The Last of Us [پست اول حتماً خوانده شود]

کدامیک را بعنوان شاخص ترین مورد در TLOU پیش بینی میکنید ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    1,025

tezar6872

کاربر سایت
May 25, 2012
77
نام
پوریا
خب منم امروز خسته از دانشگاه اومدم نشیتم بازی کردم خستگی از تنم در رفت.من رو نرمال دوبار مردم ولی اگه بخوام کل بازی رو اینجوری برم فکر کنم خود جوءل میاد مورد عنایت قرارم میده:d.صدای بارون و جو و گرافیک که دوستان گفتند شاهکاره ولی دوتا نکته نظرمو جلب کرد هرچند مطمءنم به خاطر قدیمی بودن دمو هست و تو نسخه نهایی چنین مشکلی نخواهیم دید.
اول دمو که تو اب هستیم اگه با تفنگ به اب شلیک کنید اب عکس العملی نشون نمیده دومیش هم اینکه اگه زیر بارون به بعضی از ماشینها نزدیک بشید میبینید که بارون کنار ماشین میخوره ولی جوری هست که انگار داره رو ماشین میخوره یعنی بارون رو هواست.
ولی همونطور که گفتم مطمءنم درست میشه تو نسخه نهایی فقط الان بحث اینجاست که چطوری تحمل کنیم این دوهفته رو.:x
چرا تاریخو جعل میکنی؟؟ :d بعد این حرفت نشستم یه بار دیگه بازی کردم به آب تیر میزنی قشنگ آب عکس العمل نشون میده ولی ماشینو راس میگفتی:>
 

TRUE WARRIOR

کاربر سایت
Aug 24, 2009
555
خوب قبل از این که برم درس بخونم برای کنکور و 3 هفته ای از سایت خارج بشم،لازمه آخرین محموله ی C4 ام رو وارد تاپیک بکنم و در برم!:d درست فهمیدید مشکل من با بخش مولتی پلیره!:|
اول یک نکته رو یادآوری کنم که بنده هر چقدر در بخش مولتی مقابل دیگران نوب باشم (:d)اما در زمینه طراحی مپ و حالت های چند نفره و شناخت جذابیت و طول عمر مفید این بخش ها،اطلاعات زیادی دارم و تقریباً با خیلی از طراح ها شخصاً ارتباط برقرار کردم و مقالات زیادی هم خوندم در این زمینه.تا همین چند ماه پیش،حدود 100 تا مپ در بخش مپ ادیتور بازی فارکرای 1،2،3 و کانتراسترایک ساخته بودم و خلاصه اندک تجربه ای دارم و ایراد هایی که در ادامه وارد می کنم،از روی هوا و نظر صرفاً شخصی نیست!:d تقریباً بخش مولتی پلیر هر بازی مطرحی رو هم حداقل 20 ساعت تجربه کردم.
به جرات می تونم بگم جذاب ترین و تاکتیکی ترین بخش های چند نفره متعلق به اول شخص های معروف و خصوصاً بتل3 هست! جذابیت بتل 3 به شبیه ساز بودن میدان نبرد هست و این که در مد CONQUEST امکان مبارزه ی 3 واحد زمینی،هوایی و دریایی رو فراهم می کنه در مپ های بسیار عظیمی که شاید کل مقیاس مپ های BLACK OPS2 به مپ caspian border یا alborz mountain نرسه!:d از نظر شوتر هم شکی نیست که حرف اول و آخر رو مهارت و انتخاب درست در بتل 3 می زنه نه رنک جهانی یا درجه شخصی! وقتی در بتل3 شما تنها در مقابل یک تانک آبرامز تنومند قرار می گیرید،می تونید مثل یک نوب با آر پی جی بهش شلیک کنید که راننده تانک متوجه شما میشه و شانس زنده موندن رو از دست میدید!:d اگر هارد کور باشید، سریع سینه خیز میشید و با مین گذاری(یا C4 گذاری!:d) سریع،راه رو آلوده کرده و با حرکت زیگزاگی و سریع،به سمت مخالف حرکت تانک می دوید تا راننده تانک تحریک به دنبال کردن شما بشه و سپس بومب!(n راه دیگه هم هست!:d).به همین راحتی اون تانک بزرگ در مقابل تصمیم و مهارت شما تسلیم میشه!:>
حالا به سبک سوم شخص بر می گردیم؛سبکی که تاکتیک رو ازش باید گرفت و دقیقاً درجه شخصی شما و سلاح های شخصی سازی شده ی قدرتمند جایگزین انتخاب و مهارت میشه!:d تمام جذابیت های بالا رو فراموش کنید و رو به شلیک کور پی در پی و حرکات آکروباتیک بیاورید! به همین راحتی! چیزی که منو در بخش مولتی آنچارتد3 آزار میداد،عدم بالانس بین LEVEL های بالا و پایین بود! "من چه گناهی کردم که با LEVEL پایین مدام باید تسلیم قابلیت های LEVEL های بالاتر بشم؟ در حالی که من تلاش بیشتری از اون کردم!" این جمله،شکایت خیلی ها از مولتی UN3 بود! بعضی ها از تانک آبرامز هم قوی تر شده بودند با این تفاوت که من محکوم به مرگ و تبدیل به امتیاز های شیرین برای اون شخص شده بودنم!:d البته شکی نیست که اون بنده خدا هم کلی مبارزه کرده بود برای قابلیت هاش ولی عدم بالانس در بازی یعنی ضعف و حتی شکست مولتی پلیر حالا هر چقدر هم که می خواد جذابیت داشته باشه!:d
به مولتی پلیر THE LAST OF US کوچ می کنیم! سازنده ها بر المان :زنده ماندن" و تفاوت تاکید کردند!:d شخصاً لذت بخش ترین المان "زنده ماندن" رو در مد Infected مولتی MW3 تجربه کردم! هر چند گاهی اوقات اشکالات و عدم بالانس خودنمایی می کرد،ولی همه چیز به مهارت و تصمیم خود شخص برمی گشت!(از توضیحات بیشتر پرهیز می کنم.).در CRYSIS3 همچین چیزی وجود داشت منتها با ساختار مدرن و تکنولوژی محور آن جور در نمی آمد! قابلیت مخفی شدن،تیر خلاص رو به پیکره این مد زد در حالی که طراح تمام تلاشش رو برای برقراری بالانس کرده بود اما صورت مسئله مشکل داشت نه اطلاعات جانبی!:d در UN3 هم چنین چیزی وجود داشت منتها شما در مقابل افرادی از جنس خودتون و با امکانات (شاید کمی بهتر مثل زره پوش ها!)کم قرار می گرفتید که با پیشروی در مرحله،قوی تر می شدند! خوب این مد هم عالی بود و هم بالانس!(البته ترکیبی بود مثلاً حفاظت از یک جا یا انتقال شیء باستانی اما هدف اصلی در بیشتر اوقات،زنده موندن بود!). دنیای UN3 فانتزی هست و تم خاصی نداره اما TLOU المان های واقع گرا و برخورد های فیزیکی واقعی داره! "بعیده که سازنده موشن کپچر حرفه ای رو فدای جذابیت بیشتر مولتی پلیر بکنه اون هم در دنیایی که طرفدارانش به خاطر واقع گرایی دوستش دارند نه فانتزی چشم نواز!" مسلماً اگر طراح بخش مولتی پلیر به المان های بازی وفادار بمونه،مولتی بازی به شدت واقع گرا و بی رحم میشه! قابلیت های اضافه و شخصی سازی ها بالانس بازی را بر هم نمی زنه و وجودشون توجیه خاص خودش رو داره! مپ ها به شدت با جزئیات میشه و به بازیکن ها می فهمونه که باید با فکر کنند و عمل کنند مگر نه امتیازشون،یک KILL بیشتر نخواهد بود!:d وسایل شخصی سازی، کاربردی هستند برای این که ابتکار عمل بیشتری پشت تفکر شما باشه نه این که صرفاً وسیله ای باشه برای کوبیدن بر سر یک بنده خدا! المان های فیزیکی گسترده ای تعریف بشه و امتیاز بالایی بهشون داده بشه.مثلاً شما در یک مپ جنگلی با تبر یک درخت رو نیمه قطع می کنید وبا طنابی که به طور معمولی در کنار مپ افتاده(و به طور معمول میشه دشمن رو از پشت خفه کرد)،به درخت نیمه قطه و درخت جفتی ببندید، با واکنش فیزیکی خفنی که برای بازی تعریف شده،حریف شما پاش به طناب گیر می کنه و می افته زمین و همون موقع درخت روی سرش فرود میاد...
اگر قرار باشه TLOU حسن ختام انحصاری های ps3 باشه باید بخش مولتی رو هم دگرگون کنه با خلاقیت شناور،توازن و توازن!:d
پ ن:صحبت های بیشتری داشتم که در این چند پاراگراف نمی گنجید! Sorry about it!:d
 
آخرین ویرایش:

N.!.M.A

کاربر سایت
Jun 19, 2011
1,662
نام
نیما!
اره رفتم دیدم فرقشون یکی پسترشونه یکی هم شخصیت Little big planet اون یکی هم کنترلرشون که کنترلر جوئل باهال تره شاید بگم همون جوئل رو بیاره
البته كنترلر نداره ها توي پك ها
برچسب كنترلر هست


پس چرا کسی 300 صفحه شدن رو تبریک نگفت؟؟؟؟=((
خوب من تبریک میگم :bighug:
مراجعه شود به پست اول صفحه 300 :d
 

tezar6872

کاربر سایت
May 25, 2012
77
نام
پوریا
البته كنترلر نداره ها توي پك ها
برچسب كنترلر هست



مراجعه شود به پست اول صفحه 300 :d
نهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه چرا اخه؟؟ من کلی دلمو واسه کنترلر صابون زدم بعد میگی نداره؟؟؟؟؟:((:((
حتما میخوای بگی پیرهنم نداره؟
 
آخرین ویرایش:

N.!.M.A

کاربر سایت
Jun 19, 2011
1,662
نام
نیما!
نهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه چرا اخه؟؟ من کلی دلمو واسه کنترلر صابون زدم بعد میگی نداره؟؟؟؟؟:((:((
حتما میخوای بگی پیرهنم نداره؟
پيرهن.!؟
شما كدوم كالكتور اديشنو ديدي!؟
پيرهن نداره!
 

mr_sasma

کاربر سایت
Mar 6, 2011
276
نام
سیّد!
یه سری نظر، هایپ، باگ و حتی اسپویل داستانی که خودم توی بار دوم بازی کردنم کشف کردم! :d

اول هایپ. (اینا رو بخونید، اسپپویل نداره!)
چند تا چیز نظر منو خیلی جلب کرد به خودش.
اول بارونش. سرتونو بگیرید بالا و به بارون نگاه کنید. اون حالت موجی که توی بارون به وجود میاد عالیه. مخصوصاً توی این چند روز که چند بار بارون اومد، من در دنیای واقعی اخیراً این موضوع رو دیده بودم. توی بازی خیلی خوب کار شده. قطرات بارونی که روی لنز دوربین می چکه هم خیلی خوبه. با رعد و برقش هم خیلی حال می کنم. مخصوصاً وقتی با صداش، دسته توی دستت می لرزه، خیلی حس خوبی می ده!
یه چیز دیگه هم دیدم که نشون دهنده وقتیه که برای صداگذاری بازی گذاشتن. یه ماشین اون اول چپ شده که از روی پل روش آب می ریزه. اگه برید و روی ماشین وایسید، صدای برخورد آب به فلز ماشین قشنگ شنیده می شه. واقعاً خیلی حال کردم.
طراحی حرکت دوربین واقعاً قابل توجه هست. حرکت دوربین و حرکات جوئل کاملاً با هم در تعامل هستن. بیشترین چیزی که باهاش حال کردم، وقتیه که با جوئل می ری لب دره می ایستی و به پایین نگاه می کنی!
و در آخر این عکس رو ببینید!

سایه کاراکترها در برابر نور چراغ قوه خیلی پویا و شارپه. حتی سایه ی مژه های اونها هم روی دیوار دیده می شه. البته این غیر از این که خیلی جذابه و قشنگ دیده می شه، می تونه یه کم نکته منفی هم محسوب بشه، چون در واقعیت در چنین حالتی، در مرز سایه، نیم سایه هم تشکیل می شه و یه مقدار محو می شه کنار سایه. اما اینجا خیلی کنتراستش بالاست!

چند تا باگ و آنتی هایپ! (اینم بخونید. اسپویلی نداره!)
یه چیزی که مطمئناً توی نسخه نهایی وجود نداره، متریال و پارتیکل بعضی از آبهاییه که از یه جایی پایین می ریزه. مثلاً همون اول از تابلوی بزرگی که به پل قرار داره، آب پایین می ریزه. اگه بهش دقت کنید، می بینید که یه حالت سفید داره، و اونقدر باریکه که از کنار دیده نمی شه. از این جور آبها چند تایی توی محیط بود. اما چون نمونه سالمش هم وجود داشت، طبیعتاً مشکل کلی نیست و توی نسخه نهایی برطرف می شه.
یکی دیگه از چیزهایی که خیلی باهاش حال نکردم، پوشش گیاهی روی ساختمانهاست.غیر از اینکه ظاهرش خیلی ایده آل و عالی نیست، برای حرکت دادن گیاهها توی باد از همون تکنیک Vertex Shader که گفته بودم استفاده کرده و باید بگم خیلی خوب در نیومده. البته این مورد تا حدی سلیقه ایه.
یکی دیگه از چیزهایی که یه کم نگرانم کرد، این بود که من در دومین باری که بازی کردم، روی درجه نرمال، کل دمو رو بدون استفاده از Listening mode، بدون حتی یک بار مردن، و بدون شلیک حتی یک گلوله، تموم کردم. امیدوارم شانسی بوده باشه و بازی آسون نباشه! :d

خب می رسیم به چند تا نکته داستانی که از دمو فهمیدم. اگه نمی خواید اسپویلر رو باز نکنید. البته من از اسپویلر تو در تو استفاده می کنم. توی اسپویلر اول کلاً توضیح می دم بحث راجع به چیه و اصل قضیه رو توی اسپویلر دوم می ذارم. اگه خواستید، با احتیاط اسپویار اول رو باز کنید و بعد وارد اسپویلرهای داخلی نشید! (البته خیلی حساسیت به خرج ندید. چیز خیلی خاصی هم نیست! :D )
خب، مورد اول یه اعلامیه است که موقع گشتن توی محیط پیدا کردم. یه عکس از متنش گرفتم که می ذارم. مستقیماً چیز خاصی نیست، اما می شه برداشتهایی ازش کرد! :d

مورد دوم توضیحاتیه که راجع به دشمنای بازی توی دفتر یادداشت جوئل دیدم. یه موردش یه مقدار مشکوکه!

اون چهارمیه چیه؟! ظاهراً بعضیاشون از کلیکر هم فراتر می رن. احتمالاً یه چیزی تو مایه های اون عکسی که یکی از دوستان گذاشته بود! نظر شما چیه؟ :d

این نقشه بوستون هست که توی این دمو توش هستیم.

اینم گزارش مأموریت یه سرباز بدبخته که از کنار جسدش برداشتم!

مورد آخر هم حدس منه در مورد اینکه این دمو مال کجای بازیه!
خب این طور که مشخصه، این دمو مال اوایل بازیه، چون الی برای اولین باره که با کلیکر روبرو می شه و جوئل و تس در موردش برای الی توضیح می دن.

خب، امیدوارم خوشتون اومده باشه. نظرتون رو هم بگید! :d
 
آخرین ویرایش:

Sɯαsƚikα

April 26 , 2016
کاربر سایت
Jan 2, 2013
4,620
نام
peɪmɑːn
خب شاید کلیکرها تا اواسط بازی سرو کله شون پیدا نشه و دمو مربوط به اواسط بازی باشه :-/ :d
از این نظر می گم که نمیان از همون اول کلیکرها رو جلوت قرار بدن که کشتنشون کار حضرت فیل ـه :d
 
آخرین ویرایش:

s.snake2

کاربر سایت
Jul 29, 2011
738
نام
هادی
چرا تاریخو جعل میکنی؟؟ :d بعد این حرفت نشستم یه بار دیگه بازی کردم به آب تیر میزنی قشنگ آب عکس العمل نشون میده ولی ماشینو راس میگفتی:>
اول بازی که توابی وقتی به اب شلیک میکنی اب موج برنمیداره دیگه :dیعنی حتی اب به هوا هم پرت نمیشه چون اگه به زمین هم شلیک کنی همون طور میشه ولی بقیه دمو عکس العمل طبیعیه
راستی اینو یادم رفت بگم زیباترین جلوه خیس شدن لباس مال این بازیه خیلی زیبا به مرور لباس خیس میشه ورنگش عوض میشه:x
 
آخرین ویرایش:

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,828
نام
بردیا دلوشی
درود !
بچه ها بنظرتون میزارن بهد از تموم کردن بازی !
دور دوم با دختره بریم !؟؟ فکر کنم گیم پلیش یکم متفاوت تر بشه ؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر