The Last of Us [پست اول حتماً خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

کدامیک را بعنوان شاخص ترین مورد در TLOU پیش بینی میکنید ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    1,025
یه کم تخلیه ی هایپ کنم چون گویا واقعاً هایپ زده بالا :دی هر کسی می خواد انتقاد کنه با ترس و لرز میاد :دی

توی اینجا شلنگ آب رو روی بازیگر ها گرفتن جول هم موهاش خیسه هم لباسش , الی موهاش خیسه , بند های کیفش هم خیسه ولی لباسش خشکه :دی


من انتظارم از تو بیشتره باو ! من یکی که تخلیه نشدم مهم اینه که تو نسخه نهایی قطعا حل شده ، فقط همین :d
چیزای بزرگتر رو کن :d

دادا من فکر میکنم لباس الی هم خیسه ولی تو عکس معلوم نیست.اخه چطور ممکنه تا بند کوله الی هم خیس بشه ولی لباسش خشک بمونه:-/

یه طوری میگی چطور ممکنه که انگار دنیای واقعی ـه ، لباس الی خیس نیست تابلوئه :d
 
دوستان اهل فن یه سوال
این بازی از لحاظ گرافیکی چه تفاوتهایی با آنچارتد 3 داره؟
ایا موتور گرافیکیشون یکی هست؟
اخه میدونید الان که دارم آنچارتد 3 بازی میکنم گرافیکش چندان چنگی به دل نمیزنه ولی تریلرهای تلو خیلی به نظر خفن میاد
موندم چططوری ps3 یه دفعه انقدر قدرتش زیاد شده

