PlayStation The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:
داداش من سن خر باقرو دارم باید به فکر کفن باشم برا خودم بعد تو فک میکنی من اومدم بازیسنترو تو مرورگر باز کردم تاپیکو باز کردم اینهمه تایپ کردم بازی رو ترول کنم و هیت بدم؟ که چی بشه؟

من اصلا وقت و حوصله و پول بازی دیگه بجز بازیایی که سونی رو پی سی میده میتونم پایرت کنم رو خیلی به ندرت دارم که بخوام ازش حرفی بزنم تو اگه وضعیت منو بدونی خودت به این نتیجه میرسی من همینکه اینارو تا آخر میرم ینی خودم ته فنم
این مبحث دیفیکولتی ستینگ و اکسسبیلیتی هم مختص لست نیست این حرف من درباره هر بازی ای که این مدلیه صدق میکنه من اصلا بازی ای که دیفیکولتی ستینگ داشته باشم رو تموم نمیکنم مگه دیگه چه کار شاقی باشه
اصن در مورد ترول حرف شما قبول عذر خواهی از من،

بازم ایرادی که میگیری منطقی نیست، مگه همه بازی ها باید روگ لایک یا لایت باشند؟ مگه همه باید سولز باشند؟

عمده بازی ها انسجامشون بر اساس درجات متعدد دیفیکالتی هست، کاملا دست سازنده هست که چطور در بیاره، و دست شما کاملا باز که چطور بازی کنی...

خیلی ساده است، یا اکسسبیلیتی خوشت میاد و استفاده میکنی، یا نمیکنی، تامام.

بازی طوری طراحی شده که هم ایزی باشه هم نرمال هم به شدت سخت، گروندد.... دست خودت هست که کدوم رو انتخاب کنی...
 
خوب تمام بازیا جهان همینن رزیدنت اویل میتونی بذاری ایزی و عملا بشه آب خوردن میتونی بذاری پرو بشه جهنم دیگه خود شخص باید ببینه دنبال چیه میلیون ها نفر کژوال هستن و حتی ایزی هم براشون درد سر ولی امثال ما که ۲۰ سال گیمریم دیگه ایزی نرمال اینا معنی نداره برامون برای لذت بردن از چالش بازی باید همیشه رو آخرین سطوح یا نزدیک به آخرین سطوح بریم این بازیم ساخته شده همه بتونن بازی کنن به معنی واقعی کلمه حتی افراد نابینا
دقیقا همین موضوع که از نظر شما درست و منطقیه متاسفانه باعث کمتر غوطه ور شدن من در بازی میشه.
 
اونوقت پس الی چطور به رستگاری می رسید؟ این حالتی که شما میگید صرفا ابی رو به رستگاری رسوند ولی الی رو نه. پس اون قسمت هم بنظرم لازم بود.

.
الی در آخر اون قسمت به رستگاری میرسه . هم علت کارهای ابی رو قبلش فهمیده.
اون بخش آخر چیزی اضافه نمیکنه

رستگاری که فقط فهمیدن علت چیزی نیس. شما باید توی ذهنت با یکسری مسائل کنار بیای. فهمیدن علت صرفا باعث این قضیه نمیشه. اینجارو میزارم تو اسپویلر

اونجا هم اگه دقت کنین الی فکر می‌کنه ابی به خاطر داستان واکسن باهاش مشکل داره و یک کج‌فهمی خاصی از دلیل ابی داره. هنوز درک کافی از چیزی که ابی گذرونده نداره. دیدن اون صحنه که ابی، لو رو در اولویت قرار میده برای الی نیاز بود. اونجا با دیدن لو در بغل ابی یاد خودش و جول میوفته و یک موازی‌گری اتفاق میوفته
خوب اون وقت اون مبارزه پایانی به چه دلیل هست چون اون صحنه که میگید رو قبلش میبینه . به نظرم اونجا تو اون شرایط( منظورم آخرین لحظه هست که ابی رو ول میکنه) دلیل کافی از دید الی ارائه نمیده

همچنان بعد از سال ها معتقدم در بازی باید حداقل یک سری حق انتخاب به ما داده میشد :)
خیلی دوست داشتم بدونم چند درصد از پلیر ها این مسیری که بازی به زور به ما تحمیل کرد رو انتخاب میکردن.
بعد از اینکه تامی محل ابی رو پیدا کرد چند درصد میخواستن برن دنبال انتقام و وقتی فرصت انتقام پیش اومد همینطوری ولش کردن ! یعنی پوچ ترین حالت ممکن
من یه 10-12 باری گذاشتم ابی ، الی رو بزنه بکش . به نظرم منطقی میامد
که نشون میده تیم نویسنده کارشون رو خوب انجام دادن
-------------------------------------------------------------------------------------------
در مورد بقیه بخشهای بازی

