The Evil Within

با درود
من دیدم حیفه واقعاً یکی از شاهکارهایی که در آینده داره میاد تاپیک نداشته باشه ، پس با کپی برداری از 2 مطلب بخش اخبار تاپیکش رو زدم....

THE EVIL WITHIN

Developer : Tango Gameworks a division of ZeniMax Asia K.K
Director : Shinji Mikami
Publisher : Bethesda Softworks
Release Date : October 14, 2014

این بازی در سال 2014 و برای PC , XBOX 360 , PS3 , Xbox one & PS4 میاد
The Evil Within is in development for PC, PS3, Xbox 360 and next generation consoles and is slated for release in 2014.
The Evil Within announcement screenshots arrive | VG247
theevil.jpg



بعد از مدت‌ها انتظار بلاخره بازی جدید آقای شینجی میکامی، مرد افسانه‌ای دنیای گیم، و خالق سری بازی Resident EVil با نام The Evil Within منتشر شد. در همان پخش اولین تریلر اطلاعات کوتاهی پیرامون آمدن بازی در سال 2014 و پلتفرم‌ها آن در رسانه‌ها ذکر شد. در همین راستا نیز اطلاعات نسبتا کامل تری بدست‌مان رسید که به صمع و نظر شما خواهیم رساند.

در جدیدتری خبری که آمد بازی با موتور گرافیکی قدرتمند شرکت id software یعنی id Tech 5 در حال ساخت می‌باشد. بی‌شک ارائه و بکار گیری این موتور قوی در بازی که سبکی ترسناک را دارد می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در دیگر سو نیز سازنده بازی استودیو Tango Gameworks می‌باش. این استودیو ژاپنی که در سال 2010 توسط خود اقای میکامی تاسیس شد؛ قرار است اولین پروژه مهم خود را در سال 2014 با نام The Evil Within روانه بازار نماید.

در مورد داستان بازی، شخصیت اصلی آن کارگاهیست با نام Sebastian. وی در یک روز عادی به همراه همکارش وقتی داست یک جنایت سریالی را دنبال می‌کرد توسط یک نیروی ترسناک و مرموز مورد حمله قرار می‌گیرد؛ سباستین که شاهد کشته شدن تک، تک همکارانش توسط این نیروی عجیب و مررموز است، مورد حمله قرار می‌گیرد و هوشیاری خود را از دست می‌دهد. وی مدتی بعد در یک مکان به هوش می‌آید و می‌بیند دور و اطرافش پر از موجودات عجیب و غریب است، لذا برای فهمیدن این که چه اتفاقی افتاده است شروع به تجسس می‌کند.

طبق اخبار اقای میکامی در بازی خود از المان‌های survival horror به نحو بسیار سختی قرار است بهره گیرد؛ محدویت‌هایی پیرامون تیر، تفنگ و منابع انرژی در بازی به کار رفته اند تا ترس و وحشت و استرس را هر چه بیشتر به بیننده القا نماید. میکامی در این بازی به شما قول یک بازی با اتمسفر بسیار ترسناک، و عنوانی که می‌تواند مخاطب را بترساند را می‌دهد.

در بازی دشمنان شما دارای هوش بالایی هستند و زمانی که در ترس خود فرو رفته‌اید و به دنبال را چاره هستید، آن‌ها برای شما در حال تدارک حیله‌ و تله هستند. این تله ها می‌تواند به صورت دام بری شما باشد که بسیار مرگبار نیز هستند. شاید یکی از نقاط قوتی که سال ها در سبک های این چنینی ندید‌ایم، بودن معماهایی باشد که ساعت ها و حتی روزها وقت شما را بگیرد، میکامی نیر در این مورد اعلام کرده است در بازی شما با پازل‌ها، و معماهای بسیاری سخت و گوناگونی مواجه خواهید شد.

نکته مهم: در بازی طبق خبر اگر شما در تله ای بیفتید و در آن بمیرید، جسد مرده شما بعد از ادامه آن مرحله دشمن شما خواهد بود!

در آخر نیز سازندگان عنوان می‌کنند بازی The Evil Within دارای یک سناریو بسیار هیجان‌انگیز می‌باشد و هر کارکتر دارای شخصیت خواصی است که باعث با کیفت تر شدن این بازی شده است. دنیای بازی انچنان تاثیر گذار است که شما کاملا تنش و اضطراب را در بازی مشاهده خواهید کرد.
37903263874037134400.jpg




IGN امروز اولین پیش نمایش The Evil Within به همراه مصاحبه ای با سازندگان بازی را منتشر کرده که خلاصه ی آن به شرح زیر است:

از مصاحبه
*******
کلی:​


  • [*=right]میکامی عاشق سبک Surviaval-horror هست. اما در این سال های اخیر به نظر میرسه این سبک از هسته ی خودش فاصله گرفته و به چیز دیگری تبدیل شده. میکامی در صدد بازگرداندن آن می باشد.
    [*=right]میکامی در نظر داره ترکیب تماع عیاری از وحشت و اکشن رو به ارمغان بیاره. وی فکر میکنه بالانس بین این دو تا بسیار مهمه و دو نیمه ی سبک Surviaval-horro رو تشکیل میدهند. میکامی این سبک را اینجوری توصیف میکنه که در آن بازی هم باید ترسناک باشه (با یه سری موجودات کاملا عجیب و مخوف) و در عین حال به بازیکن امکان حمله ور شدن عمیق به سوی این موجودات ترسناک رو بده.
    [*=right]وی میخواد وقتی بازیکنان بازی رو بردارند، این حس کاملا درشون به وجود بیاد که بگند، "من سال هاست که همچین بازی به این اندازه ترسناک و وحشت آور، بازی نکرده بودم".
    [*=right]میکامی در نظر داره که یک ترس روانشناسانه رو ارائه بده و بازیکنان رو مجبور به انجام کارهایی کنه که برایشان ناخوشایند باشه. (از دید روان شناسانه)

داستان:​


  • [*=right]سه کاراگاه به محل جنایت که یک تیمارستان است، اعزام میشوند، جایی که به نظر میرسه کشتار مخوفی صورت گرفته است. پلیس زودتر به محل اعزام شده است و زمانی که این سه با تاخیر به آن جا می رسند، هیچ کدام از پلیس ها به جز اتوموبیل های خالیشان را در محل نمیببیند. در داخل تیمارستان یک سری جسد وجود داره.
    [*=right]با ضربه ای که به سر شخصیت بازی در ادامه داستان وارد می شود، وی از هوش می رود و در محل دیگری به هوش می آید. و خوب داستان بازی اینجوری شروع می شود که "من کدوم گوری هستم، اینجا چه خبره؟ این قتل ها برای چیه؟".
    [*=right]میکامی میخواد داستان بازی تمرکز کمتری بر روی پیچش های داستانی (twist) و تغییرات ناگهانی داشته و بیشتر سعی داره روی جنبه ی مرموز بودن و رمز آلود بودن داستان تمرکز کنه.


گیم پلی:​


  • [*=right]میکامی از سلاح هایی که در بازی می توانید استفاده کنید به "اسلحه های گرم مانند پیستول و شاتگان و اسلحه های سرد مثل چاقو و تبر" اشاره داشت. مورد دیگری که میتوانید به عنوان سلاح و کشتن دشمن استفاده کنید، استفاده و گذاشتن تله می باشد.
    [*=right]میکامی اصلا دوست نداره که شخصیت بازی قدرت های فراانسانی داشته باشه و یا این بتونه از اسلحه های سنگین مثل مچین گان استفاده کنه.
    [*=right]تیم بازی به شدت در حال کار بر روی یک مکانیزم "احساسی" در گیم پلی هستند. طوری که تیم بازی میخواد بازیکنان در هنگام رویارویی با دشمنان اون حس وحشت و ترسی که آن ها در نظر دارند را به آدم القا کنه.
    [*=right]میکامی در نظر داره لوکیشن ها، سناریوها و موقعیت های مختلف و متفاوت از همی بسازه که اوضاع دائما برای بازیکنن در حال تغییر باشند.

انجین:


  • [*=right]همون طور که می دانید بازی از انجین ID-Tech 5 استفاده میکنه که هم مناسب بازی های شوتر اول شخص و هم سوم شخص می باشد. اما تیم بازی تغییرات زیادی در انجین بازی صورت داده تا اون استایل گرافیکی و هنری که در یک بازی horror میخواهند را بتوانند بدست بیارند.


شخصیت ها و دشمنان:​


  • [*=right]یک سری زامبی های مرسوم در بازی حضور دارند.
    [*=right]بعضی دیگر از دشمنان شما بسیار عجیب و غریب هستند و با نگاه کردن به آن ها برای تشخیص این موضوع که چجوری میخوان به سمت شما بیایند و یا چجوری میخواند به شما ضربه وارد کنند، سخت است. این باعث میشه حس اضطراب و همچین حس مردد بودن در شما به وجود بیاد.
    [*=right]شخصیت ها و موجوداتی که از لحاظ ظاهری عجیب و غیر عادی هستند که حس کنجکاوی شما بر می انگیزند.



از پیش نمایش IGN:


  • [*=right]شخصیت اصلی بازی، سباستین به همراه دو کاراگاه خود وارد تیمارستان میشوند. دو همکار وی که یکی آن ها جوزف نام داره و دیگری که یک زن می باشد و بقیه به اسم "بچه" ا[احتمالا به خاطر سن پایین و تازه کار بودن] صدایش میکنند.
    [*=right]جسد های زیادی در گوشه و کنار بیمارستان وجود داره. سباستین در یکی از نمایشگرهای مربوط به دوربین های مراقبتی، شخص ناشناسی را می بینید که در حال کشتن یک پلیس می باشد. که در ادامه داستان همان شخص ناگهان از گوشه به سباستین ضربه ی محکمی وارد میکند که باعث می شود وی از هوش برود.
    [*=right]قسمت های داخلی بدن انسان و همچنین خون زیادی در جای جای محیط تیمارستان دیده میشوند.
    [*=right]سباستین سپس در مکان دیگری و به صورت کله پا آویزان از یک قلاب به هوش میاد. چندین جنازه ی دیگر به مانند سباستین آویزان هستند. یک فرد روانی با چاقوی قصابی و کاملا خونی در آن جا حضور دارد که سپس یکی از جنازه های آویزان شده رو به پایین می آورد و بعد از گذاشتن جسد بر روی میز، شروع به سلاخی کردن آن میکند.
    [*=right]انمیشین ها و سرعت حرکت شخصیت بازی بر حسب این که آیا دشمن در مقابل شما وجود داره یا نه تغییر میکند.
    [*=right]سباستین هشدار مرد قصاب رو بر می انگیزه. وی (قصاب) اسلحه ی معروف میکامی، یعنی یک اره برقی، را در دست میگیره و به شخصیت ما حمله ور میشود. در این جا شاهد یک سکانس تغییب و گریز هستیم که سباسیتن به سختی میتواند از محلکه بگریزد.
    [*=right]در صورتی که مرد قصاب شما را گم کند. بی جهت با اره برقی خود به این طرف و آن طرف ضربه می زند. در صورت این که دوباره شناسایی شوید، وی بدون معطلی به شما حمله ور میشود. شما همچین می توانید با پرت کردن آجر حواس وی را پرت کنید.
    [*=right]سباستین بالاخره میتواند توسط یک آسانسور از محلکه میگریزد. وی ناامیدانه از تیمارستان پا به فرار میگذارد. بیرون از تیمارستان اتومیبل های پلیس که در آتش دارند میسوزند را مشاهده میکند و سپس آن جا ترک میکند. پیش در آمد و بخش ابتدایی بازی در این جا به پایان می رسد.
    [*=right]بخش دوم دمو در ادامه ی بازی و در یک محیط تاریک و باز اتفاق می افتد که در انتهای آن به یک کلبه ی متروکه ختم می شود. سباستین سپس وارد کلبه می شود و با یک سری زامبی های "مرسوم و معمول در بازی ها" رو به رو میشود.
    [*=right]این زامبی ها به نظر میرسه آثار شکنجه و عذاب در ظاهرشون دیده میشه.
    [*=right]در حالی که سباسیتن در حال تیراندازی به زامبی ها برای نجات خود می باشد، ناگهان صحنه و محیط بازی در حین مبارزه تغییر میکند و شاهد یک سکانس با درخشش زیاد بر روی تصویر و همچنین به نظر میرسد سباستین در حال خونریزی است دیده می شود. سپس وی خود را در تیمارستان دوباره پیدا میکند.
    [*=right]دمو در انتها با بیرون آمدن یک موجود جن مانند و دارای چندین پا از یک استخر خون و حمله ور شدن سریع آن به سمت شما به پایان می یابد.


56806186217435437684.jpg


پیش نمایش وبسایت PCGames.de:



  • [*=right]تیم بازی برای افرایش حس سینماتیک، مقدار HUD را به شدت کاهش داده است. به گفته ی PCGames تقریبا هیچ گونه رابط کاربری ای در صفحه وجود ندارد. (IGN تنها به تولبار جان اشاره کرده است.)
    [*=right]منوی حلقه مانند برای اسلحه ها inventory
    [*=right]انتخاب سریع آیتم ها بوسیله ی دی پد
    [*=right]وجود بسته های سلامتی جان
    [*=right]درست به مانند RE4 شما در ابتدای بازی با یک مرد اره برقی بدست و تعداد زیادی زامبی رو به رو خواهید شد. اما با این تفاوت که در اینجا می توانید از تله و یک سری آپشن های دیگه استفاده کنید که باعث تفاوت در رویکرد مبارزه ها شده است.
    [*=right]با یک تله گذاری درست می توانید چندین هدف رو با هم نابود کنید.
    [*=right]موسیقی زیادی در دمو وجود نداشت که این موضوع حتی باعث شده بازی وحشتناک تر جلوه کنه.


کانسپت آرت ها و تصویر In-Engine (تصویر سوم) از ویدیو:




ویدیوی مصاحبه با سازنده ها:
Making The Evil Within: Survival Horror Returns - YouTube

پیش نمایش IGN:
The Evil Within First Look - IGN

با تشکر از kolange_edalat & behrooz که من فقط اطلاعاتشون رو کپی کردم برداشتم آوردم :biggrin1:

تریلر جدید 28 می 2013

تصاویر The Evil Within
 
آخرین ویرایش:
gamespot هم خلاصه داد ... 7 داد
چندتا ایراد گرفته از شخصیت سرد و داستان نامهفوم و سیستم checkpoint بازی .به نظرم سیستم checkpoint بازی ok بود ÷_×
 
gamespot هم خلاصه داد ... 7 داد
چندتا ایراد گرفته از شخصیت سرد و داستان نامهفوم و سیستم checkpoint بازی .به نظرم سیستم checkpoint بازی ok بود ÷_×

چك پوينتش خيلي بده راست گفته! چپتر ٧ من تواون تونل گازاش بزور ٣ تا از اون كله گاوصندوقيا رو كشتم ٤ اميش يهو در اومد از پشت نفلم كرد دوباره از اول شروع شد! و منم عصبي شدم خاموش كردم. دليلش كم تجربگي تيم سازندس و الا بازيش از لحاظ گرافيك و .. در سطح خيلي خوب هستش
 
چك پوينتش خيلي بده راست گفته! چپتر ٧ من تواون تونل گازاش بزور ٣ تا از اون كله گاوصندوقيا رو كشتم ٤ اميش يهو در اومد از پشت نفلم كرد دوباره از اول شروع شد! و منم عصبي شدم خاموش كردم. دليلش كم تجربگي تيم سازندس و الا بازيش از لحاظ گرافيك و .. در سطح خيلي خوب هستش
وسطه boss fight که checkpoint نمیزارن ×_× اگر میزاشتن همه هیجان و جالبی نبرد از بین میرفت و تبدیل میشد به یه نبرد معمولی و بدون هدف..

اون Boss fight به نظرم خیلی سادس. شاید توی 5 یا نهایتا 10 دقیقه تموم میشه وقتی ادم بلد باشه ×_× یعنی اکثریت boss fight هاش راه داره و به تیر زدن خالی خلاصه نمیشه.

One of the biggest culprits is the autosave system, a finicky and unpredictable thing that doesn't seem to behave by any consistent logic. It generally records your progress after major encounters, but there are times it saves your game mid-battle for no apparent reason, and others when it's been so long since you saw that little icon on the screen that you feel as though you're crawling through the desert in search of water, cursing the sun for its abject cruelty

اما نظرهها متفاوت بود . مثلا ign مشکلی نداشت چندان با این مسعله

منم توی طول بازی هر جایی که مردم و دوباره اومدم مشکله خاصی بین فاصله autosave ها به نظرم نبود. عادلانه هست. به نظرم اگر autosave ها پشت سره هم بود دیگه لازم به بالا بردن دقت هنگامه بازی نبود.
 
یه چیز خوشحالم اونم اینه که از گیم پلی ایراد اساسی نگرفتن :d ولی داستان بازی بشدت قوی و استفاده از فرد که اصلا تجربه نداشته به روایت بازی ضربه زده امیدوارم در نسخه دوم که 100% در کاره دیگه مشکلی در داستان نباشه
این انجین id tech 5 رو هم امیدوارم کلا بندازنش استفاده ای نکنن :d
انصافا میگم tew از اون بازیهایی که نسخه دومش از نسخه اولش بازی به مراتب بهتری خواهد بود
 

داداش این نقد بازی هست:dمن نقد و بحث فنی در مورد داستان بازی میخوام

- - -ویرایش - - -

gamespot هم خلاصه داد ... 7 داد
چندتا ایراد گرفته از شخصیت سرد و داستان نامهفوم و سیستم checkpoint بازی .به نظرم سیستم checkpoint بازی ok بود ÷_×

نکنه توقع داشته سباستین توی این شرایط بد و ترسناک به رقص و پایکوبی مشغول بشه؟:d
ولی خدایی از حق نگذریم اول بازی مکالمه ها خیلی سرد بود!
یعنی مثلا این همه مشکلات که پیش اومده من ندیدم یبار جوزف و سباستین در این مورد حرف بزنن که چرا این مشکلات بوجود اومده یا علتش چیه یا یه جونوری که میاد جلو سباستین بگه این دیگه چیه!سباستین خیلی جاها سکوت میکرد
 
100 درصد بازی ضعفهایی داره.ولی برای طرفداران این سبک اون نقاط ضعف واقعا مهم نیست.(اگه این نقاط ضعفم نبود خیلی عالی میشد)ولی بازی تمام خصایصی که برای طرفداران این سبک مهم هستش رو به صورت عالی و تقریبا کامل داره.
واسه همینه فکر نکنم حتی یه گیمر که از این سبک بازیا خوشش میاد از بازی لذت نبرده باشه.
در کل باید بهتون بگم استاد عزیز یه بار دیگه نشون داده به این سبک بازی اشراف کامل داره.
 
نکنه توقع داشته سباستین توی این شرایط بد و ترسناک به رقص و پایکوبی مشغول بشه؟:d
ولی خدایی از حق نگذریم اول بازی مکالمه ها خیلی سرد بود!
یعنی مثلا این همه مشکلات که پیش اومده من ندیدم یبار جوزف و سباستین در این مورد حرف بزنن که چرا این مشکلات بوجود اومده یا علتش چیه یا یه جونوری که میاد جلو سباستین بگه این دیگه چیه!سباستین خیلی جاها سکوت میکرد
نفگته قر بده یا برقصه ×_× خشکه D: مثلا joel - ellie نگاه کنی چطوری نسبت به اطراف و اتفاقات re-action داره یا مثلا Booker - Ellizabeth >... خب شخصیت سباستین خشک در اومده . نه احساسی ... نه دیالوگه قابل توجهی ... به نظرم خیلی میتونه شخصیت اوله بازی به داستان و نحوه روایت و جذابیتش هم کمک کنه که به نظرم Tango بسیار ضعیف بود توی این قسمت شکی درش نیست ...
دقیقا ....
کلا شخصیتها خیلی خشک و تو خالی از اب در اومده . مثلا من خیلی دوست داشتم راجع به جوزف و Kidman بیشتر بدونیم ( احتمالا توی dlc ) ولی خب چیزی نبود ...
ولی به کنار از همین چند شخصیت بازی که میشد خوب روش کار عوضش طراحی شخصیتها و دشمنها رو خوب و جذاب در اودن !!! لول
D:
اره خیلی جاها سکوت میکنه :\
 
رو casual خيلي آسون ميشه چون تير و خون زياد ميده و auto aim هم فعاله :d
براي گرفتن اچيومنت به درد مي خوره:d
والا من روی casual هم امتحان کردم تیر که نسبت به survival زیاد میده ولی نه اونقدری که هرکی میاد جلوت به رگبار ببندیش :دی

یک جورایی بین normal و hard :دی
 
به به از چپتر 6-7 به بعد چه خفن میشه بازی. خیلی حس خوبی میده که از RE4 به اینور یادم رفته بود این حس :hug:
رو کژوال هم فکر نکنم جالب بشه.
 
به به از چپتر 6-7 به بعد چه خفن میشه بازی. خیلی حس خوبی میده که از RE4 به اینور یادم رفته بود این حس :hug:
رو کژوال هم فکر نکنم جالب بشه.
من از همون اول هم حال کردم
اره روی casual زیاد جالب نیست
اون حسه هیجانی که داره رو زیاد نمیده
جا داره یه درجه بالاتر ادم بازی کنه D: البته نه Akumu :d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or