باعث و بانی ترجمه ی این مقاله در وبسایت گیم شات خودم بودم!چندین بار مقاله را خونده بودم و میدونستم چه کیفیتی داره.به همین دلیل پیشنهاد دادم و قبول کردن!
کلا این مقاله یک نکته ای داره که حرف یکی از رفقا که نزدیک به یک سال پیش بهم گفت را تداعی میکنه!
@uriel به بنده گفتند که میکامی یک نماد شناس فوق العادس.من سرسری ازش عبور کردم و گفتم بی خیال!
تا اینکه این مقاله را خوندم.این قسمتش هاش جالبه
استم را نیز میتوان یکی از آن انعکاسهای تکاندهندهی علمی-تخیلی از تکنولوژی کنونی بشر دانست.
همچنین شرکتی که پشت استم قرار دارد یعنی موبیوس، نماد بیاعتمادی ما نسبت به سازمانها و شرکتهاست.
برای استفانو ولنتینی، استم یک ابزار فرهنگی به حساب میآمد. او و موبیوس این سیستم را راهی برای کسب قدرت و کنترل افراد میدانستند. برای کارکنان موبیوس، این یک شغل و برای سایکس، راهی برای خروج و برای سباستین و خانوادهاش، ویرانکنندهی همهچیز بود.
برای روویک، خالق استم و فردی نه چندان درست در هر صورت، این ماشین وسیلهای بود برای اینکه با خواهر مردهاش به عنوان تنها کسی که برایش حائز اهمیت بود ارتباط برقرار کند.
استم برای هر کدوم نماد یک چیز هست!علاوه بر این خود استم و شرکت موبیوس هم نماد چیزهایی در دنیای فعلی ما هستند
کلا میکامی کارهاش یک سری ویژگیهای خاص داره مثل همین بحث نماد شناسی یا چیزهایی مثل
معماری گاتیک، هیولاهای پرداخته شده، منابع محدود و سکانسهای شوکه کننده و شخصیتهای مونث چند لایه و قدرتمند زن!
این قسمت مال سایت گاردین بود
Aside from gothic architecture, lumbering monsters, sparse resources and jump shock, Mikami’s games have always been known for something else: strong female characters. The likes of Jill Valentine and Claire Redfield fought alongside their male counterparts in the Resident Evil games, dressed in similar combat fatigues, rarely succumbing to the usual overtly sexualised stereotypes.
خلاصه استاد عزیز پادشاه نمادشناسیه