بعد از مدتها هوش مصنوعی خوب میبینم که قشنگ دورت میکنن ، سنگر میگرن و از محیط و ابزارهاشون استفاده میکنن
تنظیمات PLAYER و ENEMIES تو سختی بازی رو حالت Grounded گذاشتم ، بعد از هر دمیج خوردن دوباره از چک پوینت شروع میکنم :D
به نظرم حیفه وقتی مبارزات به این خوش‌ساختی طراحی کردن ، بدون صدمه خوردن پیش‌نرم


یه مشکلی که من با نسخه اول داشتم ، پازل تکراری بودن که اینجا با پازل کابل حل شده

گرافیک فنی و هنری هم حرفی برای گفتن نمیگذارن ، در عین حال که بازی بهینه هست >:D<

فقط key map بازی برای موس کیبرد یکم عجیبه ، مثلا طبق عادت با R خشاب پر نمیکنه ، با کلیک چپ پر می میکنه :-?
 
آخرین ویرایش:
همچنان بعد از سال ها معتقدم در بازی باید حداقل یک سری حق انتخاب به ما داده میشد :)
خیلی دوست داشتم بدونم چند درصد از پلیر ها این مسیری که بازی به زور به ما تحمیل کرد رو انتخاب میکردن.
بعد از اینکه تامی محل ابی رو پیدا کرد چند درصد میخواستن برن دنبال انتقام و وقتی فرصت انتقام پیش اومد همینطوری ولش کردن ! یعنی پوچ ترین حالت ممکن
 
من اتفاقا از اخر بازی خیلی خوشم اومد و به نظرم لازم بود، باعث شد الی تکلیفش با احساسات خودش روشن و کامل پردازش شه نسبت به جوئل و ابی و به ارامش برسه، حداقل بتونه گذر کنه شاید ارامش نباشه کامل (قبل این الی به ارامش نرسیده بود گذر هم نکرده بود صرفا کنار اومده بود و این خیلی هم خوب نبود چون میتونست همیشه سر باز کنه با یک هیجان و خیلی بدتر بزنه بیرون دوباره)

نظر شخصی هست اینا هرکسی میتونه از دید خودش بگه، من دید اصلی بازی رو عالی میدونم و کامل... تکلیف همه چی روشن شد...
 
اصن در مورد ترول حرف شما قبول عذر خواهی از من،

بازم ایرادی که میگیری منطقی نیست، مگه همه بازی ها باید روگ لایک یا لایت باشند؟ مگه همه باید سولز باشند؟

عمده بازی ها انسجامشون بر اساس درجات متعدد دیفیکالتی هست، کاملا دست سازنده هست که چطور در بیاره، و دست شما کاملا باز که چطور بازی کنی...

خیلی ساده است، یا اکسسبیلیتی خوشت میاد و استفاده میکنی، یا نمیکنی، تامام.

بازی طوری طراحی شده که هم ایزی باشه هم نرمال هم به شدت سخت، گروندد.... دست خودت هست که کدوم رو انتخاب کنی...
من ترجیح میدادم دستم باز نباشه دست خودم نباشه
منطق پشتشم که آره بذار همه بتونن بازی کنن کمکی به شخص من نمیکنه
برداشت از این موضوع شاید شخصیتی و سلیقه ایه بیشتر تا منطقی
 
الی در آخر اون قسمت به رستگاری میرسه . هم علت کارهای ابی رو قبلش فهمیده.
اون بخش آخر چیزی اضافه نمیکنه
رستگاری که فقط فهمیدن علت چیزی نیس. شما باید توی ذهنت با یکسری مسائل کنار بیای. فهمیدن علت صرفا باعث این قضیه نمیشه. اینجارو میزارم تو اسپویلر

اونجا هم اگه دقت کنین الی فکر می‌کنه ابی به خاطر داستان واکسن باهاش مشکل داره و یک کج‌فهمی خاصی از دلیل ابی داره. هنوز درک کافی از چیزی که ابی گذرونده نداره. دیدن اون صحنه که ابی، لو رو در اولویت قرار میده برای الی نیاز بود. اونجا با دیدن لو در بغل ابی یاد خودش و جول میوفته و یک موازی‌گری اتفاق میوفته
 
خب خودت حتما بهتر میدونی که کارهایی از این دست برای بالانس کردن بازیه.
کلا نمیزاره زیاد گلوله داشته باشی.
از این ایرادهای منطقی بخوایم بگیریم سرتاپای بازیها پر از ایراده.
میدونم ولی منطقی نبوده، سوال من اینه چرا زاپاسم رو کم کرده.
نباید زاپاس رو کم کنه، من ارتقا میدم تا بشه گلوله بیشتر حمل کنه. بنظرم تو به دنیایی که توش اینقدر تیر و گلوله مهمه، بهتر میشد که این 3 تا گلوله رو از ما نمیگرفت.

نسخه pc ش اوکی هست یا نه باگ داره ؟ اگه مشکل داره صبر کنم آپدیت بیاد
پورت خوبیه. بجز یکسری نقاط سفید که به ندت میبینی،ایرادی نداره.
یه مقدار تو یه بخش بازی افت فریم هم داره ولی کمه

من فکر کردم به شوخی دارید میگید و به شوخی هم جواب دادم :|

ولی جدی این رو ایراد می بینید ؟
اینجوری که نصف بازی ها میشن ایراد! اینجا که فقط برای بالانس و اکشن نمردن بازی همچین کاری کردن و گرنه منم الان نصفی از بازی ها که هیچ همه شون رو میکشم زیر که این فلانه و فلان !
مثلا چرا باید تو gta یکی بیاد شصت نوع اسلحه توی نمیدونم کجاش حمل کنه بعد با یه ماشین یا پای پیاده کل شهر رو منفجر بکنه اخرش هم قایم بشه و هیچ کس هم پیداش نکنه :|

دیگه ایراد این مدلی خیلی از مرحله پرته گرفتنش!
ببین تو یه دنیایی که برا بقا میجنگی،یه دونه تیرم حکم بقا میتونه داشته باشه و اینکه این حجم از وسیله رو پیدا کنی تا ارتقا بدی و افزایش بده صرفا گلوله داخل تفنگو ولی نیاد میزان گلوله هاتو افزایش بده،
من میگم این نادرسته، همه بازیها ایراد دارن و مشخصه و واضحه ولی تو این مورد که تو یه دنیای بقا هست، منطقی تر بود که بیاد رو زاپاس دست نبره و کمش کنه.
 
آخرین ویرایش:
درود به دوستان عزیز

گفتم میون این همه بحث منم نظرمو بگم به عنوان یه PC Player

از لحاظ فنی بازی بسیار به نظرم بهینه هست ! و فشار متوسطی روی GPU و Cpu نسبت به شماره اول داره !
به شخصه همیشه سعی میکنم بازی رو به صورت Native بدون استفاده از تکنیک های DLSS و Frame generation روی حالت 2K با تنظیمات Ultra برم ، بازی نسبت به شماره 1 خیلی بهینه تر هستش ! و فریم 60 تا 70 ! و خیلی جاها تا 90 هم اوکی هستش !
درکل از لحاظ فنی نسبت به نسخه 1 یه سروگردن بهتره !

----------
اما برسیم به خود بازی ، من بازی رو روی PS4 Pro که در زمان عرضه هم بازی رو خریدم ، تجربه کردم ! بسیار بسیار لذت بردم ازش و 2 بار به اتمام رسوندم !
واقعا بازی از لحاظ گیم پلی ، داستان ، گرافیک ، صدا گذاری ، و عمق هیجان در طول بازی حس بی نظیری بود !
همون زمان انگار بازی از نسل آینده اومده بود ! و الانم با این همه ایرادی که بعضا مجلات ازش میگیرن ! باز هم نسبت به بازی های این نسل خیلی سرتر هستش !
الان که تقریبا وسطای بازی هستم ! اصلا حس تکراری بودن برام نداره !
شما حساب کن همسرم که زیاد اهل گیم و فضای این چنینی نیست ! محو این بازی شده ! و امکان نداره من بازی رو استارت کنم و اون کل کارای خونه بیخیال میشه و میشینه کنار من به تماشای بازی :D

به عنوان یه پلیر PC هیچ وقت علاقه نداشتم بازی روی پلتفرم دیگری عرضه بشه ! چون انحصاری های سونی تنها دلیل من برای خرید کنسول بود ! زمانی که در شُرف خرید PS5 بودم ! با اومدن اولین و دومین بازی از سونی برای PC واقعا از خرید کنسول پشیمون شدم ! و تصمیم برای ارتقای سیستم گرفتم !

طبعیتا هر چیزی لطف خودش رو داره !ولی بازم بسیار خوشحالم که الان تقریبا آرشیو سونی برای من به شخصه با اومدن عناوینش و آخرین عنوانش یعنی Lsst 2 حدودا 90 درصدش تکمیل شد !

و الانم در این نسل حتی نسل های آینده ! شاید دیگه نتونیم همچنین بازیهای درجه 1 رو ببینیم ! با توجه به اینکه هزینه ساخت بازیها به شدت بالا رفته و حتی بسیار بسیار زمان بر هستن ! شاید عمرمون دیگه جواب نده که بتونیم خیلی خیلی از این عناوین در صنعت گیم ببینیم !

پس تا میتونید از Last 1 , 2 نهایت لذت رو ببرید.
 
بازی رو تموم کردم عجب تجربه نابی بود بخصوص گیم پلی که دنیا حرف داره برای گفتن یادمه ساعت 3 صبح بود، هدفون به گوش داشتم قسمت Hillcrest بازی میکردم و انگشتای دستم از شدت اضطراب و هیجان داشت روی کیبورد میلرزید و واقعا عالی بود \m/
و اما داستان
به نظرم قسمت اخر اضافه بود و به نوعی باید تو همون مزرعه و با سکانس سوار تراکتور تموم میشد، اما حالا که قصد ادامه و دنبال ابی رفتن بود نباید ایشون زنده میموند یعنی من خوشم نیومد درسته بعضی جاها درکش کردم ولی واقعا آنچه با ابی تجربه کردم در برابر احساسم نسبت جوئل پشیزی اهمیت نداره یادش بخیر پی اس 3 داشتم و با لست یک چه خاطاتی از سر گزروندم. وقتی دیدم تامی اومده خیلی خوشحال شدم که به قول الی جان قراره انتقام از ابی ک...نت بگیرم که متاسفانه نشد
 
انتقام حسش درنیومده بود به نظرم علاوه بر انتقام باید یه نوع تهدیدی هم از جانب مفعول انتقام وجود میداشت در صورتی که ابی دوبار جون الی بخشیده بود و خنده دارشده بود دیگه که هی پاشی بیوفتی دنبال یارو یه خشم و وسواس احمقانه و غیرمنطقی فقط توش میدیدم الی اصلا شخصیت خنگی نیست ولی به فراخور داستان نویسنده هوششو مدام دستخوش تغییر میکنه تا وقایعی که دوس داره رو پچاپونه تو داستان نمیگم منطقی نیست بره دنبال یارو ولی اینقد قفلی هم منطقی نیست واسه اینکه کل الی رو روش سوار کنن یکم سسته حس کلی درام رو سبک میکنه
شخصیت ابی هم تعطیل بود که تو چهار جنبه قرار بود ساخته بشه یکی قسمت با پدرش که من باندی احساس نکردم که وقتی میخواد چنبار صحنه اومدن بچگی ابی به اتاق جراحی رو بهم نشون بده ککم بگزه دوم اون دوس پسرش هم که هیچی بود و نبودش فرقی نمیکرد با الی هم که صرفا یه سهلگیری بی موردی داره که نویسنده میخواد از نشون دادن جرقه نزدیکی اینا فرار کنه چون در واقع چیزی نیست که نشون بده اینا کلا 5 خط با م دیالوگ ندارن تو بازی آخرم که بزرگترین جنبه ش بود اوندوتا دختر شرقی هستن که با یه جمله وای اینا جونمو نجات دادن بهشون میچسبه و رحمی که به رنج اینا میاره میشه شخصیتش انگار کیلید اسراره که در واقع جونشم نمیشه گفت نجات دادن تو اون صحنه سه تایی با هم با اسکارزا جنگیدن و اونا صرفا نذاشتن خفه بشه بعدم که با کمک تیریک داستانای ابسورد ینی خواب دیدن و عذاب وجدان گرفتن دوباره وصلشون میکنه کلا ابی یه توده از چندتا فضیلت دم دستیه و اصلا شخصیتی ساخته نمیشه
نویسنده ها خیلی درگیر این بودن که چیزایی که میخوانو حتما بچونن تو داستان که بتونن به این فک کنن که سیر عادی وقایع در ساده ترین منطقشون اول باید درست باشن بعد تازه از اونجا اگه درست اتفاق افتاد یه مفهومی به طور خود به خودی از اون دانه ی سالم در جون من ریشه بکنه و شاخه بده برا خودش در کل داستان نه به خوبی برساخته شده ست و نه حس نمیکنی کسی اینو ممکنه با ذوقی ساخته باشه که احیانا به توام منتقل بشه بخاطر همینم هرکی میخواد از داستان تعریف کنه نیاز به یه عالمه نشانه و تحلیل و نماد و interpret کردن داره چون اصل داستانی وجود نداره که نیاز به این کارا نباشه برعکس شماره اول که تحلیلش کاملا جنبی و ثانویه و اضافه کاریه و اتفاقا چون درست و منطقی اتفاق میوفته خیلی راحتتر به تحلیل میدون میده اگه وقت اضافه داشته باشی
 
  • Smile
Reactions: Thundersky

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or