Fumito Ueda: در ابتدا سخت بود که انتقال TLG به PS4 را بپذیرم ! (مصاحبه جدید با IGN)

GUѦRDiAN

کاربر سایت
Jun 25, 2011
985
نام
Esmaiel
9sjq_the-last-guardian_2016_05-26-16_003.jpg

IGN یک ویدیوی هشت دقیقه ای شامل مصاحبه ای با کارگردان و خالق The Last Guardian، آقای Fumito Ueda منتشر کرده که اطلاعات و شفاف سازی های تازه ای از روند طولانی توسعه بازی، گیم دیزاین، سختی انتقال به سخت افزار جدید، نقش هر یک از استدیوهای Gen Design و SIE Japan Studio و در نهایت محدوده زمانی ریلیز ارائه می دهد

روند توسعه
نزدیک به ده سال از زمانی که بازی قبلیمان منتشر شده می گذرد؛ اما حقیقتا ما کل این زمان را مشغول به توسعه و ساخت بازی نبوده ایم. پس از منتشر شدن Shadow of the Colossus و قبل از این که ساخت TLG را استارت بزنیم وقفه ای وجود داشته و البته پس از آن نیز کل آن زمان تا به حال را نیز یکسره مشغول آن نبوده ایم. بنابراین سخت است که مدت زمان دقیقی که بازی در دست توسعه بوده را اعلام کنیم. اما چیزی که به طور یقین می توانم بگویم این است که ما در نظر داشتیم با توجه به طولانی بودن روند توسعه دو بازی دیگرمان (ICO و SOTC) اینبار کار روی پروژه جدید کمتر از تیم وقت بگیرد اما طولانی شدن این دوره آن هم تا این حد برای خود من کاملا غیره منتظره بود

گیم دیزاین
از نظر طراحی، کانسپت کلی TLG از زمان شروع تا به حال تغییری نکرده است. شاید ما تغییرات کوچکی را اعمال کرده باشیم اما ایده ی تعامل و همکاری پسربچه با تریکو و رفتن به مکانها و انجام کارهایی که هر کدام به تنهایی قادر به انجام آن نیستند همواره هسته کلی بازی بوده است

نقش Gen Design و SIE Japan Studio
از نظر تقسیم بندی کاریِ بین دو استدیو، نقش Gen Design در زمینه کارگردانی، گیم دیزاین، آرت و ساخت انیمیشنها و نقش طرف دیگر توسعه یعنی Japan Studio، در زمینه اجرایی کردن بازی، ساخت Engine و بهبود آن است. در ابتدا چنین ساختار کاریی من را کمی نگران می کرد اما حال که به قبل مینگرم به نظرم این خیلی به سرعت بخشیدن روند توسعه کمک کرده است؛ به طوریکه اگر در آینده فرصت چنین همکاریهایی پیش بیاید خیلی خوشحال می شوم که آن را قبول کنم

انتقال به PS4
این برای من بسیار سخت بود که انتقال بازی به یک سخت افزار جدید را بپذیرم؛ اما با توجه به اینکه بازار PS3 در حال کوچک تر شدن بود و در طرف مقابل PS4 در حال تسخیر هسته بازار بود، اکنون بسیار خرسندم. هر چند که در ابتدا پذیرش آن سخت بود و کمی نا امید شدم زیرا اینکار باعث می شد تاریخ ریلیز بازی بارِ دیگر عقب بیافتد
تاخیر ریلیز بازی شاید از نکات منفی این انتقال سخت افزاری بود اما PS4 برای بازی مزیتهایی منجمله افزایش کیفیت گرافیکی و جزئیات را نیز در بر داشت هر چند ما در طول توسعه ی بازیها مرحله ای با نام "بهینه سازی" داریم که هنوز به آن نرسیده بودیم اما من فکر میکنم الان میتوانیم در وقتمان صرفه جویی کنیم. ما در ICO و SoTC سعی کردیم گرافیکی خلق کنیم که توسط سخت افزار ثابت و مشخص کنسول محدود نشود (یعنی سعی کردیم یک گرافیک هنری خلق کنیم تا بیشتر تکنیکی) زیرا گرافیک هنری بار سنگینی به دستگاه تحمیل نمی کرد. این هدف اکنون نیز با انتقال بازی به PS4 تغییری نکرده است اما از نظر زمانی، من فکر میکنم با این کنسول خیلی زودتر می توان به آن دست یافت

میزان تکمیل پروژه
من واقعا نمی توانم به شما بگویم که چه درصدی از بازی کامل شده است اما در تلاش مستمری هستیم که بازی نهایتا تا انتهای سال به دست طرفداران برسد. هرچند مدت زیادی از توسعه می گذرد اما در واقع مدت زیادی نیست که توسعه شکل جدی و پیشرفت شکلی ثابت به خود گرفته است. قسمتی از من به خاطر این دوره ی طولانی ناراحت است اما قسمت دیگری از من تنها خواستار تکمیل پروژه است
واقعا امیدوارم که نه تنها خودم بلکه بازیبازها نیز از بازی لذت ببرند؛ همانطور که بقیه اعضای تیم چنین حس مشابهی دارند. و اگر اینگونه باشد کل زمان و زحمتی که برای این عنوان صرف کرده ایم ارزشش را خواهد داشت

اگر مشکلی داشت ببخشید با وجود وقت کم عجله ای ترجمه کردم!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر