PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
راجع به اونکه مشخص ش کردم ، مطمئنی؟ /:)
8-|
بعدش راجع به تعریف ت از گیم شوخی میکنی؟
یعنی گیم نباید و نمیتونه پیام داشته باشه؟
یعنی نباید و نمیتونه مفهوم داشته باشه؟
صد در صد مطمعنم !! شما بهتره بغیر از تعریف و تمجیدهایی که تو این تاپیک میبینین یه سری هم به دنیای بیرون ایران و گیمرهای دنیا بزنین شاید خیلی بیشتر از «خیلیها» هم بتونی پیدا کنی ،، بعد مفهوم و پیام صد درصد چرا نمیتونه داشته باشه و نه اینقدر فلسفی و پیچیده که گلا بقیه جهات کل اون گیم رو تحت و شعاع قرار بده ،، یه پتیشن برای تقاضای ساخت یک ریمیک از بازی ایجاد شده برین سرچ کنین پتیشن ریمیک د لست ۲ ببینین چند هزارنفر اونو امضا کردن از جمله خود بنده ،، یعنی این همه آدم هیچی از گیم نمیفهمن ؟!؟ فقط دوستانی که با گیم حال کردن متوجه سدن ؟؟ لطفا کمی به دیدتون وسعت بدین قطعا نتایج منفاوتی میگیرین
 

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
7,377
نام
رامین
صد در صد مطمعنم !! شما بهتره بغیر از تعریف و تمجیدهایی که تو این تاپیک میبینین یه سری هم به دنیای بیرون ایران و گیمرهای دنیا بزنین شاید خیلی بیشتر از «خیلیها» هم بتونی پیدا کنی ،، بعد مفهوم و پیام صد درصد چرا نمیتونه داشته باشه و نه اینقدر فلسفی و پیچیده که گلا بقیه جهات کل اون گیم رو تحت و شعاع قرار بده ،، یه پتیشن برای تقاضای ساخت یک ریمیک از بازی ایجاد شده برین سرچ کنین پتیشن ریمیک د لست ۲ ببینین چند هزارنفر اونو امضا کردن از جمله خود بنده ،، یعنی این همه آدم هیچی از گیم نمیفهمن ؟!؟ فقط دوستانی که با گیم حال کردن متوجه سدن ؟؟ لطفا کمی به دیدتون وسعت بدین قطعا نتایج منفاوتی میگیرین

اینکه شما دنبال بازی فان بودی تقصیر این بازی نیست. شما نباید میرفتی سراغش چون از قبلش خود کارگردان بازی گفته بود بازی دارکه
در مورد اون امضا که با قاطعیت بهت میگم 90% هیترن شک نکن

شما یه سر نظر کسایی که بازیو تموم کردنو ببینی متوجه میشی فقط درصد خیییییییلی کمی ناراضین و این طبیعیه

154669
154675


The Last of Us Part II is making it legitimately hard for me to go back to older third person games
اینم نظر Transistor از شاخای ResetEra در مورد بازی و ببین پارت 2 چه بلایی سرش اورده که بازی دیگرو براش شبیه جوک کرده
نظر بچه های باسابقه بازیسنتر و منتقدشم که خوندی . دیگه حرفی نمیمونه که در همینجا درصد بسیار بالای بازی براشون شاهکار بوده


فقط این یه ریپلایش

154673




154670
154671
154672


و................

 
آخرین ویرایش:

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,495
نام
امین
دارک بعنی اون صحنه ای که جوئل میله رفت تو شکمش ،، دارک یعنی بیچارگیهای الی دنبال پنیسیلین یا از دست دادن دوستش تو لفت بیهاین ولی تمام اینا در نهایت یک پایان منطقی داشت ،، منظور بنده از فان! اون بزن و بخندی که شما برداشت کردی نیست ، منظورم بخشی از زندگی یه آدم به گیم پرداخته میشه که باعث تجربه های خوب و بیاد ماندنی زندگیش بشه حتا اگه تو رزیدنت اویل ۷ دستشو با اره ببرن !!! ولی این گیم باعت حس نفرت و حال بهم خوردن و از خودت بدت اومدن میشه ،، شما تو یوتوپرهای معروف جهان جستجو کن سر صحنه های ابی و داستان جوئل چه ری اکشنهایی داشتن ،،، وقتی حتا ۴۰ درصد گیمرها نتونن با داستان گیمی ارتباط برقرار کنن و ایراد بگیرن قطعا مشکلی وجود داره ... در هر صورت بازم من نظر شخصیمو گفتم از اینکه مستقیمبا مخاطب خودمم صحبت کنم ابایی ندارم ،،

