بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.
در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.
برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.
کلا یک دموی دو ساعته از دو مرحله بوده. همون طور که گفتم مرحله اول از اوایل بازیه (محیط برفی. الی و دینا با هم هستن) و خیلی story based عه... مرحله دوم بیشتر گیمپلی محوره و از اواسط بازیه و محیط سرسبز و داخل شهر (شهرک :؟ ) عه...
تو بازی سگ های نگه بان هستن. بعضی دشمن ها سگ دارن و سگ ها بوی الی رو ردیابی میکنن و دنبالش میان و به طور کلی خیلی وحشی عن (اون حمله حیوونی که توی تریلر پریشب هم بود همین سگ ها بودن و حیوون infected هنوز رونمایی نشده شایدم نباشه اصن). همینطور اون حس شنوایی رو فعال کنین، میتونین رد خودتونو ببینین و سگ ها این رد رو دنبال میکنن تا بهتون برسن
یک سری گونه های جدید از infected ها نشون داده شدن (همون گنده هایی که توی تریلر پریشب هم بودن!) اسمشون Shamblers هست و از خودشون گاز اسیدی میدن بیرون که بهشون برخورد کنین دمیج بالایی میخورین. این ها سریع هستن و همینطور هم خیلی قوی ـَن
دموی اول همونطور که گفتم با دینا و الی شروع میشه. الی الان 19 سالشه و خب خیلی بزرگتر شده و کاراکترش عمق بیشتری پیدا کرده. شیمی و ارتباط خیلی جالبی بین این دو کاراکتر بر قراره و حرف های خنده دار میزنن و همو مسخره میکنن و در کل فضای شیرینی حاکمه. در دموی دوم نیمه ی تاریک و خشن الی رو میبینیم. در سیاتل، الی به مقابله با گروهی بازمانده ِ زنوفوبیک (ادمایی که از خارجی ها متنفرن و فقط گروه خودشونو قبول دارن) میپردازه که ...
اون ها تامی (برادر جوئل) رو گرفتن و الی قصد داره تامی رو نجات بده.
توی بازی سعی شده به دشمن ها کاراکتر داده بشه و جبهه انسانی شون رو هم ببینیم و این باعث شده دشمن ها تک بعدی نباشن. مثلا (طبق ویدیو GS) یکی از کارگردان های بازی گفته همه ی npc ها اسم دارن و با هم ارتباط برقرار میکنن. مثلا یکی شمارو میبینه داد میزنه که مثلا "جک، دختره اونجا قایم شده!" یا مثلا یکیو میکشین دوستاش اسمشو داد میزنن و ناراحت میشن برای مرگش. حتی وقتی که سگ یکیو بکشین صاحابش خیلی ناراحت میشه.
الی بشدت چابک تر از جوئله. میتونه سریعتر راه بره و بدوئه و بپره. همینطور میتونه از فواصل کوچیک بیا دیوار یا ساختمونا رد شه. جدای اینکه نشسته راه بره، میتونه بخزه! همین باعث میشه چمن هایی با سطوح مختلف باشن که توی بعضیاشون نشسته و اروم راه بره دیده نمیشه، توی بعضیاشون مجبوره دراز بکشه و خودشو بکشه جلو! همینطور الی میتونه ضرباتو جاخالی بده و خب این خیلی به نعفشه ولی از اونطرف دشمن ها هم باهوش تر شدن و میتونن این حرکات الی رو پیشبینی کنن!
کرفتینگ مثل قبل بازگشته و بهتر از قبل حتی... میتونین طبق پلی استایلتون اپگرید کنین خودتونو. (این بخشو بخاطر جدید نبودن خیلی توضیح نمیدم)
میتونین سایلنسر (صدا خفه کن ) بسازین ولی بعد 3 بار استفاده خراب میشن!
درکل بار سروایوال بازی خیلی رفته بالا. بازی خشن تر و بشدت بی رحم تر شده
پ.ن. توضیحات طبق ویدیو Gamespot و اون لینکی که امیروان فرستاده نوشته شدن
تا اینجا دوتا ویدیو گیم اسپات و easy allies رو دیدم
همه گفتنی ها را گفتند بچه ها
منتها اون Dodge کردن که توی تریلر گیم پلی e3 دیدیم رو من چیزی ندیدم ازش..
اگر ویدیویی ازش دارید بفرستید ماهم از نگرانی در بیاییم
مولتی U4 بد بود! بشدت فان مولتی اون بازی! درسته آپدیتا با یسری آیتم چرت خرابش کرد ولی یه مدت بعد استفاده از اون آیتما کاهش پیدا کرد اون موقع که من میزدم خیلی حال میداد