PlayStation The Order 1886

برای مشاهده تصویر اصلی (768x320) روی این نوار کلیک کنید.
Global-Exclusive-1_13923773342.jpg




درود


باوجود cut scenes های , حوادث سریع زمان و همچنین تیراندازی و کاور عالی عنوان انحصاری Ready At Dawn چیزی بییشتر از یک بازی زیبارا نشان دهد .تولید یک لانچ یا IPبزرگ کار ساده ای نیست . در این میان The Order: 1886 به عنوان یکی از بازی های اصلی PS4 کار دشواری را در پیش دارد ! زیرا خوب بودن به تنهای کافی نیست



بازی باید طوری ساخته شود که باعث فروش بیشتر کنسول شودو مردم را برای خرید PS4قانع کند اگر این گونه نشود در چشم تولید کنند و ناشر بازی شکست خورده هست



از این رو Ready At Dawn با سوم شخص کردن ان کار راکمی راحتر کرده هست ! همانطور که می دانید متقاعد کردن عموم برای خرید بازی که سبک ان را درک کرده اند و قبلا تجربه خوبی از ان داشته اند کار راحتی هست .در حال حاضر رقابت برای خرید بازی هست .در این میانThe Order: 1886 در حال حاضر برتر از سایر عناوین عمل کرده و ارزش سرمایه گذاری را دارد

انقلاب صنعتی .قرن نوزدهم و همچنین شهر لندن همه و همه طور خاصی طراحی شده اند سازنده در تلاش هست تا قدرت باز ی خود را به وسیله تیراندازی عالی مخصوصا در میان جمعیت زیاد و مکان های بسیار زیبا به نمایش در اورد

دودی که از دودکش ها خارج می شود کشتی های پرنده که در اسمان پر شده اند , اسلحه های عالی که در دست شخصیت باز ی هست و همچنین لباس های اشرافی که برتن دارند همگی سبب شده اند تا شاهد یک بازی عالی در سال 2014 باشیم
اما اول از همه داستان بازی هست که بسیار زیبا طراحی شده هست که به خوبی علم و قدرت و سیاست را با هم ترکیب کرده هست
روایت داستان بدین گونه هست که هزار سال قبل از داستان اصل بازی انسان ها به 2 گروه کامل و نیمه کامل تقسیم شده اند .جنگ اصلی میان این 2 گروه هست زیرا با ورود به دوره عصر صنعتی انسان های کامل با طراحی سلاح به طور کامل توان مقابله با نیمه انسان هارا دارند


گروهی قدیمی وعجیب به نام The Orderوجود دارد که از 100ها سال قبل برای محافظت از انسان ها با نیمه انسان ها مبارزه می کردند اما در این میان جنگ های داخلی انسان ها باعث فراموش شدن هدف اصلی ان هایعنی مبارزه با نیمه انسان ها شده هست


در این میان افراد فقیر و ضعیف شده شهر لندن به سبب اینکه The Order فقط از ثروتمندان حمایتو محافظت می کند دست به قیام و شورش زدن که سبب شد گروه The Order فعلا درگیر این مسئله باشد.
شما دربازی کنترل شخصی به نام Galahad را دارید که یکی از اعضای تیم 4 نفره The Order می باشد .




برای مشاهده تصویر اصلی (768x320) روی این نوار کلیک کنید.
Global-Exclusive-3_13923773352.jpeg




داستان بازی بیشتر مربوط به زندگی Galahad می باشد.در این خصوص Ru Weerasurya مدیر باز ی می گوید ( اتفاق های زیادی در اطراف Galahad روی خواهد داد و این فرد سبب می شود که شما داستان بازی را به طور کامل درک کنید همچنین تکامل Galahad را در طول بازی خواهید دید )


Ready At Dawnمی گویدقسمت زیادی از داستان بازی از طریق cut scenes های پشت سرهم روایت می شودبرای مثال نصف دموی 20 دقیقه ای بازی که پشت درهای بسته نشان داده شده CUT SCENESبود


در دمو دیدیم که Galahad و چند تن از دوستان او از روی پشت بام در حال بررسی خرابه ها بودند که فکر می کردند یکی از افراد مهم شورشی در انجا مستقر هست.هر موقع Galahad دوربین را در جلوی چشمش قرار می داد بازیکن کنترل دوربین را می گرفت و م یتوانست به هر نقطه از شهر نگاه کند .
جالب تر اینجاست که وقتی شما مناطق را با دوربین زیر نظر دارید Galahad درباره مناطق مختلف به شما توضیح می دهد ولی چیز یکه مهم هست این هست که شما در هر صورت یک راه برای جلو رفتن دارید و Galahad درباره ان راه نظر خواهد داد

وقتی از Weerasuryaدرباره طراحی باز ی سوال کردیماین چنین گفت ( هدف ما نشان دادن تحول ما بین سینما مبارزه حرکت های رفت و برگشت را بدون درز نشان دهیم چیزی که مردم دقیقا ان را درک می کنند همه تلاش ما این هست که کاری کاملا متفاوت از سبک سوم شخص بسازیم )



بعد از تماشای دوربین در دموی 20 دقیقه ای Galahad به طرف پایینخیابان حرکت می کند که شاهد نورپردازی فوق العاده عالی هستیم که نشان از کیفیت بالای The Order: 1886 هست .نورپردازی و کیفیت عالی بافت ها و همچنین چهره ها و صورت افراد حرکت پارچه های لباس در هنگام حرکت بسیار زیباو عالی کار شده اند که همه و همه نشان از قدرت و توانای بالای PS4هست ظاهرا باز یاز سال 2010در حال ساخت بود هست .متاسفانه در قسمت مبارزه ها حرف زیاد ی برای گفتن ندارد .Galahad پشت دیوار سنگر گرفت و برای چند ثانیه شلیک می کند و سریع به جلو حرکت می کند که این کار ها باعث می شود خاطرات Marcus در بازی Gears of Warباری ما زنده کند.
صدا گذاری اسلحه ها خوب هست و تیرها به راحتی باعث تخریب محیط می شوند و به راحتی از پشت دیوار عبور می کنند .وقتی دست به اسلحه می برید دشمان سریع تر می شوند تا در امان بماند این موردی هست که قبلا ان را مشاهد نکرده ایم .


در ادامه دموی بازی Galahad با دشمنی که پشت دیوار مخفی شده هست شروع به مبارزه تن به تن می کند در همین بین دکمه ای خاصی در صفحه نمایش ظاهر می شوند .باری مثال در مبارزه تن به تن 3 گزینه کشتن نکشتن و گرفتن سلاح در صفحه نمایش ظاهر می شود



و شما با انتخاب یکی از آنها صحنه بعدی را ارائه می دهید به عنوان مثال هنگام مبارزه تن به تن Galahad سه گزینه کشتن نکشتن و گرفتن سلاح در صفحه ظارهر میشود .Ready At Dawnاین حالت را که دریک لحظه فرصت دارید با زدن یک دکمه کار خاصی را انجام دهید را QTEنامید هست که وقتی شکست خوردید دیگر نیاز نیست مرحله را تکرار کنید



برای مشاهده تصویر اصلی (768x432) روی این نوار کلیک کنید.
RAD037_PLAYTHRU_SS_005_1392377344.jpg





Weerasurya دراین خصوص گفته ( QTEs نوع خاصی از احساس به بازیکن منقل می کند و سبب می شود که بیشتراز قبل به شخصیت باز ی نزدیک شوید و حالتی را تجربه کنید که نمی توان ان را با دوربین بازی مشاهد کرد )

QTE ها کاملا متفاوت و خاص هستن بدین صورت که وقتی بازیکن اول لحظه ی رخ داده ای را مشاهده م یکند بازیکن دوم آنرا طور دیگر و متقاوتر مشاهد خواهد کرد که سبب خواهد شد QTEمتفاوت باشن ولی بیشتر داستان از طریق ان ها جلو خواهد رفت



گونه ای متفاوت تر می بیند و این باعث می شود که گاهی اوقات نتیجه QTE ها متفاوت باشند اما هنوز هم بیشتر داستان از طریق ان ها پیش می رود. Weerasurya میگوید در مورد مولتی پیلر بازی خیلی بحث کردیم وفکر می کردیم که عالی هست اما به این نتیجه رسیدیم که این برای یک IPجدید کاردرستی نیست .
با یبه گونه ای هست که باید به بخش سینگل توجه می کردیم و ما دوست نداشتیم که تیم سازنده به 2 گروه مختلف تقسیم شوند این اصلا جالب نبود که نصف تیم مشغول بخش سنگل بازی باشند و قسمت دیگر مشغول ساخت بخش مولتی



در هر صورت ظاهرا راه خوبی را در پیش گرفته اند بخاطر اینکه دوست دارن یک IP جدید را تجربه کنیم زیرا زمان زیادی باقی نمانده هست

نکته اخر این هست فشار زیادی بر روی The Order: 1886 به عنوان تنها شوتر PS4هست .با نمایش داده شده باز ی پتانسیل بالای دارد ولی هنوز مابه اندازه زیاد هیجان زده نشده ایم و این حالت تاقبل از انشار بازی باید اتفاق افتد



ipجدید سانتا مونیکا ! معرفی شد :d
آقای Shuhei Yoshida مدیرعامل کل Sony Entertaiment بعد از آنکه بر روی Stage آمد و یک IP ای را که به عنوان بزرگترین عنوان و اینکه 14 استدیو داخلی برای PS4 بر روی آن کار می کنند را معرفی نمود.
یکی از انحصاری های استدیو های داخلی، بازی The Order: 1886 از استدیو Santa Monica می باشد. در مدت ها قبل این بازی شایعه شده بود.
The Order: 1886 اولین IP ای است که تحت استدیو Ready at Dawn ساخته خواهد شد. این بازی در برهه ای تاریخی رخ می دهد که تکنولوژی پیشرفته،در یک جنگ که دشمنی قوی و خطرناک وجود دارد باعث دگرگون شدن این مبارزه می گردد.
بازی 40 سال پس از انتقلاب صنعتی اتفاق می افتد. یک نفر که ریشه ای انسانی دارد، تمایل به غلبه و پیروز شدن بر این جنگ 100 ساله دارد.
شما در نقش یک شوالیه خواهید بود و زمانی که این جریانات رخ می دهد، کارکتر در تلاش است که به شخصیت های تاریخی کمک کند.


این تیزری از بازی! (همون صحنات تریلر اصلیه! هنوز خود سونی تریلر اصلی رو آپ نکرده! :d ) 10 مگ
Exclusive video I The Order 1886_ PS4 Trailer.mp4
این عکس اگر با سایز اصلیش (غیر بند انگشتی منظورمه :d ) گذاشته بشه پست اول به نظرم قشنگ میشه! :d (حجمی نداره،زیاد بزرگم نیست :d )


این هم سایز پوستری فکر کنم:-" 12 مگ :p
9012354948_127c7652a9_o.jpg

بازی هم دستپخت Ready at Dawnـه! :d

ا
  • مکان تریلر در دوره تاریخی Neo-Victorian در شهر لندن است .
  • سازندگان در حال تلاش برای ارائه ورژنی از دوره Neo-Victorian شهر لندن با توجه به تاریخ هستند .
  • بازی برای بیش از 2 سال در حال توسعه بوده و ایده های بازی به مدت 7 سال در دست طراحی بوده است .
  • بین کاراکترهای بازی از لحاظ ( علم شیمی ) رابطه های قوی ای وجود دارد که متعلق به The Order است و هدفشان حفاظت از انسانها در برابر دشمنان است . آنها برای بیش از یک قرن در جنگ هستند و هدفشان این است که بشریت را از دست هیولا ها امن نگاه دارند .
  • ممکن در بازی بخشی برای سفارشی سازی سلاح ها وجود داشته باشد ، اما هنوز در این مورد صحبتی نشده .


The Order: 1886 هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد ، اما به زودی به صورت انحصاری برای PS4 منتشر خواهد شد .




 
آخرین ویرایش:
منم بازیو دیشب ساعت ۱۲ تونستم بگیرم :)) و الان دقیقا چپتر ۱۶ و باس فایت اخر هستم. بعدا توضیح مفصل پر مورد کل بازی میگم ولی بازی از نظر دکمه زنی و مخصوصا قسمت هایی که باید مثلا X رو تند پشت سر هم بزنی بشدت افتضاحه. یعنی الان اعصابم مث سگ خورده . ۱۰۰ بار این تیکه مردم و هر بار تا اخرین حد تند میزنم دکمه ها رو ولی بازم میمیرم. خیلیییی رو اعصابمه. نمیشه درستش کرد؟؟

- - -ویرایش - - -
به نظر من یکی از دلایل که باعث شده نمره بازی بیاد پایین همین استفاده از کلمات خیلی سخت و قلمبه توی بازی بوده
خداوکیلی مثلا Tlou رو من تمام جملاتشون رو میفهمیدم چی میگفتن خیلی ساده و قشنگ حرف میزدن ! اما این خیلی فجیعه



منم زبانم خوبه نسبتا ولی این بازی اولا باعث شد با زیر نویس بازی کنمش، دوما تا جایی که شما بازیکردی هرچقد تو فهمیدی از داستان منم فهمیدم������ ولی بعدش تقریبا میفهمی همشو

به نظر من یکی از دلایل که باعث شده نمره بازی بیاد پایین همین استفاده از کلمات خیلی سخت و قلمبه توی بازی بوده
خداوکیلی مثلا Tlou رو من تمام جملاتشون رو میفهمیدم چی میگفتن خیلی ساده و قشنگ حرف میزدن ! اما این خیلی فجیعه البته برای خود انگلیسی ها مشکلی نداره
اگه اشتباه میکنم بگید !
 
به نظر من یکی از دلایل که باعث شده نمره بازی بیاد پایین همین استفاده از کلمات خیلی سخت و قلمبه توی بازی بوده
خداوکیلی مثلا Tlou رو من تمام جملاتشون رو میفهمیدم چی میگفتن خیلی ساده و قشنگ حرف میزدن ! اما این خیلی فجیعه البته برای خود انگلیسی ها مشکلی نداره
اگه اشتباه میکنم بگید !

حالا چون نمره های بازی کم شده هر چیزی گیر میارید می چسبونید به دلیل کم شدن نمرات :دی دیگه زبان انگلیسی یه زبان رسمی و بین المللیه کسی انگلیسی رو متوجه نشه و بخواد نمره کم کنه که باید بره با شورت باب اسفنجی خودشو دار بزنه :دی الان جو جوری شده هر کسی هر جای بازی گیر میکنه میگه دلیل کم شدن نمره اونجاس :دی

اصلی ترین عاملی که با بازی اینطوری برخورد شد به خاطر این بود که منتقدا چند ماهی شروع کردن به گیر دادن به بازی از اونور گنده های استودیوی RAD هم مصاحبه کردن و بالا تا پایین منتقدا رو قهوه ای کردن :دی (منم بودم کسی با ساخته ـم که حداقلش وقت و عمرم رو پاش صرف کردم اینطوری برخورد میکرد همینکارو میکردم :دی) طبیعیه وقتی لج و لجبازی بشه چی میشه دیگه :دی بازی پرفکت یا بی ایراد نیست ولی دیگه 4 و 5 و 6 هم نیست :دی
 
حالا چون نمره های بازی کم شده هر چیزی گیر میارید می چسبونید به دلیل کم شدن نمرات :دی دیگه زبان انگلیسی یه زبان رسمی و بین المللیه کسی انگلیسی رو متوجه نشه و بخواد نمره کم کنه که باید بره با شورت باب اسفنجی خودشو دار بزنه :دی الان جو جوری شده هر کسی هر جای بازی گیر میکنه میگه دلیل کم شدن نمره اونجاس :دی

اصلی ترین عاملی که با بازی اینطوری برخورد شد به خاطر این بود که منتقدا چند ماهی شروع کردن به گیر دادن به بازی از اونور گنده های استودیوی RAD هم مصاحبه کردن و بالا تا پایین منتقدا رو قهوه ای کردن :دی (منم بودم کسی با ساخته ـم که حداقلش وقت و عمرم رو پاش صرف کردم اینطوری برخورد میکرد همینکارو میکردم :دی) طبیعیه وقتی لج و لجبازی بشه چی میشه دیگه :دی بازی پرفکت یا بی ایراد نیست ولی دیگه 4 و 5 و 6 هم نیست :دی

به نظر من یکی از دلایل که باعث شده نمره بازی بیاد پایین همین استفاده از کلمات خیلی سخت و قلمبه توی بازی بوده
خداوکیلی مثلا Tlou رو من تمام جملاتشون رو میفهمیدم چی میگفتن خیلی ساده و قشنگ حرف میزدن ! اما این خیلی فجیعه البته برای خود انگلیسی ها مشکلی نداره
اگه اشتباه میکنم بگید !

نه دلیلی بر بد بودن نیست بنظرم. اتفاقا بعلت زمان و اتمسفر بازی زبان بازی باید سنگین تر میبود. همون طور که توی فیلمای ایرانی ای که داستان مثلا مال زمان ظهور اسلام هست یا پیامبران و یا سریال های تاریخی هم میبینین که خیلی قلمبه سلمبه تر حرف می زنن.

--------------------------------------------------
منم بازیو دیشب ساعت ۱۲ تونستم بگیرم :)) و الان دقیقا چپتر ۱۶ و باس فایت اخر هستم. بعدا توضیح مفصل در مورد کل بازی میگم ولی بازی از نظر دکمه زنی و مخصوصا قسمت هایی که باید مثلا X رو تند پشت سر هم بزنی بشدت افتضاحه. یعنی الان اعصابم مث سگ خورده . ۱۰۰ بار این تیکه مردم و هر بار تا اخرین حد تند میزنم دکمه ها رو ولی بازم میمیرم. خیلیییی رو اعصابمه. نمیشه درستش کرد؟؟
کسی نمیدونه؟؟؟
 
نه دلیلی بر بد بودن نیست بنظرم. اتفاقا بعلت زمان و اتمسفر بازی زبان بازی باید سنگین تر میبود. همون طور که توی فیلمای ایرانی ای که داستان مثلا مال زمان ظهور اسلام هست یا پیامبران و یا سریال های تاریخی هم میبینین که خیلی قلمبه سلمبه تر حرف می زنن.

--------------------------------------------------

کسی نمیدونه؟؟؟

پست منو چرا نقل قول کردی ؟ :دی
یه عکس بذار از جایی که گیر کردی :دی یادم نمیاد بازی QTE رو اعصاب داشته باشه ! :دی QTE های اینو بذاری جلوی گاو 1 بچه بازیه :دی
 
پست منو چرا نقل قول کردی ؟ :دی
یه عکس بذار از جایی که گیر کردی :دی یادم نمیاد بازی QTE رو اعصاب داشته باشه ! :دی QTE های اینو بذاری جلوی گاو 1 بچه بازیه :دی

اولش میخواستم بگم یک اینگلیسی هم میتونه در مقابل کلمات قلمبه سلمبه یکم به نادانی زبان خودش برسه (مثل خودم بعضی وقتا سر کتاب های قدیمی و یا فیلمای قدیمی) که فهمیدم احتمالا اشتباه می کنم بعد گفتم کلا ولش کن :))

ببین وسط فایت با لوکان (لامصب فایتش با لایکن ها -این و اون قسمت بیمارستان- منو خیلی یاد کشتی آزاد مینداخت! :دی ) زمانی که از روی زمین چوب برمیداری میزنیش، یک دفعه بعت یورش می بره و تو رو بلند می کنه و میدوئه. تو هم هی خنجر میزنیش. بعد هر دوتون میوفتین. دوباره خیلی قوی یورش می بره. تو هم چون خنجرت افتاده باید خودتو دراز کنی و خنجرتو برداری. حالا این دراز کردن با یع عالمه QTE بود که اعصاب مخصوصا پدرم رو در آورد!جدی حال عکس گذاشتن ندارم.

میشه با shareplay به یکی بگم بیاد برام بره؟ شاید مشکل از دستمه! (6ماهمم نشده! خیلی دستش کم کیفیته خدایی)

- - -ویرایش - - -

اها راستی دلیلی که نقل قول کردم و یادم رفت متذکر بشم اینبود که گفتی به دلیل لج و لجبازی و ... بازی کوبیده شد، ببین بجز گرافیک که غیر قابل انکاره بازی خیلی ضعف داره! شاید 4 نه ولی نظر خودم تا الان یه چیزی رو 6-6.5 هست!
 
اولش میخواستم بگم یک اینگلیسی هم میتونه در مقابل کلمات قلمبه سلمبه یکم به نادانی زبان خودش برسه (مثل خودم بعضی وقتا سر کتاب های قدیمی و یا فیلمای قدیمی) که فهمیدم احتمالا اشتباه می کنم بعد گفتم کلا ولش کن :))

ببین وسط فایت با لوکان (لامصب فایتش با لایکن ها -این و اون قسمت بیمارستان- منو خیلی یاد کشتی آزاد مینداخت! :دی ) زمانی که از روی زمین چوب برمیداری میزنیش، یک دفعه بعت یورش می بره و تو رو بلند می کنه و میدوئه. تو هم هی خنجر میزنیش. بعد هر دوتون میوفتین. دوباره خیلی قوی یورش می بره. تو هم چون خنجرت افتاده باید خودتو دراز کنی و خنجرتو برداری. حالا این دراز کردن با یع عالمه QTE بود که اعصاب مخصوصا پدرم رو در آورد!جدی حال عکس گذاشتن ندارم.

میشه با shareplay به یکی بگم بیاد برام بره؟ شاید مشکل از دستمه! (6ماهمم نشده! خیلی دستش کم کیفیته خدایی)

- - -ویرایش - - -

اها راستی دلیلی که نقل قول کردم و یادم رفت متذکر بشم اینبود که گفتی به دلیل لج و لجبازی و ... بازی کوبیده شد، ببین بجز گرافیک که غیر قابل انکاره بازی خیلی ضعف داره! شاید 4 نه ولی نظر خودم تا الان یه چیزی رو 6-6.5 هست!

اینجا ؟ :دی


دستت کنده :دی همین الان بازی کردمش :دی حتی وسط QTE موقع زدن Share Button دستم رو از روی X هم ورداشتم ولی بازم خیلی راحت OK شد :دی

===
بازی ایراد داره ولی ایرادش محتواییه نه ساختاری ! ساختار گیم پلی مشکل نداره ، محتواش مشکل داره !
گرافیک که OK ـه ، صداگذاری هم OK ـه ، داستان بازی هم به طور کلی هیچ مشکل خاصی نداره به جز نصفه تموم شدنش که ایراد محسوب میشه ، بخش گیم پلی هم پایه ی اصلی که گان پلیش هست عالیه و کوچکترین ایرادی بهش وارد نیست فقط مشکلش کم بودن مدت زمان قسمت هایی هست که پلیر اسلحه بدسته + هوش مصنوعی :دی
این ایرادات نمی دهد 6 را :دی

پ.ن : خودمونیم سر یه QTE هم روی QTE بازی ایراد گذاشتی هم روی کیفیت کنترلر :دی
 
اینجا ؟ :دی


دستت کنده :دی همین الان بازی کردمش :دی حتی وسط QTE موقع زدن Share Button دستم رو از روی X هم ورداشتم ولی بازم خیلی راحت OK شد :دی

===
بازی ایراد داره ولی ایرادش محتواییه نه ساختاری ! ساختار گیم پلی مشکل نداره ، محتواش مشکل داره !
گرافیک که OK ـه ، صداگذاری هم OK ـه ، داستان بازی هم به طور کلی هیچ مشکل خاصی نداره به جز نصفه تموم شدنش که ایراد محسوب میشه ، بخش گیم پلی هم پایه ی اصلی که گان پلیش هست عالیه و کوچکترین ایرادی بهش وارد نیست فقط مشکلش کم بودن مدت زمان قسمت هایی هست که پلیر اسلحه بدسته + هوش مصنوعی :دی
این ایرادات نمی دهد 6 را :دی

پ.ن : خودمونیم سر یه QTE هم روی QTE بازی ایراد گذاشتی هم روی کیفیت کنترلر :دی

دقیقا همون صحنه. واجب شد یک فیلم از عملکرد انگشت گرامی بزارم :) :دی

ببین بازی از نظر صداگذاری واقعا خوبه. از نظر گرافیک عالیه. داستان هم در سطح یک داستان استاندارد و عالیه. مدل گان پلیش خوبه ولی بنظرم اولامحیط هاش خیلی بستس. یکم بیشتر باید میتونستیم اینور اونور بریم. مخصوصا که در بعضی جا ها مثل مور و ملخ دشمن میریزه. گیم پلیش هم خیلی سادست.
بخش QTEش هم در بعضی موارد خوب کار شده بنظرم مثل اسلو موشن شدن صفحه و انتخاب کردن محیط یا قسمت حریف برای حمله (هرچند این قسمت به علت اینکه هر دو المان کنترلش در سمت راست دسته بود و باید با یک دست کارش رو میکرددی یکم حس ناراحتی میداد)! ولی بعضی مواردش خیلی جالب نیست. مثلا بعضی کار هاش مثل پریدن ها و گرفتن یک میله و دوباره پریدن به منطقه بعدی که تو بازی چندباری برخورد کردیم باهاش فقط با یک بار دکمه مثلا کار تمومه! انگار یک دکمه بزن بعد برات 5-10ثانیه انیمیشن نشون بده! یا همین تندی QTE ها. حتی توی Tlou در اواخر زمستون یک همچین صحنه ای با دقیقا همین قصد (برداشتن قمه) رو الی داشت ولی واقعا این کجا و اون کجا! قسمت دیگه QTE ها که بنظرم خیلی دلنشین نیومد اینبود که بعضی از صحنه های QTE باید برای مدت زیادی دکمه مورد نظر رو بزنی. مثلا اگه تو یک QTE بلند مدت توی یک بازی مثلا TLou یا هر چیز دیگه باید 10 بار در 5ثانیه اینکار رو بکنین تو این باید مثلا 30 بار تو 10 ثانیه اینکار رو بکنین. ثانی بازی حتی میتونست از DS4 خیلی خیلی عالی عملکرد بگیره که نگرفت. با شناسایی مکان میتونست اون قسمت اسلوموشن و QTE رو انجام میدادن (قسمتی که به عنوان نکته مثبت QTE یاد کردم) و یا خیلی از قسمت های دیگه. تنها کاری که بازی با قسمت های خاص DS4 کرد فقط یکبار 5 بار تاچ پد رو فشار دادیم برای فرستادن سیگنال! حتی فایل های صوتی درون بازی که پیدا میکردیم هم توسط DS4 پخش نمیشد. چیزی که هم تو TLOU بود و هم Infamous که خیلی حال میداد.
چند چپتر بازی (حدود 6-7 تا اگه اشتباه نکنم) همش یا کاتسین های بین 5 تا 15 دقیقه ای بود یا فوقش رفتن به یک مکان نزدیک و هیچ کار خاصی نکردن!


پ.ن. خودمونیم. جدا از فن بازی. جدا از هر چیزی. کیفیت دسته خوب نیست. دسته امکانات عالی ای داره ولی کیفیتش نه! من 6 ماهه کنسول رو دارم واقعا الان حس می کنم 4 دکمه اصلیش داره یکم کند میشه و میمونه تو و خیلی شلن . شاید نارضایتیم بخاطر دسته ای هست که نسل پیش دستم بود (360).
 
دقیقا همون صحنه. واجب شد یک فیلم از عملکرد انگشت گرامی بزارم :) :دی

ببین بازی از نظر صداگذاری واقعا خوبه. از نظر گرافیک عالیه. داستان هم در سطح یک داستان استاندارد و عالیه. مدل گان پلیش خوبه ولی بنظرم اولامحیط هاش خیلی بستس. یکم بیشتر باید میتونستیم اینور اونور بریم. مخصوصا که در بعضی جا ها مثل مور و ملخ دشمن میریزه. گیم پلیش هم خیلی سادست.
بخش QTEش هم در بعضی موارد خوب کار شده بنظرم مثل اسلو موشن شدن صفحه و انتخاب کردن محیط یا قسمت حریف برای حمله (هرچند این قسمت به علت اینکه هر دو المان کنترلش در سمت راست دسته بود و باید با یک دست کارش رو میکرددی یکم حس ناراحتی میداد)! ولی بعضی مواردش خیلی جالب نیست. مثلا بعضی کار هاش مثل پریدن ها و گرفتن یک میله و دوباره پریدن به منطقه بعدی که تو بازی چندباری برخورد کردیم باهاش فقط با یک بار دکمه مثلا کار تمومه! انگار یک دکمه بزن بعد برات 5-10ثانیه انیمیشن نشون بده! یا همین تندی QTE ها. حتی توی Tlou در اواخر زمستون یک همچین صحنه ای با دقیقا همین قصد (برداشتن قمه) رو الی داشت ولی واقعا این کجا و اون کجا! قسمت دیگه QTE ها که بنظرم خیلی دلنشین نیومد اینبود که بعضی از صحنه های QTE باید برای مدت زیادی دکمه مورد نظر رو بزنی. مثلا اگه تو یک QTE بلند مدت توی یک بازی مثلا TLou یا هر چیز دیگه باید 10 بار در 5ثانیه اینکار رو بکنین تو این باید مثلا 30 بار تو 10 ثانیه اینکار رو بکنین. ثانی بازی حتی میتونست از DS4 خیلی خیلی عالی عملکرد بگیره که نگرفت. با شناسایی مکان میتونست اون قسمت اسلوموشن و QTE رو انجام میدادن (قسمتی که به عنوان نکته مثبت QTE یاد کردم) و یا خیلی از قسمت های دیگه. تنها کاری که بازی با قسمت های خاص DS4 کرد فقط یکبار 5 بار تاچ پد رو فشار دادیم برای فرستادن سیگنال! حتی فایل های صوتی درون بازی که پیدا میکردیم هم توسط DS4 پخش نمیشد. چیزی که هم تو TLOU بود و هم Infamous که خیلی حال میداد.
چند چپتر بازی (حدود 6-7 تا اگه اشتباه نکنم) همش یا کاتسین های بین 5 تا 15 دقیقه ای بود یا فوقش رفتن به یک مکان نزدیک و هیچ کار خاصی نکردن!


پ.ن. خودمونیم. جدا از فن بازی. جدا از هر چیزی. کیفیت دسته خوب نیست. دسته امکانات عالی ای داره ولی کیفیتش نه! من 6 ماهه کنسول رو دارم واقعا الان حس می کنم 4 دکمه اصلیش داره یکم کند میشه و میمونه تو و خیلی شلن . شاید نارضایتیم بخاطر دسته ای هست که نسل پیش دستم بود (360).

درسته محیط ها بسته هست ولی جوری هم نیست که جلوی دست و پا رو بگیره :دی میگیری منظورمو ؟ :دی یعنی درسته محیط ها کوچیکه و محیط های بزرگتر خیلی دلچسب تره و آزادی عملش بیشتره ولی این محیط های کوچیک اصولاً اونقدرها هم دست و پا گیر نیستن که گیم پلی بازی رو خراب کنن پس نکته ی منفی ای که بخواد به گیم پلی ضربه بزنه نیستن :دی این مورد چیزیه که اگه اونجوری بود بهتر بود ولی الانم که نیست بازی رو نابود هم نکرده :دی بله اگه جوری بود که شما فقط توی یه خط تنگ و باریک باید عقب جلو میرفتی و 20 نفر میریختن سرت و کاری ازت بر نمیومد و منجر به مرگ های چیپ میشد بله یه ایراد و نکته ی منفی به حساب میومد ولی الان آنچنان مشکل غیر قابل حلی نیست :دی

حالا شاید این سیستم به مذاق شما خوش نیاد ولی QTE تا موقعی که انجامش لطمه ای به بازی نزنه یا اعصاب خورد کن (تعداد بالای QTE که درست نزدنش منجر به مرگ پلیر بشه) نباشه نکته ی منفی نیست ! :دی شما داری میگی توی تلو مثلاً 10 بار توی 5 ثانیه باید فشار بدی ولی توی اوردر 30 بار توی 10 ثانیه پس به این خاطر اوردر باید ازش نمره کم بشه و 6 بگیره ، پس اینو چطور توجیه میکنی که توی گاو 1 باید در عرض 10 ثانیه 50 بار یه دکمه رو بزنی و گرنه QTE میس میشه و باید از اول بزنیش ولی متاشم 94 ـه :دی حالا چون تلو فلان سیستم رو پیاده کرد و خیلی هم به چشم اومد دلیل نمیشه همه سرها رو بندازن پایین و همونو تکرار کنن که :دی هر بازی ای سیستم خودش رو داره ، اینکه توی هر بازی باید چند بار دکمه زده بشه نه تنها ملاک نیست بلکه به هیچ وجه مهم هم نیست ! مهم پیاده سازی خوبه که توی اوردر هیچ مشکلی نداره :دی در کل صحنه هایی که با درست نزدن QTE بمیری شاید به تعداد انگشت های 1 دست هم نرسه :دی

استفاده از امکانات DS4 به لذت بازی کمک میکنه ولی استفاده کردن و نکردنش برای سازنده اختیاری هست و توی نقد یه بازی احتسابش به عنوان نکته ی مثبت و منفی هیچ تاثیری نداره :دی همونطور که کسی به خاطر استفاده از میکروفون و تاچ پد DS4 توی کیلزون و اینفمس نمیاد براش نمره خیرات کنه ، یا توی نسل قبل کسی تلو رو به عدم استفاده های خلاقانه از Sixaxis محکوم نمیکنه :دی به همین سادگی :دی

این مورد اشتباه واضح سازنده بوده که برای زیاد شدن تعداد چپتر ها روی کات سین ها هم شماره زده :دی این مورد کاملاً درسته ، ولی خب اگه بازی 4-5 ساعت بود میشد ایراد گرفت که بازی کوتاهه و برای توجیه کوتاه بودنش اومدن روی کات سین ها شماره زدن. در صورتی که تایم بازی مناسب بود و حالا شما 16 چپتر رو 10 چپتر هم فرض کنی اتفاق خاصی نمی افته :دی

پ.ن : آره خب :دی کیفیت مثل قبل نیست :دی کنترلرهای PS3 PS2 PS1 خیلی مقاومت تر بودن :دی ولی خب کمتر در اومدن قیمت این چیزا رو هم داره دیگه :دی
 
درسته محیط ها بسته هست ولی جوری هم نیست که جلوی دست و پا رو بگیره :دی میگیری منظورمو ؟ :دی یعنی درسته محیط ها کوچیکه و محیط های بزرگتر خیلی دلچسب تره و آزادی عملش بیشتره ولی این محیط های کوچیک اصولاً اونقدرها هم دست و پا گیر نیستن که گیم پلی بازی رو خراب کنن پس نکته ی منفی ای که بخواد به گیم پلی ضربه بزنه نیستن :دی این مورد چیزیه که اگه اونجوری بود بهتر بود ولی الانم که نیست بازی رو نابود هم نکرده :دی بله اگه جوری بود که شما فقط توی یه خط تنگ و باریک باید عقب جلو میرفتی و 20 نفر میریختن سرت و کاری ازت بر نمیومد و منجر به مرگ های چیپ میشد بله یه ایراد و نکته ی منفی به حساب میومد ولی الان آنچنان مشکل غیر قابل حلی نیست :دی

حالا شاید این سیستم به مذاق شما خوش نیاد ولی QTE تا موقعی که انجامش لطمه ای به بازی نزنه یا اعصاب خورد کن (تعداد بالای QTE که درست نزدنش منجر به مرگ پلیر بشه) نباشه نکته ی منفی نیست ! :دی شما داری میگی توی تلو مثلاً 10 بار توی 5 ثانیه باید فشار بدی ولی توی اوردر 30 بار توی 10 ثانیه پس به این خاطر اوردر باید ازش نمره کم بشه و 6 بگیره ، پس اینو چطور توجیه میکنی که توی گاو 1 باید در عرض 10 ثانیه 50 بار یه دکمه رو بزنی و گرنه QTE میس میشه و باید از اول بزنیش ولی متاشم 94 ـه :دی حالا چون تلو فلان سیستم رو پیاده کرد و خیلی هم به چشم اومد دلیل نمیشه همه سرها رو بندازن پایین و همونو تکرار کنن که :دی هر بازی ای سیستم خودش رو داره ، اینکه توی هر بازی باید چند بار دکمه زده بشه نه تنها ملاک نیست بلکه به هیچ وجه مهم هم نیست ! مهم پیاده سازی خوبه که توی اوردر هیچ مشکلی نداره :دی در کل صحنه هایی که با درست نزدن QTE بمیری شاید به تعداد انگشت های 1 دست هم نرسه :دی

استفاده از امکانات DS4 به لذت بازی کمک میکنه ولی استفاده کردن و نکردنش برای سازنده اختیاری هست و توی نقد یه بازی احتسابش به عنوان نکته ی مثبت و منفی هیچ تاثیری نداره :دی همونطور که کسی به خاطر استفاده از میکروفون و تاچ پد DS4 توی کیلزون و اینفمس نمیاد براش نمره خیرات کنه ، یا توی نسل قبل کسی تلو رو به عدم استفاده های خلاقانه از Sixaxis محکوم نمیکنه :دی به همین سادگی :دی

این مورد اشتباه واضح سازنده بوده که برای زیاد شدن تعداد چپتر ها روی کات سین ها هم شماره زده :دی این مورد کاملاً درسته ، ولی خب اگه بازی 4-5 ساعت بود میشد ایراد گرفت که بازی کوتاهه و برای توجیه کوتاه بودنش اومدن روی کات سین ها شماره زدن. در صورتی که تایم بازی مناسب بود و حالا شما 16 چپتر رو 10 چپتر هم فرض کنی اتفاق خاصی نمی افته :دی

پ.ن : آره خب :دی کیفیت مثل قبل نیست :دی کنترلرهای PS3 PS2 PS1 خیلی مقاومت تر بودن :دی ولی خب کمتر در اومدن قیمت این چیزا رو هم داره دیگه :دی

در مورد محیط بسته (البته این مورد بنظرم در برخی مکان ها مورد بود. نه همه مکان ها) بگم به نظر من چون تعداد دشمن در هر تک محیط و هر ایستگاه نسبتا زیاد بود (یک گروه میکشتی گروه بعد میومد و همینطور ادامه داشت تا چند گروه) و تعداد مکان های کاور و هاید شدن یکم محدود تر بود و بازی کاملا دو جبهه ای شده بود این زیادی دشمن برای من حد اقل یکم تو ذوق میزد. حالا شاید واقعا هم زیاد نبود ولی زیاد به چشمم اومد. این محیط بزرگتر این ضعف رو میپوشوند. (اگه دقت کنی در اوایل بازی با ایگرین تو یک حیاط با گروهی درگیر میشیم که این خیلی محیط بزرگتر بود و این حس "دو جبهه" ای بهت دست نمیداد.(منظورم از "دو جبهه" اینه که مثلا دشمن تو یک ناحیه مشخص کاور میگرفت تیر میزد تو هم تو یک ناحیه مشخص)

من گاو بازی نکردم راستش (خیلی کم بازی کردم. ولی اصلا کامل و به قصد بازی نکردم)ولی از طرفی ترجیه میدم قابلیتی بالانس باشه تا اینکه زیاد باشه!

امکان استفاده درست از DS4 هم بنظرم اوردر به علت اینکه یک انحصاریه باید این قابلیت ها رو به رخ بکشه که راستش اصلا استفاده نکرد! در ضمن توی Infamous هم من چند نقد خونده بودم به علت همین استفاده درست تعریف و تمجید هایی داشت. این کار استفاده درست از "پتانسیل" هست!

ولی ببین تو خودت خیلی از حرفات اینبود که "فلان چیز بد نیست و این قابلیت بهتر میکرد ولی الان نبودش بد نکرده بازیو" خوب ببین بازی order با متای 61 یعنی یک بازی متوسط رو به بالا. یک بازی "خوب". از نظر متا میگم. یعنی بازی ضعیف نیست. ولی عالی نیست. این موارد همه پتانسیل های هدر رفتست که اگه میبود بازی خیلی بهتر میشد. الان بحث روی بد و خوب نیست. روی خوب و عالیه!
کلا بنظرم بهتره حرف چند پست قبلمو اصلاح کنم. "بازی ضعف داره. نقاط قوت عالی ای هم داره ولی خیلی پتانسیل داشت که هیچ استفاده ای ازش نشد!"

- - -ویرایش - - -

راستی مبارزه با لایکن ها (تا حدی) و فایت هاشون واقعا روشون کار نشده بود! فایت ها که حتی انیمیشن هاشون کپی هم بود. کار هاش هم خیلی ساده بود! اصلا چالش و هیجان و خاص بودنی نداشت.(همون کشتی آزاد :دی )
 
همینایی که احسان گفت:-"

در مورد محیط ها اتفاقا به نظر من خوب بودن! اونقدر کوچیک نبودن که جلوی دست و پا رو بگیرن( حتی کوچیک ترین هاش) و بعضی جاها مثل مبارزه ی روی پل و آشپزخونه که تو تریلرها بود حتی میشد به صورت L هم حرکت کرد و دشمن ها رو ترکوند:-" کلا جوری نبود که محیط دست و پاگیر باشه و دشمن ها محاصره کنند و نشه کاری کرد ، یا با انداختن یه نارنجک دسته رو بندازیم زیر پامون :-"

QTEهاش از نظر سریع زدن سخت بود:-o ، انشاالله که GOW III زدی؟ همون اولین QTE بازی رو چجوری رد کردی:-" :-"
به نظرم تو QTEها واقعا عالی عمل کردن! :دی یعنی بهترین حس ممکن رو برای انجام اون عمل میداد! :دی جوری نبود بگی الان این دکمه ای که زدم چه ربطی به حرکتی که رفت داشت:-" اینجا رو با توجه به دانش آموز سانتا بودن، خوب جواب پس دادن :دی

داستان رو هم گفته بودن از قبل برای سری برنامه ریختن! پس نمیشه بهش ایراد گرفت! اگر این ایراد داره، اون مرحوم GOW II که اصلا .... شروعش که زیر پا گذاشتن پایان GOW Iهه ، پایانش که از این هم ناتموم تر بود :دی باز اینجا حداقل یکی از کله گنده های ضلع های قدرت رو ترکوندن! تکلیف آینده ی شخصیت اصلی معلوم شد و ... اما GOW II پایانش ... هیچی رو نبست! :دی بازیی که قراره به طور مستقیم ادامه داشته باشه، این مورد رو اصلا نمیشه بهش ایراد گرفت! :دی
چون اصلا سیر داستانی مثل بازیی مثل آنچارتد نیست که بگیم خوب همه چی تموم شد، شماره بعد اگر ساختن هم میریم دنبال یه ماجراجویی/ماموریت جدید ! :دی

بازی هم همینطور که احسان گفت مستحق 6 و اینا اصلا و ابدا نیست به نظرم! اصلا :|
 
فکر کنم دستم مشکل داره. حالا دوباره سعیمو می کنم ولی شاید...

ولی در کل دستم اصلا تو سریع چند بار فشار دادن خوب نیست. کل بازیای اینجوری (مخصوصا موبایلیا... dumb ways to die مخصوصا) سر اینجور مرحلاتش یکم اذیتم.
 
یعنی فقط بنده اینجا احساس میکنم داستان حالا اصلا بغیر از پایان، فوق العاده آبکی و سوپر کلیشه ای بود؟!؟!؟! کاراکتر ها رو هم میتونم بجز گالاهاد براتون یه لیست از تکراری بودنشون و پفکی بودنشون بگم.

رابطه بین کاراکتر ها افتضاح تر از افتضاح، بیس داستانی که 90 درصد اصلا طبق انتظارات و اطلاعات نبود، توضیحاتی که اصلا داده نمیشه در رابطه با اینکه این یونیورس اصلا چی هست! چون با اون میزگرد King Arthur که همه انتظار داشتیم 180 درجه فرق داره هر چدن اون اسم رو تو بازی یدک میکشه.

با این هایپی که سر داستان داشت و 5 دقیقه ای یبار میگفتن این بازی داستانش خیلی خفنه و فلان ام اتوماتیک انتظارش رو برد بالا ولی بخوای انتظار رو هم بیاری پایین بازم داستان خیلی افتضاح هست.

یه سری از کسانی هم دارن میگن داستان این بازی خوب بوده که والا انتظارم ازشون خیلی بیشتر! کسایی مثل فردین و احسان و امیر و ... نباید بیان بگن داستان این بازی خوبه :| :دی یعنی واقعا شما با اونهمه بازی که کردین بخصوص احسان و امیر واقعا این بازی داستانش براتون راضی کننده بود؟ یا بخاطر یه سری مسائل دیگه دارید میگید خوب بوده؟

غیر از مدت زمان کوتاه بازی و کات سین های زیاد رو مخ، همین داستان یکی از بزرگترین و هایلایت ترین نقطه ضعف های بازی بود برام.
 
یعنی فقط بنده اینجا احساس میکنم داستان حالا اصلا بغیر از پایان، فوق العاده آبکی و سوپر کلیشه ای بود؟!؟!؟! کاراکتر ها رو هم میتونم بجز گالاهاد براتون یه لیست از تکراری بودنشون و پفکی بودنشون بگم.

رابطه بین کاراکتر ها افتضاح تر از افتضاح، بیس داستانی که 90 درصد اصلا طبق انتظارات و اطلاعات نبود، توضیحاتی که اصلا داده نمیشه در رابطه با اینکه این یونیورس اصلا چی هست! چون با اون میزگرد King Arthur که همه انتظار داشتیم 180 درجه فرق داره هر چدن اون اسم رو تو بازی یدک میکشه.

با این هایپی که سر داستان داشت و 5 دقیقه ای یبار میگفتن این بازی داستانش خیلی خفنه و فلان ام اتوماتیک انتظارش رو برد بالا ولی بخوای انتظار رو هم بیاری پایین بازم داستان خیلی افتضاح هست.

یه سری از کسانی هم دارن میگن داستان این بازی خوب بوده که والا انتظارم ازشون خیلی بیشتر! کسایی مثل فردین و احسان و امیر و ... نباید بیان بگن داستان این بازی خوبه :| :دی یعنی واقعا شما با اونهمه بازی که کردین بخصوص احسان و امیر واقعا این بازی داستانش براتون راضی کننده بود؟ یا بخاطر یه سری مسائل دیگه دارید میگید خوب بوده؟

غیر از مدت زمان کوتاه بازی و کات سین های زیاد رو مخ، همین داستان یکی از بزرگترین و هایلایت ترین نقطه ضعف های بازی بود برام.

/:)
برای استاندارد عادی بنظرم اتفاقا خیلی هم عالی بود. سوپرایز هاش که نگیم خیلی عالی ولی واقعا خوب بود، شروع بازی (نقطه اوج داستان) واقعا خوب بود...
جدا از انتظارات بالا و هایپش به خودی خود که خوب بود انصافا.

اتفاقا از خیلی ار بازی های الان هم بهتر بود داستان.
 
در مورد محیط بسته (البته این مورد بنظرم در برخی مکان ها مورد بود. نه همه مکان ها) بگم به نظر من چون تعداد دشمن در هر تک محیط و هر ایستگاه نسبتا زیاد بود (یک گروه میکشتی گروه بعد میومد و همینطور ادامه داشت تا چند گروه) و تعداد مکان های کاور و هاید شدن یکم محدود تر بود و بازی کاملا دو جبهه ای شده بود این زیادی دشمن برای من حد اقل یکم تو ذوق میزد. حالا شاید واقعا هم زیاد نبود ولی زیاد به چشمم اومد. این محیط بزرگتر این ضعف رو میپوشوند. (اگه دقت کنی در اوایل بازی با ایگرین تو یک حیاط با گروهی درگیر میشیم که این خیلی محیط بزرگتر بود و این حس "دو جبهه" ای بهت دست نمیداد.(منظورم از "دو جبهه" اینه که مثلا دشمن تو یک ناحیه مشخص کاور میگرفت تیر میزد تو هم تو یک ناحیه مشخص)

من گاو بازی نکردم راستش (خیلی کم بازی کردم. ولی اصلا کامل و به قصد بازی نکردم)ولی از طرفی ترجیه میدم قابلیتی بالانس باشه تا اینکه زیاد باشه!

امکان استفاده درست از DS4 هم بنظرم اوردر به علت اینکه یک انحصاریه باید این قابلیت ها رو به رخ بکشه که راستش اصلا استفاده نکرد! در ضمن توی Infamous هم من چند نقد خونده بودم به علت همین استفاده درست تعریف و تمجید هایی داشت. این کار استفاده درست از "پتانسیل" هست!

ولی ببین تو خودت خیلی از حرفات اینبود که "فلان چیز بد نیست و این قابلیت بهتر میکرد ولی الان نبودش بد نکرده بازیو" خوب ببین بازی order با متای 61 یعنی یک بازی متوسط رو به بالا. یک بازی "خوب". از نظر متا میگم. یعنی بازی ضعیف نیست. ولی عالی نیست. این موارد همه پتانسیل های هدر رفتست که اگه میبود بازی خیلی بهتر میشد. الان بحث روی بد و خوب نیست. روی خوب و عالیه!
کلا بنظرم بهتره حرف چند پست قبلمو اصلاح کنم. "بازی ضعف داره. نقاط قوت عالی ای هم داره ولی خیلی پتانسیل داشت که هیچ استفاده ای ازش نشد!"

- - -ویرایش - - -

راستی مبارزه با لایکن ها (تا حدی) و فایت هاشون واقعا روشون کار نشده بود! فایت ها که حتی انیمیشن هاشون کپی هم بود. کار هاش هم خیلی ساده بود! اصلا چالش و هیجان و خاص بودنی نداشت.(همون کشتی آزاد :دی )

توی 2-3 تا از محیط ها به طرز وحشتناکی صحنه شلوغ میشد ولی دقیقاً توی همون محیط ها هم به تعداد زیادی بشکه های منفجره بود هم توی گوشه کنار همون محیط ها نارنجک پیدا میشد :دی محیط آنبالانس نداشت کلاً :دی فقط یه مقدار دقت می خواست :دی البته قبول دارم ممکن بود آدم اولین بار که وارد همچین محیطی میشه بمیره (که اونم با بلک واتر میشد یه کاریش کرد :دی) ولی با یه کم جا به جایی و گشتن توی محیط حل میشد :دی

آخه بستگی به بازی داره ! نمیشه توی یه بازی به سرعت گاو توقع داشت تعداد فشردن دکمه به اندازه ی بازی کندی مثل تلو باشه ! اصن بالانس بازی به هم می خوره و بازی به شدت ساده میشه ! :دی اوردر هم همینه :دی

تمجید و اینا شاید بشه چون یه قابلیت اضافه هست ، ولی تا وقتی که این امکانات همگانی نشده (روی سایر پلتفرم ها نیست) استفاده ـش توسط استودیوی سازنده کاملاً اپشناله. نه میشه خرده گرفت نه میشه به واسطه ی استفاده ـش برتری داد :دی صرفاً یه چیز اضافه هست که می تونه باشه و باحال بودن بازی رو بیشتر کنه ، می تونه نباشه و اتفاق خاصی هم نیوفته :دی الان مثلاً با شبیه سازی نور مشعل توسط چراغ بالای DS4 توی TR DE فک نمی کنم جز اینکه پلیر بگه Cooool ! اتفاق دیگه ای نسبت به نسخه های دیگه بیوفته :دی

الان ما قراره از روی تجربیاتمون از بازی بحث کنیم یا چون متا شده 65 (اینهمه به متا علاقه دارید ولی هنوز نمی دونید متای بازی چنده ؟) باید زور بزنیم انقدر عیب و ایراد توی بازی پیدا کنیم تا اون 65 رو توجیه کنیم ؟ اگه قراره روی متا بحث کنیم که I'm Out Bro :)

بله این باس آخر از ایرادات بزرگ بازیه ! باس تکراری به هیچ عنوان جای بخشش نداره ! به جرئت می تونم بگم بعد از باس آخر گیرز 2 (با یه کلیک کشته میشد!) بدترین باسی بود که توی یه بازی دیدم !

یعنی فقط بنده اینجا احساس میکنم داستان حالا اصلا بغیر از پایان، فوق العاده آبکی و سوپر کلیشه ای بود؟!؟!؟! کاراکتر ها رو هم میتونم بجز گالاهاد براتون یه لیست از تکراری بودنشون و پفکی بودنشون بگم.

رابطه بین کاراکتر ها افتضاح تر از افتضاح، بیس داستانی که 90 درصد اصلا طبق انتظارات و اطلاعات نبود، توضیحاتی که اصلا داده نمیشه در رابطه با اینکه این یونیورس اصلا چی هست! چون با اون میزگرد King Arthur که همه انتظار داشتیم 180 درجه فرق داره هر چدن اون اسم رو تو بازی یدک میکشه.

با این هایپی که سر داستان داشت و 5 دقیقه ای یبار میگفتن این بازی داستانش خیلی خفنه و فلان ام اتوماتیک انتظارش رو برد بالا ولی بخوای انتظار رو هم بیاری پایین بازم داستان خیلی افتضاح هست.

یه سری از کسانی هم دارن میگن داستان این بازی خوب بوده که والا انتظارم ازشون خیلی بیشتر! کسایی مثل فردین و احسان و امیر و ... نباید بیان بگن داستان این بازی خوبه
yahoo_22.gif
biggrin1.gif
یعنی واقعا شما با اونهمه بازی که کردین بخصوص احسان و امیر واقعا این بازی داستانش براتون راضی کننده بود؟ یا بخاطر یه سری مسائل دیگه دارید میگید خوب بوده؟

غیر از مدت زمان کوتاه بازی و کات سین های زیاد رو مخ، همین داستان یکی از بزرگترین و هایلایت ترین نقطه ضعف های بازی بود برام.

لور بازی خوب و منطقیه وحید :دی نمی دونم چرا باهاش مشکل داری ؟ :دی بازی از کلیشه های همیشگی لایکن ورسوس دراکولا دوره و موضوع رو برده به یه سمت مختلف ! یه جور چاشنی سی یا سی بهش داده :دی همین خودش سوژه رو از کلیشه های همیشگی دور میکنه :دی مهم تر از خود موضوع کلی ، روایت کردن و پیچ و خم دادنشه :دی الان آنچارتد خیلی سوژه ی خدایی داره ؟ رسماً کپی پیست ایندیانا جونزه که همیشه یه دختر باهاشه :دی ولی روایتش متفاوته :دی اینم حالا نه در اون حد ولی بازی سورپرایز های جالبی داشت ، شاید اونطور که باید به همه ی کرکترها پرداخته نشد ولی داستان خیلی خوب پیش رفت ! :دی

تازه الان یه عکس برات میذارم که داستان رو جالب تر هم میکنه :دی

@ FaRd!N

نگفته بودی دستی بر آتش داری :دی

===

ویرایش :

@ Red V™ و بقیه دوستان

اینو ببینید چیز جالبیه :دی
http://forum.bazicenter.com/thread95172/page4/#post3667433
باید بیشتر توی بازی دقت کنم ، مطمئنن چیزای جالبتری هم پیدا میشه :دی
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or