Multi Platform The Witcher IV

سازنده
CD Projekt RED
تاریخ انتشار
TBA
ناشر
CD Projekt
1740920265645.png

PlatformsTBA
DeveloperCD Projekt RED
PublishersCD Projekt
GenreAction RPG
Release DateTBA
EngineUnreal Engine 5​



The Witcher IV در The Game Awards رونمایی شد
13 دسامبر 2024

استودیوی CD PROJEKT RED در مراسم The Game Awards 2024 که در لس‌آنجلس برگزار شد، با یک تریلر سینمایی جذاب، اولین نگاه به The Witcher IV — آغازگر حماسه‌ای جدید در دنیای ویچر — را به نمایش گذاشت.

خلاصه‌ای از آنچه دیدیم:
  • این تریلر نزدیک به شش دقیقه‌ای، Ciri را به‌عنوان قهرمان اصلی معرفی می‌کند. او در روستایی دورافتاده که نسل‌هاست تحت سلطه هیولایی ترسناک و خواستار قربانی‌های انسانی است، مأموریت یک ویچر را بر عهده می‌گیرد.
  • بازی The Witcher IV با بهره‌گیری از نسخه‌ای ویژه از موتور Unreal Engine 5 در حال توسعه است و تریلر آن با استفاده از همین فناوری و بر روی یک پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX (که هنوز معرفی نشده) به‌صورت از پیش رندرشده تهیه شده است.
  • این عنوان که ادامه‌دهنده میراث یکی از برترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ است، قرار است عمیق‌ترین و بلندپروازانه‌ترین تجربه جهان‌باز در سری ویچر را ارائه دهد.

در The Game Awards امسال، استودیوی CD PROJEKT RED از بازی The Witcher IV — که پیش‌تر با نام رمز Polaris شناخته می‌شد — رونمایی کرد. این بازی، دنباله‌ای بر The Witcher 3: Wild Hunt — یکی از تحسین‌شده‌ترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدئویی — است و با قرار دادن Ciri در مرکز داستان، فصل جدیدی را در این مجموعه آغاز می‌کند.

نوشته شده توسط Sebastian Kalemba، کارگردان بازی:
ما با این بازی، حماسه‌ای تازه در دنیای ویچر را شروع کرده‌ایم و این بار Ciri قلب داستان ماست! اعلام این خبر حس فوق‌العاده‌ای دارد. مدت‌ها بود که می‌خواستیم Ciri را به‌عنوان قهرمان The Witcher IV معرفی کنیم؛ این تصمیم برایمان کاملاً طبیعی بود و معتقدیم او شایستگی این جایگاه را دارد. در این بازی، با همراهی Ciri در مسیرش، به این پرسش می‌پردازیم که واقعاً ویچر بودن به چه معناست. این تریلر، پیش‌زمینه‌ای از این موضوع و همچنین تاریکی و واقع‌گرایی دنیای ویچر را به نمایش می‌گذارد.

تریلر نزدیک به شش دقیقه‌ای، ما را با Ciri، دخترخوانده Geralt of Rivia، همراه می‌کند که در روستایی دورافتاده مأموریتی را می‌پذیرد. این روستا سال‌هاست که در چنگال هیولایی گرفتار شده که قربانی‌های آیینی را طلب می‌کند. این تریلر، که به شکل یک داستان کوتاه مستقل روایت می‌شود، توانایی‌های جدید Ciri — از جمله زنجیری ویژه و جادوهای پیشرفته — را به تصویر می‌کشد.

در قلب این تریلر، نگاه Ciri به‌عنوان یک خارجی به روستا قرار دارد. در حالی که اهالی روستا آماده قربانی کردن دختری جوان در یک مراسم سنتی هستند، Ciri تصمیم به دخالت می‌گیرد. او با هدف نابودی هیولا و نجات دختر، خود را در برابر خرافات و تعصبات مردمی می‌بیند که قصد کمک به آن‌ها را دارد. این تقابل، Ciri را به درسی سخت و تلخ از دنیای ویچر می‌رساند: هیولاها به شکل‌های مختلفی وجود دارند.

این تریلر با بهره‌گیری از نسخه‌ای اختصاصی از Unreal Engine 5 و بر روی یک پردازنده گرافیکی پیشرفته NVIDIA GeForce RTX (که هنوز معرفی نشده) به‌صورت از پیش رندرشده تهیه شده است. این اثر که با استفاده از فناوری اصلی بازی و مدل‌های واقعی به‌کاررفته در آن خلق شده، نگاهی سینمایی به تجربه‌ای که The Witcher IV نوید آن را می‌دهد، ارائه می‌کند. این تریلر حاصل همکاری نزدیک استودیوی CD PROJEKT RED با Platige Image است؛ شرکتی که پیش‌تر مسئول خلق سینماتیک‌های ابتدایی سری ویچر بوده است.

The Witcher IV یک بازی نقش‌آفرینی تک‌نفره در دنیای باز است که توسط CD PROJEKT RED توسعه یافته. این بازی با محوریت Ciri، بازیکنان را به سفری در جهانی فانتزی، تاریک و بی‌رحم می‌برد. با قدرت‌گیری از Unreal Engine 5، این عنوان قصد دارد عمیق‌ترین و بلندپروازانه‌ترین تجربه جهان‌باز در سری ویچر را به ارمغان بیاورد.

تصاویر بازی

ویدیوهای بازی

برای اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی مراجعه کنید. اخبار و جزئیات سری ویچر را نیز می‌توانید در وب‌سایت رسمی، X و Facebook دنبال کنید.

درباره The Witcher IV
The Witcher IV، بازی نقش‌آفرینی تک‌نفره و جهان‌باز بعدی از CD PROJEKT RED است که به‌عنوان ورودی اصلی جدید در سری ویچر، پس از The Witcher 3: Wild Hunt عرضه می‌شود. این بازی با شروع حماسه‌ای تازه، بازیکنان را در نقش Ciri — شکارچی حرفه‌ای هیولاها — قرار می‌دهد و آن‌ها را به دل جهانی فانتزی و خشن می‌برد. این عنوان که با Unreal Engine 5 ساخته شده و توسط تیم داخلی استودیو توسعه می‌یابد، قرار است تجربه‌ای بی‌سابقه و بلندپروازانه در دنیای ویچر ارائه کند.
 
کفش بلا بعد از اکت فوق‌العاده‌اش تو سریال لست، حالا میخواد هنرش رو تو سریال ویچر و نقش سیری پیدا کنه 😁

خوشبختانه NETFLIX قبلا زحمت آبیاری اقتباس رو کشیده و جای نگرانی جدیدی نداریم از بابت HBO..
حالا اتفاقا Ciri خوبی هم داره. حیف که دیگه هنری کویلی نیس که سریال رو Carry بکنه.
 

DF کلی تحت تاثیر قرار گرفته که دمو 60 فریم داره رو PS5 پایه اجرا میشه چون قبلا Hardware Lumen رو کنسولا وجود نداشت و 60 فریم بودنش دستاورد خیلی بزرگی ـه . دمو کاملا به صورت ریل تایم داره اجرا میشه چون کلی عیب و ایراد میشه ازش گرفت و کاملا واقعیه (IQ پایین و استفاده از Upscale و نرخ پایین اپدیت شدن Lumen و ... ) . میگه روشی که واسه پوشش گیاهی در نظر گرفتن ورژن سبک تر چیزیه که Nanite همیشه ادعا داشته (حذف کردن کامل LoD) . اینجا ما همچنان LoD ها مختلف داریم ولی خوب اینقدر بی نقص صورت میگیره که اصلا به چشم نمیاد . اپیک این کار رو کرده تا بتونه به 60 فریم دست پیدا کنه و نتیجه کاملا عالی بوده . از سیستم استریمینگ OW تعریف میکنه و میگه کاملا بی نقض ـه بخش بزرگیش مربوط به پلاگینی میشه که CDPR واسه موتور ساخته و بخش دیگه ای هم مربوط Scale کردن ترد CPU هستش . فعلا اینا بر اساس حدس و گمان ـه و این هفته قرار ـه برن لهستان تا CDPR با جزئیات بیشتر واسشون دمو رو پرزنت کنه پس باید منتظر اطلاعات بیشتری باشیم.

پ.ن : نمیدونم متوجه شدین یا نه ولی رندرینگ موهای سیری و موهای اون خرس ـه و خز لباسای NPC با اینکه از Upscaler استفاده کرده بودن به شدت Stable بود . به شخصه حالم بهم میخوره وقتی مو ها Unstable ـه تو CP2077 همینجوری بود و خیلی تو ذوق میزد امیدوارم هرکاری میکنن تو محصول نهایی مو ها رو همینجوری رندر کنن
 
gsit3smxwaajmik-jpg.382759


اسم ایشون Manticore هستش . ایشون قرار بود ویچر 3 حضور داشته باشه که از بازی حذف میشه . البته بهش اشاره های زیادی میشه و مدرسه Manticore و ست مخصوصش تو ویچر 3 وجود دارن . ایشون برگرفته از موجود باستانی ایرانی با همین اسم هستش و آدم خوار هستش چیزی که تو تریلر هم دیدیم ;)

ManticoraTHoFFB1607.png

مانتیکور در اصل از افسانه های پارسی قدیم است. واژه مانتیکور تحریفی از واژه پارسی مردخوار است. نخستین بار یک نویسنده ی ایرانی در یاداشت هایی که به زبان هندی تالیف شده بود از این موجود یاد کرد که بعد ها به قسمت شمال غربی ایران کهن که منطقه ی ترکیه ویونان است منتقل شد و در طول تاریخ به یونان رسید که اکنون از این افسانه به عنوان افسانه ای یونانی یاد می کنند.

مانتیکور (Manticore) واژه ی انگلیسی نام این موجود است که از واژه ی لاتین مانتیکورا گرفته شده که خود این واژه لاتین ریشه در واژه ی یونانی مانتیچوراس دارد و آن نیز از پارسی باستانی martiyakhvar گرفته شده و نام دیوی آدم خوار است. این افسانه اکنون در کل اروپا یافت می شود.

مانتیکور (Manticore) موجودی افسانه‌ای است که ریشه‌های عمیقی در اساطیر ایران باستان دارد و بعدها به فرهنگ‌های دیگر از جمله یونان و سپس به دنیای فانتزی مدرن مانند بازی ویچر ۳ راه یافته است. در ادامه به تفصیل به این سیر تحول می‌پردازیم:

مانتیکور در افسانه‌های ایران باستان:

  • ریشه نام و معنا: نام "مانتیکور" از واژه پارسی باستان "مرتیاخوار" (Martiyakhvāra) یا "مردخوار" گرفته شده که به معنای "انسان‌خوار" یا "آدم‌خوار" است. این نام به خوبی طبیعت درنده و وحشتناک این موجود را توصیف می‌کند.
  • توصیف ظاهری:مانتیکور معمولاً به صورت موجودی ترکیبی و ترسناک توصیف می‌شود:
    • بدن: بدن شیر، اغلب به رنگ قرمز یا قهوه‌ای .
    • سر: سر و چهره‌ای شبیه به انسان (معمولاً مرد)، با چشمانی خاکستری یا آبی .
    • دندان‌ها: دارای سه ردیف دندان تیز و برنده در هر فک، که مانند دندانه‌های شانه در هم فرو می‌روند .
    • دم: دم عقرب، که می‌تواند نیش‌های زهرآگین پرتاب کند. در برخی توصیفات، دم اژدها یا ماری شکل نیز ذکر شده است .
    • صدا: برخی منابع یونانی به صدای مانتیکور اشاره کرده‌اند که شبیه به صدای ترکیبی از نی و ترومپت است .
  • رفتار و خصوصیات:
    • درندگی و انسان‌خواری: اصلی‌ترین ویژگی مانتیکور، علاقه شدید آن به شکار و خوردن انسان است. گفته می‌شود که هیچ اثری از قربانی خود باقی نمی‌گذارد .
    • سرعت و چابکی: با وجود بدن شیر، موجودی بسیار سریع و چابک توصیف شده است.
    • هوش و فریبندگی: داشتن چهره انسانی گاهی به عنوان نمادی از هوش و توانایی فریب دادن طعمه‌هایش تعبیر شده است .
  • منشأ و روایت‌ها: کتسیاس، پزشک یونانی در دربار هخامنشیان در قرن پنجم پیش از میلاد، یکی از اولین کسانی است که توصیفات مانتیکور را (که ادعا می‌کرد از مسافران ایرانی و هندی شنیده) به دنیای غرب معرفی کرد . در اساطیر ایرانی، مانتیکور نمادی از وحشت، خطر و نیروهای اهریمنی و ویرانگر بوده است و گاهی به عنوان استعاره‌ای از ظلم و ستم حاکمان نیز به کار رفته است .

طراحی هاش توی کتابا و بقیه بازیای ویچر :

latest (2).jpg latest (1).jpg 1000 (2).jpg latest.jpg 1000 (1).jpg 1000.jpg 46376347437.jpg
 
آخرین ویرایش:
gsit3smxwaajmik-jpg.382759


اسم ایشون Manticore هستش . ایشون قرار بود ویچر 3 حضور داشته باشه که از بازی حذف میشه . البته بهش اشاره های زیادی میشه و مدرسه Manticore و ست مخصوصش تو ویچر 3 وجود دارن . ایشون برگرفته از موجود باستانی ایرانی با همین اسم هستش و آدم خوار هستش چیزی که تو تریلر هم دیدیم ;)

View attachment 382946

طراحی هاش توی کتابا و بقیه بازیای ویچر :
View attachment 382953View attachment 382954View attachment 382955View attachment 382956View attachment 382957View attachment 382958View attachment 382959

و قابل توجه دوستان اینکه; Griffin (شیردال) که قبلا در سری ویچر در خدمتش بودیم, با این موجود فرق داره..

گریفین هرچند نیم تنه عقبی شیر رو داره, اما سر, بالها و پنجه های عقاب و گاهی دم مار مانند رو داره.
از سمت دیگه Manticore (مردخوار); بدن شیر, بالهای خفاش گونه, دم عقرب (گاها زهرآگین!) و سر انسانی داره.

 
🔳 اطلاعات و جزئیات جدید از Tech Demo عنوان The Witcher IV

▫️این دمو به‌صورت کامل توسط یکی از اعضای CDPR، برروی یک PS5 عادی در حال اجرا شدن بوده، اگر این بازیکن در جاهای خاص، به سمت‌های اشتباهی نگاه می‌کرد؛ کاربران می‌توانستند ناکامل بودن نقشه و سناریو بازی را تماشا کنند.

▪️دموی ویچر ۴، نمایشی از قصد CDPR برای ایجاد Chain Reaction های طبیعی بود. (زمانی که با برخورد به NPC، سیب‌ها به زمین می‌افتند و دیگر NPCها به آن واکنش می‌دهند)

▫️ساخت این دمو حدود یک سال طول کشیده‌است.

▪️منطقه‌ای که در دمو دیدیم، بخشی از Kovir بود که در بازی مشاهده خواهیم کرد؛ اما ممکن است نسخه نهایی این منطقه بسیار از دمو متفاوت باشد.

▫️استودیو CDPR، تاکید زیادی بر این دارد که دموی نمایش‌داده‌شده، یک ارائه از تصمیمات و اهداف آنها برای ویچر ۴ است و به هیچ‌عنوان، ارائه‌ای از خود بازی نیست.
 
بهترین بازی اپن ورد با انریل انجین 5 چی بوده تا حالا
اگه اشتباه نکنم استاکر 2 که هنوز هم خیلی مشکلات داره و Dune Awakening که نزدیک به انتشارشیم.
تعدادی هم MMO کره ای و... که دارن ساخته میشن.

من تو یکی دو صفحه پیش قبل از انتشار تریلر جدید هم گفتم که ویچر 4 پروژه مشترک اپیک و CDPR هست که باهاش انجین رو برای سبک جهان باز آماده میکنن.
روی این حساب خیلی استودیوهای ایندی یا AAAی دیگه روی این پروژه حساب باز کردن چرا که خروجی اون برمیگرده به بازیهای خودشون که دارن توسعه میدن.
حالا اینکه چقدر موفق میشن رو باید منتظر موند و دید.

ولی چیزی که حتمیه اینه که شرایط UE5 برای جهان بازها خیلی تغییر میکنه.
مخصوصا که جلوی انجین های اختصاصی جمع جور یا حتی قدیمی تر کم آورده (برای سبک جهان باز) و بعضی از اونها به مراتب سطوح بالاتری از ویژگیها رو به نسبت UE5 در اختیار سازنده ها میزارن.
 
تیزر از پشت صحنه ساخت موزیکی که آخر دمو نشون دادن :


فعلا اینجور که داره پیش میره P.T. Adamczyk موزیک اصلی بازی رو میسازه که خیلی خوبه بیشتر بنگر های CP2077 رو ایشون ساخته از جمه The Rebel Path ولی خوب هیچ کدوم از ترکاش به این شاهکارش نمیرسه :





یکی از Underate ترین ساندترک های مجموعه ویچر ـه از نظر من
 
متاسفانه cd داره همون اشتباهی که با سایبرپانک انجام داد رو با witcher 4 تکرار میکنه شاید هم کاملا به صورت برنامه ریزی شده
خیلی عجیبه شما یک دمو از بازی بیرون میدی که خیلی شبیه به محصولی هست که تبدیل به یک عنوان قابل بازی شده بعدش میای میگی این فقط یک تک دمو هست و گیم پلی بازی نیست تحت شرایطی که میدونی (با اگاهی کامل این کار رو می کنن) گیمر ها و جامعه مخاطبین باور میکنن که این نمایش میتونه گیم پلی نهایی بازی باشه در صورتی که اصلا امکان نداره محصول نهایی با این جزییات و کیفیت باشه به ویژه با سابقه ای که cd در لانچ بازی هاش داره
این ترند در صنعت گیم خیلی جا افتاده
چند نمونش
anthem
the day before این یکی که کاملا کلاه برداری بود بعدش هم که سازنده ها فرار کردن
witcher 3 محصول نهایی با تریلر ها تفاوت های فاحشی داره
تفریبا تمام بازی های ubi
و عنوان cyberpunk که نیاز به توضیح نیست، بزرگترین کلاه برداری نسل 8 بود همه هم خیلی راحت ازش عبور کردن، البته که بازی رو در نهایت درست کردن که میشه گفت اگر نمیکردن نمیتونست اسیبی که به برندشون خورده رو ترمیم کنن
در مجموع میخوام بگم بی دلیل گرفتار این هایپ های برنامه ریزی شده نشین به هیچ عنوان پیش خرید نکنید (البته میدونم اینجا ایرانه و اکثرا قانونی بازی نمیکن اینو گفتم برای اون دسته افرادی که ممکنه قانونی تهیه کنن) و بی دلیل از محصولی که مشخص نیست در نهایت به شکلی به دستتون برسه حمایت بی خود نکنید
 
چقدر قشنگ و لذت بخش بود نگاه کردن دمو....با وجود اینکه تکنیکال بود ولی شاید چیزی که من تو ذهنم تصور می کردم سال های پیش از ویچر 4 رو کنسول نسل 9 واقعاً همین شکلی بود :D
امیدوارم نسخه نهایی تا جای ممکن نزدیک به این دمو باشه و اتفاقات سایبر تکرار نشه که بعید می دونم رو فرنچایزی که کل اعتبار CD هست اتفاق بیفته
 
چقدر قشنگ و لذت بخش بود نگاه کردن دمو....با وجود اینکه تکنیکال بود ولی شاید چیزی که من تو ذهنم تصور می کردم سال های پیش از ویچر 4 رو کنسول نسل 9 واقعاً همین شکلی بود :D
امیدوارم نسخه نهایی تا جای ممکن نزدیک به این دمو باشه و اتفاقات سایبر تکرار نشه که بعید می دونم رو فرنچایزی که کل اعتبار CD هست اتفاق بیفته
بله نگاه کردن دمو های این انجین ولایی آنریل ۵ خیلی قشنگه ولی وقت بازی اصلی که میرسه ۱۸۰ درجه فرق میکنه...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Love Console

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or