PlayStation The Last Guardian

اخطار: هرگونه صحبت در مورد داستان و مراحل بازی [خارج از اسپویلر] که به نوعی بتواند چیزی را برای کاربران لو بدهد ممنوع است

0f58_the_last_guardian.png


توسعه دهنده: gen DESIGN / Japan Studio
ناشر: Sony Interactive Entertainment
طراح، نویسنده و کارگردان: Fumito Ueda
تهیه کننده: Yasutaka Asakura
آهنگساز: Takeshi Furukawa
پلتفرم: PS4
ژانر: Action Adventure
تاریخ انتشار:
ژاپن / آمریکای شمالی / استرالیا: December 6, 2016
اروپا: December 7, 2016
باکس آرت:
3nv7_tlg_box.png


5hmx_information.png

The Last Guardian سومین ساخته Team Ico که حال با نام "gen DESIGN" فعالیت می کند، از میانه های سال 2008 پس از کلید خوردن پروسه های تحقیقاتی اولیه آن با اسم رمز Project Trico وارد مراحل توسعه شده تا یک سال بعد به صورت رسمی در طی مراسم E3 معرفی شود. بعد از آن پروژه با نمایش کوتاهی در TGS نیز همراه شد ولی از آن نقطه به بعد The Last Guardian با عدم انتشار خود در تاریخ مقرر که تابستان 2010 بود کم کم پا به برزخ توسعه خودش گذاشت و به دنبال آن، شایعاتی از به بن بست رسیدن پروژه بالا گرفت که با جدا شدن Fumito Ueda طراح و کارگردان آن در همان سال آن شایعات به خودش رنگ صحت گرفت.

در میانه های سال 2012 پس از مشخص شدن سخت افزار کنسول نسل بعدی سونی، تیم کوچکی به کُندی مشغول به انتقال و بهینه سازی پروژه برای PS4 شدند. بعد از آن در تابستان 2014، Ueda با تأسیس استدیوی تازه ای و کوچاندن اعضای تیم سابقش به آن جا کار بر روی The Last Guardian که حال مراحل Re-Engineering را تماماً پشت سر گذاشته بود، با جدیت از سر گرفت تا به دنبال آن پروژه 7 ساله تیم که البته در واقع بیشتر از 3 سال تحت ساخت نبوده، سرانجام در E3 ـه 2015 دوباره رونمایی شده و برای عرضه در سال بعد در نظر گرفته شود.

The Last Guardian روایت گر قصه پسربچه ای بی نام است که پس از تبعید و حبس در دژی بزرگ با پیدا کردن موجودی افسانه ای که او را Trico صدا می کند قصد رویارویی با نگهبانان شبح مانند آن قصر و فرار به بیرون از دیوارهای بلندش را می کند. این که داستان این دو چطور تمام می شود را نمی دانیم که البته Ueda خودش می گوید که این قصه تنها بهانه و بستری برای نشان دادن ارتباط میان این دو است که هر چند با رفتاری سرد و توأم با نافرمانی و بی اعتمادی از هر دو طرف شروع می شود ولی قرار است که گره میانشان با پیشروی در قصه محکم و محکم تر شود.

6wnq_news.png

  • Fumito Ueda مصاحبه های مفصلی با رسانه های ژاپنی انجام می دهد و اطلاعات تازه ای از روند توسعه بازی به اشتراک می گذارد (متن مصاحبه)
  • در تاریخ 2 نوامبر آقای Yoshida طی گفت و گویی با وبسایت Gamespot اعلام می کند که در رابطه با نمایشهای جدید The Last Guardian محتاطانه عمل خواهد شد (منبع)
  • سونی در مراسم GDC 2016 بار دیگر انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • آقای Phillipe Cardon معاون بخش اروپایی Sony نیز در مصاحبه ای با وبسایت فرانسوی Challenges، انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • در تاریخ 12 سپتامبر، Shuhei Yoshida در قالب پستی در PS Blog اعلام کرد که تیم سازنده برای ارائه بی نقص ترین و پالیش شده ترین تجربه ممکن به مقداری زمان بیشتر احتیاج دارد و تاریخ عرضه بازی رسما به 6 دسامبر موکول شد (منبع)
  • در تاریخ 22 اکتبر، آقای Shuhei Yoshida در حساب توییتر خود خبر گلد شدن بازی را به صورت رسمی اعلام کرد (منبع)
w4uf_reviews.png


" تعظیم کن "

Washington Post - 10/10 - A Gaming Masterpiece
Telegraph - 5/5
PlayStation LifeStyle - 10/10
Guardian - 5/5
Time - 5/5
Hardcore Gamer - 5/5
Easy Allies - 5/5
Digitally Downloaded - 5/5
New York Daily News - 5/5
The Daily Dot - 5/5
Playstation Official Magazine UK - 10/10
Gameblog.fr - 10/10
Gamespot - 9/10
EDGE - 9/10 - Game of the Year
...

sivp_characters.png


0c44_characters_the_boy.jpg

پسربچه بی هویت قصه که بازیکن کنترل او را دست می گیرد با داشتن تتوهایی گرفته شده از قبایل "سمون" و "مائوری" بر روی بدن خودش این نظریه که شاید شبیه به پسربچه Ico بخاطر نشان هایی که در بین اهالی او شیطانی قلمداد می شوند – دو شاخ بر روی سر – حال در این قلعه حبس شده را تقویت می کند. پسربچه برای رو به رو شدن با نگهبان های قصر به Trico متکی است و Trico هم برای رهایی از غل و زنجیر فیزیکی خودش و ترس های روانی اش از محیط قصر به پسربچه.

ujd7_characters_trico.jpg

Trico موجود اسرارآمیزی که پسربچه او را پیدا و آزاد می کند، ترکیبی از حیوانات مختلف از جمله عقاب، گربه و سگ است. Trico حیوان ماده قصه، دو بال دارد که شاید با بزرگ شدن جثه اش بتواند با آنها پرواز کند و یا شاید هم صرفاً عملکردی شبیه به پره های ماهی در زیر آب را برایش داشته باشند. او همینطور دو شاخ شکسته شده نورانی و چشمانی با امکان تغییر رنگ بسته به احساساتش دارد. اینکه چرا Trico در قصر غل و زنجیر شده و چرا از نماد تک چشم می ترسد و اینکه آیا موجودات دیگری شبیه به او هم در این دژ وجود دارند همگی از همان جنس سوالات بی جواب کارهای Ueda هستند و هنوز زود است که بدانیم ماجرا از چه قرار است.

gjmi_characters_unknown_enemies.jpg

نگهبانان قصر که از سر تا پا در زره پوشیده شده هستند از یک جهت می توانند به دشمنان کرکتر اصلی در Ico و SotC ارتباط مفهومی داشته باشند و آن هم این نکته که بنظر می رسد جسمی ندارند و روح سیاهی که درون آنهاست ماهیت وجودشان باشد. با این تفاوت که بجای آنکه شبیه به Ico پسربچه با خود این ارواح درگیر شود، در این جا شبیه به SotC در کالبدی زره ای فرو رفته اند و ظاهراً با خارج شدن روح از این کالبد است که از بین می روند. اینکه چه چیزی این نگهبانان ناشناخته قصر را به نگه داشتن پسربچه و Trico در قصر وادار می کند و در پشت سر چه اتفاقی در حال رخ دادن است تاکنون به صورت راز باقی مانده است.

ayz2_screenshots.png


...

nlzo_artworks.png


...

...

ipeo_videos.png


ndze_e32015trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2015 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
5ibn_ignvideopreview.jpg

The Last Guardian: Bringing Trico to Life - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
grac_epicsoundtrack.jpg

Crafting The Last Guardian's Epic Soundtrack - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
gdy2_e32016trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2016 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
79l5_retrospectivevideo.jpg

The Last Guardian - ICO & Shadow of the Colossus Retrospective Video | PS4
360p - 720p - YouTube - آپارات
+
s2rg_actiongameplaytrailer.jpg

The Last Guardian – Action Gameplay Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
dact_cinematictrailer.jpg

The Last Guardian – CG Cinematic Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
38ta_introductionvideo.jpg

The Last Guardian - Introduction Video
1080p - YouTube - آپارات

f6l3_creators.png

Ico، اولین ساخته این تیم از یک جهت با The Last Guardian شباهت زیادی دارد، از آنجایی که Ico نیز در ابتدا برای PS1 در نظر گرفته شده با یک تأخیر یک ساله به PS2 منتقل شد تا ساخت آن نزدیک به 4 سال وقت بگیرد. بعد از آن Shadow of the Colossus با وجود آنکه ساخت آن عملاً قبل از انتشار Ico کلید خورده بود نیز از قائده پروسه طولانی ساخت در کارهای Ueda استثنا نشد و 4 سال دیگر از تیم وقت گرفت و از همین بُعد Yohsida آنها را ملقب به Team Olympic می کرد.

البته پروسه طولانی ساخت کارهای Team Ico با در نظر گرفتن اینکه Team Ico در هنگام ساخت هر دو کار در بهترین حالت ممکن 20-25 نفر عضو ثابت داشت تعجب برانگیز نیست، قائده ای که برای gen DESIGN فعلی و The Last Guardian نیز صادق است و همین مسئله تیم را وادار می کند تا بخشی از کارشان را به عهده اعضای Japan Studio بگذارند.

امّا با این همه چرایی اینکه The Last Guardian در طی همه این 7 سال در معرض توجه بوده را قاعدتاً باید در دو اثر قبلی Fumito Ueda طراح، نویسنده و کارگردان آن جستجو کرد، Ico و Shadow of the Colossus. اطلاعات بیشتر ...

 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
یه چیزی Ueda توی مصاحبه اخیرش گفت که من یکم نا امید شدم
گویا کامبت بازی مثل ico هست و بیشتر جنبه تفننی داره و برای بزرگ نشون دادن تریکو هستش...

من کامبت SoC رد خیلی دوست داشتم و خیلی خوشحال تر میشدم اگه همونروند رو ادامه میداد...
به هر حال امیدوارم بازی موفق باشه :)

چجوری کامبت SotC رو تو این بازی بیارن؟
 

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
ممنون از اسماعیل بخاطر آپلود مجله و اینکه مطلب خوبی نوشته بودن، اولین Hands-Onـی هستش که از این بازی روی کنسول تجربه شده !
از همون اول بیشتر از اینکه بخوان به پروتوگانیست بازی زوم کنن و در مورد اون صحبت کنن، بیشتر در مورد تریکو صحبت شده و اینکه ظاهر بدجوری بدقلقه ! مثلا اینکه برای اینکه انرژی کسب کنه و خستگی ش رو از بین ببره، باید غذا بخوره ولی اگر مثلا یک نیزه یا تیری در جسم ـش فرو رفته باشه، فریاد یا شایدم بهتره بگیم نعره های به شدت بلند و خشنی می کشه که ادیتور مجله گفته:
Trico may look appealing
perched on a castle wall, feathers ruffling in the
wind, but it would be unwise to forget that it’s
both wild and extremely dangerous.
و اینکه مثلا غذا خوردن و خستگی گرفتن این موجود خودش سختیه هایی داره ولی فقط این نیست !
خود ueda گفته:
This creature isn’t like the cute pets that
exist in other games, or an ally that’s really
useful,
پس اون تفکراتی که در مورد این موجود دارید رو کلا عوض کنید، چون طبق خود گفته ueda گفته ما از این دسته بازی هایی که همکار و یا اون یاری که به شما کمک میکنه و خودش رو در تمامی مراحل بازی با شما تطبیق میده و طبق خواسته های شما عمل میکنه، زیاد داریم. "کنترل تریکو یه جورایی مبهمه و این دقیقا همون چیزی بوده که می خواستیم، این یکی از عناصر این بازی هستش. من میخوام وقتی مردم کنترلر رو دستشون میگیرن، شخصیت و موجودی رو کنترل کنن که تا به حال نکردن."
ادیتور در یه جای دیگه میگه که این خرابه های معابد، بناهای فروپاشیده شده و این دوستی رو به رشد (بین تریکو و پسربچه) دقیقا یه حس مبهم و عمیقی رو القاء می کنه که در بازی های قبلی اودا تجربه کردیم، به عبارتی دیگه مثل گشتن و پرسه زدن برای اولین بار در قلعه ملکه شرور در بازی ico !
در قسمت بعدی جالب تر میشه !
میرسن به یه جایی که مسیر تنگ و باریک میشه و این غول بزرگ تریکو نمیتونه رد بشه و جالب اینجاست که زمانی که پسربچه رو از اون تنگه رد می کنیم، تریکو با منجکاوی به پروانه های زرد و سبز و ابی رنگی که بال میزنن در هوا خیره میشه و با تعجب نگاه میکنه ! کم کم ظاهر هوا سرد میشه ! پسربچه دستاش رو حلقه میکنه دور خودش، نفس هاش دیده میشه، اونچا ظاهرا یه محراب هست و یه استخر پر از اب، اونطرف استخر یه آینه دیده میشه ! یه Gun لول ! :D
there’s a mirror
which, once picked up, the boy wields like a
shield. Holding Circle “illuminates” the device shining what is ostensibly an ornate crosshair onto any surface it’s aimed at.
ظاهرا شما وقتی دایره (دکمه) رو نگه میدارید، یه نور آتش مانندی از این سلاح آزاد میشه و شما میتونین هدف گیری کنین به هر نقطه ای که میخواین. اون موقع هست گه یه انرژی قرمز رنگ از دم تریکو به همون سمت و سویی که هدف رفتین رها میشه و متلاشی میکنه اون قسمت رو !
روی دشمن ها مطمئن نیستن که بشه استفاده کرد، چون بیشتر در محیط های پازلی در دمو از این قابلیت استفاده شده !
he hints that the studio
intends to lean heavily on Trico’s lightning.
اودا و تیم ـش هدف دارن تا تکیه زیادی روی همین ویژگی (همان صاعقه ای که از دم خارج میشه بکنن، چون به گفته اودا این خیلی میتونه رو خلق و خوی اون موجود تاثیر بزاره و اون رو درنده خو تر نشون بده !
“There are several reasons why I explored
this idea, but one of them is to make players
understand the force and ferocity of Trico,
===================================
و یک قسمتی که من شخصا خیلی خوشم اومد فلسفه اش و نگرش در مورد ساخت یه بازی هست ! اینکه یه گیم دیزاینر با هدف و پیشینه قبلی سراغ یه ایده بره،بنظرم محاله که خروجی چیز بدی از آب در بیاد !
“I often get asked about these themes, but
I’m not really conscious of them,” he says. “It’s
not like [I have a specific] interest in those
themes and that’s why they occur in Shadow Of
The Colossus, The Last Guardian or Ico. It’s just
that when you’re creating a game you have to
think about the hardware, and resources, and
programming code and technologies that you
have to work with, and then you think about
what would be a good theme to express those
with.That’s how I arrive at my ideas.
مجله edge مطالب بیشتری نوشته، و اینکه یه Q&A هم داره که خوندش جالبه !
 
آخرین ویرایش:

B_O_X_E_R

کاربر سایت
Feb 16, 2016
601
نام
آرین کمال
دستت درد نکنه اطلاعاتی که دادی ویران کننده بود:-t هایپ خورد به سقف=D>

سونی داره چیکار میکنه نمیدونم برا کدوم بازیاش هایپ شم ^:)^
حالت خوبه برادر؟ اطلاعاتی ندادم انتظاراتم رو از بازی گفتم. اینکه بازی هیچ اطلاعاتی ازش نیومده کمترین انتظاری که از بازی میره چیه؟ چند ساله بازی رو امروز فردا کردن آخر سر با یه گرافیک در سطح نسل هفتم پارسال تایید کردن داره میاد ... بعد از اونم هیچ. نه داستان نه گیم پلی هیچی از بازی نگفتن.. حتی تایید نشده تاریخش پس چه انتظاری میتونم داشته باشم ازش؟ به غیر از اینکه هفته دیگه یه گیم پلی با گرافیک نسل هشتم به همراه تاریخ انتشار ببینیم.
سونی هم جدیدا معلومه داره چکار میکنه...تاخیر هورایزن. ..ضد حال های gran Turismo sport ...به نظرم قبل از پست دادن ببین چی نوشتم بعد ج بده ممنون..
 

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
لعنتیااااا، ضربه ی آخر رو زدن ! موسیقی سحرآمیز و حماسی، لوکیشن ! لوکیشن های بسیار و به شدت اعجاب انگیز، پرواز کبوترهای سفید بر فراز این منطقه طلسم شده و از همه مهم تر وسعت و Long Landscape ـهای بشدت جادویی و مبهم، یعنی دقیقا شبیه به همون SOTC که البته اونجا در یه بعد کوچکتری نشون داده شده بود، راستی سکانس اول بازی دوربین طوری حرکت می کرد که فکر کردم تریکو داره تو اوج آسمون ها پرواز میکنه ! در کل بدجوری من رو گرفت ! یعنی دقیقا همون دنیایی که توی گوشه های تاریک ذهنم همیشه تصور می کردم ! چه دنیایی واقعا ! اون دیالوگ آخر رو هم پسربچه داستان با یه جور بغض و ناراحتی ادا کرد، انگار پایان سفر پرماجراشون بود...
پ.ن: راستی خیلی جالبه، در قسمتی ازتریلر یک موجود دیگه (شبیه به تریکو!!) در بازی نشون داده میشه...
 
آخرین ویرایش:

Silent Siren

کاربر سایت
Aug 31, 2014
207
نام
مهدی
کارگردانی نمایش و موسیقی بازی به طرز ناجوانمردانه ای فوق العاده بود...!اصلا یه حس وصف نشدنی داشت.!{یه صحنه بود تریکو داشت بال هاش رو امتحان میکرد و بعد سین کات میخوره و پسربچه میگه بال هات شکستن ؟... یه لحظه یاد یکی از کلوسوس های SoTC افتادم که پرواز میکرد و وندا برای غلبه بهش مجبور بود ازش سواری بگیره روی دریاچه. تو اون بازه زمانی هم نحوه طراحی پرواز کردن روی یک موجود غول پیکر خیلی خوب پیاده سازی شده بود. وای اصن تصورش...!@-)}

The Last Guardian Collector's Edition
  • The Last Guardian game
  • Steelbook case
  • Premium statue
  • 72-page art book
  • Sticker sheet
  • Collector's box
119.99$

last-guardian.0.jpg


رویایی تر از این نمیشه.!
 
آخرین ویرایش:

masoud101

کاربر سایت
Sep 26, 2014
534
نام
مسعود
دوستان یه قسمت از تریلر دوتا تریکو کنار هم دیدیم...
مگه تیتل بازی اشاره به خود تریکو نداره؟!
حدسی نظری چیزی ندارین؟!
اگه دقت کنی میبینی دو تا تریکو می خوان با هم مبارزه کنن.اون تریکو دومی یکم شمایلش خبیث تر نشون می داد.
احتمالا اون باید عضوی از خانواده تریکو یا همون جامعشون باشه که تریکو رو ترد کردن.
 
  • Like
Reactions: ArianAwesome

hbmss

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,312
نام
hosein
کسی متوجه شاه تریکو شده که بعضی جا ها شکستشن بعضی جا ها بلنده ؟ برای اون تریکو که تو بازی میاد اونم شاخاش بلند و کشیدست !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر