PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
سلام بازی باحالیه؟
من 14 سالمه ناراحتی قلبی دارم ولی ترس ندارم بازی کنم به نظرتون؟
گیم پلی بازی پر از خشونت ، به شدت تنش زا و پر از ادرنالینه ..
بازی و گیم پلی به شدت استرس زا هست ...

پر از لحظات شک اور

و در نهایت دپرس کننده است
 
  • Like
Reactions: Bijanlll

.:AC MilaN:.

کاربر سایت
Sep 12, 2009
2,537
نام
ایلیا
خوب من یک نظر کلی بدم
بازی در تمام زمینه ها چند قدم از نسخه اول جلوتره و جای هیچ گونه بحثی باقی نمیزاره
اما میرسیم به داستان ... من شخصا خیلی با داستان حال کردم و با پایانش هم هیچ مشکلی نداشتم و به نظرم بهترین حالتی که میشد نسخه اول رو ادامه داد همین بود
ببینید نویسنده یک اثر به هر شکلی که دوست داشته باشه میتونه اون اثر رو جلو ببره و ما به عنوان مخاطب اون اثر در نهایت یا خوشمون میاد و اوکی هستیم یا نه
قطعا اون نویسنده نمیتونه سلیقه تمام مخاطبانش رو پوشش بده و ممکنه یکسری از افراد انتقاداتی داشته باشن و یا دوست داشته باشن داستان به اون شکلی پیش بره که خودشون میپسندن
داستان بازی از نظر یکسری مزخرفه از نظر یکسری افتضاحه از نظر یکسری جای کار بیشتری داشته و یکسری هم اون رو عالی میدونن ... در نهایت بحث سلیقه به میون میادش که خوب نظر هر کسی برای خودش مهمه و اون نظر رو نمیتونه به جبهه مخالف تحمیل کنه
و از اونجایی که داستان تو هر مدیومی با سلیقه مخاطب ارتباط مستقیم داره این نمیتونه نکته منفی به حساب بیاد برای یک اثر چون هر چی هم که یکسری از افراد مخالف اون داستان باشن به همون میزان هم موافق داره

در نهایت با یک بازی عالی طرف هستیم که یک داستان جسورانه برای روایت داره و باید تجربه بشه ، چون از این دست داستان ها کمتر تو بازیها به چشم میخوره
 

Batsy

“Tots Units Fem Força” «Més que un club»
کاربر سایت
Apr 29, 2008
3,278
الان تو اینستا بودم دیدم طرف داره با کلی ادعا میگه ریجن دو بازی سانسور شده و ۳۰ درصد محتوای کمتری داره نسبت ب ریجن آل تا بتونه قیمت رو چند برابر بکنه تو پاچه ملت، همینجوری‌ رفتم تو فکر و واقعا دیدم زندگی ما تو ایران خیلی شبیه ب زندگی‌ انسان ها توی لست شده:
کلا یکی از چیزایی ک ب شدت منو تحت تاثیر قرار داد این بود ک اونقدی ک انسان ها همدیگه رو دارن میکشن تو بازی اصلا اینفکتدها کاری ندارن بهشون، هر گروه توی بازی ب فکر خودش بود و راحت و بدون هیچ عذاب وجدانی ادمای گروه های دیگه رو میکشت ، و اساسی ترین نکته این بود اخر بازی وقتی ک دیگه خبری از ولف‌ها و اسکار ها نبود دیدیم ی گروه دیگه وجود داره ک دیگه دست اون دوتا رو توی وحشی بازی بسته، بازی میخواست بگه غیر از فایرفلایز و ولف‌ و اسکار و رتلرز‌ کلییییییی گروه دیگه هم بوجود اومده توی دنیا ک وقتی ب این نتیجه میرسی ک دیگه وحشی تر از این گروه پیدا نمیکنی یهو یکی دیگه پیدا میشه ک روی قبلی رو سفید میکنه! واقعا با یکم دقت ب زندگی‌ توی ایران ادم ب همین نتیجه میرسه و قطعا درک ما از دنیای توی بازی نسبت ب کسایی ک دارن توی کشور های جهان اول زندگی میکنن بیشتره چون داریم ب چشم میبینیم ک حتی اگه دلار بخواد هزارتومن هم بشه باز ی عده مخالفت میکنن چون سودشون توی شرایط بد و دلار ۲۰ تومنی هستش، وقتی ک مردم بعد ۴ سال فک میکنن فلان جناح و گروه بیشتر هواشونو داره و میرن سمتش میبینن بابا خدا پدر اون قبلی ها رو بیامرزه و ب قبلی ها راضی میشن و حسرت قبلیا رو میخورن! الان مردم جوری شدن ک همش ب فکر کلاه گذاشتن و کندن از همدیگه شدن، دیگه سر همین کرونا دیدیم ک ملت ماسک و دستکش و الکل احتکار میکردن ک گرون بفروشن و عین خیالشون نبود با اینکار دارن کلی ادم میکشن، ما اینجا داریم میبینیم دولت دلش ب حال مردم نمیسوزه و بحث من اینه اگه فرض کنیم مث بازی دولت کلا در کار نیست ، همین مردم همدیگه رو میکشن.دیگه حالا فک کنین ی ویروس مث ویروس بازی پخش بشه، حاضرم شرط ببندم ایران خطرناک ترین نقطه جهان میشه با ۱۰ درصد اینفکتد و ۹۰ درصد قاتل و ادم کش!

در کل این بازی واقعا یچیزی بالاتر از سرگرمیه، اصلا چیزی نیست ک شما بهش ب عنوان ی سرگرمی‌ گذرا نگاه کنی ک باهاش وقت بگذرونی چون بازی ب شدت بزرگه و باید باهاش زندگی‌ کرد، بعد از تموم کردن بازی تازه ادم میفهمه واقعا چقددددد بهش چیزای جدید اضافه شده و چقد فکر و دیدش بزرگ شده.


این نظر من در مورد بازی بود،جالبه چیزی ک برای من وجه تمایز بازی بود برای دیگران نقطه ضعف حساب میشه،در کل نظر هرکسی محترم هستش ولی با خوندن این نظرات ب این جمله رسیدم ک میگن حتی اگه فرشته هم باشی بعضیا پیدا میشن ک از صدای بال زدنت ناراحت بشن! این بازی دقیقا همینجوره و با تم دارک و داستان محشر و روایت بی نظیرش در کنار مسایل فنی خیره کننده، آخر بازی پلیر رو ضربه فنی میکنه!
ب این دلیل میگم ادم ضربه فنی میشه ک من هنوزم ک هنوزه اصلا نمیتونم بگم کار الی درست بود یا اشتباه!یا ابی ادم خوبی بود یا بد سر جریان کشتن جول! باورتون نمیشه هر روز دارم ب این بازی فک میکنم و میگم من اگه جای الی بودم چکار میکردم!؟
تا الان شاید بیش از 30 بار مرحله موزه رو توی یوتوب دیدم،اون حس و دیالوگ های جول و الی روح ادم رو عذاب میده و ادم میخواد زار بزنه!
دقیقا سر همین قسمت باعث شده ته دلم هنوزم ابی رو نبخشم و از اون طرف هم نمیتونم ب مرگش راضی بشم!

اون قسمت ک بالا گفتم دلایل ذهنی خودم بود وقتی ک میخوام خودم رو جای شخصیت اصلی بازی بذارم و تصمیمات بازی رو قضاوت کنم،یعنی روایت داستان جوری منو ضربه فنی کرده ک بین عقل و احساسم ی درگیری شدید ایجاد شده و من اصلا نمیتونم طرف هیچکدوم رو بگیرم و بفهمم ک حق با کدومه!

