PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
نمی دونم قبلاً بچه ها گذاشتن یا نه (قبلاً نبودم توی تاپیک) ولی این دوست عزیزمون هم قراره با موشن مچینگ توی بازی حضور داشته باشن :D

eqof_dwmnla5u0aapl7a.jpg


دِ گولاخِست داگ اِوِر
پ.ن : خدا رحم کنه کلیکر ها رو با این سیستم :D
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,375
یکم پیش کنفرانس دیدم. عجب بازیه >:)
به شدت عالی بود(گرافیک ، گیم پلی، محیط...)
بی نهایت زیبا بود=D>

کل بازی یه طرف، این فحش و ناسزاهای الی یه طرف:)) دختره بی نظیره:-"

بازی براش تاریخ نخورده؟
یعنی تا اخر2018 میاد یا نه:-?
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
@Kaine
عزيز اين تكنولوژي كه ناتي داگ داره روش كار ميكنه ماله خودشه فقط؟! يا امكان داره به شركتهاي دوست و همسايه(فرست پارتي) هم اين تكنولژي رو انتقال بده؟
 
  • Like
Reactions: Kainé

SHAYAN1999

کاربر سایت
Sep 19, 2014
1,344
اول این که دست کاربر Kaine بابت اون پست عالی درباره این تکنولوژی انیمیشن جدید درد نکنه و در ادامه .....

خب چون من سرم درد میکنه برای بحث های انیمیشن اینا ویدئوی که براتون آپلود کردم و این هم تکنولوژی انیمیشن بسیار پیشرفته به نام
motion matching animation

یعنی ویدئو رو ببینید متوجه میشین که ناتی داگ از چه چیز هیولایی استفاده کرده و اونم همین نسل !!! :o اون جا که الی به ماشین میخوره و واکنشش نسبت به برخورد به ماشین شوکه کنندست ! خب دقیقا همین موضوعات رو هم در این ویدئو نشون میده و اسمش هست
Variety- Impact :o و توضیح بیشتری نمیدم و وخودتون ویدئو رو نگاه کنید !!!

:Arrowd::fearscream::fearscream::fearscream::Arrowd:

GDC 2016 - Motion Matching, The Future of Games Animation... Today - YouTube.MP4
عالی بود ...
اونطور که اقا احسان هم گفت تو for honor هم استفاده شده دقیقا همین انیمیشنای تو کلیپ بود :D البته تو کلیپ هم بود که این تازه شروعشه
الان ناتی داگ این تکنولوژی رو خیلی پیشرفت داده
و باز به قول اقا احسان چقدر روی اینفکتد ها و جامپ اسکر هم تاثیر میزاره

اونوقت ign گیم اف د شو رو میده به سایبرپانک که روی 1080ti اجرا شده ....:-??البته که منکر خوب بودن اون هم نباید شد
 
آخرین ویرایش:

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
@Kaine
عزيز اين تكنولوژي كه ناتي داگ داره روش كار ميكنه ماله خودشه فقط؟! يا امكان داره به شركتهاي دوست و همسايه(فرست پارتي) هم اين تكنولژي رو انتقال بده؟
این تکنولوژی در اصل کار یوبی سافت بوده اصن :D توی بازیای دیگه هم مثل For Honor یا UFC3 هم استفاده شده :D اما کاری که ناتی داگ کرده اومده این تکنولوژی رو با کلاس کاری استودیوش ارتقا داده که نتیجه ـش شده تلو 2 ـیی که کسی باور نمی کرد گیم پلی باشه :D
ویرایش:
حواسم به پارت دوم نشد :D استودیوهای داخلی سونی کلاً تکنولوژی هاشون رو با هم به اشتراک میذارن ولی خب این یکی بسته به این داره که بازی ای که داره هر استودیو میسازه نیاز به همچین طیف انیمیشنی داشته باشه یا نه :D یه سری بازیا خب واقعاً اینهمه سینمایی شدن لازم ندارن :D
 
آخرین ویرایش:

ADU_Tank

کاربر سایت
May 26, 2011
1,269
نام
Ali
نمایش E3 واقعا عالی بود مثل نمایش E3 برای شماره یک بازی که چقد هایپ شدیم همه.
اما لازم میدونم یه نکته ای رو بگم دوستان. این فقط یه نمایش بود! و هدفش هم چه بخوایم چه نخوایم هایپ کردن و بازاریابی بود تا سونی مطمئن بشه که طرفداران این نسخه رو هم میخرند.
شماره قبلی رو یادتون بیاد. توی E3 چه Feature های فک براندازی رو برای اولین بار دیدیم اون موقع. جوئل از روی زمین یه تفنگ رو برمیداره نگاه میکنه بهش فشنگ هاشو خالی میکنه تا Ammo برداره. آیا تو بازی نهایی یه همچین چیزی بود؟ جوئل دوباره میبینیم که کنار در وایمیسته و Sneak Peak میکنه، یعنی درواقع از گوشه دیوار خم میشه تا بقیه رو ببینه. همچین قابلیتی رو هم نداشتیم تو بازی اصلی. یا موقع Crouch کردن میتونست سرعتشو زیاد کنه و در حین همون Crouch بدوئه. آیا این قابلیت هم توی بازی اصلی بود؟ و از همه مهم تر که من رو اون موقع واقعا به وجد آورد AI دشمنا بود. اینکه چطور به اسلحه شما واکنش میدن چطور به کشته شدن یارشون واکنش میدن. توی همون تریلر نشون میده که یه دشمن میره پشت در قایم میشه و وقتی جوئل از در رد میشه میپره از پشت میگیرتش و اسلحه اش رو میندازه و به یارش میگه که بهش شوت کن. این چطور؟ تا حالا کسی به یک همچین چیزی در Combat برخورد کرده تو بازی؟ به طور کل این حذف شد.
"شاید یه سریا بگن بخاطر محدودیت کنسول بود و نمیشد اینا رو گذاشت تو بازی" خب باید بگم بعدش چطور؟! موقعی که ریمستر شد نمیشد این ها رو اضافه کرد؟ و یا سوال مهم تر اینکه اصلا وقتی کنسول این کشش رو نداره پس چرا توی E3 اینجوری نمایشش دادن؟! و باز هم برمیگردیم به اینکه "سونی" چجور میخواد که بازی نمایش داده بشه. سونی حرف اول و آخر رو میزنه و بازاریابی هدف اصلی اون هاست. بالاخره اون هم یک Game Company حساب میشه...
گذاشتم چند روز از نمایش بگذره و بعد این رو بگم تا یکم هایپ بخوابه همه منطقی تر بشیم. اون موقع که تریلر تازه اومده بود سر زدم دیدم واو چقد بعضیا تو فضا سیر میکنند و الان من کوچکترین چیزی بگم سریع ایرانی جماعت اسلحه تعصب و غیرتشو درمیاره و میگیره سمت من و Boom!
باید منطقی نگاه کرد. باور کنید من هم مثل شما اگر بیشتر لذت نبرده باشم از تریلر کمتر هم نبردم. اما دقیقا نکته ناراحت کننده برای من همینه که ممکنه خیلی از چیزایی که توی تریلر دیدم توی بازی نهایی نباشه و من ناامید بشم دوباره.
البته این نکته رو هم بگم که اگر این Feature ها که دیدیم تو بازی توی نسخه نهایی نباشه باز هم از بقیه بازی های هم سبک خودش همینجوریش یه سر و گردن بالاتره. بید دید تا ND چه میکنه..
 
  • Like
Reactions: Mamal17

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
نمی دونم قبلاً بچه ها گذاشتن یا نه (قبلاً نبودم توی تاپیک) ولی این دوست عزیزمون هم قراره با موشن مچینگ توی بازی حضور داشته باشن :D

eqof_dwmnla5u0aapl7a.jpg


دِ گولاخِست داگ اِوِر
پ.ن : خدا رحم کنه کلیکر ها رو با این سیستم :D
چه حالی میده همراه الی باشه!

@Kaine
عزيز اين تكنولوژي كه ناتي داگ داره روش كار ميكنه ماله خودشه فقط؟! يا امكان داره به شركتهاي دوست و همسايه(فرست پارتي) هم اين تكنولژي رو انتقال بده؟

استودیو های سونی همشون تبادل تکنولوژی و مسائل فنی رو دارن ! ولی بحث حفاظت اطلاعات هم مطرحه خصوصا خصوصا استودیو های بازی سازی که کارمندانشون دائما در حال جا به جایی هستن!

......‌
میگم ps4 هم اژدهای خفته درونش داشتا !
یاد اول نسل میفتم که صاحب نظران عزیز میگفتن چون معماری مشابه pc ه و غیره فرقی بین بازیای اخر نسل با بازیای لانچ وجود نخواهد داشت
 

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,593
نام
حسین
نمایش E3 واقعا عالی بود مثل نمایش E3 برای شماره یک بازی که چقد هایپ شدیم همه.
اما لازم میدونم یه نکته ای رو بگم دوستان. این فقط یه نمایش بود! و هدفش هم چه بخوایم چه نخوایم هایپ کردن و بازاریابی بود تا سونی مطمئن بشه که طرفداران این نسخه رو هم میخرند.
شماره قبلی رو یادتون بیاد. توی E3 چه Feature های فک براندازی رو برای اولین بار دیدیم اون موقع. جوئل از روی زمین یه تفنگ رو برمیداره نگاه میکنه بهش فشنگ هاشو خالی میکنه تا Ammo برداره. آیا تو بازی نهایی یه همچین چیزی بود؟ جوئل دوباره میبینیم که کنار در وایمیسته و Sneak Peak میکنه، یعنی درواقع از گوشه دیوار خم میشه تا بقیه رو ببینه. همچین قابلیتی رو هم نداشتیم تو بازی اصلی. یا موقع Crouch کردن میتونست سرعتشو زیاد کنه و در حین همون Crouch بدوئه. آیا این قابلیت هم توی بازی اصلی بود؟ و از همه مهم تر که من رو اون موقع واقعا به وجد آورد AI دشمنا بود. اینکه چطور به اسلحه شما واکنش میدن چطور به کشته شدن یارشون واکنش میدن. توی همون تریلر نشون میده که یه دشمن میره پشت در قایم میشه و وقتی جوئل از در رد میشه میپره از پشت میگیرتش و اسلحه اش رو میندازه و به یارش میگه که بهش شوت کن. این چطور؟ تا حالا کسی به یک همچین چیزی در Combat برخورد کرده تو بازی؟ به طور کل این حذف شد.
"شاید یه سریا بگن بخاطر محدودیت کنسول بود و نمیشد اینا رو گذاشت تو بازی" خب باید بگم بعدش چطور؟! موقعی که ریمستر شد نمیشد این ها رو اضافه کرد؟ و یا سوال مهم تر اینکه اصلا وقتی کنسول این کشش رو نداره پس چرا توی E3 اینجوری نمایشش دادن؟! و باز هم برمیگردیم به اینکه "سونی" چجور میخواد که بازی نمایش داده بشه. سونی حرف اول و آخر رو میزنه و بازاریابی هدف اصلی اون هاست. بالاخره اون هم یک Game Company حساب میشه...
گذاشتم چند روز از نمایش بگذره و بعد این رو بگم تا یکم هایپ بخوابه همه منطقی تر بشیم. اون موقع که تریلر تازه اومده بود سر زدم دیدم واو چقد بعضیا تو فضا سیر میکنند و الان من کوچکترین چیزی بگم سریع ایرانی جماعت اسلحه تعصب و غیرتشو درمیاره و میگیره سمت من و Boom!
باید منطقی نگاه کرد. باور کنید من هم مثل شما اگر بیشتر لذت نبرده باشم از تریلر کمتر هم نبردم. اما دقیقا نکته ناراحت کننده برای من همینه که ممکنه خیلی از چیزایی که توی تریلر دیدم توی بازی نهایی نباشه و من ناامید بشم دوباره.
البته این نکته رو هم بگم که اگر این Feature ها که دیدیم تو بازی توی نسخه نهایی نباشه باز هم از بقیه بازی های هم سبک خودش همینجوریش یه سر و گردن بالاتره. بید دید تا ND چه میکنه..
شما یه خورده دیر تشریف اوردی تو تاپیک:D
دو سه تا صفحه قبل رو بخون جریان این انیمیشن ها دستت میاد:D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
نمایش E3 واقعا عالی بود مثل نمایش E3 برای شماره یک بازی که چقد هایپ شدیم همه.
اما لازم میدونم یه نکته ای رو بگم دوستان. این فقط یه نمایش بود! و هدفش هم چه بخوایم چه نخوایم هایپ کردن و بازاریابی بود تا سونی مطمئن بشه که طرفداران این نسخه رو هم میخرند.
شماره قبلی رو یادتون بیاد. توی E3 چه Feature های فک براندازی رو برای اولین بار دیدیم اون موقع. جوئل از روی زمین یه تفنگ رو برمیداره نگاه میکنه بهش فشنگ هاشو خالی میکنه تا Ammo برداره. آیا تو بازی نهایی یه همچین چیزی بود؟ جوئل دوباره میبینیم که کنار در وایمیسته و Sneak Peak میکنه، یعنی درواقع از گوشه دیوار خم میشه تا بقیه رو ببینه. همچین قابلیتی رو هم نداشتیم تو بازی اصلی. یا موقع Crouch کردن میتونست سرعتشو زیاد کنه و در حین همون Crouch بدوئه. آیا این قابلیت هم توی بازی اصلی بود؟ و از همه مهم تر که من رو اون موقع واقعا به وجد آورد AI دشمنا بود. اینکه چطور به اسلحه شما واکنش میدن چطور به کشته شدن یارشون واکنش میدن. توی همون تریلر نشون میده که یه دشمن میره پشت در قایم میشه و وقتی جوئل از در رد میشه میپره از پشت میگیرتش و اسلحه اش رو میندازه و به یارش میگه که بهش شوت کن. این چطور؟ تا حالا کسی به یک همچین چیزی در Combat برخورد کرده تو بازی؟ به طور کل این حذف شد.
"شاید یه سریا بگن بخاطر محدودیت کنسول بود و نمیشد اینا رو گذاشت تو بازی" خب باید بگم بعدش چطور؟! موقعی که ریمستر شد نمیشد این ها رو اضافه کرد؟ و یا سوال مهم تر اینکه اصلا وقتی کنسول این کشش رو نداره پس چرا توی E3 اینجوری نمایشش دادن؟! و باز هم برمیگردیم به اینکه "سونی" چجور میخواد که بازی نمایش داده بشه. سونی حرف اول و آخر رو میزنه و بازاریابی هدف اصلی اون هاست. بالاخره اون هم یک Game Company حساب میشه...
گذاشتم چند روز از نمایش بگذره و بعد این رو بگم تا یکم هایپ بخوابه همه منطقی تر بشیم. اون موقع که تریلر تازه اومده بود سر زدم دیدم واو چقد بعضیا تو فضا سیر میکنند و الان من کوچکترین چیزی بگم سریع ایرانی جماعت اسلحه تعصب و غیرتشو درمیاره و میگیره سمت من و Boom!
باید منطقی نگاه کرد. باور کنید من هم مثل شما اگر بیشتر لذت نبرده باشم از تریلر کمتر هم نبردم. اما دقیقا نکته ناراحت کننده برای من همینه که ممکنه خیلی از چیزایی که توی تریلر دیدم توی بازی نهایی نباشه و من ناامید بشم دوباره.
البته این نکته رو هم بگم که اگر این Feature ها که دیدیم تو بازی توی نسخه نهایی نباشه باز هم از بقیه بازی های هم سبک خودش همینجوریش یه سر و گردن بالاتره. بید دید تا ND چه میکنه..

موقع تریلر ۲۰۱۲ ناتی داگ بلند پروازی کرد ! حذفشون به خاطر سخت افزار هم نبود ! به خاطر این بود که روی بازی تاثیر میذاشت و تجربه گیمر رو نابود میکرد ! برای همین همه اینها و حساسیت ai رو از روی الی برداشتن ! شما حساب کن وسط درگیری تیر نداری بعد جویل بره بشینه تیرا رو دونه دونه برداره و بزاره تو تفنگش ! ولی فرقی که اینجا داره همه چیز باور پذیر و حساب شده بود !
مثال میزنم اخر تریلر وقتی زنه رو میکشیم و تیر هاش میریزه ! تیر ها تو هوا از هم فاصله دارن ولی وقتی میرسن زمین کنار هم جمع میشن و الی هم با یه حرکت دست جمعشون میکنه ! یه تریک تو سرعت افتادن اجسام انجام دادن
....
تنها مشکلی که من دیدم خشاب عوض کردن بود که اخرین جایی که دیدم اینطوری تخیلی خشاب عوض کنن جان ویک بود !
 

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,593
نام
حسین
موقع تریلر ۲۰۱۲ ناتی داگ بلند پروازی کرد ! حذفشون به خاطر سخت افزار هم نبود ! به خاطر این بود که روی بازی تاثیر میذاشت و تجربه گیمر رو نابود میکرد ! برای همین همه اینها و حساسیت ai رو از روی الی برداشتن ! شما حساب کن وسط درگیری تیر نداری بعد جویل بره بشینه تیرا رو دونه دونه برداره و بزاره تو تفنگش ! ولی فرقی که اینجا داره همه چیز باور پذیر و حساب شده بود !
مثال میزنم اخر تریلر وقتی زنه رو میکشیم و تیر هاش میریزه ! تیر ها تو هوا از هم فاصله دارن ولی وقتی میرسن زمین کنار هم جمع میشن و الی هم با یه حرکت دست جمعشون میکنه ! یه تریک تو سرعت افتادن اجسام انجام دادن
....
تنها مشکلی که من دیدم خشاب عوض کردن بود که اخرین جایی که دیدم اینطوری تخیلی خشاب عوض کنن جان ویک بود !
مطمئن باش همش بخاطر نبود این تکنولوژی بوده
اره حرفت درمورد تیر تیرکمون درسته ولی دقت کن برا همین تیر تیرکمون الان اومدن چندین انیمیشن قرار دادن برداشتن چندتا تیر به طور همزمان برداشتن از بدن جسد مرده و یکی دیگه هم بنظرم باشه که برداشتن تیر تو محیطه
حالا تصور کن برا هر سلاح اومدن این انیمیشن ها رو گذاشت مثلا برا کلت میاد سلاح رو بر میداره بعد خشابش رو بر میداره و برا سلاح های دیگه هم یه همچین چیزی یا مثلا جعبه تیر پیدا میکنه برش میداره میذاره تو کیفش چون احسان هم گفت یه مساحبه ای کردن که گفتن الی هر چیزی پیدا کنه برمیداره میذاره تو کیفش
خب حالا حساب کن اینا تو هر لوکیشنی ممکنه انیمیشن هاش فرق کنه نصور کن چقدر میشه!!! خودشون هم گفتن تا الان صدها و صدها انیمیشن کپچر کردن
اصلا امکان نداشته با اون سیستم قبلی همچین چیزی
درمورد اون خشاب عوض کردن وقتی از 14 سالگی خشاب عوض کنی از جان ویک هم سریع تر میشی:D
 

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
کاری به انیمیشن ها ندارم ولی این گرافیک رو با هر دینی حساب کنی رو PS4 غیر قابل اجرا هست
برید با کیفیت Gamersyde ببینید و بعد کاملا مطمئن میشید
به نظرم قضیه کراس جن درسته هر 3 بازی TLOU 2 و DS و GOT قطعا کراس جن خواهند بود
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
چون احسان هم گفت یه مساحبه ای کردن که گفتن الی هر چیزی پیدا کنه برمیداره میذاره تو کیفش
در ادامه هم بگم که یه دلیل اینکه این انیمیشن ها انقدر باور پذیر شدن ریزه کاری های مخصوص ناتی داگه. تمام این اتفاق ها و انیمیشن ها به قدری ظریف و با دقت و سریع اتفاق می افته که اصن متوجهش نمی شید که اینا این گیمه :D به عنوان مثال اول تریلر که الی چاقو رو میذاره جیب عقبش به هر کی نشون بدی میگه بابا این خالی بندیه و از قبل ضبط شدس ولی وقتی فریم به فریم ببینی ، تهش که چاقو میخواد بره توی جیب مثل عموم گیم پلی ها توی لحظه ی آخر غیب میشه ولی با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست :))

oyij_222.jpg


یا جایی که الی در حین دویدن بطری شیشه ای رو بر میداره و سریع هم پرتش میکنه توی صورت طرف ، اینم باز به نظر غیرممکن میرسه ولی اینم فریم به فریم ببینید به قدری سریع اینا انیمیشن هاش توی هم چپونده میشن و لوکیشن بطری به قدری سریع با دست الی فیکس میشه که قابل تشخیص نیست. اما فریم به فریم که ببینید، می بینید حتی توی اینم مثل باقی گیم پلی ها آبجکت با کرکتر زمان اینترکت شدن فاصله داره :D

zrna_111.jpg


دقت کردید ؟ بطری سریع توی دو سه تا فریم از جای خودش اومد بالا تا توی دست الی جاش فیکس بشه :D

کلاً با این تکنولوژی به قدری مرز ریل تایم و پری رندر رو باریک کردن که تشخیصش به شدت سخت شده اما هنوزم همون تیکه ایرادات رایج گیم پلی های ریل تایم رو هنوزم داره، که ازش میشه فهمید این گیمه :D
 

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,593
نام
حسین
در ادامه هم بگم که یه دلیل اینکه این انیمیشن ها انقدر باور پذیر شدن ریزه کاری های مخصوص ناتی داگه. تمام این اتفاق ها و انیمیشن ها به قدری ظریف و با دقت و سریع اتفاق می افته که اصن متوجهش نمی شید که اینا این گیمه :D به عنوان مثال اول تریلر که الی چاقو رو میذاره جیب عقبش به هر کی نشون بدی میگه بابا این خالی بندیه و از قبل ضبط شدس ولی وقتی فریم به فریم ببینی ، تهش که چاقو میخواد بره توی جیب مثل عموم گیم پلی ها توی لحظه ی آخر غیب میشه ولی با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست :))

oyij_222.jpg


یا جایی که الی در حین دویدن بطری شیشه ای رو بر میداره و سریع هم پرتش میکنه توی صورت طرف ، اینم باز به نظر غیرممکن میرسه ولی اینم فریم به فریم ببینید به قدری سریع اینا انیمیشن هاش توی هم چپونده میشن و لوکیشن بطری به قدری سریع با دست الی فیکس میشه که قابل تشخیص نیست. اما فریم به فریم که ببینید، می بینید حتی توی اینم مثل باقی گیم پلی ها آبجکت با کرکتر زمان اینترکت شدن فاصله داره :D

zrna_111.jpg


دقت کردید ؟ بطری سریع توی دو سه تا فریم از جای خودش اومد بالا تا توی دست الی جاش فیکس بشه :D

کلاً با این تکنولوژی به قدری مرز ریل تایم و پری رندر رو باریک کردن که تشخیصش به شدت سخت شده اما هنوزم همون تیکه ایرادات رایج گیم پلی های ریل تایم رو هنوزم داره، که ازش میشه فهمید این گیمه :D
دقیقا احسان منم متوجش شدم وقتی فریم به فریم فریم نگاه کنی دیروز هم یه مقاله از ای جی ان خوندم درمورد همین تکنیکه که خودشون گفته بودن برا باور کردن این انیمیشن ها باید با نرم افزاری چیزی سرعت فریم بازی انقدر بیارید پایین تا متوجه بشی
این مثال هایی که اوردی منم یکی اضافه کنم ولی حال عکس گذاشتن ندارم:D
زمانی که الی می خواد تیر رو از بدن اون جسد بیرون بیاره خود کارکتر زمانی که طرف دکمه مربوطه رو میزنه برا برداشت ایتم یک لحظه به سمت چپ کشیده میشه:D
امکان نداره با چشم غیر مسلح اینو فهمید:))
 

ADU_Tank

کاربر سایت
May 26, 2011
1,269
نام
Ali
شما یه خورده دیر تشریف اوردی تو تاپیک:D
دو سه تا صفحه قبل رو بخون جریان این انیمیشن ها دستت میاد:D
اتفاقا این انیمیشن ها رو هم دیدم و با دیدن این بیشتر راغب شدم که بگم.
همونطور که احسان هم تو پست های بالا نشون داد رو عکس هنوز ریزه کاری هایی هست تو گیم که جای کار داره.
و اینکه انیمشین ها زیاد نقطه تمرکز نبودند چون تو نسخه اول هم مثل این ریزه کاری ها در حد خودش داشتیم. بیشتر تاکییدم روی AI و سیستم Interact کردن بین دشمنا هست که واقعا از حد و اندازه این نسل فراتر هست اینجوری AI داشتن. احتمالا فقط "یکم" بهبود داشته باشیم نسبت به نسخه اول که همینجوری میومدن تو شکم آدم وقتی شاتگان میگرفتیم سمتشون.
ای کاش به جای این همه هزینه های Show-off یکم روی این مسائل بیشتر تمرکز میکردن. این ها فقط توی تریلر هستند که دیده میشن و به چشم میان. وقتی وسط یه وضعیت Survival هستیم و هر تصمیمی سرنوشت سازه و استرس زیاده و باید سریع تصمیم گرفت دیگه واقعا کی به انیمیشن های جزئی توجه میکنه؟!.. اونجاست که سنگینی جای خالی AI احساس میشه.
یه نمونه خیلی ساده سیستم دید دشمنا هستش. انسان عادی دیدش تقریبا 178 درجه یا میگیم همون 180 درجه هستش. توی دموی شماره یک هم همینطور بود و دید دشمنا طبیعی بود. اما توی بازی به جرئت میتونم بگم حتی روی درجه سختی Survival دید دشمنا از 60 درجه هم بیشتر نمیرفت! قشنگ میشد از کنار دشمنا رفت و خفتشون کرد. انیمیشن ها هرچقدر عالی باشه این چیزا تو ذوق میزنه. شما اصلا بگو طرف عین واقعیت تکون میخوره و پلک میزنه و چشاش بزرگ میشه وقتی از پشت میگیرمش و اینا. اما وقتی طرف کوره انگار، وقتی پشت دیوار گیر میکنه، وقتی حرکات عجیب غریب میکنه، وقتی وسط Combat یادش میره که داشتیم با هم میجنگیدیم و با یه بطری پرت کردن کلا حواسش میره به اون من به راحتی میتونم از این ضعف موقعیت استفاده کنم.. حالا هرچقدر انیمیشن ها خوب باشه.
تاکید شما روی انیمیشن منو یاد تریلر The Division انداخت موقعی که درب ماشین رو در حین جابجا شدن تو کاور بست و یادمه چقد هیجان زده بودن همه. اما نتیجه نهایی چی شد؟
 

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,593
نام
حسین
اتفاقا این انیمیشن ها رو هم دیدم و با دیدن این بیشتر راغب شدم که بگم.
همونطور که احسان هم تو پست های بالا نشون داد رو عکس هنوز ریزه کاری هایی هست تو گیم که جای کار داره.
و اینکه انیمشین ها زیاد نقطه تمرکز نبودند چون تو نسخه اول هم مثل این ریزه کاری ها در حد خودش داشتیم. بیشتر تاکییدم روی AI و سیستم Interact کردن بین دشمنا هست که واقعا از حد و اندازه این نسل فراتر هست اینجوری AI داشتن. احتمالا فقط "یکم" بهبود داشته باشیم نسبت به نسخه اول که همینجوری میومدن تو شکم آدم وقتی شاتگان میگرفتیم سمتشون.
ای کاش به جای این همه هزینه های Show-off یکم روی این مسائل بیشتر تمرکز میکردن. این ها فقط توی تریلر هستند که دیده میشن و به چشم میان. وقتی وسط یه وضعیت Survival هستیم و هر تصمیمی سرنوشت سازه و استرس زیاده و باید سریع تصمیم گرفت دیگه واقعا کی به انیمیشن های جزئی توجه میکنه؟!.. اونجاست که سنگینی جای خالی AI احساس میشه.
یه نمونه خیلی ساده سیستم دید دشمنا هستش. انسان عادی دیدش تقریبا 178 درجه یا میگیم همون 180 درجه هستش. توی دموی شماره یک هم همینطور بود و دید دشمنا طبیعی بود. اما توی بازی به جرئت میتونم بگم حتی روی درجه سختی Survival دید دشمنا از 60 درجه هم بیشتر نمیرفت! قشنگ میشد از کنار دشمنا رفت و خفتشون کرد. انیمیشن ها هرچقدر عالی باشه این چیزا تو ذوق میزنه. شما اصلا بگو طرف عین واقعیت تکون میخوره و پلک میزنه و چشاش بزرگ میشه وقتی از پشت میگیرمش و اینا. اما وقتی طرف کوره انگار، وقتی پشت دیوار گیر میکنه، وقتی حرکات عجیب غریب میکنه، وقتی وسط Combat یادش میره که داشتیم با هم میجنگیدیم و با یه بطری پرت کردن کلا حواسش میره به اون من به راحتی میتونم از این ضعف موقعیت استفاده کنم.. حالا هرچقدر انیمیشن ها خوب باشه.
تاکید شما روی انیمیشن منو یاد تریلر The Division انداخت موقعی که درب ماشین رو در حین جابجا شدن تو کاور بست و یادمه چقد هیجان زده بودن همه. اما نتیجه نهایی چی شد؟
شما انگار اصلا موضوع motion matching رو نفهمیدی این تکنیک برا ریزه کاری هایی مثل پلک زدن کارکتر یا بسته شدن در نیست حتی این تکنیک رو AI هم تاثیری نداره که مثلا بخواد AI رو پیشرفت بده
این تکنیک درمورد کل انمیشن هایی هست که دیدی مثل تنوع وحشتناک جاخالی دادن ها اونم به نسبت محیط تنوع زیاد انیمیشن های برداشت ایتم تنوع زیاد انیمیشن های دویدن یا اهسته راه رفتن کارکتر اونم باز با توجه به محیط و خیلی چیز های دیگه
حالا جریان اینجاست اون حرکت هایی که تو تریلر ای تری امسال دیدی که دشمنا داشتن انجام میدادن مثل گشتن زیر ماشین ها و ضربه زدن و اسیب دیدنشون نتیجه همین تکنیک هست که نه فقط برا کارکتر قابل کنترل بلکه برا هوش مصنوعی هم بکار رفته
بعدشم مطلب قبلی شما درمورد همین انمیشن ها بود نه هوش منصوعی
هوش منصونی ربطی به این تکنیک نداره ممکنه همین بازی رو وقتی با درجه سختی پایین انجام بدی با وجود این همه انیمیشن ممکنه همون کاهش AI رو متوجه بشی چون طبیعیه شما رو درجه سختی پایین بازی میکنی در نتیجه AI دشمنا پایینه
همین نسخه اول اخرین ما وقتی رو درجه سختی اخر بازی میکردی اگه یه ذره سرعت زیاد میشد بلافاصله کلیکرها میفهمیدن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر