Multi Platform The Rogue Prince of Persia

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Evil Empire
تاریخ انتشار
24 می 2024
ناشر
Ubisoft
پلتفرم‌ها
  1. PC
capsule_616x353.jpg

The Rogue Prince of Persia


ناشر: Ubisoft
سازنده: Evil Empire
سبک: 2D Platformer, Roguelike
تاریخ عرضه: 24 می 2024 (ارلی اکسس)
پلتفرم ها: PC (ارلی اکسس)​


بازی The Rogue Prince of Persia یک بازی دوبعدی action-platforming است که در مراسم Triple-i Initiative در روز چهارشنبه معرفی شد و در ۱۴ می ۲۰۲۴ از طریق Steam Early Access منتشر خواهد شد. همانطور که قبلا شایعه شده بود، این بازی توسط استودیو Evil Empire ساخته شده است.

Evil Empire یک استودیوی مستقل فرانسوی است که در پنج سال گذشته بر روی محتوای پس از عرضه بازی Dead Cells کار کرده است. یوبی‌سافت گفت که با این استودیو به توافق رسیده که مجموعه Prince of Persia را برای مدت طولانی توسعه دهد.

به گفته ناشر بازی، برای تسلط بر بخش‌های پلتفرمینگ، بازیکنان باید از دیوارها استفاده کنند که به آنها اجازه می‌دهد به راحتی از شکاف‌ها عبور کنند، از تله‌ها دوری کنند و بر دشمنان غلبه کنند. علاوه بر تمام خطرات محیطی که بازیکنان باید با آن‌ها مقابله کنند، آنها باید با دشمنان مختلف مبارزه کنند. همچنین بازیکنان میتوانند از جادوی تاریک استفاده کنند تا موجوداتی که تحت تأثیر آن فاسد شده‌اند را ازبین ببرند. در بازی سلاح‌های زیادی از جمله خنجرهای دوقلو، نیزه، شمشیرهای پهن و تبر در دسترس هستند. همچنین سلاح‌های ثانویه با انتخاب سپرها، کمان‌ها، قلاب‌ها و موارد دیگر نبردها را متنوع‌تر میکنند.

استودیو سازنده با گذشت زمان و بر اساس بازخورد بازیکنان، سطوح جدید، باس‌ها، سلاح‌ها، ارتقاء و دشمنان جدید را برای بازی منتشر می‌کند.



اسکرین شات ها:

the-rogue-prince-persia.1003.564.oVja.1.jpg articolo-171421.jpg 20240530161657-1-copy-1717185049262.jpg
20240530161407-1-copy-1717185049261.jpg ss_a449540b3005920fdf43970a69bb18aa83f564e9.1920x1080.jpg
 
Last edited by a moderator:
حجم محتوایی که در این 1.8 گیگ گیرتون میان خیلی زیاده. بازی واقعاً لذت بخش تر از Dead cells هست واسم. به هیچ عنوان هم ساده نیست و کاملاً مهارت محور. داستانی که رفته رفته تکمیل میشه. آمد و رفت پیش شخصیت ها و دیالوگ هایی که میگن. روند تکامل شخصیت پرینس در هر ران، تلاش برای افزایش توانایی ها، تنوع لباس ها و... کلا همگی یک پکیج مفرح با قابلیت تکرار بالا ارائه میدن. فعلا بعد از ۸ ساعت فقط تونستم باس اول رو بزنم و تا flooded gardens پیش برم. باس دوم هنوز قلقش دستم نیست ولی خب دیر یا زود شل خواهد کرد :D

روند بازی اینطوری که بعد از هر ۲ بایوم یک باس فایت داریم. هر انمی داخل بازی یک entry در کتابچه ی داخل بازی داره که با تکمیل ماموریت های هر کدوم جوایز و xp میده بهت. مثلا تابحال به ۴ طریق مختلف باس اول رو زدم. تنوع گیم پلی بازی بسیار بالاست. مخصوصا در طراحی و اجرای traversal و روی دیوار راه رفتن عالی بودن.

از اکثر شخصیت های جهان یوبیسافت لباس واسه پرینس طراحی کردن ولی خب آنلاک کردنشون نیاز به انجام ماموریت های خاص خودش داره. دنبال باز کردن لباس الطیر و اتزیو و سم فیشر بودم که وانگهی لباس Prince of Persia 2008 گیرم اومد. تو حالت پلتفرمر وایب خوبی میده :D (اگر یادتون بیاد کدومو میگم. همون که ریبوت بود و پرینس ابتدا دنبال خرش میگشت و مسیر رو با یه دختره طی میکنه و خیلی هم بازیه خوبی بودم.

۵۲ تا تروفی داره. یکیش اینه که ۱۰ کیلومتر روی دیوار راه رفته باشی :D خلاصه که تا هالو نایت بیاد، داره حال میده
داستانش چطوره؟ کات سین داره؟
 
باری سیو هم داره؟ یعنی میشه سیو کرد یا مثل بازی های روگ لایک دیگه اینطور نیست

ابتدای هر بایوم سیو میکنه ولی مثلا اگر ۹۰ درصد منطقه رو پاکسازی کرده باشی یهو برق بره یا از بازی بری بیرون میارتت از ابتدای همون بایوم و دستاوردهای همون منطقه ریست میشه. یعنی اگر ۵ منطقه پیشرفت کرده باشی و به یکباره بخوای بیای بیرون از بازی، دفعه بعد از ابتدای منطقه ۵ میاره واست ولی اگر end run رو بزنی میارتت هاب مرکزی بازی.یک سیستم پیشرفت موازی با اتفاقات هر مرحله هم داره که بهت اجازه میده در بخش مرکزی بازی، آپدیت هایی روی پرینس انجام بدی که همواره باهاش همراه باشن. روگ لایت هست بازی.ابتدای هر منطقه یک چشمه ‌ی آب واسه heal کردن و یک مخزن برای انتقال soul های جمع آوری شده در منطقه ی قبل به هاب مرکزی وجود داره. با کشتن هر دشمنی هم یه پولی گیر پرینس میاد که میتونه در خلال هر مرحله از فروشگاه و آپگرید های مختلف استفاده کنه.


داستانش چطوره؟ کات سین داره؟

با توجه به حجم ۱.۸ گیگ بازی، کاتسین به اون معنا نداره. اول بازی یه narration یکی دو دقیقه ای بود. احتمالا انتهای بازی هم چیز مشابهی باشه ولی چیزی که بهش یگیم کاتسین، نه.

داستانش هم درباره حمله قوم خیالی Hun به ایران هست و خانواده ی سلطنتی شاهزاده که سعی داره پیداشون کنه و پرشیا رو از دست نیروی شر نجات بده. داستان کلیاتش مثل همه ی عناوین دیگر نبرد خیر و شر رو نشون میده.
 
خیلی بازی جذاب و سرگرم کننده ای هستش و ایرادی که کلافم کرده مکانیک پرش راه رفتن خزیدن روی دیوار و غیره جوریه که دقیقا روی مقصد مورد نظر آدم انجام نمیشه.
بارها شده که روی تیغ ها و تله ها افتادم و توی یک بازی روگ لایک که خون کم پیدا میشه این موضوع اذیت میکنه
 
خیلی بازی جذاب و سرگرم کننده ای هستش و ایرادی که کلافم کرده مکانیک پرش راه رفتن خزیدن روی دیوار و غیره جوریه که دقیقا روی مقصد مورد نظر آدم انجام نمیشه.
بارها شده که روی تیغ ها و تله ها افتادم و توی یک بازی روگ لایک که خون کم پیدا میشه این موضوع اذیت میکنه
با دکمه های کیبورد شاید یه کم سخت باشن. رو کنسول مشکلی نداره ازین جهات. دور های اول منم سختم بود تا قلق حرکات دستم بیاد. یه چند دور دیگه بری حل میشه.
=======

بازی از هر لحاظ بهینه س. فقط در ابتدای ورود به هر بایوم یه مقدار سرعت لود پایینه اونم با توجه به procedurally-generated بودن بازی قابل درکه. تو این ۹ ساعتی که رفتم، هیچ دو run پشت سر همی شبیه به هم طی نشدن. اتاق ها، مسیرها، آیتم ها، آپگرید ها کاملا رندوم پخش شدن. کلا استودیو evil dead کارشو بلده.

باس دوم، Bataar, رو هم یکی دو دور دیگه ناک اوت میکنم :D
 
امروز انتحاری طور بیلد خوبی به مسیرم خورد و جر دادم رفتم تا ته :D
و guess what??

بازی بعد از یکبار طی کردن مسیر، سخت تر میشه و این عالیه و نکته جذاب ترش اینکه داستان بازی مثل Hades قراره طی بشه و هر بار تموم کردنش، یه چیز جدید به کل بازی اضافه میکنه. اسپویل نمیکنم. بازی به راحتی توان اینکه مجاب تون کنه از عناوین AAA دست بکشید رو داره
 
بازی به موقع تموم شد. لذت بردم. داستان خیلی ساده تر از ددسلز بود. انتظار چیز عجیب غریبی ازین بعد نداشته باشید ولیکن از گیم پلی و موسیقی بازی نگم براتون. روی ۲۰ ساعت تموم شد. مثل یک پیش‌غذای عالی واسه Silksong بود واسم.
 
من از روزی که بازی رو پلاس اومد تا الان 26 7 ساعت بازیش کردم یه جورایی معتادش شدم .از اون بازی هاست که بشینید پاش سخت میتونید از جلوی تلویزیون پاشید.اکثر تروفی هاشم گرفتم البته فعلا 2 تا تروفی باگ داره نمیشه پلاتش کرد تا اپدیت بدن.
اگه روگ لایت دوست دارید اصلا شک نکنید تو بازی کردنش بی نظیره :x
 
پرنس بازی خوب و جذابی بود، ولی دو تا مورد داشت که شاید برای بعضبا البته نکته مثبت هم باشه:-"

1. بازی خیلی کچله! :دی یعنی از بعد داستانی و اینا ، 10 ساعته سر و تهش هم میاد (دست بالا!)
و مورد مخفی و خاصی نداره، صرفا ادامه دادنش فقط بحث دوست داشتن گیم پلی هست

2. گیم پلی بازی خوبه، ولی به عنوان روگ لایک آسونه:دی تقریبا غیر از یکی از باس ها، بقیه تهدید حساب نمیشن! مخصوصا باس آخر اینجوریه که اگر بهش رسیدی، پس اون دور رو تموم شده میشه حساب کرد:دی


بازی یه بخش هایی ایده هایی از هیدس گرفته، تو شروع هم خیلی همه چی امیدوار کننده به نظر میاد
ولی به اندازه هیدس عمیق نمیشه:دی

یک سری NPC تو بازی پیدا میکنیم، بخش داستانی جلو میبریم با تعامل با NPCها و ...
ولی زود تموم میشه همه چی
از اونطرف هیدس پایان بازی رو میدیدی، هنوز یههههه عالمه دیالوگ و پیشروی تو خط داستانی NPCها وجود داشت که یه انگیزه ای بده باز دوباره ادامه بدی، یا تغییرات HUD ، دکور خونه ، باز کردن قابلیت سلاح ها، فرم دوم باس ها، اتاق های چالش و ... خلاصه چیزهای زیادی داشت که بازی رو بخوای ادامه بدی
و عمرا هم نمیزاشت به این راحتی بازی رو تموم کنی:))
یعنی فکر کنم هیدس اولین بار زدن باس آخر برای من بالای ده دور تلاش طول کشید
بعد پرنس حدود 10دور کلا پرونده داستانش بسته شد:دی (ده دور با احتساب باخت ها:دی )

درجه سختیشم مثل بازی های Supergiant و همین هیدس هست، یه سری دیباف رو خودت انتخاب میکنی و میندازی، یه سری باف رو دشمنا
به نظرم گرفتن امتیاز 40ش اونقدرا شاید سخت نباشه (فعلا تا 23 رفتم، بعد گرفتن بقیه تروفی ها شاید امتحان کردم برای هدفای بالاتر) کلا OPیم تو بازی:دی
تقریبا هیچکدوم دیباف ها هم باعث سختی بیشتر باس هایی که خودشونم همین الان آسون هستن، نمیشه:دی


درسته غر زدم ولی با این حال بازی خوبیه! یعنی DLC بدن درجا میخرم چون واقعا بازی چسبید

گیم پلی جذاب و روونی داره بازی، پتانسیل زیادی داره که با DLCهای بیشتر و ایجاد تغییراتی خفن تر بشه:x (کلا محتوای بازی به نظرم باید دو برابر چیزی که الان هست میبود برای بازی base :-" )

موسیقی هاش عالی! مخصوصا چندتاش با روح و روان جوان آریایی بازی میکنه:)) :دی امیدوارم آخر سال جزو نامزدهای بخس موسیقی باشه:x ( و تو TGA اجرای زنده Last Wind رو داشته باشیم:-" )

خلاصه اینکه پرنس تجربه ی جمع و جور، و جذابی بود
چه روگ لایک دوست دارید، چه با این سبک حال نمیکنید اصلا، حتما بازیش کنید
برای دوستانی که روگ لایک دوست ندارن، حتی ممکنه باعث جذب شدن به این سبک هم بشه:دی


یه مقایسه هم بکنم شاید درست نباشه ها البته...دو سبک مختلفن ولی خوب بازی های یک سری هستند:دی

من The Lost Crown رو بیشتر دوست داشتم:دی
داستان جذاب تر، باس های بهتر ، چالش های پلتفرمر بهتر ، و در مجموع بازی کامل تر:دی

گیم پلی و موسیقی و طراحی محیط هر دو تا به نظرم خیلی خوب بودن و حال دادن! :x

فقط TLC پاشنه آشیلش طراحیه خود پرنس بود و لباس هایی که تو بازی گذاشته بودنم یکی از یکی له تر:دی
توی Rogue تنوع لباس ها، و مخصوصا لباس های جذاب مثل خود دد سلز بسیار زیاد بود:x و طراحی خود پرنس هم خیلی خوب بود:x
 
خب منم بازیو بعد از 10.5 ساعت تموم کردم و باید بگم برخلاف نظر قبلیم که هنوز اولش بودم و خیلی حال کرده بودم دیگه اواخر بازی برام تکراری شده بود. دلیلش هم آسون شدن بازی و ساده بودن محیط و عدم پیچیدگی و جذابیت داستانی یا محیطی هست.
موسیقی عالی و مبارزات هم تا یه جایی از داستان لذت بخش اما بعدش تکراری می شه.
در کل همین نظر دوست بالایی، بازی اون عمقی که باید داشته باشه رو نداره ولی برای فان خیلی خوبه.
 
  • Like
Reactions: MyJinx and DedSec88
چند ساعتی بازیش کردم فکر نمیکردم با حجم یک گیگی خودش انقدر دلبری کنه ...
موزیک و گیم پلی بازی عالیه زبان فارسی هم داره ...
همه چیز بالانس و اعتیاد اور طراحی شده 😍
 
  • Like
Reactions: ashe and aha2012

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or