PlayStation The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:
اتفاقا منم quote نمی کنم!!!!
ولی اگر بحثی دارید با دلیل بگید من حداقل دوتا دلیل اوردم

در ضمن یادتون رفته خود الی دچار حمله عصبی شد بعد برگشتنش؟ این هم نمیتونه در راستای همونی باشه که گفتم!؟
جدا اینجور چیزارو نمی بینید یا زدید به اون ور دیوار ؟
 
اتفاقا منم quote نمی کنم!!!!
ولی اگر بحثی دارید با دلیل بگید من حداقل دوتا دلیل اوردم

در ضمن یادتون رفته خود الی دچار حمله عصبی شد بعد برگشتنش؟ این هم نمیتونه در راستای همونی باشه که گفتم!؟
جدا اینجور چیزارو نمی بینید یا زدید به اون ور دیوار ؟
طرف کار زندگیش هیت دادن به لست تو تمام تاپیکا جدیش نگیر
 
اتفاقا منم quote نمی کنم!!!!
ولی اگر بحثی دارید با دلیل بگید من حداقل دوتا دلیل اوردم

در ضمن یادتون رفته خود الی دچار حمله عصبی شد بعد برگشتنش؟ این هم نمیتونه در راستای همونی باشه که گفتم!؟
جدا اینجور چیزارو نمی بینید یا زدید به اون ور دیوار ؟

به نظر من مشکل داستان فراتر از این بحثای ریز در مورد جزییات احساسات و اهداف و چالشهاییه که اصلا از پایه قانع کننده نیستن

اول صفحه قبل تجربه مو نوشتم دلایلم هموناست
 
  • Smile
Reactions: Thundersky
آخرین ویرایش:
کل بحث سر این که چجوری همچین چیزی دید؟ الی چجوری و رو چه حسابی تو یه لحظه به این پختگی رسید؟
تو یه لحظه نبود اصلا!
برآیند تمام افکار و احساساتی بود که در تمام این مدت باهاش دست به گریبان بود که در اون لحظهِ بخصوص به "نتیجه گیری نهایی" منجر شد.
فلش بک ها هم همینو سعی داشت نشون بده..
 
تو یه لحظه نبود اصلا!
برآیند تمام افکار و احساساتی بود که در تمام این مدت باهاش دست به گریبان بود که در اون لحظهِ بخصوص به "نتیجه گیری نهایی" منجر شد.
فلش بک ها هم همینو سعی داشت نشون بده..
خوب شما بگو از کدوم قسمت بازی این برداشت رو کردی که این احساس متناقض نکشتن ابی و بیخیال شدنش در تمام این مدت باهاش بود؟ کدوم فلش بک این رو نشون داد؟
 
خوب شما بگو از کدوم قسمت بازی این برداشت رو کردی که این احساس متناقض نکشتن ابی و بیخیال شدنش در تمام این مدت باهاش بود؟ کدوم فلش بک این رو نشون داد؟
دقیقا همون‌لحظه که دست هاش رو انداخته بود گردن ابی :|
اقا شما بازی کردی جدا همین عنوان رو ؟

اگر درست یادم باشه همون موقع جوئل یادش اومد چند تا فلش بک داشت همونجا

جدا ترول کردن TLoU جدیدا مد شده یا جایزه ای چیزی براش مشخص کردن ؟
بعد سه چهار سال تازه یادشون اومده ملت ترول کنند؟
 
دقیقا همون‌لحظه که دست هاش رو انداخته بود گردن ابی :|
اقا شما بازی کردی جدا همین عنوان رو ؟

اگر درست یادم باشه همون موقع جوئل یادش اومد چند تا فلش بک داشت همونجا
نه آقا رو یوتوب دیدم. پس از تمام این مدت تو ذهن الی بوده رسید به همون نقطه ای که میخواست بکشه ابی رو؟ همون موقع یکی دو تا فلش بک زد شما هم متوجه شدی که الی متنبه شد و کل انگیزش زیر سوال برد؟
خودت گفتی بیاید بحث کنید من فکر کردم بلدی. الان دیدم نه بلد نیستی.
 
خوب شما بگو از کدوم قسمت بازی این برداشت رو کردی که این احساس متناقض نکشتن ابی و بیخیال شدنش در تمام این مدت باهاش بود؟ کدوم فلش بک این رو نشون داد؟
اون احساس در تمام مسیر به شکل اخر نبود، صرفا در اخر به نهایت پردازش رسید و الی اون تصمیم رو گرفت، زندگی واقعی هم همینطوره و این کاملا بدیهی هست.

نمیشه ریاضی طور این مبحث رو بررسی کرد، یعنی هم بازی مشکلی نداره و کسانی که مثل من میپسندند مشکلی در پسندیدنشون نیست، هم شما میتونی از زاویه دید خودت ببینی و برداشت کنی که ایراد وجود داره... باز هم مثل زندگی واقعی که هر کسی دیدگاه خودش رو نهایتا از یک موضوع خاص داره... (یعنی هر 2 طرف درست میگین... صرفا دیدگاه های متفاوتی دارین...)

اگه قرار باشه همه بازی هارو اینطوری سخت نقد کنیم فکر کنم در اکثر بازی ها این چند گانگی دیدگاه پیدا بشه، از بازی های کوجیما تا ناتی داگ تا راک استار تا باقی....
 
آخرین ویرایش:
اتفاقا منم quote نمی کنم!!!!
ولی اگر بحثی دارید با دلیل بگید من حداقل دوتا دلیل اوردم

در ضمن یادتون رفته خود الی دچار حمله عصبی شد بعد برگشتنش؟ این هم نمیتونه در راستای همونی باشه که گفتم!؟
جدا اینجور چیزارو نمی بینید یا زدید به اون ور دیوار ؟
خب تمام این بینش های درونی که گفتی میتونست بعد همون . درگیری سینما اتفاق بیوفته.
ینی الی همچنان انقد احمقه که فک میکنه کشتن یه نفر ptsd رو درمان میکنه؟
البته قطعا این بحث سلیقه ای هست، به نظر من دعوای آخر نبودش پایان بهتری بود.
 
خب تمام این بینش های درونی که گفتی میتونست بعد همون . درگیری سینما اتفاق بیوفته.
ینی الی همچنان انقد احمقه که فک میکنه کشتن یه نفر ptsd رو درمان میکنه؟
البته قطعا این بحث سلیقه ای هست، به نظر من دعوای آخر نبودش پایان بهتری بود.
تو درگیری سینما الی خودش رو نسبت به ابی قربانی می دید. یعنی ابی رو هنوز کامل نمی شناخت و اونو غولی می دید که یهو اومده همه چیز زندگی رو ازش گرفته. ولی در نهایت می بینه که ابی با همه مسایل و مخصوصا بخاطر باردار بودن دینا از خونشون می گذره.
تو بخش دوم، عین همین اتفاق برای الی می افته که هنوز به انتقامش نرسیده و قضیه رو نتونسته هضم بکنه. وقتی هم که می رسه بالا سر الی و لو و می بینه که اونا تو چه وضعیت داغونی هستن تا یه حدی حرکت ابی رو نسبت به خودش تو سینما درک میکنه و ته دلش میخواد که ولشون کنه. تو مبارزه پایانی اون فلش بک جویل هم که به ذهنش می رسه، به الی یادآوری میکنه که یه بار جویل رو نبخشیدم و این طوری از دستش دادم. پس میگه بذار این دفعه این کشمکش درونیمو رها کنم چون خود ابی هم یه بار از خون من گذشته و خودشم تو وضعیت مساعدی نیس.

.​
 
تو درگیری سینما الی خودش رو نسبت به ابی قربانی می دید. یعنی ابی رو هنوز کامل نمی شناخت و اونو غولی می دید که یهو اومده همه چیز زندگی رو ازش گرفته. ولی در نهایت می بینه که ابی با همه مسایل و مخصوصا بخاطر باردار بودن دینا از خونشون می گذره.
تو بخش دوم، عین همین اتفاق برای الی می افته که هنوز به انتقامش نرسیده و قضیه رو نتونسته هضم بکنه. وقتی هم که می رسه بالا سر الی و لو و می بینه که اونا تو چه وضعیت داغونی هستن تا یه حدی حرکت ابی رو نسبت به خودش تو سینما درک میکنه و ته دلش میخواد که ولشون کنه. تو مبارزه پایانی اون فلش بک جویل هم که به ذهنش می رسه، به الی یادآوری میکنه که یه بار جویل رو نبخشیدم و این طوری از دستش دادم. پس میگه بذار این دفعه این کشمکش درونیمو رها کنم چون خود ابی هم یه بار از خون من گذشته و خودشم تو وضعیت مساعدی نیس.

.​
آفرین👏👏👏
با دقت بازی کردن و فریم به فریم داستان رو دنبال کردن نتیجه ش میشه درک درست از داستان.
نکوهش مقوله انتقام و پوچی اون رو شخصا در هیچ مدیومی مثل بازی لست اف اس ۲ ندیدم، برای همینه که میگم این بازی یه جاهایی از مدیوم گیم هم بالا میزنه، بسیار عنوان پر ریسکی بود ولی اینا از پسش براومدن، لایق لیبل شاهکار هست این بازی علی الخصوص در مقوله فضاسازی و خط داستانی.
 
مساله‌ای که خیلی دیدم در خصوص توجیه‌ناپذیری بخششی که الی نسبت به ابی نشون میده خیلی‌ها عنوان می‌کنن، نادیده گرفتن نقش کلیدی لِو و حضورش هم تو رویارویی اولیه الی با ابی و ترحم ابی نسبت به دینای باردار و هم رویارویی نهاییشون و بخششیه که الی نسبت به ابی نشون میده. ابی بعد از شنیدن این موضوع از زبون الی که دینا بارداره، میگه “خوبه” و اتفاقا این رو انتقام منصفانه‌ای در قبال مرگ مِل باردار میدونه و تیزی رو میذاره زیر گلوش. اما لِو مشخصا دخالت میکنه و مانعش میشه. و در رویارویی انتهایی بعد از اینکه الی بعد از کلی کشمکش فیزیکی و درونی، تصمیم به بخشیدن زندگی ابی میگیره اولین چیزی که به زبون میاره اینه که به ابی میگه: برو، اونو (لِو) با خودت ببر. نمی‌تونیم این موضوع رو نادیده بگیریم که حضور لِو نقشی تو تصمیم الی نداشته. فارغ از اینکه از نقطه نظر داستانی این پایان رو دوست داشته باشیم یا نه، اینجا با یه تصمیم انسانی طرفیم. نه از نظر اخلاقی، بلکه از نظر تاثیرپذیری. من مسیری رو شروع کردم و کاملا مصمم هستم تا تهش برم. اما از اتفاقاتی که در خلال این مسیر میوفته متاثر میشم، و مشخصا انگیزه‌های قبلی خودم رو هم ممکنه به چالش بکشم. این سازوکار عملکرد روابط انسانیه. ماها ربات نیستیم که یه دستور برامون تعریف بشه و بدون متاثر شدن از پیشامد‌های آتی صرفا به سرانجام برسونیمش. مردد میشیم، میترسیم، شک میکنیم، می‌بخشیم. دقیقا با همین توجیه میشه تمام اتفاقات پارت ۱ رو زیر سوال برد. طرف نصف کشور رو با هزار مصیبت بعد جون کندن خودشونو میرسونه به فایرفلای و اتفاقا درمان هم وجود داره. اما یهو تصمیم میگیره که واقعا درمان و این مصیبتا براش مهم نیس. مهم دخترشه چون به عنوان یه انسان، دیگه اون هدف اولش براش موضوعیت نداره. ماهیت‌های جدید، اتفاقات جدید، مسیری که طی کرده، کاملا عوضش‌ کرده. چیزی که tloup2 درش شگفت انگیزه، نمایش شخصیت‌هاییه که انتخاب و تصمیم‌هایی که میگیرن پایه و اساس انسانی دارن. از این نظر واقعا مو لای درز بازی نمیره.
 
اون احساس در تمام مسیر به شکل اخر نبود، صرفا در اخر به نهایت پردازش رسید و الی اون تصمیم رو گرفت، زندگی واقعی هم همینطوره و این کاملا بدیهی هست.

نمیشه ریاضی طور این مبحث رو بررسی کرد، یعنی هم بازی مشکلی نداره و کسانی که مثل من میپسندند مشکلی در پسندیدنشون نیست، هم شما میتونی از زاویه دید خودت ببینی و برداشت کنی که ایراد وجود داره... باز هم مثل زندگی واقعی که هر کسی دیدگاه خودش رو نهایتا از یک موضوع خاص داره... (یعنی هر 2 طرف درست میگین... صرفا دیدگاه های متفاوتی دارین...)

اگه قرار باشه همه بازی هارو اینطوری سخت نقد کنیم فکر کنم در اکثر بازی ها این چند گانگی دیدگاه پیدا بشه، از بازی های کوجیما تا ناتی داگ تا راک استار تا باقی....
در داستان هر تغییری باید زمینه سازی و منطق داشته باشه. اگر شخصیتی تغییر ناگهانی کرد بدون اینکه مخاطب زمینه ی تغییر رو درک کنه، این ضعف در روایت محسوب میشه نه واقع گرایی. در زندگی واقعی هم اگر یکی تغییر ناگهانی کنه میپرسیم چرا؟ چی شد؟
نمیشه همزمان گفت روایت بازی منسجمه و هم گفت ضعف داره و مربوط به سلیقست. اینها ادعاهایی هستن که میتونن با شواهد و تحلیل بررسی بشن نه صرفا نظرات شخصی. بنابراین نقد هنری تحلیل ساختارمند داره و بله ازین جهت ریاضی طور هست اتفاقا.
نقد به معنی سخت گیری الکی و بیجا نیست. ما داریم نقد میکنیم که دقیق تر و عمیق تر بفهمیم اثر رو. اگر قرار باشه به تفاوت دیدگاه اکتفا کنیم اصلا چیزی به اسم نقد هنری یا تحلیل روایت بی معنی میشه.
راجع به کوجیما هم که گفتی، یکی بیاد درست نقد و تحلیل کنه من لذت میبرم از بحث کردن باهاش.
 
نکوهش مقوله انتقام و پوچی اون رو شخصا در هیچ مدیومی مثل بازی لست اف اس ۲ ندیدم

پایه بحث منطق اتفاقات پایان و کلا انگیزه ها و احساسات رو شاید بشه این گرفت که هر آدم از محرکهای احساس غرور و احساس قدرتش ساخته شده. اینکه الی در لحظه ای که داشت به هدفش میرسید و میتونست گلوی ابی رو تا دم مرگ فشار بده ولی گلوی ابی رو ول میکنه نقض این حرفه که انتقام پوچه در واقع اون هدف انتقام رو بدست آورد تو اون لحظه دیگه فرقی نمیکرد ابی بمیره یا زنده بمونه احساس قدرت الی از انتقام ارضا شده بود پس بخشیدنی در کار نبود
مشکل اونجای داستان اینه که میخواد این تحول رو اخلاقی کنه ولی تنها فرضی که قابل قبوله اینه که الی صرفا چون به تمامیت‌خواهی شخصی و درونیش میرسه گلوی ابی رو ول میکنه اگه بدون هیچ فلش بکی و سانتیمانتال بازی ای یدفعه تو اوج قدرتش بر ابی پا میشد میرفت من تحول لحظه ای رو درک میکردم چون هیچ لحظه ای براش پیش نیومده بود که اختیار جون ابی رو داشته باشه و طبیعی بود که این ممکنه یه احساس جدید براش به وجود بیاره اون چیزی که میخواستو به دست آورده بود چه ابی زنده بود چه مرده و حتی اینکه اجازه بده ابی بره و به زبون میاره و انگار داره حکم میکنه که آره الان من میگم و اجازه میدم که لو رو برداری و بری خودش یه اکت قدرته
ولی چیزی که الان هست ینی چسبوندن نکوهش انتقام و تحول لحظه ای و این داستانا به همچین پروسه ای و مخصوصا اون فلش بکا چیزی جز دلقکبازی مولف به نظر نمیرسه انگار نتونسته یا اصلا نمیخواسته تو اون لحظه درگیر احساسات خام و شرارت و خودخواهی همچین پروسه ای بشه، بجاش اینکه این دوتا دخترو نایس و امن و نوستالژیک نشون بده و به صلح و دوستی برسونه براش مهمتر بوده
بازی تموم شد و تیتراژ اومد من همش منتظر بودم به عنوان پست کردیت سین صحنه رقص و پایکوبیشون بازو به بازوی هم روی قبر مرد سفید پوست مردسالار خشن رو هم ببینم(چون وقتی از یه مقدار بیشتر دلقکی ینی میتونی هر مقدار دلقک باشی)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or