همین اول بگم تقریبن هم سن هستیم و تجربه من تو گیم کمتر از شما نیست.

تعریف فضای دارک با صحنه دارک فرق داره! کلیت لست2 بر مبنای فضای دارکه.
اینو بارها قبلش عوامل سازنده اشاره کردن و مخاطب با این پیشفرض باید سراغش بره که قرار نیست حتی با یه فضای معمولی مواجه بشه.
حالا اینکه نگاه ما صرفن اوقات خوب باشه به بازی و طلبکار فضای خوب و پایان گل و بلبل باشیم, جواب سادس ادرس و اشتباه اومدید!

لست2 خود ذات و ماهیت انسانه , خود درده.
خورد شدن و شکستنه , احساس ضعف و اینکه ما انسانها تا چه اندازه میتونیم ضعیف باشیم و دل ببندیم و از دست بدیم , بیاد بیاریم و گاهی بخندیم یا گریه کنیم.
لست2 خود زندگیه , خود واقعیش نه دنیای قالب فیلم های هندی یا اکشن هالیودی.
این گیم اومده تا اتفاقن حالت بد شه و درک کنی انسان تو شرایط متفاوت و سخت مجبور به چه کارایی میشه.

حالا درک این اثر تا حدودی دیگه به محیطی برمیگرده که طرف توش بزرگ میشه و اتفاق هایی تجربه میکنه که داستان براش باورپذیر باشه یا نه.
به طبع کسی که عزیزی رو از دست میده با طعم مرگ بیشتر اشناست.
فقدان نبودن و حس انتفام و نفرت و خشم و عصیان گری به بهترین شکل ممکن تو این بازی نشون داده شده و بنظرم تو بحث های روانشناسی هم این بازی حرف زیاد داره.
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
پیروی حرف دوستان یک بحثی هست که آیا گیم رو هنر میدونید یا نه. اگر هنر نیست بنظر شما و صرفا برای سرگرم کردن و فراموش کردنه، که هیچ. ولی این بازی نخواسته این باشه. خواسته مثل یک فیلم، تئاتر، کتاب، تابلو نقاشی و ... بکوبونتتون و نابود کنه تا بلکه اون اثری که میخواد رو روتون بزاره

نمیشه گفت نباید این باشه و یا باید حتما اینجوری باشه. همونطور که نمیشه گفت فیلم ها باید چجوری باشن.

-----------------------------------------

اقا اگر موسیقی ambient دوست دارین و ادم تو موود برو یی هستین، اینو ببینید...

 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,255
حداقل طرفت و نقل قول کن که جوابتم بگیری نه اینکه یه حرفی بندازی و در بری !! من تو عمر ۳۰ ساله گیمیم نه بازیهایی مثل فورت نایت بازی کردم نه هیچ جور کال آف و بتل ،، میتونی آی دی منو بزنی ببینی گیمهامو ،، در ضمن شاید بهترین تجربه گیمی من دلست یک باشه ،، دارک بعنی اون صحنه ای که جوئل میله رفت تو شکمش ،، دارک یعنی بیچارگیهای الی دنبال پنیسیلین یا از دست دادن دوستش تو لفت بیهاین ولی تمام اینا در نهایت یک پایان منطقی داشت ،، منظور بنده از فان! اون بزن و بخندی که شما برداشت کردی نیست ، منظورم بخشی از زندگی یه آدم به گیم پرداخته میشه که باعث تجربه های خوب و بیاد ماندنی زندگیش بشه حتا اگه تو رزیدنت اویل ۷ دستشو با اره ببرن !!! ولی این گیم باعت حس نفرت و حال بهم خوردن و از خودت بدت اومدن میشه ،، شما تو یوتوپرهای معروف جهان جستجو کن سر صحنه های ابی و داستان جوئل چه ری اکشنهایی داشتن ،،، وقتی حتا ۴۰ درصد گیمرها نتونن با داستان گیمی ارتباط برقرار کنن و ایراد بگیرن قطعا مشکلی وجود داره ... در هر صورت بازم من نظر شخصیمو گفتم از اینکه مستقیمبا مخاطب خودمم صحبت کنم ابایی ندارم ،،
فک کنم دیگه همه موضع منو نسبت به این بازی میدونن:D ولی باید بگم که کاملا با دیدتون مخالفم. هیچی گیمی به ما دینی نداره که به ما تجربه ای خوب و امیدبخش بده. یعنی اصلا قرار نیست اینطوری باشه. یه گیم هم میتونه مثل یه فیلم یا کتاب تو رو با حسی از نفرت یا ناامیدی یا هر چیز دیگه ای رها بکنه. مهم اینه که چطوری این حس ها رو بهت انتقال بده. اصلا این مدل محدود سازی ها که چون گیم باید فان باشه پس نباید دارک باشه فقط و فقط به ضرر گیم ها و باقی موندشون در یه حصار سیف میشه.
میگن زمان ارسطو فقط داستان ها و نمایش نامه هایی مورد مقبولیت بوده که درش سفر قهرمان شکل میگرفته و قهرمان داستان در انتها بر مشکلاتش فائق میومده و به آرامش و خوشبختی میرسیده و هر چیزی غیر از اینو مردود میدونستن چون این اعتقاد رو داشتن که داستان باید پندآموز و امید بخش باشه و خوبی بر بدی پیروز بشه. حالا حساب کنید اگه هنوز هم همون سیستم همچنان ادامه داشت چه بلایی بر سر ادبیات و سینما اومده بودش. گیم ها هم همینن و قرار نیست در اون حصار سرگرمی باقی بمونن و باید پا رو فراتر از این ها بزارن.
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,037
نام
نیما
صد در صد مطمعنم !! شما بهتره بغیر از تعریف و تمجیدهایی که تو این تاپیک میبینین یه سری هم به دنیای بیرون ایران و گیمرهای دنیا بزنین شاید خیلی بیشتر از «خیلیها» هم بتونی پیدا کنی ،، بعد مفهوم و پیام صد درصد چرا نمیتونه داشته باشه و نه اینقدر فلسفی و پیچیده که گلا بقیه جهات کل اون گیم رو تحت و شعاع قرار بده ،، یه پتیشن برای تقاضای ساخت یک ریمیک از بازی ایجاد شده برین سرچ کنین پتیشن ریمیک د لست ۲ ببینین چند هزارنفر اونو امضا کردن از جمله خود بنده ،، یعنی این همه آدم هیچی از گیم نمیفهمن ؟!؟ فقط دوستانی که با گیم حال کردن متوجه سدن ؟؟ لطفا کمی به دیدتون وسعت بدین قطعا نتایج منفاوتی میگیرین

ببین شما نظرت رو دادی، دیگه درصد تعیین نکن که کی خوشش اومده کی خوشش نیومده، جای بقیه هم نظر نده.
اینقدر هم فکر نکن چون ۵۰ سالته از بقیه بیشتر میفهمی، عقل انسان از یه سنی به بعد کامل میشه، اینکه شما ۵۰ سالته دلیلی بر این نیست که حتما نظرت بیشتر از یک فرد ۳۰ ساله مهمه!
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,736
نام
علی
صد در صد مطمعنم !! شما بهتره بغیر از تعریف و تمجیدهایی که تو این تاپیک میبینین یه سری هم به دنیای بیرون ایران و گیمرهای دنیا بزنین شاید خیلی بیشتر از «خیلیها» هم بتونی پیدا کنی ،، بعد مفهوم و پیام صد درصد چرا نمیتونه داشته باشه و نه اینقدر فلسفی و پیچیده که گلا بقیه جهات کل اون گیم رو تحت و شعاع قرار بده ،، یه پتیشن برای تقاضای ساخت یک ریمیک از بازی ایجاد شده برین سرچ کنین پتیشن ریمیک د لست ۲ ببینین چند هزارنفر اونو امضا کردن از جمله خود بنده ،، یعنی این همه آدم هیچی از گیم نمیفهمن ؟!؟ فقط دوستانی که با گیم حال کردن متوجه سدن ؟؟ لطفا کمی به دیدتون وسعت بدین قطعا نتایج منفاوتی میگیرین
آقا یه پیشنهاد برا شما دارم
میگم اگر‌ گیم فقط باید فان و سرگرمی ‌و بدون پیام باشه دیگه شما چیکار داری که ابی کیه ! اصن چیکار به داستان داری :D گیم پلی بازی خیلی خفن و عمیقه به نظرم شما کات سین های بازی رو از دم skip کن به مدل بازی هایی که مدنظرتونه‌ میرسید اونوقت خیلی هم فان میشه ، گرافیک هم که بی نظیره :D
یه سوالی هم دارم ، این قضیه دنیای بیرون ایران نمیدونم دوربین مخفیه یا جدی چون بار دومه دارم میبینم ! غیر از اینکه همچین چیزی که شما میگی درست نیست(که فقط ایرانی ها خوششون اومده) به عنوان کسی که ادعای 30 سال گیمر بودن داری کلا نباید نظر فلان یوتیوبر و پتیشن و این چیزا در تجربه گیمیت تاثیر داشته باشه .
در کل کاری به PART II ندارم نظر شما هم محترم ولی پیشنهاد میکنم که کلا دیدگاهت رو نسبت به ویدیوگیم تغییر بدی چون به عنوان کسی که ادعای 30 سال گیمری و خفن بودن داری حرفا و طرز فکرتون راجب هنر هشتم اصلا خوشایند نبود.
 

sam.fisher

کاربر سایت
May 29, 2006
878
نام
نويد
اولا اگه متا مهم نیست و فقط گوتی مهمه خب اصلا چرا ۲۰۰ صفحه سرش بحث کردید؟
پس حتما مهمه
بارها گفتم اون جایزه ابتدا به عناوین نو که ایده جدید ارائه میدن داده میشه تا اون عنوان تبدیل بشه به یک عنوان مشهور وپیشرفت کنه
یا عناوینی که به نحوی انقلابی تو سبک بازیها بوجود میارن برای همین rdr1 یا gta4 که زمان خودشون انقلابی بودن جایزه بردن و نسخه های بعدیشون فقط کامل تر و بزرگتر شدن.
دقیقا به همین علت گاو و اوراواچ و سکیرو جایزه بردند علتش فقط ریسک بالایی بود که کردند.
ولی اگر شما میخوایید یه بازی رو از همه زوایای فنی بسنجی قطعا باید به متا مراجعه کنی
در آخر هم ترول گرافیک رددد هم قطعا چیزی بود که میبایست تو این فروم انتظارش را میکشیدم ?
دوست عزیز همونطور که به نظرم مقایسه گرافیکی یه بازی OW با یه بازی تقریبا خطی غیر منطقیه همون طور هم نشون دادن نسخه PC یه بازی و مقایسش با یه بازی کنسولی غیر منطقیه. من چون خودم red dead رو روی کنسول بازی کردم فکر نمیکنم چیزی که شما نشون دادی نسخه کنسولی باشه
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,020
نام
آریا
آدم دور دوم رو که شروع می‌کنه تازه به یه سری چیزها توجه می‌کنه! :|
توی همون چند دقیقه‌ای که اوایل بازی با ابی هستیم، کلی ریزه‌کاری و صحبت‌های مختلف وجود داره که خیلی‌ها مثل من توی دور اول اصلاً توجهی بهشون نمی‌کنن.
مثلاً ماجرای ترس از ارتفاع ابی، توی همون اول بازی هم بهش اشاره میشه و من اصلاً یادم نبود تا اواسط بازی که بحث اون آسمان‌خراش‌ها و پل مطرح میشه.
یا تعجب ابی، زمانی که تامی میگه این داداش من اسمش جول هست. این صحنه رو مخاطب توی دور اول اصلاً کاری باهاش نداره ولی توی دور دوم می‌بینی چقدر ریزه‌کاری توی انیمیشن چهره ابی برای اون لحظه تدارک دیده شده که یهو جا می‌خوره، ولی در عین حال نمی‌خواد جلوی این دو نفر قضیه رو لو بده و خودش رو نگه می‌داره تا داخل کلبه.
یا مثلاً یه چیز دیگه، ماجرای باردار بودن مِل هست. همون اول بازی که هنوز جول کشته نشده، اوون داره با ابی صحبت می‌کنه و بحث به این سمت میره که اوون می‌بینه ابی در حدی حس انتقام داره که ممکنه وارد دهکده جول اینا بشه و بعدش اوضاع خراب بشه و اونا برای انتقام بیان. برای همین به ابی میگه مِل باردار هست، که حداقل ابی به خاطر اون نوزاد رعایت کنه و زیادی شر به پا نکنه. ولی در نهایت شر به پا میشه و کاری که ابی می‌کنه، تأثیر خودش رو روی بقیه شخصیت‌ها هم می‌ذاره از جمله اوون و مل و فرزندشون که کشته شدنشون به خاطر اقدام ابی بوده.
من توی دور اول اصلاً توجهی به اون دیالوگ‌های ابتدای بازی نداشتم، چون نمی‌دونستم ابی کی هست و اون دیالوگ‌ها و حتی تک‌تک انیمیشن‌های چهره چقدر اهمیت دارن. ولی الآن تازه دارم می‌بینم چه خبر بوده.
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
دوست عزیز همونطور که به نظرم مقایسه گرافیکی یه بازی OW با یه بازی تقریبا خطی غیر منطقیه همون طور هم نشون دادن نسخه PC یه بازی و مقایسش با یه بازی کنسولی غیر منطقیه. من چون خودم red dead رو روی کنسول بازی کردم فکر نمیکنم چیزی که شما نشون دادی نسخه کنسولی باشه
پست اول تاپیک رددد تشریف ببرید شاتهایی که امیر وان با تگ بنده گذاشته همگی مربوط به نسخه PS4 Pro هست:

Red Dead Redemption 2
 
  • Like
Reactions: Jack cooper

barneysawyer

کاربر سایت
Feb 28, 2012
1,729
نام
nucky thompson
من بازی رو‌بعد ۴۲ ساعت تموم‌ کردم نظرم رو به عنوان یه گیمربا ۳۰ سال سابقه گیمری میگم ،نظر خودم
آق گیم بعنی بازی ،، یعنی فان ، یعنی لذت از اوقاتی که پای اون نشستی ،، نه عذاب ، نه دلخوری !! نه داستان مفهومی!! نه پیام داستانی !!! همه اینا رو میشه تو ژانر فیلمها پیدا کرد که بشینی پای تی وی و هیچ دسته بازی هم دستت نگیری ،، ایراد من به بازی آقا این ابی کیه!! از کدوم قبرستون ثپه بلند شده به عنوان دختر به ان پی سی بی ارزش که اصلا تو داستان بازی اول بهش پرداخته نشده بیاد و مثل یه کیسه زباله شخصیت اصلی و محبوب ما رو بکشه !!!!!؟؟؟؟ داستان این بخش مثل این میمونه که مثلا تو بازی GTA اون پلیسی رو که هد شات کردی پسرش بیاد ازت انتقام بگیره !!! بعدش اول میای یه شخصیت منفور تولید میگنی بعد میای ۱۵ ساعت گیم پلی عذاب آور میذاری که بگی بابا نه این آدم خوبی بوده اصلا چه کاریه ،،؟؟ بعد راجه به پایان بازی من هیچی ندارم بگم جز اینکه یه آدم با یک ماه گشنگی چجوری میتونه دوتا انگشت دست کسی رو مثل پاستیل خرسی گاز بزنه داستانش که دیگه هیچی فقط میتونم بگم یه آی پی عالی مثل دلست آو آس تو ذهن من و خیلیها به گند کشیده شد !! من چکار دارم به پیااااام داستانی مگه کلاس درسه گیم‌؟؟؟
عذر می خوام که ریپلای می کنم .نظر شما محترم ولی کاملا توش تناقض دیده میشه .اگه گیم از نظر شما فان باشه . منطقی نیست که لست 1 بازی محبوبتون باشه چون دقیقا اکثر درونمایه هایی که شما بهش ایراد گرفتین مثل روایت سینمایی و پیام و ... در بازی اول هم بود و به نوعی اصولا موفقیت لست 1 به همین ترکیب سینما و گیم بود در بازی اول هم روایت سینمایی ارجحیت داشت و با اثری بزن بکش طرف نبودیم برای همین اگه اون اثر رو میشه بازی و دارای المان های فان دونست 2 اش رو 10 برابر از اون می توان فان و سرگرم کننده دونست .مگر این که شما از نظر داستان می فرمایید که خب حقیقتا این دید شماست که با این بازی سازگار نبوده . به نظر میاد شما روایت قدیمی رو ترجیح میدید . مرز بین قهرمان و ضد قهرمان مشخص باشه و مرگ یک کاراکتر کلیدی حماسی باشه . این که شما حالا با این شخصیت ارتباط نگرفتید بیشتر به خودتون بر می گرده . چراکه خیلی ها با این روایت موافق بودن چه در فضای کشور خودمون چه در خارج . صرف این که یک سری با نظر شما موافق باشن دال بر درست بودن نیست .
این قضیه هم که می فرمایید پیام داستانی براتون جذاب نیست هم با تجربه گیمینگ اتون در تضاده . چراکه اگه حرفه ای دنبال کنید براتون مشخصه که در این سال ها هنر سینما و گیم رابطه تنگاتنگی دارن و هدف فعالان پیشرو ی این صنعت (توجه کنید پیشرو و افراد دارای بینش نه اون دسته از سازندگان که صرفا صنعت و پولسازی براشون اولویت داره اینه که این مرز رو تا جای ممکن از بین ببرن و بازی رو از سرگرمی به یک هنر تبدیل کنن . به همین دلیل من فکر می کنم جسارتا بهتره که کمی سلیقه اتون رو باز کنید چون در سال های آینده با مشکلاتی این چنینی روبرو می شوید که خب باعث میشه نتوانید لذتی که دنبالش هستید رو ببرید
این که کاراکتر جدید وارد داستان شده و شخصیت اصلی رو به چالش میکشه ایراد نمی تونه باشه . مثلا الان در سری فیلم های بتمن نولان در قسمت دوم تازه کاراکتر جوکر معرفی شد و زد دهن بتمن رو سرویس کرد کسی ایراد نگرفت که چرا از کاراکتر های قسمت اول فیلم کسی نیومد بزنه بتمن رو به فنا بده . یا در قسمت سوم هم همین طور. این طبیعیه که در سری های جدید یک فیلم یا بازی کاراکتر جدیدی وارد بشه که شخصیت اصلی رو به چالش بکشه . شخصیت محبوب شما به خاطر همون فناپذیری و انسان بودنش محبوب شده . ترمیناتور یا کوماندو نیست .
گیمپلی عذاب آور رو هم من موافق نیستم اتفاق به نظرم از نظر پیچش داستانی و سکانس های پر از هیجان و سینمایی و محیط های تازه گیمپلی بخش ابی فوق العاده بود . نمونش هم مرحله حمله به جزیره سرافیت ها . یا نبرد با رت کینگ . تقریبا چالشی ترین دشمن های بازی تو بخش ابی بودن . اون زن تبر داره - همین رت کینگ یا اون سیاه پوسته که دهنش رو جر دادیم .
این رو شما در نظر نگرفتین که این فردی که میگین یک ماه گرسنگی کشیده فراموشی نگرفته ها . اون یک سرباز آموزش دیده تو یک دنیای پساآخر الزمانیه . همین الانش سرباز هارو برای مقاومت در شرایط سخت و گرسنگی و تشنگی آموزش میدن بعد اون زمان که همین طوری اش غذا کمه طبیعیه که روحیه جنگنده اش رو از دست نده. از طرفی خب گرسنه است نمی تونه گاز بگیره ؟ اتفاقا وحشیانه تر از یک آدم سیر گاز می زنه .
 

barneysawyer

کاربر سایت
Feb 28, 2012
1,729
نام
nucky thompson
حداقل طرفت و نقل قول کن که جوابتم بگیری نه اینکه یه حرفی بندازی و در بری !! من تو عمر ۳۰ ساله گیمیم نه بازیهایی مثل فورت نایت بازی کردم نه هیچ جور کال آف و بتل ،، میتونی آی دی منو بزنی ببینی گیمهامو ،، در ضمن شاید بهترین تجربه گیمی من دلست یک باشه ،، دارک بعنی اون صحنه ای که جوئل میله رفت تو شکمش ،، دارک یعنی بیچارگیهای الی دنبال پنیسیلین یا از دست دادن دوستش تو لفت بیهاین ولی تمام اینا در نهایت یک پایان منطقی داشت ،، منظور بنده از فان! اون بزن و بخندی که شما برداشت کردی نیست ، منظورم بخشی از زندگی یه آدم به گیم پرداخته میشه که باعث تجربه های خوب و بیاد ماندنی زندگیش بشه حتا اگه تو رزیدنت اویل ۷ دستشو با اره ببرن !!! ولی این گیم باعت حس نفرت و حال بهم خوردن و از خودت بدت اومدن میشه ،، شما تو یوتوپرهای معروف جهان جستجو کن سر صحنه های ابی و داستان جوئل چه ری اکشنهایی داشتن ،،، وقتی حتا ۴۰ درصد گیمرها نتونن با داستان گیمی ارتباط برقرار کنن و ایراد بگیرن قطعا مشکلی وجود داره ... در هر صورت بازم من نظر شخصیمو گفتم از اینکه مستقیمبا مخاطب خودمم صحبت کنم ابایی ندارم ،،
این حرف شما با تمام احترام مثل مسوولین هنری کشور هست که ایراد می گیرن چرا فلان فیلم تلخه و باید بایکوت شه چون فضای چرک و بدی داره پایان فیلم باید گل و بلبل باشه . زندگی همینه . مگر هر کس که عزیزی اش کشته میشه می تونه انتقام بگیره ؟ مگر هر کس با هر جایگاهی که داره مطابق با اون میمیره ؟ مگر کم نبودن افرادی که عزیزی اشون کشته شده و در لحظه آخر قاتل اش رو بخشیدن ؟ مگر کم نبودن افراد مهمی که به عجیب ترین و ساده ترین شکل ممکن کشته شدن ؟ زندگی واقعی با این آثاری که در سینما و گیم می بینیم متفاوته . و رسالت گیمینگ شاید در گذشته این بوده که تجربه ای متفاوت از زندگی حقیقی داشته باشه ولی امروزه این طور نیست . امروز هدف اینه که بازی ها تا جای ممکن رنگ واقعیت بگیرن. چون سلیقه ها تغییر کرده مثل سینما
و این رو هم که می فرمایید 40 درصد نتونستن ارتباط بگیرن اصلا باید وارد شد و دید چند درصدشون بازی کردن که نتونستن ایراد بگیرن . روی این آمار ارقام و نتایج نمیشه حساب باز کرد . چون طرف نشسته پشت کامیپوتر ممکنه کلا اصلا ندونه لست چیه و یک نظری بپرونه .
 
  • Like
Reactions: AMIN-1399F

barneysawyer

کاربر سایت
Feb 28, 2012
1,729
نام
nucky thompson
یک نکته ی دیگه لامصب چی ساختن از بهینگی . من کنسول ام 4 فت و فن اش ذغالی شده . وقتی دووم اترنال بازی می کنم کلا صدای بازی رو نمی شنوم از بس فن اش کار می کنه هر لحظه نگرانم کنسول پرواز کنه از پنجره بره بیرون :D قشنگ حس می کنم باند پروازم . این بازی که 4 برابر اون بازی جزئیات داره معدود زمان هایی کنسول ام فن اش رو به کار می انداخت . من نگران بودم سر این بازی کلا کنسول بترکه
 

barneysawyer

کاربر سایت
Feb 28, 2012
1,729
نام
nucky thompson
آدم دور دوم رو که شروع می‌کنه تازه به یه سری چیزها توجه می‌کنه! :|
توی همون چند دقیقه‌ای که اوایل بازی با ابی هستیم، کلی ریزه‌کاری و صحبت‌های مختلف وجود داره که خیلی‌ها مثل من توی دور اول اصلاً توجهی بهشون نمی‌کنن.
مثلاً ماجرای ترس از ارتفاع ابی، توی همون اول بازی هم بهش اشاره میشه و من اصلاً یادم نبود تا اواسط بازی که بحث اون آسمان‌خراش‌ها و پل مطرح میشه.
یا تعجب ابی، زمانی که تامی میگه این داداش من اسمش جول هست. این صحنه رو مخاطب توی دور اول اصلاً کاری باهاش نداره ولی توی دور دوم می‌بینی چقدر ریزه‌کاری توی انیمیشن چهره ابی برای اون لحظه تدارک دیده شده که یهو جا می‌خوره، ولی در عین حال نمی‌خواد جلوی این دو نفر قضیه رو لو بده و خودش رو نگه می‌داره تا داخل کلبه.
یا مثلاً یه چیز دیگه، ماجرای باردار بودن مِل هست. همون اول بازی که هنوز جول کشته نشده، اوون داره با ابی صحبت می‌کنه و بحث به این سمت میره که اوون می‌بینه ابی در حدی حس انتقام داره که ممکنه وارد دهکده جول اینا بشه و بعدش اوضاع خراب بشه و اونا برای انتقام بیان. برای همین به ابی میگه مِل باردار هست، که حداقل ابی به خاطر اون نوزاد رعایت کنه و زیادی شر به پا نکنه. ولی در نهایت شر به پا میشه و کاری که ابی می‌کنه، تأثیر خودش رو روی بقیه شخصیت‌ها هم می‌ذاره از جمله اوون و مل و فرزندشون که کشته شدنشون به خاطر اقدام ابی بوده.
من توی دور اول اصلاً توجهی به اون دیالوگ‌های ابتدای بازی نداشتم، چون نمی‌دونستم ابی کی هست و اون دیالوگ‌ها و حتی تک‌تک انیمیشن‌های چهره چقدر اهمیت دارن. ولی الآن تازه دارم می‌بینم چه خبر بوده.
دقیقا . من تو بار اول دیالوگ هاشون رو می خواندم و دقت می کردم ولی خب سر سری هم رد میشدم اما در بار دوم واقعا خودش رو نشون میده . همون نکته ای که گفتید در سکانس معرفی تامی صورت همه کاراکتر ها و جا خوردنشون یا جایی که به نورا با یک هیجان خاصی میگه روحتم خبر نداره چی شده . یا همون ترس از ارتفاع دیالوگ به کنار از همون اول بازی کافیه برید سمت لبه و چند لحظه صبر کنید تا سرگیجه گرفتن ابی رو حس کنید یا صورت اش رو ببینید . جزییاتی که خیلی سرسری ازشون می گذریم ولی بعدا متوجه میشیم چقدر خوب تو بازی قرار داده شدن بدون این که تو چشم باشن و تجربه اولین پلی ترو رو برای گیمر تلخ کنن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر