخر چکش Thor در بازی قابل استفاده اند . قابلیت های مثل پرش های بلند , استفاده از قلاب , حرکات جدید ژیمناستیک , هد شات های ادرنالین (اختیاری) و بروی boss مجبور نیستید حتما از ادرنالین استفاده کنید , و تیر اندازی هنگام بالا رفتن از لبه ها . وسایل نقلیه در این نسخه یک موتور است که شما در دو مرحله میتوانید از سرعت و پرش های بلند از روی گودال ها بهره ببرید. در ادامه موفقیت های این نسخه 2 DLC تحت نوان های beneath the ashes و lara’s shadow منتشر شدند. Underworld در ناومبر 2008 برای PC PlayStation 3 و Xbox 360 و همچنین برای DS و wii و چندین ماه بعد برای ps2 منتشر شد.
Lara Croft and the guardian of Light
بازیی اررکید با قابلیت همکاری دو نفره . تمرکز این نسخه بیشتر بروی همکاری و حل کردن پازل هاست . LCATGOL یک TR نیست اما باا اینحال از شخصیت سری استفاده میکند و جز بهترین بازی های coop تا کنون به شمار میرود.این عنوان داستان پر رنگی ندارد , همه چیز بر میگردد به گیم پلی و جذابیتی که بازی دارد. بخش تک نفره تنهایی عالی است ولی بخش CooP جایی است که بازی میدرخشد . سال ها بود که طرفداران دوست داشتند با هم Tr بازی کنند و در معما ها و حل پازل ها به یکدیگر کمک کنند. بازی از 14 مرحله برخوردار بود اما خیلی طول نکشید که pack ها و مرحله های جدید برای دانلود گذاشته شدند :
• Challenge Pack 1: All The Trappings
• Challenge Pack 2: Things That Go Boom
(not available for Xbox 360)
• Challenge Pack 3: A Hazardous Reunion • Kane and Lynch Character Pack
• Raziel and Kain Character Pack
احتیاجی برای معرفی این نسخه نیست فقط به چندنکته کوچیک اشاره میکنم.
برای اطلاعات مربوطه به
این پست مراجعه کنید.