جدا از این بحث که Uncharted3 واقعاً گرافیکش هنوز هم عالیه، اما به هر حال توی آخرین ما پیشرفت های خوبی هم داشته. پس بذار جوابتو در چند مورد بدم. (گرچه این سؤالت بیشتر جنبه هایپ کردن داره، اما فکر کنم بد نباشه یه کم راجع به این مسائل صحبت کنیم.)
1. این بحث اولم خیلی در این مورد صادق نیست اما به عنوان یه بحث کلی اینو در نظر داشته باش که PS3 الان 7 ساله که به بازار اومده و 7 ساله که سخت افزارش ثابته. اما از روز اول تا الان گرافیک بازی ها روز به روز در حال بهتر شدنه. این امر به خاطر پیشرفت هاییه که در اجزای مختلف سیستم گرافیک بازی مثل سیستم های جدید نورپردازی، شیدرهای جدید، تکنیک های جدید ساخت متریال و ... حاصل شده که توی مورد بعدی به صورت جزئی تر بهش اشاره می کنم. اما این پیشرفت تا یه جایی سرعتش بیشتر بود. تا کجا؟ تا جایی که بازی ها هنوز از حداکثر قدرت سخت افزاری کنسول استفاده نمی کردن. اما با رسیدن به دوره بازی هایی مثل Uncharted2، ـGod Of War3 و یا Metal Gear Solid4 کم کم بازی ها به سمتی رفتن که از بیشتر قدرت کنسول استفاده می کردن.
2. از اون به بعد بازی سازها مجبور بودن با محدودیت سخت افزاری سر و کله بزنن. و این بود که شروع کردن به بهینه سازی نرم افزارهاشون.
بذار یه مثال ساده بزنم. فرض کن می خوای به کامپیوتر بگی که دو تا عدد x و y رو ازت بگیده و در هم ضرب کنه.
یه راه اینه که بهش بگی این دو عدد رو بگیره و عملیات x*y رو انجام بده و جوابشو بهت بده.
راه دیگه اینه که بهش بگی وقتی دوتا عدد رو ازت گرفت عملیات 2/((1/2)^(4x^2*4y^2)) رو انجام بده و جوابشو بهت بده. طبیعتاً چیزی که مشخصه اینکه هر دو راه یک جواب بهت می ده و اون هم ضرب دو عدد هست اما راه دوم پردازش بیشتری از سخت افزار می گیره.
طبیعیه که یه برنامه نویس هیچ وقت نمیاد چنین کار احمقانه ای بکنه و برای چنین کاری راه دوم رو استفاده کنه اما وقتی برنامه ای نوشته می شه که چندین برنامه نویس مختلف دارن روش کار می کنن و نتیجه اش ممکنه بیش از 100000 خط برنامه باشه، طبیعیه که ممکنه برنامه ای که نوشته می شه در بهترین حالت ممکن نباشه و بشه برنامه ای نوشت که همون فرایند رو با سخت افزار ضعیف تری هم اجرا کرد.
حالا برگردیم به بحث خودمون. طبیعتاً بازی سازها وقتی به نهایت قدرت کنسول رسیدن، شروع کردن به بهینه سازی نرم افزارهاشون و تا جای ممکن هزینه سخت افزاری مورد نیاز کارشون رو پایین آوردن.
و مثلاً همین مورد باعث می شه مدل های کاراکتر های بازی Heavy Rain، به 15000 Polygon محدود بشن، در حالی که Polycount کاراکترهای Beyond به 20000 برسه.
3. غیر از بهینه سازی نرم افزار، چیزی که باعث می شه بازی سازها بتونن بازی هایی با گرافیک بالاتر روی همون سخت افزار قدیمی اجرا کنن، تکنیک های جدید گرافیکیه.
بیاید در این مورد هم یه مثال نسبتاً ساده و تا حدی قدیمی بزنم. (ولش کن، می خواستم راجع به نرمال مپ توضیح بدم اما چون خیلی طولانی می شه، ممکنه حوصله دوستان سر بره. اگه متقاضی بود می گم! :دی)
در کل سیستم های جدید گرافیکی، مثل سیستم های رندر و نورپردازی جدیدتر، شیدرهای جدید که یکی از علت های اصلی زیباتر به نظر رسیدن بازیه، آشنایی بیشتر بازی ساز با تواناییهای سخت افزار کنسول هدفشون (خصوصاً PS3 که به خاطر معماری خاصش، انحصاری سازها بهتر می تونن ازش کار بکشن تا بازی سازهایی که مولتی پلتفورم کار می کنن) و کلی مورد دیگه که یواش یواش کلاً از حوصله مجلس داره خارج می شه(!) باعث می شه تا بازی سازها بتونن بازی هایی با گرافیک بالاتر روی سخت افزار مشابه بیارن.
در مورد بازی آخرین ما یکی از مواردی که ND تأکید می کرد که نسبت به Uncharted پیشرفت داشته، سیستم نورپردازی بازی هست که توی تریلرها به عینه دیده می شه تفاوتشون.
و همون طور که کارگردان هنری تلو (Eric Pangilinan) گفته، اگه PS4 عرضه نمی شد، توی بازی های بعدی ما، باز هم گرافیک بالاتری روی PS3 می دیدید! (منبع1) (منبع2)
خلاصه این طوریاست. اگه کسی دوست داره تا اومدن بازی سرمون گرم باشه، من سرم درد می کنه برای این بحثای کسالت آور! :دی
 
آخرین ویرایش:
جدا از این بحث که Uncharted3 واقعاً گرافیکش هنوز هم عالیه، اما به هر حال توی آخرین ما پیشرفت های خوبی هم داشته. پس بذار جوابتو در چند مورد بدم. (گرچه این سؤالت بیشتر جنبه هایپ کردن داره، اما فکر کنم بد نباشه یه کم راجع به این مسائل صحبت کنیم.)
1. این بحث اولم خیلی در این مورد صادق نیست اما به عنوان یه بحث کلی اینو در نظر داشته باش که PS3 الان 7 ساله که به بازار اومده و 7 ساله که سخت افزارش ثابته. اما از روز اول تا الان گرافیک بازی ها روز به روز در حال بهتر شدنه. این امر به خاطر پیشرفت هاییه که در اجزای مختلف سیستم گرافیک بازی مثل سیستم های جدید نورپردازی، شیدرهای جدید، تکنیک های جدید ساخت متریال و ... حاصل شده که توی مورد بعدی به صورت جزئی تر بهش اشاره می کنم. اما این پیشرفت تا یه جایی سرعتش بیشتر بود. تا کجا؟ تا جایی که بازی ها هنوز از حداکثر قدرت سخت افزاری کنسول استفاده نمی کردن. اما با رسیدن به دوره بازی هایی مثل Uncharted2، ـGod Of War3 و یا Metal Gear Solid4 کم کم بازی ها به سمتی رفتن که از بیشتر قدرت کنسول استفاده می کردن.
2. از اون به بعد بازی سازها مجبور بودن با محدودیت سخت افزاری سر و کله بزنن. و این بود که شروع کردن به بهینه سازی نرم افزارهاشون.
بذار یه مثال ساده بزنم. فرض کن می خوای به کامپیوتر بگی که دو تا عدد x و y رو ازت بگیده و در هم ضرب کنه.
یه راه اینه که بهش بگی این دو عدد رو بگیره و عملیات x*y رو انجام بده و جوابشو بهت بده.
راه دیگه اینه که بهش بگی وقتی دوتا عدد رو ازت گرفت عملیات 2/((1/2)^(4x^2*4y^2)) رو انجام بده و جوابشو بهت بده. طبیعتاً چیزی که مشخصه اینکه هر دو راه یک جواب بهت می ده و اون هم ضرب دو عدد هست اما راه دوم پردازش بیشتری از سخت افزار می گیره.
طبیعیه که یه برنامه نویس هیچ وقت نمیاد چنین کار احمقانه ای بکنه و برای چنین کاری راه دوم رو استفاده کنه اما وقتی برنامه ای نوشته می شه که چندین برنامه نویس مختلف دارن روش کار می کنن و نتیجه اش ممکنه بیش از 100000 خط برنامه باشه، طبیعیه که ممکنه برنامه ای که نوشته می شه در بهترین حالت ممکن نباشه و بشه برنامه ای نوشت که همون فرایند رو با سخت افزار ضعیف تری هم اجرا کرد.
حالا برگردیم به بحث خودمون. طبیعتاً بازی سازها وقتی به نهایت قدرت کنسول رسیدن، شروع کردن به بهینه سازی نرم افزارهاشون و تا جای ممکن هزینه سخت افزاری مورد نیاز کارشون رو پایین آوردن.
و مثلاً همین مورد باعث می شه مدل های کاراکتر های بازی Heavy Rain، به 15000 Polygon محدود بشن، در حالی که Polycount کاراکترهای Beyond به 20000 برسه.
3. غیر از بهینه سازی نرم افزار، چیزی که باعث می شه بازی سازها بتونن بازی هایی با گرافیک بالاتر روی همون سخت افزار قدیمی اجرا کنن، تکنیک های جدید گرافیکیه.
بیاید در این مورد هم یه مثال نسبتاً ساده و تا حدی قدیمی بزنم. (ولش کن، می خواستم راجع به نرمال مپ توضیح بدم اما چون خیلی طولانی می شه، ممکنه حوصله دوستان سر بره. اگه متقاضی بود می گم! :دی)
در کل سیستم های جدید گرافیکی، مثل سیستم های رندر و نورپردازی جدیدتر، شیدرهای جدید که یکی از علت های اصلی زیباتر به نظر رسیدن بازیه، آشنایی بیشتر بازی ساز با تواناییهای سخت افزار کنسول هدفشون (خصوصاً PS3 که به خاطر معماری خاصش، انحصاری سازها بهتر می تونن ازش کار بکشن تا بازی سازهایی که مولتی پلتفورم کار می کنن) و کلی مورد دیگه که یواش یواش کلاً از حوصله مجلس داره خارج می شه(!) باعث می شه تا بازی سازها بتونن بازی هایی با گرافیک بالاتر روی سخت افزار مشابه بیارن.
در مورد بازی آخرین ما یکی از مواردی که ND تأکید می کرد که نسبت به Uncharted پیشرفت داشته، سیستم نورپردازی بازی هست که توی تریلرها به عینه دیده می شه تفاوتشون.
و همون طور که کارگردان هنری تلو (Eric Pangilinan) گفته، اگه PS4 عرضه نمی شد، توی بازی های بعدی ما، باز هم گرافیک بالاتری روی PS3 می دیدید! (منبع1) (منبع2)
خلاصه این طوریاست. اگه کسی دوست داره تا اومدن بازی سرمون گرم باشه، من سرم درد می کنه برای این بحثای کسالت آور! :دی
ببخشید اما در بازی beyond در کاراکترها 30000 polycount استفاده شده . لطفا اطلاعات درست قرار بدید . دوبرابر heavy rain هستش .
 
آخرین ویرایش:
یه کم تخلیه ی هایپ کنم چون گویا واقعاً هایپ زده بالا :دی هر کسی می خواد انتقاد کنه با ترس و لرز میاد :دی

توی اینجا شلنگ آب رو روی بازیگر ها گرفتن جول هم موهاش خیسه هم لباسش , الی موهاش خیسه , بند های کیفش هم خیسه ولی لباسش خشکه :دی

نه دیگه احسان جان این خیس شدن بستگی به جنس و ضخامت لباس داره الان اگه شما یه لباس دقیقا مثل لباس الی با همین رنگ و جنس و ضخامت به تن داشته باشی مطمئنا خیس شدنش به همین شکلی میشه که توی عکس میبینی چون لباس الی نازک هستش و چین و چروکهای کمتری داره آب رو بیشتر از لباس جوئل به خودش جذب کرده به همین دلیل اینجوری به نظر میاد.این خیس بودن رو از روی تیره نشون دادن رنگ لباس الی کاملا میشه تشخیص داد و خیلی هم طبیعی نشون داده شده.لباس جوئل و بند کیف الی هم چون کلفت هستن و چین و چروک دارن آب روشون میمونه و کمتر نفوذ میکنه واسه همین خیس بودنشون به شکل دیگه ای نمایش داده میشه اینو توی دنیای واقعی خودت یکبار امتحان کن متوجه میشی قضیه چیه:d

آقا میگم یه دارویی چیزی نیست ما بخوریم بخوابیم وقتی که بازی اومد بیدار بشیم؟من عادت ندارم زیاد هایپ بشم ولی واسه این یکی بدجور آمپر چسبوندم اصلا نمیتونم غم فراق رو تحمل کنم:d
 
آخرین ویرایش:
یعنی واقعاً دارم میبینم که با ورود تلو آنچارتد انقدر پیش پا افتاده شد ؟ :دی
برای روشن شدن قضیه خدمتتون عرض کنم که تعداد Polygon های نیت توی آنچارتد 1 اونم توی سال 2007 , 30,000 پلیگان بوده :دی و این عدد توی آنچارتد 2 به 37,000 پلیگان رسیده (تازه بدون LOD) که از این تعداد 4000 پلیگان فقط به موهای نیت اختصاص داشته :دی + اینکه فکر کنم طبق خبری که خود ناتی داگ اعلام کرده بود تعداد پلیگان های نیت توی کات سین های آنچارتد 2 به عدد 80,000 میرسه :دی هنوز آمار دقیقی از آنچارتد 3 در دسترس نیست ولی قطعاً یه رقم بزرگ و عجیب غریب باید برای پلیگان های نیت توی آنچارتد 3 رو انتظار داشته باشیم :دی خودتون عکس رو ببینید :


اینم مدل گوش نیت توی سال 2007 توی آنچارتد 1 (!!!!!!!!!!!!!!!!) :

(الان ریخت , نه ؟ :دی)
اگر ما آمار پلیگان های آنچارتد 1 و 2 رو فقط در نظر بگیریم و اون رو با کرکتر های شاخص دیگه مقایسه کنیم میبینیم که :
بتمن توی آرکام سیتی توی سال 2011 تعداد 21,304 پلیگان (تازه آرمور نایتش یعنی نهایت جزییات :دی)
آلن از بازی آلن ویک در سال 2010 تعداد 13,437 پلیگان
گبریل از کسلوینیا در سال 2010 تعداد 27,379 پلیگان
نانو سوئیت کرایسیس 2 در سال 2011 تعداد 19,073 پلیگان
دانته توی همین DmC اخیر تعداد 20,732 پلیگان
جیسون برودی از فارکرای 3 همین پارسال تعداد 29,932 پلیگان
مارکوس فینیکس به ترتیب توی گیرز 1 تعداد : 15,000 پلیگان . توی گیرز 2 تعداد : 20,195 پلیگان و بالاخره توی گیرز 3 : 31,831 پلیگان
کریتوس از گاو 3 تعداد 22,000 پلیگان
سو از کیلزون 3 تعداد 15,000 پلیگان
سالید اسنیک از متال گیر 4 تعداد 10,000 پلیگان
جان مارستون از رد دد تعداد 14,980 پلیگان
بازم بگم ؟ :دی
یعنی دیتیل و کیفیتی که کرکتر های ناتی دارن اصلاً قابل قیاس با زمان خودشون که هیچ با آینده هم قابل قیاس نیست :دی وقتی میگن نسل بعد کرکتر با 1 میلیون پلیگان میدیم بیرون یعنی واقعاً این کار رو میکنن :دی

===
در مورد لباس الی هم این رو بگم :دی اصلاً جنس و رنگ و فلان و هر چی :دی اون افکت خیس شدن توش نیست :دی برید آنچارتد ها بذارید توی دستگاه به لباس نیت و النا و کلویی دقت کنید جنس ها فرق داره ولی خیس شدنش رو ببینید :دی
 
آخرین ویرایش:
در مورد لباس الی هم این رو بگم :دی اصلاً جنس و رنگ و فلان و هر چی :دی اون افکت خیس شدن توش نیست :دی برید آنچارتد ها بذارید توی دستگاه به لباس نیت و النا و کلویی دقت کنید جنس ها فرق داره ولی خیس شدنش رو ببینید :دی
شما یکبار این چیزی رو که میگم توی دنیای واقعی امتحان کن مطمئن باش دقیقا همینی میشه که توی TLOU میبینی.اگه دقت کنی لباس کلویی توی UN2 جنسش کلفتر از لباس الی هستش و ضمنا قضیه همون چین و چروک که جلوی نفوذ آب رو تا حدودی میگیره توی لباس کلویی کاملا مشخصه ضمنا اینکه دلیل نمیشه چون توی آنچارتد اونجوری بوده توی TLOU هم باید مثل اون باشه الان انجین شرکت ND خیلی نسبت به قبل پیشرفت داشته چرا قضیه رو اینجوری نمیبینی که به علت پیشرفت انجین خیس شدن لباس توی TLOU خیلی کاملتر و بهتر و در نتیجه طبیعی تر از آنچارتد نشون داده شده؟من قبول دارم آنچارتد خیلی عالیه و همین الان هم یکی از بهترین بازیهای عمرم UN2 هستش ولی نباید فراموش کنیم که TLOU هم غول جدیدی هستش که سازنده های آنچارتد روش وقت گزاشتن و به بهترین نحو دارن توانایی خودشون رو توی این بازی نشون میدن.احسان جان مطمئن باش ND توی هر افکتی خودشو ضعیف نشون بده توی نشون دادن افکت آب و خیس نشون دادن لباس کارکتراش هیچ وقت ضعفی از خودشون نشون ندادن.ND به حدی توی نشون دادن افکت آب مهارت داره که اغراق نیست اگه بگم بهترین افکتی آبی که من تا الان توی بازیهای این نسل دیدم متعلق به ND بوده و بس
 
آخرین ویرایش:
شما یکبار این چیزی رو که میگم توی دنیای واقعی امتحان کن مطمئن باش دقیقا همینی میشه که توی TLOU میبینی.اگه دقت کنی لباس کلویی توی UN2 جنسش کلفتر از لباس الی هستش و ضمنا قضیه همون چین و چروک که جلوی نفوذ آب رو تا حدودی میگیره توی لباس کلویی کاملا مشخصه ضمنا اینکه دلیل نمیشه چون توی آنچارتد اونجوری بوده توی TLOU هم باید مثل اون باشه الان انجین شرکت ND خیلی نسبت به قبل پیشرفت داشته چرا قضیه رو اینجوری نمیبینی که به علت پیشرفت انجین بازی خیس شدن لباس توی TLOU خیلی طبیعیتر و بهتر از آنچارتد نشون داده شده؟من قبول دارم آنچارتد خیلی عالیه و همین الان هم یکی از بهترین بازیهای عمرم UN2 هستش ولی نباید فراموش کنیم که TLOU هم غول جدیدی هستش که سازنده های آنچارتد روش وقت گزاشتن و به بهترین نحو دارن توانایی خودشون رو توی این بازی نشون میدن.احسان جان مطمئن باش ND توی هر افکتی خودشو ضعیف نشون بده توی نشون دادن افکت آب و خیس نشون دادن لباس کارکتراش هیچ وقت ضعفی از خودشون نشون ندادن.ND به حدی توی نشون دادن افکت آب مهارت داره که اغراق نیست اگه بگم بهترین افکتی آبی که من تا الان توی بازیهای این نسل دیدم متعلق به ND بوده و بس
93334519789409096513.gif


اجازه هست قانع نشم ؟ :دی
 
من خودم عاشق این بازیم و بیصبرانه منتظرشم !
ولی جدی و انصافا این gif چی داره که اینطور ماتش شدید ! :d
اگه نکته خاصی هست که من نمیبینم بگید فکر میکنم یه ذره over Hyped شدید! :d

اگه کفر کردم معذرت میخوام ! :d منظور کلیم اینه که خیلی صحنه ها خفن تر از اینم دیدم از بازی
الان جو تاپیک طوریه که اگه من بیام از کف پای جوئل عکس بزارم همه میگن " یا خدا عجب کف پایی عجب پوست صافی " :d


اینکه صحنه های خیلی خفن تر داریم درش شکی نیست :d این صحنه هم من فقط هدف ـم موج انفجار خفنی بود که واقعاً جالب ساختن :d وگرنه اگه بخواییم صحنه های یونیک این بازی رو GIF بزاریم بالای 2000 تا گیف میشه 8-|:d
ناسلامتی 20-25 روز مونده به عرضه باید کم کم بچه ها رو با گیف و اینا آماده کنیم :d

@ احسان
هایپ زدایی های جنابعالی برای آنچارتد 3 رو کسی فراموش نکرده :d تازه اون موقع خیلی شدیدتر وارد صحنه شدی و نزدیکی های عرضه منو کاملاً از بازی ناامید کردی گفتم الان منتقدا یه 6ـی 7ـی میدن آبرومون میره :d
اما اینبار خود Bruce Straley هم بهت ملحق شه و بیایین برا هایپ زدایی , حداقل تاثیری رو من نداره چون میدونم اینا چی ساختن:bighug:
 
93334519789409096513.gif


اجازه هست قانع نشم ؟ :دی
ایرادی که تو بازی های دیگه هست رو نگین please :d
دیگه نبینم با این ایرادا بازیو له و نابود و خورد خاکشیر بکنیا!
>:)
ولی جدا از شوخی باید دید جنس لباس چیه؟ چه مدت زیر بارون بوده؟ شاید جول بیشتر تو بارون بوده و ...
شاید جنس لباسش ازین پنبه ای های پف دار باشه که روشون حالت پلاستیکی داره نمیدونم متوجه شدید کدومو میگم یا نه؟
کلا این ایراد دیگه فکر نکنم بجا باشه باید دید شرایط جوی و شرایط الی تو موقعیت مورد نظر چطور بوده شاید لباسشو تازه عوض کرده:d
پ.ن: من الان در حال دیدن مجدد ویدیو ها هستم تا اگه ایرادی بدست اوردم بگم روش بحث بشه این 20 روز هم بگذره:d
بچه ها این محدودید نمره های بازی برای کی هست ؟ امیدی هست از آخر هفته دیگه شروع شه ؟
biggrin1.gif
برا U3 یادمه خوب بود یک هفته یا شایدم بیشتر قبل انتشار اومد امتیازا !
معمولا همون حدودای یک هفته هست دیگه حالا شاید 3-4 روز به ریلیز بیان شاید بیشتر
دیگه از حدودای 2 هفته دیگه باید منتظر بود
 
آخرین ویرایش:
بچه ها این محدودید نمره های بازی برای کی هست ؟ امیدی هست از آخر هفته دیگه شروع شه ؟ :دی برا U3 یادمه خوب بود یک هفته یا شایدم بیشتر قبل انتشار اومد امتیازا !

می گم احسان تورو باید آخر دارت زد آوزیونت کرد سر تاپیک :دی :دی
 
من به ايرادات و ... كار ندارم:>
متا ٩٣ ~٩٤ پيش بيني مي شه:bighug:;;)
اكيپ فيل نشيم شانس اورديم:d
بازي ٢٤ ام مياد ديگه:|
انتخاباتم ٢٤ امه اونوقت:|(٢)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or