بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.
در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.
برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.
بچه ها، وقتی مولتی اساسینز کرید رو حذف کردن اتفاقا تاثیر بهتری رو نمرات نسخه های اخیرش داشت
===
سگ... لعنتی این چیزایی که این در مورد سگ ها میگه منم میترسم
چیزی که توی این گیم پلی های منتشر شده توجهم رو خیلی به خودش جلب کرد حرکات باورپذیر و صدالبته تاثیرگذار در گیم پلی توسط npc ها بود. به شکل ترسناکی حواسشون شیش دانگ جمعه، سرشون به اطراف میچرخه و به همه جا سرک میکشه. اصلا مثل npc های مترسک بازیهای دیگه نیستند.
تو نسخه اول هم درگیری با دشمنان انسانی برام بمراتب چالش برانگیزتر و استرس آورتر از اینفکتدها بود.
این ویدئو رو حتما ببینید. هیچ اسپویلی نداره و گیم پلی رو خیلی خوب توضیح میده. ضمن اینکه میتونید خودتون ببینید انیمیشن و AI نسل بعد یعنی چی و چیزهایی که تو نمایش E3 سال قبل دیدیم چرا نه تنها الکی نبودن، بلکه تنها بخش کوچیکی از چیزی هستن که تو بازی اصلی انتظارمون رو میکشه.
اولین نکته ای که تو ویدئو بهش اشاره میشه AI بازی هست. همون چیزی که سر Gears 5 بحثش رو میکردم و میگفتم نسل قبلیه و TLoU2 کامل نشون میده AI این نسلی یعنی چی و چرا اون بازی و سایر بازی ها عقب مونده ان. دشمن ها اساسا تو این شماره بیشتر شخصیت دارن، از اینکه هر کدوم اسم دارن بگیرید، تا اینکه با هم حرف میزنن و حتی نسبت به کشته شدن همدیگه واکنش نشون میدن تا اینکه مدل حمله کردنشون کامل وابسته به نوع بازی کردن پلیره. ویدئو این مورد رو به صورت کوتاه اما واضح و گویا نشون میده که چطور استراتژی هاشون و سبک حمله کردنشون رو بر اساس نوع حرکات الی تنظیم میکنن.
مورد خیلی جالب بعدی سگ ها هستن که از اونی که فکر میکنیم جالب ترن. چون میتونن با بو کشیدن پلیرها رو راحت تر پیدا کنن و محیط ها بیشتر نا امن هستن. یه قسمتی بود که الی پشت یه دیواری قایم شده بود و دوتا انمی اصلا حواسشون بهش نبود اما سگی که داشتن یهو بو کشید الکی رو پیدا کرد حمله کردن بهش!
مبحث خفن بعدی سیستم انیمین بازیه. دقیقا مشابه نمایش E3 سال قبل انیمیشن های الی انقدر خوبه و با محیط مطابقت داره که خالی بندی به نظر میرسه. فقط کافیه به کروچ (Crouch) کردن الی لای علف ها دقت کنید. اول کروچ میکنه میره، بعد یهو سینه خیز میشه، دوباره بلند میشه، خودشو میکشونه، اصلا ترسناکه! و جالب اینجاست که علف ها هم تا حد زیادی کنار میرن و تو بدنش فرو نمیرن! و از همه ترسناک تر انیمیشن های صورتشه. لست 1 هم بازی خشنی بود اما لست 2 دیگه تو خشونت به سطح جدیدی رسیده و بخش زیادی از این بروتال بودن رو انیمیشن های صورت الی منتقل میکنه. به حالت چهره الی موقع میلی کامبت ها دقت کنید، خشم و انزجار از همه اجزای صورتش میریزه و همین باعث میشه بیشتر حس ضربه رو منتقل کنه بهمون. به همه اینها باید پارتیکل های خفن و سیستم خون رو هم اضافه کرد. یه جایی الی یه نفر رو خفت میکنه و با بیرحمی تمام چاقوش رو فرو میکنه تو گردنش. خونی که یهور از شاه رگش میزنه بیرون و میریزه زمین و رو لباس هاش ترسناکه. ترسناک!
کلا Last2 از حیث سیستم انیمیشن و AI و کامبت ادامه دهنده راه UC4 و یه چیز واقعا نسل بعدیه. باقی بازی ها هم بهتره این رو ببینن و یاد بگیرن بلکه بفهمن چطور میشه یه بازی خفن ساخت که میتونه +90 باشه و کاری کنه همه پشماشون بریزه.
ویدیو گیم اسپات فقط کامبت مشکلی نداره
----------------------------
چی! بازی مولتی نداره...........خودشون راحت کردنا! الان معلوم شد چرا طراح مولتیشون رفت نصف ارزش بازی برا من همون مولتیش بود......
آقا یعنی چی مولتی نداره من نمیفهمم اینا که قبلا گفته بودن مولتی داره ! لست یکی از بهترین مولتی ها رو داشت مگه میشه همچین چیزی ! خیلی ها منتظر بخش مولتیش هم بودن
بدجور حالمو گرفت
این ویدئو رو حتما ببینید. هیچ اسپویلی نداره و گیم پلی رو خیلی خوب توضیح میده. ضمن اینکه میتونید خودتون ببینید انیمیشن و AI نسل بعد یعنی چی و چیزهایی که تو نمایش E3 سال قبل دیدیم چرا نه تنها الکی نبودن، بلکه تنها بخش کوچیکی از چیزی هستن که تو بازی اصلی انتظارمون رو میکشه.
اولین نکته ای که تو ویدئو بهش اشاره میشه AI بازی هست. همون چیزی که سر Gears 5 بحثش رو میکردم و میگفتم نسل قبلیه و TLoU2 کامل نشون میده AI این نسلی یعنی چی و چرا اون بازی و سایر بازی ها عقب مونده ان. دشمن ها اساسا تو این شماره بیشتر شخصیت دارن، از اینکه هر کدوم اسم دارن بگیرید، تا اینکه با هم حرف میزنن و حتی نسبت به کشته شدن همدیگه واکنش نشون میدن تا اینکه مدل حمله کردنشون کامل وابسته به نوع بازی کردن پلیره. ویدئو این مورد رو به صورت کوتاه اما واضح و گویا نشون میده که چطور استراتژی هاشون و سبک حمله کردنشون رو بر اساس نوع حرکات الی تنظیم میکنن.
مورد خیلی جالب بعدی سگ ها هستن که از اونی که فکر میکنیم جالب ترن. چون میتونن با بو کشیدن پلیرها رو راحت تر پیدا کنن و محیط ها بیشتر نا امن هستن. یه قسمتی بود که الی پشت یه دیواری قایم شده بود و دوتا انمی اصلا حواسشون بهش نبود اما سگی که داشتن یهو بو کشید الکی رو پیدا کرد حمله کردن بهش!
مبحث خفن بعدی سیستم انیمین بازیه. دقیقا مشابه نمایش E3 سال قبل انیمیشن های الی انقدر خوبه و با محیط مطابقت داره که خالی بندی به نظر میرسه. فقط کافیه به کروچ (Crouch) کردن الی لای علف ها دقت کنید. اول کروچ میکنه میره، بعد یهو سینه خیز میشه، دوباره بلند میشه، خودشو میکشونه، اصلا ترسناکه! و جالب اینجاست که علف ها هم تا حد زیادی کنار میرن و تو بدنش فرو نمیرن! و از همه ترسناک تر انیمیشن های صورتشه. لست 1 هم بازی خشنی بود اما لست 2 دیگه تو خشونت به سطح جدیدی رسیده و بخش زیادی از این بروتال بودن رو انیمیشن های صورت الی منتقل میکنه. به حالت چهره الی موقع میلی کامبت ها دقت کنید، خشم و انزجار از همه اجزای صورتش میریزه و همین باعث میشه بیشتر حس ضربه رو منتقل کنه بهمون. به همه اینها باید پارتیکل های خفن و سیستم خون رو هم اضافه کرد. یه جایی الی یه نفر رو خفت میکنه و با بیرحمی تمام چاقوش رو فرو میکنه تو گردنش. خونی که یهور از شاه رگش میزنه بیرون و میریزه زمین و رو لباس هاش ترسناکه. ترسناک!
کلا Last2 از حیث سیستم انیمیشن و AI و کامبت ادامه دهنده راه UC4 و یه چیز واقعا نسل بعدیه. باقی بازی ها هم بهتره این رو ببینن و یاد بگیرن بلکه بفهمن چطور میشه یه بازی خفن ساخت که میتونه +90 باشه و کاری کنه همه پشماشون بریزه.
اصلا نیاز به توضیح نیست ، چند ماه دیگه یه ویدئو ادیت شده از چند تا باگ رو میارن میزان مثل نسخه قبل به بهترین ai نسل لقب بدترین ai نسل رو میدن ! هیچ خجالتیم نمیکشن از این کاراشون!
کلا یک دموی دو ساعته از دو مرحله بوده. همون طور که گفتم مرحله اول از اوایل بازیه (محیط برفی. الی و دینا با هم هستن) و خیلی story based عه... مرحله دوم بیشتر گیمپلی محوره و از اواسط بازیه و محیط سرسبز و داخل شهر (شهرک :؟ ) عه...
تو بازی سگ های نگه بان هستن. بعضی دشمن ها سگ دارن و سگ ها بوی الی رو ردیابی میکنن و دنبالش میان و به طور کلی خیلی وحشی عن (اون حمله حیوونی که توی تریلر پریشب هم بود همین سگ ها بودن و حیوون infected هنوز رونمایی نشده شایدم نباشه اصن). همینطور اون حس شنوایی رو فعال کنین، میتونین رد خودتونو ببینین و سگ ها این رد رو دنبال میکنن تا بهتون برسن
یک سری گونه های جدید از infected ها نشون داده شدن (همون گنده هایی که توی تریلر پریشب هم بودن!) اسمشون Shamblers هست و از خودشون گاز اسیدی میدن بیرون که بهشون برخورد کنین دمیج بالایی میخورین. این ها سریع هستن و همینطور هم خیلی قوی ـَن
دموی اول همونطور که گفتم با دینا و الی شروع میشه. الی الان 19 سالشه و خب خیلی بزرگتر شده و کاراکترش عمق بیشتری پیدا کرده. شیمی و ارتباط خیلی جالبی بین این دو کاراکتر بر قراره و حرف های خنده دار میزنن و همو مسخره میکنن و در کل فضای شیرینی حاکمه. در دموی دوم نیمه ی تاریک و خشن الی رو میبینیم. در سیاتل، الی به مقابله با گروهی بازمانده ِ زنوفوبیک (ادمایی که از خارجی ها متنفرن و فقط گروه خودشونو قبول دارن) میپردازه که ...
اون ها تامی (برادر جوئل) رو گرفتن و الی قصد داره تامی رو نجات بده.
توی بازی سعی شده به دشمن ها کاراکتر داده بشه و جبهه انسانی شون رو هم ببینیم و این باعث شده دشمن ها تک بعدی نباشن. مثلا (طبق ویدیو GS) یکی از کارگردان های بازی گفته همه ی npc ها اسم دارن و با هم ارتباط برقرار میکنن. مثلا یکی شمارو میبینه داد میزنه که مثلا "جک، دختره اونجا قایم شده!" یا مثلا یکیو میکشین دوستاش اسمشو داد میزنن و ناراحت میشن برای مرگش. حتی وقتی که سگ یکیو بکشین صاحابش خیلی ناراحت میشه.
الی بشدت چابک تر از جوئله. میتونه سریعتر راه بره و بدوئه و بپره. همینطور میتونه از فواصل کوچیک بیا دیوار یا ساختمونا رد شه. جدای اینکه نشسته راه بره، میتونه بخزه! همین باعث میشه چمن هایی با سطوح مختلف باشن که توی بعضیاشون نشسته و اروم راه بره دیده نمیشه، توی بعضیاشون مجبوره دراز بکشه و خودشو بکشه جلو! همینطور الی میتونه ضرباتو جاخالی بده و خب این خیلی به نعفشه ولی از اونطرف دشمن ها هم باهوش تر شدن و میتونن این حرکات الی رو پیشبینی کنن!
کرفتینگ مثل قبل بازگشته و بهتر از قبل حتی... میتونین طبق پلی استایلتون اپگرید کنین خودتونو. (این بخشو بخاطر جدید نبودن خیلی توضیح نمیدم)
میتونین سایلنسر (صدا خفه کن ) بسازین ولی بعد 3 بار استفاده خراب میشن!
درکل بار سروایوال بازی خیلی رفته بالا. بازی خشن تر و بشدت بی رحم تر شده
پ.ن. توضیحات طبق ویدیو Gamespot و اون لینکی که امیروان فرستاده نوشته شدن