The Evil Within 2

198167

ناشر: Bethesda Softworks
استدیو: Tango Gameworks
تهیه کننده: Shinji Mikami
کارگردان: John Johanas
پلتفرم: PS4 ,XBOX ONE,PC
تاریخ انتشار: 13 اکتبر 2017 (21 مهر 1396)


بعد از سه سال انتظار نسخه دوم The Evil Within در کنفرانس E3 2017 شرکت bethesda معرفی شد. داستان نسخه اول سه سال بعد از اتفاقات نسخه اول اتفاق میفتد شخصیت اصلی بازی باز هم مانند نسخه اول سباستین کستلانوس هست. سباستین که همه چیز خود به علاوه دخترش "لیلی" را از دست داده بعد فهمیدن اینکه ممکن او زنده باشد باز هم به امید اینکه دخترش را نجات دهد وارد دستگاه stem میشود نجات دادن دخترش شاید اخرین امید سباستین برای این باشد که دوباره به زندگی قبلی خود برگردد.​
 
آخرین ویرایش:
دوستان بحث‌های تکنیکی مربوط به نسخه PC رو لطف کنید ببرید توی تاپیک خودش : The Evil Within 2 | PC
دیگه توی تاپیک کنسولی جای این نیست که بازی با این سیستم چقدر فریم میده و ای وای یه دونه فریم اومد پایین و باید بازیو کرکی بازی کنی و این حرفا :D
واسه همین دو تا تاپیک جداگانه واسه بازی وجود داره.
 
دوستان بحث‌های تکنیکی مربوط به نسخه PC رو لطف کنید ببرید توی تاپیک خودش : The Evil Within 2 | PC
دیگه توی تاپیک کنسولی جای این نیست که بازی با این سیستم چقدر فریم میده و ای وای یه دونه فریم اومد پایین و باید بازیو کرکی بازی کنی و این حرفا :D
واسه همین دو تا تاپیک جداگانه واسه بازی وجود داره.
بازی خودت نقد کن بفرست تحریریه البته اکثرا مثبت نقد میکنی ولی خوبه تسلطط رو بازی های بتسدا:D
 
خب بازی بعد از 15 ساعت و نیم تموم شد تازه من تمام ماموریت های فرعی رو رفتم کلی هم تو محیط چرخیدم:D
بازی خوب بود و تو همین حد هم میمونه ولی انصافا باس اخر بازی عالی بود:D
تمام چیزها رو قبلا گفتم ولی خب یکبار دیگه هم میگم این بازی میتونست عالی باشه و تو هر جنبه ای از نسخه قبلیش جولتر بزنه ولی این که اومد از چندتا بازیه دیگه تقلید کرد و یه معجونی بیرون داد که وقتی بخوری واقعا نمیفهمی داری چی میخوری
سندباکس کردن محیط تو بعضی از چپتر ها کاملا ایده بیخودی بود محیط های سندباکس بازی کاملا خسته کنندن هیچی ندارن تو این بخش تنها چیزی که شما بتونید پیدا کنید یه سری اکو از سرباز های مردس و یک انتاگونیست که همین بخش ها کاملا توانایه اضافه شدن به بخش اصلی رو داشتن جالب اینجاست تکه هایش رو به بخش اصلی هم اضافه کردن که انصافا لذتش خیلی بیشتر از چرخیدن های بیخودی و حوصله سربر تو محیط های سند باکس بود خب چرا تمامش رو تو بخش خطیه بازی نذاشتن؟:|
از اون سمت چون بازی SH هست و خب قالبا تو این سبک هیجان و استرس و اون حس کنجکاوی بیشتر از بازیا دیگه هست زمانی که شما وارد این بخش سندباکس بشید این حس کلا از شما گرفته میشه و اگه وقتتون رو صرف این قسمت کنید وقتی برید سراغ بخش اصلی وفتی خفن ترین دشمنتون رو ببینید میگید این کی بود؟کجا دیدمش؟ هاااا!!! من هدف اصلیم این بود:|و این گرفتن اون حس ترس و هیجان از شما اونم تو سه مرتبه که در طول تمامیه چپترها تقسیم شده باعث میشه که اصلا یادتون بره دارید Survival horror بازی میکنید
این ویژگی تو نسخه قبل نبود و اینقدر این ترس و استرس و جو خاص داخل بازی زیاد بود که شما مجبور میشدید بعد از سه ساعت یه استراحتی به مغزتون بدید تا توانایه ادامه بازی رو داشته باشید ولی اگه اینجا اگه حالش رو داشته باشید یک روزه میتونید تمام بخش های بازی رو برید چون دقیقا اومدن اون حس SH کمتر از نصف کردن اونم فقط بخاطر این بخش های سندباکس خسته کننده بازی
البته در کنار این جریان کنترل بد شخصیت و افت فریم هم اضافه کنید که خب میدونید این مشکلات زمانی که توی محیط باز باشید چقدر ازار دهندس البته خداروشکر از اواسط بازی این مشکل افت فریم حل میشه و راحت میتونید بازی کنید
داستان بازی بنظرم خوب بود چیز خفنی نبود و بنظرم اصلا در حد نسخه قبلش نبود
درمورد اون جو خاص و روانشناسانه ای که محیط های خطی هر دو نسخه بازی داشت بنظرم بجز بخش اول بازی دو بخش بعد چندین پله از نسخه قبل پایین تر بودن به طوری که دیگه نه به اون اندازه عنصر ترسی بود و نه جو روانی بودن محیط بیشتر بازی تو این بخش ها به سمت اکشن بودن رفت تا ترس و روانشناختی البته این مورد تو کشتن باس اخر دوباره برمیگرده که البته اصلا در حد اندازه کارکتر خفن Ruvik نیست
در کل اگه مثل من این سبک بازی رو تو ترس و اضطراب بی وقفه میدونید اصلا سراغ قسمت های سندباکس بازی نرید اینطوری بازی میتونه تا حدی به نسخه قبل نزدیک بشه بیشتر سلاح ها رو هم میتونید تو بخش اصلی هم بدست بیارید,البته اینطوری مدت زمان گیم پلی خیلی کم میشه
اگه هم میخواید وقتتون رو بگذرونید تمام بخش ها رو برید
در کل تجربه جالبی بود به همراه کمی اپیک فیل شدن:D
من به این نسخه امتیاز 6.5 رو میدم به نسخه قبلی هم 7.5 البته اگه مشکلات تکنیکی بازی رو نادیده بگیرم یک نمره به هر کدومشون اضافه میشه:D
 
آخرین ویرایش:
طبق چیزهایی که از دوستان خوندم خیلی بهتره منتظر بشم تا قیمت ست دوم بازی به همون 100 تا 110 تومن برسه چون بیشتر ارزش خرید نداره اونم برای بازی که کوتاه هست و اینجور که گفته شد یک شاهکار به تمام معنی هم نیست
 
اصلا مایرا بخاطر همین توی UNION موند تا STEM و کلاً موبیوس رو نابود کنه! اونجا هم که رئیس موبیوس داشت به کیدمن هشدارهای آخرو میداد همش اصرار بر این داشت که STEM رو نابود نکنه!

موافق نسخه سوم هستم چون دیگه از فاز موبیوس و STEM و اینا بیرون میاد احتمالا و یه فضای متفاوتی خلق میکنن. این قسمت هم بهترین تکه اش اونجا بود که باس فایت های باحال نسخه 1 رو برگردوندن، خیلی سورپرایز شدم
لطفا یه توضیحی هم در مورد استفانو و تئودور بدید
استفانو کی بود و همینطور تِئودور؟؟
چرا تئودور به مایرا مشکل داشت
 
لطفا یه توضیحی هم در مورد استفانو و تئودور بدید
استفانو کی بود و همینطور تِئودور؟؟
چرا تئودور به مایرا مشکل داشت

- استفانو قبلا توی جنگ عکاس بوده و از صحنه های نبرد افراد عکس میگرفته. چشم سمت راستش رو هم حین انجام همین کار از دست میده! بعد از خروج از این کار می فهمه که علاقه زیادی به گرفتن عکس از مردم در لحظه مُردنشون داره و فکر میکنه هنر واقعی اینه. از اونجایی که توی دنیای واقعی زیاد نمی تونسته به این هنر! بپردازه، با سازمان موبیوس آشنا میشه و به دنیای union منتقلش میکنن و ادامه ماجرا...
- تئودور هم گذشته‌ی پاکی داشته و صرفا یکی از کارمندای موبیوس بوده که قرار بود همراه با مایرا و اون زنه دیگه در قالب یه تیم وارد union بشن تا لیلی رو نجات بدن، ولی خب هدف تئودور نجات لیلی نبوده بلکه میخواسته از قدرتش استفاده کنه تا حاکم اون دنیا بشه...
 
لطفا یه توضیحی هم در مورد استفانو و تئودور بدید
استفانو کی بود و همینطور تِئودور؟؟
چرا تئودور به مایرا مشکل داشت
برای فهمیدن گذشته دشمنایه اصلیت و همچنین افراد گروهت برو تو اتاق کارت اونجا کیدمن اطلاعاتشون رو رویه برد نصب کرده
 
خب بازی بعد از 15 ساعت و نیم تموم شد تازه من تمام ماموریت های فرعی رو رفتم کلی هم تو محیط چرخیدم:D
بازی خوب بود و تو همین حد هم میمونه ولی انصافا باس اخر بازی عالی بود:D
تمام چیزها رو قبلا گفتم ولی خب یکبار دیگه هم میگم این بازی میتونست عالی باشه و تو هر جنبه ای از نسخه قبلیش جولتر بزنه ولی این که اومد از چندتا بازیه دیگه تقلید کرد و یه معجونی بیرون داد که وقتی بخوری واقعا نمیفهمی داری چی میخوری
سندباکس کردن محیط تو بعضی از چپتر ها کاملا ایده بیخودی بود محیط های سندباکس بازی کاملا خسته کنندن هیچی ندارن تو این بخش تنها چیزی که شما بتونید پیدا کنید یه سری اکو از سرباز های مردس و یک انتاگونیست که همین بخش ها کاملا توانایه اضافه شدن به بخش اصلی رو داشتن جالب اینجاست تکه هایش رو به بخش اصلی هم اضافه کردن که انصافا لذتش خیلی بیشتر از چرخیدن های بیخودی و حوصله سربر تو محیط های سند باکس بود خب چرا تمامش رو تو بخش خطیه بازی نذاشتن؟:|
از اون سمت چون بازی SH هست و خب قالبا تو این سبک هیجان و استرس و اون حس کنجکاوی بیشتر از بازیا دیگه هست زمانی که شما وارد این بخش سندباکس بشید این حس کلا از شما گرفته میشه و اگه وقتتون رو صرف این قسمت کنید وقتی برید سراغ بخش اصلی وفتی خفن ترین دشمنتون رو ببینید میگید این کی بود؟کجا دیدمش؟ هاااا!!! من هدف اصلیم این بود:|و این گرفتن اون حس ترس و هیجان از شما اونم تو سه مرتبه که در طول تمامیه چپترها تقسیم شده باعث میشه که اصلا یادتون بره دارید Survival horror بازی میکنید
این ویژگی تو نسخه قبل نبود و اینقدر این ترس و استرس و جو خاص داخل بازی زیاد بود که شما مجبور میشدید بعد از سه ساعت یه استراحتی به مغزتون بدید تا توانایه ادامه بازی رو داشته باشید ولی اگه اینجا اگه حالش رو داشته باشید یک روزه میتونید تمام بخش های بازی رو برید چون دقیقا اومدن اون حس SH کمتر از نصف کردن اونم فقط بخاطر این بخش های سندباکس خسته کننده بازی
البته در کنار این جریان کنترل بد شخصیت و افت فریم هم اضافه کنید که خب میدونید این مشکلات زمانی که توی محیط باز باشید چقدر ازار دهندس البته خداروشکر از اواسط بازی این مشکل افت فریم حل میشه و راحت میتونید بازی کنید
داستان بازی بنظرم خوب بود چیز خفنی نبود و بنظرم اصلا در حد نسخه قبلش نبود
درمورد اون جو خاص و روانشناسانه ای که محیط های خطی هر دو نسخه بازی داشت بنظرم بجز بخش اول بازی دو بخش بعد چندین پله از نسخه قبل پایین تر بودن به طوری که دیگه نه به اون اندازه عنصر ترسی بود و نه جو روانی بودن محیط بیشتر بازی تو این بخش ها به سمت اکشن بودن رفت تا ترس و روانشناختی البته این مورد تو کشتن باس اخر دوباره برمیگرده که البته اصلا در حد اندازه کارکتر خفن Ruvik نیست
در کل اگه مثل من این سبک بازی رو تو ترس و اضطراب بی وقفه میدونید اصلا سراغ قسمت های سندباکس بازی نرید اینطوری بازی میتونه تا حدی به نسخه قبل نزدیک بشه بیشتر سلاح ها رو هم میتونید تو بخش اصلی هم بدست بیارید,البته اینطوری مدت زمان گیم پلی خیلی کم میشه
اگه هم میخواید وقتتون رو بگذرونید تمام بخش ها رو برید
در کل تجربه جالبی بود به همراه کمی اپیک فیل شدن:D
من به این نسخه امتیاز 6.5 رو میدم به نسخه قبلی هم 7.5 البته اگه مشکلات تکنیکی بازی رو نادیده بگیرم یک نمره به هر کدومشون اضافه میشه:D
منم بازی رو تموم کردم با تک تک حرفات موافقم!
--------
در مورد خود بازی هم این طور میتونم بگم که بازی 99 درصد مشکلات فنی نسخه قبل رو از جمله انیمیشن ها، گرافیک، و شوتینگ و غیره رو چنیدن پله ارتقا داده ولی کماکان برای بنده این نسخه از بازی چندین پله از نسخه قبلی پایینتره!
اولین دلیلش طراحی باز مراحل تو محیط های باز، که از لحاظ فنی هم اون جو و اتمسفر خوفناک نسخه قبلی رو نابود کرده بود هم از لحاظ هنری ، البته تو محیط های بسته هم کماکان این نسخه واقعا خارق العادست.
دلیل دوم هم وارد کردن عناصر زیاد نقش افرینی تو بازی، ساخت و ساز کارکتر خیلی وقت و انرژی و باید وارد محیط های بزرگتر و غیره بشید که در مقابل نسخه قبلیش واقعا کسل اوره یا هم چنین یک مقایسه کوچیک با اخرین ما که واسه جمع کردن منابع فوقش یک راه رو با چند اتاق واسه جستو جو بود ! یا حتی RE7 و 4 و... تو این حد دیگه زیاده روی کرده بودن!
دلیل سوم هم واقعا بازی دیگه ترسناک نبود! اون صحنه های نفس بر تو نسخه اول با دی ال سی هاش رو تو بازی نمیدیدیم! تا بازی میومد گرم کنه بترسونه تموم میشد!
داستان بازی هم واقعا اون پیچیدگی و گستردگی نسخه قبل رو نداشت، تغییر صدا گزاری شخصیت ها هم واقعا زد حال بود تو نسخه قبلی صدای سباستین بهتر بود!
از ویژگی های خوب بازی طراحی واقعا عالی محیط های بسته، طراحی عالی دشمنان، باس فایت های خارق العاده، رمز الود بودن محیط، گرافیک و نور پردازی خوب، و از همه مهمتر موسیقی بازی واقعا عالی بود. از اون ور هم بازی اون حرکات نسخه قبلی مثل این که زامبی ها اسنایپر بگیرند دست و یا مرحله روز افتابی توش نبود :d
 
آخرین ویرایش:
بچها داستان رویک چیشد اینجا توضیحی نداد؟اخر سکانس اون مانیتور جریانیش چی بود و هدف موبیوس از ساخت استم چیه؟:-/
 
آخرین ویرایش:
انالیز پرفرمانسشم اومده از نسخه فاجعه ۱ خیلی پرفرمورنسش بهتره ولی رو X1 بازمصعیفه رزولوشنش شناوره ۸۰۰-۹۰۰ بازم ۳۰ فریم با ثبات نمیده و کل بازی بلوری هست ولی رو ps4 تجربه نسبتا خوبیه با این که بازم فریم افت میکنه
ولی رو رایانه ها که وضعیت بدتره بازی اصلا بهینه نیست رو هیچ کارتی ۶۰ فریم کلا نمیده چه قوی چه ضعیف
 
منم یه 5 ساعتی بازی کردم.
نکته اول اینکه من بر خلاف صحبتهای مطرح شده در اینجا با سند باکس شدن بازی حال کردم، بازی سند باکس پرعیاری داره، هرنقطه ای از محیط داستانی برای روایت کردن داره و پاداشهای خوبی هم بهت میده که ارزش این جستوجو رو بیشتر میکنه.
شوتینگ بازی خیلی خوب شده، من حس شلیک با اسلحه برام مهمه، اینجا واقعا وقتی با شات گان شلیک میکنی حس خوبی بهت دست میده یا کلت اول بازی واقعا حس و حال کلت داره.

داستان بازی هم تا اینجا بد نبوده، یه نکته ای که در مورد داستان شماره یک وجود داشت اینه که نوع روایت داستان بازی اونجا کمی گنگ بوده ولی اینجا سعی کردن سرراست تر داستان رو روایت کنن. متاسفانه از نظر دیالوگ نویسی همچنان بازی مشکل داره و دیالوگ تکراری زیاد میشنویم.
تا اینجا من از بازی راضیم و بنظرم جذاب تر از شماره یک بوده. امیدوارم تو فروش هم بدرخشه تا شماره سومش هم ببینیم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or