PlayStation The Last Guardian

اخطار: هرگونه صحبت در مورد داستان و مراحل بازی [خارج از اسپویلر] که به نوعی بتواند چیزی را برای کاربران لو بدهد ممنوع است

0f58_the_last_guardian.png


توسعه دهنده: gen DESIGN / Japan Studio
ناشر: Sony Interactive Entertainment
طراح، نویسنده و کارگردان: Fumito Ueda
تهیه کننده: Yasutaka Asakura
آهنگساز: Takeshi Furukawa
پلتفرم: PS4
ژانر: Action Adventure
تاریخ انتشار:
ژاپن / آمریکای شمالی / استرالیا: December 6, 2016
اروپا: December 7, 2016
باکس آرت:
3nv7_tlg_box.png


5hmx_information.png

The Last Guardian سومین ساخته Team Ico که حال با نام "gen DESIGN" فعالیت می کند، از میانه های سال 2008 پس از کلید خوردن پروسه های تحقیقاتی اولیه آن با اسم رمز Project Trico وارد مراحل توسعه شده تا یک سال بعد به صورت رسمی در طی مراسم E3 معرفی شود. بعد از آن پروژه با نمایش کوتاهی در TGS نیز همراه شد ولی از آن نقطه به بعد The Last Guardian با عدم انتشار خود در تاریخ مقرر که تابستان 2010 بود کم کم پا به برزخ توسعه خودش گذاشت و به دنبال آن، شایعاتی از به بن بست رسیدن پروژه بالا گرفت که با جدا شدن Fumito Ueda طراح و کارگردان آن در همان سال آن شایعات به خودش رنگ صحت گرفت.

در میانه های سال 2012 پس از مشخص شدن سخت افزار کنسول نسل بعدی سونی، تیم کوچکی به کُندی مشغول به انتقال و بهینه سازی پروژه برای PS4 شدند. بعد از آن در تابستان 2014، Ueda با تأسیس استدیوی تازه ای و کوچاندن اعضای تیم سابقش به آن جا کار بر روی The Last Guardian که حال مراحل Re-Engineering را تماماً پشت سر گذاشته بود، با جدیت از سر گرفت تا به دنبال آن پروژه 7 ساله تیم که البته در واقع بیشتر از 3 سال تحت ساخت نبوده، سرانجام در E3 ـه 2015 دوباره رونمایی شده و برای عرضه در سال بعد در نظر گرفته شود.

The Last Guardian روایت گر قصه پسربچه ای بی نام است که پس از تبعید و حبس در دژی بزرگ با پیدا کردن موجودی افسانه ای که او را Trico صدا می کند قصد رویارویی با نگهبانان شبح مانند آن قصر و فرار به بیرون از دیوارهای بلندش را می کند. این که داستان این دو چطور تمام می شود را نمی دانیم که البته Ueda خودش می گوید که این قصه تنها بهانه و بستری برای نشان دادن ارتباط میان این دو است که هر چند با رفتاری سرد و توأم با نافرمانی و بی اعتمادی از هر دو طرف شروع می شود ولی قرار است که گره میانشان با پیشروی در قصه محکم و محکم تر شود.

6wnq_news.png

  • Fumito Ueda مصاحبه های مفصلی با رسانه های ژاپنی انجام می دهد و اطلاعات تازه ای از روند توسعه بازی به اشتراک می گذارد (متن مصاحبه)
  • در تاریخ 2 نوامبر آقای Yoshida طی گفت و گویی با وبسایت Gamespot اعلام می کند که در رابطه با نمایشهای جدید The Last Guardian محتاطانه عمل خواهد شد (منبع)
  • سونی در مراسم GDC 2016 بار دیگر انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • آقای Phillipe Cardon معاون بخش اروپایی Sony نیز در مصاحبه ای با وبسایت فرانسوی Challenges، انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • در تاریخ 12 سپتامبر، Shuhei Yoshida در قالب پستی در PS Blog اعلام کرد که تیم سازنده برای ارائه بی نقص ترین و پالیش شده ترین تجربه ممکن به مقداری زمان بیشتر احتیاج دارد و تاریخ عرضه بازی رسما به 6 دسامبر موکول شد (منبع)
  • در تاریخ 22 اکتبر، آقای Shuhei Yoshida در حساب توییتر خود خبر گلد شدن بازی را به صورت رسمی اعلام کرد (منبع)
w4uf_reviews.png


" تعظیم کن "

Washington Post - 10/10 - A Gaming Masterpiece
Telegraph - 5/5
PlayStation LifeStyle - 10/10
Guardian - 5/5
Time - 5/5
Hardcore Gamer - 5/5
Easy Allies - 5/5
Digitally Downloaded - 5/5
New York Daily News - 5/5
The Daily Dot - 5/5
Playstation Official Magazine UK - 10/10
Gameblog.fr - 10/10
Gamespot - 9/10
EDGE - 9/10 - Game of the Year
...

sivp_characters.png


0c44_characters_the_boy.jpg

پسربچه بی هویت قصه که بازیکن کنترل او را دست می گیرد با داشتن تتوهایی گرفته شده از قبایل "سمون" و "مائوری" بر روی بدن خودش این نظریه که شاید شبیه به پسربچه Ico بخاطر نشان هایی که در بین اهالی او شیطانی قلمداد می شوند – دو شاخ بر روی سر – حال در این قلعه حبس شده را تقویت می کند. پسربچه برای رو به رو شدن با نگهبان های قصر به Trico متکی است و Trico هم برای رهایی از غل و زنجیر فیزیکی خودش و ترس های روانی اش از محیط قصر به پسربچه.

ujd7_characters_trico.jpg

Trico موجود اسرارآمیزی که پسربچه او را پیدا و آزاد می کند، ترکیبی از حیوانات مختلف از جمله عقاب، گربه و سگ است. Trico حیوان ماده قصه، دو بال دارد که شاید با بزرگ شدن جثه اش بتواند با آنها پرواز کند و یا شاید هم صرفاً عملکردی شبیه به پره های ماهی در زیر آب را برایش داشته باشند. او همینطور دو شاخ شکسته شده نورانی و چشمانی با امکان تغییر رنگ بسته به احساساتش دارد. اینکه چرا Trico در قصر غل و زنجیر شده و چرا از نماد تک چشم می ترسد و اینکه آیا موجودات دیگری شبیه به او هم در این دژ وجود دارند همگی از همان جنس سوالات بی جواب کارهای Ueda هستند و هنوز زود است که بدانیم ماجرا از چه قرار است.

gjmi_characters_unknown_enemies.jpg

نگهبانان قصر که از سر تا پا در زره پوشیده شده هستند از یک جهت می توانند به دشمنان کرکتر اصلی در Ico و SotC ارتباط مفهومی داشته باشند و آن هم این نکته که بنظر می رسد جسمی ندارند و روح سیاهی که درون آنهاست ماهیت وجودشان باشد. با این تفاوت که بجای آنکه شبیه به Ico پسربچه با خود این ارواح درگیر شود، در این جا شبیه به SotC در کالبدی زره ای فرو رفته اند و ظاهراً با خارج شدن روح از این کالبد است که از بین می روند. اینکه چه چیزی این نگهبانان ناشناخته قصر را به نگه داشتن پسربچه و Trico در قصر وادار می کند و در پشت سر چه اتفاقی در حال رخ دادن است تاکنون به صورت راز باقی مانده است.

ayz2_screenshots.png


...

nlzo_artworks.png


...

...

ipeo_videos.png


ndze_e32015trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2015 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
5ibn_ignvideopreview.jpg

The Last Guardian: Bringing Trico to Life - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
grac_epicsoundtrack.jpg

Crafting The Last Guardian's Epic Soundtrack - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
gdy2_e32016trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2016 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
79l5_retrospectivevideo.jpg

The Last Guardian - ICO & Shadow of the Colossus Retrospective Video | PS4
360p - 720p - YouTube - آپارات
+
s2rg_actiongameplaytrailer.jpg

The Last Guardian – Action Gameplay Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
dact_cinematictrailer.jpg

The Last Guardian – CG Cinematic Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
38ta_introductionvideo.jpg

The Last Guardian - Introduction Video
1080p - YouTube - آپارات

f6l3_creators.png

Ico، اولین ساخته این تیم از یک جهت با The Last Guardian شباهت زیادی دارد، از آنجایی که Ico نیز در ابتدا برای PS1 در نظر گرفته شده با یک تأخیر یک ساله به PS2 منتقل شد تا ساخت آن نزدیک به 4 سال وقت بگیرد. بعد از آن Shadow of the Colossus با وجود آنکه ساخت آن عملاً قبل از انتشار Ico کلید خورده بود نیز از قائده پروسه طولانی ساخت در کارهای Ueda استثنا نشد و 4 سال دیگر از تیم وقت گرفت و از همین بُعد Yohsida آنها را ملقب به Team Olympic می کرد.

البته پروسه طولانی ساخت کارهای Team Ico با در نظر گرفتن اینکه Team Ico در هنگام ساخت هر دو کار در بهترین حالت ممکن 20-25 نفر عضو ثابت داشت تعجب برانگیز نیست، قائده ای که برای gen DESIGN فعلی و The Last Guardian نیز صادق است و همین مسئله تیم را وادار می کند تا بخشی از کارشان را به عهده اعضای Japan Studio بگذارند.

امّا با این همه چرایی اینکه The Last Guardian در طی همه این 7 سال در معرض توجه بوده را قاعدتاً باید در دو اثر قبلی Fumito Ueda طراح، نویسنده و کارگردان آن جستجو کرد، Ico و Shadow of the Colossus. اطلاعات بیشتر ...

 
آخرین ویرایش:
با این دیرکردها این بازی هنگام انتشار دستکم دیگه نباید مشکلات فنی داشته باشه.در مورد داستانش که میشه اطمینان زیادی داشت مورد پسند بیشتر گیمرا و منتقدین قرار بگیره امیدوارم گیم پلیش هم جالب در بیاد تا یه اثر به یاد موندنی رو تجربه کنیم.
 
با این دیرکردها این بازی هنگام انتشار دستکم دیگه نباید مشکلات فنی داشته باشه.در مورد داستانش که میشه اطمینان زیادی داشت مورد پسند بیشتر گیمرا و منتقدین قرار بگیره امیدوارم گیم پلیش هم جالب در بیاد تا یه اثر به یاد موندنی رو تجربه کنیم.
بازی بیستر شبیه همون ico پس احتمالا به خوبی اونه
 
دوست عزیز من درباره پسره گفتم خودم چند ساعتی شادو اف د کلوسوز بازی کردم اصن اینجوری نبود
الان تو به من بگو تو این عکسه بیشترین جزئیات رو کدوم دارن
hh5qksxb6hrjiwtg2ays.jpg

این الان از راه دوره اگه واقعا بازیش کرده بودی زمانی که می خواستی از این غوله بالا بری گرافیک موهایه این غواله در مقابل شخصیت پسره مثل تفاوت دو نسل بود الان بازم میگی تفاوت نداشتن؟
درضمن فقط هم تو نیستی که میایی همچین چیزی رو میگی ما از زمان E3 که بازی معرفی شد برایه ps4 این داستان ها رو داریم میبینیم
 
الان تو به من بگو تو این عکسه بیشترین جزئیات رو کدوم دارن
hh5qksxb6hrjiwtg2ays.jpg

این الان از راه دوره اگه واقعا بازیش کرده بودی زمانی که می خواستی از این غوله بالا بری گرافیک موهایه این غواله در مقابل شخصیت پسره مثل تفاوت دو نسل بود الان بازم میگی تفاوت نداشتن؟
درضمن فقط هم تو نیستی که میایی همچین چیزی رو میگی ما از زمان E3 که بازی معرفی شد برایه ps4 این داستان ها رو داریم میبینیم
در حد tlg نیست تفاوتش این پسره خیلی ضایع هست
 
این پست فکر می کنم خیلی بدردبخور باشه هر چند طولانی ـه اگه 5-10 دقیقه وقت دارین حتماً بخونینش چون کوچکترین اسپویلی هم نداره.

من از E3 2015 به اینطرف چیز خاصی از The Last Guardian ندیدم یعنی دلم نمی اومد ولی چکیده impression ـهای مختلف رو همیشه از یکی می پرسیدم حالا چه زمان دمو E3 و چه الان، یکی از کسایی که تحلیل Polygon و ویدئوی IGN رو خونده و دیده بود بهم دیشب می گفت که ایراد اصلی و کلیت حرفشون درباره کنترل دوربین، کنترل کرکتر اصلی و پریدن پسربچه بوده! یعنی مشکلی که با دمو داشتن همین قضیه بوده مگرنه تو pacing و گیم پلی و بحث هنری و کاگردانی و ... مثلاً The Verge می گه فرزند خلفی برای اجدادشه! این دو تا ایراد رو نیمچه اطلاعاتی دربارشون داشتم گفتم بگم.

این از بی سوادی نویسنده Polygon ـه که این مسائل رو به یک نسل خاص مرتبط می دونه! استایل و مختصات کنترل دوربین و کنترل کرکتر اصلی داخل کارهای اینها همینطوری ـه حالا چه زمانی که برای PS2 می ساختن، چه وقتی برای PS3 پروژه کلید زدن و چه الان که به PS4 انتقالش دادن، نسل چی آخه؟ The Last Guardian دوربین fixed نداره ولی یک سری جاگیری های کلی دوربین می کنه بسته به لوکیشن که اگه این قاب بندی ها مشکلی داشته باشن احتمالاً داخل playtest ـها به گوششون می رسه و حل می شن ولی "کنترل دوربین" یک چیز متفاوتِ. یک سرچ کنین SotC camera تایتل هایی می آد عین اینکه is this the worst camera in a video game, ever? حالا طرف داره اغراق می کنه ولی جالب که یک 2-3 نفری هم جواب گذاشتن که "آره راست می گه دوربین خیلی بد بود" یعنی اینکه مسئله ایراد گرفته شدن به دوربین کارهای Team Ico یک چیز مسبوق به سابقه است! اکثریت شاید ندونن به کل جریان چیه ولی یک سری باهاش مشکل داشتن حالا چه منتقد و چه مخاطب عادی، اون یک سری الان با Last Guardian هم مشکل دارن و دست کم اونزمان که تو اقلیت بودن و فکر می کنم الانم باشن، هر چند همینها هم چه بسا اگه زمان بیشتری باهاش بگذرونن عادت کنن و مسلط تر بشن.

درباره کنترل کرکتر اصلی، اگه سرچ کنی SotC awful controls یا نه اصن بزنی SotC b اولین آفر گوگل bad controls ـه یعنی اینکه عین بحث دوربین، این قضیه هم مبتلا بِهِ و چه زمانی که منتشر شد یک سری این ایراد رو بهش می گرفتن چه وقتی ریمستر شد! نکته ماجرا اینجاست که در عین اینکه یک سری ایراد می دونستن نوع کنترل کرکتره داخل SotC رو، مثلاً Destructoid مقاله تو دفاع از این مسئله نوشت SotC controls are an exercise in art و داخلش درباره دلایل و مختصات این قضیه نوشت و حتی یک نقطه عطف تو "کنترل کرکتر" داخل نسل دونستش! این مقاله خیلی چیز درست درمونی ـه اگه بخونینش حتی به فهم دلیل clumsy / unresponsive و نمی دونم چه کلمه ای باید استفاده کنم "یهویی" بودن حرکات پسربچه داخل Last Guardian هم کمک می کنه.

نتیجه خیلی خلاصه اینکه، با کنترل Wander داخل SotC مشکلی داشتین؟ اگه نه، حتی میدفینگر هم نیازی نیست حواله ایرادات امثال Polygon و هر نقد احتمالی بکنین. با کنترل دوربین به خصوص موقع نبرد با Colossi ـها مشکلی داشتین؟ اگه نه دوباره به همون روال! امثال ما احتمالاً نمی فهمن The Last Guardian هم چشه عین SotC ولی خُب یک سری مشکل داشتن و دارن و این وسط به ما چه واقعاً! اگه فهمیدن بحث نوع کنترل رو و به کنترل دوربین عادت کردن که کردن، نکردن هم به درک!:D

موضوع آخر "پسربچه" است. طراحی این شخصیت "عامدانه" خام و cel-shade ماننده و این کار تو تقابل / تناقض تصویری با Trico ای قرارش می ده که تا حد ممکن واقع گرایانه طراحی شده و حس رئال داره و این "تقابل" فقط به بحث بصری هم ختم نمی شه و حتی تو حرکت هم وجود داره، یعنی از یک طرف Trico رو داریم که انیمیشن های خودش که هیچی حتی حرکات پرهای بدنش هم باید فیزیک جداگونه داشته باشن و از یک طرف پسربچه ای که حرکاتش غالباً puppet-like ان! تکنیک های بصری – فنی که تیم روی Trico اعمال می کنه یک چیزه، برای پسربچه یک چیزه دیگه مثلاً تو تابش نور از بالهای Trico باید ضخمات بال درش لحاظ بشه و بازتابش مبتنی بر واقعیت باشه ولی هیچ اهمیتی نداره که الان چون نور از زاویه n داره می تابه در نتیجه سایه زنی صورت پسربچه باید فرق خاصی بکنه، اصن تو ظاهر پسربچه دنبال جزئیات گشتن بی معنی ـه. تو حرکت هم همینه، فیزیک و دقت درست بودن قوانین حرکتی برای Trico یک چیزه، برای پسربچه بخاطر همون بحث حس و حال puppet داشتن یک چیزه دیگه! پسربچه نماد یک دنیای ساده، بچگونه، سر به هوا گونه است و این مسئله تو تصویرش که واضحه، با این تکنیک ساخت انیمیشن به اون نوع کنترل کرکتر clumsy مانند هم الزاماً "باید" ختم می شد. نمی دونم این رابطه کنترل کرکتر و انیمیشن های اون رو تونستم توضیح بدم یا نه ولی همچین معادله و تکنیک های واقعاً درش لحاظ شده! تو Ico و SotC به این شکل این قضیه پیاده نشده بود ولی بازم بیس اش وجود داشت. یک گیف قدیمی از زمان PS3 بود اونو ندارم بحث فیزیک / جاذبه رو جالب نشون می داد، الان به خصوص تو انیمیشن چرخیدن و از پله بالا / پائین رفتن اگه دو تا نخ به دستهای پسربچه تصور کنین معنی اون puppet-like رو متوجه می شه شد، اون تقابل تصویری دو تا کرکتر هم که خیلی واضحه و همینطور اون بحث تکنیک های نورپردازی / سایه زنی رو صورت Trico / پسربچه که حالا نورپردازی یک مثالِ مگرنه همش همینه.

36k7c1dqvcmf3iijkpg5.jpg


mqrribt6tazdfxbxmv6x.jpg


h2dxvnknfm8bx7j3bi1i.gif

در کل Ueda بخاطر پشتوانه نقاشی که داره و اینکه شغل اصلی Animator ـه مفاهیم و مبنای زیبایی شناسی که تو مقام کارگردان داخل ذهنش داره رو مستقیماً تو بحث تصویر / حرکت هم وارد می کنه، این حالا مشت نمونه خرواره مگرنه پُره از این مسائل این کار منتها اینکه چون تو مابقی این صنعت همچین اتفاق هایی نمی اوفته و ملت عادت می کنن همه چی رو سطحی و "فقط" فنی ببینین دیگه مشکل صنعت! کلیت ماجرا اینه حالا دلایل بیشتری که چرا این تصمیم رو تو طراحی این دو تا شخصیت گرفتن قاعدتاً تو قصه و رابطه اینها مشخص می شه. همین دیگه، این قضیه به خصوص نوع کنترل کرکتر و انیمیشن های پسربچه خیلی نیاز بود گفته شدنشون البته از چهار نفر که The Last Guardian با The Order واسشون فرقی نمی کنه و جفتشون رو در حد "انحصاری ای" که 10 ساعت سرگرمشون کنه می بینن انتظاری نمی ره "هیچ وقت" به این مسائل حتی فکر کنن، ولی برای اون کسایی که می دونم می فهمن ارزش و خلاقیت و خاص بودن کارهای Ueda رو مطمئنم اینجور مسائل که "ایراد (!)" بنظر می آن برعکس یک باب تازه ای ان که بیشتر باهاش عشق بازی کنن!

این جداً آخرین پست قبل عرضه اش بود! پستهای من تمرین خوبی برای رو آوردن به کتاب خوانی ان! :D امیدوارم اوایل 2017 بتونیم همگی برگردیم همینجا و کنار همدیگه دربارش حرف بزنیم و یک نقد عمیقِ همه جانبه بکنیم ازش! این Ueda پدر زندگی من یکی رو درآورد چون نوع نگاه و سلیقه ام رو به کل عوض کرد بعد خودش، در حدی که چند ساله به کنترلر دست نزدم ولی بازم می گم ارزشش رو داشت چون Ico / SoTc به کنار چندین ساله هر موقع به The Last Guardian فکر می کنم یا می بینمش یک حس شادی در عین غمِ، یک حس منتظر بودن و شوقی بهم می ده اصن وصف نشدنی! :D همگی موفق باشین و همچین حسی داشته باشین، انقدرم تو رو به قرآن هر چی ازش می آد بیرون نبینین و نخونین، حیفِ واقعاً از ما گفتن! :D
 
آخرین ویرایش:
نمیدونم زنده میمونیم اینو تجربه کنیم یا نه.لامصب چیز عجیب غریبیه نه تریلر درست حسابی نشون دادن نه مشخصه قراره با چی طرف بشیم سازنده هاشم که سالی یکبار مثل ستاره دنباله دار دیده و محو میشن:|کلا با مرموزترین ساخته دست بشر در طی 100 سال گذشته طرفیم:Dفقط امیدوارم آخرش سرانجام نیکی نصیب ما و TLG بشه حیفه حدود 1 دهه انتظار به باد بره:Crying1:دنیای گیم رو میبینی پر از شوترهای بی سرو ته یا جنگولک بازیهای تکراری اما امثال TLG شاید 2-3 تا هم تو 10 سال گذشته پیدا نشه.

اینم چهره پسره که بعضیا کنجکاو بودن قیافش چه شکلیه:D

6cdc3ac680.gif
 
آخرین ویرایش:
من دیگه از این بازی تریلر دانلود نمیکنم ، چون هیچی گیرم نمیاد :|

ویرایش : حالا که فکرش رو میکنم چه بهتر که چیری گیرم نمیاد ، هرچه مخفی تر باحال تر و غافلگیر کننده تر
 
آخرین ویرایش:
جدا از اینکه تریلر بالایی رو ببینید!:x (اسپویل نداره،چیزاییه که قبلا نشون دادن + Ico و SotC )
این رو هم بخونید :
The Road to The Last Guardian: A Retrospective

نظر بازی سازها در مورد بازی های یودا ... (کیج،دراکمن ،یوشیدا و ... )
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or