همه اینایی ک گفتم برای من وجه تصمیم گیری بازی بود، وجه دیگه بازی جزئیاتی بود ک در طول روند بازی باعث شد ب فکر فرو برم و دیدم ب روی خیلی چیزا باز بشه و باعث بشه ک فکر کنم!نمونش همون نکته ای ک توی اسپویل داخل نقل قول گذاشتم و ی نمونه واقعی از تاثیری هست ک بازی روی من گذاشت و زندگی شخصی من رو تحت تاثیر خودش قرار داد و باعث شد چشمم ب روی این مسئله بازی بشه ک خبری از ارامش و عاقبت بخیری توی این جایی ک ما زندگی میکنیم وجود نداره و الان صد در صد تصمیم ب مهاجرت گرفتم!

دیگه وقتش رسیده ک صنعت بازی ازینکه صرفا ی سرگرمی باشه در بیاد،دقیقا مثل کتاب ک میتونه ی کتاب داستانی ساده و کلیشه ای باشه ک بعد از 5 6 ساعت مطالعه کردن و تموم کردنش دیگه پروندش بسته میشه و فراموش میشه ولی ی کتاب بعد از 5 6 ساعت مطالعه کردن کاری میکنه ک ادم 100 ساعت بهش فک کنه و زندگی ادم رو تغییر میده و سطح توقع و دید ادم رو ارتقا میده!
توی فیلم دیدن هم همینجوری هستش برای نمونه فیلم هایی مثل اینسپشن و اینتراستلار نولان باعث شد بعد از دیدنشون من بیش از 10 برابر تایم فیلم برم مقاله علمی و نظریات مختلف رو بخونم،نمیخوام بگم بقیه فیلم ها چرت و پرت هستن و بدرد نمیخورن ولی مثلا بعد از دیدن ی فیلم مثل اونجرز اند گیم با اینکه سرگرم کننده بود دیگه پروندش برای من بعد از 3 ساعت دیدنش بسته شد و هیچوقت سراغش نرفتم.

اگه نظرات من رو توی فروم خونده باشید میبینید ک اصلا ادمی نیستم ک بخوام صرفا چون بازی انحصاری سونی هست طرفش رو بگیرم، نمونش days gone ک من بهش 6 دادم و برای من ی بازی متوسط رو ب پایین حساب میشد ولی لست 2 نمرش برام در حدی بالا هستش ک حس میکنم هیچ نمره بالایی نمیتونه عالی بودن و فوقالعاده بودنش رو تایید کنه!حتی 100000 هم برای همچین شاهکاری کمه!و با اختلاف بهترین بازی عمرم هست و بعید میدونم ک کسی غیر از دراکمن بتونه ی بازی بسازه ک در برام در حد لست دو ظاهر بشه.
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
برعکس من دوست دارم بازی رو مدام و مدام و مدام تجربه کنم
به جزئیات ها و‌ محتوای اثر بیشتر دقت کنم
ایستراگ های گوشه گوشه ی بازی رو پیدا کنم
زوایای پنهانی اثر رو واکاوای کنم
داستان و روایت رو مرور کنم
نحوه ی شروع و پایان متنوع فصل ها و پارت ها رو بسنجم
خیلی از جاها رو جا گذاشتم و دو سه تا گاوصندوق رو پیدا نکردم
به خیلی از مکان ها مراجعه نکردم و آیتم ها و نوشته های زیادی رو از دست دادم
در ضمن میخوام چندین و چند بار گیم پلی اثر و آزادی عمل در اجرای هر کاری و هر راهبردی رو برای پیشبرد مراحل آزمایش کنم
البته درجه سختی ها رو هم بماند که دوست دارم تجربش کنم


کلا خیلی کار باهاش دارم
بهت توصیه می کنم یقه ی بازی رو بچسبی و ول نکنی
جدیدا هم با تجربه ی سه باره ، نکاتی جدید راجع به اثر و ایدش کشف کردم
خیلی چیزا راجع به منطقه ی جکسون و افراد نزدیک به اَبی و اِلی فهمیدم
شخصیت تامی ، روابطش با جوئل ، روابط سرد و بی روح الی ، گذشته ی تاریک الی و جوئل ، رایلی و مقایسه ی اون با دینا ...
این بازی از اون بازیاست که فلسفه ی عجیبی داره
همون چیزی که در Inside دیدم
پیچیده و سنگین
بارها باید باهاش بازی کرد تا به تک تک منطق هاش رسید
این بازی نیاز به درک عمیق داره ، وگرنه بدون این کار درست فهمیده نمیشه و در نتیجه می شه همون فاجعه ای که رخ داد و ما شاهد هزاران نقد منفی در این طرف و اون طرف بودیم و نظرات کاملا غیر حرفه ای و غیر کارشناسانه و بعضا از روی سطحی بینی اثر


این اثر به قدری بزرگه که لا به لای گوشه کنار هر منطقه از چپتر بازی شما به ناگاه خودتون و دست و پاتون رو گم می کنید و دقیقا نمی دونید باید چطوری با اتفاقات پیش رو کنار بیاید .
بازی برای خیلیا من جمله خواهرم دفعه ی اول و بار ابتدایی گنگ و غیر منطقی بود . مدام اون رو با صدای بلند غیر قابل درک توصیف میکرد . اما من در شلم شولبایی که با خواهر گیمریم درحال تنش بودم ، سعی کردم بدون زدن حتی یک پلک تک تک تصاویری رو ثبت و در ذهنم تحلیل کنم . در موردش خیلی نوشتم و خوشحالم که تونستم مشت سازنده رو بخوابونم و از آزمایشی که درش قرار گرفته بودم با موفقیت امتحان پس داده خارج بشم . نیل دراکمن حرفی که پشت اثر قائم و مخفی شده رو با هنرمندی کامل در تک تک پلان سکانس های سینماتیک و حتی غیر سینماتیک اثر با استفاده از حجم غلیظ موشن کپچرینگ در حد نسل نهم تزریق کرده و نتیجه تبدیل به اثری ( معجزه ، شاهکار ، بی بدیل ) شده که به قول معروف مو لا درزش نمیره .
در پایان باید گفت حتی بعد از تجربه ی اولینی که از اثر داشتم به نکته ای رسیدم که برام چندان دور از انتظار هم نبود
( فقط یه نابغه با IQ بسیار بالا با ضریب هوشی که بتونه مفاهیم فلسفی رو در بطن یه چنین روایت و داستانی به طور ریشه ای ثبت و ضبط کنه ، قادر به ساخت چنین دست پختی هست )
هرچی خواستم هیچی ننویسم ولی نتونستم متن شما در بطن خودش داره (مواردی که بولت شده در متن خودتونو توجه کنید) میگه شما که از بازی لذت بردین توانایی درک مفاهیم فلسفی رو دارین و از آی کیو بالایی برخوردارین ولی دوستانی که داستان بازی رو زیر سوال بردن نه تنها این تواناییها رو ندارن بلکه از درک پایین تو تشخیص مفاهیم رنج میبرند !!! نخیر دوست گرامی ما هم نقاط تاریک و پیچیده یه خیلی از کتابها رمانها فیلمها سریالها و در آخر بازیها رو هم میبینیم هم به نوبه خودمون درک و فهمش رو داریم ولی آیا میتونید "پروتاگونیست" و آنتاگونیست" تو بازی یعنی چی؟ آنتاگونیست شخصیتی در بازی هست که معمولا در مقابل آنتاگونیست یا قهرمان بازی قرار میگیرد ولی یکی از مشکلات گروه مخالفان اینجاست که در مقطعی این دو مفهوم خودشون رو از دست میدن ....و مطلب دوم نوع شروع داستان انتقام گیرنده هست که خیلی سطحی و شاید خنده دار هست شاید دیگه نیاز به اسپویل نباشه ولی مثل این میمونه که پسر اون پلیسی رو که تو بازی جی تی ای هدشاتش کردین تو ورژن بعدی بیاد ازتون انتقام بگیره.... !!!! اینا مشکلاتی هستن که ما به داستان بازی میگیرم و الا کی از نفهمیدن و آی کیو حرفی زد؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,171
نام
Amir
هرچی خواستم هیچی ننویسم ولی نتونستم متن شما در بطن خودش داره میگه شما که از بازی لذت بردین توانایی درک مفاهیم فلسفی رو دارین و از آی کیو بالایی برخوردارین ولی دوستانی که داستان بازی رو زیر سوال بردن نه تنها این تواناییها رو ندارن بلکه از درک پایین تو تشخیص مفاهیم رنج میبرند !!! نخیر دوست گرامی ما هم نقاط تاریک و پیچیده یه خیلی از کتابها رمانها فیلمها سریالها و در آخر بازیها رو هم میبینیم هم به نوبه خودمون درک و فهمش رو داریم ولی آیا میتونید "پروتاگونیست" و آنتاگونیست" تو بازی یعنی چی؟ آنتاگونیست شخصیتی در بازی هست که معمولا در مقابل آنتاگونیست یا قهرمان بازی قرار میگیرد ولی یکی از مشکلات گروه مخالفان اینجاست که در مقطعی این دو مفهوم خودشون رو از دست میدن ....و مطلب دوم نوع شروع داستان انتقام گیرنده هست که خیلی سطحی و شاید خنده دار هست شاید دیگه نیاز به اسپویل نباشه ولی مثل این میمونه که پسر اون پلیسی رو که تو بازی جی تی ای هدشاتش کردین تو ورژن بعدی بیاد ازتون انتقام بگیره.... !!!! اینا مشکلاتی هستن که ما به داستان بازی میگیرم و الا کی از نفهمیدن و آی کیو حرفی زد؟؟؟
عزیز، دنیای شاد و شنگول و فان gta v اصلا قابل مقایسه با دنیای تلو نیست و صددرصد این قضیه توی اون بازی، قابل باور نبود ولی این داستان رو من به راحتی باور کردم و مشکلی باهاش ندارم. توی نسخه اول هم هینت داده بود که شما صددرصد باید اون دکتر رو می‌کشتی. اصا خیلی از مخالفای بازی هم کاری با این بخش ندارن و نمیگن دختر یک npc. اگه با این مفهوم بخوایم برداشت کنیم خیلی از دنباله‌های سینما هم میرن زیر سوال. وقتی برای تمام npc ها، بازی اسم و فامیل و خانواده گذاشته یعنی اونم قابل باوره طبیعتا.
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
عزیز، دنیای شاد و شنگول و فان gta v اصلا قابل مقایسه با دنیای تلو نیست و صددرصد این قضیه توی اون بازی، قابل باور نبود ولی این داستان رو من به راحتی باور کردم و مشکلی باهاش ندارم. توی نسخه اول هم هینت داده بود که شما صددرصد باید اون دکتر رو می‌کشتی. اصا خیلی از مخالفای بازی هم کاری با این بخش ندارن و نمیگن دختر یک npc. اگه با این مفهوم بخوایم برداشت کنیم خیلی از دنباله‌های سینما هم میرن زیر سوال. وقتی برای تمام npc ها، بازی اسم و فامیل و خانواده گذاشته یعنی اونم قابل باوره طبیعتا.
واقعا نمیدونم چجوری شما مثال و متوجه نمیشین |!!!! کی خواست جی تی ای رو با این بازی مقایسه کنه؟؟؟؟!!! من میگم اینقدر این داستان انتقام گیرنده بی ربط و خنده داره مثل این میونه که....../شما باورپذیر بوده براتون مرهبا ... ولی قبول کنید برای خیلیها هم اینطور نیست و حق دارن اعتراض کنند حداقد دم اون دوستمون گرم که گفت هزاران نظر مخالف نیومد بگه ده تا!!!
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
آقایون اینقدر گیر ندین به نظرات مخالف.من خودم خیلی حال کردم از داستان بازی و به نظرم داستان همینه که هست ولی اگه یکی خوشش نیومدم نباید اینجوری بریزید رو سرش و فراریش بدید.
حرف کاملاً درستیه، ولی در مورد TLoU2 اتفاقاتی افتاده که باعث میشه شرایطش با بقیه بازی‌ها متفاوت باشه.
از دو ماه قبل از انتشار یه سری چیزها لیک شد و از نظر من خیلی هم هدفمند و با برنامه لیک شد. یعنی فرق داشت با اون مدل لیک‌هایی که مثلاً فلان مراحل Doom 3 قبل از انتشار افتاده بود دست ملت یا فلان بخش‌های Half-Life 2. برای TLoU2 انگار یه قصد و غرضی در کار بود که مخصوصاً بخش‌هایی توی اینترنت منتشر بشن که گند بزنن به داستان بازی.
خیلی سریع هم یه عده شروع کردن از روی همون بخش‌ها میم و طنز ساختن و نتیجه‌گیری نهایی کردن و کل پرونده بازی رو بستن رفت! خیلی‌ها هم نشستن اونا رو دیدن و قبل از اینکه بازی رو خودشون تجربه کنن، بیانیه‌ها براش دادن و تکلیفش رو مشخص کردن و در حدی ازش متنفر شدن که وقتی امتیازهای بازی اومد، تعجب می‌کردن که چطوری منتقدها به جای ۴، دارن ۱۰ میدن! :D یا مثلاً براشون عجیب بود که چطوری یکی می‌تونه از داستان بازی (که به عقیده اون‌ها آشغال‌ترین داستان تاریخ بشریت هست)، تعریف کنه! در حالی که خیلی‌ها به شدت با داستان و مهم‌تر از اون نحوه روایتش حال کردن. از جمله خود من که داستان بازی رو خیلی خوب می‌دونم و نحوه راویتش رو هم عالی و یه جورایی انقلابی می‌دونم.
بعد همین دوستان که خودشون بازی رو تجربه نکردن، بعد از انتشارش هم برای بقیه تعیین تکلیف می‌کنن که نباید از بازی خوشتون بیاد و فلان و چنان! شاید یه عده عقیده داشته باشن که با دیدن کاتسین‌ها میشه نظر کاملی در مورد بازی داد، ولی «نظر شخصی من» اینه که نمیشه. حداقل در مورد بازی‌ای مثل TLoU2 نمیشه و وقتی این بازی ۳۰ ساعت طول می‌کشه و نصف تجربه‌ی داستانی توی گیم‌پلی و بخش‌هایی قرار داره که کنترلش دست خودمون هست، نمیشه مثل فیلم سینمایی با دیدن یه سری کاتسین همه‌چیز رو تموم کرد رفت.
من حتی پیش خودم فکر کردم اگه بازی برام لیک شده بود و دو ماه ذهنم درگیر یه سری چیزها شده بود و بعدش خودم سراغش می‌رفتم در این حد لذت می‌بردم یا نه؟ و جواب احتمالاً منفی هست. یعنی حداقل برای من خیلی سخت می‌شد که یه سری چیزهای مهم رو بدون هیچ مقدمه و آماده‌سازی ذهنی دیده باشم و بعدش هفته‌ها توی طنزهای ایجادشده در مورد اون چیزها غرق شده باشم و تازه خودم برم تجربه‌ش کنم. اصلاً نمی‌تونستم اون لذتی رو ببرم که الآن بدون لیک‌خور شدن بردم.
بعضی دوستان هم بازی رو تجربه کردن و به هر دلیلی از داستان خوششون نیومده که طبیعیه و هیچ داستانی در تاریخ نداشتیم که همه باهاش حال کنن. ولی این قضیه که بعضی‌ها فکر می‌کنن هیچ کسی حق نداره از داستان TLoU2 خوشش بیاد هم به مرحله عجیبی رسیده و یکی میاد میگه طرفدارهای واقعی ناتی داگ دارن دعا می‌کنن شر نیل دراکمن از سر استودیو کم بشه. یکی دیگه میگه در خارج از مرزهای ایران اکثراً حالشون از TLoU2 بهم خورده. مثلاً لب مرز ترکیه که بری، از اون تیکه به بعد تا اسم TLoU2 رو می‌شنون یه سیلی می‌زنن تو صورتت! :D دیگه هر چقدر هم بیشتر دور بشی و به سمت مرکز و غرب اروپا بری، اونجا گروه‌هایی تشکیل شدن که طرفدارهای بازی رو شکنجه میدن و کافیه اسم TLoU2 از دهن طرف دربیاد تا سریع یه چاقو بکنن تو شکمش! :D
خب این جور مسائل باعث میشه بحث در مورد داستان TLoU2 یه ذره سخت بشه. وگرنه خیلی‌ها هم که منطقی بحث می‌کنن و از فلان بخش بازی ایراد می‌گیرن یا به فلان شخصیت انتقاد دارن، باعث شدن بحث‌های جالبی توی تاپیک اسپویلر راه بیفته و کلی پست تحلیلی و قشنگ توی اون تاپیک از دو طرف ببینیم. اون موضوعش فرق می‌کنه و یه حالت طبیعی داره و میشه بحث کرد، ولی مثلاً کسی که با «جدیت» میگه اون صفرهایی که ملت به بازی دادن واقعی بوده و حق بازی بوده، دیگه جای بحث نمی‌ذاره واقعاً.
 

NaRiiMaN

Equality is a Utopian Fantasy
ناظم انجمن
Jun 5, 2010
5,882
نام
نریمان
یه نظرسنجی مشابه هم لطفا اینجا بذارین :D
ولی سه گزینه ای باشه بهتر ...مابین 1 & 2 & مکمل همدیگه بودن
نظرسنجی اضافه شد.
برای اینکه سخت تر بشه گزینه‌ی مابین قرار ندادم. :D
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,032
نام
آریا
من می‌ذارم یکی دو ماه دیگه رأی میدم! :D فعلاً تو جَو هستم و اگه بخوام انتخاب کنم می‌زنم TLoU2، ولی باید یه مدت بگذره و ببینم جو زودگذر بوده یا دائمی!
در مجموع از نظر گیم‌پلی که به نظرم نسخه دوم خیلی جلوتر هست و حتی اگه هر دو رو نسبت به زمان خودشون هم در نظر بگیریم، TLoU2 بهتره. از نظر اتمسفر هم بیشتر ازش خوشم اومد. گرافیک و موسیقی و صداگذاری هر دو در زمان خودشون فوق‌العاده بودن و هستن، ولی گرافیک هم به نظرم نسخه دوم در زمان خودش نسبت به نسخه اول در زمان خودش بهتره. یعنی TLoU1 با وجود گرافیک خفنش، یه ذره نسبت به Unchartedها کثیف‌تر(!) بود و IQ کمتری داشت، ولی TLoU2 خیلی تر و تمیزه لامصب.
می‌مونه بحث مهم داستان که هر دو برام محشر بودن و هر دو هم روایت‌های فوق‌العاده‌ای داشتن. الآن TLoU2 یه ذره جلوتره و باید ببینم بعد از یه مدت چی میشه. :D
 

THELASTOFUS_IRAN

کاربر سایت
Jun 16, 2019
178
نظرسنجی اضافه شد.
برای اینکه سخت تر بشه گزینه‌ی مابین قرار ندادم. :D

20200715_112410.jpg
واقعا نمیشه یکیشو انتخاب کرد پارت ۱ و ۲ مکمل هم هستن


20200718_101112.jpg
من که اصلا رای نمیدم :D
یا جفتش یا هیچکدوم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر