The Last of Us Online رسما کنسل شد

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,360
نام
Ǝـــحـــســـان
بعد از شایعات فراوان، استودیو ناتی‌داگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که The Last of Us Online رسما کنسل و ساخت آن متوقف شده.

در این بیانیه گفته شده که جهت ساپورت بازی و منتشر کردن محتوای جدید، آن‌ها باید به مدت چندین سال منابع زیادی را به آن اختصاص میدادند و همین کار باعث میشد تا روند ساخت بازیهای سینگل پلیر این استودیو دچار مشکل شود و به یک استودیو لایو سرویسی تبدیل شوند. به همین دلیل ساخت بازی را متوقف کردند تا روی عناوین تک نفره و سینمایی تمرکز کنند.

در انتهای این متن گفته شده که این استودیو چندین بازی سینگل پلیر جدید در دست ساخت دارد.

An Update on The Last of Us Online || Naughty Dog
 
آخرین ویرایش:

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,239
نام
یونس
منکه واقعا خوشحال شدم بلاخره مدیران ارشد سونی/ناتی فهمیدن نباید با لامبورگینی مسافرکشی کرد :D
من از همون پارسال باورداشتم که بازی کنسل میشه
چون بیش از حد طولانی شده بود
درسته وقت و سرمایه زیادی بیهوده مصرف شد ولی این تاوانی است که باید میدادن تا باورشون بشه تغییر مسیر استودیویی که استاد بازیهای سینگل هست به سمت گس اشتباه بزرگی بوده و خوشحالم که بلاخره فهمیدن
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
خب اون موقع که اسکیل بازی رو خواستن بزرگ کنن نمیدونستن گس ساختن تیم پشتیبان میخواد؟! نمیدونستن اسکیل رو چقدر میخوان بزرگ کنن؟ یهو بعد ۳ سال گفتن شت اینکه خیلی بزرگ شد حالا چیکار کنیم؟!
این چیزی که نوشتن فقط یه معنی داره که مدیریت استودیو مشکل داره
چندتا مقوله این وسط به هم گره خورده و مدیریت استودیو هم یکی ازون مباحث عه که باعث این قضیه شده. قطعا اوایل قرار نبود اینطوری باشه بازی و از یه جایی به بعد اینا اومدن موارد داستانگو هم حتی به بازی اضافه کردن و خواستن یه داستان یه بخشی از دنیای تلو رو داخل مولتی بگن که خب مسئله خیلی بزرگی بوده. این جو گس سازی سونی هم قطعا نامربوط به این بحث نبوده و سونی هم مسلما تاثیر زیادی توی بزرگتر شدن این بازی داشته که خداروشکر هم انگار اون جو سونی خوابیده و هم اینکه اینا توی مسیر درستش قرار گرفتن. حتی اگه مدیرای ناتی تصمیم گرفتن بازی رو اینقدر بزرگ کنن سونی به عنوان صاحاب استودیو باید میگفت که آقا سمت این قضیه نرین که ته نداره ولی ظاهرا چراغ سبز ساخت این بازی رو داده به هرحال.

درنهایت هر اشتباهی تاوانی داره و خیلی خوب شد که این تاوان باعث شد تا از ناتی داگ بازی ضعیف نبینیم و استودیو راحت با بازی بعدیش میتونه کامبک بزنه مثل گاد 2018 که بعد کنسل شدن پروژه سانتا بعد چندسال برگشت.
 

ar-15

کاربر سایت
Jan 27, 2023
465
همین امسال از بازی کانسپت-آرت دادن بیرون، با این اسکرین-شات از منو، یعنی حتی مراحل ui دیزاین هم تموم شده بود و پروژه خیلی جلوتر از ip نامعلوم سانتا بود که معلوم نبود چیه و چقدر روش کار شده
اگر بخوان این نسل حداقل یک ریلیز داشته باشن، مجبورن همین محتوی فکشنز رو بازیافت کنن و یک لست بدون شماره بشکل اسپین-آف بدن بیرون
دراکمن هم که سر سریاله، عین خیالش نیست.
 

