PlayStation The Last Guardian

اخطار: هرگونه صحبت در مورد داستان و مراحل بازی [خارج از اسپویلر] که به نوعی بتواند چیزی را برای کاربران لو بدهد ممنوع است

0f58_the_last_guardian.png


توسعه دهنده: gen DESIGN / Japan Studio
ناشر: Sony Interactive Entertainment
طراح، نویسنده و کارگردان: Fumito Ueda
تهیه کننده: Yasutaka Asakura
آهنگساز: Takeshi Furukawa
پلتفرم: PS4
ژانر: Action Adventure
تاریخ انتشار:
ژاپن / آمریکای شمالی / استرالیا: December 6, 2016
اروپا: December 7, 2016
باکس آرت:
3nv7_tlg_box.png


5hmx_information.png

The Last Guardian سومین ساخته Team Ico که حال با نام "gen DESIGN" فعالیت می کند، از میانه های سال 2008 پس از کلید خوردن پروسه های تحقیقاتی اولیه آن با اسم رمز Project Trico وارد مراحل توسعه شده تا یک سال بعد به صورت رسمی در طی مراسم E3 معرفی شود. بعد از آن پروژه با نمایش کوتاهی در TGS نیز همراه شد ولی از آن نقطه به بعد The Last Guardian با عدم انتشار خود در تاریخ مقرر که تابستان 2010 بود کم کم پا به برزخ توسعه خودش گذاشت و به دنبال آن، شایعاتی از به بن بست رسیدن پروژه بالا گرفت که با جدا شدن Fumito Ueda طراح و کارگردان آن در همان سال آن شایعات به خودش رنگ صحت گرفت.

در میانه های سال 2012 پس از مشخص شدن سخت افزار کنسول نسل بعدی سونی، تیم کوچکی به کُندی مشغول به انتقال و بهینه سازی پروژه برای PS4 شدند. بعد از آن در تابستان 2014، Ueda با تأسیس استدیوی تازه ای و کوچاندن اعضای تیم سابقش به آن جا کار بر روی The Last Guardian که حال مراحل Re-Engineering را تماماً پشت سر گذاشته بود، با جدیت از سر گرفت تا به دنبال آن پروژه 7 ساله تیم که البته در واقع بیشتر از 3 سال تحت ساخت نبوده، سرانجام در E3 ـه 2015 دوباره رونمایی شده و برای عرضه در سال بعد در نظر گرفته شود.

The Last Guardian روایت گر قصه پسربچه ای بی نام است که پس از تبعید و حبس در دژی بزرگ با پیدا کردن موجودی افسانه ای که او را Trico صدا می کند قصد رویارویی با نگهبانان شبح مانند آن قصر و فرار به بیرون از دیوارهای بلندش را می کند. این که داستان این دو چطور تمام می شود را نمی دانیم که البته Ueda خودش می گوید که این قصه تنها بهانه و بستری برای نشان دادن ارتباط میان این دو است که هر چند با رفتاری سرد و توأم با نافرمانی و بی اعتمادی از هر دو طرف شروع می شود ولی قرار است که گره میانشان با پیشروی در قصه محکم و محکم تر شود.

6wnq_news.png

  • Fumito Ueda مصاحبه های مفصلی با رسانه های ژاپنی انجام می دهد و اطلاعات تازه ای از روند توسعه بازی به اشتراک می گذارد (متن مصاحبه)
  • در تاریخ 2 نوامبر آقای Yoshida طی گفت و گویی با وبسایت Gamespot اعلام می کند که در رابطه با نمایشهای جدید The Last Guardian محتاطانه عمل خواهد شد (منبع)
  • سونی در مراسم GDC 2016 بار دیگر انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • آقای Phillipe Cardon معاون بخش اروپایی Sony نیز در مصاحبه ای با وبسایت فرانسوی Challenges، انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • در تاریخ 12 سپتامبر، Shuhei Yoshida در قالب پستی در PS Blog اعلام کرد که تیم سازنده برای ارائه بی نقص ترین و پالیش شده ترین تجربه ممکن به مقداری زمان بیشتر احتیاج دارد و تاریخ عرضه بازی رسما به 6 دسامبر موکول شد (منبع)
  • در تاریخ 22 اکتبر، آقای Shuhei Yoshida در حساب توییتر خود خبر گلد شدن بازی را به صورت رسمی اعلام کرد (منبع)
w4uf_reviews.png


" تعظیم کن "

Washington Post - 10/10 - A Gaming Masterpiece
Telegraph - 5/5
PlayStation LifeStyle - 10/10
Guardian - 5/5
Time - 5/5
Hardcore Gamer - 5/5
Easy Allies - 5/5
Digitally Downloaded - 5/5
New York Daily News - 5/5
The Daily Dot - 5/5
Playstation Official Magazine UK - 10/10
Gameblog.fr - 10/10
Gamespot - 9/10
EDGE - 9/10 - Game of the Year
...

sivp_characters.png


0c44_characters_the_boy.jpg

پسربچه بی هویت قصه که بازیکن کنترل او را دست می گیرد با داشتن تتوهایی گرفته شده از قبایل "سمون" و "مائوری" بر روی بدن خودش این نظریه که شاید شبیه به پسربچه Ico بخاطر نشان هایی که در بین اهالی او شیطانی قلمداد می شوند – دو شاخ بر روی سر – حال در این قلعه حبس شده را تقویت می کند. پسربچه برای رو به رو شدن با نگهبان های قصر به Trico متکی است و Trico هم برای رهایی از غل و زنجیر فیزیکی خودش و ترس های روانی اش از محیط قصر به پسربچه.

ujd7_characters_trico.jpg

Trico موجود اسرارآمیزی که پسربچه او را پیدا و آزاد می کند، ترکیبی از حیوانات مختلف از جمله عقاب، گربه و سگ است. Trico حیوان ماده قصه، دو بال دارد که شاید با بزرگ شدن جثه اش بتواند با آنها پرواز کند و یا شاید هم صرفاً عملکردی شبیه به پره های ماهی در زیر آب را برایش داشته باشند. او همینطور دو شاخ شکسته شده نورانی و چشمانی با امکان تغییر رنگ بسته به احساساتش دارد. اینکه چرا Trico در قصر غل و زنجیر شده و چرا از نماد تک چشم می ترسد و اینکه آیا موجودات دیگری شبیه به او هم در این دژ وجود دارند همگی از همان جنس سوالات بی جواب کارهای Ueda هستند و هنوز زود است که بدانیم ماجرا از چه قرار است.

gjmi_characters_unknown_enemies.jpg

نگهبانان قصر که از سر تا پا در زره پوشیده شده هستند از یک جهت می توانند به دشمنان کرکتر اصلی در Ico و SotC ارتباط مفهومی داشته باشند و آن هم این نکته که بنظر می رسد جسمی ندارند و روح سیاهی که درون آنهاست ماهیت وجودشان باشد. با این تفاوت که بجای آنکه شبیه به Ico پسربچه با خود این ارواح درگیر شود، در این جا شبیه به SotC در کالبدی زره ای فرو رفته اند و ظاهراً با خارج شدن روح از این کالبد است که از بین می روند. اینکه چه چیزی این نگهبانان ناشناخته قصر را به نگه داشتن پسربچه و Trico در قصر وادار می کند و در پشت سر چه اتفاقی در حال رخ دادن است تاکنون به صورت راز باقی مانده است.

ayz2_screenshots.png


...

nlzo_artworks.png


...

...

ipeo_videos.png


ndze_e32015trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2015 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
5ibn_ignvideopreview.jpg

The Last Guardian: Bringing Trico to Life - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
grac_epicsoundtrack.jpg

Crafting The Last Guardian's Epic Soundtrack - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
gdy2_e32016trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2016 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
79l5_retrospectivevideo.jpg

The Last Guardian - ICO & Shadow of the Colossus Retrospective Video | PS4
360p - 720p - YouTube - آپارات
+
s2rg_actiongameplaytrailer.jpg

The Last Guardian – Action Gameplay Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
dact_cinematictrailer.jpg

The Last Guardian – CG Cinematic Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
38ta_introductionvideo.jpg

The Last Guardian - Introduction Video
1080p - YouTube - آپارات

f6l3_creators.png

Ico، اولین ساخته این تیم از یک جهت با The Last Guardian شباهت زیادی دارد، از آنجایی که Ico نیز در ابتدا برای PS1 در نظر گرفته شده با یک تأخیر یک ساله به PS2 منتقل شد تا ساخت آن نزدیک به 4 سال وقت بگیرد. بعد از آن Shadow of the Colossus با وجود آنکه ساخت آن عملاً قبل از انتشار Ico کلید خورده بود نیز از قائده پروسه طولانی ساخت در کارهای Ueda استثنا نشد و 4 سال دیگر از تیم وقت گرفت و از همین بُعد Yohsida آنها را ملقب به Team Olympic می کرد.

البته پروسه طولانی ساخت کارهای Team Ico با در نظر گرفتن اینکه Team Ico در هنگام ساخت هر دو کار در بهترین حالت ممکن 20-25 نفر عضو ثابت داشت تعجب برانگیز نیست، قائده ای که برای gen DESIGN فعلی و The Last Guardian نیز صادق است و همین مسئله تیم را وادار می کند تا بخشی از کارشان را به عهده اعضای Japan Studio بگذارند.

امّا با این همه چرایی اینکه The Last Guardian در طی همه این 7 سال در معرض توجه بوده را قاعدتاً باید در دو اثر قبلی Fumito Ueda طراح، نویسنده و کارگردان آن جستجو کرد، Ico و Shadow of the Colossus. اطلاعات بیشتر ...

 
آخرین ویرایش:
آقای Phillipe Cardon معاون بخش اروپایی Sony یکبار دیگه در مصاحبه ای با Challenges انتشار The Last Guardian در سال جاری رو تایید کرد

Jeux vidéo: pourquoi 2016 est une année cruciale pour Sony
نقل قولی از متن مصاحبه: این [Uncharted 4] بزرگترین ریلیز ما در سال جاری در کنار Gran Turismo و The Last Guardian خواهد بود
 
واقعا پست اول زیبا شده ! عالی واقعا ! :D دست شما درد نکنه، اسماعیل و وحید عزیز ! :D واقعا هم چنین عنوانی لایق چنین رسیدگی هایی و حتی مطالب و محتواهایی هم هست...
956uyye3ivuxaatc8u5p.png


???? yessssssssssss
کو کجا؟؟؟ :D لول !
==========
راستی دوستان یه مقاله هم در دست تهیه داریم که اگر خدا بخواد به زودی منتشر خواهد شد، در مبحث زیبایی شناسی در حوزه بازی های ویدیویی هستش کــه بخصوص با این دسته از بازی های آرتیستیک خیلی ربط داره محتواش، که واقعا خوندنش هم لذت بخشه !
=====
به امید یه اعلام یه ریلیز دیت زوود و تجربه این اثر هنری !!!
 
کاور شماره 294 مجله EDGE:

exd08keqcbjn8qoijha3.jpg

وااااای آدمو به وجد میاره ! :-t:x
پ.ن: The fantasy finally becomes reality#

این بابا مث ک مجله رو خونده !

7xul2d6dphupwnlmliau.jpg


!!؟؟

پ.ن: تریکو از دمش یه برق قرمز رنگ شلیک می کنه و پسربچه می تونه با استفاده از یه سپر که به آینه مجهزه ازش استفاده کنه !
پ.ن 2: خیلی کنجکاو شدم هرچه زودتر مجله ریلیز بشه ببینیم قضیه چیه :huh:

تاریخ انتشار بازی برای 2016 تایید شد !

The Last Guardian: First hands-on preview reveals new gameplay details and confirms 2016 release

نقل قولی از ueda-san:
Since this is the year we will see the game's release, I do have some worries, but I'm also very excited
hands-on مجله شامل یه سری اطلاعات جدید در رابطه با گیمپلی و مصاحبه ای با ueda-san هستش که وقتی ریلیز شد سعی میکنیم ترجمش کنیم
 
Last edited by a moderator:
هنوز فرصت نشده پیش نمایش IGN رو مطالعه کنم اما مطلب سیزده صفحه ای که EDGE تو شماره این ماه منتشر کرده شروع و مقدمه خوبیه تا قبل از شروع E3 و یحتمل نمایش بازی.! یکم خرده اسپویل در رابطه با اوایل بازی و بعضی اتفاقا داره اما زیاد نکات خاصی نیستن.! شروع بازی تاحدودی مشابه عناوین "اودا" هستش {دو موجود تبعید یا طرد شده از باقی موجودات و اجتماع یا قبایل و گره خوردن و وابسته بودن سرنوشت هردو به یکدیگه و همینطور شکل گیری روابطشون با موازات پیشرفت در بازی و سناریوی پشت TLG واقعا بار نوستالژی خوبی داره برای هوادارا.! مخصوصا اینجا که رابطه دیگه بین دو تن از یک نژاد یا قبیله نیست و خیلی پیچیده تره...!

در مورد تاثیرپذیری موسیقی از پس زمینه محیط و دنیای بازی یکم مفصل تر صحبت شده که خیلی خیلی جالبه.!{به عنوان مثال در بعضی اوقات سکوت حاکم در محیط بازی و صدای گذر باد بین درختا یا صدای تک تک موجودات زنده نقش موسیقی متن بازی رو ایفا میکنه تا پخش Theme های از پیش تعیین شده در بک گروند محیط...!

خیلی چیزای دیگه که اگه کسی ترجمه نکرد و نذاشت تو تاپیک بازی قرار میدم.{چند صفحش تکمیل شده}.!اگرم دوستان گذاشتن پیشاپیش تشکر.!

اینم یه مصاحبه خیلی کوتاه بین صفحات مجله:


پرسش و پاسخی کوتاه با "Fumito Ueda" مغز متفکر و کارگردان "لست گاردین"​


"لست گاردین" همواره اثری تلقی می‌شود که حاشیه ها و مشکلات متعددی در مراحل و پروسه توسعه آن رُخ داده است، تاخیرهای پی در پی پروژه، ترک پروژه و استودیو سازنده به وسیله خالق آن یعنی "اودا" و چند تن از اعضای اصلی تیم منحصر به فرد وی و محدودیت های سخت افزاری و همینطور تغییر پلتفرم مقصد آن از PS3 به PS4 تنها پاره‌ای از مشکلات پشت پرده توسعه و تاخیرهای متوالی این عنوان به حساب می‌آیند که باعث شده است پروسه توسعه آن به بیش از هشت سال به طول انجامد. پروژه ای که در مراسم E3 سال 2009 تحت عنوان "پروژه تریکو" معرفی شد و در آن زمان توسط استودیوی فرست پارتی سونی یعنی TeamIco در حال ساخت بود، اما بعد از دوره ای کوتاه مدت بازی در سکوت کامل خبری فرو رفت و چه بسا در این بین خبر جدا شدن خالق آن به همراه چند تن از اعضای کلیدی TeamIco به گوش می‌رسید. اما بعد از مدتی کوتاه سرانجام در مراسم E3 2015 انتظارها به پایان رسید و بازی با پشتوانه اینکه خالق یکتای اون یعنی "اودا" به همراه اعضای قدیمی تیم آیکو که حال استودیوی جدیدی تحت عنوان GenDesign تاسیس کرده‌اند در دست ساخت است، معرفی شد. حال که دوباره شایعاتی پیرامون تاخیرهای دوباره بازی و تکرار عذاب های سال های اخیر به گوش می‌رسد، کارگردان بازی اعلام داشته است که 2016 سالی به حساب می‌آید که "لست گاردین" سرانجام در آن به رستگاری میرسد. حال طی مصاحبه با "اودا" وی از سختی های پروژه و متمرکز ماندن بر روی اون آن هم با گذشت مدت زیادی از پروسه ساخت بازی سخن می‌گوید.

در حال حاضر چه حسی در مورد پروژه دارید ؟ آیا بنظرتون هنوز هم با گذشت این همه مدت همون اشتیاق روز اول برای خلق بازی رو دارین ؟

همونطور که اطلاع دارید، پروسه توسعه بازی زمان زیادی رو طلب کرد و به همین دلیل آره بعضی اوقات در حین ساخت پیش اومده که برام مشکل باشه تا بتونم همون انگیزه و اشتیاق روز اولم رو حفظ کنم، اما وقتی به عناوین که در گذشته بر روی اونها کار کرده هم نگاه کنید، می‌بینید که اونها هم مراحل ساخت طولانی و طاقت فرسایی رو هم شامل می‌شدند و به همین دلیل هستش که فکر می‌کنم تونستم و می‌تونم انگیزه و اشتیاقم رو هنوز هم در سطح بالایی نگه دارم. همچنین از اونجایی که امسال سالی محسوب میشه که قصد داریم بازی رو به انتشار برسونیم، به شخصه نگرانی هایی از این بابت دارم اما از طرفی در کنار این نگرانی ها خیلی هیجان زده هم هستم. در کل در این برهه مخلوطی از احساس های مختلفی میشه داشت.

البته که انتظارات زیادی پیرامون بازی در بین هوادارن وجود داره، اما آیا خودتون هم در حالی که مشغول طی کردن پروسه ساخت بازی هستین هم به این منشا انتظارات آگاه هستین ؟


اون مهمی که ما بیشتر از همه قصد داریم به اون دست یابیم در درجه اول اطمینان حاصل کردن از اینه که هوادارن موقع تجربه بازی درجه بالایی از رضایت و خشنودی رو از اون کسب کنن و چه بسا برای رسیدن به این هدف بشخصه اول به خودم برمی‌گردم و پیش خودم فکر می‌کنم که چه چیزی می‌تونه بیشتر از هرچیری تجربه اون لذت بخش باشه و خودم دوست داشته باشم اون مهم رو پیشتر از همه چیز تجربه کنم ؟...بنابراین این درست همون مقطعیه که کانسپت و دید کلی به اون موضوع شکل می‌گیره. به عبارتی دیگه من اول خودم رو جای مخاطب تصور می‌کنم.

پس با این وجود به چه شکل تعادل و بالانس لازم بین دیدگاه خودتون که محصول نهایی و روایت این سفر باید به چه شکل باشه رو با دیدی که بازیباز از بازی انتظار داره رو به وجود میارید ؟

فکر کنم که به منظور رسیدن به این هدف راه های متعددی وجود داره. عده ای در درجه اول تنها با این طرز فکر که چه چیزی می‌تونه برای بازیباز لذت بخش باشه دست به خلق عناوین مختلف می‌زنند، و من احساس می‌کنم که در این باور ثمره نهایی نمی‌تونه محصول واقعی و حقیقی‌ای که بتونه با مخاطب ارتباط برقرار کنه رو در بربگیره. اما عملی که من در وهله اول سعی در انجام دادن اون دارم این مهم هستش که چیزی رو خلق کنم که اول از همه برای شخص خودم تجربه اون بتونه لذت بخش و جذاب جلوه کنه و به دنبال اون تا حدودی با مخاطب ارتباط بهتر و بیشتری برقرار کنه. در همین حین نیز سعی می‌کنم که ارتباط خودم با روند کلی بازی ها و یا فیلم هایی که در حال حاضر در بازار نیز هستند را حفظ کنم تا تعادلی خنثی در این بین شکل گیرد و طوری نباشد که به واسطه دستیابی به دید خود از مدیوم های حال حاضر قافل شوم.

بنظرتون تاسیس GenDesign تونسته فرصت های بیشتر و دوباره ای در اختیار شما قرار بده ؟

در مقایسه با گذشته، فکر کنم الان بیشتر قادر خواهم بود که روی جنبه های خلاقانه کار بیشتر تمرکز کنم. در گذشته باید به کارهای دیگه نیز رسیدگی می‌کردم اما حال احساس راحتی بیشتری می‌کنم.

اما آیا این انگیزه اصلی تاسیس GenDesign ـــه ؟

فکر کنم شاید این دلیل بتونه بخشی از انیگزه اصلی باشه. البته که زمانی که برای اولین بار اقدام به تاسیس استودیو جدید کردیم، قصد و هدف اولیمون نمیتونست آزادی بیشتر باشه اما در ادامه مسائل پیرامون این هدف شکل گرفت. بطور کل برای من این تصمیم خیلی عاقلانه و خوب بود، اما اگر به دنبال اطلاع بیشتری پیرامون دلایل جدایی و چرایی تاسیس GenDesign هستین، باید ذکر کنم که واقعا درحال حاضر نمی‌تونم بیشتر از این حول این مسئله صحبت کنم.
 
یه چیزی Ueda توی مصاحبه اخیرش گفت که من یکم نا امید شدم
گویا کامبت بازی مثل ico هست و بیشتر جنبه تفننی داره و برای بزرگ نشون دادن تریکو هستش...

من کامبت SoC رد خیلی دوست داشتم و خیلی خوشحال تر میشدم اگه همونروند رو ادامه میداد...
به هر حال امیدوارم بازی موفق باشه :)
 
یه چیزی Ueda توی مصاحبه اخیرش گفت که من یکم نا امید شدم
گویا کامبت بازی مثل ico هست و بیشتر جنبه تفننی داره و برای بزرگ نشون دادن تریکو هستش...

من کامبت SoC رد خیلی دوست داشتم و خیلی خوشحال تر میشدم اگه همونروند رو ادامه میداد...
به هر حال امیدوارم بازی موفق باشه :)
والا کامبت هر دو بازی SOC و ico تقریبا یکی بودن یعنی این جور بازیا میشه گفت اصلا کامبت شاخی ندارن:D
فقط تو soc میپریدی رو سر و کله یه غول یه جاشو پیدا میکردی با ضربات تکراری میکشتیش:Dکه تو ico همچین چیزی نبود اونم به خاطر داستانی که داشت تو این بازی هم با توجه به تریلر هایی که نشون دادن معلوم بود که بیشتر سبکش به ico رفته در حقیقت مثله ico باید از دست این جونورا فرار کنی غولی هم وجود نداره که بخوایی بکشیش:D و میشه گفت از اسمه بازی هم معلوم بود که کلا محور داستان روی این تریکو هست
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or