PlayStation The Order 1886

برای مشاهده تصویر اصلی (768x320) روی این نوار کلیک کنید.
Global-Exclusive-1_13923773342.jpg




درود


باوجود cut scenes های , حوادث سریع زمان و همچنین تیراندازی و کاور عالی عنوان انحصاری Ready At Dawn چیزی بییشتر از یک بازی زیبارا نشان دهد .تولید یک لانچ یا IPبزرگ کار ساده ای نیست . در این میان The Order: 1886 به عنوان یکی از بازی های اصلی PS4 کار دشواری را در پیش دارد ! زیرا خوب بودن به تنهای کافی نیست



بازی باید طوری ساخته شود که باعث فروش بیشتر کنسول شودو مردم را برای خرید PS4قانع کند اگر این گونه نشود در چشم تولید کنند و ناشر بازی شکست خورده هست



از این رو Ready At Dawn با سوم شخص کردن ان کار راکمی راحتر کرده هست ! همانطور که می دانید متقاعد کردن عموم برای خرید بازی که سبک ان را درک کرده اند و قبلا تجربه خوبی از ان داشته اند کار راحتی هست .در حال حاضر رقابت برای خرید بازی هست .در این میانThe Order: 1886 در حال حاضر برتر از سایر عناوین عمل کرده و ارزش سرمایه گذاری را دارد

انقلاب صنعتی .قرن نوزدهم و همچنین شهر لندن همه و همه طور خاصی طراحی شده اند سازنده در تلاش هست تا قدرت باز ی خود را به وسیله تیراندازی عالی مخصوصا در میان جمعیت زیاد و مکان های بسیار زیبا به نمایش در اورد

دودی که از دودکش ها خارج می شود کشتی های پرنده که در اسمان پر شده اند , اسلحه های عالی که در دست شخصیت باز ی هست و همچنین لباس های اشرافی که برتن دارند همگی سبب شده اند تا شاهد یک بازی عالی در سال 2014 باشیم
اما اول از همه داستان بازی هست که بسیار زیبا طراحی شده هست که به خوبی علم و قدرت و سیاست را با هم ترکیب کرده هست
روایت داستان بدین گونه هست که هزار سال قبل از داستان اصل بازی انسان ها به 2 گروه کامل و نیمه کامل تقسیم شده اند .جنگ اصلی میان این 2 گروه هست زیرا با ورود به دوره عصر صنعتی انسان های کامل با طراحی سلاح به طور کامل توان مقابله با نیمه انسان هارا دارند


گروهی قدیمی وعجیب به نام The Orderوجود دارد که از 100ها سال قبل برای محافظت از انسان ها با نیمه انسان ها مبارزه می کردند اما در این میان جنگ های داخلی انسان ها باعث فراموش شدن هدف اصلی ان هایعنی مبارزه با نیمه انسان ها شده هست


در این میان افراد فقیر و ضعیف شده شهر لندن به سبب اینکه The Order فقط از ثروتمندان حمایتو محافظت می کند دست به قیام و شورش زدن که سبب شد گروه The Order فعلا درگیر این مسئله باشد.
شما دربازی کنترل شخصی به نام Galahad را دارید که یکی از اعضای تیم 4 نفره The Order می باشد .




برای مشاهده تصویر اصلی (768x320) روی این نوار کلیک کنید.
Global-Exclusive-3_13923773352.jpeg




داستان بازی بیشتر مربوط به زندگی Galahad می باشد.در این خصوص Ru Weerasurya مدیر باز ی می گوید ( اتفاق های زیادی در اطراف Galahad روی خواهد داد و این فرد سبب می شود که شما داستان بازی را به طور کامل درک کنید همچنین تکامل Galahad را در طول بازی خواهید دید )


Ready At Dawnمی گویدقسمت زیادی از داستان بازی از طریق cut scenes های پشت سرهم روایت می شودبرای مثال نصف دموی 20 دقیقه ای بازی که پشت درهای بسته نشان داده شده CUT SCENESبود


در دمو دیدیم که Galahad و چند تن از دوستان او از روی پشت بام در حال بررسی خرابه ها بودند که فکر می کردند یکی از افراد مهم شورشی در انجا مستقر هست.هر موقع Galahad دوربین را در جلوی چشمش قرار می داد بازیکن کنترل دوربین را می گرفت و م یتوانست به هر نقطه از شهر نگاه کند .
جالب تر اینجاست که وقتی شما مناطق را با دوربین زیر نظر دارید Galahad درباره مناطق مختلف به شما توضیح می دهد ولی چیز یکه مهم هست این هست که شما در هر صورت یک راه برای جلو رفتن دارید و Galahad درباره ان راه نظر خواهد داد

وقتی از Weerasuryaدرباره طراحی باز ی سوال کردیماین چنین گفت ( هدف ما نشان دادن تحول ما بین سینما مبارزه حرکت های رفت و برگشت را بدون درز نشان دهیم چیزی که مردم دقیقا ان را درک می کنند همه تلاش ما این هست که کاری کاملا متفاوت از سبک سوم شخص بسازیم )



بعد از تماشای دوربین در دموی 20 دقیقه ای Galahad به طرف پایینخیابان حرکت می کند که شاهد نورپردازی فوق العاده عالی هستیم که نشان از کیفیت بالای The Order: 1886 هست .نورپردازی و کیفیت عالی بافت ها و همچنین چهره ها و صورت افراد حرکت پارچه های لباس در هنگام حرکت بسیار زیباو عالی کار شده اند که همه و همه نشان از قدرت و توانای بالای PS4هست ظاهرا باز یاز سال 2010در حال ساخت بود هست .متاسفانه در قسمت مبارزه ها حرف زیاد ی برای گفتن ندارد .Galahad پشت دیوار سنگر گرفت و برای چند ثانیه شلیک می کند و سریع به جلو حرکت می کند که این کار ها باعث می شود خاطرات Marcus در بازی Gears of Warباری ما زنده کند.
صدا گذاری اسلحه ها خوب هست و تیرها به راحتی باعث تخریب محیط می شوند و به راحتی از پشت دیوار عبور می کنند .وقتی دست به اسلحه می برید دشمان سریع تر می شوند تا در امان بماند این موردی هست که قبلا ان را مشاهد نکرده ایم .


در ادامه دموی بازی Galahad با دشمنی که پشت دیوار مخفی شده هست شروع به مبارزه تن به تن می کند در همین بین دکمه ای خاصی در صفحه نمایش ظاهر می شوند .باری مثال در مبارزه تن به تن 3 گزینه کشتن نکشتن و گرفتن سلاح در صفحه نمایش ظاهر می شود



و شما با انتخاب یکی از آنها صحنه بعدی را ارائه می دهید به عنوان مثال هنگام مبارزه تن به تن Galahad سه گزینه کشتن نکشتن و گرفتن سلاح در صفحه ظارهر میشود .Ready At Dawnاین حالت را که دریک لحظه فرصت دارید با زدن یک دکمه کار خاصی را انجام دهید را QTEنامید هست که وقتی شکست خوردید دیگر نیاز نیست مرحله را تکرار کنید



برای مشاهده تصویر اصلی (768x432) روی این نوار کلیک کنید.
RAD037_PLAYTHRU_SS_005_1392377344.jpg





Weerasurya دراین خصوص گفته ( QTEs نوع خاصی از احساس به بازیکن منقل می کند و سبب می شود که بیشتراز قبل به شخصیت باز ی نزدیک شوید و حالتی را تجربه کنید که نمی توان ان را با دوربین بازی مشاهد کرد )

QTE ها کاملا متفاوت و خاص هستن بدین صورت که وقتی بازیکن اول لحظه ی رخ داده ای را مشاهده م یکند بازیکن دوم آنرا طور دیگر و متقاوتر مشاهد خواهد کرد که سبب خواهد شد QTEمتفاوت باشن ولی بیشتر داستان از طریق ان ها جلو خواهد رفت



گونه ای متفاوت تر می بیند و این باعث می شود که گاهی اوقات نتیجه QTE ها متفاوت باشند اما هنوز هم بیشتر داستان از طریق ان ها پیش می رود. Weerasurya میگوید در مورد مولتی پیلر بازی خیلی بحث کردیم وفکر می کردیم که عالی هست اما به این نتیجه رسیدیم که این برای یک IPجدید کاردرستی نیست .
با یبه گونه ای هست که باید به بخش سینگل توجه می کردیم و ما دوست نداشتیم که تیم سازنده به 2 گروه مختلف تقسیم شوند این اصلا جالب نبود که نصف تیم مشغول بخش سنگل بازی باشند و قسمت دیگر مشغول ساخت بخش مولتی



در هر صورت ظاهرا راه خوبی را در پیش گرفته اند بخاطر اینکه دوست دارن یک IP جدید را تجربه کنیم زیرا زمان زیادی باقی نمانده هست

نکته اخر این هست فشار زیادی بر روی The Order: 1886 به عنوان تنها شوتر PS4هست .با نمایش داده شده باز ی پتانسیل بالای دارد ولی هنوز مابه اندازه زیاد هیجان زده نشده ایم و این حالت تاقبل از انشار بازی باید اتفاق افتد



ipجدید سانتا مونیکا ! معرفی شد :d
آقای Shuhei Yoshida مدیرعامل کل Sony Entertaiment بعد از آنکه بر روی Stage آمد و یک IP ای را که به عنوان بزرگترین عنوان و اینکه 14 استدیو داخلی برای PS4 بر روی آن کار می کنند را معرفی نمود.
یکی از انحصاری های استدیو های داخلی، بازی The Order: 1886 از استدیو Santa Monica می باشد. در مدت ها قبل این بازی شایعه شده بود.
The Order: 1886 اولین IP ای است که تحت استدیو Ready at Dawn ساخته خواهد شد. این بازی در برهه ای تاریخی رخ می دهد که تکنولوژی پیشرفته،در یک جنگ که دشمنی قوی و خطرناک وجود دارد باعث دگرگون شدن این مبارزه می گردد.
بازی 40 سال پس از انتقلاب صنعتی اتفاق می افتد. یک نفر که ریشه ای انسانی دارد، تمایل به غلبه و پیروز شدن بر این جنگ 100 ساله دارد.
شما در نقش یک شوالیه خواهید بود و زمانی که این جریانات رخ می دهد، کارکتر در تلاش است که به شخصیت های تاریخی کمک کند.


این تیزری از بازی! (همون صحنات تریلر اصلیه! هنوز خود سونی تریلر اصلی رو آپ نکرده! :d ) 10 مگ
Exclusive video I The Order 1886_ PS4 Trailer.mp4
این عکس اگر با سایز اصلیش (غیر بند انگشتی منظورمه :d ) گذاشته بشه پست اول به نظرم قشنگ میشه! :d (حجمی نداره،زیاد بزرگم نیست :d )


این هم سایز پوستری فکر کنم:-" 12 مگ :p
9012354948_127c7652a9_o.jpg

بازی هم دستپخت Ready at Dawnـه! :d

ا
  • مکان تریلر در دوره تاریخی Neo-Victorian در شهر لندن است .
  • سازندگان در حال تلاش برای ارائه ورژنی از دوره Neo-Victorian شهر لندن با توجه به تاریخ هستند .
  • بازی برای بیش از 2 سال در حال توسعه بوده و ایده های بازی به مدت 7 سال در دست طراحی بوده است .
  • بین کاراکترهای بازی از لحاظ ( علم شیمی ) رابطه های قوی ای وجود دارد که متعلق به The Order است و هدفشان حفاظت از انسانها در برابر دشمنان است . آنها برای بیش از یک قرن در جنگ هستند و هدفشان این است که بشریت را از دست هیولا ها امن نگاه دارند .
  • ممکن در بازی بخشی برای سفارشی سازی سلاح ها وجود داشته باشد ، اما هنوز در این مورد صحبتی نشده .


The Order: 1886 هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد ، اما به زودی به صورت انحصاری برای PS4 منتشر خواهد شد .




 
آخرین ویرایش:
منم بازی دیشب رسید دستم و 4 ساعتی بازی کردم. دارم بیشتر زور ممکن رو به مغزم میزنم و همه جوانب و نکته های منفی رو جمع میکنم و حتی خودم رو هیتر شماره 1 بازی جا میزنم ولی حتی با این وضع هم دلم نمیاد به بازی 2 و 4 و 5 و 6 بدم!!!!! نمیدونم فاز منتقدا چی بود ولی این رو میدونم که جوگیری بشدت روشون تاثیر گذاشته.

تا اینجا واقعا از بازی راضی هستم و هنوز موردی پیش نیومده که به خودم بگم خاک تو سرشون یا چمیدونم بگم خرابکاری کردن! بازی از نظر پولیش بودن و بی باگ بودن در حد Dragon Age Inquisition هست. تا ببینم ادامه چی میشه.
 
من موندم بعضی از رفقا با این همه سابقه و تجربه ای که دارن، چطور این عنوان رو یک عنوان قوی و حداقل خوب و یا متوسط میدونن ؟! به نظر من، به غیر از جلوه های بصری Visuals و گرافیک CG هیچ چیزی نداره !
باور کنید نشد ما یه جایی بریم و از این بازی چنین مواردی رو نشنویم: "اوه اوه، گرافیک بازی شبیه به فیلمه، اصن خود واقیته..وقتی هم که میخوای بازی رو تهیه کنی و بخری که دیگه واویلا.."
والا گرافیک CG و سینمایی بحساب اینقدر چیز خاص و تکی نیست که سنگ ـش رو به سینه بزنیم و باعث بشه، بی خود و بی جهت از همه المان ها و فاکتورهای بازی خوب بگیم، نمیشه که..
نسل قبل هم چنین موردی بودش، برای عنوان Beyond خیلی ها، انقدر غرق در جلوه های بصری و CG اون شده بودن، که بالکل خود خود بازی و درون مایه بازی رو رها کرده بودن ! نه داستان سرایی سینمایی، نه گیم پلی قوی و خوش ساختی، نه شخصیت پردازی قوی و محکمی..البته این رو متذکر بشم که ستینگ داستانی به خودی خود، درون مایه قوی و سنگینی داره، نحوه استفاده از اون و پیاده کردنش در جریان بازی به افتضاح ترین شکل ممکن پیاده شده ! خلاصه اینطور بگم که اینجا مشخص میشه که چه سازنده و گیم دیزاینری توانایی بالانس کردن و ایجاد تعادل در چنین داستان های بلندپروازانه ای داره و کدوم فرد و سازنده ای نداره !
تیم Ready At Dawn درسته که ایده های (!) بسیار بلندپروازانه و جاه طلبانه ای (دقیقا شبیه به استودیوهایی نظیر ناتی داگ، کوجیما پروداکشن..) داشتن ! ولی دلیل نمیشه که چون چنین انتخاب هایی کردن، بگیم که بله، اونها این توانایی رو هم دارن ! اصلا قابل قبول نیست، چطور میشه کسی که بازی هایی نظیر Tlou و MGS و چندعنوان دیگه رو تجربه کرده باشه، بیاد بگه که این بازی اصلا هم اشکالی نداره و خیلی خوب و خوش ساخته !
دوستان حقیقتش اینه که من که نه روایت خوبی، نه عُمق داستانی انچنانی، و نه گیم پلی یونیک و خاصی رو از این بازی شاهد بودم ! برای رسیدن به این حرف من هم نیاز به کار خاصی نیست، کسی که اون چندعنوانی رو که نام بردم رو بازی کرده باشه، قطعا خودش میتونه عناوین ذکر شده رو با یه مقایسه، به نتیجه نهایی برسه !
It’s the sort of game that I would have expected to get an 80 on Metacritic two years ago, a 90 four years ago, and a 95 six years ago. Not that Metacritic is the be all end all, but right now The Order: 1886 sits at a 65, with a user score of 5.6. My reason for this is simple: that’s the score it deserves. The real reason is a little more complicated.
نقل قول ادیتور سایت فوربز که به شدّت با حرف ـش موافقم ! شاید مثلا من خودم که الان انقدر با این عنوان مخالفم و انتقاد کردم دو سال پیش قبل از عرضه عنوان مثلا Tlou خیلی هم خوش حال میشدم و کیف میکردم، و مطمینم هستم که متای زردرنگ هم اصلا دریافت نمی کرد، ولی نه الان که بهترین امکانات و فرصت ها رو داشتن، حضور سانتامونیکا و پشتیبانی Sony و ادامه داستان، بعد بیان چنین عنوانی با درون مایه شُل و آبکی رو عرضه کنن، اصلا قابل قبول نیست، یعنی در حد اونها نبوده !
مطمئن باشید اگر نسخه دوم هم بخواد فقط در جلوه های بصری و CG مانندش پیشرفت داشته باشه، باز هم همین اش و کاسه س ! The Order دقیقا جزو اون دسته از عناوینی هست که ظاهر و باطن ـش تفاوت های بسیار فاحش و بزرگی رو دارا هستند:
The Order: 1886 is not a disaster, but it’s not a good game
البته سطح توقعات و طرز تفکرات و در آخر سلایق هر فردی با دیگری بسیار تفاوت داره، حالا میخواد چه منتقد باشه، چه یه پلیر کژوال و یا حرفه ای، یا یه گیمری که فقط برا Killing Time کردن و تفریح به صورت اتفاقی روی مبل ـش لم میده و بازی انجام میده، نظرات هر فردی متفاوته بالاخره..
 
چند وقت پیش بازی رو کامل تموم کردم... قطعا بازی میتونه لذت بخش باشه و خیلی ها را به خودش جذب کنه. هرچند اگر بخواهیم سر دلایل این نمره بحث کنیم دلیل زیاده:
اولا سازندگان این بازی با اون جواب‌های تندی که به منتقدها و گیمرها دادن باعث شدن جو بر علیه‌ـشون شکل بگیره.
دوما اینکه بازی گیم پلی کوتاهی داره... به شخصه من که هارد گیمر نیستم و سالی یه بازی به زور میتونم روی حالت هارد تموم کنم, این بازی را از اول روی حالت هارد در حالتی تموم کردم که جمعا 8 ساعت بیشتر وقتم رو نگرفت. تازه به صورت عادی کار کردم و "بزن و در رو" نبود.
سوما بازی حالت مولتی پلیر نداره که همین هم برای هر بازی ای تو این ژانر یک امتیاز منفی حساب میشه.
چهارمم هوش مصنوعی دشمنتون در بالاترین درجه‌ی سختی هم خیلی داغونه... به طوری که در حد یه بازی نسل 8 یا حتی 7 امی نیست که همچین هوش مصنوعی ای داشته باشه. جلوی دشمن داری ریلود میکنه به جای شلیک کردن میره کاور میگیره... سه نفر بهت حمله کردن کافیه پشت یه چراغ قایم بشی تا اونا هم بهت نزدیک نشن... کلا بگیم این بازی هوش مصنوعی نداشت بهتره.
داستان هم که نیاز نیست بگم که سازنده ها چقدر روش مانور میدادن و همش از اینکه چند سال وقتشون روش گذاشتن و قراره نقطه قوت داستان باشه صحبت میکردن. ولی دقیقا برعکسش شد... نه تنها داستان خوب نبود, بلکه به جز شروع بازی در ادامه به بدترین شکل ادامه پیدا کرد و با یه پایان عجیب غریب "مثلا" تموم شد.
و در آخر اصلی ترین مشکل که هر منتقدی بهش گیر میده وجود نوآوری های جدید در جای نامناسب‌ـه. نمونه اش اون صحنه ی آهسته که عملا یه توانایی اضافه بود و من تا آخر بازی کلا دو سه بار بیشتر ازش استفاده نکردم... در صورتی که این ویژگی قبلا در شاهکاری به نام مکس پین وجود داشت و دیدیم که مکانیک بسیار کارآمدی در طول بازی بود. یا اینکه اجازه ی استفاده از اسلحه تنها در مراحل اکشن وجود داره و همین باعث کاهش هیجان بازی میشه.
=========
همین این‌هایی که گفتم نکات منفی ای بود که به راحتی دست منتقد را برای کم کردن نمره باز میزاره... ولی برای یک گیمر عادی و حتی هاردکور در صورت دقت نکردن رو نکات منفی, میتونه به راحتی از بازی لذت ببره. ویژگی‌هایی نظیر اسلحه های عجیب و شگفت‌انگیز, حالت اسنایپر که به من یکی خیلی حال داد, مبارزه با گرگینه ها, گرافیک چشم نواز که از همه ی بازی‌ها چندین سر و گردن بالاتره, صداگذاری بی نظیر و از همه مهمتر فضاسازی خاص سال 1886 که همه رو تو کف گذاشت و رفت. میتونه برای بار اول یک تجربه ی فان به وجود بیاره.

نمره خودم:7/10
پ.ن: این در حالیه که تا پایان چپتر اول بهش 8/10 دادم.

- - -ویرایش - - -

آهان تا یادم نرفته یه سوال بپرسم:
اون دوستانی که ارزش متا (کار به یکی دو تا سایت نداریم) رو زیر سوال میبرن و میگن نامعتبره و یا اینکه با سونی لج داره و از این حرف های بچگانه, کدوم یکی از بازی‌های انحصاری سونی نظیر: آخرین ما, آنچارتد, خدای جنگ, کیلزون(به جز آخری که داغون بود) و خیلیای دیگه تا الان نمره ی ضعیفی دریافت کردن؟
ممنون میشم اگر عزیزی جواب این سوالم رو بده;)
 
برای عنوان Beyond خیلی ها، انقدر غرق در جلوه های بصری و CG اون شده بودن، که بالکل خود خود بازی و درون مایه بازی رو رها کرده بودن ! نه داستان سرایی سینمایی، نه گیم پلی قوی و خوش ساختی، نه شخصیت پردازی قوی و محکمی..
البته سطح توقعات و طرز تفکرات و در آخر سلایق هر فردی با دیگری بسیار تفاوت داره، حالا میخواد چه منتقد باشه، چه یه پلیر کژوال و یا حرفه ای، یا یه گیمری که فقط برا Killing Time کردن و تفریح به صورت اتفاقی روی مبل ـش لم میده و بازی انجام میده، نظرات هر فردی متفاوته بالاخره..

یادمه یه دوستی ازم فیلم خواست منم که معدن فیلم بودم بهش یه ترا دادم و چند تا فیلم رو مشخصا تو یه پوشه انداختم و گفتم حتما اینا رو ببین که prometheus یکی از اونا بود.
بعد یه ماه پرسیدم فیلما چه طور بود گفتش که prometheus که آشغالی بیش نبود:dهمش چرت ولی از این به بعد سعی کن فیلمهایی از جنس The Expendables رو بیشتر دانلود کن.
این قضیه بازیها هم شده عین همین.ملت GTA میخوان و کاگردان هایی مثل گیج هم beyond میسازن
 
بازی رو تمام کردم خیلی لذت بردم از بازی
نقاط قوت بازی گرافیک فوق العاده صدا گذاری فوق العاده .شوتینگ بازی حرف نداره خیلی لذت بردم از شوتینگش . اسلحه های جالب . ایده بسیار جالب داستان بازی
میتونم به صراحت بگم بازی اصلا باگ نداره به هیچ وجه
نقاط ضعف بازی آخر بازی کاملا آبکی بود . به خیلی از سوال ها جواب نداده فقط ازشون رد شدن بازی بسیار کوتاه هست . از ایده داستان کاملا استفاده نکردند
نمره من به بازی 7.50از 10
در آخر متای بازی اصلا در حد نمره اصلی بازی نیست کم کم باید 70میشد
 
به لطف کالکتیبل ها تقریبا بازم بازیش کردم :D
داستان رو اگه برای بار دوم بازی کنید براتون درکش خیلی خیلی بهتر میشه البته خیلی چیزا رو باز کردن و انتهای بازی نبستن تنها توجیهی که میشه کرد اینه که برای نسخه بعدی نگه داشتن که زیاد کار درستی نیست اما خب اینم خودش یه سبکه داستان نویسی هست ، پیشنهاد میکنم اگه خیلی رو داستان گیر هستید یکبار دیگه بازی رو از اول برید
:bighug:
 
دوستان خواهشا دیگه ایراد جدید میگیرید گرافیک رو نکشید وسط(جدیدا گرافیک مهم نیست انگار:-o)
الان گرافیک خفن بازی شده یه چوب که میزنید تو سره بازی و بیشتر شده جنبه منفی تا مثبت
داستان بازی درسته خیلی خوب روایت نشده ولی اصلا آبکی نیست و ایده خوبی داره و همینجوریش از خیلی بازی های هم سبک بهتره و اینا دیگه ایراد عجیبیه که مثلا چرا زندگینامه فلانی رو خوب شرح نداده و اینا از کجا اومدن و وای فلانی چی شد و ایزی چرا یهو چرخش اخلاقی زد و هزار تا گیر دیگه بابا یه بازی شوتر سوم شخص که اصلیت و ایده داستانیش تو این سبک خیلی هم خوبه و فقط به خاطر هایپ شدید که شده بود سر این بازی دیگه در حد فیلم های دیوید فینچر و بازی های ناتی داگ انتظارا بالا رفته و داستانش دلتنو زد.الان مثلا داستان gears of war چیه مثلا و روایت داستانیش کجای صنعت گیم رو جابه جا کرد که بهش میگن شاهکار ولی یه بازی شوتر خوش ساخت و خوش رنگ و لعاب با ایده های تقریبا نو تو زمان خودش
والا سیستم شوتینگorder فوق و العاده لذت بخشه و خوب در اومده به اندازه کافی واسه این سبک حرف داره و به جرات یکی از بهترین و روون ترین شوتینگ هارو داره و کارگیریش هم عالیه
صدا گذاری و جزئیات دشمن ها تو لحظه درگیری که از استاندارد های این سبک فراتره
و برگترین مشکل بازی همین بخش هوش مصنوعیش در کل(بعضی از دشمن ها هم انصافا خوبن) و زمان خالص گیم پلی و جمع بندی پایانی پازی باشه
الان game spot به kane & lynch نمره 6 داده به اوردر 5 خیلی جالبه بحث متا
دوس دارم دوستانی که هر دو بازی رو رفتن ی نظری بدن راجع به این متای سایت به اصطلاح شاخخخخ نقد
 
منم بازی رو دیروز تموم کردم. از لحظه ای که بازی شروع شد، فقط دکمه Share دسته رو زدم و حدود 100 تا عکس گرفتم که واسه خودش رکوردیه. :d گرافیک بازی هم جای حرف نداره و واقعا عالـــــیه. جو بازی هم فوق العاده کار شده و از همون چپتر اول حس و حال تاریکی کوچه های لندن و ناامنی رو میشه احساس کرد. از بخش شوتینگ و کاورگیری بازی هم بسیار راضی هستم و مثل بعضی بازی ها آدم رو خسته نمیکنه. نکته جالبش این بود که وقتی پشت کاور بودم، دید کامل به اطرافم نداشتم که دقیقا مثل واقعیت کار شده. نمیدونم چرا ولی بعضی ها بیش از حد دارن درباره داستان بازی ایراد میگیرن!! :| درسته آخرای بازی اصلا نفهمیدیم چی به چیه :d ولی داستان بقیه قسمت های بازی جذاب بود.

کلا دلم نیومد این عکس رو نزارم!! چرک دور ناخن های Lafayette تا ته تو حلق هیتر های بازی :d

kyz88082sln1b2w7cjzp.jpg

 
آخرین ویرایش:
لطفا از بازی بیخود در جهت دفاع از سونی دفاع نکنیم بهتره و امید داشته باشیم بازی های بعدی بهتر باشه..
من خودم از بازی 500 عکس گرفتم فقط به خاطر گرافیک خوب و جذابه بازی و اشیا بسیار محدوده بازی که بهش دسترسی داریم اما آیا واقعا روح بازی به این چیزا هست؟؟؟....
من از اون افراد نیستم که بیخود چون ps4 دارم بگم به به و چه چه من خودم برا این بازی به شدت هایپ بودم یادتون باشه اما الان وقتی که آکشو خریدم هم خودم هم دوستم که ps4 داره و جفتمان فقط سینگل هر بازی رو میکنیم به شدت منصرف شدیم از خریدمون شک نکنید چون نمیدونم چرا همش تا میومد اکشنش جا بیوفته یا چپتر تمام میشد یا سینمایی میشد به شدت باید به این نوع بازی سازی و رد کردن اکثر چپتر با روشهای فریبکارانه یا هرچی خورده گرفت..5 6 روز پیش هم با 20 مین بازی کردن نظر گذاشتم تا اینجا نمرش 8 هست اما تازه بعدش فهمیدم چرا 5 6 همه دادن بهش ....
و فروش بازی به صورت زیاد تو بخش بازار سنتر هم مشخص میکنه ارزش تکرار نداره

شروع نظرات من راجب بخش های بازی


گرافیک:گرافیک بازی بی نظیر و زیبا طراحی شده اما آیا در یک فضای خطی گرافیک بیش از حد قانع کننده هست مسلما نه.. شما در این بازی در اکثر مواقع فضاهای دور دارین با گرفیک جذاب و بخش های نزدیک با گرافیک بالا اما عملا هر بازی سازی قادره محیطه در دسترسه کسی که گیم پلی بازی میکنه رو پایین بیاره و گرافیک بسیار خوب طراحی کنه این رو همه میدونیم دست یابی به این گرافیک برا شرکتهای بازی سازی دیگه بزرگ راحته با محیط کوچک.. این بازی با اشتباهی محض یعنی گرافیک بسار بالا جزییاتو فدا کرد ..بدون راهای مختلف تا اتاق های اکثر دربسته هر مکانی.....

داستان:داستان بازی اینکه از آخر بیام اولو نشون بدیم بعد برسیم به اونجا روشی هست که در صنعت سینمتا 40 50 ساله وجود داره و در بازی های دیگه هم به ندرت دیده نشده و اینکه داستان بازی به صورت مضحکانه پایان میابه شک نکنید کاملا مشخصه سر هم بندی شده تا به تسلا برسین و گرگینه رو بکشین همان جا...

مراحل بازی:...در بازی جز در ابتدای بازی با آدم های شهر روبرو نشدیم که آنها هم جالب بود اکثرا روبرو هم وایستاده بودن و هیچ چیز خاصی در سطح شهر و زندگی حس نمیشد.....
مراحل بازی بیشترین بی احترامی به بازی باز ها رو داره جالبه 4 تا 5 چپتر به صورت سینمایی به روش کلاه گذاشتن رد میشه نگین نه که خودمو میزنم...بعضی مراحل هم عملا سر جمع راه رفتنه مثلا رفتنه پیشه تسلا برای بار اول واقعن مسخره بود فقط برا یک راه رفتن و دو کلمه حرف چپتر ساختن....راه رفتن و دیدن دوتا روزنامه و دو تا شی چیزی رو دوا نمیکنه برای نجاته بازی مراحل بازی درواقع مراحلی که گیم پلی دارند دردی از چیزی دوا نمیکنه در ادامه کاملا مشخصه..

موسیقی و صدا و زیرنویس: بازی یک موسیقی جذاب و بی نقص و عالی داره به ماننده گرافیک..اما صدا گذاری عجیبه با زیرنویس ها هماهنگی خوبی نداره و به قدری ریزه که درون تلوزیون 50 اینچ هم خیلی بده برا ی بازی انحصاری ...در یکی دو جای بازی بنده به قسمتهای دیگه سر میزدم چی بگم بهتر بگم به بریدگی های دیگه که فقط یک طراحی خالی و بی مغز داره و نچرخید هم بهتره دوست همراه بنده در اون مرحله که صدا میکرد منو صداش اصلا نمیامد حتی با 100 گذاشتن ولوم هم نمیامد اما زیرنویس میامد که داره صدات میکنه... این یک ضعفه ..

شخصیت ها:گالاهاد خودش هم کم به شخصیتش پرداخته شده چه برسه بگیم بقیه افراد ضعف داره کاملا مشخصه...مثلا کل نقشه تسلا چیه؟؟ هیچی غریق نجاتی سینمایی و مثل مادر مراقبت بودن تا زنده بمانی اونم به روش چپتر گذرانی و فریب کاری و دادن اسلحه و قرار گرفتن در چپتر آخر به صورت الکی کاملا مشخصه آبکیه نقش ی عده تو بازی شاخو برگ نداره

گیم پلی مهمترین بخش:بازی سر جمع کاملا مشخصه 1ساعتو 30 دقیقه بیشتر گیم پلی نداره بخش هایه سینمایی هم که دیگر روندی کسل کننده پیدا میکنه...
چرا باید ی بازی در این سطح گیم پلیشو به صحبت کردن های شخصیت ها در محفل دور میز و یا گذارندن چپترها با روشی آبکی سر بازی بازها کلاه بگذاره؟؟؟؟
چپتر روی پل یادتون بیاد کلا بی مغزه زود میکشی میری جلو اون تازه مرحله خوبشه به قولی گیم پلی زیاد داره سر 7 8 مین تمام میشه جالبه....

هوش مصنوعی:یک عدم هماهنگی حس میشه گاهی پشت کاور تا میای بیرون در سختی هارد سریع تیر میخوری و نزدیکی بمیری گاهی هم پشت کاور میمونن کلا نرمال نیس گاهی هم راحت میشه با بعضی سلاح ها همه رو کشت در بعضی مراحل....

موجودات بازی:بسیار سطح پایین با هوشی بس افتضاح به خاطر اینکه کلا با 7 8 تاش باید با سلاح روبرو بشین همشون عملا میان سمتتون باید ی ضربدر بزنید جاخالی بدین بعد جالبه وقته برگشت کاریتون نداره میره پی کارش تا دور بعد بیاد تا بزنین بکشین و تا افتاد برین سینمایی بازی در بیارین بیش از حد افتضاحه ....

صحنه هایه سینمایی بازی: بنده دوست داشتم ردش کنم به من چه برا خودشون شب شعر همش میگرفتن دور میز بدونه چیز خاصی و فقط به قولی حرف میزدن خوب میشد گیم پلی ببرن بالا اما نمیدانم چرا تو سیتینگ یا هر جایی هر کاری کردم چپترها رو رد کنم نشد....دو مبارزه با دو موجود داشتیم هردو با یک نحو اما برای بار اول جذاب بود اما گرگینه آخر بازی و پسره رییس کله فرقه بی مغزتر و تکراری جلوه میکرد...

درکل من بسیار طرفدار این بازی بودم و بعد گوش به حرف دیگران دادم که گفتن خوبه برو بخر 5 بیشتر حقشه و بازیه خوبیه اما باید به حرف اون کسی که گفت بازی هیچی نداره گوش میدادم و حداقل آک نمیخریدمش ....واقعا چرا باید به ی بازی فقط به خاطر گرافیک و موسیقی بالای 5 یا 6 بدن؟؟؟در حالی که نوع مردن گالاهاد هم تقلیدی از بازی های دیگه بود تا چیزهای دیگه بازی اصلا نو آوری نداشت جز گرافیک فضاهای محدود و بس و فقط به خاطر گرافیک چهار اتاقو راه رو و فضای دور دست باید 8 بدن یا 9 بهش؟؟؟ روز اول بعد از 20 مین بازی گفتم 8 حقشه اما بعد فهمیدم روندش اصلا هیچ چیزی نداره و پوچ جلوه میکنه....

کشتنه 5 6 تا دشمن تو بعضی چپترها واقعن یعنی چی چپتره حیاطه خانه طرف که مخفی کاریه دقیقا چی داره؟؟؟ هیچی فقط گرافیک...بازی فقط گرافیک داره و دو سه تا اسلحه جالب که اونا هم گاهی بازیو آسان میکنه و ازشون هم به خاطر مدت زمان کمه گیم پلی بازی کارایی نداره...شرمنده هم برا خودم هم برا سونی واقعا 6 بهترین نمره برا بازیه چون بازی های دیگه که واقعا بازی هستن و نه گرافیک باید به حقشون برسن

اما خوب همون گیم پلی کمش و تیر اندازیش هم بد طراحی نشده و خوبه درسته نکته بسیار جذاب و جدیدی نداره اما خوب کنترل همون مدت کمه بازی هم جذابه اما به شدت حیف که بازی روحش صدمه دیده و فقط روی گرافیک و داستان سینماییه نه چندان پر بارش و طراحی چتر های بی مزه و خالی و راحت اکثرا اسیر شده ...

مدت زمان بازی هم بنده دقیقا حساب کردم نزدیکه 6:30 دقیقه برا من به سر انجام رسید که کاملا 5 ساعتش فیلم بود نه این بازی نیست این یک فیلم بود ی ایده جدید که درسته جذاب جلوه میکنه اما بعد 2 3 بازی جذاب به راحتی فراموش میشه و جز گرافیکه محیط های محدودش چیزی در یاد نمیزاره..
 
آخرین ویرایش:
البته یکم دور از انتظاره که بازی های Open World گرافیکشون در این حد باشه. کل وسعت نقشه TO:1886 رو حساب کنی، 1/100 نقشه GTA V نمیشه. :d

Gta v تو نسل قبل با اون وسعت، به جرئت از ٩٠ درصد بازياي نسل با گرافيك تر بود! فقط يه دو سه تا كرايسس و .. بودن اندكي بهتر بودن. قدرت راك استارو دست كم نگيريد
 
به قدرت راک استار کسی شکی نداره هر چی باشه غولیه برای خودش اما به نظر من گرافیک بازی open world نمیتونه به این بازی برسه..خیلی بعیده..شما وسعت اون بازی gta و هم سبک gta رو در نظر بگیرین با این بازی که کااملا خطی هستش..مطمئنا بازی میاد که اردرو میخوره(احساس میکنم uncharted همین کار رو خواهد کرد).اما بازی ow نه همون طور که دوستمون هم گفت نقشه اردر 1/100 gta هم نیست
 
البته یکم دور از انتظاره که بازی های Open World گرافیکشون در این حد باشه. کل وسعت نقشه TO:1886 رو حساب کنی، 1/100 نقشه GTA V نمیشه. :d

بازی Resistance 1 تو سال 2005 برای PS3 عرضه شد. یعنی همون اوایل نسل دقیقا. حالا توصیه بنده به شما اینکه که بری الان این بازی رو با GTA V نسخه PS3 مقایسه کنی و خودت مشاهده کنی که چقدر GTA V پر جزییات تر و زیبا تر و یکدست تر و در کل قویتر هست اونم با فاصله زیاد.


تازه اوایل نسل هستیم و هنوز هیچی معلوم نیست و قطعی صحبت نکنید.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or