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,465
نام
Nimo
چیز عجیبی که هست مولتی پلیر هایی که از ND دیدیم خیلی خوب بودن اخریاش هم last 1 که من عاشقش بودم و مولتی uncharted 4 که من عشقی کردم باهاش در زمان خودش اما اون نکتع عجیب اینه که اتفاق الان رو ردپاش رو از داخل uncharted 4 میشه پیدا کرد بازی همه چیز داشت خوب پیش میرفت و موفق بود تا این که با چندتا اپدیت یهو یک سیستم lootbox بازی کلا تغییر کرد و به شدت تهاجمی شد در اپدیت های بعدی میزان زیادی از خود اپدیت و المان های گیم یهو به صورت کلی قفل شد و رفت پشت wall payment که نمونش رو ندیده بودم اون زمان با این که داخل یوتیوب یکم سر و صدا شد ولی گندش زیاد در نیومد یعنی یکی از بزرگترین ترمال هایی که سر یک بازی مولتی پلیر اومد رو شاهد بودم و میشه گفت کل لذت بازی رو نابود کرد و مشخص بود اون زمان که این دستورات از بالا تر اومده اگرنه دیزاین اولیه متفاوت بوده کلا سونی از خیلی وقت پیش برای چاپیدن انلاین به وسیله ND خیز ورداشته بود.
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,881
نام
malek
ببینید مدیریت اشتباه چه بلایی سر یک سازنده موفق مییاره
توسعه دهنده ای که تا به حال حتی یک بازی مولتی پلیر نساخته چرا باید ناگهان بیاد شروع به ساخت یک بازی gas کنه
نزدیک به سه سال از نسل 9 گذشته ولی هنوز ناتی داگ بازی خودشو حتی معرفی نکرده
توسعه دهنده ای که می‌تونست در این نسل دو تا بازی توسعه بده خودشو مشغول کرده به ریمیک دادن و ریمستر دادن توسعه بازی جدید هم اصلا وضعش مشخص نیست و به احتمال زیاد تا انتهای نسل چیزی نمی‌بینیم
وقتی اطلاعات درستی از کسی یا چیزی که نقدش رو میکنی نداری میشه همین.ناتی تا حالا مولتی نساخته؟؟!!
باز هزار رحمت به ناتی که باوجود تبحرش تو ساخت سینگل و مولتی،وقتی میبینه ساخت مولتی به کلیتش ضرر میزنه به راه اشتباهش پافشاری نمیکنه و خیلی حرفه ای میاد با واقعیت کنار میاد و مسیرش رو عوض میکنه.عین بعضیا نیست که بیاد هایپ علکی-پفکی راه بندازه و فردا هم که بازی گند زد بیاد بگه نمیتونستیم کنسل کنیم و باید بازی آشغال رو منتشر میگردیم تا از شرش خلاص بشیم
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
امیدوارم بعد قضیه خیلیا بفهمن ساختن و ریلیز
کمپین + مولتی + زامبی + محتوای وارزون طی یک سال چقدر سخته

ساخت همه این ها که میگی تو یک سال سخت نیست، نشدنیه. هیچ کس هم تا الان نتونسته.

++

کلا GaaS ساختن و خوب در آوردن هم خیلی سخته و عملا غیر بانجی و دو سه تا استدیو دیگه باقی از پسش بر نیومدن هیچ وقت، هم اینکه یه بها خیلی بزرگی داره، و اونم تمرکز کامل روی پروژه است، یعنی باید استدیو همه توانش رو معطوف به ساپورت همین عنوان بکنه و تک بعدی شدن اجتناب ناپذیره. در نتیجه همون بهتر که ND بیخیال شدن و با رفتن جیمبو دارن به اونچه بودن برمیگردن! به هر حال جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعته. ایکاش هیچ وقت سمت این مسخره بازی ها نمیرفتن و شاید در این صورت بازی بعدیشون تا الان ریلیز شده بود!
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
من 2 طرف قضیه رو درک میکنم. nd یا هر استودیو دیگه ای اگر بخان یک gaas موفق بسازن، حداقل باید برای 10 سال آینده برنامه داشته باشن.
یه آپدیت اشتباه میتونه زحمات چند ساله رو از بین ببره.
یه مپ که خوب بالانس نشده باشه. یه قیمت گذاری اشتباه. یه ایتم op و... همه اینها میتونن خیلی سریع تاثیرش رو روی مخاطب بزارن و بازی رو به سمت پرتگاه ببرن.
در بازیهای gaas علاوه بر چالش های متداول، مثل گرافیک، فیزیک، هوش مصنوعی و طراحی مراحل (برای بازیهای pve) و... استودیو با هزاران چالش جدید هم روبرو خاهد شد که تو بازیهای سینگل اونم از نوع سوم شخص سینمایی خطی، وجود نداره.
از طرف دیگه هم جیمبو به عنوان یک ceo دنبال پول بیشتر بود و با توجه به مسیری که صنعت پیش گرفته، نگرانی از بابت در خطر بودن کلیت ps هم داشت. برای همین هم all in کرد. ولی خب الان مشخص میشه که زورش به استودیو هاش نرسید.
کاری به درست یا غلط بودنش ندارم. ولی الان دیگه همه چیز خیلی واضحه. کارشکنی ها و سرکشی های nd دلیل اصلی رفتن جیمبو بود.
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

VecchiaSignora

کاربر سایت
Sep 11, 2010
4,807
ناتی داگ: "برای عرضه و پشتیبانی از مولتی پلیر The Last of Us ما می‌بایست تمام منابع و امکانات استودیو را برای سال‌ ها روی آن بگذاریم حتی پس از لانچ و این باعث میشد تولید بازی‌های تکنفره آینده ما تحت‌تاثیر شدیدی قرار بگیرد بنابراین تصمیم گرفتیم همان استودیوی داستان محور ساز باقی بمانیم"
===
دقیقا من همچین چیزی رو دو ماه پیش گفتم. اگر بازی بیاد و موفقم باشه باید نیروی کل تیم رو پاش بزارن برای محتوا سازی. همون موقع هم گفتم امیدورام کنسل بشه پروژه که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

هیچ دلیلی نداره ساخت بازی گس از ناتی داگ. بهترین بازی آنلاین محور هم اینا بیرون بدند بازم پشیزی ارزش نداره برای 90 درصد فن‌های ناتی و بازیاش.

بهترین خبری بود که می‌شد شنید.

پ. ن: یه عده هم یجوری از بازی جدید بیرون ندادن ND ناله میکنن انگاری عمه من سه سال پیش یکی از بهترین بازیای تاریخ رو بیرون داده!!😁
استودیو استاندارد داره، هیچوقت نمیاد واسه سود بیشتر هر سال اشغال 70 دلاری بیرون بده که ۳ ساعت محتوا داشته باشه!

روند طبیعی میگه وقتی بازیت ای پی جدیده احتمالا ۵ سال زمان ببره حداقل برای آماده شدنش. من شک ندارم 2024 بازی جدید ND معرفی میشه و 2025 عرضه.
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,495
نام
عرفان
چرا بعد چندسال تازه فهمیدن عنوان گس ساپورت طولانی میخواد و منابع زیادی می طلبه و این که خودم بشخصه بسیار از مالتی تلو1 لذت بردم و برای این عنوان مشتاق بودم :( واقعا بخش مالتی تلو حرفهای زیادی برای گفتن داشت. حیف.
 

MobbMicc

کاربر سایت
May 24, 2014
294
ولی کاملا روی زیاد ND رو می تونیم شاهد باشیم!! مخصوصا که اونجایی که باید بیاد اعتراف کنه محصولمون نمی تونست یک گس موفق باشه، علت کنسلی رو میگه باید انتخاب می کردیم که آیا استدیو ساپورت بشیم یا به بازی سینگل ادامه بدیم؟! لووووول واقعا!!!

باید پذیرفت گس ساختن کار هرکسی نیست و یک لول و سطح کاری متفاوت می خواد

نکته جالب ماجرا اینه اینا داشتن همزمان با ساخت تلو پارت 2 روی این کار می کردن!! زمانی که سال ها مونده بود جیبمو مدیر بشه
View attachment 322245
اونوقت شما نمی دونستی یک گس نیاز به پشتیبانی داره؟!
.
.
بسه چقدر ظاهر سازی!!! آسون ترین کار برای ناشران متوسط هم اینه که استدیو ساپورت برا استدیو موفقشون تاسیس کنن!!! از ریسپاون و راکستارم که بگذریم!!! همین اینسامنیاک که تا الان هنوز برای ps یک بازی گسم نداده، خودش یک استدیو ساپورت داره!!! اونوقت سونی درای استدیو رو می بست که شما بشینید رو ساپورت؟! اونوقت چجوری همین مدیران چراغ سبز دادن که یک تیم دیگه تلو انلاین رو بزنه و دراکمن رو پروژه سینگل خودش کار کنه؟!

شما مجبور بودید ساپورت بشید؟! شما از یک استدیو 300 نفره، رسیدید به 700 نفر براتون استخدام صورت گرفت!!!! بازم اگه محصولتون موفق میشد چند برابر گسترش پیدا می کردید!

بهتره صادق بود، این محصول نمی تونست یک گس موفق بشه و کنسل شده!
نه اینکه قلب سر شار از احساس ما برای شما مخاطبان قدیمی ND سوخت و پس تصمیم گرفتیم پا بزاریم رو ماشین چاپ پولمون، و بیایم به روش سنتی کار کنیم! :))
واقعا عجیبه حرفتون. دوست خوبم واقعا شما یک استودیو هم سراغ دارید که هم گس تو ابعاد خیلی بزرگ بسازه و هم در کنارش سینگل پلیر در حد استانداردای ناتی‌داگ؟ نصف فن‌بیس COD هم سر کمپین فاجعه بار سالهای اخیر کم غر نزدن. در حالی که عملا ۳ تا استودیوی اصلی و چندین استودیوی پشتیبان فقط روی یه IP کار می‌کنن. Halo infinite چرا به اون روز افتاد؟ همین راک استار مگه رد دد آنلاینو تخته نکرد؟ منصف باشیم. چند تا استودیو تو صنعت کلا استاندارداشون برای ریلیزای اصلیشون فرق داره. درسته راک استار میاد حرکت وقیحانه ای مثل عرضه پورت RDR1 واسه PS4 بدون کوچک ترین ارتقایی انجام میده یا ریمستر عناوین کلاسیکش بعد دو سال پچ تازه یه چیز قابل قبول شده، ولی واسه عرضه و معرفی بمبی مثل GTA6 قطعا یه استاندارد و معیار کاملا ویژه داره و همین باعث میشه با ۹۰ ثانیه تریلر هممون تا گردن تو هاپیم واسه همچین چیز خارق‌العاده‌ای. کلا ناتی‌داگ به دلایل مشخص همیشه تحت تاثیر حاشیه‌های غلیظ بوده و اگر همین خبر برعکس بودو میومدن یه گس مفصل معرفی می‌کردن، همین خود من اول از همه فحش و بدوبیراه بارش می‌کردم. چون می‌دونم شما هیتر یا بی‌منطق نیستید اینو میگم. یکم بی انصافی می‌کنید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر