نمایشگاه/رویداد The Game Awards 2025

از شایعه تا واقعیت، نمایش کدام عناوین شما را هیجان زده می کند (3انتخاب)


  • مجموع رای دهنده‌ها
    178
  • نظرسنجی بسته شده است .

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر فعال
2025.jpg

بهترین بازی سال​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (Sandfall Interactive/Kepler Interactive) (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  • Donkey Kong Bananza (Nintendo EPD/Nintendo)
  • Hades II (Supergiant Games)
  • Hollow Knight: Silksong (Team Cherry)
  • Kingdom Come: Deliverance II (Warhorse Studios/Deep Silver)

بهترین کارگردانی بازی​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Hades II
  • Split Fiction

بهترین روایت​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Kingdom Come: Deliverance II
  • Silent Hill f

بهترین کارگردانی هنری​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Hades II
  • Hollow Knight: Silksong

بهترین موسیقی و آهنگسازی​

  • Lorien Testard, Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Christopher Larkin, Hollow Knight: Silksong
  • Darren Korb, Hades II
  • Toma Otowa, Ghost of Yōtei
  • Woodkid و Ludvig Forssell, Death Stranding 2: On The Beach

بهترین طراحی صدا​

  • Battlefield 6 (برنده)
  • Clair Obscur: Expedition 33
  • Death Stranding 2: On the Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Silent Hill f

بهترین اجرا​

  • Jennifer English, Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Ben Starr, Clair Obscur: Expedition 33
  • Charlie Cox, Clair Obscur: Expedition 33
  • Erika Ishii, Ghost of Yōtei
  • Konatsu Kato, Silent Hill f
  • Troy Baker, Indiana Jones and the Great Circle

نوآوری در دسترس‌پذیری​

  • Doom: The Dark Ages (برنده)
  • Assassin’s Creed Shadows
  • Atomfall
  • EA Sports FC 26
  • South of Midnight

بازی‌های تاثیرگذار​

  • South of Midnight (برنده)
  • Consume Me
  • Despelote
  • Lost Records: Bloom & Rage
  • Wanderstop

بهترین بازی آنلاین ادامه‌دار​

  • No Man’s Sky (برنده)
  • Final Fantasy XIV
  • Fortnite
  • Helldivers 2
  • Marvel Rivals

بهترین جامعه طرفداری​

  • Baldur’s Gate 3 (برنده)
  • Final Fantasy XIV
  • Fortnite
  • Helldivers 2
  • No Man’s Sky

بهترین بازی مستقل​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Absolum
  • Ball x Pit
  • Blue Prince
  • Hades II
  • Hollow Knight: Silksong

بهترین بازی مستقل (اولین بازی سازنده)​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Blue Prince
  • Despelote
  • Dispatch
  • Megabonk

بهترین بازی موبایل​

  • Umamusume: Pretty Derby (برنده)
  • Destiny: Rising
  • Persona 5: The Phantom X
  • Sonic Rumble
  • Wuthering Waves

بهترین بازی واقعیت مجازی/افزوده​

  • The Midnight Walk (برنده)
  • Alien: Rogue Incursion
  • Arken Age
  • Ghost Town
  • Marvel’s Deadpool VR

بهترین بازی اکشن​

  • Hades II (برنده)
  • Battlefield 6
  • Doom: The Dark Ages
  • Ninja Gaiden 4
  • Shinobi: Art of Vengeance

بهترین بازی اکشن/ماجراجویی​

  • Hollow Knight: Silksong (برنده)
  • Death Stranding 2: On the Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Indiana Jones and the Great Circle
  • Split Fiction

بهترین بازی نقش‌آفرینی​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Avowed
  • Kingdom Come: Deliverance II
  • The Outer Worlds 2
  • Monster Hunter Wilds

بهترین بازی مبارزه‌ای​

  • Fatal Fury: City of the Wolves (برنده)
  • 2XKO
  • Capcom Fighting Collection 2
  • Mortal Kombat: Legacy Kollection
  • Virtua Fighter 5 R.E.V.O. World Stage

بهترین بازی خانوادگی​

  • Donkey Kong Bananza (برنده)
  • LEGO Party!
  • LEGO Voyagers
  • Mario Kart World
  • Sonic Racing: CrossWorlds
  • Split Fiction

بهترین بازی شبیه‌سازی/استراتژی​

  • Final Fantasy Tactics – The Ivalice Chronicles (برنده)
  • The Alters
  • Jurassic World Evolution 3
  • Sid Meier’s Civilization VII
  • Tempest Rising
  • Two Point Museum

بهترین بازی ورزشی/مسابقه‌ای​

  • Mario Kart World (برنده)
  • EA Sports FC 26
  • F1 25
  • Rematch
  • Sonic Racing: CrossWorlds

بهترین بازی چندنفره​

  • Arc Raiders (برنده)
  • Battlefield 6
  • Elden Ring Nightreign
  • Peak
  • Split Fiction

بهترین اقتباس​

  • The Last of Us: Season 2 (برنده)
  • A Minecraft Movie
  • Devil May Cry
  • Splinter Cell: Deathwatch
  • Until Dawn

مورد انتظارترین بازی​

  • Grand Theft Auto VI (برنده)
  • 007 First Light
  • Marvel’s Wolverine
  • Resident Evil Requiem
  • The Witcher IV

بهترین خالق محتوا​

  • MoistCr1TiKaL (برنده)
  • Caedrel
  • Kai Cenat
  • Sakura Miko
  • The Burnt Peanut

بهترین بازی ورزش‌های الکترونیک​

  • Counter-Strike 2 (برنده)
  • DOTA 2
  • League of Legends
  • Mobile Legends: Bang Bang
  • Valorant

بهترین ورزشکار ورزش‌های الکترونیک​

  • Chovy – Jeong Ji-hoon (League of Legends) (برنده)
  • brawk – Brock Somerhalder (Valorant)
  • f0rsakeN – Jason Susanto (Valorant)
  • Kakeru – Kakeru Watanabe (Street Fighter)
  • MenaRD – Saul Leonardo (Street Fighter)
  • Zyw0o – Mathieu Herbaut (Counter-Strike 2)

بهترین تیم ورزش‌های الکترونیک​

  • Team Vitality – Counter-Strike 2 (برنده)
  • Gen.G – League of Legends
  • NRG – Valorant
  • Team Falcons – DOTA 2
  • Team Liquid PH – Mobile Legends: Bang Bang
  • Team Vitality – Counter-Strike 2
 
آخرین ویرایش:
اینکه ۳۳ اینقدر موفق عمل کرده تو جذب مخاطب دلیل بر بد بودن بازیای جاپونی نیست. صرفا اونا جذابیت لازم رو برای عموم گیمرا نداشتن. خیلیا توی همین فروم هستن که هم عاشق پرسونا و متافور و ... هستن هم ۳۳. من خودم پرسونا ۵ رو خیلی دوس داشتم اما همونطور که قبلا گفتم بعد از ۶۰ ساعت دیگه کشش نداشت واسم که ادامش بدم برای ۶۰ ساعت دیگه! دنیای ۳۳ جذابتره برای ملت. داستان و شخصیتاش قابل لمسن. پلیر از همون ابتدا که بازی شروع میشه کاملا درگیر میشه به لطف شخصیتای فوق‌العاده و صداپیشگی‌های باکیفیت. من حقیقتا فکر نمیکنم جنیفر انگلیش بتونه کاری بهتر از مایل انجام بده. باقی شخصیتا هم عالی بودن. کامبتش شاید چیزی اضافه نکنه به این سبک اما همونو طوری طراحی کردن که جذاب باشه برای مخاطبین جدید این سبک. اکسپلوریشن خیلی خوبی داره. وقتی شما توی محیط میچرخی چیزای به درد بخوری پیدا میکنی. طراحی انمی و باس‌ها خیلی عالی و متنوعن. گرافیک بازی از نظر فنی قابل قبوله و از نظر هنری خیلی عالی عمل کرده. شاید از همه اینا مهمتر اینه که تجربه‌ی سینمایی و حماسی برای مخاطبینش میسازه. وارد هر دنیایی میشید فضا و موسیقیش کاملا متفاوته. هر باس فایت به خوبی بهش پرداخته شد. داخل اون محیط اطلاعاتی راجع بهشون گسب میکنید و در نهایت وقتی باهاشون مبارزه میکنید، موسیقی و مکانیزمای باس کاملا شمارو درگیر میکنن. خلاصه من این بازی رو دشمن سبک jrpg نمیبینم واقعا. اینا کاری که از دستشون برمیومده رو انجام دادن و حسابی هم جواب داده. فکر نمیکنم جایی گفته باشن ما این سبک رو متحول کردیم و از الان همه باید از ما الگو برداری کنن.

مساله اصلا بد بودن بازی های ژاپنی نیست، بحث تکراری شدن فرمول تقریبا همه بازی های JRPG ژاپنی و ناتوانیشون در خلق یه ساختار تازه و جذب مخاطب جدیده.

بازی های ژآپنی همیشه طرفداران خودشون رو داشتن. یکیش خود بنده. اکثرا هم خیلی سرسختانه طرفدار این بازی ها هستیم و عین گربه مرتضی علی هرجور ولمون کنن چهار دست و پا میفتیم زمین. کار نداریم کیفیت چیه، نوآوری داره، نداره، تکراریه، ریمستره، هرچی هست میخریم و بازی میکنیم و میگیم دمتون گرم. اما این در اصل ماجرا توفیری نمیکنه، که همون تکراری شدن این بازی هاست و نتنها دیگه نمیتونن مخاطب جدید جذب کنن که مخاطبین قبلی هم مدام داره ریزش میکنه. شما ببین چرا همین بازی ها علی رغم اینکه حتا متا بالایی دارن اما فروش خوبی نمیکنن؟ به همین نکته توجه کنیم کامل همه چی واضح میشه.

مثلا FF اسمشو تریلی نمیکشه، اما فروش دو شماره آخرش رو ببین. اونم با مارکتینگ وحشتناکی که دارن و سونی اینارو تو همه شوهاش آورده. مثلا XV فکر کنم 3 میلیون اینا فروخته بود تا یه زمانی، اما فروش هفته اول E33 فکر کنم این بود. یا شایدم 24 ساعت اول. یادم نیست. FFVIIR که متا +90 داره و تازه یه سری از فن ها هم به شدت ازش راضین باز فروش ناامید کننده ای داره و به انتظارات ناشر نمیرسه. چرا؟ من عمده مشکل رو ناتوانی این ها در جذب مخاطب جدید میدونم، و فکر میکنم یه سری از فن ها هم دیگه حوصله اینارو ندارن و بیخیال میشن. این مشکل بازی های ژآپنیه.

مثلا من بعد موفقیت عجیب E33 منباب تحلیل اینکه چرا تونست به این همه موفقیت برسه نشستم تقریبا هرچی ویدئو ملت در مورد بازی درست کرده بودن رو تو یوتوب دیدم. یه مدت زیادی داشتم علت موفقیتش رو استادی میکردم، همه کامنت های بچه های خودمون تو این فروم رو میخوندم، همینطور جاهای دیگه، تا ببینم چی داره و ازش درس بگیرم. یه سری دیتا خوب بدست آوردم که جالب ترین قسمتش رو میتونم خلاصه وار انزجار پلیرها از تکرار، پیس کند و لوس شدن بازی های ژاپنی بگم. مثلا تو خیلی از ویدئوها میدیدم ملت E33 رو یه بازی جدی میدونن که درست کارگردانی شده و در نتیجه اونا هم میتونن جدی بگیرنش. و شاید جالب باشه برات، برای توضیح این جدی بودن دایرکشن و داستان میومدن بازی و مومنت هاش رو مقایسه میکردن با اون سکانس کشتی Rebirth و اینکه XIII میرقصه و ... میگفتن اینا دیگه چیه اصلا تو بازی گذاشتن و این چیزهایی که یه زمان اصلا وجه تمایض و باحالیت FF و کلا بازی های ژاپنی بود الان شده دافعه اون ها! این اون نکته منه. چه فن های قدیمی و چه مخاطبین جدید یه چیز تازه میخوان. اکثرا از دیدن یه سری المان تکراری خسته شدن و براشون دافعه ایجاد میکنه.

خود تو میگی P6 رو بعد 60 ساعت دراپ کردی و متافور رو هم همینطور. من خیلی از دوستای دیگه ام هم همینطور بودن. یا میگن کلا دیگه حوصله این بازی هارو ندارن، یا به فرض که هوک بشن و شروع کنن هم ناگذیر بعد چند ساعت دراپ میکنن، چون مثلا به قول یکیشون بازی پراگرس درستی نداره و حوصله ندارن N ساعت کاتسین ببینن! خیلی هارو دیدم که به این دلیل Xenoblade 3 رو هم حتا دراپ کردن که من به سرش قسم میخورم!

بازی های ژاپنی دارن در همه زمینه ها درجا میزنن. در زمینه آرت استایل و ویژال که چینی ها درسته قورتشون میدن. تو گیم پلی و داستان هم خیلی عقب افتادن. حرف تازه نمیتونن بزنن. SE خیلی تلاش داره مدرن باشه، اما اونم انقدر از این شاخه به اون شاخه میکنه که از اون ور بوم افتاده مسیر رو گم کرده. نمونش همین XV که خیلی ها اصلا به عنوان FF قبولش ندارن!
 
همین که یه بازی چرت مثل اکسپیدیشن، میشه بازی سال، نشون دهنده زوال صنعت گیم هست.
حالا کاری به چرت بودن و اورریت بودن ندارم و بازی نکردم و نمیکنم چون تایپ من نیست(از بازیهای نوبتی به شدت بدم میاد) ولی واقعا صنعت گیم نابود شده فک کن ۵ سال از عمر نسل بگذره ۶۰٪ گوتی های سال بازی های AA هستن!!این یعنی فاجعه و مرگ بازیهای AAA چون بازیهای AA و ایندی همیشه بوده و هستن و همیشه کیفیت خوبی داشتن در حد خودشون ولی عناوین AAA به قدری فاجعه بودن که اینا فرصت عرض اندام داشتن(ولی ولی نسل ۹ بهترین نسل تاریخه:-@:-@)گوتی های این نسل رو با نسل های خیلی قبل که نه ولی حتی اگه با نسل قبل هم مقایسه کنیم می بینیم چه داونگریدی داشتیم نسبت به نسل قبل
 
این دوستانی که میگن 33 کپی پیست بازیهای ژاپنیه ، هیچی از خودش نداره ، بازیهای jrpg دیگه رو مثال میزنن...
اصلا نمیدونم این دوستان سال قبل کجا بودن که Astro Bot گوتی شد؟
براشون سوال پیش نیومد که چطور یه بازی پلتفرمر تونست گوتی بشه؟
براشون عجیب نبود که چطور یه بازی که همه چیزش رو از بزرگان پلتفرمینگ سبک گرفته و خود سازندش هم تو مراسم از نینتندو و میاموتو رخصت میگیره تونسته بهترین بازی سال بشه؟

پس چرا امسال دانکی کونگ گوتی نشد؟

یک عده همیشه باید معترض باشن و دنبال فرمول خاصی میگردن که تئوری توطئه هاشون رو براش جوابی پیدا کنن.

خب شرایط هر سال و بازیهایی که منتشر و نامزد میشن متفاوته.
یه بازی مثل متافور اگه امسال هم منتشر میشد باز هم نمیتونست گوتی بشه چون تمام مشکلات بازیهای دیگه این سبک دارن رو داره و کاری نکرده که عموم پلیرها به این سبک جذب بشن.
حالا بماند که عملا یه ری اسکین از پرسوناهاست.
آتلوس باهاش همون مشکلات قبلیش رو آورده که اسکوئر سالهاست با هر نسخه از فف داره برای خودش و طرفدارها ایجاد میکنه.
بحث طولانی میشه ، بگذریم.
===========

مورد بعد اینکه چطور اینقدر راحت و رو میگید که من 33 رو بازی نکردم ولی چرا ایشون گوتی گرفت یا متافور نگرفت؟
یا چطور یه بازی نوبتی میتونه گوتی بشه ؟!!

مثل اینکه تو انجمن فراستی هایی که فیلم ندیده نقد میکنن کم نداریم.
خدا نکنه دوتا پست تو فروم های خارجی ببینن ، اعتماد به نفس میره تا بی نهایت که بیان اینجا همونها رو کپی پیست کنن.

ولی میخوام بگم بعضی از کاربرهامون همینکه میگید بازی نکردم ولی فلان... یعنی باقی جملات و حرفهایی که میزنید و مینویسید رو از لحاظ جایگاه منطقی و اعتبار میندازه و ارزش خوندن و نقل قول کردن نداره.
برید خجالت بکشید.
 
مشکل چیه که یک بازی AA باشه ولی کیفیت نهایی از خیلی از AAA ها بهتر باشه؟
E33 یا KDC2 مثلا گرافیکشون پایین بود یا محتواشون کم بود؟

صنعت گیم داره مسیر درستی میره
در همین چند سال اخیر گیم هایی زدم که راحت کنار شاهکار های 15 سال پیش من قرار می گیرن
 
لطفاً اینقدر از بودجه برای بحث استفاده نکنید. بودجه این بازی مناسب وسطی بود که داشت. در مقابل AAA های بلاک باستری اسمشون روش هست.
از بودجه نمیگیم ٬ از گرافیک نمیگیم ٬ از خلاقیت تیم سازنده نمیگیم ٬ گیم پلی هم که چیز خاصی نیست.

به حساب همون که از ۱۰۰ کیلومتری این ژانر رد نشدید این حرفتونو میذارم:دی آخه سبک RPG نوبتی و‌ زنده کردن؟ هم تو شرق زنده س با اینهمه JRPG خفن، هم تو غرب با امثال BG3!
الان اگه مرده امثال Dragon Ball VII Reimagined رو برای عمه شون میسازن؟:دی
BG3 که سبک خاص خودشو داشت و اونم جوایز و درو کرد به نوبه خودش.
حالا اینکه گفتی این سبک نیازی به زنده شدن نداشت خب شما طرفدار این سبک بودی همیشه ٬ سبکی نبوده که همه جذبش بشن ٬ کاری که Expedition 33 کرد.
 
این دوستانی که میگن 33 کپی پیست بازیهای ژاپنیه ، هیچی از خودش نداره ، بازیهای jrpg دیگه رو مثال میزنن...
اصلا نمیدونم این دوستان سال قبل کجا بودن که Astro Bot گوتی شد؟
براشون سوال پیش نیومد که چطور یه بازی پلتفرمر تونست گوتی بشه؟
براشون عجیب نبود که چطور یه بازی که همه چیزش رو از بزرگان پلتفرمینگ سبک گرفته و خود سازندش هم تو مراسم از نینتندو و میاموتو رخصت میگیره تونسته بهترین بازی سال بشه؟

پس چرا امسال دانکی کونگ گوتی نشد؟

یک عده همیشه باید معترض باشن و دنبال فرمول خاصی میگردن که تئوری توطئه هاشون رو براش جوابی پیدا کنن.

خب شرایط هر سال و بازیهایی که منتشر و نامزد میشن متفاوته.
یه بازی مثل متافور اگه امسال هم منتشر میشد باز هم نمیتونست گوتی بشه چون تمام مشکلات بازیهای دیگه این سبک دارن رو داره و کاری نکرده که عموم پلیرها به این سبک جذب بشن.
حالا بماند که عملا یه ری اسکین از پرسوناهاست.
آتلوس باهاش همون مشکلات قبلیش رو آورده که اسکوئر سالهاست با هر نسخه از فف داره برای خودش و طرفدارها ایجاد میکنه.
بحث طولانی میشه ، بگذریم.
===========

مورد بعد اینکه چطور اینقدر راحت و رو میگید که من 33 رو بازی نکردم ولی چرا ایشون گوتی گرفت یا متافور نگرفت؟
یا چطور یه بازی نوبتی میتونه گوتی بشه ؟!!

مثل اینکه تو انجمن فراستی هایی که فیلم ندیده نقد میکنن کم نداریم.
خدا نکنه دوتا پست تو فروم های خارجی ببینن ، اعتماد به نفس میره تا بی نهایت که بیان اینجا همونها رو کپی پیست کنن.

ولی میخوام بگم بعضی از کاربرهامون همینکه میگید بازی نکردم ولی فلان... یعنی باقی جملات و حرفهایی که میزنید و مینویسید رو از لحاظ جایگاه منطقی و اعتبار میندازه و ارزش خوندن و نقل قول کردن نداره.
برید خجالت بکشید.
Astrobot توهین به مقدسات بود نمیشد اینجا چیزی گفت
الان رفتم لیست نامزد های نهایی رو نگاه کردم دیدم پارسال هم اتفاقا یه JRPG گردن کلفت داشتیم که جایزه نرسید بهش :دی
 
اقا میگید چرا مثلا متافور دیده نشده ولی اکسپدیشن شده .
خب این تقصیر سندفال یا مردم نیست . خود اتلوس باید دنبال این باشه که چطور مخاطب جدید جذب کنه . چه چیزایی رو باید حذف کنه یا چه تغییراتی بده که اون مخاطب های جدید هم بیان . مردم که پدرکشتگی با اتلوس ندارن.
اصلا بیزینس همینه دیگه باید محصول بیاد به چشم مخاطب . نه برعکس
 
آخرین ویرایش:
یه تفاوت بین e33 و سایر نوبتی های کلاسیک و ژاپنی اینه که توی نوبت دشمن، میتونی از خودت دفاع کنی و مث دیوار نمیشینی تماشا کنی تا یارو بزنه بترکونتت.

نکته مثبت دیگه هم این هست که مبارزه ها کوتاه ترن و حوصله سر بر نیستن.

اینایی هم که بازی هیت میدن اصلا بازیو تجربه نکردن و صرفا یچیزی شنیدن که نوبتی بده و خوب نیست.
 
هر کسی که در عظمت کاری که Expedition 33 با سبک turn-based کرده شک داره، با احترام باید عرض کنم که به نظرم خیلی با این سبک از بازی‌ها آشنا نیست. به عنوان کسی که از بچگی با JRPG و عناوین turn-based بزرگ شدم و مجموعاً هزاران ساعت از عمرم رو پای تجربه انواع Final Fantasy، Persona و Dragon Quest گذروندم، دیدنِ موفقیت‌های بیشمار E33 نه تنها عجیب نیست، بلکه اگه جز این بود متعجب می‌شدم.

از عمرِ پیدایش سبک turn-based، دهه‌ها می‌گذره و در تمام این سال‌ها، ضمن حفظ شدن هسته اصلی این سبک، بهبودها و اصلاحاتی هم شاملش شده؛ ولی هیچ‌وقت، تاکید می‌کنم هیچ‌وقت، تبدیل به سبکی نشد که بخواد همه یا اکثریت گیمرها رو به سمت خودش جذب کنه. در واقع اگر قرار بود کسی از این سبک خوشش بیاد، تا الان اومده بود.

کاری که E33 کرد، صرفاً ارتقاء یا بهبود سبک TB نبود (کاری که اخیراً Baldur's Gate 3 به نحو احسن انجام داد)؛ E33 بدون اغراق، این سبک رو از نو و از پایه بازطراحی کرد و بالاخره کلید این معمای قدیمی رو که آیا میشه یه بازی JRPG نوبتی ساخت که به لحاظ در دسترس بودن برای انواع گیمرها موفق عمل کنه، پیدا کرد؛ طوری که هم فن‌های قدیمی این سبک رو راضی نگه داشت و هم سیل عظیمی از مخاطبین رو که احتمالاً تا پایان عمرشون حاضر نبودن به یه بازی TB، شانس دوباره بدن، به خودش جذب کرد.

پس خیلی هم عجیب نیست که E33 برنده بهترین بازی RPG سال بشه؛ چون شاید به اندازه KCD2، یه pure rpg با اِلِمان‌های نقش‌آفرینی عمیق و کلاسیک نیست ولی در بازتعریف ژانر JRPG، کاری کرده که الان دِوِلوپرهای ژاپنی باید کاغذ و قلم بردارن و مشغول نوت‌برداری ازش بشن. البته اگر جایزه به KCD2 می‌رسید هم جای هیچ شکایتی نبود.

پ.ن: واقعاً برای موفقیت E33 خوشحالم؛ این موفقیت فقط شامل حالِ بازی و سازنده‌هاش نمیشه؛ این موفقیت متعلق به همه ما گیمرهایی هست که هیچ‌وقت امیدمون رو به بازی‌های سینگل‌پلیر داستانی از دست ندادیم و چی از این بهتر که یک استودیو مستقل و خلاق، چنین موفقیتی رو رقم زد.
 
از قبل همه چی مشخص بود و واسه همین مراسم هیجان نداشت سورپرایز هم که هیچی
در مورد گوتی سبک مورد علاقه من نیست اما باید به نظر بقیه که میگن بهترین بازی هست احترام گذاشت
من حتما بازیش می کنم تا ببینم چی هست
 
  • Like
Reactions: jdepp
من اگه بالدورز گيت ٣ رو فاكتور بگيريم كه اصلا سبك جداييه به نظرم،اخرين بازياى نوبتى كه بازى كرده بودم شايد به نسل پنج و شيش برميگشت.

اين بازى هم حقيقتا با ترديد رفتم سراغش ولى از همون اول موسيقى بازى توى منو تو قدم اول ميخ كوبم كرد به معناى واقعى كلمه.
بعدم ابتداى بازى كه مبارزه اموزشى هست،ديدم سبك مبارزات خيلى اكتيو تر از حالت كلاسيك هست و تا حدى گاردم نسبت به اين موردش برداشته شد.
طراحى هنرى محيط بازى خيلى به چشم زيبا اومد از همون اول ولى بازى دقيقا همون نيم ساعت اول قلاب داستانى خودشو ميندازه و جورى هم ميندازه كه حتى متنفرم باشى از مبارزاتش نميتونى رهاش كنى چون دوس دارى بدونى قضيه چيه.
بعد باز دوباره بعد اون فشار احساسى كه داستان ايجاد ميكنه يه مقطع كوتاه آرامش هست و بعد از اونه كه بازى قلابى كه انداخته رو محكم تر ميكشه.

يعنى عملا با يكم تغييرات تو مدل سنتى مبارزات و به همراه يه طراحى هنرى عالى و موسيقى و از همه مهم تر نحوه شروع داستان و روايتش و خود داستان بازى شمارو تا آخر همراه خودش ميكشونه.

اينكه بازى نكرده و از رو هوا از سر تنفر الكى بياى يه چيزى بپرونى كار آدم بالغ نيست.
و من مطمعنم دوستانى كه دارن هيت ميدن نه تنها اين بازيو بازى نكردن بلكه قطعا سمت kcd2 هم نرفتن.
 
آخرین ویرایش:
نه اینکه اکسپدیشن 33 بازی بدی باشه ها نه خیلی هم خوب بود
ولی بنظرم زیادی بُلدش کردن و پیازداغش رو زیاد کردن
مثلا اگر بخوام مثال بزنم گرافیک بازی اصلا دلچسب نبود اکثر جاها مِه بود
یا طراحی دشمنها مسخره بود مثل تنه درخت و ... چیزهای عجیب !

و بخاطر همینم هنوز در تعجبم از اینکه بازی همه چیز تموم Yotei چرا نباید کاندید باشه ؟!!!​
 
  • Like
Reactions: hadi93
اوضاع چقدر خیته که یه بازی مستقل نوبتی که یه موبایل میان رده هم با کیفیت بالا به راحتی میتونه اونو اجرا کنه شده بهترین بازی سال=))=))=)) البته دور دور چپولهاست و فرانسه هم آرمان شهر و مهد چپول های دنیاست و زیاد کارآگاه بازی نمی خواد که بفهمیم چرا این بازی انقدر پروموت شده.چقدر فقر بازی داریم توی نسل نه و ps5 و xsx که یه بازی موبایلی شده بهترین بازی سال.یه زمانی بازی هایی مثل بتمن با متای ۹۶ آنچارتد ۳ با متای ۹۲ بلادبورن با متای ۹۲ هیلو ۳ با متای ۹۴ گیرز ۱ با متای ۹۴ گاد ۳ با متای ۹۳ و ... که نه صرفا بازی خوب و نه صرفا حتی شاهکار، بلکه بازیهای کالت سازی بودن که با گذشت زمان ارزش هنری و کیفیت اونا مشخص شد نتونسته بودن گوتی بشن ولی الان یه بازی مستقل نوبتی به راحتی گوتی میشه.حتی بعضا به قدری رقابت سنگین بود بازیهایی مثل کیلزون ۲ با متای ۹۱ و کالاف ۴ با متای ۹۴ و دراگون ایج اوریجینز با متای ۹۱ نتونسته بودن نامزد گوتی بشن بازیهایی که اگه الان منتشر میشدن این بازیهای شبه نسل نهمی و موبایل طور این نسل رو درو می کردن اما افسوس که یه عده مثل یه قشر خاص داخل کشور هر اتفاقی می افته توجیه می کنن و میگن سخت نگیرید و انتقاد نکنید و ناله نکنید و فقط به به چه چه کنید و بگید همه چی گل و بلبله البته شاید واقعا از اون قشر هم باشن کسی چه میدونه چون اینهمه توجیه فقط از اون قشر برمیاد :D یه عده دیگه هم شاید گیم تنها تفریح زندگی شونه و تو دنیای واقعی هیچ هدف و سرگرمی ای ندارن و به همین علت چه خوب چه بد وابسته شدیدی بهش دارن و کوچک ترین انتقادی به این صنعت بشه ناخودآگاه گارد می گیرن و توجیه می کنن و نگاه positivism افراطی به این صنعت دارند مورد داریم طرف نزدیک ۴۰ سالشه چه تاپیکهای سونی چه کنسول های مایکروسافت‌ چه نینتندو چه کنسول های دستی که(هیچ کدوم از اون پلتفرم ها رو نداره و خیلی از بازیهای اونا رو انجام نداده و صلاحیت نظر دادن در اون موارد رو نداره) چه پی سی، از بس بیکاره صبح اینجاست شب اینجاست عصر اینجاست بامداد اینجاست فکر کنم رختخوابشم اینجا می اندازه میخوابه:D ربات هم که باشی حداقل یه استراحتی میکنی :D بعد این افراد کوچک ترین انتقادی رو به این صنعت نمی تونن تحمل کنن و همه چی رو گل و بلبل میبینن و انتظار پیشرفت هم دارن
 
واقعا دلیل کوبیدن E33 رو درک نمی کنم!
داستان بی نظیر ( به نظرم بعد از بایوشاک اینفینیت داستان به این خوبی نداشتیم)، موسیقی در اوووج، طراحی شخصیت ها و گرافیک هنری peak.
و از همه مهمتر ادعا صفر! دیگه شاهکار از این مظلوم تر داریم؟ :D
غیر از جایزه‌ی rpg که باید می‌دادن به kcd 2 هر چی برده حقشه!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or